Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Carlos Ghosn varuje Británii před opuštěním EU

61 komentářů

Potoocheck
Nerozumím tomu, proč se to bere tak špatně. VB by i nadále mohla zůstat v Evropském sdružení volného obchodu a v Evropském hospodářském prostoru a fungovat jako doteď, bez nutnosti dodržovat nařízení z Bruselu (jako Island, Norsko,..). A auta plnící evropské eko normy by se tam mohla vyrábět i nadále a prodávat v klidu po celé EU.
JaMM
Kludne to moze byt dlhoocakavana zamienka odist GB a zacat vyrabat (montovat) konecne lacnejsie.
Kolko firiem uz odislo z Ceska a Slovenska dalej, ked zozrali stimuly. dotacie, ulavy, ... a dalsie sa im nepodarili od vlad vydieranim ziskat.
frite
Nařízení z bruselu by víceméně podléhala pořád. Ono třeba i zminované Norsko přebírá z velké části legistativu EU - harmonizace je nyní na úrovni cca 80 %. Rozdíl je v tom, že jako nečlen nemá vůbec možnost do tvorby těchto norem mluvit. Tak si vyber...
Ony největší paskvily nakonec stejně nevznikají na v Bruselu, ale na národní úrovni. VB má zrovna v rámci Eu celkem volnost danou už smlouvou o přijetí, a stejně se už mírou sledování blíží policejnímu státu, a daní a poplatků (např vjezd do center) mají nad hlavu. Naprosto bez přičinění Bruselu, pouze vlastní iniciativou, jenže házet všechno na EU je prostě momentální moda...
Krtek_no1
Věřim že by nemuseli mít normovaný okurky, vyhazovat žárovky a zavádět antidiskriminační kraviny a další vynálezy z Bruselu. EU se zvrtla někam, kde už nemá co dělat
pogo26
Spíš se někam zvrtli ti, co za vším vidí EU. Blesk a spol jim něco nakuká a oni tady blábolí o žárovkách. Běžte si ty žárovky koupit třeba do Austrálie. 😄
frite
Nevím jak žárovky, ale podle toho jak např Norové dotují elektromobily a zároven uvalili daně na větší motory(kam se hrabe EU) si nemyslím že na tom budou o mnoho jinak.viz [odkaz]
co se týče okurek, norma jenom určuje roztřídění podle jakosti - takové normy platí všude v civilizovaném světě i mimo unii.
Krtek_no1
Jakost = zakřivení ? Stačí počíst něco tady
[odkaz]

Stručně
nařízení Evropské komise č. 1677/88 stanoví kromě jiného, že okurky ve třídě “výběr” musí být “dobře tvarované a téměř rovné (maximální výška oblouku: 10 mm na 10 cm délky okurky).” S podobnou přesností stanoví charakteristiku pro I. až III. jakostní třídu. Uvádí též obecnou povinnost, že “hmotnost okurek pěstované venku nesmí být nižší než 180 g. Hmotnost skleníkových okurek nesmí být nižší než 250 g.“ (špatný tvar slova „pěstované“ je tedy asi jediná chyba, kterou lze „přišít“ skutečně jen české straně – pozn. JZ). Detailně je popsána i procentuální přípustnost odchylek v rámci jednoho balení. Kdo má zvláštní zájem studovat, co všechno lze na okurkách regulovat, nechť si prostuduje přílohu uvedené normy EU.

Myslim že už to snad zrušili.
A ať si Norsko dělá co chce ale proč buzerovat a sjednocovat v tomhle celou EU ? V Africe taky místy platí ženská obřízka za standard. Každej stát je jinej (nejenom ohledně aut) a nejde prostě globalizovat a sjednocovat národy který se snažily 2 tisíce let vyvraždit. Možná za další 2 tisíce let míru si budeme podobní ale rozhodně ne jeden národ.
frite
Ale vždyt je to to co jsem napsal - jedná se o jakostní zatřídění. Někomu sice může vadit že bylo schválené někdě "venku" ale bylo tady vždycky už před unií a je i mimo unii. To že je norma jednotná je prostě potřeba z pohledu volného pohybu zboží na společném trhu (jehož klady přiznávají i zarytí euroskeptici)..
PS. jeden národ z nás nikdo nedělá, alespon jsem si toho nevšiml. Jsou věci kde unie udělala krpu a ty je potřeba kritizovat, ale řada lidí kritizuje na unii prostě všechno a jenom z principu. A českým rozkrádačům se to hodí, že je lidská naštvanost obrácená jinam...
Krtek_no1
Prvotřídní okurka nebo banán může bejt i do osmičky. K čemu je mi první EU jakost rovná jako prut když za 2 dny shnije ? To je podle měn průser. A vůbec proč ese má EU montovat do tohohle ? Ať napaří milion % clo na aušus z Číny a budu jí považovat za smysluplnou. Místo toho buzeruje vnitřní státy.
frite
Tak ještě jinak. Znáš stát (myslím ze skupiny civilizovaných, rozumněj fungujících či jak to říci lépe), natož celní unii - který nemá žádné požadavky na ovoce a zeleninu co se týče roztřídění a jakosti?
novice
Ten banan do 8 by pravdepodobne byl "zmutovany", tak nejspis i proto jsou nejake normy 😉
nebezpecnavosa
Více takových Foktů, vopravdovej vodborník, s takovými se můžem dostat až na Bahamy...
Gilgit
Presne tak, chtel jsem to napsat podobne. Fokt, který uz casto prokázal, ze nerozumí automobilovému prumyslu, se nám stal odborníkem na politiku. Takze s Foktem vstríc k svetlým zítrkum. Dalsí moje poznámky níze
Nicco
Je euroskeptik. Najlepsia cesta, ako byt v CR (a UK) popularny
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

No, když to tak čtu, říkám si, že kdyby skončilo pár tisíc lidí na pracáku, nebude to taková tragédie jako podřizovat se podobným zvratkům. EU je ovládaná zvrhlíky a nadnárodními společnostmi, které chtějí mít kontrolu nad celou Evropou a možná i světem. A to se mi zdá být velmi závažné. Nechci, aby byli moji potomci ovládáni pár firmami a aby byli kontrolováni a pranýřováni za každé slovo, co vypustí z úst. Proto bych byl pro likvidaci Bruselu. Ano, různá sdružení tu být mohou, ale nechat se takhle ovládat, to opravdu ne.
Nicco
ovládaná zvrhlíky a nadnárodními společnostmi?
Nepises ty nahodou o Ceskej Republike? (Slovensko je na tom este horsie, len aby nedoslo k omylu, ze kritizujem Cesku 😉 )
Gilgit
:yes: :yes: :yes:
Krtek_no1
Sám Železný jako europoslanec řikal že do europarlamentu šel aby si ohlídal vznikající zákony o vinařství protože to je jeho obor podnikání. Jedině naiva věří že když je u nás bordel, že tam neni xnásobně větší.
Nicco
Tak napriklad limity na CO2 urcite nepresadila automobilova loby, a ked tak jedine Serdzo Makarone z Fiatu 😉 alebo zrusenie roamingu nepresadili telekomunikacne spolocnosti. Stitkovanie pneumatik nepresadili gumarenske koncerny a zakaz predaja ziaroviek tiez nepresadil Osram s Philipsom.
Samozrejme netvrdim, ze tam lobing nie je, ale je viac kulivovany a brzdeny, ako v rodiacich sa demokraciach na vychode EU.
Gilgit
:yes: :yes: :yes:
Krtek_no1
a co když je to opačně ? Lidi namaji zájem o auta tak automobilová loby prosazuje aby EU buzerovala lidi co maji rozežraný auta ? Automobilky "musí" varábět úsporný auta. Kdyby je nikdo nedělal a všechny auta měly 300 g CO2/km ať si EU trhne nebo chodí všichni pěšky. kdyby neměly zájem tak to prostě nejde.
Zrušení roamingu je celkem blbost a je mi jedno že to zlevnilo volání, operátoři si to vyberou jinde. A žárovky ? Kdo na tom vydělá, ten co dělal žárovky za 5 kč nebo úsporku za 50 ? Ostatně dokud nezačly úsporky, nikdy nikdo na značku žárovek nekoukal.
Tohle jsem střelil jenom tak od boku jako jednu z možností jako to mohlo vzniknout. Každopádně ale faktem je že tohle co jsi jmenoval (CO2, zrušení roamingu i normálních žárovek) JE BLBOST a buzerace (ať už firem nebo nás kupujících)
Nicco
Mohlo to byt aj tak, ze ludia nekupovali nove auta, lebo jedine co prinesol novsi model oproti starsiemu bol makceny interier a MP3 radio, stale tam bola ta ista 20rokov stara 1.6ka.
Krtek_no1
taky možnost... A najednou chceme zase všichni ty starý 1.6ky, 1.8ky a dvoulitry bez turba.
pogo26
Mluv za sebe. Třeba já jsem si turbobenzín vybral taky sám a jsem spokojen. Nejvíc malá turba vadí těm, co je nemají. Stejné je to i s CO2. Každý na to nadává a pak řeší, jestli má nějaký motor o půl litrů menší spotřebu než jiný.
Krtek_no1
mně malý turbo nevadí. Ale chci aby mi motor vydržel v normálnim provozu (když na něj neberu ohledy) 200-300 tisíc bez problémů A tomu prostě nevěřim že vydrží. Když něco malýho ještě přifoukneš tak tomu určitě neprospěješ. Benzín má taky jiný teploty výfukových plynů než naftoň tak myslim že to turbu taky neprospěje. Teoretickou spotřebu neřešim. benzíňák žral (skoro nezávisle na oběmu a technologii) 6-9 litrů před 30 lety a za deset letu bude žrát zase 6-9 nezávisle na technologii.
Nicco
Predstavujim si nejaku stary Escort, 1.8i 55kw a spotreba 8litrov olovnateho pri hmotnosti karoserie 900kg.
Niektore turbobenziny maju vodou chladenu hlavu, napriklad EB od Forda a ja napr mam auto uz 5 rokov, clekovo ma 7. Jazdim kazdy den (kratke trasy) a mam 93tisc km najeto a aj ked je motor v super stave, tak auto je uz stare, rozhrkane a 2 generacie za najnovsim modelom (ratam aj medzifacelit). nepotrebujem 300tisic km, skor potrebujem, any nove auto nestalo 500tisicKc, ale len 250tisickc a za 4 roky chcem novy model.
Krtek_no1
a já to zase chci opačně... Auto mam 10 let a chci aby mi vydrželo nejmíň ještě 5. nový bych taky rád na 10-15 let. nějaký nový frikulínoviny mně nezajímaji. Od toho kupuju funglovky aby chvíli sloužily. A ať stojí auto o velikosti Fabie 300 tisíc a koktávka půl mega. Je sice "hezký" jak díky krizi klesly ceny ale páč v automitive pracuju, vidim na úkor čeho se ty eurocenty šetřej. A to se mi nelíbí. No a zrovna celá politika EU nahrává tomu vyrábět levný aušusy na 5 let. To mi připadá v rozporu s ekolžima, který EU šíří.
Bylo to vidět už v minulosti. Kolikrát "přiškrtili" motor kvůli emisím a v reálu žral o litr víc než předchozí verze s nižšim Eurem. Čert vem CO2, to mně vlůnbec nezajímá (kdo myslí ekologicky přes CO2 ať dobrovolně zadržuje po každym výdechu na 3 minuty) . Když pak kvůli tomu litru spotřeby navíc jezdí po světě víc kamionůl, těží se ví ropy a celej ten koloběh kolem. To prostě ekologie neni, emise neemise.
Nicco
minule som len tak zbezne pocital, ci sa vyplati nechat si auto 10 let a predat ho ako srot alebo kazde 4 roky kupit nove a predat ho este za nejaku zostatkovu hodnotu. Zbeznym prepoctom to vyslo v prospech 10rocneho auta, ale len o nejakych 50tisc za 30 let, ale pri 4 rocnej obmene vystriedam 7 aut oproti 3-om.
novice
A co Ti brani? Do 250 tisic se da poridit dokonce i diesel 😉
(to kdybys treba jezdil nekam dal do prace)
Nicco
Ved ano, dnes sa uz da, ale Krtek pise o starych casoch, ked auto stalo 500tisicKc a vydrzalo 1 000 000Km. Naco mi to je. To je tak pre taxikara.
pogo26
Podle mě je zase blbost klasická žárovka. I ta EU, která za všechno může, se jen přidala k dalším zemím, které to pochopily ještě dřív.
Krtek_no1
Proč ? Jsou místa, kde to bez ní nejde. Nehledě na to že blikátko v podobě úsporky by nemělo přijít do míst s točivými stroji. Pak jsou lidi, kterým to bílý světlo prostě vadí na oči.
Neřikam že je blbost šetřit energii ale je blbost do toho kohokoliv nutit. Sám jsem měl nakoupený úsporky X let před zákazem normálních žárovek. A když zrovna někde potřebuju pořádnou žárovku tak neni. Vymyslet náhradu 200-300W žárovek EU nikomu nenařídila.
novice
My si vystacime i bez Bruselu, "odborniku" mame v politice hodne. 8-s
Odborare a nezamestnane na ne >😁 a ty bys tem "par tisicum" nezamestnanym mel vysvetlit, ze to, ze prisli o praci je vlastne fajn >😒]
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Vy se smějete, ale ona vás ta sranda jednou přejde.
novice
Ta nas uz davno presla 😉 , ale tech par let, co nam jeste zbyva, uz snad nejak doklepeme 😄
Gilgit
V EU se, bohuzel, deje spousta nesmyslu, ale zdaleka ne vsechno spatné pochází z EU.

Bylo tomu tak jiz v dobe pred prístupem CR a dalsích zemí východní Evropy k EU, kdy východoevropstí politici casto argumentovali ruzná nepopulární opatrení slovy jako "EU to tak vyzaduje" nebo "musí to tak být kvuli EU", ackoliv to casto vubec nebyla pravda.

Takze jeste jednou, v EU je problému dost, ale zdroj vsech problému to rozhodne není. Stací se podívat na situaci v CR nebo SR (prolhaní politici, korupce, kmotrovství), za kterou EU rozhodne nemuze. A je treba se taky podívat, kolik ruzných projektu v CR a SR bylo spolufinancováno z prostredku EU. A je treba také pripomenout, ze díky neschopnosti ceských politiku nekteré financní prostredky, které EU dává k dispozici, nejsou vubec cerpány.
novice
Souhlas, EU neni dokonala, treba se i rozpadne, ale neni to "ciste" zlo, za vsim hledej lidi (a penize). ;-\
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
S těmi dotacemi nezbývá než souhlasit. Ani nechci vědět, kumu všemu zbůhdarma přispíváme a komu všemu bychom přispět měli a nepřispěli jsme.
Michal Stehnij
je obchodníkem francouzsko - libanonského původu, a tak se nelze divit, že dělá na tradičního historického rivala - Británii, bu, bu, bu. Tohle Camerona určitě zastraší >😁. Taky by mně zajímalo, co by na takový nápad říkala japonská část koncernu.
Gilgit
No hlavne ze vís jakými motivy se rídí Carlos Ghosn. Kdo by si to myslel ze se tady v diskuzi objeví takový insider. Jinak oznacit ho jako obchodníka francouzsko-libanonského puvodu není korektní, i kdyz jsi to tak asi nasel na Wikipedii. Kdybys se namáhal císt trochu dál, tak zjistís, je v jeho detství a mládí figurují dve zeme - Brazílie a Libanon, takze Ghosn je brazilsko-libanonského nebo libanonsko-brazilského puvodu, podle toho jak se to vezme.

Jestli Camerona zastrasí nevím. Ale jako CEO Nissanu, kterému patrí továrna v Sunderlandu, a tedy nejvetsí továrna na automobily ve Velké Británii a dulezitý e😜ortér, má rozhodne právo svuj názor vyslovit.
jamp
Ani nevies, ake ucinne byva taketo strasenie pred volbami, a to nemusi byt ani taky kaliber ako Ghosn. A japonska cast hovori to, co hovori sef 😉 .
briza
S japonskou částí koncernu se Ghosn už jednou utkal, když tahal Nissan se svrabu do kterého ho japonské vedení dostalo (mimo jiné i díky korupčním vztahům mezi akcionáři a vedením). Z toho střetnutí vyšel jako vítěz a za 3 roky dostal Nissan do černých čísel.
Takže ten pán možná ví o čem mluví. 😉
Gilgit
Presne tak.

A pro ty kdo to neví, tak Ghosn je CEO Nissanu, to znamená séf. Krome toho pred nekolika dny ohlásil reorganizaci vedení Nissanu. Místo dosavadního COO, tedy císla 2, Japonce, bude ted pod Ghosnem rídit Nissan triumvirát trí manazeru - jeden Japonec a dva Britové.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
má u mne stejnou kredibilitu jako Pepek Vyskoč. Ať si dál patlá ty své vaginální kreatury a drží pysk. Pokud by chtěl něco pronést, tak ať v té své rendlíkovské manufaktuře nejprve zajistí výrobu aut a ne výrobů ohavných zmetků. :no: :no: :no:
Gilgit
:no: :no: :no:
Nicco
Ma taku kredibilitu, ako ty tu na fore. Tvoje "vaginalne kreatury" na vsetko ne-nemecke a ne-ceske.
Gilgit
Fokte, durazne te zádám abys prestal psát o politice a podobné kecy jako ty poslední vety tohoto clánku si nechal napríste pro sebe. Pokud si budu chtí precíst nejaké relevantní názory na politiku, tak na to existuje dost ruzných zdroju, ale rozhodne ne AutoBlesk.cz a Fokt. Napsal bych sevce drz se svého kopyta, ale to je také tragédie, protoze automobilovému prumyslu také nerozumís.

Jinak jsi zapomnel napsal, ze továrna Nissan v Sunderlandu není jen "největší fabrikou mezi všemi japonskými automobilkami působícími v Evropě", ale taky nejvetsí továrnou na automobily ve Velké Británii. Carlos Ghosn má jako CEO firmy Nissan plné právo vyjádrit svuj názor na vec tak jak ho vyjádril. Zda s tím nekdo souhlasí nebo ne je jiná vec.

Jinak jeste taková faktická poznámka. Nekteré britské názory na EU jsou jiste sympatické. Netreba ale zapomínat na nekteré britské "schopnosti a dovednosti". Velká Británie kdysi mela rozvinutý automobilový prumysl. Vlastní neschopností si zruinovali automobilový prumysl v britském vlastnictví. Dnes, jak známo, se ani jedna velká automobilka nenachází v britském vlastnictví. Kdyby nebylo Japoncu (Nissan, Toyota, Honda), Americanu (GM), Nemcu (BMW) a Indu (Tata), tak by ve Velké Británii jiz dnes velkosériová výroba osobních automobilu asi neexistovala. A kdyby nebylo Nemcu (Volkswagen, BMW), tak by mozná neexistovaly ani britské ikony jako Bentley nebo Rolls-Royce.
jamp
Pani, zaciatok diskusie sa nejak nevydaril. Spochybnovat kvality autora, to sa nevyplati.Len aby sa tu Fokt nezjavil v plasti flyboyedu a nezmazal ti prispevok. Diskusiu pod Foktovymi clankami casto zacina Flyboyeda. Aj ked casto od veci, staci pozriet debatu o Urale Gaucho Rambler zo 16.10. Flyboyeda sice pisal ako po treningu na kozmonauta s litrom slivovice, ale po dosiahnuti beztiazoveho stavu namazal prispevky a neupravoval svoje. Do tejto dimenzie dospel az v diskusii k horiacej Tesle S. Mozno ma obavy, ze sef cita >😁 >😁 >😁
Gilgit
Já myslím, ze Fokt na AutoBlesk.cz bude brzo koncit. Po této brilantní zahranicnepolitické analýze ho jiste naverbuje nejaké seriózní medium jako séfa nebo prinejmensím séfkomentárora zahranicnepolitické redakce. Mozná ho angazuje dokonce nejaký politický think tank.
Krtek_no1
A měn zrovna ty poslední věty přijdou dost na místě. Eurohujeři nám všem vnucujou myšlenky jak to bez EU nejde a nešlo by dál.. A ono by šlo. Jsou státy který v EU nejsou a fungujou. ČR a ostatní státy taky fungovaly bez nějaký EU a šlo to. Význam rozpadu EU se přeceňuje.
Gilgit
Mne nejde o ty poslední vety jako takové, ale o to, ze pokud si chci precíst neco o politice, nepotrebuji na to AutoBlesk.cz a takzvaného novináre Fokta, který nerozumí ani automobilovému prumyslu.

Samozrejme, ze CR by mohla nejak existovat i bez EU. Jak by se vystoupení z EU p´rojevilo v ruzných oblastech neumím posoudit, a dost pochybuji ze to umís posoudit ty
Avatar - Hittman
Hittman
Proč dělat z komára velblouda. Je jasné, že VB zřejmě vidí dále než třeba frantíci a jelikož je na rozdíl od většiny států eu nezávislá na pomoci druhých, podobně jako německo, může si dovolit vyjádřit svůj názor, který odporuje nasazanému proudu z eu. A samozřejmě se eu bojí, jelikož po odchodu VB z eu by jednak klesl příjem do společné kasy, jednak by tou odvahou inspirovali další státy, které si to myslí ale nahlas to neřeknou, jelikož mají naděláno v kalhotách a bojí se vyslovit vlastní názor, i když tu máme pseudodemokracii. A upřímně, vyhrožovat takovými kecy státu, jako VB, to je jako házet hrách na zeď.
Na druhou stranu je mi záhada, proč nissan neotevřel tu továrnu v skoro domovské francii a tak mohl potěšit nejen svého aliančního partnera, tak i fran. prezidenta >😒]
Gilgit
Ghosn nevyhrozuje, jen vyjadruje svuj názor a zminuje mozné dusledky, a to si jako séf Nissanu, jehoz továrna v Sunderlandu je nejvetsí britskou automobilkou a dulezitým e😜ortérem, muze dovolit.

Tvou poslední vetou, i s prihouple se smejícím smajlíkem, ukazujes ze vubec nevís o cem píses. Továrna Nissan v Sunderlandu je o hodne starsí nez aliance Renault-Nissan. To znamená, pro lehcí pochopení: Kdyz se Nissan rozhodl postavit továrnu v Sunderlandu, bylo to mnoho let pred vznikem aliance.
Avatar - Hittman
Hittman
Tak to beru zpět, to jsem netušil, byl jsem v dojmu, že ji teď někdy v posledních letech dostavěli...
Gilgit
:yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Opatrně, opatrně, na jedné straně brání VB Skotsku v odchodu, přičemž jsou používány stejné argumenty, jako používá EU, na druhé straně se plánuje odchod a EU je kritizována za to samé, co VB dělá Skotsku. Skončí to tak, že Skotsko a Irsko budou v EU a Anglie s Walesem ne, ovšem Wales má stejná práva jako Skotsko, takže nakonec v tom může zůstat sama Anglie. Potom budou ty přínosy odtržení minimální, Anglie je závislá na USA a Evropě a to velmi.
novice
Jen tak mimo tema trosku...k te nezavislosti a kdyz uz jsi zminil ten proud 😄 , kdyz naskoci reklama v tv, tak bobik, co cumi na bednu (ma to v popisu prace) nahazuje proud prichazejici z Evropy, jinak by jim ta jejich britska sit zkolabovala >😒] , tolik tedy k nezavislosti UK a k odporu proudu z EU >😁
Avatar - euro89
euro89
...na vystoupení ze západní varianty RVHP. :-! Doufám, že celá EU nejpozději do konce tohoto desitiletí skončí úplně.
Gilgit
Lepsí se vrátit do dávné historie, kazdý proti kazdému, obcas nejaká ta válka. To teprve byla idyla.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes: Aspoň někdo to tu vidí obdobně jako já. Donedávna jsem říkal, co jsme si uvařili, to si také sníme. Ale jestli je to s těmi menšinami a zahrádkářstvím pravda, pak se máme na co těšit...

8-s
Krtek_no1
Kolega exkomanč se vždycky usmívá když se šířej nějaký novinky, co chce EU zase zavádět. Většinu komentuje slovy "to jsme taky kdysi měli a pak nám v 89 řekli že to je překonaný" Kdyby byla EU jenom obchodní spolek podporující volný trh a nekecala do věcí do kterých jí nic neni (menšiny, náboženství, národní záležitosti států) tak by byla snad i užitečná. Už se těšim, jak za rok neseženu ani pořádnej vysavač.