Vozy Dodge si sice už u nás nekoupíme, ale značka se chystá na oslavy kulatého jubilea. Při té příležitosti připravila po zámořské zákazníky omezenou sérii 100th Anniversary Edition.
Ja som zmenil nazor na americke jazdne vlastnosti potom co som mal 5 rokov Dodge Caliber, na jeho podvozok nemozem povedat jedine krive slovo, absolutne presne riadenie, ista stopa. To auto mi zachranilo krk ked mi sialenec vycuval z parkoviska priamo do cesty a robil som losi test v 60km/h. Ja som siel na max mojich fyzickych moznosti co sa tyka reakcneho casu, sily strhnutia volantu, kontry. To auto to udrzalo. Ja by som uz nic viac nezvladol a to mam nadpriemerne reflexy a silu.
Ak som z Calibera presadol do Fabie, Kie Ceed popr. ine auta utrpel som vzdy kulturny sok. Gumeny volant, podvozok ako na makkych gumach...
Mimochodom Caliber mal spolocny podvozok s Jeepom Compass.
Teraz mam Dodge Journey a tam je to s podvozkom velmi podobne, nemam mu co vytknut. Iste riadenie, ista jazdna stopa.
Porovnaval som to napriklad s kolegovym Subaru Outback a musim povedat, ze z podvozku mam lepsi pocit na Journey.
Chrysleru od toho roku 2006 nie je co s podvozkami a jazdnymi vlastnostami vytknut.
Tak diky te stare technologii od Mercedesa mela ta 300C alespon trochu moderni jizdni vlastnosti. I kdyz zadny zazrak to nebyl, protoze nedostali zadne modernejsi technologie pro podvozek typu Airmatic a navic bylo potreba ten podvozek naladit na houpavo aby cestujici prezili i na silnicich americke kvality. Nicmene i tak v porovnani s konkurenci mela 300C celkem nadprumerne jizdni vlasnosti.
Zadní náhon, podélně uložený V8, délka kolem pěti mětrů, automatická převodovka - prostě klasika, která už i v americe vymírá (ještě snad Chevrolet SS). U Chargeru, Challengeru a jejich sesterského Chrysleru 300 to trochu kalí fakt, že jejich podvozek vychází z minuké generace Mercedesu E ;-)
V minulosti byl ten rozdil vetsi az propastny, v posledni dobe po krizi ktera malem americke vyrobce smetla, se tito preci jenom snazi konkurenci dohnat, novejsi modely uz jsou vyrazne konkurenceschopnejsi, ale stale tam urcity rozdil pretrvava. A to se samozrejme bavime o bezne evropske ci japonske produkci, vuci premiovym Nemcum jsou ameriky stale uplne nekde jinde.
Jenze v Evrope za ty penize clovek koupi evropske nebo japonske auto, nemusi kvuli tomu kupovat ameriku. V tomhle pripade sice ponekud vice nablejskanou, ale stale jenom ameriku.