Německá automobilka Volkswagen v letošním prvním čtvrtletí možná předstihla v prodeji svého japonského rivala Toyota Motor, a stala se tak největším výrobcem automobilů na světě.
Prvně gratulace VW ke 100% využití aktuální situace. Mohlo to dopadnout jinak? Vzhledem k evropskému šrotovnému - nemohlo.
Bohužel tyto světlé chvíle kazí fakt, že stejně rychle jak se koncern na výsluní díky šrotovnému dostal, pak stejně rychle zase díky konci šrotovnému spadne.
Tak to víš, teď se bude hledat 1000 náhod a omylů, které za vše "mohou"... >:-[]
Předpokládám že s Kylie to už seklo...a "mrtvejvejtah"
je opravdu dead.... :-!
Tak,nikde si to hledat nemusíš,vše je uvedeno v článcích,jen umět číst.Zatím je stejně největší automobilkou Toyota.I když proč na tom vlastně tak záleží?Toyota je třetí největší firmou,bez ohledu na odvětví,kde je VW?V hodnotě značky,je Toyota také lépe hodnocena,tak kde je problém? ;-)
Obhajuji?Spíše se dobře bavím.O trochu níže je článek o šrotovném,skoro všichni ho kritizují.Ovšem když jakékoliv vládní pobídky pomůžou jisté firmě k lepším výsledkům (šrotovné v USA,to by bylo řečí,ale tam mají asi zřejmě více rozumu) v porovnání s konkurencí,což je opravdu zmiňované v každém článku,to si nemusím vymýšlet,ani nevím proč bych to dělal,tak náhle se ona deformace trhu některými jedinci přehlíží.Mně by opravdu zajímaly prodeje bez těchto deformací.Pak by to bylo objektivní a jsem zvědav co bude po šrotovných.Nebo už budou stále pokračovat?Proč?
srotovne ma minimalni vliv. Problem toyoty je, ze je silna jen v USA a Japonsku kde se trhy propadli. VW ma uspech v Brazilii, Cine, Indii, Africe, v USA kde prodava jen okolo 300tisic aut muze v budoucnosti jen posilovat, proto tam ted zacal stavet tovarny i pres krizi
srotovne v nemecku mohlo VW pomoc nanejvis +20tisic prodanych aut. Toyota totalne zaspala dobu nejen v EU ale na jeji rozhodujicim trhu USA kde nabizi hlavne auta z vysokou spotrebou (SUV) ktere momentalne nejsou zadane proto se tam propada o upadajici kvalite a vecnem svolavani aut do oprav nemluvne. Na trzich budoucnosti jako Cina je daleko za VW.
co se tyce trhu v USA, je logicke ze ve chvili kdy zkolaboval cely hypotecni trh maji v soucasne chvili jine starosti nez nakup noveho auta. Je uplne jedno, jestli prodavas velky mastodontni SUV, nebo trosku vetsi motokaru. To se tyka vsech automobilek jejichz hlavnim trhem je USA. Pradoxne soucasnemu uspechu VW prave pomaha jejich neuspesny vstup na americky trh.
Na zaver tve tvrzeni o trhu v Cine. Samozrejme s tebou musim souhlasit, je to tak jak pises. Tam se Toyota neprosadi hlavne z historickych duvodu.
Zajímavá spekulace k nejvýkonnějším Golfům: po GTI (155kW) bude následovat GTI-R (200kW) a dále potom R20T (220kW). Jestli bude GTI-R těžko říct, ale R verze bude určitě, je jen otázka, zda bude mít motor R4 2.0 nebo R5 2.5 . Já osobně bych vsázel na R5 s výkonem sníženým proti TT-RS. Přeci jen Golf je pro VW "rodinné stříbro", takže určitě dostane to nejlepší :-)
Pokud GTI-R byla by to spíš tradiční předokolka a R4 2.0T, pokud R20T, R25T bylo by to určitě na haldexu, jako starší R32, nebo A TTRS, příp. i A RS3...
Jsou někde nové info?
Všechny tyhle verze jsou možné a jejich vývoj by VW nestál vůbec nic, protože všechny už v koncernových modelech existují. Já osobně bych uvítal všechny, jak píšeš, GTI-R jako hodně výkonnou předokolku a R25T s technikou TT-RS, včetně pohonu všech kol, jinak s tím v zimě nebude možné jezdit.
Nové ověřené info zatím nejsou, spekulace se objevily tady:
[odkaz]
Já tu nechci hájit Renault (i když v Autobildu na tom vychází pořád lépe, než VW). Jen upozorňuji na špatný výsledek lidového auta, které má být jednoduché a hlavně spolehlivé...
O testu spolehlivosti VW Fox v Autobildu jsem nečetl, ale zároveň nemám důvod ti nevěřit. Pokud to tak je tak to určitě dobrá reklama pro VW není. Přesto však, pokud si vezmeš výsledky testů ADAC, TUV, J.D.Power a další, tak průměrně vychází pořadí 1.Japonec 2.Němec 3.Francouz 4.Ital, přičemž v poslední době auta vyrobená v Německu začínají Japoncům nebezpečně zatápět.
Jo, to jsou ty média... v reálu se do těch tabulek v podstatě nikdy nevejdeš, nebo se právě vejdeš tak, že jim nevěříš. Podle mne je nejlepší volba, držet se jedný značky pokud možno co nejdýl a nechat to osudu. Je to od kusu a v dnešní době garancí a kulancí tě to v podstatě nepoloží. Rozhodovat se každý 3 roky podle tabulek je na provaz.
No držet se jedný značky co nejdýl platí jen pro toho, kdo už s VW jezdí >:-[] Pro ty, co ještě nepřišli na to co je nejlepší, to nelze doporučit :-):-):-)
Ještě si dovolím jeden příklad (osobní zkušenost) proč je dobré střídat auta a nedržet se jedné značky. V minulosti s jistou rezervou i v kompaktní třídě platilo, že francouzská auta mají především komfortně laděné podvozky, podle mojí zkušenosti to třeba u Peugeotu platilo do konce výroby modelu 309, s příchodem 307 auto citelně přitvrdilo a kdo dnes srovná Peugeot 308 s VW Golf, tak se možná bude divit, ale 308 už Golfu nemůže konkurovat ani v tom komfortu. Když jsem po zkušební jízdě s 308 nabídl nejmenovanému prodejci ať se projede v mém Golfu V tak se mnou ani nepolemizoval a rovnou řekl, že 308 se dnes prodává už jenom kvůli designu, co k tomu dodat...
Jasně... taky záleží na třídě, na ceně a preferencích. Kdybych "jezdil" kategorii Golfa, tak si z principu nic jinýho nevezmu. Nabídne mě nejvíc...v globálu. U mě vedou ty preference a v Passat třídě vyhraje zase Passat, protože... DSG, 4x4, kůže a bla, bla bla...třeba... kecám, je tu moje srdcový báwo... atd. atd... Tam už podvozek Ford, vs. Rendl vs. BMW řešit nemusim. Chci bejt spokojenej a je to jen o prachách, nic víc, nic míň. Dokud jsou, tak je to BMW a když nebudou, tak je to Gary Fischer >:D >:D >:D
Jak píše kolega Lejbl... je mi ukradená, osobně mě jde jen o hemoroidy >:D Ale vážně... v principu jde jen o prachy a nikdo mě to nevymluví... potácet se s kvalitou podvozku mezi 300 a 400 je podle mě nesmysl.
Pro řidiče "okresního formátu" zas může být ukradená celá řada 7, 6, 5, o X6 a jiných nesmyslech ani nepíšu. To je ale věc preferencí a ne kvality. Pokud je na okresky nejlepší Impreza STI, i když je proti 750i tak směšně levná, tak je pro určitou skupinu řidičů nejlepší volbou. Na tom nic nezmění ani to, kdyby to BMW stálo 20mega...
Ale jsem si jistý, že nepíšu nic co bys nevěděl. Stejně jako že v principu nejde jen o prachy >:D
Vztahoval jsem to čistě k Navtechovi, ty to píšeš spíš obecně...
Ale zrovna ta řada 7 je Navtechovi také ukradená, nedělá se totiž v kombíku... To spíš ten "nesmysl" X6 tam by pro něj platilo to, o čem jsem psal... ;-)
Na úroveň nedostatečné spolehlivosti vrámci tabulky testovaných aut. U lidového, malého a technicky jednoduchého vozu, u kterého se předpokládá spolehlivost, velké zklamání!
Nedávno jsem to vysvětloval Deadliftovi...
"Lidové, malé a technicky jednoduché vozy", byly např. Ford T, nebo původní VW Brouk... Dnes je to v Indii třeba TATA Nano...
Dnešní VW Passat není a ani nemá ambice být lidovým vozem. To si jen lidi, kteří nemohou zkousnout úspěch VW, který se vypracoval z výrobce lidového vozu na pomalu největšího výrobce aut na světě, primitivně překládají původní název automobilky poplatný jejímu vzniku. Není podstatné jak začínáš, ale kam to dotáhneš...
Lamborghini také začínal s traktory a klimatizacemi a jak se zdá většina kupujících s tím nemá problém...
Pravda např. u Rendlíku to jde historicky poněkud jiným směrem, ten dnes už dělá "lidovější" auta než VW (Thalia, Logan, ale i běžnější modely).
Tak pokud myslíš příspěvek, napsaný v 22:34, tam jsem to myslel tak, že se Fox dostal na podobné místo tabulky spolehlvosti, kde sídlí Passat (tuším o jednu příčku pod něj). Příspěvek neměl označit Passat za lidový vůz.
Vypadalo to, že tím dalším příspěvkem o lidovém autě na něj (Passat) navazuješ...
Ale to je jedno, stejně je to tu velmi častý a stupidní argument k VW obecně a zdaleka ne jen od tebe... 8-s:*);-)
V této rychlosti bych to ještě akceptoval, ale podobné nepřípustné projevy nekultivovanosti se dokonce projevují i při rychlostech kolem 50! km/h...! :-O:*)8-s
P.S. S tím hlučným chlazením bufetu prostě musí něco rychle udělat, nebo jim všichni přeběhnou k Laguně apod.
Což znamená, že největším výrobcem automobilů na světě se stala skupina Porsche Automobil Holding SE, která koncern Volkswagen od počátku tohoto roku finančně ovládá. Viz struktura holdingu:
Ale není to vlastně jedno. Pokud znáš historii obou automobilek, tak víš, že k sobě nikdy neměli moc daleko...
Původní brouk, jeho "vznik" a koncepce, motory Audi v Porsche (924), Touareg/Cayenne, DSG... atd.
Jedno to samozřejmě NENÍ. Spolupráce mezi nezávislými firmami, k níž vedou pragmatické důvody, je něco úplně jiného než OVLÁDNUTÍ jedné firmy druhou.
Pokud to neumíš pochopit, vezmi si tento příklad: soused, který bydlí vedle mě, má o něco větší vilu než já, přátelíme spolu a občas si vypomůžeme - pragmatická spolupráce, přičemž platí, že on plně vlastní svou vilu, já svou. Můžeme si o svých domech rozhodovat zcela nezávisle na sobě. - Pokud však koupím větší než poloviční podíl jeho vily, budu o ní rozhodovat já, neboť mám na nemovitosti větší podíl než on, jeho vlastnická práva se tím omezují, popř. zanikají. Znalost historie našich vzájemných vztahů a spolupráce s tím nemají nic společného, z právního hlediska jsou ti k ničemu.
Opravdu nám chceš nadále tvrdit, že to je vlastně jedno??