Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Reuters: Nová SUV Škoda a Seat se budou vyrábět spíše v Česku

201 komentářů

Michal800
Co tam bude za motory? 1,2 nebo 1,4TSi a 1,4 nebo 1,6 TDi??? :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - Adam162
Adam162
1,2 isto nie... 1.4TSI 103kW a 1.6TDI 81kW prečo nie? na klasické jazdenie úplne postačujúce, kto chce závodiť nech si kúpi RS6. 😉
Xawier
On by na takové auto v životě neměl! Zapomíná, že Yeti je auto, které se dělá pro zákazníky, co si ho opravdu můžou pořídit. Nikoli pro bychaře, co mají nad postelí Ferarri 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Škoda, že se v článku nemluví o Yettim, ale o novém SUV.... >😁

Základ bych tipl na 1.4 Tsi
Xawier
Tady se jedná o nástupce Yetiho (jestli zůstane jméno,je věc druhá) kteý přijde na trh v roce 2016 (nikoli, jak je uvedeno v článku 2015). Zcela nový a ještě větší model SUV přijde až 2017/2018...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jestli umím správně číst " Zamíří do segmentu kompaktních SUV, budou větší než současný Yeti a jejich konkurenty budou například Ford Kuga nebo Nissan X-Trail. "

Navíc, když teď přefaceliftovaly Yetiho, tak ho za rok a půl stáhnout? Yeti je menší, tohle bude o třídu větší SUV 😄
ryccardo
Yeti ve stávající podobě má skutečně končit koncem roku 2015. Otázka je jak se bude prodávat. Možná mu Škodovka trochu natáhne životní cyklus.
Avatar - Emel
Emel
Podle předchozího článku se mluví o tom velkém SUV, ne o nástupci Yetiho.
ryccardo
On to má být konec roku 2015. Takže bych to napsal spíš přelom 2015/2016. Bude to nástupce stávajícího Yetiho (kodové označení SK326). Větší SUV od Škodovky SK416 (zatím beze jména vedený jako C-SUV). Má být uvedený později v roce 2016. Je to ale dost dlouhá doba. Termíny se budou určitě ještě trochu posouvat.
Avatar - GeorgeWWW
GeorgeWWW
Současný Yeti tu bude mnohem déle 😉
ryccardo
No tak podle informací co mám já to bude takhle jak píšu, ale fakt je že ta informace je už nějaký pátek stará, takže možná Škodovka už mezičasem revidovala svoje plány.
Xawier
Ne-eeee... Speciálně pro tebe tam dají 6,3 W12, aby jsi mohl onanovat nad plakátem >😁
webpaja
Budou tam motory, jaký trh bude chtít...nebo myslíš, že fabrika funguje na modrým z nebe? ...to leda Orion.
Avatar - Magister
Magister
No a podle toho, co jim VW pustí... ;-\
pogo26
VW jim pustí cokoliv, co budou schopní se ziskem prodat.
Avatar - Magister
Magister
A neohrozí to prodeje VW a Audi. Na to nesmíme zapomínat, VW už několikrát Škodu zařízlo co se techniky týká.
pogo26
To nebylo kvůli tomu, že by to nechtěli Škodovce dát. Škodovka by to ale nebyla schopna prodat za adekvátní cenu. Škodovka je pořád mimo domácí trh levnější než VW se stejnou technikou. Nic víc v tom nehledej. 😄
webpaja
Nemá smysl řešit Fabii a Supa, co mají na kahánku...ale co je na motorový paletě OIII špatně???
ryccardo
Na O3 už nic, ale motorová paleta O2 byla svýho času těžká bída.
Avatar - CHerokee
CHerokee
O3 je fajn až na zadní nápravu. Nová fabie bude na staré platformě, takže to auto proti Polu zabili už dopředu. A to už řekli, že nebude Fabie RS. Superb až doteď měl vzadu obyčejné žárovky místo diod... detail, ale u tak drahého auta v dnešní době hrůza.

Motory jdou, ale proč třeba Rapid a Octavia nmají 1,4 TSI silnější s vypínámím dvou válců... škoda. Tuším, že už to má i Leon, nebo bude mít. Yeti taky mohl na tom být líp, ale hlavně design je odfláknutý... předek unifikovali a zadek je hrozný, jak kdyby ho tesali sekyrou. Interiér a palubka u levnějších verzí Yeti jak u aut 15 let zpátky. Takže kdo chce tvrdit, že VW Škodu nebrzdí, ať se jede podívat do showroomu.

A to nemluvím o řadě prototypů a kupé, které škodovka měla vyvinuté a které byly zamítnuty. Téměř plnohodnotnou techniku a podvozek s VW má akorát Octavia RS.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A nyní trochu odlišný pohled...Nakolik "zabité" je PQ25 proti MQB? Nekončí Fabia RS proto, že ji volilo více bychařů něž zákazníků? Superb měl diody již delší dobu ve výbavě L&K. Ale co je vlastně u auta z roku 2008 tak tragického na žárovkách? Který konkrétní životaschopný projekt Škoda vyvinula a byl zamítnut?

Nemá cenu si namlouvat, že Škoda má stejné postavení v koncernu jako Volkswagen, ovšem zase bych to tady nedramatizoval stylem, že nabídka SUV skončí někde u 1.2 TSI. Motoricky Škoda zpravidla téměř kopíruje své sourozence (s výjimkou vrcholných verzí typu R).
jamp
Naco silnejsi motor s vypinanim valcov, to staci dvojvalec, idealne do V 999 cm kubickych. Cestou na skolenie asi 30km po okreskach som isiel za Passatom s 1,4 TSI, potom som ho s mojim naftovym 2,2 autobusom predbehol >😁 :-! ? Tiez prisiel na skolenie a hovoril, ze sa nanho niekto neprijemne lepil, ale nemohol s tym moc urobit .... Takze radsej viac ako 1,4 TSI
_MT_
To ti trvalo 30 km předjet Passat? >😒]
jamp
No nie a nie sa pokazit, nejaky vynimocny kus 😉 , ale tahal to ked sa dalo ku 160 8-s
Provocateur
Asi se bál, aby ten autobus v zatáčkách nepřevrátil...
Provocateur
Jak málo stačí k radosti 😄
_MT_
Žárovky vzadu má i Maserati (Ghibli i Quattroporte). To je hrůza, co.

Octavia má silnější 1,4 s vypínáním válců. Nemá naopak verzi bez vypínání válců (u Golfu si můžeš vybrat) a nemá ani slabší 1,4. Rapid má předchozí generaci motorů, kde žádné vypínání válců není, a silnější motory vzhledem k zaměření nedávají moc smysl (i ta 90 kW 1,4 je podle mne spíš do počtu).

MQB je mnohem víc než jen podlaha. Že použijí starší, vůbec nic neznamená. Stejně jako by použití MQB nezaručovalo moderní a kvalitní vůz.

V technice takový rozdíl mezi Golfem a Octavií není. Ano, Golf ti dá multilink i k 1,4 TSI a 2,0 TDI. Rozdíl je v tom okolo, vyladění, materiálech.
Avatar - GeorgeWWW
GeorgeWWW
Nic takového, 1,4 TSI s vypínáním válců v Octavii není. Objem a výkon je sice stejný jako u motoru s touto funkcí, ale Octavia ji nemá.
_MT_
1) Udávali to novináři při představení. 2) Udávaná hmotnost sedí na verzi s vypínáním válců. Ale všechno je možné. E😜licitně to myslím neuvádí (materiály se mi prohlížet nechce).

Našel jsem si lepší fotky motorového prostoru a vypadá to, že máš pravdu. Že by levá ruka nevěděla, co dělá pravá?
Avatar - GeorgeWWW
GeorgeWWW
Vůbec netuším, kdo a kde to vzal, protože ve všech materiálech a školeních - Launch and Training Guide, product training, návod o obsluze, katalog, ceník, web jsem na to při kontrolách nikdy nenarazil (abych to opravil) a vlastně se na to ani nikdo neptal. Zvláštní, kde se to vzalo.
ryccardo
Tak to se trochu pleteš. Škodovka nedostává nikdy to nej co VW vyprodukuje. Počkej ten tovej 2,0 biTDI taky jistě pustěj nejdřív do Passata a Superb to dostane tak nejdřív za 2-3 roky.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Přesně... a to jestli vůbec.
jamp
A mozno to bude jeho stastie, dostane az druhu generaciu s vychytanymi problemami, preto je skoda spolahlivejsia 😉
ryccardo
To myslíš doufám jako vtip.
ikoptak
To je v rámci koncernu naprosto pochopitelné, technické novinky nejdříve dostávají Audi - poté VW a nakonec ŠKODA+SEAT. Je to prostě hierarchie značek v rámci koncernu. Lambo a Bugatti pomíjím ty jsou extra už sami o sobě.
I když Fabia I vyjela na novém podvozku dřív než Polo ale tam bych to spíš viděl na potřebu etablovat fabie na trhu po éře 120 a Favo-Felicie, jako technicky vyspělá auta, což se podařilo.
Petrko
Takhle by to bylo v ideálním světě, aby výrobce produkoval co chce trh. Pravda je taková že fabrika vyrobí co chce a je na marketingu aby to prodal.
Avatar - Snooob
Snooob
Nezaspal si v osemdesitomdeviatom?! 8-s
Petrko
A ty jsi zaspal kde? Když rozdávali rozum, nebo jsi naivní jak pětileté dítě.
Avatar - Snooob
Snooob
Žiaľ naivný si ty! Leda, že by si býval na Kube... :no:
Petrko
Naivní jsi ty nebo ti snad výrobce dá smartphone s výdrží bez nabíjení čtrnáct dní. Ne, nedá a chce to 90% zákazníku, ne displaye 5 a více palců. Jenže výrobce ti dá 6,3" full HD display ale baterku která ti vydrží déle než jeden den ne. Takže kde je pravda. Vyrobí se zboží a vytvoří se po něm poptávka nebo se zboží vyrábí podle poptávky. Teď to rozeber ty Kubánče.
Avatar - Sandai
Sandai
Oni by ti tam tu baterku i dali, ale tak malé a výkonné baterie prostě neexistují.
Petrko
To mi opravdu neříkáš novinku. Ovšem trh to chce. Vývoj je složitý? Je drahý? Nevadí přesvědčíme zákazníka že chce větší display ne baterku. To je rozdíl mezi požadavky trhu a schopnosti výrobce něco vyinout a se ziskem to prodat.
jossalito
Opět nesmysl. Ty dneska bavíš, jak nikdy.

Až bude technologie na výrobu baterek, co vydrží týden, tak je výrobci začnou vyrábět.

A pokud třeba ta technologie již existuje, tak je nejspíše pekelně drahá. A nemám sebemenší pochybnosti o tom, že lidi by "byli ochotni" dát několikanásobně více za stejný smartphone jen kvůlilepší baterce.
Petrko
Až bude technologie? To jako spadne z Marsu? Nebo co ? Už jsem to napsal vývoj je drahý tak místo něj přesvědčíme zákazníka že to vlastně nepotřebuje a že vlastně chce raději větší display s full HD. Co jsi na tom nepochopil?
jossalito
Ty vůbec nechápeš základní ekonomické souvislosti. Buď si uvažováním zamrzl v době tuhého socialismu, nebo jsi prostě jen normálně hloupý.

Všechno někdo musí zaplatit. U tohodle začni a nad tím zapřemýšlej.
Petrko
Zaplatí to zákazník kterého marketing přesvědčil že bez toho daného výrobku nemůže žít a pokud bude žít bude jen looser který nebude nikdy in. To je celé, ty mobil. Tak už víš kdo to zaplatí? Ty a tobě podobní troubové co jim na ty kecy skočí. Smutné je že větší polovina z nich se na to zadluží na půl nebo na celý život.
jossalito
A zajisté takhle funguje celý trh, všichni jsou zadluženi a všichni si žijí nad poměry. >😁 :yes:
Petrko
Hurá aspoň něco jsi pochopil. Teď už můžeš před kámoši machrovat že víš jak vznikla v USA hypoteční krize která se postupně rozlezla skoro do celého světa. >😁 >😁 >😁
jossalito
Vidím, že ani nevíš, jaký význam má slovo "všichni".

Není nad to, považovat extrémní případy za příklad vlastnosti celého celku.
Petrko
Ty zase neumíš číst a nechápeš co jsou všichni a co je větší polovina. 😉
jossalito
Píšeš nesmysly. Od začátku. 😉
Petrko
Zato ty jsi génius. Jako vždy. >😁 >😁 >😁
jossalito
Jen dovedu používat to, co nosím na krku, narozdíl od tebe. >😁
Petrko
Jak jsem si zde již několikrát všiml i za reakcí ostatních si bohužel jediný kdo si to myslí. Pokud jsi náhodou nehovořil o roláku, jeho použití by jsi zvládnout mohl.
jossalito
A tohle mi napíše člověk, který doposud nezvládl ani základy naší řeči a asi svého rodného jazyka. To mi fakt dokáže vhánět slzy do očí. Slzy smíchu. >😁

Ty tady vidíš nějaké ostatní? Jsi tu na to sám, samotinký. >😁
Petrko
Končím prohrál jsem. Jsi dokonalý.
jossalito
Opět, dvě věty a jedna chyba. Styď se. :-!
ryccardo
Prosím tě vždyť má pravdu. Myslíš, že většina zákazníků novýho auta chce DPF, který až se vysype stojí kolem 30000, dvouhmotu za 20000 a drahý raily á 5-10 táců? Myslíš, že kdyby měli na výběr tak si radši nevezmou něco co nesmrdí drahejma opravama? Ale to to radši výrobce zamlčí a zabalí to do pěknýho marketingovýho papíru ve stylu: má to 8 pytlů, ABS, ESP, ASR... 5 hvězd v syntetickém testu NCAP a dostanete k tomu zimní gumy zdarma. Ono to má záruku na prorezivění třeba jen 6 let oproti standartním 12, ale o tom reklamní leták nemluví. Čili automobilka nevyrábí to co chce zákazník, ale pomocí reklam zákazníka přesvědčí, že tohleto zrovna potřebuje. Klady vyzdvihne a zápory zamlčí.
jossalito
Každý se tu prsí, jak chce čistý vzduch, jak chce zelenou trávu a ticho před barákem, ale už se nechce omezovat ničím, co k tomu přispěje.
Máš ukázkový jednostranný pohled, který absolutně nebere v potaz druhou stranu mince.
Spolehlivost aut se za poslední dobu zvýšila, viz testy autobildu, stále více značek a modelů je schopno absolvovat 100 tis. km bez jakýchkoliv závažných závad. A to dřív nebylo, takže vykládání o tom, jak zákazníci NOVÝHO auta něco nechtějí, je liché.

Ty tady předvádíš postoj zákazníka OJETÝHO auta, kterej čeká, že dostane víc, než kdyby si šel koupit nový. Že nebude muset investovat do servisu a auto mu bude bezproblémově sloužit dalších deset let.

Kdyby automobilka neposlouchala zákazníka, bude nabízet jeden univerzální model, jeden motor (možná dva) a jednu výbavu. A je to tak? Není. Proč asi nabízejí tolik variant? Kvůli sobě? Aby měli jednodušší plánování, vývoj a výrobu? Nebuď směšný. :-!
ryccardo
Tak já mám jednostranný pohled a ty začneš příspěvek KAŽDÝ SE TU PRSÍ? Kdo každý jak to víš, že každý. Kde bereš tu jistotu, že každý? Navíc jseš si jistej, že 10 let starý beznínový auto s atmosférickým dvoulitrem a spotřebou 9 litrů je něco míň ekologickýho než nová foukaná 1,4 se stejnou spotřebou? Myslíš, že je ekologický neustále vyrábět a zahazovat výrobky? Zkracovat jejich životní cyklus tak aby se udržela zaměstnanost? Spolehlivost aut se v žádným případě nezvýšila už jen kvůli tomu, že vzrostl počet součástek, který se můžou vysypat. To že najede auto 100 km bez toho aby se na něm objevila vážná závada je docela úsměvný. Po silnicích jezdí mraky starých aut, který mají narachtaný klidně půl milionu a není to na nich nijak zásadně znát. Leckdy se obešly i bez drahých oprav a ty se tu budeš rozplývat nad tím, že auto najede pouhých 100 a nic se na něm nevysype? A zeptám se tě seš si tak jistej, že najede i dalších 100 a bude pořád provozuschopný? Ukaž mi kde v mým příspěvku píšu o ojetých autech. Bavíme se o nových autech a tom co nabízejí automobilky.
jossalito
Opět jedna strana mince. Nasměruji tě: Trvale udržitelný rozvoj.
Až ty budeš sám kupovat nové auta, budeš psát jinak. 😉
ryccardo
A tím, že budeme vymýšlet neustále nový tvary aut a dělat je z čím dál mizernějších materiálů zajistíme trvale udržitelný rozvoj automotive nebo snad lidstva? Tohle co se děje na poli konfekčních aut v cenovým rozpětí 200 - 400 tisích posledních 10 let není rozvoj, ale z pohledu zákazníka přešlapování na místě. Dřív si lidi kupovali nový auta protože byly rychlejší, bezpečnější, pohodlnější, úspornější, kvalitnější a trvanlivější a dnes to začíná mutovat do toho, že si budou kupovat nový auta lidi proto, že se v nich nenávratně vysypalo těsně po záruce předražený nevyměnitelný kurvítko. To je ten trvalý rozvoj automotive?
jossalito
Doby, kdy trh schlamstnul cokoliv, co fabrika vyprodukovala, jsou dávno ty tam. A jak jsi sám poznamenal, již existuje i marketing. A ten není jen o tom, prodávat, ale taky o tom, zjišťovat, co trh (potažmo zákazníci) potřebují. Ty naše dítko. 😉
Petrko
Jj máš pravdu, jsem dítko naiva. Vždyť výrobci mobilu chodili mezi lidmi a ptali se kdo chce placku bez tlačítek, která se bude muset nejpozději co dva dny nabíjet. A všichni řvali jo to je to co chceme. Chcete kupovat auta s jednoduchou přední nápravou typu MacPherson a všichni ječeli že to proti trojúhelníkovým ramenům bude super bomba, že chceme jednoduché zadní nápravy protože je to best. Ano všichni si přejeme auta s předním náhonem nic lepšího ani není co na tom že do luxusních limuzín se stále dává to lepší. A takhle bych mohl pokračovat. A pokut stále věříte že si výrobci udělají průzkum toho co lidi chtějí a to pak vyrobí pak nejste jen naivové pak jste lidé kteří klamou sami sebe a věří že výrobci vyrábějí co vy chcete.Mimo jiné vás marketing naučil nakupovat značky a pokud by bylo nemlich to stejné zboží vedle sebe ovšem jedno by bylo o dvě stě dražší jen proto že tam bude napsáno Nike, Puma, Panasonic, Sony nechť si každý dosadí podle sebe svou oblíbenou značku rád si připlatí. Pokud teď napíšeš že to tak není lžeš sám sobě.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hm, no myslím že pravda bude niekde uprostred. Vývoj a výroba auta nieje tak docela jednoduchá a v porobnaní s mobilom lacná záležitosť. Takže automobilka si spraví prieskum čo trh (zákazníci) žiada a následne skúma či by daný produkt v danej cene je schopná vyrobiť, zaplatiť vývoj a samozrejme so ziskom predať (pri predpokladanom objeme). Takže to nakoniec zoškrtajú účtovníci a výsledkom je niečo na spôsob Rapidu alebo Octy III. (To len ako príklad, nič proti nim) Proste nielen dnes celý biznis je o čo najmenších nákladoch a čo najväčších ziskoch.
Petrko
Výrobce zapřemýšli co tady ještě nikdo nemá a zaplní neexistující díru na trhu. A nebo jak vysvětlit pidi SUV, čtyřdvéřová kupé a podobně? Jednoduše, přišli jsme s něčím co musíte nutně mít jinak nejste in. A co na to trh? Hurá jdeme nakupovat, teď přišlo to nové to pravé. Třeba BMW X6.
Avatar - Snooob
Snooob
"Výrobce zapřemýšli co tady ještě nikdo nemá a zaplní neexistující díru na trhu." = najprv marketing/prieskum trhu potom výroba...
Presne opak toho čo si povedal na začiatku!!! >😁
Petrko
Ano a výsledkem je X6, A7 atd. Atd. Prostě auta které si trh vynutil. >😁 >😁 >😁
jossalito
Ty máš opravdu primitivní uvažování. Musíš mít docela bezstarostný život.
Petrko
Tím nesmyslem jsi právě vysvětlil a ospravedlnil přítomnost těchto modelů na trhu. >😁 >😁 >😁
jossalito
Ty modely jsou tam pro ty, kteří potřebují uspokojovat jiné, než jen základní potřeby. A neváhají za to zaplatit. 😉
Petrko
Ovšem to nic nemění na tom že si je trh nevyžádal, někdo je vymyslel a těm zákazníkům z vyšší společnosti a vyššími zájmy nabídl.
jossalito
Takhle trh nefunguje. Ty o tom nic nevíš. A stále tvrdíš blbost. 😉
Petrko
A ty o tom kdo tvoří trh víš naprosté lejno.
jossalito
Vím, že bys mi to strašně rád nandal, ale tady jsi vedle jak ta jedle.

Doporučím ti skripta ekonomie pro první ročník. Již na prvních stránkách se dozvíš něco zcela převratného. 😉
Petrko
Obávám se že ty by znich nepochopil ani nadpis.
jossalito
Mám z toho několik zkoušek. Úspěšných. 😉
Petrko
A teď tu o Šípkové Růžence. Pokud tě učili že chodíš mezi lidmi ptáš se co chtějí a pak jim to vyrobíš, tak jsi chodil na ekonomku pouze spát.
jossalito
Já osobně jezdím za svými zákazníky a ptám se jich, co požadují. 😉
ryccardo
Má naprostou pravdu. Trh si je nevyžádal. Automobilka takové auto vyvinula a uvedla ho na trh. Prostě to zkusili a někteří zákazníci se v tom shlédli. My takovýmhle způsobem taky fungujeme (myslím fabrika kde pracuju) Vymyslí se díl, o kterém si myslíme, že by se mohl zákazníkům hodit a obchod se ho snaží prodat zákazníkům. Funguje to už desítky let v rámci celosvětový sítě.
Avatar - Snooob
Snooob
Keby nebol o tieto modely záujem (dopyt) tak by neexistovali!
Ale v tvojich naivných predstavách automobilky sypú miliardy do projektov, ktoré nemajú preverené, že? >😁
Petrko
>😁 >😁 >😁 Zkus napsat o všech autech které se vyráběly a přesto se jich prodalo hluboko pod plán a výrobu předčasné ukončili. Taky o ně byl původně "dopyt"?
jossalito
Teď už si nabíháš sám na vidle.

Automobilka prostě špatně odhadla potřeby zákazníků, proto některé modely byly neúspěšné. 😉

Pokud by to bylo jak tvrdíš ty, tak by to prostě hodili na ten tvůj "marketing" ať to prostě prodají a ty auta by se dodnes prodávaly.
Petrko
Mýlíš se marketing nedokázal vytvořit zájem. Nebo chceš říct že firma zjistila že to lidé chtějí pak to vyrobila a oni to nechtěli?
jossalito
Ty se na to díváš přesně z opačný strany. Ano z tý komunistický.

Ani komunisti nedokázali vzbuzovat zájem o své produkty, které v porovnání s těmi kapitalistickými, stály za prd. A jakmile se otevřel trh, tak velmi rychle zjistili, co zákazníci chtějí a za co zaplatí. Bohužel pro ně, továrny se staly nekonkurenceschopnými. Neb jak jsem psal, ani výkonný marketing nedokáže déle prodávat šunt. :-!
Petrko
Nepiš o tom o čem nic nevíš. Na jedné straně se i za socialismu vyrabělo zboží které se dobře prodávalo na západních trzích a i proto ho byl u nás nedostatek. Díky tomuto zboží měl stát devízy. Díky uzavřenému trhu bez konkurence nebyl marketing v podstatě zapotřebí. Zákazník koupil to co na trhu bylo jinou možnost pokud neměl přístup k valutam potažmo tuzexovým korunám ani neměl. :no:
jossalito
Akorát se ti to nehodí do krámu, co tu vypisuješ za nesmysly.

Kdyby o ty produkty někdo fakt stál, vyráběly by se doteď. :-!
Petrko
Jj třeba gramofony které se prodávaly pod značkou NAD. Vysavače pro Philips. Gramofonové desky které se dnes opět velmi úspěšně chytly. A mohl bych jmenovat další. Ale už mne to nebaví. Nic o tom nevíš.
jossalito
A opět jsme u těch extrémů, ze kterých ty tak strašně rád odvozuješ vlastnosti celku. Jsi k smíchu. :-!

Předvádíš tu akorát typický hospodský plkání, ale o problému víš leda prd.
Petrko
Hospodské plkáni? Jo to ti jde. Jak jsem psal o vývozních artiklech za socialismu nic nevíš. A když tě někdo malinko dovzdělá píšeš o hospodských plkách. Ano jsi odborník přes všechno a současně přes nic.
jossalito
Ty jsi fakt zoufalý, aby sis tu zachránil vlastní zadek, uděláš ze sebe tuplovanýho... 8-s :no:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....jsi opravdu omezenec... ale neskutečný!!! Nechápu tvou snahu ze sebe za každou cenu dělat tupku. O co ti jde? Fakt to nechápu... :no: Na argumenty stavíš matlanice rádoby obecného povědomí. Dal jsem si ten čas a pročet váš rozhovor. ...není ti takhle hamba občas za samého sebe?
jossalito
Jiříku, na co ty potřebuješ argumenty?
Taky chceš tvrdit, že výrobce si dělá co chce a zákazník tupě kupuje vše, co se mu naservíruje?

Nebuď směšný, to by automobilce stačil jeden model, jeden motor, jedna výbava. A že to tak není, na to už možná přijdeš sám. 😉

Pěkný příklad je tvůj oblíbený Rapid, který výrobce nedávno upravil, právě dle hlasů od zákazníků. 😉
ryccardo
Nesmíš to brát obecně. Máš pravdu, že ne všechny segmenty trhu takhle fungují (něco vyrobím pak se to snažím prodat), ale některý (třeba ty mobilní telefony, oblečení) tak prostě fungují. Jestli si to nechceš přiznat na věci nic nezmění.
ryccardo
To sis naběh ovšem na vidle sám. Ano máš pravdu. Rapid je zrovna auto postavené na základě požadavku trhu, ale trh si v žádným případě nepřál (a automobilka se na to vykašlala) pouze drahou DSG převodovku v kombinaci 1,4 TSI. Je naprosto nelogický dát do low end auta na výběr pouze převodovku, která stojí kolem 50000 jako příplatek u jiných typů a tím auto zbytečně prodražit. Nicméně je potřeba v tom hledat hlubší význam. Škodovka do Rapida tenhle motor ani moc dávat nechce, takže to nabídne za takovou cenu, aby si to nikdo nekoupil. Takhle tam bouchají v podstatě jen jeden benzínovej motor a 2 různý převodovky. Výrobně je to jednodušší a levnější ale marketingově to postavila Škodovka tak, aby zákazník sám nabyl přesvědčení, že chce vlastně tu 1,2 TSI. Takže tady máš to co píše Petrko v praxi 😉
jossalito
Rapid je lowcostový model, že má na výběr 6 motorů (ano, mnohdy jinak naladěných) a tři převodovky, není žádný minus. Tohle nenabízí mnohdy ani plnohodnotná kompaktní konkurence!

Stejně jako tady něco bohapustě plácáš o tom, jak si trh přeje lowcostovýho Rapida o 140 koních na manuální převodovce. Tam není, nebylo a nebude těžiště prodejů. Někde jsem viděl procentuální zastoupení, a 1.4 TSI měla jednotky procent - což je holé nic. Prostě zcela okrajový zájem o takovou konfiguraci a není to tím, že lidi touží po manuálu, ale především tím, že se takový Rapid dostává svoji cenou někam naprosto jinde, kde nemá komplexně co nabídnout.
Opět tady dokazuješ jedno, že bys chtěl za pár šupů strašně moc. Ale tohle ti nenabídne žádný výrobce. Tohle není charita. Jestli chceš, máme, zaplať a dodáme, když nechceš, jdi jinam.
ryccardo
Má na výběr 1,2 MPI, 1,2 TSI což je jeden a ten samej motor softwarově naladěnej na 2 výkonový varianty. 1,4 TSI o který jsem psal a který Škodovka do Rapida ani nechce dávat tak ho nabídli za cenu, kterou bude ochotno dát naprostý minimum bláznů. Klasický případ nechceme to dělat tak to uděláme tak drahý, aby to nikdo nekoupil. Takže tenhle motor si můžeme škrtnout. Existuje v podstatě hlavně na papíře. a pak tu máme 1,6 TDI. Opět stejný motor naladěný softwarově na 66 nebo 77 kW. Čili mi z toho vychází 3 motory. Mainstream jsou 2 protože 1,2 MPI si koupí málo kdo vzhledem k mizivému rozdílu oproti TSI. To je přesně to o čem tu píšu. Škodovka ti v podstatě vnutí svoje řešení. Ty máš sice pocit možnosti volby, ale když se nad tím zamyslíš zjistíš, že cenově to je nastavený tak, že tě vlastně automobilka dostrká k tomu aby si se rozhodl a koupil to co oni chtějí. Buď si koupíš benzin 1,2 nebo diesel 1,6. Z pohledu Škodovky jsou to 2 různý motorizace. Ty si podvědomě myslíš, že máš na výběr ze 6 modelů. Bohapustě tu plácáš ty. Rapid je lowcostový auto a jestli správě chápeš výraz lowcostový, tak ta převodovka, která auto prodražuje cca o 50 000 je u lowcostovýho auta v ceně 200 000 korun dost drahá komponenta, která je tam právě proto aby si tuhle motorizaci zákazníci nevybírali a koupili 1,2 TSI, který pak Škodovka bouchá jak Baťa cvičky a mají to výrobně jednodušší, protože montují pořád ten samý motor. Správně píšeš, že 1,4 TSI měla prodejně jednotky procent a to právě z toho důvodu, že to tak Škodovka chce a ty to pořád nechápeš. Ne proto, že to chtěli zákazníci. To je to co se ti pořád snažím vysvětlit, že ne zákazník ale výrobce v tomhle případě určuje co se bude prodávat a to díky marketingu a nastavení cenový politiky.
jossalito
Rozdíly mezi motory 1.2 TSI a 1.6 TDI nejsou pouze v SW. Takže půlku příspěvku si věnoval něčemu, čemu nerozumíš.
Skuhráš tady nad něčím, co mi akorát dokáže vhánět slzy smíchu do očí. Podívej se na plnohodnotnou kompaktní konkurecni, jaké oni nabízejí motory. Někdy si dokonce nevybereš ani diselový motor do HB, protože jej mají jen pro kombi a dalo by se pokračovat. Tady ti škodovka dá vybrat násobně více. Pro třísky nevidíš les. Vše je nutno posuzovat v kontextu něčeho. Ne si vymýšlet. :-!
ryccardo
Promiň já na to nemám nervy. Jo přiznávám mám malou trpělivost. Petrko je v disciplíně bavení se s debi-lem rozhodně vytrvalejší. Já sem prostě měkkej. Napíšu kilometrovej příspěvek a ty stejně nepochopíš co se ti snažím už po několikátý vysvětlit a furt si meleš svoji o něčem jiným. Jen mi prosím tě vysvětli jaký jsou konstrukční rozdíly u motorů 1,2 TSI 63 a 77 kW a 1,6 TDI 66 a77 kW ať se zasměju a ukončíme to. Jen mi prosím tě nepiš převodovka. Bavíme se o motoru. Tak pojď na to máš prostor.
ryccardo
Napadá mě třeba Renault Modus, kterýho se prodávalo méně než 10% toho kolik automobilka plánovala. Protože vyvinuli pazdrát, po kterým se trh vůbec neptal a povedlo se jim do toho hnusnýho šrotu ukecat jen minimum zákazníků. >😁
jossalito
Plácáš nesmysly. Výrobce samozřejmě sleduje potřeby zákazníků. A klidně bude vyrábět jen multilinky a dvojitý lichoběžníky. Jenže, taky bude čekat na to, že mu za to lidi zaplatí...

Ty jen nechápeš, že pro drtivou většinu lidí je auto spotřebka, sluha, od kterého chtějí jen dopravu z místa na místo, relaitvně solidní užitné vlastnosti a funkčnost za dobrou cenu.

Když chceš specialitky, koupit si je můžeš, jsou k dispozici, ale taky za ně řádně zaplatíš. 😉

Byly doby, kdy poptávka převyšovala nabídku, lidi akceptovali cokoliv, protože buď bylo jen to "spatné" nebo žádné. Jenže ty doby jsou dávno pryč a tobě to nějak ušlo.
Petrko
Sám plácáš nesmysly každý výrobce ví že výroba laciných aut ho neuživí proto vyvíjí nové ve vyšších luxusnějších segmentech. Takže vymyslíš A5, A7 a pak to musíš umět prodat jelikož nedáváš nic co by trh potřeboval ale vyděláš na každém kusu jako bys prodal patnáct Octavii a to je to ok čem jsem psal od samého začátku. Trh netvoří poptávku výrobce vytváří nabídku a marketing vytváří "hlad " po zboží.
jossalito
Ty popíráš veškeré ekonomické souvislosti. >😁

Zkus na to napsat práci, pokud to obhájíš, Nobelovka tě nemine, to mi věř.
Petrko
Volkswagenu se na rozdíl od evropských konkurentů Fiat a PSA daří odolávat poklesu prodeje automobilů v Evropě, který trvá již šest let. Je to hlavně díky luxusním značkám Audi a Porsche, které mají na celkovém prodeji podíl jenom 15 procent, avšak na zisku se podílejí dvěma třetinami. Odborníci však upozorňují, že výdaje za výzkum a vývoj v Audi zaostávají za výdaji konkurenčních značek BMW a Mercedes-benz a měly by se zvýšit.

To je pro tebe přetisk z místního článku o investici Volkswagenu ve výši 2,3 bilionu. Pořád máš pocit že víš co mluvíš?
jossalito
Najednou jsou pro tebe zdejší články plné "zaručených" informací bernou mincí! >😁

Pokus se zamyslet, proč se VW daří a kd👋co za to může.
Petrko
VW se daří protože má schopný marketing .
jossalito
To je samozřejmě pravda.

Ale ani ten nejschopnější marketing nedokáže dlouhodobě úspěšně prodávat naprostý šunt. Což stále nedokážeš pochopit. >😁
Petrko
Takže jsi se přečůral sám. Nikde jsem nepsal že některý výrobce ( je jedno který ) vyrábí úplný šunt. Psal jsem že výrobce vyrábí, marketing prodává. Co chce zákazník je práce marktingu který vytvoří zájem o zboží.
jossalito
Obchodník a marketér, jsou dvě náplní odlišné funkce. Stále to motáš dohromady. 😉

Doby, kdy marketing jen vzbuzoval zájem reklamou, jsou pryč. Moderní marketing musí znát potřeby zákazníků, co chtějí, za co jsou ochotni palatit.

Jen tím, že lépe budu reagovat na zákaznické požadavky, budu mít konkureční výhodu. A to ze mne udělá úspěšnější firmu.

Ne to, že někomu budu nutit něco, co on sám nechce/nepotřebuje.
Petrko
Poptávka se vytváří. To tě na té tvé ekonomce neučili?
jossalito
Opět tvůj socialismus z předpotopní doby. >😁

Dnes si zákazníci VYBÍRAJÍ. Nejsou nuceni kupovat to, co jim někdo uměle vnucuje.

PS: Poptávka a nabídka jsou dvě zcela na sobě závislé veličiny.
Petrko
>😁 >😁 >😁 a pak že máš zkoušky z ekonomiky. Ovšem o obchodu víš kulový
jossalito
Z toho cos tady napsal jde vidět, že ty musíš být obchodník pár exceláns, hlavně v diskuzi na internetu. >😁 :yes😒br />
A opět mícháš ekonomiku, obchod, jak tě napadne. Rozdíly nevidíš, co? >😁
Petrko
To jsi začal ty ne já.
jossalito
Kde? >😁
Petrko
Já nepsal o ekonomických souvislostech a skriptech ekonomie. Píšu o obchodu a marketingu.
jossalito
Což úspěšně motáš dohromady, to jsi už předvedl. >😁 :yes:
Petrko
Píšeš samozřejmě o sobě, ekonome. >😁 >😁 >😁
jossalito
Jde vidět, že mnoho oblastí je pro tebe španělskou vesnicí. Chybu hledej u sebe. :-!
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...máš samozřejmě pravdu. Jozalitovi stačí sojový párek, tukový rohlík a mastná tyč a podle sebe chrlí světonázor. Je mimo a máš můj obdiv, že tě ještě baví argumentovat s takovým blbem...
jossalito
A ještě dopiš, že jsem plešatej, tlustej, kulhavej, zakrslej, slintavej, bezzubej, že nic neumím, neznám a jsem nevzdělaný a bude to komplet. >😁 :yes:
ryccardo
zbytečný ne, když si sem ty svoje zbývající parametry dopsal sám >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...o ekonomice ty nevíš ale lautr nic. Raděj naplň igelitku Lidl levným pivem a sedni k NOVA zprávám...
jossalito
Jistě, že nevím, jak bych mohl! >😁
Tailor
Není to pravda. Když jsem se ptal pana Pečenky, proč si za multilink nelze připlatit, což by asi udělalo hodně kupujících, tak mi neodpověděl.
vsp
Trh chce aut tak polovinu, než se prodává. To jen marketing vás přesvědčil, že to nové je o tolik lepší a tak strašně moc potřeba. A to staré co se vyrábí už 5 let (středověk!) je vykopávka.
Takže co žádá trh? Vůbec žádné nové SUV. Už teď jich je dost a vývoj nových je jen vyhazování peněz. >😒]
Petrko
Trh žádá kvalitu která mu vydrží 10-15 let jak to bylo kdysi když byl svět v pořádku. Výroba chce pokud možno vnutit naivnímu klientovi každý rok něco nového co je víc super letos HD, příští rok Full HD pak 4k atd. atd.

Neberte mě za slovo, je to příklad ale tak to je VHS, DVD, Blueray co bude dál pořád lepší a lepší ono už ani oko nerozezná ten rozdíl, ale my budeme přísahat že kvalita obrazu už přesáhla realitu tzn. že to co vidím z okna je méně reálnější než když to mám na své super hyper HD 4k TV. 😉
Avatar - JDM
JDM
přesně tak .. výrobce v evropě vyrábí hlavně to co chce EU , a zákazník ať se podřídí , downsizing a přeplňování není velkým snem a přáním trhu .
jossalito
Tak sem klidně napiš, jaké jsou ty přání trhu, když o tom tolik "víš". 😉
Avatar - JDM
JDM
soudím podle sebe a svého okolí... 😉
jossalito
Tak sem klidně napiš, jaké jsou ty přání trhu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, jak tak čtu zákazníky na těchto diskuzí, tak to jsou atmosférické 8miválce o objemu minimálně 4 litry a s náhonem na zadek. Ideálně Bavorské, nebo v některých případech Japonské produkce >😒]
Avatar - JDM
JDM
spíš by stačilo takový který se po nájezdu 100tis km nerozpadne >😒]
jossalito
Tak sem klidně napiš, jaké jsou ty přání trhu.

Nebo se bojíš s kůží na trh?
Avatar - JDM
JDM
zakroužkuj podle sebe

Motor 1.2 TSI škoda octavia combi ... ANO - NE
Odpojování válců u motoru 1.4 TSI COD . ANO - NE
Start-Stop systém (např. u BMW M3) ...... ANO - NE
El.parkovací brzda (např u G GTI).... ANO - NE
Tři turba (např u BMW M550D) ... ANO - NE
Ford Focus combi ecoboost 1.0 ... ANO - NE
Škoda Yeti 1.2 TSI 7st. DSG (non 4x4).. ANO - NE
Octavia 2.0 TDI se zadní vlečnou nápravou...... ANO - NE
Fabia II RS pouze s DSG ... ANO - NE

a dál už mě to nebaví .. pokud tohle všechno je přání trhu tak sem asi divnej když se mi to nelibí.
Avatar - Emel
Emel
A proč se ti nelíbí Octavia 1.2TSI? Jako základ je to fajn... rozhodně lepší, než atmo 1.6.
jossalito
Takže ses dostal vlastně jen k tomu, že tu hulákáš v diskuzích, jak nejlíp víš, co všechno trh chce, ale jak příjde na lámaní chleba, nejsi schopen v pravdě ničeho.

Ale neboj, já to věděl již od začátku, jen jsem chtěl vědět, jak dlouho ti bude trvat, než se tu sám znemožníš. >😁
Avatar - JDM
JDM
>😁 nikde sem nehulákal jak nejlíp vím co trh chce to je ten problém .
napsal sem cituji
" výrobce v evropě vyrábí hlavně to co chce EU , a zákazník ať se podřídí , downsizing a přeplňování není velkým snem a přáním trhu ."
Aby jsi to pochopil : Downsizing je hlavně výplod EU za účelem snížení spotřeby a emisí.
Nikde sem nečetl ani neslyšel že by trh brečel že chce maloobjemové turbomotory .
jossalito
Já nemůžu za to, že ty nevidíš souvislosti.

EU není nějaká imaginární bublina něčeho z ničeho. Je tvořena lidmi s různými potřebami. A tam to vše začíná.

Když víš dobře, co snem trhu není, tak budeš vědět, co snem asi je. To v tom lepším případě. A pokud nevíš ani to, tak nevíš vlastně nic a je zbytečné s tebou diskutovat. 😉
Avatar - JDM
JDM
řekl bych že právě u lidí co žijí v EU to končí ... začíná to úplně někde jinde....
jossalito
A ty zajisté zase víš, kde to začíná, ale raději si to necháš pro sebe. Že? To abychom si ušetřili čas. >😁
Avatar - JDM
JDM
Ne to nevím ale třeba to jsou kluci z Bilderberg Group >😁 >😁
Petrko
Jj přáním občanů v EU jsou downsizingové motory, úsporné žárovky, přidávání hnoje do benzínu a nafty. Mohl bych pokračovat, ale nemá to smysl. Nesmysly euroúředníku nemají s přáním občanů nic společného.
jossalito
Nevidíš souvislosti. Ale to je tím, že nemáš otevřenou mysl a znalosti.

Lidi chtějí mít peníze, mít práci, spokojený život, mít co jíst, čístý životní prostředí a dalo by se pokračovat. A jak jim to vše chceš zajistit? Co? To, že to nevíš, to víme asi oba. :-!
Petrko
Zato ty to víš přesně. Měl by jsi jít do Bruselu takhle chytří tam chybí.
jossalito
Pořád lepší Brusel, než ten tvůj socialismus. 😉
Petrko
Ty víš co je socialismus?
jossalito
Jistě, narodil a žil jsem v něm. :-!
Petrko
Až zase budeš poučovat o češtině, přečti si po sobě co jsi napsal. Gramaticky možná správně, jinak paskvil.
jossalito
Spíš se zaměř na sebe, opět tam máš chybu. Gramatickou. :-!

Je zoufalé, když nejsi schopen napsat ani dvě věty bez chyb. A někoho tu chceš o něčem poučovat.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Měl by jít do pr..ele... tam bude mít sobě rovných....
jossalito
A co kdyby jste tam šli za ručičky spolu? Bude se vám tam zajisté líbit. I po zádech se můžete plácat. >😁 :yes:
_MT_
Stačí si uvědomit jednu věc. Většina zákazníků automobilové technice nerozumí a nechce rozumět. To ti vyřeší značnou část otázek. Přihodím druhou věc. Většina zákazníků nejsou nadšenci. A to platí i pro vrcholné modely. Dost lidí tady v diskuzích nebude zrovna průměrný zákazník.

Pokud ti jde konkrétně třeba o přeplňované motory a obecně downsizing. Automobilky by mohly vyrábět atmosférické motory. I přes to, že budou mít vyšší normovanou spotřebu a tedy budou díky nim platit větší pokuty. Za předpokladu, že by zákazníci byli ochotni akceptovat vyšší ceny. Automobilky v první řadě sledují trendy. A z dat jim celkem nepřekvapivě vyplývá, že si lidé za atmosférický motor bez SS nepřiplatí.
jamp
Neviem, co chce trh. Ja chcem auto, co ma nenecha trcat na ceste, ma dobre fungujuci servis, ked sa pozabudnem, tak samo dobrzdi, a po 100 kkm ho kupi za 50% ceny niekto, kto s nim bez problemov najazdi dalsich 100 kkm. Jednoducho utopia, lebo podla toho, co sa predava, zakaznici chcu auta, ktore sa s.eru, nechaju ich stat na ceste, servis robi servisne zasahy asi podla toho, co prijimaci technik vyvesti v krystalovej guli, alebo sa iba mylim a vyrobcom je fuk, co zakaznici chcu >😒] 8-s
ryccardo
Přeci čím dál menší a poruchovější turbomotory to dá rozum.
ryccardo
jj tak to přesně funguje. Je potřeba nenápadně přesvědčit zákazníka, že tohle je přesně to co potřebuje. 😉
jossalito
Stačí normálního člověka posadit do 1.2 TSI a 1.6i a nechat ho projet. Pak se ho sám zeptej, který auto by si vybral.

Jo, asi se budeš divit. :-!
ryccardo
V tomhle případě máš pravdu a kdyby si zájemce o diesel posadil třeba do 1,9 TDI 81 kW a 1,6 TDI 77 kW a neřekl mu který motor je který ani že jeden je konstrukčně 15 let starý seš si jistej, že by si zákazník pořídil 1,6 TDI?
Avatar - Jaros71
Jaros71
Zajímavé porovnání.. 😉
S 1.9 TDI 81kw jsme jezdili před 10-15 roky..konkrétně v Seat Leon Sport 1.9 TDI..
Výtečný motor , skvěle jezdil a měl nízkou spotřebu 5-6 l/100km..
Jenže ten jeho traktorový zvuk by dnes už neobstál..!
1.6 TDI roku 2013 je o dvě generace dále. 😉
Bohužel ta síla už tam není..logicky když je to jen 1.6..
Na staré motory můžeme již jen vzpomínat.
ryccardo
No to je ta 1,6 i co tu zmiňuje jossalito stará úplně stejně. To si ale pleteš Traktorový zvuk měl modernější PD motor. Mezi TDI CR a rotačkou jsem teda nezaznamenal žádný hlukový rozdíl. Fajn máme tady spotřebu 5-6 litrů. Dynamika obou motorizací řekněme srovnatelná. Ale já se ptal jossalita jestli si je tak jistej, že je z uživatelskýho pohledu (ekologii ponechám stranou) mezi těmahle 2 motorama takovej rozdíl, že by zákazník, který nebude vědět co je pod kapotou, automaticky sáhnul po tom novějším protože se mu v tom pojede líp.
Avatar - praděda7
praděda7
...webpaja....omyl! Budou tam motory, které jim EU dovolí namontovat......... ;-\
overnight
Německý VW jako vždy rozhodne o tom, kde se bude vyrábět nový model českého a španělského Volkswagenu. Ostatně naprosto vše je v koncernu řízeno z jednoho místa...
Avatar - Magister
Magister
Tak to chodí. Nebýt VW, tak Škoda dnes neexistuje.
Xawier
:yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nebo je z ní Renault..... nebo třeba něco jiného.. >😒]
Xawier
...no právě...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No a? Nebo máš také protifrancouzskou fobii, protože pepa v hospodě řikal, že jeho 20 let starej megane už neni to co bejval? >😁
jossalito
Měl by sis přečíst, o co tam tehdy šlo. Abys tu nepsal nesmysly. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to četl, ale byly to jen dohady. Někde se psalo, že by to Renault naprosto zlikvidoval a udělal z toho jen montážní závod, ale zase sem četl jinde, že to tak být nemělo. Proto nemůžeme dnes soudit co by kdyby, když to nevíme jistě 😄
Jinak samozřejmě že je dobře, že Škoda zůstala.
jossalito
Vyjádření přímých účastníků jednání, je dohledatelné. Takže se obecně ví, co měl v plánu Renault a že VW nabídl mnohem více, to je taky známé a lehce ověřitelné na dnešním stavu Škodovky.
Avatar - dal
dal
:yes: :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jsem nevěděl, moc sem po tom nikdy nepátral do podrobna, jen četl pár článků, nic víc... v tom případě beru svůj příspěvek zpět. Jen mi to trochu přišlo jako kopnutí zbytečné kopnutí do Renaultu, což tu bývá zvykem 😄
Avatar - Emel
Emel
Mluvíme o velkém SUV? Zřejmě ano, minulý článek začínal
V roce 2016 se nabídka značky Škoda rozroste o větší SUV. Vyrábět by se mohlo po boku Yetiho v Kvasinách.

Z druhé strany... ona je Kuga nějak zásadně větší než Yeti?
jossalito
Zásadně ne, ale přímým konkurentem pro Kugu je Tiguan. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych řekl, že docela zásadně je

Kuga 4524 mm, Yeti 4222mm

Rozvor i šířka je u Kugy cca o 10 cm větší, než u Yetiho.

Jak psal Jossalito, spíše je blíže Tiguan. Nicméně jako konkurentem na trhu můžou být právě tyto vozy bez ohledu na jejejich rozměry.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano presne tak., kuga je vacsia ako yeti a hlavne drahsia!!! 😉

yeti zacina u nas na cene 14 tisic eur a kuga na cene 21 tisic eur !!! ano citas dobre 21 tisic eur stoji najlacnejsia kuga takze si nemyslim ze zakaznici s ivyberaju medzi yetim a kugou , kuga je uz trosky vyssi level ako yeti, konkurent yetiho bude skor ten mensi ecosport 😉
Xawier
Já se osobně domnívám, že ani samotné auto,cz neví, o čem vlastně psalo... Příští Yeti bude větší, než ten současný a přijede přibližně za tři roky... Ještě větší sedmimístné SUV pak přijde nejdříve za 4 roky.
Avatar - aproximus
aproximus
je třeba vycházet z toho, co by dal VW škodě v případě "většího suv" pod kapotu. pokud je limitem 2.0TDI, tak to větší než kuga nebo rav4 nebude. pochybuju, že by škoda kdy dostala k dispozici 2.0biTDI nebo dokonce 3.0 V6 TDI..
_MT_
Šestiválec nedává moc smysl. Platformy pro příčně uložené motory nejsou stavěné na vidlicové motory Audi. A proč by nemohlo dostat budoucí silnější 2,0 TDI? Pokud bude šance ho úspěšně prodat. V nabídce motorů Škodu zase tak moc neomezují.
genus
Možná už to tu zaznělo, tak se omlouvám jestli plácám už "uplácané", ale.... Seatu dlouhodobě chybí SUV - jakékoliv. Proslýchá se, že proto započali ve španělsku s jeho vývojem a hned ve dvou velikostech (něco jako u sesterské Audi v případě modelů Q5 a Q3). V případě většího modelů je jasné, že tento vývoj bude probíhat v součinnosti se Škodou, jelikož i oni tento větší SUV model plánují. To, komu "padne" výroba je věc druhá. Dle mého názoru bude výroba přiklepnuta španělákům - v Martorell se již nyní vyrábějí Audi Q3 a jde o vysoce moderní továrnu dle VW standardů... ale může být i jinak.
Jenc
Velice pochybuji, že by nové SUV dostalo opět kulatá světla, když je teď Yetimu vzali. Ta animace vypadá opravdu fajnově, ale to by se musel povést Kabaňovi husarský kousek, kdyby je přesvědčil. Navíc pokud se bude mít dvojče od Seatu, předek bude určitě typu Radpid/Toledo, tam se dá nějaká změna vykouzlit bez velkých nákladů.
Xawier
...já bych v tom nehledal nic víc, než bulvární článek převzatý z německého autobildu 😄
ičko
Pravda že to budú vyrábať v Čechách alebo keby aj na Slovensku. Veď tu sú ludia šikovný a zručný a nemusíme im zaplatiť tolko ako v Nemeckej továrni.A oni sú spokojný,hlavne že majú robotu.A keď sa im to prestane páčiť za koľko zarábajú,tak presuneme výrobu na Ukrajinu alebo do Rumunska alebo Maroka tam nám tý chudáci budú makať na tri smeny za peceň chleba. Včera dávali na ČT1 koľko zarába predavačka v Rakúsku.
stealth01
A?

To je snad logické. Pokud se mi zvýší náklady na výrobu kvůli zvýšeným nákladům na mzdy, pak budu uvažovat o možném přesunu. Budu mít vyšší logistické náklady? A pokud ano, budou tyto náklady vyšší než rozdíly ve mzdách? Když to bude pro firmu výhodné, tak to prostě přesune. Kde je problém?

A s tím Rakouskem a Německem apod. Po válce bylo Německo na tom hodně špatně a jedině díky nasazení a disciplíně obyvatelstva se dotáhlo na průmyslovou úroveň současnosti. Nikomu nepadají pečení holubi sami do úst. Když chceš kvalitně žít, musíš prostě dřít nebo krást. Já jsem pět let pracoval snad do dvou do rána, abych něco vybudoval. Zatímco ostatní mí kamarádi chodili do hospody nadávat na systém, já jsem budoval kapitál.
ičko
Aj ja som pracoval aj do štyroch do rána a určite ťažie ako ty a teraz mám zničenú chrbticu od hora dole.Ale otom som nechcel písať,ja som chcel tým iba povedať že prečo aj mi nemôžeme zarábať ako tý Rakušani alebo Nemci. Čo sem pletieš čo bolo po vojne. Čo u nás po vojne bolo ako v Amerike? Ale pokial je väčšina z nás s tým spokojná tak nám to patrí.
Petrko
Ovšem kromě nasazení a disciplíny ti tam chybí obrovské americké investice, peníze které americké firmy vydělaly právě na válce.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pláčeš na špatném hrobě. Že jsou Německo nebo Rakousko na trochu jiné úrovni, to není problém automobilek. Za to, že díky tomu u nás postavily několik továren, zaměstnávají desetitisíce lidí a plní státní pokladny, můžeš být jen rád.

Mimochodem, pokud vím, zrovna zaměstnanci Škody si nemohou stěžovat na nějaké nedůstojné platy.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes: :yes: :yes:
Tak tak.
jamp
5 chyb, z toho 4 hrubky na 5tich riadkoch... Ty si asi nehladal cloveka do firmy, najst ho je problem. Ine je to k pasu, kde staci 2 hodinove zaucenie. Ti ludia nemusia byt ani zrucni, ani sikovni a su spokojni. Skoly uz nie su ako boli kedysi
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
samot1998
To je obrázek starý nejméně 2-3 roky.Kdo chce vidět předběžnou podobu nových SUV od škodovky tak si sežente Auto Bild č.46 z 15.11.2013- Škoda Snowman a Sherpa
:yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
Hlavně aby už nějaké to větší SUV tady bylo.. >😁
Když bude made in Czech Republic...OK! :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Hyundai vyrábí 35 na Moravě..to ANO.
Santa Fe je made in Korea jak vyšitá..! A na tom autě je to sakra vidět..
Evropské SUV jsou interierem někde jinde.
Korejci se snaží , je to lepší ,ale stále to nestačí a také ceny se blíží lepším značkám.
A když už Asie , tak raději to japonské SUV.. 😉
jamp
ale nie ze to tam budu skladat poliaci, slovaci a ukrajinci, predsa len je to trochu diera, aj ked s vlastnym kruhovym objazdom :yes:
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
:yes: 😉
Sebbe.92
Škoda a české auto?? Původem a továrnou ano, jinak už nikoliv.. sama to dokazuje německá spz zde na konceptu 😄
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
No, předpokládám, že tu fotomontáž dělali Němci... 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pleteš si Škodu s Hjondé.
Stefannn
VW skodováci môžu sa vzrušovať nuž bude odvodené od nejakých iných volkswagenov

má ich kopu a ci daju 2 turbá etc cena od 19 000 eur po 36 ooo,a + škrabka bud jednohlasný klakson alebo vo vyššej výbave dokonca aj dvojhlasný klakson ..

takže to bude zase len odvodenina ale bude resp už aj zacala o to vycsia reklama...ale češi budu kupovať aj slováci..aj nemci ved je to nemecký koncern...a nemci sú patrioti..
aj v nemeckých detektívkach bude vystupovať... >😒]
jaro62
Ta kulatá světla tam vypadají jako kýčovitý trpaslík v moderně upravené zahrádce. Prostě tam nepatří a působí velmi rušivě. O praktické stránce obřích mlhovek ve výši normálních světel ani nemluvě. To jen slouží k oslňování ostatních řidičů tupými řidiči, kteří zapínají mlhovky už při každém náznaku mlhy a pak to ještě zapomenou vypnout. Vždycky když potkám takového frajera, co mi musí předvést, že na ty mlhovky má, a když už je má, tak je musí používat co nejvíce, tak bych těm konstruktérům, co tohle vymysleli, svítil do očí, dokud by se jim v hlavě nerozvítilo na dostatečně dlouhou dobu.
Nemám rád příliš velká světla, ať už to jsou asijská orlí oka nebo škodovácké atyp mlhovky. Nová Yetina s decentními mlhovkami umístěnými ve spoileru, kam patří, vypadá mnohem lépe.