Ekonomika
Hittman
10
No, na zvýšení poptávky a vysoké čekací doby mohli zvýšením ceny reagovat pouze mimo ČR, u nás s cenou nemusli hýbat.. ;-\
lukas13
5
Že? Naše milá domácí automobilka... Češi čechum :-!
twistedTSD
4
Automobilka, ne charita...
lukas13
5
...A já s tebou souhlasím. Byla to jen narážka na ony časté apely na nákup "domácího" zboží z Mladé Boleslavi ve zdejších diskuzích...
Gilgit
Presne tak.
Gilgit
:yes: :yes: :yes:
fotit oktavku z boku. nic horsiho se snad dnes neda videt
zadne kolesa posobia utopene ale mozno je to len to fotkou, auto inak vyzera ok a podstatne lepsie ako klasicka octavia
Kolesa nie su utopene, lebo su velke, 16ky by ukazali topiaceho. Znizeny podvozok robi efekt, ze zadok vyzera akoby garaztuner odrezal dve vinutia z pruziny. Zase predne kolesa su na tom akurat dobre.
Tato foto RS je lepsia, bez utopencov: [odkaz]
Obycajna verzia na druhej strane vyzera ako koza, vidno este aj tlmic [odkaz]
Tato foto RS je lepsia, bez utopencov: [odkaz]
Obycajna verzia na druhej strane vyzera ako koza, vidno este aj tlmic [odkaz]
Ale dá,tak např. BMW 5gt proti kterému je i oktávka krasavica nádherná.
Tak se prej tím "oblíbeným" krokem ČNB měl podpořit e😜ort! No to nám tedy ty ekonomický zásady najednou nějak nefungujou, nebo co... Copak Oktávku dovážíme z ciziny? Aha, že by ty německý motory apod.? Tak to je průšvih, ne?
Dost dílů se dováží třeba z Německa. Proto. 😉
Nekdo dovazi par dilu a zdrazuje, jini cele auto a nic 😉 >😁
Jenže ony se nedováží jen díly, ale taky suroviny na výrobu pro zdejší dodavatele. A zkus si nakupovat teď za €.
No dovezene auto drive za 500 by melo zdrazit o 40tis, kdyz budem chtit dodrzet tech 8%, tak jsem zvedav, kdy se zacnou objevovat clanky na auto.cz o zmenach ceniku.
To je pravda, ale hlavne se hromada dilu dovazi z Indie a z Ciny.
Gilgit
Podíl dílu dovázených z Indie a Cíny není velký.
Je kazdopadne vetsi nez u jine "domaci" automobilky... 😉
1,2 a 1,4 TSI si vyrábí sami. Nevím, odkud berou zbytek. Audi má motorárnu v Maďarsku.
Gilgit
Výrobu motoru má koncern Volkswagen v Evrope krome Mladé Boleslavi v Nemecku, Polsku a samozrejme, jak píses, v Madarsku.
Gilgit
Zdravím psychopata který mi za tuto vetu dal palec dolu. Ne ze by mne to vadilo, ale krásne to ukazuje, jaký odpad se tady v diskusích obcas pohybuje.
Jako bys to nevěděl a neznal. >😁
Gilgit
Jak to myslís?
Místní klikači naklikají palce i bohapusté kravině, která nemá žádnou reálnou oporu. Tady se mnohdy kliká jen z přízemní nenávisti. 😉
Gilgit
Tak to jo, to más pravdu. Pokud já kliknu nekomu palec dolu, tak proto, ze nesouhlasím s tím co napsal, ale ne proto, jaký je to nick. Ale je tady pár borcu, kterí principiálne klikají podle nicku. Protoze na tom, ze jsem napsal kde Volkswagen v Evrope vyrábí motory, se nedá najít nic negativního ani nepravdivého. Ne ze by mne ten palec dolu vadil, ale je to zajímavý dukaz nízké inteligence nekterých místních diskutéru.
Tak si to namalujte na papír když to nechápete. Před zásahem stála oktávka 619tis. Kč to je 24tis eur a teď po zásahu stojí 629tis. Kč, to je 23tis eur. Čili v přepočtu zlevnila o 1000 eur i po korunovém zdražení! Prodej oktávie vydělá více Kč a ještě pro cizince o dost zlevnila. Někdy mi připadá, že naše školství totálně selhává...
Nuz co, prebudenie do reality.
Skoda je znacka nemeckeho koncernu. Nic viac. V MB sa zhodou okolnosti montuju auta znacky Skoda. Tak isto, ako sa montuju v Bratislave, Cine atd. Octavia je ceska presna tak isto i30, resp. ako je Sportage slovenska.
Vitajte v globalizovanom svete.
Skoda je znacka nemeckeho koncernu. Nic viac. V MB sa zhodou okolnosti montuju auta znacky Skoda. Tak isto, ako sa montuju v Bratislave, Cine atd. Octavia je ceska presna tak isto i30, resp. ako je Sportage slovenska.
Vitajte v globalizovanom svete.
Gilgit
Tak úplne zase pravdu nemás. I kdyz já tvrdím, ze Hyundai i30 z Nosovic je ceské auto ve smyslu výrobku Made in Czech Republic, a místní letka fanatických antihyundaistu mne za to tvrde atakovala, tak není pochyb ze Octavia je "češtější" nez i30. Skoda je ceská firma patrící nemecké firme, centrála Skody je v Ceské Republice, velká cást vývoje Octavie probíhala v Ceské Republice. Globalizovaný svet na tom nic nemení.
Zde je jednoduše převeden v praxi vztah nabídky, poptávky a vlivu na cenu v tržní ekonomice. Domnívám se, že oslabení koruny je pouze záminkou ke zvýšení ceny.
Souhlas. Cenotvorba, smlouvy s dodavateli, jištění se proti výkyvům koruny, to vše funguje poněkud jinak než jak se nám, hloupoučkým potenciálním zákazníkům, právě snaží hlavičky ze Škoda-auto prostřednictvím svého plátku vysvětlit - na to možná skočí čtenář Blesku, ne čtenář ACZ. To Euro je prostě pouze záminka a ještě pěkně hloupá. To o velkém zájmu o RS má větší logiku - nicméně je krásně vidět, jak "naše" "česká" automobilka přistupuje ke svým domácím nefleetovým klientům. Hoši, děkujem!
Ale ono to tak určitě je, že náklady na výrobu se ani nepohnuly. Rozdíl kurzu ale způsobil že pro zákazníka platícího v eurech je u nás oktávia mnohem levnější než v zahraničí. A tento schodek je třeba rychle uklidit ...byť jen papírově v ceníku. Ony totiž ty ceníky nic jiného než potištěné papíry poslední dobou nejsou.
Přesně tak. Čekal jsem hrubější korekci. Právě kvůli tomu, že máme celkem slušné ceny a teď jsou ještě lepší. Automobilky nejsou zrovna nadšené z toho, když třeba Němci nakupují v ČR. Takže se alespoň musí tvářit, že se to nevyplatí. Navíc firmy kolikrát platí v eurech místo korun. Cílem tu má být posílit inflaci, donutit lidi utrácet a nesedět na penězích. O rozumnosti takového plánu můžeme pochybovat. Mně osobně přijde, že se někdo v ČNB naprosto zbláznil. Tenhle krok rozhodně nerozpustí strach o živobytí, což je asi hlavní motivátor útlumu spotřeby. Akorát lidem život zdraží a tím je možná požene k ještě drastičtějším úsporám.
Nazývat to co se stalo tržní ekonomikou je nesmysl ... spíš to má blíž k centrálnímu plánování za socialismu.
Tržní ekonomika reagovala na krizi tak, že ceny aut šli výrazně dolů => snaží se zvýšit poptávku snížením ceny. Centrální banka ceny zase uměle zvýšila a tržní ekonomice tak podrazila nohy.
Tržní ekonomika reagovala na krizi tak, že ceny aut šli výrazně dolů => snaží se zvýšit poptávku snížením ceny. Centrální banka ceny zase uměle zvýšila a tržní ekonomice tak podrazila nohy.
Jednoduse se podivejte na ceniky octavie rs v cizine a porovnejte tam stare a nove ceny, jestli maj... Jestlize nemaj, tak jste to zase sezrali skodovce...
že spousta lidí netuší že i přes to že Škoda nakupuje různé díly i celky u subdodavatelů i v ČR, přesto za ně platí v eurech .
Gilgit
:yes:
..nakoupil, kdo ne, prohloupil >😁
Proč už třetí den tato pro většinu bezvýznamná zpráva, že Škodovka zdražila, je téměř nahoře na auto.cz, jako horká novinka!!!
Nechutná škoda!!!!!! Nechutná republika. ČNB tvrdila, že devalvace koruny pomůže hlavně e😜ortérům!!!! A teď škoda i když vydělá na kurzu ještě zdraží už tak drahá auta! Nikdy si nekoupím auto, které dělají z produktů jiných zemí české ruce. Styďte se všichni, jsme skutečná babnánová republika. Tehdy jsme jí nebyli ač to někteří hlasitě proklamovali. To je na EMIGRACI!!!!