Pro první jízdní dojmy s modernizovanou Dacií Duster jsme vyrazili na silnice severozápadně od Marseille. Zajímala nás především verze poháněná turbomotorem 1.2 TCe.
"...do kolena však nepříjemně tlačí panel s ovladači bočních
PRESNE TOTO SOM TUSIL, ze bude vadit ! Uz pri pohlade na to mi bolo jasne, ze to bude vadit kolenu ! Ktory BLBEC vymyslel presunutie ovladania okien zo stredu na dvere??? To nikdy nepochopim ! V strede sa v starom Dusteri tie okna v pohode ovladali a mal clovek miesto na lave koleno. Teraz to dodzubali tym vystupkom na ovladanie okien ! :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no:
Re: "...do kolena však nepříjemně tlačí panel s ovladači boč
skoda len ze 1,2TCe nie je aj v stvorkolke, bez ohladu na to ci by s tym jazdil majitel v terene alebo po dialnici tak sa 4kolka vzdy zide hlavne ked je mokro smyka sa mrzne a cesty su zasnezene, obzvlast ked ide o SUV clovek tak akosi automaticky caka ze sa v tom bude citit bezpecnejsie vdaka 4kolke na ceste, tu mi ta 4kolka v tejto motorizacii proste chyba, skoda
Re: "...do kolena však nepříjemně tlačí panel s ovladači boč
Souhlas. To je škoda. Možná to časem Dacia začne nabízet. Přeci jen dýchavičná 1,6 77 kW je na 4 kolu málo a každý nechce 1,5 dci protože třeba jezdí více méně po městě.
Re: "...do kolena však nepříjemně tlačí panel s ovladači boč
Toppere, já bych k tomu spíš řekl, že jestli má vůbec cenu nabízet s benzínovými motorizacemi 4x4. Protože ani jeden z těch benzínových motorů mi nepřijde moc vhodný. Duster je opravdu kus auta a 1,2 Tce si umím představit jako "lepší" příplatkový motor oproti 0,9 Tce v Cliu, nebo jako slušný základ do Meganu, ale víš jaké odpory má ten pohon 4x4 který jak říkáš, využiješ málokdy? Jak by se s takhle velkým autem, pohonem 4x4 musel ten motor prát?
Byli jsme vloni s kamarádem na lyžích v Alpách a jeho rodiče nám ho doslova vnutili, napadlo zrovna dost sněhu a že když mají teda v rodině čtyřkolku, že ať si ho půjčíme. Aby to trochu jelo, převody jsou vážně tak krátké, že se člověk stejně rozjíždí na dvojku, jednička je jak redukce a potom 4 - 6 a na dálnici hledáš, jestli by tam ještě nešlo něco natuplovat. Spotřeba byla doslova strašidelná a hluk taky. Navíc my jsme nikdy 4kolku v rodině neměli a hor jsme objezdili poměrně dost a vždycky v pohodě, jen člověk musí přemýšlet, nebo hold nemůže zaparkovat tak nadivoko. Takže já bych tu spotřebu po celou životnost auta platit nechtěl
Re: "...do kolena však nepříjemně tlačí panel s ovladači boč
Přesně tak, žádný z těch motorů mi (kromě dieselu, bohužel) nepřijde pro Duster moc vhodný, možná tak 1,6 16v 2wd, kde bude člověk jezdit sám, ale to mi potom zase tak trochu uniká, proč kupovat tak velké auto. Přitom by třeba stačilo trochu "překopat" 2,0 16v, který ještě poměrně donedávna byl v nabídce.
Re: "...do kolena však nepříjemně tlačí panel s ovladači boč
Teď je to primárně alternativa ke staré jedna šestce, ale zatímco teď si tenhle benzin budou kupovat lidi prahnoucí po ceně, podle mě za rok se stane plnohodnotným motorem i pro čtyřkolku. Není nejmenší důvod ani problém, aby to tak nebylo.
Re: "...do kolena však nepříjemně tlačí panel s ovladači boč
Omlacovat řidičovi kolena patří k novodobýmu koloritu skoro všech aut. Fabia a Roomster ti zase omlátí pravý koleno o nesmyslný roh palubní desky pod rádiem. Navíc je to z tvrdýho plastu.
Re: "...do kolena však nepříjemně tlačí panel s ovladači boč
Jasně, takže ten roh je tam vymyšlený naprosto fantasticky a vůbec tam nepřekáží? Bez něho by to nebylo ono, tak nějak si to myslel? Minimálně při nastupování do auta se do něj kopne snad každý. Máš pravdu, že posunutím sedačky se to dá trochu zlepšit, nikdy ale úplně eliminovat. Vždycky tam ten kontakt s kolenem zůstane. Navíc to považuju za nebezpečný v případě nárazu. Řidič si o to celkem jednoduše může zmrzačit koleno.
Re: "...do kolena však nepříjemně tlačí panel s ovladači boč
petrumr grand, nepoznam dvoch rovnakych ludi, ktori sedia v aute rovnako.
Je jasne, ze to sudruhovia pobabrali, tak ich neobhajuj a neurazaj ostatnych..
Re: "...do kolena však nepříjemně tlačí panel s ovladači boč
Všichni to vědí, ovšem kromě konstruktérů v Česaně. Ale přece jen existuje řešení - koupit sředový panel desky na radio 2-DIN. Pak je místo pro pravou nohu dost.
Re: "...do kolena však nepříjemně tlačí panel s ovladači boč
Přesně tak. S takovou Fabkou jsem jel taky a tam je to úplně o něčem jiným. Touhle palubní deskou jsou ale vybavený myslím jen levnější verze výbavy. Takže paradoxně za míň peněz dostane zákazník lepší výbavu (v podobě více prostoru na nohy). Vskutku zvláštní řešení z Česany ;-)
Přečti si to znovu, oni to naopak chválí. Já bych to ve svým autě taky bral, je to velmi praktický. Ale jako je jasný, že dát si tam foťák nebo peněženku a nechat to někde stát, tak ti to nějakej vůl vyčóruje.
Blbě bude hlavně ta navigace. Podle mě je strašně nízko, tohle přece musí děsně odvádět pozornost. Na křižovatce koukneš na šipku a rázem hrozí karambol.
Nemá. Tudíž to fakt musí bejt nebezpečný. Koukat co chvíli doprava dolů, to na bezpečnosti při řízení rozhodně nepřidá. Ba naopak. Radši bych bral přenosnou navi na skle.
s tou navigaciou to je dnes hrozne, vyse polovica aut ju ma kdesi dole pri kolene pod volantom co je proste brutalne nizko, no co no ... hold nasa bezpecnost je ako vzdy "prvorada" a este ked pridu tie kdejake ovladace vsetkeho mozneho aj nemozneho cez displej tak pan boh nas na cestach ochranuj, hlavne ze mame v aute 15 airbagov ale bezpecnost obsluhy vozidla je nizsia ako pred 20 rokmi
Mám dojem, že ta navigace umí i mluvit, takže zas taková tragedie to nebude... Navíc navigace by neměla být primárně určená pro řidiče, ale pro spolujezdce, řidič by se měl věnovat řízení, dopravnímu značení a situaci kolem sebe...
Na druhou stranu je pravda, že takhle dole umístěná navigace není nejlepší řešení. Koncernový auta to tak maj skoro všechny, a nějak jsem ještě v testech na dasauto.cz nepostřehl, že by to tak vadilo. Líbí se mi řešení např. Renaultu od nižší střední a výš, kde navigace ja krásně vysoko.
AD Duster: Je to pěkný auto, měl jsem možnost zkusit, co umí čtyřkolka v naftě, a musím uznat, že na normální ježdění je duster perfektní a běžnému řidiči to bohatě stačí...
Duster se mě velmi líbí, fotky se povedly a text je taky fajn. Jenom bych měl obavy z toho, jak se bude relativně lehká předokolka chovat v zimě na sněhu.
A takto fotil fuser na auto-motor-sport. Neviem co fotil, ale zjavne okolie a aj to zle.
Fotka c. 5 a 7, kde Duster ma naklad na streche a fotka c. 7 je zatisie s curajucim chlapikom.
[odkaz] ;-)
zajímavé, moc nechápu proč tuto nabídku na oficiálních stránkách nemají. Tak jako tak, je to akční výprodej před příchodem nové generace a navíc jen 1.6, takže uplně bych to nesrovnával..
adamzprahy, hore pises, ze Duster za 334t, tak nemas slov. A ked si si overil skutocnost, ze Qashqai ponukaju za 339t, tak pises: ... takže uplně bych to nesrovnával.
Ten link je predsa na oficialne stranky nissan.cz. To, ze to nemali "nalepene" hned na home stranke, tak to je asi ina strategia.
P.S. Vsetko sa da porovnavat. Aj dve jablka z jedneho sacku. O hruskach a jablkach ani nehovorim. ;-)
Jestli mě na stávajícím Dusteru něco opravdu štvalo, tak to byl ten zoufalý kus hadru natažený na dvou tyčkách, který se sanžil krýt kufr. Asi s tím mělo problém víc lidí, protože modernizovaná verze už má normální plato. Bravo, Dacie, je vidět, že nasloucháš zákazníkům!
Takto nejak by meli vypadat "První jízdní dojmy". Vecne postrehy nacerpane behem kratke doby, konkretni poznamky ke spotrebe/dojezdu, hluku, dynamice, interieru a jeho ergonomii atd.. :yes:
Ted zvlast kdyz si clovek znovu precte první jízdní dojmy u BMW i3 musi naznat, ze v i3 z auto.cz snad nikdo nesedel. Vsechno frazy z letaku/z frankfurtu/z fotek, nekonkretni, nezajimave...
Muze nekdo z redakce poslat pana Veverku na preskoleni k panu Kovaříkovi? Beze srandy.
... pod "gule". Neprakticke a nebezpecne. Asi to bude lacnym LCD, tak ho dali pekne do tiena. Keby bol vyssie, nedalo by sa na nom nic vidiet.
A ako budu na neho vidiet soferi s babskym posedom tesne na volante, tak to nechapem.
A ta policka na penazenku a mobil hore? Veeeelmi prakticke. Som zvedavy, komu pri lahsej buracke rozbije hlavu, vybije zuby a oci.
Mam dojem, akoby niektore automobilky zacali vyrabat auta vcera vecer.
A tie slogany "Vy navrhujete a my vyrabame" su len bohapustym marketingovym vyplachovanim mozgov. :no::no::no:
A od kdy má řidič místo na cestu koukat na navigaci??? Mám dojem, že u každý navigace je jasný ponaučení, že řidič se má věnovat řízení a situaci v provozu... A při bouračce se asi mobil s peněženkou nepohrnou proti obličeji řidiče, ale budou kinetickou silou pokračovat max. ve směru jízdy. A při zaďourovi to taková síla nebude...
Třeba já se poutám vždycky, i kdyý jedu jenom pár metrů - mám se totiž rád :-) Ale souhlasím s jammem, že dát tu obrazovku výš, tak bude sice v použitelnějším místě, ale nebude na ni stejně nic vidět. A podle mě to výš konstruktéří dát ani nemohli (nebo spíš nechtěli), prootže pak by předělávka rozvodu vzduchu byla velmi složitá a drahá.
petrum grang, co to tu splietas? Kde si vycital nezapnute pasy? Bol si uz vobec v aute na ceste a pozeral sa aj okolo seba. Co si este nevidel zenske a pankov, co maju sedadlo uplne hore, uplne vpredu a bradu nad volantom a su priputani?
přednost výsledkům techniků Renaultu před výplody nějakého Kovaříka, o kterém nevím ani co je zač, ale přesně ví, kde udělali vývojáři Renaultu neodpustitelné chyby. Na druhou stranu ho ale omlouvá, že kdyby byli redaktoři www.auto.cz objektivní, škodovka by je přestala platit a Kovařík by musel jít makat. Ono skoro každý výrobce v Česku má svůj "nezávislý" web. :-(
Původně jsem na tebe ani nechtěl reagovat, protože si to tvůj příspěvek nezaslouží, ale překonám se a dám ti dobrou radu: uznej, že tu máme objektivní první dojmy, já osobně celý článek velmi chválím a děkuji za něj, a pokud si férovej chlap, tak si přiznej, že pan redaktor bude mít pravdu, když na rozdíl od tebe v tom autě už seděl a jel. Byť se ti to nelíbí. Tohle nemá s technikama z Renaultu vůbec nic společného, tohle je o škrtačích nákladů. Mohli překopat celý interiér, ale to by pak to auto nebylo za čtvrt mega.
no, vsechno dobry... ale porad mi jeste nikdo nevysvetlil, proc do auta, ktery ma byt primarne levny a s nenarocnou udrzbou... daji vyrobne drahej motor, v provozu extremne citlivej na styl jizdy (a v tehle krabici NIKDY ne uspornej... otazka je jen jak moc zravej) a s nakladnou udrzbou.
nechapu.
Tam mela vrcet jednoducha atmosfera... idealne 1.6. Popravde klidne i 1.2!
Ale bez turba... s Dusterem stejne nema cenu spechat... a ma kratkou jednicku = rozjedes se i s 50 konma pod kapotou. ;-)
Jak píšu nahoře, podle mě je hraniční motor ta 1.6 ale v provedení s 2WD, přijde mi, že se čtyřkolkou, aby se s tím motor tak strašně nepral, má extrémně lehký převod, což je hodně limitující při nějakém delším přesunu. Jasně, nemůžeš od toho chtít nějaký extra výkony na dálnici, ale tohle mě přijde tak, tak použitelný.
no - nahore polemizujes nad ctyrkolkou pro benzinovy motory... a v zasade mas asi pravdu, ale: ;-)
Primarne to bylo nevhodny pouziti Dustera! Duster prece neni auto pro rodinne vylety na hory... pres pul Evropy.
To je - ma byt - levny auto pro lidi zijici v prostredi, kde potrrebuji jezdit za kazdeho pocasi... i tam, kde asfalt neni - nebo mizernej.
V takovym pripade potrebujes auto, ktery nastartuje i kdyz fest mrzne... projede zaveji - primarne vyjede i z parkoviste, za kterym projeli silinicari a pluhem udelali barieru!
Mam to vyzkouseny... ;-)
To jsou podminky, kde nikdy, NIKDY, nepojedes vic, nez 80... vetsinou kolem 60... ale potrebujes mit jistotu, ze i kdyz bude nahle "zle", tak proste jen preradis na (extremne kratkou) jednicku a pojedes dal.
Pro lidi tohoto typu vzniknul puvodni Land Rover! Vis, ze puvodne to byl 2.25 benzinak?
Dneska uz je hrozne drahej... a presne pro tyhle lidi exituje nahrada - Duster.
Existovala?
S turbo 1.2 uz je to proste k nicemu... a uz i ta Panda zacala delat ctyrkolku jen s dieselem... vsechno spatne. ;-)
Aspon teda, pokud chces zustat v Evrope - a to ja chci.
Existuje sympaticky Fiat Sedici... s atmosferickou 1.6, 4x4, slusne vybavenej malo pres 300tisic... a uplne vybavenej porad jeste do 400tis... ale malo platny, je to jen prevlecena Suzuka.
Tim nerikam nic spatnyho proti znacce Suzuki!
Jen, ze proste chci Evropsky auto... asi jsem blazen, ale jinej uz nebudu.
Já polemizuju o vhodnosti čtyřkolky k těm motorům které jsou v nabídce a taky mi z toho vychází použití nafty. Prostě ta 1.6 mi přijde ok, ale tak pro předokolku. Jak píšeš, levné auto který nastartuje když mrzne, pracant, v tom s tebou souhlasím. Ale k velikosti auta by se spíš hodil 2.0 který je taky starší (jednodušší) konstrukce a Renault ho nabízel do Fluence. Navíc nebyl to rodinný výlet přes půl Evropy, jeli jsme 2, lyže v autě a každý jednu cestovní tašku. Panda Climbing je super autíčko, je dobře, že se Fiat pustí do vývoje a výroby takhle "okrajového" modelu, ale sám píšeš, že pouze v dieslu...
no - jo... ale kdyz pouzijes Dustera s 1.6 (ale 4x4) jak pisu, tak poijedes v klidu, s rozumnou hlucnosti a spotrebou do 8!
Kdyz pojedes do tech 80...
Proste to auto na takovyhle pouziti vzniklo.
Preplnovane male motory taky nemusi byt spatny, ale do lehkych, stihlych aut, kde na dalnici maji s tempomatem rozumnou spotrebu, protoze maji efektivnejsi spalovani... ale to plati jen pri jizde ustalenou rychlosti = nejlepe na tempomat.
Ale to rozhodne neni situace typicka pro Dustera. ;-)
Ne?
To jsme se rozpovidali... ale prijde mi to jako dobre tema. Vsichni mysli na "prazaky" = rozumej obyvatele velkych mest.
Ale co my, co potrebujeme jezdit zasnezenou Vysocinou?
Jenže jak píšeš, do 80 km/h a 8 litrů, to mi moc fajn spotřeba nepřijde. Ten kámoše táta má asi 55, do teď jezdil ve feldě, není žádnej střelec, jezdí víceméně předpisově a rozvážně. Průměr má něco mezi 8 - 8,5, takže to mi zas až tak skvělé nepřijde. O těch 0,9 Tce a 1,2 Tce píšu nahoře, ideální motor do Clia, maximálně Meganu, proto mi už ten Duster přijde moc. Navíc pochází od Pardubic, jezdí kolem komína a proto mi přijde luxus, platit po celou životnost auta 2 l/100 km navíc. Jiná situace jak píšeš na Vysočině, ale poohlédl bych se jinde, třeba po SX4, nebo Swiftu. Nebo po Pandě, ale při malém nájezdu nemá nafta smysl.
vidime to stejne... muj jedinej problem je motor Suzuki ve Fiatovi Sedici... ale treba to nakonec zkousnu. Kdyby tam vrcela fiati atmosfericka 1.4 16V, tak uz je doma. ;-)
1.4 co se dává do Punta a Brava? 50 a něco kw? Tak jestli je to motor konstrukčně podobný 1,2 FIRE tak by to nebyla špatná volba, ale motory jsou asi komplet od Suzuki, alespoň tipuju podle toho objemu