Odkazy pozaru benzinovych aut by se totiz ani na celou tuhle stranku nevesli. Zatimco tech par odkazu na pozary elektroaut se vejdou do jednoho prispevku. ;-)))
Tak tak tak. Dela se z komara velbloud. Odkazu shorelych benzinovych aut je tolik, ze to nema cenu sem ani davat. o proti tomu odkazy na pozary elektro aut se sem vejdou do jednoho prispevku :-))))
pravdepodobnost pozaru u tesly je 10x mensi nez pozary bezny
Myslim, ze tady je to receny jasne tak jak to je:
Vozy Tesla najezdily dohromady 180 milionů km. Požár ve státě Washington byl prvním případem, kdy se akumulátor Tesly vznítil. Pravděpodobnost požáru je tedy u vozů Tesla desetkrát menší než požáry běžných automobilů poháněných zážehovými nebo vznětovými motory.
Každoročně se v USA ale i jinde po světě vznítí stovky a tisíce osobních automobilů aniž by to vyvolalo větší pozornost.
Pro podobny lidi jako jsi ty je jedine vysvobozeni z tohoto sveta: Vem si hadici nasad ji na vyfuk tvyho benzinaku, nebo naftaku druhy konec zastrc dovnitr do auta. Pak se v nem zavri a pust si motor. Tim totiz nikomu nebudes nicit vzduch a to co "ekologicky" vyrobis si taky sam hezky "ekologicky" vydychas tj. zlikvidujes. Dofam, ze to udelas co nejdrive.
A jen pridam, ze to by soudruzi v bmw, mercedesu, skodovce a ostatnich, kteri vyrabeji benzinova auta, meli sakra neco rychle udelat, protoze ty jejich benzinaky chytaji uz kdyz se na ne jen letmo podivas :-))))
A to je jen mailcky vycet pozaru benzinovych aut ve vyhledavaci jich je daleko vic.
Takze o proti tomu, ze se 3 teslam zapalil cumak auta je to porad prkotina. Navic nikomu se nic nestalo, nikdo kvuli pozaru neprisel o zivot, auto reaguje do posledni chvile a je ovladatelny, takze co vlastne tady nadavate?
Jezdit na sudu strelnyho pracu, coz auto na benzin je, je daleko horsi a nebezpecnejsi, nez mit pod sebou baterky a jezdit na eletrinu.
A krom toho shori vam barak klidne i od rychlovarne konvice, nebo od nabijecky k mobilu, takze je prosim prestante pouzivat, protoze to jsou strasne nebezpecny zarizeni!
? nevim proc bych si mel nafackovat, dalnice stala asi pul hodiny a ja byl v hlouby kolony obklopen autama, kvuli me zadna dalnice nestala, stala kvuli tomu ohorelemu Jaguaru
a tos tocil Ty?
Pak bez k nejblizsimu zrcadlu... a poradne si nafackuj.
To jsou presne ti, co kvuli nim vecne stoji dalnice... >:-[]
A koukal jsem na to video, ze jeste ke vsem taky zniceho nic sam od sebe skrcil nos, ten Jaguar.
Pokud jde o hasiče, opakovaně to zaznělo, že elektromobily pro ně představují problém. V článcích by to asi mělo být, ale není to nic nového. Možná by bylo zajímavé si přečíst, jak jsou hasiči na hašení hybridů a elektromobilů připraveni. Nějaký výcvik v tom probíhat měl. Teď samozřejmě mluvím o českých hasičích. Američtí mě vůbec nezajímají. :-)
Pěkný začátek, ale vůbec nezohledňuješ například stáří vozů. Takže vypovídající hodnota pořád mizivá. Nemluvě o tom, že bys musel zkoumat příčiny. Ne každý požár lze započítat.
tomu říkám plýtvání ropou, ta cisterna co přijela uhasit tu Teslu a ty další auta spotřebovali mnohem více paliva, než ta údajně ekologická tesla ušetřila
dieslové auto která má nižší spotřebu je mnohem lepší, nemusí jezdit s doprovodem cisterny a nehoří
nevím kolik baští ta cisterna, ale takových 30 litrů na 100 minimálně jo a jestli spěchala, tak i 50 litrů na 100
Hm, no keď človek vezme do úvahy kkoľko starých "šuniek" v štátoch stále jazdí a v akom technickom stave, tak je to docela malé číslo. >:D Zaujímavejšie by ale bolo porovnanie koľko požiarov mali autá trebárs max. 5 rokov staré vzhľadom ich predaju. Porovnávať supermoderný a nový Tesla S s niekedy aj 30 - 40 ročnými šunkami je trochu odveci.
Netvrdím že horeli kvôli tomu že hasiči použili vraj nesprávne hasiace prostriedky !!! Kvôli tomu autá nezačali horieť !!!! len ich hasenie trvalo dlhšie pri prvých dvoch nehodách a následky požiaru boli horšie....
Ja som napísal svoj názor že podla mňa sa tieto nehody Tesiel nejako moc medializujú ako keby bežné auta pri nehode nemohli začať horieť ale detailnejšie informácie sa málokde píšu, to som chcel svojím príspevkom povedať ....
Druhá vec neverím moc tomu že táto Tesla začala horieť len pre to že sa napichla na ťažné zariadenie auta pred ňou keďže batérie jej začínajú až za prednou nápravou smerom dozadu a vpredu okrem výmenníka klimatizácie a drobnej elektroniky nemá byť nič extra horľavé. Takže nehoda bola asi trochu vážnejšia ako sa píše v článku..
Asi som sa nepresne vyjadril keď to tu viacerí začali hneď prekrúcať.
No Elon Musk kouzlí s čísly již několik let, tak se našel někdo další, kdo umí kouzlit s čísly. Nějaký netrpělivý shareholder, který čeká od samého začátku na nějaký zisk ale kde nic, ti nic, tak budou možná Tesly hořet.
Ona se potopí sama, Elon Musk již 6 let jen lže o ziskovosti a poslední čísla praví že je opět ve ztrátě ......... A požáry mohou mít vliv na cenu akcií ale určitě ne na ekonomickou výkonnost.
ha ha ha huhuhu hi hi hi hezky to obrátil, můžou za to hasiči, přijeli k autu které bylo v pohodě a nikdo neví proč začali ho hasit a ono posléze shořelo ..........
Vcera tu flyboyeda napisal o 18:13v reakcii na to, ze v jeho svete na ho.no bude dost bioplynu nieco v tomto duchu "vis ty cerve, co vsechno se vyrabi z ropy ? VSECHNO "( dnes ten jeho prispevok vyzera inak, inteligentnejsie ) Moja reakcia aj slivovica, tak to ma podviedli a pojednanie o nedostatku pergamenu, toaletnom papieri, hraniciach rastu a rifliach z bavlny je prec a aj pochvala od eXp10it . Edov prispevok je uz trochu ucesany a zostal. Takze FLYBOYEDA je bud statny cenzor, alebo je to reinkarnovany redaktor GTI z auto.cz a neuniesol hlupost svojho prispevku. Podla sposobu vystupovania a udrziavania tempa diskusie to cenzor nebude >:D >:D:-! >:D
Re: elektromobil problém s nedostatkem ropy nevyřeší, jemom
FlyBoyEda je jednoduchý chlapec do větru, ktorý sa cítí obelhán, zrazen, ohrožen a zdrcen podrazem na své ego >:-[] Zdá se být jakoby literární postavou, ale není :-) Nejspíš nemá ani maturitu >:D
PS: Námět na diplomku: JAK TO OPRAVDU JE S TOU PODĚLANOU ROPOU [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Aby sa chytili batérie tak to bude musieť byť iná rana kvôli ich ochrane a to nehovorím že pri náraze sa automaticky odpoja aj s elektromotorom :-) zaujímalo by ma čo tam žačalo horieť ale to sa asi dozvieme až neskôr ak vôbec. Engine a battery management sú umiestnené nad zadnou nápravou vedľa elektromotora a čo som sa rozprával s majiteľom (vlastní tiež Nissan Leaf) vpradu by mal byť len ten výmenník klimatizácie elektronika svetlometov a elektronika adaptívneho podvozku a to niesú časti ktoré by boli pod extrémnym prúdom alebo obsahovali nejaké mega horľavé materiály.
Podľa mňa sa nehody Tesly S len zbytočne nafukujú. Za posledné obdobie boli 3 nehody tohto elektromobilu kedy začal horieť. Ale čítal niekto z "kritikov" elektromobilov tu v diskusiách prečo tie autá horeli ? To že hasiči použili totálne nesprávne hasiace prostriedky na hasenie pri prvej aj druhej nehode už väčšinou v článkoch nepísali. Rovnako ani to že posádke sa nič nestalo a že klasické vozidlo z benzínovým alebo naftovým motorom by dopadlo tiež podobne. Tento článok je tiež nejaký podozrivý pochybujem že auto sa iba napichlo na ťažné zariadenie auta pred ním keďže batérie Tesly S začínajú až za osou prednej nápravy a v prednej časti je len výmenník klimatizácie a dorbná elektronika.....
Nehovorím že súčasné elektromobily sú bezchybné ale tieto kauzy s požiarmi mi prídu trochu pritiahnuté za vlasy. Viezol som sa v Tesle S a podľa mňa je to výnimočné vozidlo čo sa týka technických parametrov, konštrukčných riešení a celkovej koncepcie a keby mám financie tak by som si ju hneď kúpil (som študent). Pozrite sa koľko sa za rok objaví na internete info o požiaroch ferrari lamborghini a kolko o Tesle a to nehovorím o zvolávacích akciách na nové autá (BMW 2 roky = 2mil zvolaných vozidiel >:D ) tak fáma že elektromobily sú náchylnejšie k požiarom podľa mňa nieje celkom pravdivá.
auto a hoříííííííí, tomu se lidi rika ekologicka likvidace >:D proste spalovna rovnou na ulici
ne to fakt jako nekdo cekal ze relativne nova automobilka co od nuly udela nove auto a jeste elektricke a na takove urovni, tak nebude mit z pocatku nejake problemy? sak se podivejte jaky uzasny auta tvorili z pocatku treba Cinske "automobilky" a to prosim mohli kopirovat od evropskych automobilek 1:1, no boze tak Tesla S za urcitych okolnosti muze chytnout, dulezite je aby to v Tesle vyresili
To nie je robenie afery, ale trocha zabavy na ucet Bereniky, ktory(a) kazdu serioznu debatu o slastiach zivota s autami chce znechutit poukazanim na konecne mnozstvo ropy :-( . Vies si predstavit F1 s elektromotorom, alebo zvuk vytoceneho 8 poloveho elektromotora ?
Tie placacky na zmenu smeru su v dobe, ked niektori nepouzivaju blinkre, dobry napad :yes:
Ale startovat klukou moze byt bolestive, asi by som si to prerobil na startovanie stlacenym vzduchom, alebo pyropatronom. :-!
Máme používat na nastartování kliku, vyndat alternátor a indikovat směr odbočení barevnými plácačkami?
Toto je současný stav.
Mimochodem je potřeba si uvědomit nedostatečný statistický vzorek, takže nepopírám, že je potřeba to brát s rezervou. Jen není košér z toho dělat aféru a myslet si, že el. auta existují ve vlastní realitě...
Asi ano, vacsinou to je kvoli skratu, ale nie vzdy. Niekedy horia vypary, inokedy olej, kvapka benzin na vyfuk, je deravy vyfuk a zapali nejake plasty okolo, je poskodena tepelna izolacia vyfuku, horuci vyfuk zapali suche listie,...
A tie benzinove casto horia kvoli ELEKTRICKEMU skratu v case, ked nejazdia. Takze zato moze bateria a v case statia by sme ich mohli povazovat za elektromobily, lebo vsetky funkcne casti boli napajane len elektrinou z baterie a spalovaci motor nebol v chode.
Statistika su divy.
Re: elektromobil problém s nedostatkem ropy nevyřeší, jemom
Boj s alkoholom prehral kazdy narod. Iba vychodniari remizovali :-) . Nieco na tom vtipe bude, lebo styria od Presova si doviezli ten cesky zazrak a vypili. Museli ist do nemocnice, lebo ich dobre boleli hlavy a jeden oslepol. Myslim, ze za par dni boli v poriadku a zdravi. Mozno pomohol trening s Fruconou
toto je najlepsia veta v clanku: Jinými slovy elektromobil bude "zelený" jen tehdy, když se naučíme a dokážeme vyrábět "zelenou" energii.
zatial teda elektormobily nazyvat ekologickymi velmi nemozeme, predpokladam ze pri ich vyrobe a aj pri ich likvidacii sa vyrobi viac svinstva ako pri klasickom aute... hold divny sposob ako zachranit planetu... aneb jak co nejrychleji znicit svet
To ze hori benzinove/plynove auto je jasne. Naftove sice velmi nehori, jedine ak sa dostane olej cez turbo no sania, ale to sposobuje zase ine problemy.
Podla mna vsetci cakali, ze elektormobil nebude horiet vobec.
No tak hori. No dobre, ale menej nez "fosilne" auto :-)
Re: elektromobil problém s nedostatkem ropy nevyřeší, jemom
Ale no alkoholu sa da vzdy vyrobit viac ako vypijes. Uz pred 20 rokmi chodili legendy, ze Frucona Presov vyraba lieh z dreva :-)
A mas pravdu, na vyrobu plastov je dobry aj metanol :-)
Inac kukni si tu, na tieto pumpy chodim niekedy tankovat alkohol E85.
Momentalna cena 3.06$ za galon, co zodpoveda 0,59 eurocenta liter.
[odkaz]
Re: elektromobil problém s nedostatkem ropy nevyřeší, jemom
Za prve ropy je dost, len dnes som videl mapku juhocinskeho mora s naleziskami kde sa zatial netazi. Amerika tazi najviac ropy v historii a ma najvacsie zasoby vdaka technologii z tazby ropnych pieskov a bridlic.
Dokonca sa objavuju spravy, ze cena ropy kvoli nadbytku moze spadnut az na 60-80$ za barel, pritom momentalne stoji okolo 100 - 110$ za barel
Europa zavadza na ropu nezmyselne dane, ktorymi skrti vlastnu ekonomiku. Cena benzinu a nafty na stojanoch nie je vysoka kvoli cene ropy, ale kvoli sialenym daniam z paliv.
V US tankujem za realne ceny 75eurocentov za liter benzinu, 80 eurocentov liter nafty a alkohol E85 45 - 60 eurocentov za liter.
Aj keby ropa chybala da sa okamzite nahradit olejmi, alkoholom. Plasty sa daju vyrobit aj z rastlinnych olejov, alkoholov, uhlia, dreva...
Aj keby ropa dosla okamzite, nestane sa vobec nic. Chvilku by bola obmedzena doprava, ale predpokladam, ze uz za pol roka by sa to dostalo do normalu.
Ulohu paliva by prebral alkohol, bud vyrobeny zo zemneho plynu, uhlia, alebo celulozy, ciastocne z cukrov.
Rozsirilo by sa pouzivanie zemneho plynu ako paliva, zasoby zemneho plynu su podstaten vacsie ako ropy.
Ciastocne by ulohu paliva prebrali aj rastlinne oleje, ale v tom velku buducnost nevidim.
Ak sa ti to zda nerealne tak si len napriklad zober, ze 30% celkovej spotreby benzinu a nafty na Slovensku by sa dalo pokryt vyrobou alkoholu z odpadovej slamy.
Ak by nas situacia pritlacila ver tomu, ze by sa dalo existovat aj z tych 30%, jazdilo by sa trochu menej, viac by sa vyuzivala hromadna doprava. Existovali sme takto v 70tych 80tych rokoch, preco by sme nemohli aj teraz.
Realita by bola vsak taka, ze by sa prudko rozmohla priemyselna vyroba paliv a dopyt by sa pokryl na 100%.
Re: elektromobil problém s nedostatkem ropy nevyřeší, jemom
Ropa su len uhlovodiky, plasty sa rovnako daju vyrobit aj z rastlinneho oleja, popripade alkoholu...
Rovnako sa daju plasty vyrobit z uhlia, dreva, treba len zdroj uhlika.
Jasne nebude sa moct nimi plytvat tak ako tymi z ropy ale nedostatku by som sa nebal.
Re: elektromobil problém s nedostatkem ropy nevyřeší, jemom
EU nas nauci zit bez ropy a bez rozumu skor, ako dojde ropa. Mam otazku, nebol si v tej komisii, co v 19 storoci navrhla zrusit patentovy urad, lebo podla nej uz bolo vsetko vymyslene ? >:D
vsetko je to pekne pokial vam to nezhori ;-) zatial tie elektormobily este maju detske muchy kym to vyrobcovia nevychytaju tak sa neda o elektromobiloch hovorit ako o nejakom usetrenom sne kde sa jazdi zadarmo
když se auto rozstřelí či prorazí nádrž, hadičky sežerou kuny, tak blafne jj ;-) [odkaz]
Ale jinak TESLA MODEL S jezdí vážně skvěle [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Re: elektromobil problém s nedostatkem ropy nevyřeší, jemom
ropa není jenom nafta, nebo benzín, je to mnohem víc,všechno na co se podíváš je z ropy, víš kolik je v elektromobilu plastových součástek , z čeho se vyrábí plasty ?
Venujme tichu spomienku nadsencovi s nickom BERENIKA anti diesel, ktory pri nehode pravdepodobne dokonale zhorel. Ani na mieste nehody a ani v diskusii pod tymto clankom nie je po nom ani stopy aj ked nas vzdy potesil viziou buducnosti v elektrickych kreslach TESLA spolu s bilanciou vyroby a spotreby elektriny v Cesku. >:D:-! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D:-! >:D >:D >:D:yes: