Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ada je zase tady
Pravděpodobně však bude spalovat zemní plyn, kterého je na světě mnohem víc, než ropy. :-!
Jedna z mnoha možností. Plyn má ovšem malý energetický obsah, tím nemůžeš pohánět nákladní vozidla a těžkou stavební techniku ... osobní auta možná...
Kdyby to šlo, tak by se kvůli plynu nepřestavovaly diesely na zážehový. Plyn asi zůstane v zážehových motorech, v budoucnosti bych spíš věřil tomu, že bude pohánět elektromotory
Ale kdepak. To je otázkou vstřikovacích mechanismů. On se ten plyn pod tlakem může chovat i jako kapalina, víš? :-!
Aha. Takže detonace je otázka skupenství, ne chemických vlastností. Proč už dávno nejezdíme na vodu? >😁 Takže zemní plyn, který je potřeba pro zkapalnění podchlazovat, nebude problém udržet kapalný v několikastech stupních ve spalovací komoře? >😁 Tomu říkám odvážný tvrzení >😁
dans91
I když to není značka, se kterou bych měl sebemenší sympatie, tak klobouk dolů, jestli se jim to podaří zprovoznit. Třeba tím způsobí revoluci na poli motorů. Nebo to skončí v propadlišti dějin, jako spousta dalších nápadů... 😄
Další možnou vývojovou cestou je vstřikování etanolu do sacího potrubí vznětových motorů ...... nebo použití snadno vyrobitelného dimetyléteru místo nafty, tento musí být ale skladován při teplotě minus 5 stupňů ...
Osobně jsem spíš přesvědčen, že do budoucna se přejde na vodíkové palivové články. Elektromobily jsou zajímavé, nicméně stále nemáme technologii na dostatečně levné, ale zároveň silné baterie.
A kde budeš ten vodík v autě skladovat ?
V tlakové nádobě?
Beru to jako žert. Dlouhodobé skladování vodíku v tlakové nádobě je nemožné, vodík při své malé molekule prochází stěnou. Jsou obrovské ztráty. Proto se pracuje na jiných principech skladování, třeba ve formě hydridu, stálého při určité teplotě. Ale je s tím ještě víc problémů než s dojezdem elektromobilů.
Problémy jsou spíš s uložením vodíku v kapalné formě, stejně jako v případě zemního plynu se musí podchlazovat... A pro dlouhodobější udržení nízké teploty se musí postupně upouštět.. V tlakové nádobě v plynném stavu vydrží dlouho, jen mají malou kapacitu (což platí i u CNG). Kdesi jsem četl o tom, že by šel kapalný vodík ukládat v uhlíkových nanotrubicích, ale to je ještě poměrně vzdálená budoucnost
Jenže i při obrovském tlaku bude vodíku v nádrži málo, protože je to plyn s nejmenší hustotou. A navíc má nejmenší molekuly, takže snadno uniká sebemenší netěsností.
S nízkou hustotou máš pravdu,ale v tlakových lahvých se vodík běžně skladuje.Je to léty prověřené.Vodíková auta už také jezdí.Dojezd sice 500_600km,není také nic moc,ale v porovnání s elektromobily,dobré.
Anonym
Není to zážehový motor.
Tohle je vznětový (dieselový) motor, jen bude jako palivo používat benzín místo dnes běžné motorové nafty. Konec konců, ani Rudolf Diesel nepoužil pro svůj první motor jako palivo naftu, ale arašídový olej.
Benzín pro tento vznětový (dieselový) motor nebude samozřejmě Natural či něco podobného, protože běžné automobilové benzíny mají velmi malé cetanové číslo.
Tohle je vznětový (dieselový) motor, jen bude jako palivo používat benzín místo dnes běžné motorové nafty. Konec konců, ani Rudolf Diesel nepoužil pro svůj první motor jako palivo naftu, ale arašídový olej.
Benzín pro tento vznětový (dieselový) motor nebude samozřejmě Natural či něco podobného, protože běžné automobilové benzíny mají velmi malé cetanové číslo.
Přesně. Diesel je motor, tedy princip fungování. Jen benzín pro něj není vhodné palivo. V letectví se v dieselových motorech spaluje letecký petrolej, který je normálně určený pro proudové motory.
Neumím si moc dobře představit, že by takový motor vyžadoval nějakou novou specifikaci paliva. To by hodně brzdilo jeho uchycení. Předpokládám, že se vývoj benzínového vznětového motoru točí kolem řešení problémů spojených s použitím benzínu.
Neumím si moc dobře představit, že by takový motor vyžadoval nějakou novou specifikaci paliva. To by hodně brzdilo jeho uchycení. Předpokládám, že se vývoj benzínového vznětového motoru točí kolem řešení problémů spojených s použitím benzínu.
Bude vyžadovat novou specifikaci. Na druhou stranu by se ten benzín vyráběl možná snáž, možná by stačila víceméně neupravená benzínová frakce přímo z destilace ropy (ta má nízké okatonové číslo = měla by mít realitvně vysoké cetanové číslo).
vabis
panoptikum jménem Hovnaj nic nevyvíjí. Nikdy nic nevymysleli, jedná se opět pouze o obšleh !
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak proč ten obšleh nikde nejezdí ?
figurka: dokud se ok prodává stávající, není důvod do prodeje pouštět něco nového. A panoptikum automobilového průmyslu to na trh stejně nedá hned, protože to neumí pořádně udělat. Takže to s tím "vývojem" resp jeho výsledky nebude zdaleka
tak žhavé. Bombastická tisková prohlášení jaro neudělají.
tak žhavé. Bombastická tisková prohlášení jaro neudělají.
Johnnn
Není to to samé, nad čím před několika lety koumal MB? Nakonec to do provozu neuvedli .
Diesotto byl něco jiného, to byl opravdu vznětový zážehový motor - kromě toho, že to jezdilo na benzín, to umělo přepínat mezi vznětovým a zážehovým režimem.. Bylo to dost složitý zařízení, mělo to proměnnou kompresi, takže důvodem asi byla cena, stejný důvod, proč dosud nejsou v prvozu normální benzínové motory s proměnnou kompresí
Takovou hovadinu už dlouho nikdo nevyplodil, dokonce ani na auto.cz ne.
Jediné, co má tento motor společného se zážehovým, je použití benzínu jako paliva.
GDCI = Gasoline-Direct-Compression-Ignition (máte to napopak) pane tedy znamená "benzínový", ne zážehový, protože k žádnému zážehu nedochází. Dochází ke vznětu, takže tento motor by se dal klidně označit za vznětový, ale v žádném případě za zážehový.
Auto CZ :no:
prvý a jediný zážihový motor, ktorý je zároveň vznetový!
Kórejci sa týmto stali jednotkou vo vývoji motorov... >😁