Jako souhlasím, že to je jedno z nejkrásnějších aut vůbec. S V8 má nádherný zvuk a i odpovídající výkon... ale ta cenovka přímo zabíjí prodejnost. Trošku poskládané jde hodně přes 3 miliony a to je úplně mimo...
Podla mna je tiez prilis drahy, ale cenu urcuje vztah dopytu a ponuky na trhu a podla dostupnych sprav ma F-Type velky uspech. Este v maji mali objednavky na pokrytie vyrobnej kapacity do konca roka. Zjavne si mozu dovolit este vyssiu cenu.
To je tím, že je to nové. A odkud bereš info? Jinak se Jaguaru dlouhodobě nedaří, narozdíl od Land Roveru. Proto plánují nástupce X-Typu a SUV. Co se ČR týká, tak mám dojem, že všichni fandové značky jsou tu... to je úplná tragédie. Je to škoda, jsou to pěkná auta.
Jagu se daří poměrně dobře...letos rostou prodeje o cca 20%, loni taky. XF, F-Type výdělečný, XJ balancuje na hraně s výdělkem.
X-over plánují z toho důvodu, jako to udělalo Porsche...zvýšit zisky a prodeje. Navíc platforma poslouží X-T, XF, X-over, RR Evoque II a RR Evoque+.
Je to pro mě evropská značka, proto fanda/nefanda...držím palce.
XF je zklamáním neprodává se, jak se očekávalo ani po faceliftu... což mi potvrdil osobně prodejce. Prostě čekali více, chtěli srovnávat s BMW 5 a prd z toho. Zůstali tam, kde byli s S-Typem. Jaguar se staví do pozice prémie, přesto v tomto segmentu hraje marginální roli a nové typy to zatím nezměnily. XJ měl konkurovat S Klasse a A8 a je to propadák. XK se neprodává, protože už je zastaralý, tam zaspali dobu nebo nemají peníze na vývoj.
Věřím, že zmiňované nové typy pomůžou. Jaguaru samozřejmě taky fandím... a rád bych je častěji potkával na cestě.
Však, i přes obrovské investice a komplet nové typy - "Jaguar zatím postupuje jen pomalu, zaznamenal meziroční nárůst o 6 procent. Zato Land Rover vystřelil o 36 procent vzhůru a překonal tím všechny historické prodeje."
to bolo za rok 2012, rok 2013 by mal byt zase pre jaguar lepsim a zase by mal ist hore, v eu predaj jaguarov za 10 mesiacov tohto roka oproti minulemu opat stupol o 8% .. pomaly ale isto to ide spravnym smerom, definitivu zabezpeci az predaj SUv ktore predaje urcite nakopne lepsie ako limuziny a sportiaky
...věnoval jsem ti 2min života googlením...vyberu si to. :-)
Jaguar
In August, Jaguar sold 5,405 vehicles, up 92% reflecting strong demand for all XF derivatives. Together the XF sedan and Sportbrake were up 91% with the XF sedan
üüüü
accounting for almost 50% of all Jaguar sales in August. The Jaguar XJ has also delivered another very strong month, up 50% with sales growth in almost all major regions. Jaguar demonstrated strong growth in all of the major regions: the China Region up 278%, Europe up 75%, North America up 70%, the UK up 37%, Asia Pacific up 28%, and other overseas markets up 46%.
Calendar year to date, Jaguar sold 49,198 vehicles up 38% with increases in each major region: 112% up in the China Region, 33% up in North America, 24% up in the UK, 23% up in Asia Pacific, 19% up in Europe and 27% up in other overseas markets.
najkrajsie auto sveta predsa nemoze byt lacna zalezitost, navyse toto je skutocna nadhera a nie ako x-krat prezvejkana carrera ktora vyzera ako rozplacnuta zaba , toto je skutocne auto s charizmou a sarmom a ono se to pak proda neboj ;-) uspech zarucene bude na beton :yes:
Ajaj...tak jestli má podle mě něco charisma, tak je to právě evolucí k dokonalosti vypiplaná 911. Já na ní tedy nevidím chybičku z hlediska techniky, ergonomie, designu, emocí... Každopádně je ale Jag FTC naprostá trefa! Moc bych Jaguaru přál návrat na výsluní...
Ten design je zkrátka kulervoucí! Coupé se mi líbí ještě o kus víc, než roadster. Vlastně se mi líbí tak moc, že už se mi snad nic nemůže líbit víc. Jsem docela zvědavý, jak bude tenhle design stárnout, ale osobně tipuji, že nic jiného, než zrání, se předpokládat nedá...
Takže bych prosil jedno kupé se silnějším V6... V8 má sice nepozemský zvuk, ale je to s ním už moc velká divočina >:-[]
jednoducho genialne auticko, umelecke dielo na kolesach a pritom vcelku tak jednoduche tvary , ziadne prehnane hrany ani obliny, ziadne kudrlinky ani nejake patvary bez praktickeho efektu ale jednoliaty celok akoby vytesany z kamena, nadhera jaguar posunul vnimanie dizajnu aut skutocne do uplne inych nebeskych hladin :yes: pre mna momentalne jednoznacne najkrajsie auto sucasneho autombiloveho sveta :yes::yes::yes:
Je to možné, já jel jen trapných 20 minut, ale upřímně se přiznám, že jsem na to auto prostě neměl a vystoupil jsem jako zdeptaný balíček řidičského neštěstí...
Na svou obranu musím uvést, že bylo vlhko až slizsko... Ale prostě na snahu jet bokem na dálnici na čtyřku při 3/4 plynu a monstr bok v pomalé zatáčce při polechtání plynu na podtočenou trojku, jsem asi ještě nedozrál...
To není tebou nebo konkrétním výkonem. Jaguar má se zvládnutím velkého výkonu obecně problém, stejné to bylo u XKR. To auto i na suchu tancovalo... někoho to možná rajcuje, ale podle mě je to spíše chyba...
To jsem nezkoušel, ale XKR mi při testovací jízdě na rovince na suchu na trojku při kick downu začalo tancovat. Možná to bylo i nižší váhou auta... i při té velikosti hliníková karoserie dělá své... ale pro mě to byl argument pro nekoupi vozu.
Hmmmm...jsem průměrnej řidič...možná ještě míň, ale tohle bych si nedovolil napsat. XKR je proti F-type měkčí (jak trefně napsal Dinar-žvejkačka)...ale na okruhu. kromě mokra jsem neměl problém přenýst výkon. S V8 jsem najel přes 1000km na silnicích, ve všech režimech a druzích silnic...
Jo, jo, je děsič, i to je na tom autě kulervoucí, párkrát jsem ho "lovil" po přidání plynu v nájezdu na čtyřpruh nebo výjezdu z nějaké otevřené zatáčky na široké silnici první třídy, a z rychlostí ve kterých se to odehrává, se orosí pozadí každému. >:D Vypínat ESP v tom autě znamená velmi odpovědně pohybovat pravým kotníkem, na druhou stranu ve sport modu je ESP brilantně nastaveno a nechá tě krásně a přitom bezpečně sklouznout. Mě se to auto fakt líbí, a kupé ho posouvá mnohem víc k reálnému využití, aspoň pro mně. ;-)
Hezký to je... ale že by to úplně kosmicky převyšovalo vše ostatní, to tedy nepřevyšuje. Kupříkladu u předních světel obecně preferuju horizontální orientaci a tenhle detail se mi u F-Type úplně nelíbí (ne že by mi vadil). Takže.. F-Type, nový Cayman, 458... co se designu týče, volil bych 458, její startrekové tvary jsou pro mě... řekněme působivější. Nic proti Jaguaru, elegance má taky něco do sebe.
Pro mé oko je právě F-Type dokonalý ve všech ohledech. Kompaktní, elegantní, agresivní. Nabízí všechno, od každého kousek. 458 rozhodně není škaredá, ale ten design působí oproti jagu tak nějak "jednoúčelově".