Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën Grand C4 Picasso – Pro vyznavače moderny

Ještě jsme si pořádně nezvykli na podobu nového C4 Picasso a Citroën už přichází s derivátem. Grand je opět sedmimístný a tentokrát má i prodloužený rozvor.
Zpět na článek
13. 11. 2013 09:28
13. 11. 2013 10:09
13. 11. 2013 19:38
13. 11. 2013 10:44
13. 11. 2013 14:09
13. 11. 2013 15:31
14. 11. 2013 21:25
14. 11. 2013 23:10
13. 11. 2013 15:40
13. 11. 2013 19:41
13. 11. 2013 20:03
13. 11. 2013 20:19
14. 11. 2013 10:12
13. 11. 2013 16:23
13. 11. 2013 19:47
13. 11. 2013 20:55
13. 11. 2013 21:26
13. 11. 2013 22:09
13. 11. 2013 15:21
13. 11. 2013 15:33
13. 11. 2013 15:33
13. 11. 2013 15:37
13. 11. 2013 22:30
13. 11. 2013 16:02
13. 11. 2013 19:08
13. 11. 2013 19:18
13. 11. 2013 20:41
13. 11. 2013 20:55
19. 11. 2013 10:37
13. 11. 2013 19:37
13. 11. 2013 20:42
13. 11. 2013 22:16
13. 11. 2013 16:09
19. 11. 2013 10:38
13. 11. 2013 18:00
13. 11. 2013 18:23
13. 11. 2013 18:30
13. 11. 2013 18:42
13. 11. 2013 18:58
13. 11. 2013 19:18
13. 11. 2013 19:23
13. 11. 2013 19:59
13. 11. 2013 20:17
19. 11. 2013 10:52
14. 11. 2013 11:09
14. 11. 2013 11:16
14. 11. 2013 13:16
14. 11. 2013 14:21
14. 11. 2013 14:24
14. 11. 2013 14:31
14. 11. 2013 15:38
14. 11. 2013 15:54
14. 11. 2013 15:57
14. 11. 2013 16:40
14. 11. 2013 19:48
14. 11. 2013 19:54
14. 11. 2013 20:43
14. 11. 2013 21:29
14. 11. 2013 15:33
14. 11. 2013 20:00
14. 11. 2013 04:41
14. 11. 2013 13:26
14. 11. 2013 19:46
14. 11. 2013 19:55
14. 11. 2013 20:04
15. 11. 2013 04:31
15. 11. 2013 09:32
14. 11. 2013 23:15
15. 11. 2013 04:31
1. 12. 2013 19:38
13. 11. 2013 20:02
13. 11. 2013 23:09
14. 11. 2013 18:00
14. 11. 2013 19:22
14. 11. 2013 23:21
15. 11. 2013 04:40
15. 11. 2013 17:26
13. 11. 2013 09:28
Dalsi test o nicem
85 procent "testu" jsou blaboly z katalogu a ceniku. A to zde není poprvé!
Rozbalit vlákno
5
13. 11. 2013 10:39
Re: Dalsi test o nicem
Na test tohodle auta jsem se fakt těšil a místo toho ceník s omáčkou :-(
13. 11. 2013 10:46
Re: Dalsi test o nicem
Musíš se podívat na francouzské testy. Tam je srovnání s etalonem Grand Scénicem docela dost. Grand Picasso je lepší na pohled (interiér i exteriér). Grand Scénic má lepší jízdní vlastnosti, motory a převodovky. Otázkou je pak u Citroena jak bude fungovat po pár tisících km. Zda se ve spolehlivosti a kvalitě zpracování dokáže v této generaci přiblížit Grand Scénicu.
Avatar - del42sa
13. 11. 2013 11:53
Re: Dalsi test o nicem
Přesně, tohle je odfáknutý rádo by "test" ze které se ale čtenář vlastně nic nového nedozví 8-s
Avatar - lamal
13. 11. 2013 19:45
Re: Dalsi test o nicem
suhlas, aj jazdne vlastnosti opisane na nulu, v testoch inde prebehla vyraznejsia kritika na komfort
13. 11. 2013 10:09
Opravdu
krásné MPV. A ten předek se mi líbí čím dál víc.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
13. 11. 2013 19:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - peprnik
13. 11. 2013 10:44
Test
Auto jsem si sel vyzkouset jako potencialni nahradu za sedmimistny Renault Grand Scenic.

Jak uz to u Francouzu byva, sedacky velmi pohodlne, plne elektroniky (snad az prilis, da to chvilku casu najit, jak vypnout GPS nebo jeji zvuk, neni to zrovna intuitivni). Pestrobarevné displeje pozornost neodpoutavaly, pokud si jich nevsimate a nesnazite je nastavovat behem jizdy.
Mista je tam habadej, nízko položené sedáky zadních sedadel mi nevadili, ani jsem si jich nevsiml. Stísněný prostor v třetí řadě - ano, to je pravda, ale neni to Sharan nebo Espace, takze srovnatelne s Scenicem, pro male deti je to i na dlouhe cesty, a jeste z toho maji srandu, ze sedi v kufru.
Méně přehledný tvar přední části karoserie? Neprislo mi, auto ma navic predni i zadni parkovaci senzory, takze ani s parkovanim nebyl problem.
Co je o trosku horsi nez v Scenicu, je odhlucneni. At uz ve meste (hluk od vozovky) nebo na dalnici (motor & aerodynamicky sum), Scenic je na tom o krapitek lepe . I tak se ale v Picassu jede velmi dobre, v aute muzete normalne mluvit, nemusite kricet jak ve starych VW predchozi generace (zkousel jsem i nejnovejsi Sharan, ten je na tom s odhlucnenim uplne nejlepe, i dyz zase ten "design"...).
Rozbalit vlákno
14
Avatar - moreczech
13. 11. 2013 14:09
Re: Test
Problém tohoto Citroenu není ponejvíce vzhled jak by se mohlo zdát. Tím je prostě fakt, že PSA schopná auta neumí...
13. 11. 2013 15:31
Re: Test
Není nad výlevy zvláštního tvora - Pepika hospodského.
Avatar - moreczech
14. 11. 2013 21:25
Re: Test
to víš, že jo, chytráčku...
Avatar - Ji/Ri
14. 11. 2013 23:10
Re: Test
..vždyť má pravdu..... :-!
13. 11. 2013 15:40
Re: Test
Díky. Z tohoto příspěvku jsme se dozvěděl asi tak 100x víc praktických informací než z celého toho pseudotestu - ale naštěstí už jej testuje jiný český server a na ten test se těším hodně. Tohle auto se mi hodně líbí, v podstatě by mi bohatě stačila kratší verze, Ale příplatek za prodlouženou verzi je malý a místo na převážení kol vozíků kočárů se vždycky hodí.
Avatar - petrumr
13. 11. 2013 19:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 11. 2013 20:03
Re: Test
Zatlac na prodejce, treba se dohodnete na zmene (pokud Ti to za to stoji) ;-)
To financovani by me zajimalo, pokud to beres na uver.
Avatar - petrumr
13. 11. 2013 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 11. 2013 10:12
Re: Test
Mám to nastavené stejně :yes:
13. 11. 2013 16:23
Re: Test
Mě se nový Picasso líbil už jako studie Technospace a obdivuji za to francouze, že pustí do výroby auto, na které by spousta automobilek neměla gule ani jako na koncept.

Nemáš zkušenosti, jestli není při jízdě moc komplikované natavování klimatizace a rádia na tom dotykovém panelu? Přijde mi, že v tomhle je nepřekonatelný otočný ovladač, kde se prostě jen zvyšuje, nebo snižuje teplota. Člověk se na to nemusí vlastně ani podívat, jen otočí doprava, doleva. Nevím, jestli bych se pustil na dálnici třeba při 150, nebo vyšší rychlosti do ťukání na ten display a zpomalovat kvůli tomu by se pokaždé asi nechtělo...
Avatar - petrumr
13. 11. 2013 19:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 11. 2013 20:55
Re: Test
Jinak gratuluju k výběru. To, že má rolovací tlačítko na volantu pro přepínání klima/rádio jsem netušil, myslel jsem, že se všechno musí přes obrazovku.
Avatar - petrumr
13. 11. 2013 21:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - peprnik
13. 11. 2013 22:09
Re: Test
S tou klimou mas pravdu, ten dotykovy neni idealni. Ja jsem si musel zastavit, povypinal jsem si zvuk GPS, radio a nastavil klimu a pak jel dal. Po ceste jsem si pridal klimu za jizdy, jde jen o to si na to zvyknout.
13. 11. 2013 15:03
Kaplička uprostřed
Opravdu asi nikdy nepochopím smysl kapličky s budíky uprostřed palubovky. Proč má spolujezdec lépe vidět na otáčkoměr než řidič, to je mi záhadou. Chápu nutnost Francouzů se při bídě kvality odlišit a nalákat alespoň nekonformní zákazníky, ale tohle auto mi příjde přirozeně nebezpečné. Docela se divím, že se vůbec takto koncipované auto dostane do provozu ;-\ ;-\ ;-\
Rozbalit vlákno
17
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2013 15:14
Re: Kaplička uprostřed
tiez mi to nepasuje, mam radsej auto s klasickymi budikmi, na autoskole som jazdil s prvym yarisom .. tusim rok 2000 v lete, jazdil som s nim skutocne denne a 3 mesiace v kuse takze viem posudit a to bol strasne blby pocit pozerat kdesi nabok, mne paradoxne ani tak nevadil ten pocit ze je to na boku ako to ze pri pohlade na volant som za nim videl tie nevkusne hole plasty .... chybala mi tam proste ta kaplicka s budikmi, navyse prvy yaris to mal strasne neprehladne, otackomer tvorili len take palicky malicke a aj samotny digitalny rychlomer bol dost maly zeleny, je fakt ze grand picasso ma krasne budiky nie nejake male digitalky ale asi by mi vadilo kukat na tu holotu priamo pred volantom, mne vadi skor ten pohlad na volant ked je za nim "prazdno" akosi ma to rusi
13. 11. 2013 15:30
Re: Kaplička uprostřed
aris to mel udelane velice dobre a cislice jsou dostatecne velike. Pokud je nekdo nevidi, ma o duvod vic navstivit ocniho lekare. Opticky je to udelane, ze neni potreba oci preostrovat.
Budiky uprostred mi osobne nevadi a ridic ma koukat dopredu a ne na paluni desku.
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2013 15:39
Re: Kaplička uprostřed
1000 ludi 1000 chuti a nazorov, mne sam instruktor povedal ze je to ***sky spravene v tom yarise co som mu po jazde s nim dal zapravdu , je to vec nazoru, nikto nevravi ze tam clovek nedovidi, ale je to v prvom yarise dost zle riesene, druhy yaris mal uz vacsie ie cislice a aj prehladnejsi otackomer ;-)
13. 11. 2013 15:35
Re: Kaplička uprostřed
Já jsem to měl zezačátku stejně, nelíbilo se mi to a přišlo mi to "divné" ale potom jsem něco málo odjezdil s R. Espace a překvapivě rychle jsem si zvykl. Dokonce bych řekl, jak byla čísla hned po čelním sklem, stačilo jen mrknout o něco níž. Po přesednutí do auta s klasickou palubní deskou mi řišlo divné zaostřovat ze silnice relativně blízko a dolů. Líbí se mi více "klasicky" koncipovaný interiér, ale tohle by nebyla podmínka jestli koupit nebo nekoupit.

Jinak prosím tě, to jsi měl připlacené nějaké speciální hodiny, nebo kondiční jízdy? Jezdit 3 měsíce denně v autoškole?
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2013 15:44
Re: Kaplička uprostřed
no nie uplne denne samozrejme ;-) ..... neber vsetko doslova, niekedy som mal jednu dve jazdy den po sebe a potom 3 dni nic a tak ako prislo.... ved to kazdy pozna, chcel som len povedat ze som jazdil s yarisom vtedy casto ;-) , mal som kurz este na strednej skole ale skusky boli az v lete jazdil som vlastne este pred letom pocas skoly teraz si spominam, bol to taky par mesacny kurz, autoskola tonel .. pozeram ze teraz maju tiez nejakeho yarisa ale novsieho uz [odkaz] [odkaz] ale v tej istej farbe peknej cervenej
13. 11. 2013 16:02
Re: Kaplička uprostřed
Já jsem to měl odježděné za chvíli. Učitel v autoškole bydlí u nás v ulici takže se známe od vidění, dělal jsem u něj v 16 malou motorku a hlvně mě potkával už dlouho předtím samotného v autě, takže to moc neprotahoval. Hlavně jsme komentovali baby a nebo si jen četl noviny
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2013 16:07
Re: Kaplička uprostřed
to poznam ;-) , niet nad instruktorov pohodakov, ja som mal ale najprv smolu a asi prvu polovicu kurzu som jazdil s byvalym poldom tak do mna furt vyryval bol dost taky nekompromisny ale potom druhu polovicu kurzu som uz mal ineho chlapika ( bolo ich viac , mal som viac cisel stacilo zavolat a dohodnut jazdy ) a ten druhy bol taky ten klasicky instruktor pohodak co si sklopi vzdy sedacku a vedla teba doslova lezi >:D a len vravi rovno vlavo vpravo a kecali sme tiez aj o babach a o autach a podobne, s nim som tiez chodil aj k nemu domov po veci a aj po jeho tetu aj po dceru do prace a kupit cigaretky a podobne, boli to fakticky zlate casy :D ,,, boze vodicak ma stal 6000 korun vtedy, a to sa mi pritom zdalo neskutocne vela.... boh vie kolko stoji dnes ale ani nechcem vediet ale mozno 3 krat tolko
13. 11. 2013 16:14
Re: Kaplička uprostřed
Nemyslím si, že 3x tolik, teď jsem někde viděl v Brně reklamu za 8500, možná to byla nějaká studentská sleva... Já platil taky nějak 8, ale bylo to i se seškrceným A
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2013 16:22
Re: Kaplička uprostřed
to je fajn cena.... prave som si pozrel ( vygooglil ) nejake tie aktualne cenniky autoskol na slovensku a cena za klasicke B-ecko je okolo 400 eur ako pozeram, co je zhruba byvalych 12 000 korun a teda 2 krat tolko ako som platil ja v r 2000, nuz pekne nam tie ceny stupli, nezavidim dnes cvakat 400 eur za autroskolu , je to skutocne drahy spas , nejake tie zlavy urcite sa najdu ale slovenske ceny su inde ako ceske, u nas je vsetko kur.evsky predrazene aj auta aj .. vsetko.. v tomto vam zavidim, vyssie platy, nizsie ceny, to je zivot ;-)
13. 11. 2013 16:27
Re: Kaplička uprostřed
Dobře, tak není to málo peněz, ale je to jednorázová částka která je v porovnání s provozem auta úplně zanedbatelná. Takže kdo chce jezdit, určitě těch 400 Euro má. Vem si kolik stojí pořízení auta, různé pojistky, kolik projezdíš za život benzínu. Potom je 400 Euro úplně nic
13. 11. 2013 16:59
Re: Kaplička uprostřed
S temi platy...aktualne po zasahu CNB mate minimalni mzdu vyssi o 13 Euro, nedavno to bylo stejnych 327 Euro, ale u nas se zvedala teprve pred asi 3 mesici, predtim byla zhruba o 20 Euro nizsi. Jinak prumerna mzda u nas je vyssi, za rok 2012 o cca 2000 Euro na rok, tzn. cca 160-170 Euro mesicne. Otazka, kolik lidi na tu prumernou mzdu dosahne. Medianova mzda je u Vas cca 690 Euro, u nas 890 Euro. Takze jsme na tom o neco lip, ovsem u nas letos mzdy zacaly klesat i nominalne.
13. 11. 2013 15:25
Re: Kaplička uprostřed
Logika je jednoduchá. Kaplička uprostřed má za následek, že údaje na ní zobrazované jsou z pohledu řidiče výš a dál (zvlášť pokud je ta vzdálenost ještě díky digitálnímu zobrazení posílena, jako to měl třeba Yaris). Takže ve výsledku nemusí řidič při pohledu na přístroje tolik sklápět hlavu a přeostřovat na blízko.

Je to stejný důvod, proč se používají head-up displeje, nebo proč Peugeot strká kapličku nad volant. Celkově je to otázka zvyku, potom si myslím, že je to ergonomicky lepší, než klasická pozice.
Avatar - Ronault.
14. 11. 2013 15:50
Re: Kaplička uprostřed
Děkuji, jsem rád, že mé několik let trvající opakování, co je doopravdy ergonomie přináší ovoce :yes:
13. 11. 2013 15:52
Re: Kaplička uprostřed
pravidelne striedam súkromne auta, kde jedno má budíky umiestnené v strede a druhé klasicky a nikdy som si nevšimol, že by jedno to riešenie bolo horšie. Osobne mi pripadá ako lepšie (viď príspevok nicku zlysoused, dnes 15:25 ). S klasicky rozloženými budíkmi som najazdil viac a nepovažujem to za lepšie, alebo horšie
Avatar - grifith
13. 11. 2013 16:16
Re: Kaplička uprostřed
Viděl jsi někdy umístění externích navigací v autech? A víš, že toto umístění mnohem méně odvádí pozornost než klasické budíky za volantem? Kolik vozů s tímto umístěním jsi dlouhodoběji vlastnil? Naopak lze tvrdit, že toto umístění je mnohem bezpečnější než "klasika" :-!
Avatar - petrumr
13. 11. 2013 18:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
13. 11. 2013 22:28
Re: Kaplička uprostřed
...ty si raděj toč lulinkem doma za pračkou a vůbec se nepouštěj do silničního provozu. Jsi, bohužel, nebezpečný, nejen sobě. 8-s
13. 11. 2013 15:21
FUJTAJXL
Jdu blejt... Mnohem lepší a hezčí volba je [odkaz]
Hned vyvrátím všechny Vaše argumenty, aby se to tu nezahlcovalo.
1. "Jsi *, vozy nejde porovnat, protože naftový motor, který jsi vybral je mnohem pomalejší!!!"
Má odpověď: Maximální povolená rychlost na českých silnicích je 130 km/h, takže pojedou stejně rychle.
2. "Jsi *, vozy nejde porovnat, je to jiná třída!!!"
Má odpověď: Oba vozy patří do stejné třídy velkoprostorových vozů.
3. "Ty *, naběhl sis. Tebou vybraný motor je o 0,5l/100 km žíznivější!!!"
Má odpověď: Utracené peníze za palivo se 10x vrátí levnějšími servisními náklady, nehledě na to, že cena Citrónu je nesrovnatelně vyšší.
Takže si to shrňme:
Škoda je skvělá a Citröen je strašný.
Rozbalit vlákno
17
13. 11. 2013 15:33
Re: FUJTAJXL
Jsi * a navíc hater a flamista. Doporucuji obecne ignorovat.
13. 11. 2013 15:33
Re: FUJTAJXL
Trapne, velmi trapne. Je mi vas velmi lito.
Srovnavat skrinku pod umyvadlem se skrini na saty chce odvahu, ale dvirka maji obe, to je fakt.
13. 11. 2013 15:37
Re: FUJTAJXL
No ty jsi v ráži...ještěže je to tu anonymní ;-)
Avatar - Ji/Ri
13. 11. 2013 22:30
Re: FUJTAJXL
...adik jede bomby >:D
13. 11. 2013 16:02
Re: FUJTAJXL
4. "Jsi *, protoze Roomster nemuze legalne prevazet 7 osob. :no:
13. 11. 2013 19:08
Re: FUJTAJXL
[odkaz]
Přečti si toto a pak něco piš ;-)
Avatar - grifith
13. 11. 2013 19:18
Re: FUJTAJXL
A co tím chtěl básník říct?
13. 11. 2013 20:41
Re: FUJTAJXL
Že 7-místná auta jsou 5-místná auta ;-)
Avatar - grifith
13. 11. 2013 20:55
Re: FUJTAJXL
Cože, to ses z toho dozvěděl? Klesající úroveň školství není paní Columbová, ty jsi pravým důkazem totálního úpadku. Ty budeš mít s pochopením psaného textu asi extrémní problémy... >:D
19. 11. 2013 10:37
Re: FUJTAJXL
Vypadá to, že tě fotřík nechal jít ze školy pěšky, neb ses nevešel...
13. 11. 2013 19:37
Re: FUJTAJXL
Aniz bych to musel cist, nektere rodiny proste potrebuji vice nez 5 mistne auto, zrejme proto se takova auta nabizeji. A Citroen GP toto splnuje, narozdil od toho Roomstera. >:-[]
Navic pokud tech 7 mist zrovna nevyuzijes uplne, tak mas zase velky kufr. ;-)
13. 11. 2013 20:42
Re: FUJTAJXL
Kdybys to přečetl, zjistil bys, že 7-místné vozy jsou 5-místné vozy.
13. 11. 2013 22:16
Re: FUJTAJXL
A ty kdybys poradne cetl, tak bys zjistil, ze 5-mistna auta jsou casto vlastne 4-mistna >:D , u Skody obzvlast >:-[]
Avatar - grifith
13. 11. 2013 16:09
Re: FUJTAJXL
Tolikrát týdně pláchnout z té klece, to už by tě měli dát pod pořádnej zámek. Tobě patří zpřístupnit snad jen stránky pro děti do pěti let.
19. 11. 2013 10:38
Re: FUJTAJXL
třeba zprovoznil net na 5110... ;-)
Avatar - šmoula nešika
13. 11. 2013 17:01
Re: FUJTAJXL
Ty jdeš blejt, já zas nevím, jestli se mám smát(,) nebo brečet. Za tohle by tě i tvůj vzor GTI z fleku mohl nominovat na Zlatý ventilek.
Avatar - KANKUNEN
13. 11. 2013 18:00
Re: FUJTAJXL
I bez tebe auta pod PSA člověk mine obloukem, neplatí pro 508. Naštěstí pro PSY existuje skupina lidí, co svou sebetryznu neustále opakují a jsou dokonce spokojeni. O to je větší údiv, když najednou přesednou do něčeho co funguje delší dobu.
Avatar - petrumr
13. 11. 2013 18:23
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
34
Avatar - grifith
13. 11. 2013 18:30
Re: ok
Gratuluji k výběru, osobně jej považuji za jeden z nej počinů v oblasti MPV poslední doby. Možná by nebylo na škodu se mírně rozepsat, když už jsi jeden z prvních majitelů zde na diskuzi. ;-)
Avatar - petrumr
13. 11. 2013 18:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
13. 11. 2013 18:58
Re: ok
Špatně jsem to pochopil. Pokud už je záoha složená, tak je ruka napůl v rukávu. >:-[] Výbava Intensive je opravdu u naprosto dostatečná a jsem zvědav, jak budeš spokojen i s výběrem motorizace. Sám jsem byl rád, když jsem k našemu vozu dostal v sérii plnohodnotnou rezervu, dle mě stále "výbava" k nezaplacení.
Doufám, že jak dorazí, napíšeš zde svoji dojmy :-) Moc rád si počtu.
Avatar - petrumr
13. 11. 2013 19:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
13. 11. 2013 19:23
Re: ok
Volbu motoru samozřejmě chápu a proč ne?
Vím, že doba čekání na nové auto přijde zákazníkovi nekonečná, ale ono to uteče :yes:
Avatar - petrumr
13. 11. 2013 19:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
13. 11. 2013 20:17
Re: ok
My čekali na Fluence skoro dva měsíce... Ano, nelze než doufat, že již má jednotka mouchy vychytané. Každopádně při platnosti záruky to člověka až tak trápit nebude. ;-)
19. 11. 2013 10:52
Re: ok
Já jsem zkusil 120VTi v 5008. Byl jsem zklamaný. Ale vlastně ani ne. To auto váží prázdné 1,5t a ten motor je prostě to minium. Vytratí se ti z něho ta filozofie rodinného auta, protože když ho naložíš, na každé křižovatce točíš motor, řadíš nahoru při 4.5tis, vlastně při každém zpomalení kvedláš a kvedláš... No a na dálnici je při 130 dost hlučné. Šestikvalt k tomu motoru je zbytečný, stejně by nešel udělat dlouhý převod, protože jako každý atmo motor potřebuje k podávání výkonu/momentu trochu víc roztočit.
Moje hodnocení toho motoru bylo to, že stačí, ale to je všechno. Určitě bych si ho nevybral. Chápu jeho výběr při malých nájezdech s prázdným autem. Pokud si ho ale kupoval s potřebou využívat jeho prostor (naložit ho lidmi a zavazadly), tak to není nic moc. Asi jako když do HTP dáš 5 dospělých se zavazadly do kufru a na střechu box. Asi tak to pojede a asi takovou to bude mít spotřebu. Ale auto je krásné, o tom žádná, designově podařené zvenku i zevnitř. Osobně se mi moc líbí možnost elektricky ovládaných pátých dveří, v této kategorii ojedinělá...
Avatar - Emel
14. 11. 2013 11:09
Re: ok
Věděl bych proč ne.. na relativně velké a těžké auto bude relativně malá atmosféra docela boj. Ale pro velmi klidné jezdce...
Avatar - grifith
14. 11. 2013 11:16
Re: ok
Beru to z pohledu uživatele, který jednak přesedá z motoru HTP a vzhledem k nájezdu nepotřebuje diesel. Netvrdím, že to bude trhač asfaltu, pro běžného nespěchavého jezdce dobrá volba :-)
Avatar - Emel
14. 11. 2013 13:16
Re: ok
No já nevím, pro nespěchavého jezdce by mi charakterem k autu seděl spíš nějaký 1.6HDI, pro poklidnou plavbu bez nutnosti vytáčení... ale ok, beru obavy o spolehlivost + malý nájezd + opravdu veelmi klidný jezdec...
14. 11. 2013 14:21
Re: ok
Velmi klidny jezdec htp? Nejsem si jisty, jestli se petrrumr mezi ne radi :-) a nejen on.
Avatar - Emel
14. 11. 2013 14:24
Re: ok
Snad ano... volba MPV se slabým motorem (byť ten je asi spíš kompromisem než volbou srdce) by tomu nasvědčovala.
14. 11. 2013 14:31
Re: ok
To HDI by bylo mnohem vetsi zihadlo, ale pokud tim klidnym jezdcem bude, tak bude spokojen i se spotrebou :-)
Avatar - sgt
14. 11. 2013 15:38
Re: ok
1,6 HDi (80kW) je slabší ako vybraná 1,6 VTi (88kW).
Keby chcel niekto trošku svižnejšiu jazdu, tak jedine THP alebo dvojlitrové HDi...
Avatar - Ronault.
14. 11. 2013 15:54
Re: ok
Papírově je slabší, jel jsem 1,6 HDI 82 kW v krátkém C4 Picasso a bezproblémá ideální jízda, charakter k takovému autu sedí,
14. 11. 2013 15:57
Re: ok
Tech 80 kW v HDi pojede uplne jinak nez 88 kW VTi ;-)
Avatar - Emel
14. 11. 2013 16:40
Re: ok
Podívej se na krouťák, podívej se na průběh výkonu. Pokud budeš chtít jezdit v pohodě, HDI 82kW ti to umožní bez vytáčení, VTi ne... a nebo se holt budeš muset s dynamikou ještě víc uskromnit.

Ne že by auto bylo tak těžké, ale... může být naložené, navíc velká čelní plocha...
Avatar - petrumr
14. 11. 2013 19:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
14. 11. 2013 19:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 11. 2013 20:43
Re: ok
pokial naskaces kopu kratkych jazd po meste, tak1,6 hdi, resp. akakolvek nafta nie je najlepsia volba. Mam vyskusanu 1,6 vti v minulej generacii -kratka verzia a kedze sucasna schudla, tak az tak hrozne to nie je (cim netvrdim, ze to je super)
Avatar - Emel
14. 11. 2013 21:29
Re: ok
Říkám že chápu racionální zdůvodnění pro 1.6VTi... jen podotýkám, že v kombinaci s tímto autem ho považuju za základní variantu v tom horším slova smyslu
Avatar - sgt
14. 11. 2013 15:33
Re: ok
Ona ta 1,6 VTi (88 kW/120 ps) nie je na 1,4t vážiace auto žiadna zdochlina.
Podľa mňa celkom slušný motor na dané auto. Malú atmosféru považujem niečo ako 1,2 HTP a podobné trojvalcové tragédie... ;-)
Avatar - petrumr
14. 11. 2013 20:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 11. 2013 04:41
Re: Oukej?
S těma sedačkama si děláš legraci? Ušetřit 9k a chlácholit se tím, že mi někdo rozpáře sedačky a dá tam neorigo vytápění???

Přiznám se, že podobný uvažování by mě nenapadlo...

P.S.: Vyhřívaný sitzny samo do novýho auta patří!
Avatar - petrumr
14. 11. 2013 19:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 11. 2013 19:55
Re: Oukej?
Nez parat sedacky, nebylo by lepsi koupit potahy a vyhrivani dat jen pod ne? Fungovalo by urcite rychle :-)
Avatar - petrumr
14. 11. 2013 20:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 11. 2013 04:31
Re: Oukej?
KOlik stojej od výrobce 10k?
Avatar - Ji/Ri
14. 11. 2013 23:15
Re: Oukej?
..zitra beru nožík "rybička" a chvilku se nekoukej... budeš mít krb místo zicny :-DDD ...takový hic ještě u Kuguáru nezažili... ;-)
Avatar - honzanun
1. 12. 2013 19:38
Re: Oukej?
Tak jsem na tom stejne jako ty. Videl, projel, koupil (objednal). Vzal jsem 1.6 thp, exclusive, 7-mist. Vybavu jsem dal maximalni, vc. kuze i panorama okna. Jediny, za co jsem nepriplacel jsou 18" kola a JBL audio. Kdy auto dorazi nevim, cekam tak nejak konec ledna.

Auto nefinancuju pres brutalne nevyhodny PSA finance ale pres Unicredit. Protiucet jsem nedaval. Auto beru na firmu a vzhledem k tomu, ze ve firme 6 aut mame, dostali jsme v ramci PPFZ ( podpora prodeje firemnim zakaznikum) ihned 16% slevu z cenikovych cen!!!

Hned, jak dorazi, napisu zkusenosti a dojmy.
13. 11. 2013 18:50