Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Praga R1: Pilotem snadno a rychle

O tom, jak velká propast leží mezi nejlepšími sportovními auty a závodním speciálem jsme se vyrazili přesvědčit na okruh Slovakiaring.
Zpět na článek
14. 11. 2013 08:22
14. 11. 2013 09:37
14. 11. 2013 10:13
14. 11. 2013 11:29
14. 11. 2013 08:40
14. 11. 2013 11:06
15. 11. 2013 08:40
14. 11. 2013 09:13
14. 11. 2013 09:40
14. 11. 2013 13:31
14. 11. 2013 14:59
14. 11. 2013 15:07
14. 11. 2013 15:32
14. 11. 2013 11:09
14. 11. 2013 11:30
14. 11. 2013 11:36
14. 11. 2013 11:45
14. 11. 2013 12:35
14. 11. 2013 12:43
14. 11. 2013 13:05
14. 11. 2013 15:22
14. 11. 2013 13:31
14. 11. 2013 13:32
14. 11. 2013 13:52
14. 11. 2013 13:56
14. 11. 2013 15:01
14. 11. 2013 15:04
14. 11. 2013 15:36
14. 11. 2013 16:12
14. 11. 2013 16:57
14. 11. 2013 16:41
14. 11. 2013 16:34
14. 11. 2013 16:42
14. 11. 2013 15:11
14. 11. 2013 16:09
14. 11. 2013 13:33
14. 11. 2013 14:07
14. 11. 2013 14:19
14. 11. 2013 15:16
14. 11. 2013 17:32
14. 11. 2013 11:20
14. 11. 2013 12:33
14. 11. 2013 13:25
14. 11. 2013 13:34
14. 11. 2013 15:29
14. 11. 2013 15:19
14. 11. 2013 15:34
14. 11. 2013 16:15
14. 11. 2013 11:28
14. 11. 2013 09:14
14. 11. 2013 10:14
14. 11. 2013 14:45
15. 11. 2013 00:41
14. 11. 2013 16:44
neregistrovaný "HTPkiller"
14. 11. 2013 22:39
15. 11. 2013 00:42
15. 11. 2013 11:44
14. 11. 2013 08:22
:)
Tak to muselo bejt hezký poježdění. Autor s tím jel teda příkladně opatrně. To se nedivím, že se gumy nezahřály. Dostat možnost svýst se v něčem takovým, tak mě od volantu už asi nikdo neutrhne. Pěkný zajímavý článek. Jen víc takových. :yes:
Rozbalit vlákno
4
14. 11. 2013 08:27
Re: :)
Video je z prvních jízd z rána na mokru, odpoledne bylo tempo o něco méně ostudné :-)
14. 11. 2013 09:37
Re: :)
Tak to beru. Tohle je takový výlet v neděli s rodinou na houby. Chápu, že na mokru v neznámým autě to není na žádný velký hrdinství ;-) :yes:
Avatar - iudex
14. 11. 2013 10:13
Re: :)
Nie je na tom nič ostudné: neznáme auto, neznáma trať, mokrá vozovka... nie je problém dať hneď plný a skončiť v bariére s pneumatík. ;-) Tiež som mal na Slovakiaringu prvé kolá bobky, hlavne horizonty sú nervy, ak človek nevie, čo je za nimi.
14. 11. 2013 11:29
Re: :)
Výborný ;-) Kdo okruh nezkusil...neví :yes: :-)
14. 11. 2013 08:39
krásně napsáno
díky za článek, paráda!
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2013 08:40
no
, když tak na to koukám, tak ta Alfice se slickama a nebo aspoň corsama by neměla být o moc pomalejší, jestli vůbec...
Tady ta praga má 3,3 kg/ koně, tak Alfice je kolem 4 kg. To je už v rámci úrovně jezdce plus minus autobus (rozdíl tam bude, ale na znatelný).
Rozbalit vlákno
53
14. 11. 2013 08:57
Re: no
Byla by pomalejší o hodně, věřte mi. Nebudu ani naznačovat, ale možná se to dozvíme ;-)
14. 11. 2013 11:06
Re: no
tak na to si počkám...
Sám sem na to zvědavý. ale chce to na tu Alfici dát stejné a nebo srovnatelné gumy, jako měla ta Praga, jinak je to srovnání mimo mísu. Doufám,že to už zvládnete, pokud to auto budete mít k dispozici..
15. 11. 2013 08:40
Re: no
No neviem, neviem.....moc predpoklady na to byt zavodakom nema....vid toto video (od13min).... [odkaz]
14. 11. 2013 09:13
Re: no
>:D >:D >:D Jasně, Alfa má konečně zase sportovní auto, tak to hned natře okruhovému speciálu.
14. 11. 2013 13:31
Re: no
Běžná produkční verze ne, ale nevidím důvos proč by se 4C nemohla vyrovnat sroji v tomto článku. Alfa nepochybně vytvoří i závodní verzi 4C a pak si povíme ;-)
14. 11. 2013 14:59
Re: no
Jde o to, že dle wolfíka by stačily slicky a jinak sériovka.
Závodní verze 4C by už mohla být obstojnějším soupeřem, ale pořád bude záležet, jak moc závodní verze. ;-)
14. 11. 2013 15:07
Re: no
Tak je dobré, že víš co jsem myslel. Myslel sem samozřejmě na lunch-edition (žádná jiná zatím k dispozici nebyla) a ta pokud vím, má pár závodních specialitek v badgetu za cca 350 tis. Kč. To si to zase někdo pochopil po svém. Za což já nemůžu.
14. 11. 2013 15:32
Re: no
Tak věřim, že stůl na servírování obědů by s aerodynamikou něco udělal. Samozřejmě jsem myslel to, co je k dispozici teď tedy launch edition což je stále sériovka s výbavou navíc (aeropaket, závodní výfuk - jasně, určitě se jedná o max. performance, která nekouká na hluk - stále 240HP, difuzor, jinak nastavený podvozek). Vyloženě to z běžné 4C dělá okruhový speciál.
Myslel jsi, myslel až jsi napsal blbost. Respektive naivitu, kterou bych nečekal ani od tebe a říkám si, jestli jsi někdy vůbec řídil auto jinak než na nákup.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 10:45
Re: no
>:D >:D >:D >:D >:D

tenhle výrok by měl být zachován pro příští generace
14. 11. 2013 11:09
Re: no
Jistě 211 koní na 700 kg je slušný, ale prostě nevidím zásadní rozdíl od auta, co má pod tunu a těch koní 240 (je to prostě kilo na koně). Ta Alfice vyznává podobný styl, akorát je to homologované pro provoz na silnici. Pomalejší bude, teď jde jen o to, jestli opravdu o tolik, aby se to vůbec u schopností běžného jezdce dalo poznat.
Zatím nikdo asi ani z redakce nejel na Alfici se slickama... to je pak úplně o něčem jiném než na běžných gumách (byť sportovních,) pro běžný provoz.
14. 11. 2013 11:30
Re: no
To bude tím, že jsi nikdy nic řádnýho nejel ;-) Teoretizuješ tu tak, jak bych to od tebe nečekal. Píšeš absolutní nesmysly.
14. 11. 2013 11:36
Re: no
Mimo jiné záleží, na kolik kol bys to jel. Silničním autům většinou velmi rychle dochází dech. U závodních aut se nemusí dělat takové kompromisy. Zatímco u silničního auta se řeší, aby ti nezlámalo obratle na běžné silnici, u závodního se řeší, aby v zatáčce bylo co spalovat a motor byl mazaný. Nezdá se to, ale tyhle relativně vzato drobnosti udělají citelný rozdíl. Rozdíl v podvozcích, aerodynamice, pohonném ústrojí, ani nevíš, jak mimo svou ligu jsi, když podobnou placku vyzveš se silničním autem. Jen rozdíl v přítlaku může být neskutečný.
Avatar - salamoon
14. 11. 2013 11:45
Re: no
ano,lebo vykon na kilo je jediny udaj,ktory tu hra nejaku ulohu... 8-s
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 12:16
Re: no
wolffe, výkonová hmotnost není parametr, který dělá rozdíly mezi obyčejným a závodním autem. (už jen osvědčený recept, že nejlevnější "koně" jsou snížění hmotnosti a zlepšení brzd, to potvrzuje)

Praga generuje přítlak, Afla vztlak.
Praga má zavěšení konstruované tak, aby nejlépe pracovalo při nastavení agresivní geometrie kol, Alfa je jen kompromis.
Praga bude mít těžiště možná o 10cm níže (???).
Praga má lepší brzdy krotící o třetinu lehčí auto. (suchá hmotnost cca 590 vs 890 kg)

Prostě to je jiný vesmír zejména aerodynamikou a podvozkem.

Rozdíl mezi autem s přítlakem a autem bez přítlaku krásně demonstruje toto:
[odkaz]
Avatar - iudex
14. 11. 2013 12:35
Re: no
Práve preto už dlhšie koketujem s myšlienkou vyskúšať na Slovakiaringu formulu: [odkaz]
To musí byť úplne iná galaxia oproti cestným autám.
14. 11. 2013 12:43
Re: no
Tak to vypadá náramně! ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 12:48
Re: no
Zajímavé :-)

Já mám příští rok za cíl zkrotit dospělé sportovní (obyčejné) auto. Včera jsem viděl toto [odkaz] (čas od 5:30, ale obzvlášť je třeba zmínit moment v 5:50) a opět to ve mě vyvolalo silně frustrující pocit, jaký jsem neumětel a že bych měl rači začít sbírat známky než se učit řídit >:D

Obávám se, že ve formuli bych jen zajel pár pomalých kol a zjistil, že bez praxe na nějakém mezistupni se absolutně nechytám a jsou to vyhozené peníze...
14. 11. 2013 13:05
Re: no
Po těch 5:50, ten "pád" z kopce, tedy klobouk dolů.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 13:25
Re: no
Přesně, tam už jsem viděl F-Type v kačírku >:-[]
Avatar - iudex
14. 11. 2013 15:22
Re: no
Neuveriteľné, to sa nedalo udržať na ceste (na tom horizonte sa auto nadľahčilo) a predsa to ustál. Nemám slov. :-O
Avatar - Emel
14. 11. 2013 13:32
Re: no
Parádně projeté, nic proti... z druhé strany, okruh se dá naučit, jsou tam únikové zóny a co tak sleduju tak i normální řidič se po nějaké hodince na okruhu docela otrká, už není vyklepaný v každé zatáčce, má zautomatizované ty základy a dokáže se soustředit na brzdné body a nájezdové rychlosti.

Myslím, že tahle formule s 88kW by měla být stravitelná... pořád výzva, ale ne tak pekelná.
14. 11. 2013 13:52
Re: no
Otrká to bezesporu, ale ne natolik, aby vystřihnul něco podobnýho. To už musí mít něco odjeto a umět.
Otrkání nesmí překročit úroveň zdravýho sebevědomí, pak je průšvih na světě.
Avatar - Emel
14. 11. 2013 13:56
Re: no
To samozřejmě, já reakci směřoval spíš k té jízdě ve formuli.

PS: já jsem dodnes u kamaráda za hvězdu proto, jak se mi povedlo bravurně vyseknout dvojité hodiny a pak pokračovat v jízdě. Jen já vím, že veškeré kroucení volantem bylo v tu dobu úplně zbytečné ;-)
14. 11. 2013 15:01
Re: no
To znám, přehnané sebevědomí a hned to lítá.... >:D 8-s
14. 11. 2013 15:04
Re: no
Toto všechno samozřejmě vím.
Na druhou stranu si myslím, že se hodnoty přítlaku (zvlášť ve vztahu k aerodynamickému odporu) u auta s 200 koňmi na okruhu v tomto případě přeceňují.
Ale máš pravdu, nejel sem s tím autem, tak nevím. Sám si počkám na srovnání. ale něco jinýho je závodní speciál s 500 koňmi a něco jiného toto. Mne těch 211 koní na všechny tyto věci, co jsi vyjmenoval přijde málo (to už dnes mají lepší motorky). Mnohem zásadnější vliv vidím u těch gum v této kategorii. Ale je to jen můj názor. Musel bych to vidět.
14. 11. 2013 15:36
Re: no
211 HP ti na to, co Wawris vyjmenoval přijde málo ? Jak výkon ovlivňuje zavěšení a geometrii podvozku, težiště, brzdy ? Dnes to mají lepší motorky ? To už nejsou ani jabka a hrušky.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 16:04
Re: no
Kdyby to bylo jak říkáš, nemuselo by být drahých řešení pro rychlá auta - stačilo by obout slicky, portože by samy o sobě přidaly oproti semislickům/UHP víc než 1g bočního přetížení.Já v této oblasti taky nejsem kovaný, ale vím, že downforce je u závodních aut zcela stěžejní! I školní formulky s motorem ze sekačky mají podlahu a křídlo tvarované tak, aby je přilepilo, protože kdo nemá přítlak, prohrává - o přeceňování tedy nemůže být řeč, je to nutnost.

R1 prý dokáže generovat přítlak přes 800 kg - za jakých podmínek, netuším, je to jen ifnormace z webu.

Wolffe, R1 je závodní auto. ZÁVODNÍ!!!

PS: Ještě jiný pohled na kontext. Praga R1 je (zatím to tak vypadá podle výsledků) znatelně rychlejší, než Norma M12F a Radical SR3 RS. A to jsou auta, která svými časy na většině okruhů hravě porazí veškerou silniční produkci --> připomínám, že 4C sotva ujede nejrychlejšímu z hot hatchů ;)
14. 11. 2013 16:12
Re: no
to, že by to bylo rychlejší než Radical nevím. Ano těch 211 koní mi na takové výsledky co píšeš přijde málo. Proč by pak měly mít placky takové výkony jaké mají, když tohle by mělo být tak rychlé. Já tu Pragu neznám. Ale pokud má při té hmotnosti a s výkonem 211 koní takové parametry, pak jsou soudruzi na Slovači fakt dobří... Jde jen o to, aby to byla pravda...
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 16:24
Re: no
Však SR3 má taky jen cosi málo přes 200 koní...
14. 11. 2013 16:57
Re: no
Na 4C bude pravděpodobně stačit Caterham.
14. 11. 2013 16:41
Re: no
SR3 RS má v základu 210 koní, jestli se nepletu. Ale je lehčí. Závodní auta mají, co mít mohou. Pointou závodění bývá vyhrávat.
14. 11. 2013 16:34
Re: no
Přítlak se udává pro nějakou rychlost. Optimální nastavení se liší podle trati. A právě o rychlost tady jde. Ne o výkon. Výkon jen dává strop tvým možnostem. Nic ti nebrání použít nastavení, které dává hodně přítlaku už v nízkých rychlostech. Mou první starostí by byly brzdy, ale ani rozdíl v podvozku nelze podceňovat. Bude moci brzdit později, bude mít větší rychlost v zatáčce a bude zrychlovat lépe. Mít přímé porovnání by bylo krásné, ale vidím to spíš na masakr.
14. 11. 2013 15:11
Re: no
Jinak, víš, že taktpo projetá zatáčka je pomalu projetá zatáčka? >:D >:D >:D >:-[]

Ale vypadá to pěkně, to zase jo...
:yes: ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 16:06
Re: no
Tomu nevěřím, fakt? Přesvěč mě >:D
14. 11. 2013 13:33
Re: no
To neníjen o tom hodit na auto slicky! Takovým pneu se musí upravit i nastavení podvozku. Ta Pragovka běžno 4C vypráší na okruhu jak nic a s prstem v nosu. :-)
14. 11. 2013 14:07
Re: no
On je rozdíl mězi 3,3 kg na koně a 4 kg přes 20 % a to je taky dost. Navíc rychle projetý okruh není jen o těch koních, ale i o brzdách. A jsem skoro přesvědčený, že u Alfy by se nechaly na okruhu utahat a kdo si to zažil, tak ví o čem píšu.

Navíc, pokud Praga ustojí jednou tak velké přetížení v zatáčkách, víš o kolik bude vyšší rychlost a kolik si toho vůbec půjde dovolit...

Alfa je určitě super auto, zajímavý počin poslat v téhle cenové kategorii auto s monokokem na silnice, na občasné řádění na okruhu to musí být paráda.
Avatar - Emel
14. 11. 2013 14:19
Re: no
Kolik z toho přetížení jde na vrub aerodynamice a kolik pneumatikám, podvozku a nízkému těžišti ale těžko soudit...
14. 11. 2013 15:16
Re: no
No já si právě myslím, že u aut (furt je to kapotované auto) s 200 koníkama, což tato Praga je, bude výkon Slicků oproti aerodynamice stěžejní...

to co sem napsal z toho vychází. Pokud je to obráceně, tak je chyba na mé straně, ale nepředpokládám to.
Ono je to vidět i u formulí, od jakých rychlostí má aerodynamika fatální vliv na rychlost a vlastnosti auta.

Tak nevím no..

Teortizuju....
14. 11. 2013 17:32
Re: no
No já si právě myslím... ano a tím bych to asi uzavřel :-)
Avatar - Ham.
14. 11. 2013 11:20
Re: no
Tady si můžeš udělat představu jaký kotel dostane libovolné produkční auto. R8 V10 Plus není úplně nejpomalejší kára a dostala na kolo přes 12 sec.
[odkaz]
Avatar - iudex
14. 11. 2013 12:33
Re: no
Pekné porovnanie: ak dá Praga 12s na kolo desaťvalcovému 550-koňovému superšportu, je vysoko pravdepodobné, že žiaden iný, ani výkonnejší športiak by Pragu neporazil. Skrátka okruh je špecifická záležitosť, kde sériové a univerzálne nastavené (rozumej nutne kompromisné) auto nemôže konkurovať okruhovej placke.
Avatar - Emel
14. 11. 2013 13:25
Re: no
Ono... kdo někdy třeba jezdil vrchy tak ví, kolik dělají slicky. Pokud bys Audi obul do slicků, možná bys půlku rozdílu umáznul...
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 13:31
Re: no
Na Slovakiaringu by slicky nějaké 3s daly, ale 6 určitě ne. I se slickama by to pořád bylo o 9, což je propast :-)
Avatar - Emel
14. 11. 2013 13:34
Re: no
Hm, to by se muselo vyzkoušet...
Avatar - iudex
14. 11. 2013 15:29
Re: no
To len tipujeme, možno áno, možno nie. Slovakiaring je dosť rýchly okruh, žiadna motokárová dráha; vo svojej najdlhšej variante 1 má skoro 5 km a na cieľovej rovinke sa dá ísť so silným autom minimálne 250 kmh, takže tam sa výkon dá využiť a naopak slicky tu nebudú predstavovať taký prínos, ako na nejakom zakrútenom okruhu, kde sa auto nedostane ani na trojku.
14. 11. 2013 15:19
Re: no
Však ta Alfice zajela sejný čas jako Porsche a to ne na zrovna krátkém a extra technickém okruhu, kde právě jsou tyhle auta ve nevýhodě.

A měla ta Audina Slicky a nebo jen nějaké corsy?
Avatar - Ham.
14. 11. 2013 15:34
Re: no
[odkaz]

I kdyby měla R8 slicky polévané kanagomem tak dostane kotel. Závodní speciál a produkční auto prostě nesnesou srovnání.
14. 11. 2013 16:15
Re: no
Tak má "běžný" gumy. to dělá dost.
No dobrá, přesvědčili jste mne o tom, že je ta Praga opravdu "závodní" auto. Mne těch 211 kobylek přišlo prostě málo (i přes všechny okolnosti, co kolem toho auta panují).
14. 11. 2013 11:28
Re: no
Čau znalče...soudíš podle čeho? Podle videa??? >:-[]
14. 11. 2013 09:14
Díky
Aleši. Víc není co dodávat. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
14. 11. 2013 10:14
Re: Díky
Presne tak, palec hore. Je tam cítiť srdce a nadšenie, tak to má byť. :yes:
14. 11. 2013 13:29
překvapení
pro všechny, je k dispozici údaj za kolik vteřin zvládne stovku, případně dvou, díky :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ham.
14. 11. 2013 14:45
Re: překvapení
Zrychlení 0-100 je za 3,7 sec. V tom by mu ukázaly záda i dnešní přemotorované sedany, impozantní je jak dokáže projet zatáčku, tím se blíží schopnostem speciálů LMP.
14. 11. 2013 18:47
Re: překvapení
3,7 je hodně slušný, na 200 koní :-)
Avatar - beibej
15. 11. 2013 00:41
Re: překvapení
Ferrari Enzo má stovku za 3,65 takže 3,7 je hodně blízko. Holt nízká hmotnost dělá divy :yes:
Avatar - Lukixe
14. 11. 2013 14:28
Všetko bude,len peněz nebude...
Všetko je to pekné,ale mne sa pri tom aute dvíha žalúdok.Neviem načo zoháňal kvetňanský kapitál (ktorý našiel v podobe toho pražáka) keď majú problém platiť dodávateľovi špičkových dielov.To asi že keď je to dodávatel zo Slovenska tak si to môžme dovoliť si povedali...Však náhodou keby sa opálime aby to tak nebolelo :no:
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2013 15:33
Jde to i rychleji!
Jen pro zajímavost názor do diskuze...

Oficiální čas Pragy R1 na Slovakiaringu je 2:06 (cena 119.000,- EUR), použity pneu slick kvalifikační. Nejrychlejší kolo docílené v oficiálním závodu na Slovakiaringu zcela produkčním vozem KTM X-BOW RR (cena 85.995,- EUR) je 2:04, použity pneu slick závodní (cca o 1 s/kolo pomalejší než kvalifikační), za volantem člověk chodící normálně do práce.

K diskuzi ještě jeden fakt, KTM X-Bow ma techničák!!!
Rozbalit vlákno
16
14. 11. 2013 16:16
Re: Jde to i rychleji!
Tak to by znamenalo, že takovej zázrak to zase asi není..., pokud X BOW RR zajel líp... ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 16:21
Re: Jde to i rychleji!
2:04?? To je čas na úrovni Radicalu SR8 při supercar challenge :-O Se mi to nějak nezdá... Nějaké bližší info?
14. 11. 2013 18:11
Re: Jde to i rychleji!
Kližší info viz vvýsledovky X-BOW Battle z 20-21.9.2013, konkrétně [odkaz]
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 11. 2013 09:05
Re: Jde to i rychleji!
Celkově dost masakrozní časy. Nicméně předpokládám, že to nebude úplně sériové auto, ne?
15. 11. 2013 11:05
Re: Jde to i rychleji!
Úplně sériový typ RR. Řády X-Bow Battle jiné úpravy než ty které jsou v sérii v provedení u typu RR neumožňují. A to je kouzlo závodění, když na startu stojí 40 identických vozů.

O "masakroznosti" docilovaných časů svědčí i čas 2:03 vítěze závodu v Brně. [odkaz]
Avatar - borovička pivo ako je tu živo
Re: Jde to i rychleji!
Nie je xbow turbo? R1 s turbom ma 1:58 a o nejake dve sekundy to este pojde dolu
neregistrovaný "HTPkiller"
14. 11. 2013 16:44
Re: Jde to i rychleji!
nejsi ty prodejce, kluku ušatá? >:D :-!
14. 11. 2013 18:10
Re: Jde to i rychleji!
Prodejce naštěstí nejsem.

Trochu se o tuto kategorii automobilů zajímám a při troše hledání člověk vidí i v desetinkách rozdíly...
Avatar - Emel
14. 11. 2013 16:48
Re: Jde to i rychleji!
Hm... techničák je jedna věc... ale zato to třeba nemá střechu, je to vlastně motokára...
14. 11. 2013 18:18
Re: Jde to i rychleji!
Střechu to sice nemá, ale třeba na kafe si s X-Bow člověk zajet může, popřípadě po vlastní ose si dojek na okruh a tam se vyřídit do sytosti bez potřeby vozejku a mnohočetného servisního teamu :-)
14. 11. 2013 19:16
Re: Jde to i rychleji!
A náhradní pneumatiky si dáš kam? Plus ne každý má trať za barákem.
14. 11. 2013 21:14
Re: Jde to i rychleji!
To je ta představa, jak s autem přijedeš po vlastní ose na okruh, zajedeš tam na silničních gumách časy, kterýma vytřeš všem zrak, potom si dáš kafe a jedeš zase zpět. Jen helma, kombinéza, rukavice se ti válí cestou tam i zpět na sedačce vedle.
Avatar - Emel
15. 11. 2013 09:05
Re: Jde to i rychleji!
Bavíme se o amatérském ježdění... a tam to takhle jde. Čtyři obutá kola se vejdou i do většiny sporťáků (do X-bow ani do Pragy ale ne, to je zase jiný level), takže největší problém nastává, pokud auto není po divočení schopno vrátit se po ose do garáže...
15. 11. 2013 12:41
Re: Jde to i rychleji!
Samozřejmě že můžeš, jezdit na okruh po vlastní ose, ale nebudeš potom nikdy zajíždět časy, jaké tu jsou prezentovány... Reagoval jsem i na příspěvěk před MT o tom, že si X-Bow můžeš jezdit jak na kafe, tak na okruh. Protože při takovém používání tě dostahované časy na okruhu začnou štvát a budeš hledat jak je zlepšit. Mluvím z vlastní zkušenosti s motorkou, když jsem jel na okruh poprvé, myslel jsem, jak budou stačit gumy co tam mám, potom jsem přešel k nejměkčím homologovaným pro provoz. Velký kompromis, na okruhu to stále nebylo ono a na silnici zase zbytečně měkké a ubývaly doslova před očima. A tekhle člověk stále hledá jak se zlepšit
Avatar - Emel
15. 11. 2013 15:51
Re: Jde to i rychleji!
Já to zase znám s autem. Samozřejmě je ideál mít plaťák, nějakou dodávku na tahání a vození gum, papíry na velkou káru a závodní speciál s rámem na slickách. Ti pokročilejší pak mají různé autobusy s posezením a podobně.

Pro běžné občasné jezdce ale v klidu stačí obout čtyři rezervní disky, naložit je do sportovního auta a jet... jasně, zrak tím asi nikomu nevytřeš, ale svezeš se taky.
Avatar - borovička pivo ako je tu živo
Re: Jde to i rychleji!
Pripadne prides na com chces, R1 tam uz budes mat, zaplatis, zajazdis, odides, nestaras sa. A na konci dna Ta to bude stat menej ako vlastnenie vozidla, plus cely ten offset.
14. 11. 2013 22:39
Kvalita videa
Parádní auto, ale proč když máte možnost prubnout si takovouhle raketu, tak to natáčíte kamerou z roku 123? Proč k tomu nemáte nějaké přidané nějaké dodatečné info přetížení a rychlosti? Nebo jsem tak zmlsaný? Takové kolo na Ringu s GoPro s tímhle autem (s turbem :-) v rukou fakt dobrého řidiče by mohlo být hodně populární video...
Rozbalit vlákno
4
15. 11. 2013 00:42
Re: Kvalita videa
Řekl bych, že turbo nebude proto, že by Pragu pak nebylo možno zařadit do žádné z kategorií pro závody...
Ale tady jen hádám, možná se už pravidla změnila - před nějakou dobou jsem to přestal sledovat.
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 11. 2013 09:04
Re: Kvalita videa
R1 Turbo už existuje [odkaz]
15. 11. 2013 11:44
Re: Kvalita videa
Diky a pardon :-)