Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Fiesta v březnu 2009 nejprodávanějším automobilem v Evropě, celkově vede VW Golf

Nový Ford Fiesta vévodil v březnu prodeji nových automobilů na starém kontinentu.
Zpět na článek
22. 4. 2009 07:08
22. 4. 2009 07:50
22. 4. 2009 08:05
22. 4. 2009 08:36
22. 4. 2009 08:46
22. 4. 2009 08:56
22. 4. 2009 08:11
22. 4. 2009 09:15
22. 4. 2009 11:20
22. 4. 2009 11:31
22. 4. 2009 11:08
22. 4. 2009 08:44
22. 4. 2009 08:54
22. 4. 2009 14:40
22. 4. 2009 14:58
22. 4. 2009 10:46
22. 4. 2009 11:43
22. 4. 2009 11:59
22. 4. 2009 12:19
22. 4. 2009 13:45
22. 4. 2009 14:24
22. 4. 2009 14:42
22. 4. 2009 14:44
22. 4. 2009 14:50
22. 4. 2009 14:54
22. 4. 2009 14:58
22. 4. 2009 14:58
22. 4. 2009 15:14
22. 4. 2009 15:20
22. 4. 2009 15:24
22. 4. 2009 15:32
22. 4. 2009 15:37
22. 4. 2009 15:46
22. 4. 2009 15:50
22. 4. 2009 15:35
22. 4. 2009 15:41
22. 4. 2009 15:50
22. 4. 2009 15:28
22. 4. 2009 15:36
22. 4. 2009 15:45
22. 4. 2009 16:43
22. 4. 2009 17:08
23. 4. 2009 20:49
24. 4. 2009 09:41
22. 4. 2009 07:08
Otázka
Jak to, že se Punto prodává líp než loni touto dobou? Dyť po příchodu Pola a Fabie a Ibizi po něm neměl štěknout pes...??? Nechápu, že by se tu zase jeden odborník spletl?

Jinak Bravo Fiestam Bravo Panda.... To co předvádí Panda po deseti letech na trhu...je prostě skutečný >:D MAJSTŠŤYK >:D :yes:
Rozbalit vlákno
8
22. 4. 2009 07:50
Re: Otázka
Panda 10 let na trhu? Ja myslel, ze znas Fiaty lip ;-)
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 08:05
Re: Otázka
Panda je na trhu cca 6 rokov, dá sa povedať, že na konci svojho životného cyklu, ale zrejme so životom pred sebou... :-)
22. 4. 2009 08:36
Re: Otázka
Nastupce Pandy bude zrejme jiz tento podzim, ke koupi na zacatku 2010. GP v tu samou dobu dostane drobny FL a nove dvouvalcove benzinove motory.
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 08:46
Re: Otázka
predpokladám, že FL u GP bude spočívať hlavne v prezentovanom novom interiéri po vzore Brava a v uvedení dvojvalcov, keďže exteriér už drobnými úpravami prešiel...
22. 4. 2009 08:56
Re: Otázka
Nove narazniky, mozna jina optika prednich svetel, zadni urcite. Interier a la Bravo jistotou.
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 08:11
Re: Otázka
myslím, že zatlieskať je potrebné VW, Fordu, Oplu i Fiatu...všetci majú v prvej desiatke po dva vozy :yes:
22. 4. 2009 09:15
Re: Otázka
Ty seš prostě vadnej, to je jediná zdejší jistota. Tvoje hysterická snaha dohnat GTIho v překlopení na fiat je ovšem jako vždy velice ubohá. Holt, komu není dáno, v apatyce nekoupí....
Avatar - white label
22. 4. 2009 10:18
Re: Otázka
"Po příchodu Pola..."? Vždyť to se ještě v březnu v celé Evropě (fyzicky) nezačalo ani prodávat... a i v samotném Německu byla zatím nabídka motorizací apod. jen velmi omezená...
Naopak, těm co zde minule z českých měsíčních prodejů Golfu dělali unáhlené závěry se snad konečně "rozsvítilo"... :-!
22. 4. 2009 08:11
Německý trh
Ještě doplním čísla z německého, tedy největšího evropského trhu. Top 10 ze březen 2009 vypadá následovně:

1. VW Golf (vč. Golf Plus a Jetta) 23.703 kusů
2. VW Polo 17.577
3. Škoda Fabia 14.453
4. Fiat Panda 12.754 (!!)
5. Opel Corsa 12.035
6. Ford Fiesta 10.255
7. Fiat Grande Punto 9.764 (!)
8. VW Passat 8.799
9. Opel Astra 8.423
10. Mercedes C-Klasse 8.270
Zdroj: www.autobild.de

Ano, čtvrté a sedmé nejprodávanější auto v Německu za březen jsou Fiaty a to ne zrovna nějaké čerstvé novinky... Zajímavé je relativně nízké číslo u Fiesty, které evidentně za svůj celoevropský úspěch (gratulace!) vděčí prodejům mimo Německo (tipoval bych zejména Velkou Británii) a naopak velmi pěkný výsledek Corsy.
Rozbalit vlákno
122
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 08:18
Re: Německý trh
tu vidno nemecký nacionalizmus v plnom rozsahu...a BeranK bude tvrdiť, že Nemci neberú Opel ako domácu automobilku...prekvapením je, že Fiat je jedinou nenemeckou automobilkou (výrobcom) v top desiatke...
22. 4. 2009 08:21
Re: Německý trh
Žiadny strach GTI už plodí určite výtvor, kde Vám úspech knedlíkoidnej Fiesty a úbohého Fiatu jednoznačne vysvetlí. >:D
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 08:34
Re: Německý trh
úprimne povedané, Fiesta nie je mojím favoritom, síce pohľadné auto poskytujúce slušný úžitok, ale netrafilo sa príliš do môjho vkusu, Fiat mám rád, ale Panda dosahuje úspech vďaka pomeru cena/úžitok, dizajnovo sa mi nepáči, naopak Grande Punto patrí vo svojej triede stále k tomu dizajnovo najlepšiemu...
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 08:51
Re: Německý trh
jj škodověnka je echt německý výrobce :-!
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 10:02
Re: Německý trh
síce hlavná produkcia v ČR, napriek tomu je už nemeckou automobilkou...bolo to potrebné vnímať, automobilka/výrobca, teda buď/alebo...ten "výrobca" tam je dopísaný hlavne kvôli Fordu, americká automobilka, aj nemecký vývoj a výroba, i keď Ford je zo všetkých asi najviac globalizovaný...treba vnímať širšie súvislosti a nie upäto vzťahovať všetko čo je napísané ako možnosť na každého... ;-\
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 10:20
Re: Německý trh
takže Logan je francouzský vůz,Tatra jsou Kanadské auta,Opel a Saab jsou vlastně ameriky a třeba Jaguar je Indická automobilka 8-s
Avatar - T613
22. 4. 2009 11:20
Re: Německý trh
Tatra těžko, když je vlastněna mezinárodní finanční skupinou ;-) Navíc žádné cízí know-how nepoužívá
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 11:27
Re: Německý trh
takže Tatra je vlastně globální vůz >:-[] já jen,že Plautus dřista cypoviny.Škoda je prostě česká automobilka a basta!!!>:D
Avatar - T613
22. 4. 2009 11:31
Re: Německý trh
jasný, že je. Kdybychom pitvali akcionáře tak dojdeme k tomu, že vlastníkem GM je třebas polynésan. A tudíž GM by byla polynéská společnost >:-[]
22. 4. 2009 14:35
Re: Německý trh
Jasně.... v tom případě je Ferrari taky trochu indicko-saudskoarabské :-)
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 11:31
Re: Německý trh
drísty tu píše niekto iný...k tomu neschopný sebareflexie...
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 11:41
Re: Německý trh
matelko??? >:-[]
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 11:30
Re: Německý trh
...vidím, že je škoda niečo vysvetľovať...dokazuješ svoju obmedzenosť (?)...pretože Logan je skutočne francúzske ("francúzsko-rumunské") auto vyrábané v Rumunsku, tak ako to nakoniec bolo i v prípade starej Dacie, kedy vyrábali "licenčný" Renault, v prípade súčasného Logana (i Sandera) si stačí prečítať nápis na veku kufra (či zadných piatych dverách) "by Renault"...prípady Oplu, Saabu i Jaguaru sú si dosť podobné, tradíciu majú v domovských krajinách, patria však do rúk niekoho iného a či sa Ti to páči alebo nie, tak boli predané so značkou/názvom práve tak ako Škoda...a treba si uvedomiť, že Škoda bez prevzatia VW by bola v troskách tak, ako by bola Dacia bez partnerstva s Renaultom...
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 11:49
Re: Německý trh
kdybych uvažoval takto tak se dá jít až do absurdních extrémú.třeba,že jsem Rus,protože Slované přišli kdysi z Ruska,Američani nejsou Američani,Brazilci jsou vlastně Portugalci atd atd až bychom došli k tomu,že jsme vlastně všichni východo afričané odkud pochází moderní člověk
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 11:56
Re: Německý trh
to je "skutočne porovnateľné"...
Avatar - Righ
22. 4. 2009 11:08
Re: Německý trh
Opet vedle, Skoda je samozrejme ceskou automobilkou a ceskym vyrobcem. Je to spolecnost zalozena dle ceskeho prava, registrovana v CR, se sidlem v CR, platici dane v CR, s vyvojem v CR, zamestnavajici v drtive vetsiny Cechy. Ze je soucasti nemeckeho koncernu, se kterym mj. sdili radu technickych reseni a ktery ma jako jediny akcionar samozrejme pravo cinit konecna rozhodnuti a rozdelovat zisk na tom nic nemeni. Kdyby si v dnesni globalizovany ekonomice tvrdil, ze spolecnost patri zemi, odkud je jeji akcionar, dostal by ses k podobne absurdnim tvrzenim, jako ze Jaguar je indicky auto nebo Plzen anglicky pivo.
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 11:14
Re: Milý Righ(te)!
Jaguar JE indická automobilka (ze 100%), škoda JE německý automobilka (ze 100%) a plzeňské - opravdu již NENí české :-) - je mi líto ... TAK to "je", TAK to "chodí"
A NEjde o "dnešní" globalizovanou ekonomiku - kdyby váš prapradědeček koupil ... cukrárnu třeba ve Wien - byla by JEHO (čecha) ... že zrovna stojí ve Wien a zaměstnanci jsou "tamní" to NIC NEmění na tom že by byla JEHO. ;-)
PS: A NEjde o "právo činit KONEČNÁ rozhodnutí", ale o NAPROSTO VŠECHNA rozhodnutí - bez JAKÉKOLIV výjimky.
Pěkný den (a sen)
;-)
22. 4. 2009 11:20
Re: Milý Righ(te)!
Myslim, ze vetsina lidi posuzuje vyrobce dle zeme, kde zacali s produkci. Nissan tedy nikdy nebude pro vetsinu anglicky, M-B americky a Hyundai cesky.
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 11:22
Re: Milý Righ(te)!
zato ty aspiruješ na ostravsko-brněnskýho pražáka... >:-[] jak je kámo? ;-)
22. 4. 2009 11:25
Re: Milý Righ(te)!
Pritahl jsem si z cest nejakeho bacila, ani doutnik mi nechutna ;-\ . Dnes to v kancelari balim, veci co musi byt dnes jsem rozhodil na kolegy a jedu do pelechu, zitra mastim do maticky stovezate a chci byt aspon trochu ready.
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 11:32
Re: Milý Righ(te)!
tak se koukej vykurýrovat... ;-)
22. 4. 2009 11:37
Re: Milý Righ(te)!
Neche se mi ani lezt do auta, abych za 40minut vylezl doma, jsem votravnej i sam sobe...asistentka si dnes uzila, nekdy se ji musim omluvit...kafe horky, caj s medem sladkej... chudak holka
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 11:42
Re: Milý Righ(te)!
nebuď na ní zlý... >:-[]
22. 4. 2009 11:44
Re: Milý Righ(te)!
...zly ne, neprijemny asi ano. Skacu do naskoku a letim
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 11:45
Re: Milý Righ(te)!
tak se tedy měj... ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 11:32
Re: Milý webpajo!
Pro "většinu lidí"? To máte asi PRAVDU.
PS: NEzačala Škoda Auto jako "rakousko-uherská" automobilka? ;-)
22. 4. 2009 11:39
Re: Milý webpajo!
Snad, ale v ceske casti. Nevsiml jsem si, ze by ji rakusaci nazyvali automobilkou domaci. A pravda je pojem veskrze RELATIVNI ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 11:51
Re: Milý webpajo!
To s tím "rak-uh" byl trochu "vtip"
...když se "bere" dle země původu (kde začala) ... ;-)
22. 4. 2009 11:39
Re: Milý webpajo!
Byl tady článek, který se tomuto tématu věnoval. Doporučuji jej přečíst a poté si myslím, že již nebude prostor pro zbytečné handrkování. ;-)

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 11:56
Re: Milý webpajo!
To NENí špatně napsané, já osobně jsem "vychována" zcela PRAGMATICKY, takže v "rozboru" bych se "zasekla" u VLASNÍKA (vše ostatní je "druhořadé") - "de facto" i "de iure" ;-)
22. 4. 2009 12:03
Re: Milý webpajo!
Tím tedy říkate něco ve smyslu "můj názor je ten správný a nic ho nemůže změnit". Jest tak?
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 12:07
Re: Milý "zlobivý" jossalito!
"De facto" a "de iure" NEznamená "můj" názor ;-)
To jste si trochu "popletl" :-)
22. 4. 2009 12:12
Re: Milý "zlobivý" jossalito!
Jenže na to jsem se neptal. ;-)

Poskytl jsem odkaz na článek s důkladným rozborem, který tvrdí přesný opak než Vy. Vy ale reagujete jinak. Proto ten můj dotaz.
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 12:58
Re: Milý "zlobivý" jossalito!
Ten článeček je "hezký", ale toť "vše"
Proti onomu "de iure" má hodnotu O,OO - což víme asi OBA, že? ;-)
TAkže NEjde o nějaký "můj/tvůj" názor - jde o FAKT/skutečnost/REALITU :-)
22. 4. 2009 13:04
Re: Milý "zlobivý" jossalito!
A jaká je skutečnost? Dole tatrovák píše o tom, "znáte národnost akcionářů"? třeba u jiných automobilek. Takto by se mohlo jít do-někam. Shrnu li to stejně jako ten článek, škodovka je česká a je tak všude vnímána.

Jeden pohled, který nejde až tak vidět, je ten Váš, druhý a obecně prezentovaný je - česká škoda.
22. 4. 2009 14:37
Re: Milý "zlobivý" jossalito!
V tom případě je ovšem Škoda rakousko-uherská automobilka :-) (protože Laurin & Klement :o))
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 11:21
Re: Milý "zlobivý" jossalito!
Guten morgen meine liebe (auto)freundin, wie gehen sie heute?? :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 11:31
Re: Liebe Pierro!
Fabelhaft!
"Snahu" oceňuji :yes: :-)
PS: Možná spíše "wie geht es Ihnen" nebo "wie befinden Sie sich", ale jinak :yes:
Pěkný den :-)
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 11:34
Re: Liebe Pierro!
Ty mi teda dáváš, víš jak já dloudo nemluvil deutsch??? ;-)
22. 4. 2009 11:37
Re: Liebe Pierro!
Ta chyba pere do očí snad každýho, ty lingvisto. :-)
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 11:39
Re: Liebe Pierro!
Já ji ale taky uznal, tak zkus mi svou připomínku zopakovat ještě jednou a ... německy... ;-)
22. 4. 2009 11:44
Re: Liebe Pierro!
Já jen nechápu, proč mermomoci potřebuješ nějakým způsobem komunikovat, když ti to moc nejde. ;-)
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 11:48
Re: Liebe Pierro!
Kde jsi přišel na to, že s tebou chci nějak zvlášť komunikovat?? Bavil jsem se tu s někým jiným a ty ses jaksi připojil. Takže ještě jednou - čekám na tvou němčinu ty jeden germanisto, ať se trochu poučím (to víš už je to dlouho co jsem mrskal jazyky, studoval, atd...) ;-)
22. 4. 2009 11:54
Re: Liebe Pierro!
Milej hochu, já opravdu nejsem ten, kterému bys mohl dávat nějaký rozkazy, nebo mu lézt někam - jak tady často předvádíš. :-!
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 11:58
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Ještě než odejdu: A tady si teď, jossalito, "dokazujete" CO? ;-\
22. 4. 2009 12:01
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Jen poukazuji na to, že Pierro sem chodí kvůli něčemu jinému než autům. Nic víc.
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 12:08
Re: Milý "zlobivý" jossalito
a to mi prozraď kvůli čemu??
22. 4. 2009 12:15
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Zkus se zamyslet. ;-)
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 12:20
Re: Milý "zlobivý" jossalito
žeby ten můj diskuzní klub??? >:D >:D
22. 4. 2009 12:25
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Když už sis ho strčil i do profilu, tak to bude asi správná diagnóza. :-!
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 12:56
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Když už se o PROFILu zmiňujete na vaši PROFILovou "šeď" perfect sedí článek v dnešní MFDnes: KOHO SKRÝVÁ NICK (s podtitulem ... že NEJ-horší bývají ti, jež si v reálném světě neumí říci ani o rohlík ...)
Ani ÚVODNí řádky textu by se vám - jossalito - NElibily .. DOPORUČUJi k PŘEČTENí - bohužel s textem ZCELA SOUHLASím - myslím že - i na některé "místní" diskutující "sedí" 8-s
Pěkný den (beze mne - odjíždím - do jiné země do pobočky, která vlastně asi ani není naše, že? ) :-)
22. 4. 2009 13:19
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Bulvární MF Dnes, lepší tiskovinu jste na toaletě nenašla? >:D

PS: Oni by vám "komunisti" ukázali, co je a není vaše, kdyby došlo na nějaké vyvlastňování. >:D
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 13:21
Re: Milý "zlobivý" jossalito
NEmám potřebu "urážet", ale vy jste si dnes snad NEvzal prášky ... ;-\
PS: Plácáte už opravdové NEsmysly! 8-s
PPS: A jinak ANO - komančové babičce a dědečkovi ZABAVILi majetek (ty předchozí vaše dnešní příspěvky byly "hloupé" - ten poslední je NECHUTNÝ) :no:
22. 4. 2009 13:37
Re: Milý "zlobivý" jossalito
To máte na cestu, aby Vám písmenka jen tak, samy nepřeskakovaly. ;-)

PS: Až budu chtít být opravdu nechutný, vězte, že bych dovedl nasat to, co by se Vás natolik dotklo, že by Vám to pokazilo den, týden a možná celý měsíc.
Avatar - jurajos
22. 4. 2009 12:28
Re: Milý "zlobivý" jossalito
A kvôli čomu si sem teraz prišiel Ty? 8-s
22. 4. 2009 12:37
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Já rád diskutuji o autech. Tak to zkusme.
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 12:40
Re: Milý "zlobivý" jossalito
pak to tedy zkus a přestaň kolem sebe kopat nohama znalče... >:-[]
22. 4. 2009 12:49
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Tak to rovnou zruš svůj profil. Nemáš co bys k autům řekl. >:D

Teda krom těch barviček, samozřejmě...
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 12:53
Re: Milý "zlobivý" jossalito
tak jaká to bude, červená, žlutá anebo zelená?? >:-[] Hele odkládám hádku jdu na jídlo. Zdar a sílu profile ;-)
22. 4. 2009 12:55
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Nech si chutnat ;-)
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 12:59
Re: Milý "zlobivý" jossalito
díky... ;-)
Avatar - jurajos
22. 4. 2009 13:17
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Naozaj?...a Tvoj dnešný prvý príspevok bol o autách? :-O
22. 4. 2009 13:20
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Tak to si opravdu nepamatuji. Nepíšu o autech jen sem.
Avatar - jurajos
22. 4. 2009 13:23
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Tak sa radšej rozpamätaj(alebo pozri v strome - podľa toho čo bude skôr), aby si svojim slovám nastavil zrkadlo.
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 12:06
Re: Milý "zlobivý" jossalito
no na hrubý pytel hrubá záplata - za to abych ti tu jakkoliv rozkazoval mi doopravdy nestojíš, myslím, že jsem tě slušně požádal abys napsal německy. Zřejmě s tím máš problém a zbytečně se zlobíš. To lezení kamkoliv raději přejdu, nesnaž se tu shazovat podobnými invektivy. Kapiš hombre?? :-!
22. 4. 2009 12:14
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Tohle zkus to u svého diskuzního klubu.
Pokud chceš se mnou diskutovat, tak reději o autech, máš li na to. :-!
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 12:19
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Sakra proč mi neustále podsouváš jak s tebou chci komunikovat?? Nevzpomínám, že bych někdy měl nějak větší zájem a potřebu zrovna s tebou probírat cokoliv, nejen o autech. Kolikrát ti to mám ještě opakovat??? Pokud se se mnou nechceš bavit, nebav se, já to jedině ocením. ;-)
22. 4. 2009 12:26
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Nejen o autech... >:D
Ty víš co to je auto? Nebo taky rozlišuješ autíčka jen podle barev? >:D
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 12:38
Re: Milý "zlobivý" jossalito
hochu, hochu, ty budeš dobrej kus b.l.b.a, promiň že ti to takhle píšu. Znal jsem pár takovýhle lidí co museli mít za každou cenu poslední slovo. Většinou však šlo o malé a ne zrovna vychované děti. Běž se tedy ven provětrat zbav se špatný nálady, třeba si i dej něco k obědu. Na tebe dále nemá smysl reagovat. :-! P.S. když přestaneš bejt hubatej, máš u mě nějaký to autíčko od Abrexu. Barvu si vyber... ;-)
22. 4. 2009 12:40
Re: Milý "zlobivý" jossalito
A copak tě naštvalo? Že tu máš potřebu neustále probírat osobní životy ostatních? Ty budeš dobrá vtěrka. :-!
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 12:43
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Mě neštve nic, naštvaný jsi ty... >:-[]
22. 4. 2009 12:46
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Človíček tvého formátu má snad jen jeden stav mysli. >:-[]
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 12:54
Re: Milý "zlobivý" jossalito
částečné zatmění??? >:D
22. 4. 2009 12:55
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Pořád jasno - ve všem. >:D
Avatar - jazva
22. 4. 2009 12:54
Re: Milý "zlobivý" jossalito
si ty ale úbožiak... 8-s
22. 4. 2009 12:57
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Představovat se mi nemusíš. Zapracuj na sobě. :-!

A koukám, pán je ze SK, píšu si další čárku...
Avatar - jazva
22. 4. 2009 13:05
Re: Milý "zlobivý" jossalito
myslím, že naša a vaša gramatika sa až tak nelíši, aby si nedokázal rozpoznať kedy ťa niekto oslovuje a kedy sa ti niekto predstavuje. tie tvoje "vtípky" by som datoval tak na prvý stupeň ZŠ. ak si nejakým nedopatrením starší, tak to potom o tvojej úbohosti vypovedá ešte viac. a k tým čiarkám, rob si ich koľko chceš, trebárs aj celý život a pokiaľ možno neprestávaj. aspoň tu nebudeš mať čas písať tie svoje kydy...
22. 4. 2009 13:09
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Doufám, že se ti ulevilo. >:D
Avatar - jazva
22. 4. 2009 13:18
Re: Milý "zlobivý" jossalito
fíha, dokonca zloženú vetu si dokázal vypotiť. Bravó! raz to dotiahneš aj na nejaký dlhší a súvislejší text. Len sa musíš trochu viac snažiť, pako!
22. 4. 2009 13:23
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Přidej a více urážek, ať se nám řádně představíš. Slováku. >:D
Avatar - jazva
22. 4. 2009 13:27
Re: Milý "zlobivý" jossalito
ti nejaký slovenský chlap pretiahol ženu, keď ti tak ležíme v žalúdku?
22. 4. 2009 13:31
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Ne, ta moje dělá HR a právě s "kádry" ze SK se setkává dosti často. Je to žalostné. Co vás tady prezentuje.

Slušně řečeno deset hňupů a jeden normální.

Ta statistika víceméně sedí.
Avatar - jazva
22. 4. 2009 13:38
Re: Milý "zlobivý" jossalito
žeby to bolo tým, že tí normálny sa uplatnia aj doma a tí čo sa doma neuplatnia idú skúsiť šťastie vedľa??? A hlav0ne preto, že sa nemusia učiť reč... To je ako keby Kanaďan posudzoval čechov podľa tých brikiet, čo im tam chodia... :no:
22. 4. 2009 13:40
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Omluvit se dá, koukám, všechno. :-!
Avatar - jazva
22. 4. 2009 13:50
Re: Milý "zlobivý" jossalito
presne tak. aj tvoja "inteligencia"... 8-s
22. 4. 2009 13:39
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Jsi jen nezmerny hlupak, nebo sis jen rano striknul do gati a ted to vsem nutne musis naznacit?
22. 4. 2009 13:41
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Vyber si. :-!
23. 4. 2009 09:41
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Hele docetl jsem az jsem, ty jsi opravdu asi ze zakladky, delat se z nekoho * jen proto ze je slovak, to je teda ubozarna nejvetsiho kalibru, gratuluju
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 13:06
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Článek v MFDnes - str. B5 - KOHO SKRÝVÁ NICK byl inspirován jakýmsi "jossalito" nickem - VŠEM doporučuji k přečtení ;-)
Pěkný den (a pěknou ZÁBAVU při čtení :-) )
22. 4. 2009 13:11
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Vím, že pokud se ukojíte touto myšlenkou, bude se Vám dozajista lépe usínat. :-!

Jen houšť a větší kapky!
>:D
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 13:14
Re: Milý "zlobivý" jossalito
skutočne sa vyfarbil...
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 13:09
Re: Milý "zlobivý" jossalito
ten druhý odstavec skutočne vypovedá iba o tvojej úbohosti a nezrelosti...chodí sem jeden mladý a rovnako nezrelý Slovák, ktorý zvykne napísať: "si tupec" a v tvojom prípade by sa vlastne ani nemýlil...
22. 4. 2009 13:12
Re: Milý "zlobivý" jossalito
No tys tu chyběl. Jeden namistrovaný klouček, který si myslí, že sežral atlas hub.
Opravdu mne nedojmeš, zkus to jinak. :-!
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 13:16
Re: Milý "zlobivý" jossalito
"človeka" tvojho formátu ani nepotrebujem dojať...na takých ako si ty, by sa malo vzťahovať šrotovné...
22. 4. 2009 13:25
Re: Milý "zlobivý" jossalito
To, ti asi dalo hodně námahy, vymyslet něco takového, že? >:D

Jeden jak druhý... :no:
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 12:09
Re: Milý "zlobivý" jossalito
počkej počkej ty už na sobě nemakáš??? >:-[]
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 12:13
Re: Milý "zlobivý" jossalito
neni kdy hochu, zato začíná se rýsovat ten Foky RS. Takže asi na sobě začnu makat šoférsky. Nevalíš náhodou nějakou předokolou čertici na který bych se vyjezdil?? >:-[]
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 12:39
Re: Milý "zlobivý" jossalito
no svoji předokolku ti nedám >:-[]
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 11:38
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Já to NEmyslela "zle" - já (přeci) POCHVÁLILA! :-)
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 11:41
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Já to taky nevzal zle, jen kolegu josallita z toho chytá ječný zrníčko... ;-)
Avatar - Righ
22. 4. 2009 11:22
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Sorry, ale toto nebudu cist. Chces-li mi neco sdelit, pouzij prosim cestinu, slovenstinu nebo anglictinu.
22. 4. 2009 11:25
Re: Milý "zlobivý" jossalito
To je franina, hladka jako telicko prave dovareneho hlemyzde :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 11:33
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Odpuštěno ... ;-)
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 11:23
Re: Milý "zlobivý" jossalito
:yes:
23. 4. 2009 20:37
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Nemecký-anglický vývoj a výroba!
Avatar - Plautus
24. 4. 2009 07:27
Re: Milý "zlobivý" jossalito
jasne, veď sa nehádam, v jednom príspevku som napísal, že Ford je snáď najviac globalizovaný... ;-)
25. 4. 2009 18:22
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Ok ;-)
22. 4. 2009 09:23
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Já jsem to včera myslel ale trochu jinak - z pozice výrobců a ne z pozice zákazníků. Z pozice zákazníků Opel je vnímán jako domácí značka, dokonce podstatně víc než Ford (co jsem se domorodců na toto téma ptal). Problém je právě s tím, jakou použiješ značku, aby byla vnímána jako domácí. Řada lidí se tady může uvztekat, když řekneš, že 3koda je domácí automobilka, na druhou stranu jsou u nás větoví výrobci, kteří zde mají i vývoj, marketing a distribuci a přitom vyrábějí pod vlastní(globální) značkou a jako česká firma vnímáni nejsou. Opel (jako značka) má v Německu setsakra tradici - kam se na něj třeba VW nebo Audi hrabou....
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 09:46
Re: Milý "zlobivý" jossalito
s týmto sa dokážem stotožniť, včera si však argumentoval tak trochu zvláštne...
Avatar - Righ
22. 4. 2009 10:59
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Ach jo, skutecnost, ze Nemci kupuji hlavne nemecka auta, podle tebe svedci o nemeckem nacionalismu? Zakaznici preferuji domaci vyrobce odjakziva, vzdycky a vsude, je to prirozeny chovani vyplyvajici z tradice a preference vlastnich znacek a ekonomiky. Proto ve Francii vypada trh jak vypada, proto v Italii vypada trh jak vypada etc. etc. Ze je ta prevaha nemeckych vyrobcu tak vyrazna je dusledkem toho, ze je jich tolik a modelova nabidka bohate pokryva vsechny mozny tridy a kategorie. Nemec si tak muze koupit nemecke auto, at uz chce mini nebo luxusni tridu. Nacionalismus je neco docela jinyho.
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 11:05
Re: Milý "zlobivý" jossalito
ach jo, väčší nacionalisti ako Francúzi snáď ani neexistujú...samozrejme sa nehádam, pretože najväčšou pravdou je, že ide v prvom rade o podporu domácej výroby...tým pádom o všetko s tým súvisiace, podporu zamestnanosti nevynímajúc...to je jasné snáď každému z nás...nacionalizmus tam však vystupuje ako podružný faktor, pretože u Vás sa vyrábajú i kolínske trojčatá, či Hyundai i30 (bude i minivan od Kia), takže tiež podporíš zamestnanosť Vašich ľudí kúpou týchto áut, no asi nikdy neohrozia produkty od Škody (tradícia, preferencie, ale i nacionalizmus, lebo človek má pocit, že si stále kúpi niečo, čo je Vaše)... ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 11:06
Re: Milý "zlobivý" jossalito
"Větší" acionalisté? Co ti ... jak se jmenují ... "češi"? ;-)
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 11:17
Re: Milý "zlobivý" jossalito
to máš pravdu, tí si tiež veľmi neradi priznávajú, že im už niečo nepatrí ;-) :-)
Avatar - Righ
22. 4. 2009 11:18
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Jasne, ja vubec nehodnotim, jestli Nemci nebo treba Francouzi jsou ci nejsou nacionalisti, jenom tvrdim, ze se to neda usuzovat podle preference domacich produktu. A paralelu mezi Skodou a TPCA ci Hyundai uprimne receno prilis nevidim, neb mezi nimi existuje zasadni rozdil. Jak Hyundai tak PSA s Toyotou totiz zde maji pouze vyrobni zavody, zkratka montovny podobne treba tovarne na televize od Panasonicu v Plzni. Povazujes snad tv Panasonic za ceske?
22. 4. 2009 11:22
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Francouzi a nacionalisti? Kdepak >:D V Italii promluvis nemecky, nebo francouzsky a jsi v poho, v nemecku s anglictinou a franstinou, ci spanelstine taky...ve Francii je problem. Inu zneuznana velmoc, ktera se s tim nikdy nevyrovnala. ;-)
Avatar - Righ
22. 4. 2009 11:31
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Tak samozrejme, ze Francouzi jsou nacionalisti jako remen, treba jejich apatie k anglictine je vazne otresna. Mas urcite pravdu, ze v tom bude hrat roli komplex zneuznany velmoci, treba z jejich prezidenta to doslova "kape". :-)
22. 4. 2009 11:35
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Tomu navic couha cabajka z kapsy! :-)
22. 4. 2009 13:00
Re: Milý "zlobivý" jossalito
A sláma z bot, je to dobrej vidlák.
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 11:31
Re: Milý "zlobivý" jossalito
svatá pravda. Jediné výjimky - Alsasko tam starší lidé ještě německy mluví a pak snad Pyreneje, tam to zkus Baskicky....
22. 4. 2009 11:35
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Alsasko se se mnou rozloucilo v nedeli odpoledne Choucroutem podanym az po te, co jsem si na obsluhu stezoval...strasny! Ohrivat hodinu klobasu se zelim je tragedie! V Burgundsku bylo lip :-)
22. 4. 2009 08:34
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Prekvapuje me absence vozu BMW a Audi, valnou cast minuleho tydne jsem stravil v D a z nemecke top 3 jezdi nejvic A4 a BMW 3 F/L, Cecek jsem potkal relativne malo.
Avatar - Ada je zase tady
22. 4. 2009 08:40
Palubka
Je tady nekdo, komu se z designu palubky v te Fieste nezveda zaludek?
Rozbalit vlákno
4
22. 4. 2009 08:44
Re: Palubka
Jiste, minimalne vsem, co si ji koupili! Tedy vice lidem nez u G. :-)
Avatar - KANKUNEN
22. 4. 2009 08:54
Re: Palubka
Nechápu proč by mělo. Je to klasika s moderními nápady. Bleju s Primery a Yarise a ztvárnění nějakých výborných Rendlíků.
22. 4. 2009 14:40
Re: Palubka
Mně se líbí.... vůbec se u Fordů po té neslané nemastné hranaté krabici dost odvázali....
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 14:58
Re: Palubka
možno až príliš, ale zase každému sa iné páči...kinetika to každopádne rozhýbala...
Avatar - white label
22. 4. 2009 10:46
FiestKa
Březnový úspěch Fiesty je hoden gratulace (zdravím mrtvejvejtah), ale částečně to potvrzuje mé dřívější tvrzení, že současné Káčko to bude mít, právě vedle Fiesty, na trhu velmi těžké...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 11:05
Re: FiestKa
Vždyť Ka(čko) již NENí "káčko" ;-\
Že je to JEN v "Polska" na lince FIAT vyráběná "variace" - a ten "originál" má "pestřejší" nabídku výbav ...
Já bych asi zvolila Fiestu s motorem 1.4 HDi (ehm, TDCi :-) ) - ten mi tam docela "pasuje" (Ka-čko je v mých očích v současnosti celkem "mimo hru")
Pěkný den ;-)
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 11:29
pre marek.g, righ a pod.
...vidím, že je škoda niečo vysvetľovať...dokazuješ svoju obmedzenosť (?)...pretože Logan je skutočne francúzske ("francúzsko-rumunské") auto vyrábané v Rumunsku, tak ako to nakoniec bolo i v prípade starej Dacie, kedy vyrábali licenčný Renault, v prípade súčasného Logana (i Sandera) si stačí prečítať nápis na veku kufra (či zadných piatych dverách) "by Renault"...prípady Oplu, Saabu i Jaguaru sú si dosť podobné, tradíciu majú v domovských krajinách, patria však do rúk niekoho iného a či sa Ti to páči alebo nie, tak boli predané so značkou/názvom práve tak ako Škoda...a treba si uvedomiť, že Škoda bez prevzatia VW by bola v troskách tak, ako by bola Dacia bez partnerstva s Renaultom...
Rozbalit vlákno
49
22. 4. 2009 11:31
Re: pre marek.g, righ a pod.
Ty jsi ale kecal >:D
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 11:45
Re: pre marek.g, righ a pod.
ak aj áno, rozhodne v tom nie som sám...viem, že Vy Češi radi dávate pri všetkom, čo Vaše je, či bolo, na slovo ČESKÉ/-Á,-Ý...osobne s tým nemám problém, no zároveň je potrebné veci vnímať reálne...
Avatar - T613
22. 4. 2009 11:54
Re: pre marek.g, righ a pod.
reálně je na to třeba pohlížet tak, že je to akciovka. Jestli se mění struktura vlastníků už je de facto jedno. Akcionáři tady chvilku jsou, chvilku nejsou.
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 12:00
Re: pre marek.g, righ a pod.
>:D honem treba presvedčiť vládu alebo sa môžu spojiť nejakí tunajší užívatelia, aby Škodovku odkúpili späť...
Avatar - T613
22. 4. 2009 12:07
Re: pre marek.g, righ a pod.
a proč? jaký smysl má pitvat národnosti akcionářů? Je vůbec VW dle tvého pohledu německý? Já osobně to nevím a je mi to jedno.
Bugatti byla jaká automobilka? Italská, či francouzská?
Třeba taková Tatra je čí? :-)
22. 4. 2009 13:41
Re: pre marek.g, righ a pod.
To je jedno, Tatra je kazdopadne v prd...
Avatar - T613
22. 4. 2009 14:41
Re: pre marek.g, righ a pod.
nesýčkuj
22. 4. 2009 14:45
Re: pre marek.g, righ a pod.
Bugatti je italsko-francouzsko-německá :-) Založil ji Ital, Molsheim ležel tehdy na německém území, pak se dočkala Alsaska Francie.... po pár desítek let přišel pan Artioli a vyráběl EB110 v Itálii....a dneska se vyrábí zase v Molsheimu....a s německým majitelem :-)
Avatar - T613
22. 4. 2009 14:56
Re: pre marek.g, righ a pod.
no prase, aby se v tom vyznalo :-)
22. 4. 2009 15:53
Re: pre marek.g, righ a pod.
a proto si ho nekoupím! Já pokaď nemám jasno, jaké auto si vlastně kupuju, tak raději jezdím tramvají :-!
Avatar - T613
22. 4. 2009 16:45
Re: pre marek.g, righ a pod.
já myslel, že kukavozem :-!
23. 4. 2009 09:14
Re: pre marek.g, righ a pod.
to je služebák :-! >:-[]
Avatar - woody-alien
22. 4. 2009 22:19
Re: pre marek.g, righ a pod.
Máš recht, tahle nejistota mě vážně děsí. Jdu do Kaipana, tam je to snad jasný... ;-)
Avatar - T613
22. 4. 2009 11:34
Re: pre marek.g, righ a pod.
tak si nakonec zde budeme rozebírat kompletní strukturu akciovek, abychom se dozvěděli komu kdo patří ne? :-) Abychom nezjistili, že půlka automobilek je z Emirátů nebo snad Eskymáků? ;-)
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 12:15
Re: pre marek.g, righ a pod.
v samej podstate je mi to ukradnuté...nerozpitvával by som to, keby sa istí ľudia nechytili komentára, že v top 10 sú krom Fiatu iba nemecké značky (tiež Fordu) tak by sme sa o tom ani nebavili...a to, že Škoda by šla bez vstupu VW "do kytek" je tiež myslím jasné každému triezvo uvažujúcemu človeku...
Avatar - T613
22. 4. 2009 12:18
Re: pre marek.g, righ a pod.
však to nikdo nepopírá :-)
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 12:35
Re: pre marek.g, righ a pod.
ty jsi prostě automaticky napsal Škodovku jako německého výrobce.Ale vyrábí se u nás vyrábí ji Češi tak ji beru jako českou.Kdyz piju Plzeň tak piju české pivo i když patří Jihoafričanům,když chodím tajně do špajzu dát si Nugetu >:-[] tak mě nezajímá,že Orion patří pod Nestlé neberu ji jako Švýcarskou atd. :-!
Avatar - jurajos
22. 4. 2009 12:39
Re: pre marek.g, righ a pod.
Áááá Nugetáááá...to je nirvána. Tak už konečne viem na čo mám chuť...už len koho zaúkolovať aby ju zbehol kúpiť. Výborny tip...díkes. >:D ;-)
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 12:43
Re: pre marek.g, righ a pod.
:yes: :-! tu já fakt miluju.a bohužel to na mě jde vidět >:D
22. 4. 2009 13:50
Re: pre marek.g, righ a pod.
já nic nevidím, můžeš si klidně dát i dnes :yes: ;-)
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 13:53
Re: pre marek.g, righ a pod.
:yes: dík.už se stalo >:D hned ráno jsem na ni vlítnul >:-[]
22. 4. 2009 14:45
Re: pre marek.g, righ a pod.
ty divochu! >:-[]

já si jí už raději nekupuji, protože jsem jí schopen zbaštit na posezení a pak je mi blbě >:D

a musím si hlídat figuru do plavek :-!
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 14:47
Re: pre marek.g, righ a pod.
leopardí tanga zařízlý až po kostrč?? >:-[]
22. 4. 2009 14:49
Re: pre marek.g, righ a pod.
v Chorvatsku nic jiného ani neletí :-!
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 14:52
Re: pre marek.g, righ a pod.
já ani nemusim do Hrvatski. Stačí zamasírovat v Podolí na koupáku a nestíhám ty šťabajzny odhánět... >:-[]
Avatar - jazva
22. 4. 2009 14:55
Re: pre marek.g, righ a pod.
úchyl... >:-[] ;-)
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 15:03
Re: pre marek.g, righ a pod.
zoberiem škodylak, skočím po teba na petržku a zabehneme za babami na zlaté piesky. A tam potom uidíš ten babinec čo bude okolo nás. Ale tangá ti nepožičiam a o baby sa nedelím... >:-[]
Avatar - jazva
22. 4. 2009 15:08
Re: pre marek.g, righ a pod.
ty brďo, ja som si až teraz uvedomil, že som vlastne na tých Zlatých pieskoch ešte nikdy nebol. a to sa tu potulujem už zopár rôčkov. ;-\ Ale tak keď prídeš, tak tam vybehneme. a o ženské sa deliť nemusíš, ja už jednu mám a aj tej ledva stíham... ;-)
22. 4. 2009 15:56
Re: pre marek.g, righ a pod.
to ani nehovor! Ja som sice v BA strávil len 6 krásných rokov, ale na Zlatých som sa bol minimálně 2x vykúpať :-! + párkrát u kamaráta na chatke v záhradkárskej oblasti hneď vedla jazera!

Aj labute som ta videl! A vraj je tam velmi dobrá rybárská reštaurácia ;-)
22. 4. 2009 15:02
Re: pre marek.g, righ a pod.
no jo, ale pak přicházíš o ten zážitek 11 hodinové cesty v 35stupních bez klimošky :-!

Pamatuj - raději prémiové Hrvatski bez klimošky než nabušené Podolí s gambáčem, hotdogem a lístkem na tramvaj :-! Kompromisy tady nemají co dělat. Buď si eurodrzek, nebo začni na sobě makat, mrskat jazyka a ... dyť to znáš >:-[]
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 15:05
Re: pre marek.g, righ a pod.
Já většinou valim na Bibione, příp. Caorle a zásadně s klimačkou. Jakožto zlátnoucí kovboj s čtvrtmilionem na útratu tyhle věci neřešim... >:-[]
22. 4. 2009 15:08
Re: pre marek.g, righ a pod.
jo, tak to je už zase jiná liga, myslím že exkluziv se to jmenuje

to si tam ale za čtvrt mega pronajmeš celý kemp + půlku města na celé prázdniny >:-[]
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 15:12
Re: pre marek.g, righ a pod.
to já pokládám za normální útratu čtyřčlenné rodiny na dva týdny... >:-[]
22. 4. 2009 15:59
Re: pre marek.g, righ a pod.
souhlas

-10 tis ubytování
-5tis konzervy + lahváče
-5tis plavky/vodní pistole/krémy na opalování
-5tis benzin
-225tis nová Fabka

:-!
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 17:09
Re: pre marek.g, righ a pod.
>:D
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 14:56
Re: pre marek.g, righ a pod.
proto jsem nudista.figuru do plavek tím pádem neřeším >:-[]
22. 4. 2009 15:04
Re: pre marek.g, righ a pod.
tak nevím jeslti nudista, nebo už spíš nihilista >:-[]
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 15:13
Re: pre marek.g, righ a pod.
tak jsem si ten pojem vygooglil >:D a asi se blížím k té druhé variantě >:-[]
22. 4. 2009 15:22
Re: pre marek.g, righ a pod.
jedno z mála cizích slov co poznám, tak se ho snažím použít při každé vhodné příležitosti >:D
Avatar - marek.g
22. 4. 2009 16:30
Re: pre marek.g, righ a pod.
>:-[] jj taky mám pár slov z mého oboru se kterýma machruju před veřejností >:D pak vypadám děsně chytře >:-[]
23. 4. 2009 09:17
Re: pre marek.g, righ a pod.
já začínám mít spíš opačný problém - interní terminologii (vetšinou v angličtině), neumím rozumně prakticky přeložit a nějak normálně popsat co vlastně dělám ;-\
tak se alespoň tvářím důležitě :-!
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 12:56
Re: pre marek.g, righ a pod.
vrátim sa k tomu, čo som napísal a to bolo nasledovné: "automobilka (výrobca)", lepšie by som asi spravil (ale mnohým by ani to nevyhovelo), ak by som napísal automobilka/výrobca, t.j. jedna z možností. Škoda sa stala nemeckou automobilkou, no zostala českým výrobcom (tuná tiež možno uviesť, že výroba je i v iných krajinách, SVK nevynímajúc, jednoducho rozhodnutie automobilky o využití výrobných kapacít, resp. rozšírenie o výrobu na nových trhoch, no napriek tomu je stále prevažne českým výrobcom...).
Ak by sa Škoda nestala nemeckou automobilkou, tak by dnes zrejme ešte stále vyrábala Favority, možno by sa dostali k Felíciám...vlastne nedostali, lebo by to pri ponuke konkurencie nemal kto kupovať, ibaže by Češi držali automobilku tým, že by boli ochotní kupovať o tri, či štyri generácie horšie automobily...Vaši sú tam skutočne akurát tí zamestnanci, priestory stoja na Vašej pôde, no už dávno nie je Vaša...to, že je zákaznícky vnímaná ako česká však nepopieram, práve tak je vnímaný Opel ako nemecký, to sú takmer dva na vlas porovnateľné prípady (zase odhliadnuc od toho, že VW drží Škodu slušne nad vodou a GM Opla naopak potápa)...no a Jaguar (hoc už indický), ten zo svojej britskej tradície bude ťažiť ešte dlho, minimálne pokým nevymrie naša generácia...
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 22:22
Re: pre marek.g, righ a pod.
:yes:
Ano - TAKhle je to "jednoduché" ;-)
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 13:06
Re: pre marek.g, righ a pod.
ono aj prechod vlastníctva vždy neznamená krok k lepšiemu...čo sa Škodovky týka, tak tam určite áno, pretože bez vstupu VW by už neexistovala, takže tam jednoznačne prínos...čo sa Plzne týka, tam to vidím rovnako ako pred vstupom nového vlastníka, vlastne investor sa priživuje na dobre zabehnutej značke, prínos v kvalite nie je žiadny, kvalita tam bola a dúfajme, že i zostane...Orionu vstup investora podľa môjho osobného názoru, čo sa kvality týka uškodil, výrobky Orion bývali lepšie podľa mňa predtým, takže tuná to vidím zase iba na priživenie sa investora s tým, že kvalitu výrobkov mierne zhoršil, samozrejme v súlade s priblblými normami EÚ (ktoré sú vlastne v tomto ohľade iba úľavou pre výrobcu, nakoľko naše potravinárske normy boli v mnohých ohľadoch prísnejšie)...sumár je taký, že sa dosiahla jedna výhra (Škoda), jedna remíza (Plzeň) a jedna prehra (Orion)...
23. 4. 2009 20:41
Re: pre marek.g, righ a pod.
Ford neni rozhodne nemecka znacka.
Avatar - Plautus
24. 4. 2009 07:29
Re: pre marek.g, righ a pod.
to ani netvrdím...vyrába však i v Nemecku, tak ako si napísal nemecko-anglický vývoj a výroba...
25. 4. 2009 18:21
Re: pre marek.g, righ a pod.
Ok. Výroba je třeba i ve Španělsku atd.
Avatar - Righ
22. 4. 2009 12:51
Re: pre marek.g, righ a pod.
To ma byt reakce na moje prispevky? Podle nadpisu to tak vypada, takze zkusim odpovedet. Predne jsem nic nerikal na adresu Dacie-Renaultu, nebot to nepovazuju za vhodny priklad. Zvlast pokud jde o puvodni Dacie, jak spravne rikas pouze licencne vyrabeny Renaulty, z cehoz je snad vsem jasny, ze srovnani se Skodou neni na miste. Pokud jde o soucasneho Logana, ten nadpis "by Renault" je tam hlavne z marketingovych duvodu, nebot i Renault ma jako znacka zvuk asi tak milionkrat lepsi nez Dacia. Co se tyce zachrany Skody VW, tak na tom se shodnem, ja rozhodne nedam na reci o zlatych ceskych rucickach ci jiny podobne fraze a nepochybuju o tom, ze bez VW a jeho podilu na vyvoji Octavky by sla Skoda do kytek.
Smysl myho prispevku vsak spocival v necem jinym - chtel jsem rict, ze z pravniho, ekonomickyho ani jinyho hlediska se neurcuje puvod spolecnosti na zaklade zeme puvodu vlastnika akcii. To je zkratka holy nesmysl. Kdyz uz chces tvrdit, ze Skoda neni ceska, tak ma smysl poukazovat na nektery sdileny technicky reseni nebo treba prevahu nemeckych manazeru na nejvyssim stupni vedeni. I tak by si ale dosel k tomu, ze Skoda je podstatne vic ceska, nez jakakoliv jina. A ze neni ceska zcela bezvyhradne a stoprocentne? To dnes jiz neni prakticky zadna globalne operujici velka akciovka.
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 12:59
Re: pre marek.g, righ a pod.
bolo to mierené hlavne na príspevok od marek.g ;-)
na ostatné som čiastočne odpovedal o krok vyššie...
22. 4. 2009 11:43
BŘEZŃÁČEK
No velmi potřebná tabulka. Odděluje evropské zrno od oevropských plev. V Kompaktech je to stále stejné. A jak tak na silnicích koukám kolem sebe, stále stejné to i bude. Golf jako jednička, Focus jako dvojka. Fantastické je, že tihle dva se dokonce proboxovali do absolutních čísel. V tomto kontextu je nutno postavení této konkurenční dvojky chápat jako třídně exkluzivní.

V subkompaktech také nic nového - Fiesta si užívá prvního místa. Ovšem jen do doby náběhu nového POLA. Ostatně postavení (dnes již starého) POLA je taktéž až neuvěřitelné. Páté nejprodávanější auto Evropy a ono je na konci svého generačního života. No, těšmě se, POLOletky jsou za námi, nastupuje POLOtah na evropskou branku. Technicky, designově, kvalitou má POLO našlápnuto na první příčku. Záleží jen na kupcích, zda dají přednost vyzrálé klasice na světové technice, či prvoplánovějšíí vizáži nové Fiesty. Naživo vypadá Fiesta mnohem lépe než na snímcích, takže souboj Fiesta x POLO bude jistě zajímavý.

Číslem měsíce je - 155.648. BRAVWO :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - jurajos
22. 4. 2009 11:48
Re: BŘEZŃÁČEK
Nechce sa mi všetko ostané rozoberať ale v jednom veľký súhlas. Myslím si že Fiesta je dnes asi nejnefotogenickejším autom na trhu. Naživo je to ako precitnutie z nočnej mory a Fiesta je jedným z 2-3 áut kôli ktorým som ochotný ísť pri kúpe auta o triedu nižšie.
22. 4. 2009 11:59
Re: BŘEZŃÁČEK
Mě také to setkání s Fiestou naživo mile překvapilo.
22. 4. 2009 12:10
Re: BŘEZŃÁČEK
A obliba Fiesty stoupá, lidem se líbí. V mém okolí jsem zaregistroval hned 4 nové kousky. Dokáže oslovit.
22. 4. 2009 12:19
Re: BŘEZŃÁČEK
Jo, určitě.
22. 4. 2009 12:32
Re: BŘEZŃÁČEK
Ale na druhou stranu, jak dlouho jí to vydrží?
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 13:16
Re: BŘEZŃÁČEK
u vás na VSI??? ;-)
22. 4. 2009 13:26
Re: BŘEZŃÁČEK
Ne, u nás ve MĚSTĚ. ;-)
22. 4. 2009 13:33
Re: BŘEZŃÁČEK
Kde - kde?! :-)
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 13:40
Re: BŘEZŃÁČEK
Na flóře?? :-)
22. 4. 2009 13:43
Re: BŘEZŃÁČEK
No nic, jdu dělat něco užitečného. :-)

Snad to tady beze mne přežijete. >:D
Avatar - Righ
22. 4. 2009 11:49
Transformers strike again
Nekdo zde na diskuzi pouzil ve spojeni s novou Fiestou podle me dost trefny prirovnani k designu japonskych preplacanych a vehementne supermodernich robotu z komiksu/filmu Transformers. Presne takhle vidim posledni evoluci kinetickyho designu i ja - podbiziva snaha vytvorit co nejefektnejsi a nejsportovnejsi vozitkou soucasnosti. Za zvlast ohavny pak povazuju interier ve stylu mobilniho telefonu... Neda se nic delat, zakaznici na to asi slysi a tak nezbyva nez pogratulovat Fordu k super vysledku.
Skvele si vede i Fiat, mam na mysli samozrejme hlavne Pandu. Je neuveritelny, jak se s timhle taliani trefili do poptavky na trhu. Je to podle me jediny kvalitni evropsky ztvarneni "rodinnyho miniauta" (vim, zni to jako protimluv), co si dneska muze clovek koupit. Nechapu, proc s podobnym autem nevyrukoval davno uz i koncern VW, treba do portfolia Skody by se podobny auto vylozene hodilo. Tak snad Up, i kdyz na ten si jeste aspon 2 roky pockame.
A na zaver samozrejme palec nahoru pro Audi, meho oblibence a soucasneho lidra D3, a i pro VW, nebot je stale neohozenym lidrem Evropy a novy Golf se prodava jak housky na krame. V prvni sestce jedinej mezi malejma autama. :yes:
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2009 13:45
POLO
I když se Fiestě daří, což jí samozřejmě přeju tak jako na letošní evropskou jedničku bych si raději vsadil na nové POLO, i přes pozdější náběh výroby, no uvidíme a to poměrně zanedlouho :-) POLO se fakt povedlo, řekl bych, že poprvé za dobu své existence designem válcuje GOLF.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 14:24
...
A JE PO DEBATĚ... :-|
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 14:44
Re: ...
chýba ti to doťahovanie, pri ktorom nakoniec cúvneš alebo urobíš v záujme rešpektovanosti zo seba radšej blbečka? fakt mám z teba niekedy divný pocit, akoby si ani nebol chlap, ale padavka...bez urážky ;-) ...
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 14:50
Re: ...
plataus ty si tú debatu asi fatk nepochopil.. dotyčný si tu z nás všetkých len a len dobre vystrelil. Chlap nechlap. Mňa len nebaví sa dohadovať donekonečna... a ešte keď som hladný, smedný a chce sa mi na hajzel... ;-)
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 14:54
Re: ...
každé "strieľanie" má svoje hranice a ak to niekto obráti na národnosť a pod., tak sa tomu začína hovoriť česť a národná hrdosť, ktorá tebe zjavne chýba...hanbíš sa za to, že si Slovák? s hladom, smädom a sr.aním to nemá nič spoločné... ;-\
Avatar - T613
22. 4. 2009 14:58
Re: ...
souhlas.. všechno odsuď podsuď
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 14:58
Re: ...
Máš právdu, že ten jeho pokus o pobavenie vyznel hlavne u debát s vami slovákmi dosť trapne a urážlivo... Mňa nerozhodil a vlastne ani neurazil. Ostatne písal som ti SZ aby si sa nenechal zapliesť do hádky...
Inak za to že som slovák s českým občianstvom sa nehanbím, prečo aj??
P.S. vieš čo to je keď sa ti chce šťať a stále nie a nie odskočiť?? Skoro ma to stálo ucvrnknutie do nohavičiek.... >:-[]
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 15:14
Re: ...
na "lištu" nepozerám, prečítam si dodatočne...
na toho dotyčného som aj tak už ďalej nereagoval, nemá to význam, presvedčil ma nejedenkrát, že provokácie mu idú a že ma označil za akéhosi "hubára" je jeho problém...mám pocit, že on sám má problém zvládať svoje emócie a cíti sa ako "tunajší boh, apoštol a guru" v jednej osobe, rozhodne mu to nemienim brať, ale tiež je načase vykonať nastavenia, aby sa mi už jeho príspevky nezobrazovali...nie je to človek, s ktorým by sa dalo kedykoľvek v slušnosti o niečom písať a diskutovať už vôbec nie...všetko vie, všade bol a všetko videl...
"...s vami slovákmi..." znamená, že si už vlastne zabudol, že si Slovák, resp. sa za Slováka už nepovažuješ a z takýchto ľudí mi je niekedy smutno...poznám XY Čechov žijúcich na Slovensku XX rokov a hovoriť a písať po slovensky nezačali (až na jednu výnimku)...neodsudzujem ťa, ani ich, ale človek by nemal zabúdať na to čím bol, pretože potom sa stráca aj podstata toho, čím je teraz...
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 15:20
Re: ...
Tak so mnou je to tak - slovák som po mame, čech po otcovi. Narodil som sa na Slovensku (a pri delení republiky si národnosť aj ponechal) Občianstvo mám však české, v Prahe žijem od svojich dvoch mesiacov. Takže som taký čechoslovák. Slovensky som sa naučil keď som ako malý jazdil ná prázdniny k svojej starkej do Zvolena. Takže asi tak je to so mnou. Dúfam že som ťa ešte viac nerozosmutnil??? ;-)
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 15:24
Re: ...
nie, to vôbec nie...mali by sme to riešiť v SZ, ale keď som Ťa tu takto "načal", tak to tu aj dokončím...osobne som si myslel, že si Slovák, ktorý odišiel do Prahy pred "dvomi dňami" a už mluví, lebo i takí sa nájdu...ale človek sa môže mýliť, tak ako som sa mýlil teraz ja...chápem a ospravedlňujem sa ;-)
Avatar - Pierro
22. 4. 2009 15:32
Re: ...
neospravedlňuj neni za čo... ;-) budem musieť na Slovensko zabehnúť a trochu tú slovenčinu premrskať... vieš predsa ako je to s jazykmi a študovačkou a makaním na sebe samém?? >:-[]
22. 4. 2009 15:37
Re: ...
nekecaj, určite sa chceš priživiť na šrotovnom a kúpiť si nové Audi Exeo >:-[]
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 15:46
Re: ...
chlap si má stáť za svojimi slovami, ale ak sa zmýli, tak je na mieste i ospravedlnenie ;-) však už sa zase nemusíme toľko "cmuľkať" bratríčkovia >:D tak, či onak, našim domovom je Európa a našťastie sme sa dožili voľného pohybu...nášho i našich tátošov...
22. 4. 2009 15:35
Re: ...
to s tými Slovákmi ktorí "mluví" po dvoch dňoch - tiež mi to vyčítal jeden známy, vraj prečo nehovorím v ČR po slovensky, či sa za to hanbím a pod.

To nemá nič spoločné s tvojím vnútorným presvedčením. Si to, čím ty chceš byť. Cítiš sa byť Eskymákom. Fajn.
Ale keď prídeš do cudzej krajiny, nemožeš predsa očakávať, že oni sa budú prisposobovať tebe. Pre mňa je samozrejmé, že keď pojdem bývať do Reichu, budem sa snažiť hovoriť reichštinou, v US zase amerikánštinou.

SR a ČR je specifické v tom, že ti majú spoločnú históriu a tie jazyky sú si velmi podobné, preto to niekedy zvádza k záverom, že vlastne sa nikto nemusí nikomu prisposobovať.

;-)
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 15:41
Re: ...
ale áno, uznávam...mám v Prahe najlepšieho kamoša, ktorý tam robí 4 roky a nebude hovoriť po česky, niekto tak hovorí po "dvoch dňoch"...je to vecou každého človeka, Pierra som si doberal i v širších súvislostiach, nielen tých jazykových ;-)
22. 4. 2009 15:50
Re: ...
jasne, je to vždy individuálne. Dohovoríš sa tu slovensky samozrejme bez problém, sem tam sice nebudú rozumieť echt slovenským výrazom (ktorým často nerozumiem ani ja, tých nárečí a špecifík je proste na tom malom Slovensku neskutočne vela).

Ono Slovák sa lahšie naučí češtinu, ako naopak. Pre nich je naša výslovnosť niekedy dosť ťažká.

A zase o Slovákoch sa hovorí, že sú taky flexibilný (newspeak). Proste kam ich postavíš, tam budú fungovať. Naučia sa čokolvek robiť, aj akýkolvek jazyk. Je to samozrejme trochu nafúknuté, ale niečo pravdy na tom bude.
22. 4. 2009 15:28
Re: ...
neber to zas tak vážne

ja mám tiež dvojité občianstvo a cítím sa byť aj Čechom aj Slovákom.
V Čechách hovorím s domácimi česky z jednoduchého dovodu - mladšie ročníky prestávajú slovenčine rozumieť.

Jediný problém mám, keď sa hrá hokej ČR-SR. Mám teraz sice parádny dres ČR aj s podpismi, ale budem v ňom fandiť Slovensku >:-[]
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 15:36
Re: ...
:-) bez obáv, nemám s národnosťami osobne problém, nerobím si čiarky a nezačnem vojnu... >:D boli sme jeden štát a mne je vlastne ľúto, že o rozdelení rozhodli v podstate dvaja ľudia...zhodou okolností sme sa bavili tento týždeň s bratom o tom, že ako Československo sme mali krajší geografický tvar, takto (už zo zvyku) mi prídu ako SR tak i ČR na mape tvarovo neúplné... :-) a myslím, že to nebude len v tom geografickom tvare...
tú dilemu Vám inak nezávidím, aspoň v tomto to mám ľahšie :-)
22. 4. 2009 15:45
Re: ...
veru, je to prekliatie >:-[]

ja som sice bol proti rozdeleniu, ale keď sa na to pozriem teraz, som rád že to prebehlo - aspoň si tie národy nemožu nič vyčítať. Určite by sa našlo dosť vychytralých politikov, ktorý by sa snažili národnostné otázky zneužívať.
Takto si je každý strojcom vlastného šťastia/nešťastia.
A po rozdelení akoby medzi normálnymi ľudmi naopak vzrástla taká súdržnosť - veď vela rodín žije v oboch šťátoch, priatelstvá a historické reminiscencie sa zachovali. No a s EU viacmenej padli aj hranice v rámci ekonomiky, takže je to pohoda.
Horšie je, že volebné právo mám v oboch krajinách, ale voliť nemám koho ani v jednej.... ;-\
Avatar - Plautus
22. 4. 2009 16:43
Re: ...
súhlas s každou vetou...
národnostné problémy si napriek rozdeleniu však užívame, smutné je to, že sa na tom priživujú hlavne politici a vytĺkajú z toho kapitál pre seba...voliť nie je koho ako si napísal...
23. 4. 2009 20:49
Bravo Fiesta
Bravo Fiesta. 6.390 proti Golfu! :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
23. 4. 2009 22:58
Re: Bravo Fiesta
Ty musíš být prostě za každou cenu nomezeně omezený...
Určitě sis, jen náhodou nevšiml, čeho se zatím letos prodalo nejvíc...
Bravwo Golf, brafo Fiesta... ;-)
24. 4. 2009 09:41
Re: Bravo Fiesta
nejvíc se podle mně prodalo rohliků :-!
25. 4. 2009 18:19
Re: Bravo Fiesta
Ty musíš být prostě za každou cenu neomezeně omezený... Určitě sis, jen náhodou nevšiml, že jen zatím ... ;-)

Bravo Fiesta +15.7%, ostuda "new facelift" Golf -3.9%. >:D
Avatar - white label
25. 4. 2009 22:55
Re: Bravo Fiesta
mrtvejvejtaho...ty nemáš jen malou tělesnou výšku..., ale evidentně i sebevědomí...
Asi si musel hodně trpět, když se tu objevily evropské výsledky za loňský rok...je mi tě opravdu líto, ale smiř se pomalu
s tím, že za rok se tvé utrpení znovu vrátí v plné síle...
viz. 1. místo za I. čtvrtletí 2009... :yes: ;-)