Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid: Liftback plošně zdražil o 4.000 Kč, jen základ zůstal stejný

Škoda v tichosti zvedla ceny liftbacku Rapid o čtyři tisíce. Zdražení se netýká pouze základního tříválce, ani karosářské verze Spaceback.
Zpět na článek
25. 11. 2013 16:11
25. 11. 2013 17:02
25. 11. 2013 18:35
25. 11. 2013 18:52
25. 11. 2013 19:19
25. 11. 2013 19:45
25. 11. 2013 21:36
26. 11. 2013 09:15
25. 11. 2013 19:47
25. 11. 2013 23:21
25. 11. 2013 23:54
26. 11. 2013 09:18
26. 11. 2013 00:03
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 11. 2013 21:43
26. 11. 2013 00:16
26. 11. 2013 08:11
26. 11. 2013 09:05
26. 11. 2013 10:32
26. 11. 2013 08:15
26. 11. 2013 09:22
26. 11. 2013 00:55
26. 11. 2013 04:14
26. 11. 2013 11:43
Avatar - Pro_man
25. 11. 2013 15:21
Škoda a Intervence
A pak že Škoda Auto nakupuje za koruny a v naprosté většině od Českých dodavatelů... U Rapida to ještě není takové zdražení ale např. u Octavie RS to bolí více...Ale zase pracující třída stejně na RS asi nedosáhne...
Rozbalit vlákno
4
25. 11. 2013 15:47
Re: Škoda a Intervence
S intervencí to nemá samozřejmě vůbec nic společného! Že se bude zdražovat se vědělo dlouho před intervencí ČNB.

Volkswagen na našem trhu zdražil ještě víc a také asi dva měsíce před intervencí ČNB... Tyto (i další) automobilky zdražují každý rok! Stejně jako všechny firmy... Jen je teď v módě (jistě že se to firmám hodí) to všechno házet na intervenci ČNB :-)
25. 11. 2013 18:43
Re: Škoda a Intervence
Nikdo snad netvrdí, že nakupuje za koruny.
25. 11. 2013 18:48
Re: Škoda a Intervence
I kdyby za ne nakupovala, tak bude asi muset neco posilat do koncernove kasicky a to v korunach asi nepujde.
26. 11. 2013 08:28
Re: Škoda a Intervence
Proč by pracující třída na RS nedosáhla?
25. 11. 2013 16:11
4000
Za 4 litry bych pozadoval rozsireni o 4 cm aby se to sirkou aspon trochu priblizilo nizsi stredni tride. Mimochodem bude zajimave az prijde Fabia III combi. Jelikoz bude mit stejnou pr. napravu jako Rapid tak pocitam ze rozmery budou skoro stejne jako Spaceback... Spaceback bude mit jen vetsi rozvor a cenu:-) a horsi palubovku... uz se tesim na srovnavaci test ve SVETE MOTORU Spaceback vs. Fabia III Combi >:D
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Choochoo
25. 11. 2013 17:02
Re: 4000
No nevim jestli bude mit Rapid vetsi cenu, vsude se rikalo ze Rapid je Lowend a Fabia ho ma valcovat zpracovanim, materialy a technikou. Palubkou nevim, ale prijde mi to s OIII jako u Rapida, zadny rozdil, ten se muze tak konat v porovnani s Audi.
Jsem zvedav s cim prijdou. Na zacatku se chlubili jak to bude na MQB a jak to bude kvalitni a zatim to spise vypada na jeste lowendovejsiho Rapida ;-)
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2013 18:35
Re: 4000
Kde jsi přišel na to, že bude mít stejnou nápravu jako Rapid?
25. 11. 2013 18:52
Re: 4000
Mno protoze Rapid ma pr. napravu z VW Polo a nova Fabie bude nejspis pouzivat podvozek ktery ma Polo a Ibiza. Proto je Rapid tak uzky, pouziva komponenty z aut o tridu nizsich.
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2013 19:19
Re: 4000
Ano, ale Rapid má nápravu z Pola minulého, Fabia zřejmě dostane současnou.
25. 11. 2013 19:45
Re: 4000
Je to jinak. Fabie ma podvozek z min. generece Pola. Novejsi Polo ma sirsi rozchod kol a prave predni napravu ma i Rapid. Vsak si pockej az prijde Fabie III a porovnej sirku a rozchod prednich kol s Rapidem.
25. 11. 2013 21:36
Re: 4000
Zjednoduším ti to. Podvozek Rapidu vychází z Roomsteru. Tečka. A můžeš nám neznalým vysvětlit, jak náprava (u auta s nezávislým zavěšením) souvisí s rozchodem? Pokud vím, změna rozchodu vadí řízení.
26. 11. 2013 09:15
Re: 4000
Fabia a Roomster už od roku 2009 používají nápravu PQ25, oproti Polu a Ibize je o cca 2,5cm menší rozchod. Rapid má podvozkové moduly shodné s Roomsterem, vpředu je ale použitý širší rozchod jako u Pola/Ibizy.
Avatar - Choochoo
25. 11. 2013 19:47
Re: 4000
Nevychazi nahodou Rapid sirsi nez Polo IV i V? takze je asi jednou z jakeho pola, pac to stejne nemeni nic na tom ze je za uzovku ;-)
Avatar - KubikCv
25. 11. 2013 23:21
Re: 4000
Ne,Rapid má podvozek jako Roomster,to znamená přední náprava Fabia první generace (nevím která generace to byla Pola) a zadek Octavia první generace.
Fabia3 by "měla" mít MQB
25. 11. 2013 23:54
Re: 4000
Přitom přední "náprava" je tam z Fabie jen kvůli tomu, že je vyspělejší než ta v OI. Platforma je to pořád PQ34, jakou měla OI, nebo GIV. A i na tom zbytku byly nějaké úpravy. Kdo ví, v čem se liší od PQ35 (kromě toho, že umožňuje zástavbu klikové nápravy, což by měl být právě důvod, proč podnikli celý tenhle cirkus).
26. 11. 2013 09:18
Re: 4000
Roomster ani Rapid už řadu let nemá nápravu z první generace Fabie. Kdy už tady tenhle nesmysl někteří přestanou papouškovat pořád dokola? Náprava u všeho uvedeného je už od roku 2008 PQ25. Pro Fabiu a Roomster má zkrácený rozchod, pro Rapid, Ibizu a Polo normální, cca o 2,5cm větší.

Rapid má kromě širšího rozchodu podvozek až na detaily shodný s Roomsterem, tzn. vzadu je náprava PQ34 z Golfu/Octavie A4
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 11. 2013 00:03
Re: 4000
Fabia bude mat 4 metre 4 sedadla za sebou.
25. 11. 2013 16:35
Nabízí toho celkem dost
Tohle jsou fakt tak stupidní vyjádření:

"Stupeň Fresh Active sice už v srpnu přišel o dříve standardní dálkové centrální zamykání, za které je nutné dát 4.100 korun navíc, ale i tak toho nabízí celkem dost.

V základu najdeme šest airbagů, přední mlhová světla, rádio s přehrávačem CD a MP3 a klimatizaci."

"Celkem dost", ..já teda nevim, ale těžko mi napadá někdo, kdo toho nabízí ještě míň.. 8-s

Todle zveřejňovat je spíš k pláči, než se s tím chlubit..

Samozřejmě, můžou zdražovat, třeba o čtyřicet rovnou, třeba všichni, jde o to, jestli to někdo bude kupovat.. A ten stav současnej v prodejích, tomu moc nenahrává..
Rozbalit vlákno
14
25. 11. 2013 16:46
Re: Nabízí toho celkem dost
Stále jsou tu výrobci, kteří nabízejí auta bez rádia, bez klimatizace, bez mlhovek... ;-)
Avatar - petrumr
25. 11. 2013 17:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
25. 11. 2013 18:11
Re: Nabízí toho celkem dost
Hlavně když na tu fóbii budeš "mět" prachy .... >:D
Avatar - KANKUNEN
25. 11. 2013 18:39
Re: Nabízí toho celkem dost
"Aji" jsem se zasmál. ;-) Češtin je asi kobyl.
26. 11. 2013 10:24
Re: Nabízí toho celkem dost
>:D Jste to pěkně rozbili :-)
25. 11. 2013 21:08
Re: Nabízí toho celkem dost
vrána k vráně sedá :-)
25. 11. 2013 18:37
Re: Nabízí toho celkem dost
A co ti tam ještě chybí?
25. 11. 2013 19:29
Re: Nabízí toho celkem dost
Nove auto, u ktoreho v roku 2013 (!) treba doplacat (!) za dialkove ovladanie k centralu (!), to u mna nie je auto. A je mi jedno ci ide o low-costoveho cinana, korejca alebo skodovku...
25. 11. 2013 19:46
Re: Nabízí toho celkem dost
Ale je tam centrál. >:D To musí přece u auta nižší střední třídy z Bolky stačit.
26. 11. 2013 09:19
Re: Nabízí toho celkem dost
Co je pro tebe potom auto, kde není v základu klimatizace?
26. 11. 2013 12:23
Re: Nabízí toho celkem dost
To je pre mna "Skoda Arctic Winter Edition", urcena k predaju na skandinavskom trhu! :-)

Samozrejme dobra poznamka, dnes by kazde nove auto malo mat uz v zaklade aspon jednoduchu "manualnu" jednoznonovu klimatizaciu. Ale beriem, ze to asi predsa len nieco stoji, aspon par "litrov" aj v najlacnejsej verzii. Lenze dialkove ovladanie k centralu? To je blbost za dvacku! Tam jednoducho nie je dovod vyhodit to so zakladnej vybavy...
26. 11. 2013 15:37
Re: Nabízí toho celkem dost
No, nedat k centrálu dálkač je fakt blbost, za pár korun hodně ostudy.
26. 11. 2013 16:11
Re: Nabízí toho celkem dost
Naopak, snaha nabídnout levné provedení u kterého si buď majitel zaplatí navíc 4000Kč a nebo rovnou vybere dražší verzi. O nic jiného nejde.
26. 11. 2013 18:05
Re: Nabízí toho celkem dost
Centrál s DO by už dnes měla být naprostá samozřejmost, minimálně u aut od 200 000,- dál, mně to připadá jako snaha dostat ze zákazníků prachy za každou cenu.
Nicméně taky chápu rovnici cena od = každá blbost za příplatek.
Avatar - zobak
25. 11. 2013 18:19
Ať ten kýbl stojí třeba milion!
Potřeba aby ten křáp nikdo nekupoval a cena půjde dolů!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2013 18:39
Re: Ať ten kýbl stojí třeba milion!
Je to neuvěřitelné, ale ano, už to tak na trhu chodí. Když jej nebude nikdo kupovat, půjde dolů. Když se nyní prodává jak rohlíky, cena jde na horu.
25. 11. 2013 21:10
jaká je reálná cena na "pultu"?
Můžete mi někdo napsat za jaké (zhruba) ceny lze rapida koupit reálně?
Rozbalit vlákno
3
25. 11. 2013 21:26
Re: jaká je reálná cena na "pultu"?
Záleží, jakého chceš koupit.
Obecně se dá říci, že 8% z ceny nového dle své konfigurace "usmlouvá" každý. Jde i více, ale to už záleží na dalších věcech, množství příplatkové výbavy, typ financování, na skladové vozy dostaneš i více.
26. 11. 2013 09:21
Re: jaká je reálná cena na "pultu"?
Na množství příplatkové výbavy procentuální sleva nezáleží, protože je jaksi u příplatkové výbavy marže zcela stejná jako na auto jako takové.

Větší marže je pouze u příslušenství typu zamykání řadící páky, dodatečně montovaný tempomat, koberce apod.
26. 11. 2013 10:53
Re: jaká je reálná cena na "pultu"?
Díky oběma. Ač mi to auto nedávalo moc smysl, škodovka ho asi pomalými FL (a novými modely okolo) dostane do stavu kdy to pro fandy značky smysl má.
25. 11. 2013 21:43
ZRÁNÍ
Rapid zraje do třídního klenotu. S odstupem několika letních a podzimních měsíců, kdy člověk potkává jednoho rapida za druhým, je silničně jasno - Rapid udržel vedle Spacebacku svůj liftbackový charakter s velkou grácií. Myslím, že v tom nyní nejsem sám, a že prvotní favorizace spacebacku je i u dalších motoristů postupně srovnávána velmi pozitivní designovou vyvážeností Rapida na vyrovnaný výsledek.

V kontextu konkurenčních modelů (301, c-elysée) je škodovácký rapid vizuální perlou, emočně klasifikovanou každým jen trochu znalým jezdcem jistě hodně vysoko.

Čtyři tisíce sem, čtyři tisíce tam, koneckonců i jemnocitná úprava o čtyřicet nahoru by nepochybně nebyla překážkou realizace garážové touhy. Velebme proto Škodu za aktuální cenu a volme podle naturelu.

Slogan: spaceback nebo rapid, v garáži se nebudeš trápit.

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Rozbalit vlákno
9
26. 11. 2013 00:16
Re: ZRÁNÍ
Nedá mi to, abych zde nepřipomněl, že již při příchodu na trh GTI prohlašoval, jaký je Rapid fantastické auto a "třídní etalon" a hle, neuběhl ani rok a tento skvost všech skvostů museli 1) zlevnit (resp. přidat výbavu), 2) přepracovat naladění podvozku a změnti řízení. 3) dosti podstatně vylepšit interiér. Suma sumárum tedy původní verze byla trefa zcela mimo terč, a to do té míry, že to pak škodovka musela po pár mesících urychleně napravovat. A ty to nazveš "zráním do třídního klenotu" >:D Zkus to říct těm nešťastníkům, co si původní provedení Rapidu (zpočátku i za nehorázně přemrštěné ceny) koupili! Myslím, že by ti to vysvětlili ručně >:D No a poznámka, vyjadřující tvé přesvědčení, že by se Rapid dobře prodával i po zdražení o 40 000 Kč, ta už snad nestojí ani za komentář >:D >:D >:D :no: :no: :no:
P.S. Za nějakých 280 000 Kč bylo možno před dvěma lety koupit Octavii II Tour 1.6/77 kW - plnohodnotné a dobře vybavené auto nižší střední třídy s víceprvkovou zadní nápravou (a dokonce i bez toho hrozného faceliftu), odpovídající šiřkou i velikostí kol a s perfektně udělaným interiérem s měkčenými plasty. A teď se podívej, co za stejné peníze dostaneš dnes u Rapidu... Chápu, že pro ziskovost fabriky je tato změna jistě vítaná, ovšem pro zákazníka určitě ne! :no: :no: :no: Nějaké oslavy s voláním "Bravo Škoda" proto určitě nejsou na místě - tedy pokud nejsi škodovácký účetní...
26. 11. 2013 08:11
Re: ZRÁNÍ
Nedá mi to, abych nepřipomněl, že za těch tvých 280 000,- (přesněji 289 000,-) jsi dostal "jen" čtyři airbagy místo šesti, šířku sice větší, ale rozhodně ne o tolik, aby jedno auto bylo "velké" a to druhé "mrňavé", kola byla plechová 15" - tedy stejné jako na Rapidu, nebylo tam ani rádio, okna byla i vpředu na kliku... Jo - ale byl tam víceprvek vzádu, z toho byli kupci, dychtiví po "ceně od..." absolutně unešení.
Chápu, že je to pro tebe těžko pochopitelné, ale jak změny ceny, tak ladění modelu v průběhu jeho životnosti, provádí úplně všechny automobilky od AMG po ZIL (no dobře, ten ZIL možná ne :-) ).
Vlažné přijetí Rapidu po jeho příchodu na trh bylo způsobeno faktem, že Škoda potřebovala vybouchat ze showroomu právě ty výrobně drahé, leč prodejně nevýdělečné, Octavie za tři kila, pak se mohla jak cenová, tak prodejní strategie Rapidu rozjet naplno a to se teď děje. Je fajn, že Škoda na modelu soustavně pracuje a odstraňuje chyby, ke kritice by bylo, kdyby se toto nedělo.
26. 11. 2013 09:05
Re: ZRÁNÍ
Souhlas. Teda nic proti o2 tour, technicky vyspělý auto (az na ten silenej motor). Ale vybaou tak orezany az to byla ostuda. Bily skla, černý zrcátka, kliky všude, chycbejici rádio plechovy kola atd. Rapid je vyváženějsi - technicky jednodušší ale s lepším motorem, lepší výbavou na cestování. To auto dává víc smysl. Otázka spis je zda je lepší novy rapid nebo lehce ojeta o2 ambition (s ca. 50000 km).
26. 11. 2013 10:32
Re: ZRÁNÍ
Jestli k te lehce jete O2 dostanes 4 roky zaruku, tak proc ne?
26. 11. 2013 08:15
Re: ZRÁNÍ
Tak tak O2 Tour byl dost dobry kup
26. 11. 2013 09:22
Re: ZRÁNÍ
Podle toho, co tady místní odborníci psali bych řekl, že byl pomalu zločin Tour koupit.
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2013 00:55
Re: ZRÁNÍ
Jojo, spaceback nebo rapid, v garáži mě rozhodně nebude trápit. Nikdy >:-[]
26. 11. 2013 04:14
Re: ZRÁNÍ
Děláš taky jako Van Damme roznožku na zrcátkách škodovky?
26. 11. 2013 11:43
Re: ZRÁNÍ
Ta "vizuální perla" je ovšem drobátko hendikepovaná mizernými motory, příšerným interiérem a podivnou cenovou politikou. Jinak, GTI, občas zahulit může být fajn, ale člověk by to neměl přehánět! To, že Škoda zdražuje Liftback hned po té, co se zoufalé prodeje Rapidu trochu pozvedly nástupem Spacebacku, to mi hlava nebere. Zřejmě dobrej voddíl.
26. 11. 2013 04:23
Fajnšmekři co si to koupí
To je sranda sledovat tohle auto, stará technika nabízená v základu s podprůměrnou výbavou zabalená v líbivém leč stále drahém kabátku.Krásný příklad toho jak se umí vydělávat peníze a hrát na vlasteneckou notu.Ješte že tu je stále možnost výběru...

Táto měli jsme 105 tohle není o moc lepší kup to.
Jasně mámo já bych do ničeho jiného než do škody nešel, on Venca z garáže říkal že je to kvalitní německé auto s osvědčenou technikou a díly jsou za hubičku.A to se vyplatí, ty loukotě, slabý tříhrnek, a připlácení i za úsměv v showroomu mi nevadí...Nějaký GTI to pořád chválí, i děti z gymplu bez řidičáku v diskuzích říkají jak je to kvalitní auto na cestě, tak na tom asi něco bude...
Rozbalit vlákno
20
26. 11. 2013 07:36
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Ja bych si to klidne koupil. Dnes jezdím ve služebním passatu, kdybych se měl rozhodovat o soukromém rodinném aute velmi bych zvažoval zda rapida nebo oktavku. Mel jsem totiž možnost se v rapidu projet a jízdné to bylo na rodinný auto zajimavy, po všech kritikach jakej to je lode číst to bylo veliký překvapeni. (A to byla verze ještě před úpravami!). Jediny co cloveku realne vadi je ta hrozná pristrojonka, která je snad vizualne horší nez ve Fabri 1. Ovsem při otazce jestli si koupím dobre vybaveného rapida za 350 nebo Octavii za 480 (takový je reálný rozdíl mezi auty) bych dlouho přemýšlel jestli palubka ma cenu 130 tis. Nebo jestli si radši za ty prachy nežije mě dvě krásný dovoleny. Tím neříkám ze mezi auty neni víc rozdilu, ale na rodinný cestování nemaj vliv. A jediny co clovek vnima silneji je rozdil v materialech Designu interieru. ale neni to K.O. Jiný to je u sluzebaku, kdy v aute sedite skoro porad a velmi často se spěchá. To ma člověk jiný nároky. Ale na rodinný ježdění max. 140, hlidani spotreby a dovolenou jednou za tok je rapid úplne ok, a navíc poskytne prostor pro lidi a zavazadla, který konkurence nema. V téhle cenovce podobného univerzala nikdo nenabízí. Ale diskutér teoretik, který v něm nejel, to samozrejme nikdy nepochopí. (Tedy ani leon a ani Korejci, neřeší vse co člověk vyřeší s rapidem)
26. 11. 2013 07:39
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Mysleno bylo ze rapid ma byt Low cost - nikoli lode.

Mimochodem otázka na redakci, proč mobilní verze iOS nemá možnost editace vlastního příspěvku?
26. 11. 2013 10:32
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Taky jsem se ptal, hned jak s mobilní verzí vyrukovali a odpověď byla...eee...nebyla :-)
Avatar - dal
26. 11. 2013 09:14
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Taky by jsem se ho nebál koupit. Do 300 je to asi nejlepší nabídka na trhu.
26. 11. 2013 14:09
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Tak pokud pro tebe krom OIII jiná konkurence neexistuje, pak ano, koncern v téhle cenovce podobného univerzala nenabízí (možná Roomster - hele, vlastně i podvozek to má stejný a stejně zoufale technicky zastaralý).

Ovšem - Astra, Focus v kombíku? Megane kombi 1,2 TCe v nejvyšší vybavě za 360? To je proti Rapidu nic?

Jaké to je, žít s klapkami na očích?
26. 11. 2013 10:35
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Můžeš mi napsat, co do cca 300 000,- si kupují fajnšmekři podle tebe?
A neskrbli, vypiš všechno, co tě napadne, ať je vidět ta možnost výběru.

P.S.

Teď koukám na tvých pár posledních komentů a není v nich jediná myšlenka, která by se dala uchopit, jedině snaha o napadání a kopání do jiných diskutérů, nebo do značky Škoda. Takže je mi jasné, že ty tady vypíšeš tak leda pšouk.
No nic, aspoň jsem to zkusil >:D
26. 11. 2013 12:48
Re: Fajnšmekři co si to koupí
C4, Megane, i30, Ceed, Focus... prostě plnotučné kompakty :-!
26. 11. 2013 14:00
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Pokud se kterýkoliv z nich dostane se základní cenou - a tedy s výbavou a motorizací plně srovnatelnou se základním Rapidem - pod 300 000,-, tak je to jen díky "akční ceně", kde akční rovná se s nějakým "ale". Tedy musíš dovézt své staré auto a nechat ho tam, nebo platí jen pro skladové vozy a jen an omezenou dobu, nebo to vzít na splátky, nebo, nebo, nebo...Nebo aspoň z té základní ceny už nedostaneš žádnou slevu.
Jinými slovy - základní cena Rapidu se vyrovná cenám jiných výrobců, težko je v této kategorii nějaká cenová "tutovka", která přebije všechnu konkurenci.

Edit:

Mimochodem u plnotučných kompaktů nevidím proti Rapidu žádnou podstatnou výhodu - interiér je pro 4 dospělé každopádně malý, pro 5 už stísněný, kufr je u Rapidu větší a snad kromě lepší konstrukce podvozku u Focusu, Ceedu a i30 zde není nic jiného, kvůli čemu by stálo za to koupit "holý" kompakt, místo Rapidu.
26. 11. 2013 13:49
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Máš to dole vypsané(Děkuju), plně s tím souhlasím.Co píšu ti může být jedno, číst už šest let gtiho plky a adama nováka srovnávajícího rapidu se sportovním subaru nebo důchodce Ádu co má paranoi z diamantu projevující se tím postováním smrtelných nehod tohoto vozu tak tě to otupí a chtě nechtě jim člověk musí nadávat.

Ze škodovky si prostě na * už nesednu, můžu mít vlastní názor a ten hype co dostává (Pardon platí) už mi leze krkem.Ty nové škodovky si ani nezaslouží místo v muzeum v Mladě Boleslavi, ale to se dá říct o všech dnešních autech.

A už ani člověka nebaví číst zdejší stránky, to je škodovka, celebrita nebo extrémní dopravní předpisy v Praze a furt dokola.No Blesk se pozná...
26. 11. 2013 13:53
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Tak proč tu lezeš?
26. 11. 2013 13:59
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Třeba proto, aby tobě vysvětlil že do 300 jsou v ČR lepší koupě. A vypsal ti to (resp. Gangrel) a byl to slušný pšouk.

A možná "tu leze" proto, že kdysi ACZ byly ty nejlepší stránky o autech v této zemi. A z čiré setrvačnosti jsou zde ještě diskuze, které stojí za to.

Proč tu lezeš ty?
26. 11. 2013 14:13
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Proč jsou ty koupě lepší?
Jsou v podstatě to samé, jen od jiných výrobců, lepší mohou být jen proto, že zkrátka za žádnou cenu nechceš Škodu (což nikomu neberu), případně jinou značku.
Tedy já klidně můžu (ježto nechci korejce) napsat, že nač kupovat Hjondééé, když jsou tu i lepší nabídky - Focus, C4, Rapid, Mégane... Pořád je to na jedno brdo - někdo musí za každou cenu kopnout do Škody, jiný do Fiatu, jiný do Jaguaru, nebo do Mercedesu - a pořád se stejnými nesmyslnými argumenty = pšouky.

Já tu lezu proto, abych se pobavil = podiskutoval, né proto, abych se vypisoval z mindráku z nějaké značky.
26. 11. 2013 14:30
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Mno, v podstatě to samé to není - low cost versus plnohodnotný mainstream C segmentu. A pokud je cenová politika taková, že onen lowcost stojí stejně jako u jiných mainstream (301 - to jsou low costové ceny), jsou ony argumenty dle mého naprosto oprávněné, žádné pšouky. Nikdo zde do Škodovky "nekope", pouze zde argumentujeme.
Možná tomu nebudeš věřit, ale když jsem vybíral své auto, skutečně jsem se stavil v showroomu Škodovky, nakonfiguroval jsem si OII 1,6 v kombíku a zeptal se na skutečnou cenu.

Zdá se mi, že jediný, kdo zde má nějaký mindrák, jsi ty.

Ps.: Je zajímavé, že první automobilka, která zde zvedá ceníkové ceny s odvoláním na zásah ČNB je ta, u které se vliv silného Eura na vstupech projeví nejméně. Na změnu ceníků má samozřejmě plné právo, nicméně díky důvodu, kterým argumentuje, ze svých potenciálních zákazníků dělá, dle mého názoru, tak trochu ovce. A mi, zdejší diskutéři, máme plné právu se k cenové politice jakékoli automobilky svobodně vyjádřit - ať již zde na diskuzích, nebo rozhodnutím čí produkt si zakoupíme. Howgh.
26. 11. 2013 14:38
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Znovu:
Zkus mi vysvětlit, v čem je Rapid za 300 000,- tak podstatně horší a lowcostový oproti Ceedu za 300 000,-, nebo Focusu za 300 000,-.
Můžeš se ohánět lowcostem a plnohodnotným mainstreamem, ale je to k ničemu, pokud se bavíme o základních základech za "cenu od". Rapid dle mně dává smysl právě jen do těch cca 300 000,-, v základu s tříválcem by neměl stát více, než 250 000,-, ale když Škoda nastavuje ceny, tak to jistě činí s povědomím o tom, kolik a za kolik prodává/prodávat bude.
Ano, 301 je za lowcost cenu, taky dle toho vypadá, nepovažuju Rapid za nějakou materiálovou bombu, ale 301 je v interiéru na úrovni P206 z počátku století.
26. 11. 2013 14:50
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Jel jsem Ceedem, Focusem, C4, dokonale znám Megana. Pokud mohu mít Megana 1,2 TCe ve druhé výbavě za rovných ceníkových 300, není co řešit. Jestli ten rozdíl mezi Rapidem a jeho konkurenty nevnímáš, tvá smůla. Pokud si neuvědomuješ, jak je např. zastaralá jeho podvozková platforma, taky tvá smůla.

A znovu opakuji - v rámci lowendového segmentu Rapid považuji za velmi povedený počin, zejména nyní, když ho Škodovka tak nějak za běhu postupně dolaďuje (mimochodem, nechtěl bych být v kůži majitele jednoho z prvních kousků). Ale na mainstrem nemá - to musí poznat každý. Soupeřem pro Focus či Astru je prostě OIII, nikoli Rapid.
A žádné automobilce neupírám právo na její cenovou politiku. Pouze tvrdím, že pokud porovnáváme v kontextu trhu (což tak nějak lidé, kteří si auta reálně kupují, dělají), Rapid je dosti nevýhodná nabídka.
26. 11. 2013 15:34
Re: Fajnšmekři co si to koupí
V podstatě se asi shodnem, jen mně pořád zajímá, čím je podvozková platforma tak zastaralá (=horší), než to samé u konkurence - vyjma i30, Focus, Ceed, kteří mají vzdu víceprvek.
Ta cena 300 za tCE ve druhé výbavě je cena akční = asi ji dostaneš, ale za Rapid 1,2TSI taky ukecáš slevu, jde o to, co si vyřveš.
Jak píšu (a to píšu od uvedení Rapidu na trh), cena Rapidu be měla být ca 250 000,-, nicméně Škoda ví za co prodává / má prodávat, co je pro tebe jasně nevýhodné, může být pro jiného lákavé.
Mrkni třeba na tohle:
Auta se často kupují na splátky. Rapid je za cca 269 00,- v úplném základu, pokud vezmeš Škofin a dáš 70% na dřevo (cca 189 000,-, což může být kombinace tvých úspor + tržba za předchozí vůz například) a zbytek doplatíš během 24 měsíců - máš tu cenu bez navýšení.
Nabízí to samé Renault? Nebo ti dá akční cenu 300 000,- jen při použití úvěru od Ren.Finance, který přeplatíš na 400 000,-?
Pak už to ak výhodné být nemusí, musíš brát koupi auta komplexně...
26. 11. 2013 15:53
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Shodnem :yes:
Vím, že už jsme se takto několikrát diskuzně "chytili" a nakonec jsme došli ke shodě. Tvé fanouškovství ke Škodovce plně respektuji a chápu. Jen, prosím, příště víc vnímej to, že zdaleka ne každý do koncernu kope za každou cenu ;-)

Už bych to uzavřel, jen odpovím (tvou případnou odpověď si samozřejmě rád přečtu):

1.) I klasické zavěšení kol prostě za těch 15 let prošlo nějakým vývojem - materiálové inženýrství, ladění, obrovský pokrok v počítačovém modelování.

2.) Ta "akční" cena funguje už 4 roky. Sem tam se něco změní, ale ceny jsou více-méně stále stejné. Je to prostě jistý druh marketingového přístupu. Proto lze brát "neakční cenu" jako naprosto irelevantní - podobně to má např. Nissan. U Renaultu si lze vyřvat i u nižších výbav 10% pod onu "akční" cenu + navíc zdarma třeba zimáky, jejich přezutí a pár hloupostí jako koberečky - vlastní zkušenost.

3.) Shodneme se v rámci názoru na to, jaká by měla být cena Rapidu - vidím to podobně. O tom, že automobilka má plné právo určuvat si ceny (ještě aby ne, probůh ;-) ) jsem psal už výše.

4.) Chápu kam míříš s tím úvěrem, ale věz, že konkurence je na tom podobně. Já sám jsem chtěl auto za hotové, ale Renault mi dal takové podmínky úvěru, že jsem zaplatil stejně + 5 let záruky navíc. Takže úvěr (75% na dřevo) a dále jsem uhádal výše uvedené. Ony "akční" ceny rozhodně nejsou nijak vázané na úvěr. ;-)

Takže vidíš - já prostě myslím, že zde jsou výhodnější nabídky. Ale v případě domácí automobilky je to naprosto pochopitelné - může si to dovolit ;-)
26. 11. 2013 18:08
Re: Fajnšmekři co si to koupí
O fandovství ke Škodě u mně nejde, to jsem v klidu, prostě se to tu tak rozjelo.
S tím tvým financováním - to jen potvrzuje, že jde o to, jak jsi šikovný ve vyjednávání, co si při nákupu nevyřveš, to nemáš, to platí u každé automobilky.
Tak zas někdy :-)
26. 11. 2013 18:39
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Jj, zas někdy a budu se těšit ;-)

Díky za fajn diskuzi :yes:
26. 11. 2013 19:19
Re: Fajnšmekři co si to koupí
Příště rozpitváme ty podvozky - přece McPherson s lešeňovkou jako McPherson s lešeňovkou, no ne? ;-)