To že zimní pneu jsou na zimu potřeba je bez diskuse. Na ledu a sněhu se s letníma vpodstatě nedá jet... Zde je přínost naprosto nezpochybnitelný. Co mě ovšem vytáčí je fakt, že mě neustále ve všech článcích přesvědčují, že letní pneu ztrácí přilnavost již při 7 stupních nad nulou a v ten okamžik začínají být lepší zimni. Blbost, blbost, blbost... Rád bych poznal člověka, který by dal ruku do ohně za to, že při -10°C projede na suché vozovce zatáčku rychleji na zimákách než na letňákách...
Ale jen možná... :-) Moje zkušenosti hovoří jasně. A sice že platí výše popsané. Pokud to někdo objektivně změří a dá sem výsledky které moje tvrzení vyvrátí, možná názor změním.
Podle mých zkušeností auto na letních v mrazu nesedí,proto taky na letních v zimě vyjíždím jen pokud je aspoň tak +5.Jinak jsou, jak správně namítl jossalito,tvrdé jak šutr.
Pánové neznám vás a nevím jak jezdíte, ale zkoušeli jste někdy hranici přilnavosti vašich pneumatik? A stejnou zatáčku projet stejným způsobem na letních a na zimních? Zkrátka pokud je silnic suchá, klidně i v -10, tak letní pneu sedí vždycky lépe s řádově lepší trakcí... Je samozřejmě nutné porovnávat porovnatelné. Např. těžko lze srovnat zimní Goodyear UltraGrip s nějakou obyčejnou letní Firestonkou za pár stokorun.
Já v létě jezdím Michelin Pilot Sport, a teď v zimě Conti WinterContact TS850. V podstatě obé je to nejlepší, co jde sehnat pro běžné ježdění a není to z důvodu, že bych to nevyužil. Srovnání moc nemám. Protože v zimě jezdím obecně defenzivněji a vždy na zimních, které jsou o číslo menší jak v profilu tak v šířce. Zimni pneumatika má také díky vysokému vzorku gumovější reakce podvozku. A klidně přiznávám, že nepotřebuji hledat její hranice. Co ale vím jistě, že jakmile začne trochu sněžit či mrznout, výrazně rozdílná je trakce ve prospěch zimní gumy. To co popisuješ ty, je z mého pohledu situace, která v zimě nastává méně než zřídka.
Spíš si toho moc nevyzkoušel. Na druhém autě jsem měl letní GoodYeary a ty hučely jak piliňáky, přezul jsem na zimní Michelin Alpin A4 a tichoučko, až jsem nechtěl věřit. ;-)
A co přispět na benzín, opravy, nákup auta? ;-)
Důchodci, co jezdí pár kilometrů do roka, mohou klidně jezdit na zimní po celý rok. V létě je nikdo buzerovat nebude, že nepřezul na letní.
Což o to... to je to poslední co by mi vadilo. Horší je to, že řidiči provozem vozidla přispívají do státní pokladny neskutečné sumy a nikde to není vidět...
Koupě auta - DPH
Benzín/nafta - DPH a spotřební daň
Pojistka - DPH + povinný příspěvek pojišťoven
Dálniční známky
Servis, náhradní díly, pneumatiky - DPH
STK...
Ekologická daň...
Registrační poplatky...
Když to člověk všechno sečte tak je to fakt ranec a přesto si člověk pořád musí nedobrovolně kurvit auto na českých tankodromech ;-)
Joo pojišťovna ta je dobrá, jen když platíš! Ale jak má platit ona, oha, je pjoblém pane! Stalo se to známému, že ho nabořila panička. Dal si tedy vůz do značkového servisu a ten mu na jeho auto dal nové díly. Pojišťovna mu poslala fakturu na 25300 kč aby si škodu doplatil sám, protože jeho vůz už není nový! Takže vítejte v Českém bordel státě, kde natahuje ruku Česká pojišťovna a vzápětí vám bodne kudlu do zad! :-!
Jak už tu padlo, chyba je u tvého známého. Neměl (ani nemusel) na to přistoupit. Pojišťovna to prostě zkusí, oni za to nic nedají, jen poštové, a vydělat mohou, nebo spíš ušetřit, desetitisíce. ;-)
Ale jdi brepto! Důchdce co má přes zimu mazlíka v garáži nejezdí do soli! Ten vyjede jen za slunného počasí-když je sucho a cestu ještě projde pěšky než vyjede! Né jako ten tvůj tuzingovej magor v olítaném golfu na slikách! ;-)
Předem raději napíšu, že nechci zde zpochybňovat používání zimních pneumatik. Sám je používám, ale hlavně dle rozumu a ne podle zákona, který je napsaný hloupě. O tom se dalo přesvědčit třeba tento rok. Na začátku dubna byly i v nížinách na plno místech mrazy, ale podle zákona už může jet na letních. To asi v pořádku úplně nebude?!
Ale spíše jsem chtěl upozornit na blbosti v článku. Hned první věta: "Teploty již klesají pod nulu, nastává tak povinnost obout zimní pneumatiky. " Kde se dá v tom zákoně najít, že když je teplota pod nulou je nutné mít zimní gumy? Ano je časté, že pod nulou je námraza, ale záleží na plno různých okolnostech. Zákon nehovoří o teplotě - bohužel. To stejné platí i o tom, že nepřiznivé situace dle zákona nastávají pod 4°C. Kde takové věci proboha berete? Tak prosím pište tyto věci jasně a ne jak články do Blesku.
Já reagoval na ty teploty. V úvodu se píše, že je nutné přezout, když je pod nulu, pak se dozvím, že pokud je pod 4°C. V zákoně se nic o teplotách nepíše. Pouze tam je, že musí být zimní gumy v určitém období, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza nebo pokud lze tyto věci předpokládat. Takže jsem čekal, že ty informace v článku budou jasné, takto jsou závadějící. Policii se má řídit podle zákona a ne podle toho jestli tomu policajtovi mrzne sopel u nosu.