Novinky
twistedTSD
1
První Vectra má pořád něco do sebe, připadá mi velmi nadčasová. Vlastně všechny Vectry vypadají zajímavě, snad až do posledního faceliftu. Za GTS se na ulici vždy otočím.
KANKUNEN
0
Nechápu jaký máš vkus, každá je úplně jiného designu a líbí se ti všechny. Za mně je ta střední hezká doteď. Jen nechápu, proč její design nepodléhá stárnutí, když byla vlastně prvoplánovitě hezká. 😉
byla z hlediska designu rozhodně povedeným kouskem, v kombinaci s calibrou, znamenala tato generace pro Opel ve střední třídě zlatá léta. Interier sice designem i kvalitou odkazoval na osmdesátky, ale dalo se to přežít. Na svou Cali V6 vzpomínám s láskou, na srovnatelnou míru kočkolapefektu, který mělo to auto v první polovině devadesátých let, je dnes potřeba minimálně něco od MB nebo bavorů v naprosto jiné cenové relaci. Myslím, že takový kousek jako s calibrou se opelu už nepodaří. 😄 :yes:
Pak nastala komedie Astra coupe.
Calibra nemala nikdy priameho nastupcu, astra kupe sa tak neprofilovala. Ale auto to bolo pekne, ziadna komedia a niektore verzie schovali Calibru.
bolo v jednom casopise napisane, ze tieto Ople mali neznicitelny hardware...kvalita spracovania, plastov a pod. bolo uz horsie, ale motoricky a technicky to boli nezmary. 1.6 55kW sme mali v dvoch Astrach, 1.7 D 50 kW v dalsej. Asi najlepsie motor, akymi som jazdil, aj ked diesel mal cudny nastup Nm.
Chtělo by to připomenout že top model 2,0 turbo 4x4 uměl stovku za 6,5s což je pěkný údaj i na dnešek! :yes:
Bylo to auto střední třídy , na dnešní poměry překvapivě malé a lehké , Je zajímavé jak auta za ta léta nakynula . 4430x1700x1400 to jsou dnes rozměry nejednoho hatchbcku nižší třídy a hmotnost 1100-1250 Kg dnes atakují mnohá mini . Dnešní auta téže třídy jsou proti tomu stodoly na kolech dlouhé téměř pět metrů a hmotností směle útočící na dvě tuny . Jasně pokrok v požadavcích na bezpečnost, výbavě atd. Ale v prostornosti a jízdním pohodlí až takový pokrok nenastal aby ospravedlnil takové rozměrové nakynutí a obezitu dnešních aut
Tohle auto je pro mě legenda. Dodneška vzpomínám na stařičký sedan Vectru A, se kterým jsem prožil pěkné dva roky. Převodovka tekla, motor netěsnil, občas začla vařit,.. Ale pořád to byl nádherný kus auta. Pořádná hranatá kapota přede mnou, elektrický šíbr a nebe nad hlavou, všechna okna v elektrice, plnohodnotná rezerva v pěkně vypolstrovaném kufru, měkká palubka, křesla jako v obýváku (dodnes mám jedno doma na sezení 😄 ). Cesta s tím byla občas spíš dobrodružství..ale co je špatného na přestávce na kafe z důvodu přehřátýho motoru.. Aspoň člověk nikdy nikam nespěchal >😁 Škoda, že takový auta už se dneska nedělají..
Sused si krátko po revolúcii doviezol z Nemecka ojazdenú Vectru A, predfacelift v bordovej metalíze. No čo ten s tým autom robil, to bol des. Ale Vectra všetko vydržala a keď ju po piatich rokoch predal, ešte ďalšie dva roky jazdila ako taxi. Pre mňa jeden zo symbolov podnikateľských 90. rokov.
Ale najkrajšia generácia Vectry prišla až s B-čkom. Dnes som videl striebornú, v edícii 100 rokov Opel a to auto fakt nestarne. Vyzeralo ako nové. :yes:
Ale najkrajšia generácia Vectry prišla až s B-čkom. Dnes som videl striebornú, v edícii 100 rokov Opel a to auto fakt nestarne. Vyzeralo ako nové. :yes: