Ekonomika
Německý VW jako vždy rozhodne o tom, kde se bude vyrábět nový model českého a španělského Volkswagenu. Ostatně naprosto vše je v koncernu řízeno z jednoho místa...
Tak to chodí. Nebýt VW, tak Škoda dnes neexistuje.
Nebo je z ní Renault..... nebo třeba něco jiného.. >😒]
...no právě...
No a? Nebo máš také protifrancouzskou fobii, protože pepa v hospodě řikal, že jeho 20 let starej megane už neni to co bejval? >😁
Měl by sis přečíst, o co tam tehdy šlo. Abys tu nepsal nesmysly. 😉
Já to četl, ale byly to jen dohady. Někde se psalo, že by to Renault naprosto zlikvidoval a udělal z toho jen montážní závod, ale zase sem četl jinde, že to tak být nemělo. Proto nemůžeme dnes soudit co by kdyby, když to nevíme jistě 😄
Jinak samozřejmě že je dobře, že Škoda zůstala.
Jinak samozřejmě že je dobře, že Škoda zůstala.
Vyjádření přímých účastníků jednání, je dohledatelné. Takže se obecně ví, co měl v plánu Renault a že VW nabídl mnohem více, to je taky známé a lehce ověřitelné na dnešním stavu Škodovky.
Mluvíme o velkém SUV? Zřejmě ano, minulý článek začínal
V roce 2016 se nabídka značky Škoda rozroste o větší SUV. Vyrábět by se mohlo po boku Yetiho v Kvasinách.
Z druhé strany... ona je Kuga nějak zásadně větší než Yeti?
V roce 2016 se nabídka značky Škoda rozroste o větší SUV. Vyrábět by se mohlo po boku Yetiho v Kvasinách.
Z druhé strany... ona je Kuga nějak zásadně větší než Yeti?
Já bych řekl, že docela zásadně je
Kuga 4524 mm, Yeti 4222mm
Rozvor i šířka je u Kugy cca o 10 cm větší, než u Yetiho.
Jak psal Jossalito, spíše je blíže Tiguan. Nicméně jako konkurentem na trhu můžou být právě tyto vozy bez ohledu na jejejich rozměry.
Kuga 4524 mm, Yeti 4222mm
Rozvor i šířka je u Kugy cca o 10 cm větší, než u Yetiho.
Jak psal Jossalito, spíše je blíže Tiguan. Nicméně jako konkurentem na trhu můžou být právě tyto vozy bez ohledu na jejejich rozměry.
ano presne tak., kuga je vacsia ako yeti a hlavne drahsia!!! 😉
yeti zacina u nas na cene 14 tisic eur a kuga na cene 21 tisic eur !!! ano citas dobre 21 tisic eur stoji najlacnejsia kuga takze si nemyslim ze zakaznici s ivyberaju medzi yetim a kugou , kuga je uz trosky vyssi level ako yeti, konkurent yetiho bude skor ten mensi ecosport 😉
yeti zacina u nas na cene 14 tisic eur a kuga na cene 21 tisic eur !!! ano citas dobre 21 tisic eur stoji najlacnejsia kuga takze si nemyslim ze zakaznici s ivyberaju medzi yetim a kugou , kuga je uz trosky vyssi level ako yeti, konkurent yetiho bude skor ten mensi ecosport 😉
Já se osobně domnívám, že ani samotné auto,cz neví, o čem vlastně psalo... Příští Yeti bude větší, než ten současný a přijede přibližně za tři roky... Ještě větší sedmimístné SUV pak přijde nejdříve za 4 roky.
je třeba vycházet z toho, co by dal VW škodě v případě "většího suv" pod kapotu. pokud je limitem 2.0TDI, tak to větší než kuga nebo rav4 nebude. pochybuju, že by škoda kdy dostala k dispozici 2.0biTDI nebo dokonce 3.0 V6 TDI..
Možná už to tu zaznělo, tak se omlouvám jestli plácám už "uplácané", ale.... Seatu dlouhodobě chybí SUV - jakékoliv. Proslýchá se, že proto započali ve španělsku s jeho vývojem a hned ve dvou velikostech (něco jako u sesterské Audi v případě modelů Q5 a Q3). V případě většího modelů je jasné, že tento vývoj bude probíhat v součinnosti se Škodou, jelikož i oni tento větší SUV model plánují. To, komu "padne" výroba je věc druhá. Dle mého názoru bude výroba přiklepnuta španělákům - v Martorell se již nyní vyrábějí Audi Q3 a jde o vysoce moderní továrnu dle VW standardů... ale může být i jinak.
Velice pochybuji, že by nové SUV dostalo opět kulatá světla, když je teď Yetimu vzali. Ta animace vypadá opravdu fajnově, ale to by se musel povést Kabaňovi husarský kousek, kdyby je přesvědčil. Navíc pokud se bude mít dvojče od Seatu, předek bude určitě typu Radpid/Toledo, tam se dá nějaká změna vykouzlit bez velkých nákladů.
Pravda že to budú vyrábať v Čechách alebo keby aj na Slovensku. Veď tu sú ludia šikovný a zručný a nemusíme im zaplatiť tolko ako v Nemeckej továrni.A oni sú spokojný,hlavne že majú robotu.A keď sa im to prestane páčiť za koľko zarábajú,tak presuneme výrobu na Ukrajinu alebo do Rumunska alebo Maroka tam nám tý chudáci budú makať na tri smeny za peceň chleba. Včera dávali na ČT1 koľko zarába predavačka v Rakúsku.
A?
To je snad logické. Pokud se mi zvýší náklady na výrobu kvůli zvýšeným nákladům na mzdy, pak budu uvažovat o možném přesunu. Budu mít vyšší logistické náklady? A pokud ano, budou tyto náklady vyšší než rozdíly ve mzdách? Když to bude pro firmu výhodné, tak to prostě přesune. Kde je problém?
A s tím Rakouskem a Německem apod. Po válce bylo Německo na tom hodně špatně a jedině díky nasazení a disciplíně obyvatelstva se dotáhlo na průmyslovou úroveň současnosti. Nikomu nepadají pečení holubi sami do úst. Když chceš kvalitně žít, musíš prostě dřít nebo krást. Já jsem pět let pracoval snad do dvou do rána, abych něco vybudoval. Zatímco ostatní mí kamarádi chodili do hospody nadávat na systém, já jsem budoval kapitál.
To je snad logické. Pokud se mi zvýší náklady na výrobu kvůli zvýšeným nákladům na mzdy, pak budu uvažovat o možném přesunu. Budu mít vyšší logistické náklady? A pokud ano, budou tyto náklady vyšší než rozdíly ve mzdách? Když to bude pro firmu výhodné, tak to prostě přesune. Kde je problém?
A s tím Rakouskem a Německem apod. Po válce bylo Německo na tom hodně špatně a jedině díky nasazení a disciplíně obyvatelstva se dotáhlo na průmyslovou úroveň současnosti. Nikomu nepadají pečení holubi sami do úst. Když chceš kvalitně žít, musíš prostě dřít nebo krást. Já jsem pět let pracoval snad do dvou do rána, abych něco vybudoval. Zatímco ostatní mí kamarádi chodili do hospody nadávat na systém, já jsem budoval kapitál.
Aj ja som pracoval aj do štyroch do rána a určite ťažie ako ty a teraz mám zničenú chrbticu od hora dole.Ale otom som nechcel písať,ja som chcel tým iba povedať že prečo aj mi nemôžeme zarábať ako tý Rakušani alebo Nemci. Čo sem pletieš čo bolo po vojne. Čo u nás po vojne bolo ako v Amerike? Ale pokial je väčšina z nás s tým spokojná tak nám to patrí.
Pláčeš na špatném hrobě. Že jsou Německo nebo Rakousko na trochu jiné úrovni, to není problém automobilek. Za to, že díky tomu u nás postavily několik továren, zaměstnávají desetitisíce lidí a plní státní pokladny, můžeš být jen rád.
Mimochodem, pokud vím, zrovna zaměstnanci Škody si nemohou stěžovat na nějaké nedůstojné platy.
Mimochodem, pokud vím, zrovna zaměstnanci Škody si nemohou stěžovat na nějaké nedůstojné platy.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To je obrázek starý nejméně 2-3 roky.Kdo chce vidět předběžnou podobu nových SUV od škodovky tak si sežente Auto Bild č.46 z 15.11.2013- Škoda Snowman a Sherpa
:yes:
:yes:
Hlavně aby už nějaké to větší SUV tady bylo.. >😁
Když bude made in Czech Republic...OK! :yes:
Když bude made in Czech Republic...OK! :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hyundai vyrábí 35 na Moravě..to ANO.
Santa Fe je made in Korea jak vyšitá..! A na tom autě je to sakra vidět..
Evropské SUV jsou interierem někde jinde.
Korejci se snaží , je to lepší ,ale stále to nestačí a také ceny se blíží lepším značkám.
A když už Asie , tak raději to japonské SUV.. 😉
Santa Fe je made in Korea jak vyšitá..! A na tom autě je to sakra vidět..
Evropské SUV jsou interierem někde jinde.
Korejci se snaží , je to lepší ,ale stále to nestačí a také ceny se blíží lepším značkám.
A když už Asie , tak raději to japonské SUV.. 😉
ale nie ze to tam budu skladat poliaci, slovaci a ukrajinci, predsa len je to trochu diera, aj ked s vlastnym kruhovym objazdom :yes:
Škoda a české auto?? Původem a továrnou ano, jinak už nikoliv.. sama to dokazuje německá spz zde na konceptu 😄
VW skodováci môžu sa vzrušovať nuž bude odvodené od nejakých iných volkswagenov
má ich kopu a ci daju 2 turbá etc cena od 19 000 eur po 36 ooo,a + škrabka bud jednohlasný klakson alebo vo vyššej výbave dokonca aj dvojhlasný klakson ..
takže to bude zase len odvodenina ale bude resp už aj zacala o to vycsia reklama...ale češi budu kupovať aj slováci..aj nemci ved je to nemecký koncern...a nemci sú patrioti..
aj v nemeckých detektívkach bude vystupovať... >😒]
má ich kopu a ci daju 2 turbá etc cena od 19 000 eur po 36 ooo,a + škrabka bud jednohlasný klakson alebo vo vyššej výbave dokonca aj dvojhlasný klakson ..
takže to bude zase len odvodenina ale bude resp už aj zacala o to vycsia reklama...ale češi budu kupovať aj slováci..aj nemci ved je to nemecký koncern...a nemci sú patrioti..
aj v nemeckých detektívkach bude vystupovať... >😒]
Ta kulatá světla tam vypadají jako kýčovitý trpaslík v moderně upravené zahrádce. Prostě tam nepatří a působí velmi rušivě. O praktické stránce obřích mlhovek ve výši normálních světel ani nemluvě. To jen slouží k oslňování ostatních řidičů tupými řidiči, kteří zapínají mlhovky už při každém náznaku mlhy a pak to ještě zapomenou vypnout. Vždycky když potkám takového frajera, co mi musí předvést, že na ty mlhovky má, a když už je má, tak je musí používat co nejvíce, tak bych těm konstruktérům, co tohle vymysleli, svítil do očí, dokud by se jim v hlavě nerozvítilo na dostatečně dlouhou dobu.
Nemám rád příliš velká světla, ať už to jsou asijská orlí oka nebo škodovácké atyp mlhovky. Nová Yetina s decentními mlhovkami umístěnými ve spoileru, kam patří, vypadá mnohem lépe.
Nemám rád příliš velká světla, ať už to jsou asijská orlí oka nebo škodovácké atyp mlhovky. Nová Yetina s decentními mlhovkami umístěnými ve spoileru, kam patří, vypadá mnohem lépe.
Základ bych tipl na 1.4 Tsi
Navíc, když teď přefaceliftovaly Yetiho, tak ho za rok a půl stáhnout? Yeti je menší, tohle bude o třídu větší SUV 😄
Motory jdou, ale proč třeba Rapid a Octavia nmají 1,4 TSI silnější s vypínámím dvou válců... škoda. Tuším, že už to má i Leon, nebo bude mít. Yeti taky mohl na tom být líp, ale hlavně design je odfláknutý... předek unifikovali a zadek je hrozný, jak kdyby ho tesali sekyrou. Interiér a palubka u levnějších verzí Yeti jak u aut 15 let zpátky. Takže kdo chce tvrdit, že VW Škodu nebrzdí, ať se jede podívat do showroomu.
A to nemluvím o řadě prototypů a kupé, které škodovka měla vyvinuté a které byly zamítnuty. Téměř plnohodnotnou techniku a podvozek s VW má akorát Octavia RS.
Nemá cenu si namlouvat, že Škoda má stejné postavení v koncernu jako Volkswagen, ovšem zase bych to tady nedramatizoval stylem, že nabídka SUV skončí někde u 1.2 TSI. Motoricky Škoda zpravidla téměř kopíruje své sourozence (s výjimkou vrcholných verzí typu R).
Octavia má silnější 1,4 s vypínáním válců. Nemá naopak verzi bez vypínání válců (u Golfu si můžeš vybrat) a nemá ani slabší 1,4. Rapid má předchozí generaci motorů, kde žádné vypínání válců není, a silnější motory vzhledem k zaměření nedávají moc smysl (i ta 90 kW 1,4 je podle mne spíš do počtu).
MQB je mnohem víc než jen podlaha. Že použijí starší, vůbec nic neznamená. Stejně jako by použití MQB nezaručovalo moderní a kvalitní vůz.
V technice takový rozdíl mezi Golfem a Octavií není. Ano, Golf ti dá multilink i k 1,4 TSI a 2,0 TDI. Rozdíl je v tom okolo, vyladění, materiálech.
Našel jsem si lepší fotky motorového prostoru a vypadá to, že máš pravdu. Že by levá ruka nevěděla, co dělá pravá?
I když Fabia I vyjela na novém podvozku dřív než Polo ale tam bych to spíš viděl na potřebu etablovat fabie na trhu po éře 120 a Favo-Felicie, jako technicky vyspělá auta, což se podařilo.
Až bude technologie na výrobu baterek, co vydrží týden, tak je výrobci začnou vyrábět.
A pokud třeba ta technologie již existuje, tak je nejspíše pekelně drahá. A nemám sebemenší pochybnosti o tom, že lidi by "byli ochotni" dát několikanásobně více za stejný smartphone jen kvůlilepší baterce.
Všechno někdo musí zaplatit. U tohodle začni a nad tím zapřemýšlej.
Není nad to, považovat extrémní případy za příklad vlastnosti celého celku.
Ty tady vidíš nějaké ostatní? Jsi tu na to sám, samotinký. >😁
Máš ukázkový jednostranný pohled, který absolutně nebere v potaz druhou stranu mince.
Spolehlivost aut se za poslední dobu zvýšila, viz testy autobildu, stále více značek a modelů je schopno absolvovat 100 tis. km bez jakýchkoliv závažných závad. A to dřív nebylo, takže vykládání o tom, jak zákazníci NOVÝHO auta něco nechtějí, je liché.
Ty tady předvádíš postoj zákazníka OJETÝHO auta, kterej čeká, že dostane víc, než kdyby si šel koupit nový. Že nebude muset investovat do servisu a auto mu bude bezproblémově sloužit dalších deset let.
Kdyby automobilka neposlouchala zákazníka, bude nabízet jeden univerzální model, jeden motor (možná dva) a jednu výbavu. A je to tak? Není. Proč asi nabízejí tolik variant? Kvůli sobě? Aby měli jednodušší plánování, vývoj a výrobu? Nebuď směšný. :-!
Až ty budeš sám kupovat nové auta, budeš psát jinak. 😉
Presne opak toho čo si povedal na začiatku!!! >😁
Doporučím ti skripta ekonomie pro první ročník. Již na prvních stránkách se dozvíš něco zcela převratného. 😉
Ale v tvojich naivných predstavách automobilky sypú miliardy do projektov, ktoré nemajú preverené, že? >😁
Automobilka prostě špatně odhadla potřeby zákazníků, proto některé modely byly neúspěšné. 😉
Pokud by to bylo jak tvrdíš ty, tak by to prostě hodili na ten tvůj "marketing" ať to prostě prodají a ty auta by se dodnes prodávaly.
Ani komunisti nedokázali vzbuzovat zájem o své produkty, které v porovnání s těmi kapitalistickými, stály za prd. A jakmile se otevřel trh, tak velmi rychle zjistili, co zákazníci chtějí a za co zaplatí. Bohužel pro ně, továrny se staly nekonkurenceschopnými. Neb jak jsem psal, ani výkonný marketing nedokáže déle prodávat šunt. :-!
Kdyby o ty produkty někdo fakt stál, vyráběly by se doteď. :-!
Předvádíš tu akorát typický hospodský plkání, ale o problému víš leda prd.
Taky chceš tvrdit, že výrobce si dělá co chce a zákazník tupě kupuje vše, co se mu naservíruje?
Nebuď směšný, to by automobilce stačil jeden model, jeden motor, jedna výbava. A že to tak není, na to už možná přijdeš sám. 😉
Pěkný příklad je tvůj oblíbený Rapid, který výrobce nedávno upravil, právě dle hlasů od zákazníků. 😉
Stejně jako tady něco bohapustě plácáš o tom, jak si trh přeje lowcostovýho Rapida o 140 koních na manuální převodovce. Tam není, nebylo a nebude těžiště prodejů. Někde jsem viděl procentuální zastoupení, a 1.4 TSI měla jednotky procent - což je holé nic. Prostě zcela okrajový zájem o takovou konfiguraci a není to tím, že lidi touží po manuálu, ale především tím, že se takový Rapid dostává svoji cenou někam naprosto jinde, kde nemá komplexně co nabídnout.
Opět tady dokazuješ jedno, že bys chtěl za pár šupů strašně moc. Ale tohle ti nenabídne žádný výrobce. Tohle není charita. Jestli chceš, máme, zaplať a dodáme, když nechceš, jdi jinam.
Skuhráš tady nad něčím, co mi akorát dokáže vhánět slzy smíchu do očí. Podívej se na plnohodnotnou kompaktní konkurecni, jaké oni nabízejí motory. Někdy si dokonce nevybereš ani diselový motor do HB, protože jej mají jen pro kombi a dalo by se pokračovat. Tady ti škodovka dá vybrat násobně více. Pro třísky nevidíš les. Vše je nutno posuzovat v kontextu něčeho. Ne si vymýšlet. :-!
Ty jen nechápeš, že pro drtivou většinu lidí je auto spotřebka, sluha, od kterého chtějí jen dopravu z místa na místo, relaitvně solidní užitné vlastnosti a funkčnost za dobrou cenu.
Když chceš specialitky, koupit si je můžeš, jsou k dispozici, ale taky za ně řádně zaplatíš. 😉
Byly doby, kdy poptávka převyšovala nabídku, lidi akceptovali cokoliv, protože buď bylo jen to "spatné" nebo žádné. Jenže ty doby jsou dávno pryč a tobě to nějak ušlo.
Zkus na to napsat práci, pokud to obhájíš, Nobelovka tě nemine, to mi věř.
To je pro tebe přetisk z místního článku o investici Volkswagenu ve výši 2,3 bilionu. Pořád máš pocit že víš co mluvíš?
Pokus se zamyslet, proč se VW daří a kd👋co za to může.
Ale ani ten nejschopnější marketing nedokáže dlouhodobě úspěšně prodávat naprostý šunt. Což stále nedokážeš pochopit. >😁
Doby, kdy marketing jen vzbuzoval zájem reklamou, jsou pryč. Moderní marketing musí znát potřeby zákazníků, co chtějí, za co jsou ochotni palatit.
Jen tím, že lépe budu reagovat na zákaznické požadavky, budu mít konkureční výhodu. A to ze mne udělá úspěšnější firmu.
Ne to, že někomu budu nutit něco, co on sám nechce/nepotřebuje.
Dnes si zákazníci VYBÍRAJÍ. Nejsou nuceni kupovat to, co jim někdo uměle vnucuje.
PS: Poptávka a nabídka jsou dvě zcela na sobě závislé veličiny.
A opět mícháš ekonomiku, obchod, jak tě napadne. Rozdíly nevidíš, co? >😁
Takže co žádá trh? Vůbec žádné nové SUV. Už teď jich je dost a vývoj nových je jen vyhazování peněz. >😒]
Neberte mě za slovo, je to příklad ale tak to je VHS, DVD, Blueray co bude dál pořád lepší a lepší ono už ani oko nerozezná ten rozdíl, ale my budeme přísahat že kvalita obrazu už přesáhla realitu tzn. že to co vidím z okna je méně reálnější než když to mám na své super hyper HD 4k TV. 😉
Nebo se bojíš s kůží na trh?
Motor 1.2 TSI škoda octavia combi ... ANO - NE
Odpojování válců u motoru 1.4 TSI COD . ANO - NE
Start-Stop systém (např. u BMW M3) ...... ANO - NE
El.parkovací brzda (např u G GTI).... ANO - NE
Tři turba (např u BMW M550D) ... ANO - NE
Ford Focus combi ecoboost 1.0 ... ANO - NE
Škoda Yeti 1.2 TSI 7st. DSG (non 4x4).. ANO - NE
Octavia 2.0 TDI se zadní vlečnou nápravou...... ANO - NE
Fabia II RS pouze s DSG ... ANO - NE
a dál už mě to nebaví .. pokud tohle všechno je přání trhu tak sem asi divnej když se mi to nelibí.
Ale neboj, já to věděl již od začátku, jen jsem chtěl vědět, jak dlouho ti bude trvat, než se tu sám znemožníš. >😁
napsal sem cituji
" výrobce v evropě vyrábí hlavně to co chce EU , a zákazník ať se podřídí , downsizing a přeplňování není velkým snem a přáním trhu ."
Aby jsi to pochopil : Downsizing je hlavně výplod EU za účelem snížení spotřeby a emisí.
Nikde sem nečetl ani neslyšel že by trh brečel že chce maloobjemové turbomotory .
EU není nějaká imaginární bublina něčeho z ničeho. Je tvořena lidmi s různými potřebami. A tam to vše začíná.
Když víš dobře, co snem trhu není, tak budeš vědět, co snem asi je. To v tom lepším případě. A pokud nevíš ani to, tak nevíš vlastně nic a je zbytečné s tebou diskutovat. 😉
Lidi chtějí mít peníze, mít práci, spokojený život, mít co jíst, čístý životní prostředí a dalo by se pokračovat. A jak jim to vše chceš zajistit? Co? To, že to nevíš, to víme asi oba. :-!
Je zoufalé, když nejsi schopen napsat ani dvě věty bez chyb. A někoho tu chceš o něčem poučovat.
Pokud ti jde konkrétně třeba o přeplňované motory a obecně downsizing. Automobilky by mohly vyrábět atmosférické motory. I přes to, že budou mít vyšší normovanou spotřebu a tedy budou díky nim platit větší pokuty. Za předpokladu, že by zákazníci byli ochotni akceptovat vyšší ceny. Automobilky v první řadě sledují trendy. A z dat jim celkem nepřekvapivě vyplývá, že si lidé za atmosférický motor bez SS nepřiplatí.
Jo, asi se budeš divit. :-!
S 1.9 TDI 81kw jsme jezdili před 10-15 roky..konkrétně v Seat Leon Sport 1.9 TDI..
Výtečný motor , skvěle jezdil a měl nízkou spotřebu 5-6 l/100km..
Jenže ten jeho traktorový zvuk by dnes už neobstál..!
1.6 TDI roku 2013 je o dvě generace dále. 😉
Bohužel ta síla už tam není..logicky když je to jen 1.6..
Na staré motory můžeme již jen vzpomínat.