Novinky

Zpět na článek

Hyundai vyvíjí nový vznětový motor GDCI spalující benzin

36 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Autore autore, je to asi tou nedělí, příště to piš až při pondělku....
Takovou hovadinu už dlouho nikdo nevyplodil, dokonce ani na auto.cz ne.
Jediné, co má tento motor společného se zážehovým, je použití benzínu jako paliva.
GDCI = Gasoline-Direct-Compression-Ignition (máte to napopak) pane tedy znamená "benzínový", ne zážehový, protože k žádnému zážehu nedochází. Dochází ke vznětu, takže tento motor by se dal klidně označit za vznětový, ale v žádném případě za zážehový.
Auto CZ :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Taky mě to zarazilo. Říkal jsem si, jestli jsem fakt takový technický analfabet...ale asi ne. >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty jsi v poho a on nemá psát články v neděli .... možná vůbec. 😄
_MT_
Mne dostal už nadpis - "Hyundai vyvíjí nový zážehový motor GDCI se vznětovým principem." >😁 8-s Bosch myslím vyvíjel vznětový benzínový motor. Ale nemám ponětí, jestli to někam vedlo.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Myslím že něco řešili s Mercedesem ale ono to fakt nepůjde tak snadno ........
Avatar - peV
peV
Přeměna serveru motoristického na humoristický? :😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Příprava na apríl? 😄
Avatar - Snooob
Snooob
Jj, >😁
prvý a jediný zážihový motor, ktorý je zároveň vznetový!
Kórejci sa týmto stali jednotkou vo vývoji motorov... >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To potěší KiaWorld nebo jak se to pako jmenuje.
Banjo
A Auto.cz se stalo jedničkou našich humoristických listů...
novice
A Ty myslis, ze pondeli by bylo lepsi nez nedele? 8-s
Avatar - Vaeden
Vaeden
A já celou dobu myslel, že 3 doba se nazývá e😜anze...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pravděpodobně však bude spalovat zemní plyn, kterého je na světě mnohem víc, než ropy. :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jedna z mnoha možností. Plyn má ovšem malý energetický obsah, tím nemůžeš pohánět nákladní vozidla a těžkou stavební techniku ... osobní auta možná...
Papezja
Kdyby to šlo, tak by se kvůli plynu nepřestavovaly diesely na zážehový. Plyn asi zůstane v zážehových motorech, v budoucnosti bych spíš věřil tomu, že bude pohánět elektromotory
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ale kdepak. To je otázkou vstřikovacích mechanismů. On se ten plyn pod tlakem může chovat i jako kapalina, víš? :-!
Papezja
Aha. Takže detonace je otázka skupenství, ne chemických vlastností. Proč už dávno nejezdíme na vodu? >😁 Takže zemní plyn, který je potřeba pro zkapalnění podchlazovat, nebude problém udržet kapalný v několikastech stupních ve spalovací komoře? >😁 Tomu říkám odvážný tvrzení >😁
dans91
I když to není značka, se kterou bych měl sebemenší sympatie, tak klobouk dolů, jestli se jim to podaří zprovoznit. Třeba tím způsobí revoluci na poli motorů. Nebo to skončí v propadlišti dějin, jako spousta dalších nápadů... 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Další možnou vývojovou cestou je vstřikování etanolu do sacího potrubí vznětových motorů ...... nebo použití snadno vyrobitelného dimetyléteru místo nafty, tento musí být ale skladován při teplotě minus 5 stupňů ...
dans91
Osobně jsem spíš přesvědčen, že do budoucna se přejde na vodíkové palivové články. Elektromobily jsou zajímavé, nicméně stále nemáme technologii na dostatečně levné, ale zároveň silné baterie.
Avatar - Anonym
Anonym
A kde budeš ten vodík v autě skladovat ?
_MT_
V tlakové nádobě?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Beru to jako žert. Dlouhodobé skladování vodíku v tlakové nádobě je nemožné, vodík při své malé molekule prochází stěnou. Jsou obrovské ztráty. Proto se pracuje na jiných principech skladování, třeba ve formě hydridu, stálého při určité teplotě. Ale je s tím ještě víc problémů než s dojezdem elektromobilů.
Papezja
Problémy jsou spíš s uložením vodíku v kapalné formě, stejně jako v případě zemního plynu se musí podchlazovat... A pro dlouhodobější udržení nízké teploty se musí postupně upouštět.. V tlakové nádobě v plynném stavu vydrží dlouho, jen mají malou kapacitu (což platí i u CNG). Kdesi jsem četl o tom, že by šel kapalný vodík ukládat v uhlíkových nanotrubicích, ale to je ještě poměrně vzdálená budoucnost
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže i při obrovském tlaku bude vodíku v nádrži málo, protože je to plyn s nejmenší hustotou. A navíc má nejmenší molekuly, takže snadno uniká sebemenší netěsností.
Johnn
S nízkou hustotou máš pravdu,ale v tlakových lahvých se vodík běžně skladuje.Je to léty prověřené.Vodíková auta už také jezdí.Dojezd sice 500_600km,není také nic moc,ale v porovnání s elektromobily,dobré.
Avatar - Anonym
Anonym
Není to zážehový motor.

Tohle je vznětový (dieselový) motor, jen bude jako palivo používat benzín místo dnes běžné motorové nafty. Konec konců, ani Rudolf Diesel nepoužil pro svůj první motor jako palivo naftu, ale arašídový olej.

Benzín pro tento vznětový (dieselový) motor nebude samozřejmě Natural či něco podobného, protože běžné automobilové benzíny mají velmi malé cetanové číslo.
_MT_
Přesně. Diesel je motor, tedy princip fungování. Jen benzín pro něj není vhodné palivo. V letectví se v dieselových motorech spaluje letecký petrolej, který je normálně určený pro proudové motory.

Neumím si moc dobře představit, že by takový motor vyžadoval nějakou novou specifikaci paliva. To by hodně brzdilo jeho uchycení. Předpokládám, že se vývoj benzínového vznětového motoru točí kolem řešení problémů spojených s použitím benzínu.
Avatar - Anonym
Anonym
Bude vyžadovat novou specifikaci. Na druhou stranu by se ten benzín vyráběl možná snáž, možná by stačila víceméně neupravená benzínová frakce přímo z destilace ropy (ta má nízké okatonové číslo = měla by mít realitvně vysoké cetanové číslo).
Avatar - vabis
vabis
panoptikum jménem Hovnaj nic nevyvíjí. Nikdy nic nevymysleli, jedná se opět pouze o obšleh !
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
figurka
Tak proč ten obšleh nikde nejezdí ?
Avatar - vabis
vabis
figurka: dokud se ok prodává stávající, není důvod do prodeje pouštět něco nového. A panoptikum automobilového průmyslu to na trh stejně nedá hned, protože to neumí pořádně udělat. Takže to s tím "vývojem" resp jeho výsledky nebude zdaleka
tak žhavé. Bombastická tisková prohlášení jaro neudělají.
Johnn
Na hromadnou produkci nedodělků zde máme jiné firmy,které stejně nejsou v ničem první.
Johnnn
Není to to samé, nad čím před několika lety koumal MB? Nakonec to do provozu neuvedli .
Papezja
Diesotto byl něco jiného, to byl opravdu vznětový zážehový motor - kromě toho, že to jezdilo na benzín, to umělo přepínat mezi vznětovým a zážehovým režimem.. Bylo to dost složitý zařízení, mělo to proměnnou kompresi, takže důvodem asi byla cena, stejný důvod, proč dosud nejsou v prvozu normální benzínové motory s proměnnou kompresí