Buď zlevní a nebo nic moc neprodají.Nechtěl bych být dealerem Hondy.Jinak ale ten kombík vypadá zajímavě a bude na silnici hodně vidět.Zvláštní auto.Poměr cena výkon ale mimo mísu, zatím.
Ta cena zase tak vysoká není. Podívej se na jejich webovky. Automaticky dávají slevu 50 000,-. A pokud porovnáš cenu s konkurencí, tak to není zase moc hrozný rozdíl. Musíš jen porovnávat srovnatelné motorizace a výbavy. Třeba Mégane 1.6 dCi není oproti Civicovi 1.6 i-DTEC o moc levnější. A to je Mégane v ČR hodně levný a navíc jde o auto na sklonku kariéry.
No zrovna s Meganem bych to nesrovnával, ten je s motorem 1,6 dCi o propastných 127 000 Kč levnější, což mě přijde jako obrovský rozdíl. Aby byla výbava srovnatelná, pak je tento rozdíl ještě vyšší... Ano, je to vůz generačně jinde, ovšem nic zásadního mu nechybí.
Těch 50 000,- dávají na všechno. Na modelový rok 2012 dávají navíc metalízu zdarma. Civic HB je tak o cca 35 000,- dražší než Mégane HB. Mégane kombi je v akci za 425 000,-, Civic Tourer za cca 470 000,-. To není zase tak hrozný. Ikdyž třeba v Británii, kde je Honda v Evropě asi nejsilnější, je ten Civic 1.6 i-DTEC ještě levnější než Mégane 1.6 dCi. Takže máte pravdu, Civic je u nás asi opravdu drahý, ;-\
I kdyby nedávali. Porovnejme si to s Octavií. Podobně výkonná 1,4 TSI bez výbavy je 434,9 tisíce. Když přidáš klimatizaci (manuální ač civic má automatickou), mlhovky, tempomat a elektriku všech oken (základ civicu) je to 490,9.
Samozřejmě Honda si u nás nemůže nastavit cenu jako Škodovka a očekávat stejné prodeje, ale jinak mi cenovka nepřijde nijak zvlášť sebevědomá.
S 1,8. Spotreba a vykony jsou asi nejpodobnejsi. Hlavne mi nerikej ze to nejede, kdyz v nedavnem testu byla 1,8 rychlejsi na okrskach nez nafta 88kW s 300Nm, coz suverene valcuje vse pod 1,4TSI. Ten motor jede jinde, to je jedinej rozdil. Nekdo chce jezdit pomalu s otackami dole jako smudla, jiny svizne nahore.
Ber v potaz že to je combi a uživatelsky přijemnější bude turbo.ne každej chce závodit a řešit nějaká maxima.Dole to je mrtvé, ale někomu to vyhovuje a někomu musí. ;-)
Co mi má být jasné? Myslím, že tomu vztahu rozumím poměrně dobře.
Není možné se opájet pouze hodnotou maximálního výkonu, která nastává při konkrétních otáčkách. Je třeba počítat s tím, že při běžné jízdě autem se otáčky motoru pohybují v nějakém spektru... a v tomto spektru je dostupný výkon různý. Konkrétně v našem případě je vyšší u foukaného motoru.
Pokud by sis do jednoho grafu nakreslil křivku výkonu (nebo točivého momentu, to je nakonec jedno) 1.8VTEC a 1.4TSI, bylo by na oplátku tobě jasné, proč TSI jede líp. Tím vůbec neříkám že je 1.8VTEC špatný motor, ale na 1.4TSI zkrátka výkonnostně nestačí.
Viděl jsi někde v mém příspěvku TSI, nebo VTEC? Jen jsem fakta oholil na kost. Zbytek z toho vyplývá. Použil jsem výkon, protože pak nemusím řešit otáčky. 100 kW bude pořád 100 kW. To je to, co ti mělo dojít. V jakém rozsahu otáček ten výkon potřebuješ, záleží na převodovce. Ale proč se s tím dokola psát, Člověk to tu vysvětluje možná dvacetkrát za rok.
Jde o srovnání 1.4TSI a 1.8VTEC... podívej se, na co jsi reagoval. Lze to zobecnit a mluvit o atmosféře a turbu se stejným výkonem. Ano, 100kW je 100kW, ale tím to tak končí.
Z praxe vím, že moje milá atmosféra na sprintu nestíhá ani turbo o pár desítek koní slabší. Jedna-dvě je víc o šikovnosti, ale když na trojku padnou otáčky pod 6000, udělá naplno roztočené turbo svoje a v klidu ujede.
Tam ale může přijít zrovna ke slovu zpřevodování a nedostatečně zvolený přesahy stupňů. Včera jsem drandil Toyotí 1,33 a málem se ukvrdlal, ale když točíš tak jede. Ty pokud dostaneš otáčky nad 6k, tak máš přímo pilku ;-)
Ano, o 30 koní slabší turbo mi v tu chvíli ujede, na trojku o několik délek auta... což je asi individuální, nechci úplně zobecňovat. Tam spadnou otáčky dokonce pod 6000, jenže díky plně roztočenýmu turbu prakticky nepocítí žádnej výpadek výkonu, to turbo to tam natlačí a moje auto postupně mizí ve zpětném zrcátku.
Mně ale víc šlo o porovnání 103 kW a 88 kW motoru. Ten zbytek je o převodovce. Ta si klade nějaké nároky na motor. Extrémním případem je CVT. A právě CVT je díra v tvém argumentu.
Pohonná ústrojí nebývají triviální. Typicky není jedno číslo, které by vyjádřilo, jak si povedou. Jednoduché srovnávání dává smysl, když jsou si podobná. Vem si, že by někdo mohl obětovat maximální rychlost ve prospěch dynamiky. To je právě o tom, jak vhodnou máš převodovku (počítám sem i stálý převod atp.) pro daný úkol.
CVT je díra, uznávám... ale spíše teoretická než praktická, protože v praxi CVT převodovky příliš nezáří a ve srovnání s manuálem jsou pokud vím v akceleraci vždy pomalejší.
Chápu, o co ti šlo, četl jsem tvůj příspěvek (a celé vlákno pod ním) 14:27 a souhlasím. Jen jsem to bral obecně. Pokud budeš mít auta s podobně poskládanou převodovkou (teď neuvažuji nějakou teoretickou konfiguraci, ale takovou, kterou bys v autě mohl najít), tak na tom bude TSI lépe, protože je plošší, nabídne tedy vyšší průměrný výkon. A to pořád zanedbáváme řadu drobností. Opět spíš v teoretické rovině, protože motory (a auta obecně) jsou si celkem podobné.
CVT jsem bral jako teoretický koncept. Ty, které potkáš, bývají postavené s jinými prioritami. Ale vem si třeba elektromotor a jednostupňovou převodovku. To je také hodně odlišné od běžného pohonného ústrojí.
PS: Dá se říct, že to, co jsem napsal, je tak obecné, až je to nic neříkající. :-) Ale opravdu se mi to nechtělo rozepisovat. Když člověk ví, co dělá převodovka, a zná vztah mezi výkonem a momentem, tak není co řešit. Není to zrovna jaderná fyzika.
Pokud by CVT měly opravdu důsledně dodržovat to, co je jim dáváno za hlavní výhodu, nedalo by se s nimi jezdit. Takhle jsou otáčky také nahoru postupně, aby byla zajištěna určitá plynulost a komfort jízdy. Ba co víc, čím novější CVT, tím méně se jako CVT chová. :-)
CVT žádná extra díra není. A důkazem je třeba celá současná řada TSi, kde jsou motory zaříznuty elektronicky tak, že při vhodném řazení má člověk prakticky kdykoliv k dispozici maximální výkon, protože ten na rozdíl od běžné atmosféry není peakový, ale plochý.
Od nejslabší 63kW 1.2-ky (4.300-5.300 ot.), přes diskutovanou 1.4-ku (4.500-6.000 ot.) až po RS (dokonce 4.500-6.200 ot.). A příkladem takového atmosférického motóru je momentálně slabší SkyG (88kW), který je podobně zařízlý na 4.000 ot.
No a 1.4TSI už zase "válcuje" 1.8VTEC, i při závodění. A při normální jízdě, při které nechceš obtěžovat posádku vytáčením do omezovače, bude ten rozdíl ještě o hodně větší. S 1.4TSI můžeš jezdit svižně s otáčkama nahoře i svižně s otáčkama dole.
Hele, já v tom žádný rozpor nevidím. Jeden motor jede lépe než druhý, druhý než třetí... to není žádná ostuda. Jen upozorňuju na to, že prostě při stejném výkonu je turbo obvykle rychlejší a mnohem přívětivější co se dostupnosti výkonu týče. Jestli má být sportovní auto nebo rodinné kombi přívětivé je jiná diskuse.
Když se vrátím úplně na začátek vlákna - 1.8VTEC není úplně rovnocenný soupeř 1.4TSI. Toť vše.
Znáš takové ty pilové grafy? Jak vytáčíš každou rychlost do omezovače, následně padnou otáčky s přeřazením a znovu do omezovače?
[odkaz]
Pokud říkáš, že tě zajímají kW, pak ano... ale minimálně v tom rozsahu otáček, ve kterém se pohybuje ta pila. A v tomhle bývá turbo lepší - při stejném pádu otáček nedojde k takovému propadu výkonu.
Tenhle motor jsem sem právě raděj tahat nechtěl... protože okamžitě odvede pozornost k Type-R, který ho (až jednou bude) jistě zadupe do země a přinutí jezdit kanálama ;-) .
Ale samozřejmě... od 4.500 do téměř 6.500 máš k dispozici maximální výkon.
Nevím, kam jsi koukal, ale mě to vychází 467, což je o celkem podstatných 23 tisíc míň... Navíc zkoušel jsi u Hondy vyhádat slevu? V praxi to moc nejde. Marže, ani prodeje nemají tak vysoké, aby si to mohli dovolit... U Škodovky získáš na octávku v pohodě 10%...
Jo, dealer Hondy je spíš poslání, než zaměstnání. Prodává se málo a na mimogaranční servis toho mnoho nejezdí. Jinak ovšem poměr cena výkon mimo mísu rozhodně není, je na úrovni Golfu, což je, jak známo, etalon všeho. :-)
Za tenhle extravagantní vůz z roku 3058 bych opravdu nepřiplatil, byl bych ochotný vůz zkousnout za 300-350 tisíc s tou jednaosmou (poměr cena/výkon by byl super). A abych dal za 50 litrů zavazadelníku několik desítek tisíc navíc.... No chance... Bojím se, že v ČR, potžamo Evropě to nebude hit :-)
Radši Leona ST, nebo i toho výše diskutovaného Mégana.
Pokud vidíš samý přizdisráče, tak chyba nebude v nich ;-) To by pak pasovala slavná věta Forresta Gumpa…
Výchova dětí je bohužel každýho věc a jediný, kam je můžeš nasměrovat je láska a obdiv k objektivně vnímaným krásám. Zda-li se to potom zvrhne v akceptování tvarů UnFuckin'believableObjects je úplně jiná věc.
vše zabaleno do unikátního designu se špičkovou technologií.
Cena je jaká je. Kdo si kupuje japonce, tak ví moc dobře proč a cena pro něj není primární kritérium :-! Ti, co neví proč mi dají palec dolů
>:D:yes:
Opravdu se ti to auto líbí? Nebo to kupuješ (chceš koupit) jen, protože je to Honda? Koupil by sis tohle i pod třeba Fr. značkou?, nebo Korejskou značkou?
Pochopim lidi, co to koupí proto, že je to Honda, má renomé a určitě špičkové technologie (S Civicem první "UFO" generace sem měl tu čest a mimo vzhled je to fajn auto, stejně tak jízda v něm). Ale nepochopim někoho, komu tohle přijde vyloženě krásné, prosím odpověz mi na otázku.
Rád odpovím na tuto otázku. Jednoduše jsem přišel "na chuť" japonskému designu. Kdo chce konzervativnost často volí koncern (VW, ŠA), já bych volil Toyotu. Kdo chce výborné jízdní vlastnosti často volí BMW, já Mazdu (6 je k sežrání! a trojka taky).
Pro mě je současné CR-V nejhezčí SUV na trhu i když Outlander mu dýchá na záda. A když jsem viděl poprvé CR-Z (bohužel jinak zabité auto) tak jsem ho důkladně očumoval.
Pro mnohé je Passat či mnohá Audina snem, pro mě je to Legend či Accord nebo Mazda 6.Na nové auto nemám, ale bude-li to ojetina, tak to bude asi Civic nebo Accord případně Corolla (vše klidně z 90.let). Pro mě osobně to jsou nejlepší auta (technika, jednoduchost, spolehlivost, životnost). :yes: Ale VAG fanouškům to nevysvětlím, to je mi jasné.
Vozy z 90. let plně chápu, tam byl design jinde a takový Accord Type R je parádní, stejně tak jiné vozy Japonského průmyslu. Mazda 6 mi nevadí, je hezká, ale nadauto bych z něj nedělal jako někteří zdejší diskutéři. Nicméně si mi neodpověděl, jestli se ti Civic tak líbí a líbil by se ti i kdyby to byl francouz či korejec? Je nejkontroverznějším japonským vozem dováženým na náš trh v současnosti :-)
Nebo se ti líbí abych tě citoval "technika, jednoduchost, spolehlivost, životnost" ?
Neviděl jsem jej na živo, fotky mohou klamat, ale já bych ho bral. Pokud by mi vyhovoval, tak bych jezdil i Nissanem Cube. Nevadí mi neobvyklý design. Spíše v designu oceňuji mému oku lahodící změny. Současné vozy jsou designově velice chudé v porovnání s dobou před půl stoletím.
Ale pro mě není prioritní jak auto vypadá, mě zajímá hlavně technika uvnitř. Tím nemyslím třípísmenkové ptákoviny, ale jednoduchou, poctivou a vypiplanou strojařinu.
Vícebodé vstřikování, klapka ovládaná přes strunu (ne e-gas), proměnné časování ventilů, dynamické přeplňování, přístupný motorový prostor a možnost si běžným nářadím na autě provádět opravy - to vše budu hledat u svého případného budoucího auta (půjde tedy o ojetinu).
Dobře, tím si mi odpověděl, nevadí ti, ale ani nenadchnul, jde ti jen o techniku... :-) To chápu, ale i přesto musím označit Hondu Civic tourer za ošklivý vůz :-) Škoda, že nevypadá jak Accord...
Takže současná "nejlepší" turba na trhu jsou špatná protože je tu pořád supr atmosférická Honda, ale až Honda začne turba montovat a budou nejlepší na trhu, tak už to bude OK. (?). >:D
Jenže na to si bohužel ještě pěkně počkáme. Dvoulitr je avizovaný do Type R někdy na polovinu roku 2015 s předpokládaným výkonem 280(+) PS (etalon, Golf R má už dnes 300).
Další dva, trojhrnek 1.0 a čtyřválec 1.5 mají přijít dokonce až roce 2016. A to s tím, že se nijak zásadně nemají vymykat tomu, co dnes již na trhu konkurence má. 1.5-ka má být náhradou současné atmo 1.8-ky, s krouťákem +45%, takže okolo 250Nm (což má třeba 1.4TSi, T-GDi nebo 1.6THP). A litr má mít +15% krouťáku, což je 200Nm. 1.0 EB se těmito parametry prodává už minimálně 2 roky.
No já nechtěl dráždit Hondu bosou nohou.... >:D Spíš aby ti při tvém štěstí (napíšeš o motoru a hned ho zrušej >:-[] ) nevyndali z Oktávky 2.0 TSI. Musel bys začínat nanovo. ;-)
To auto vypadá ze zadu hrozivě, což je poznatek čistě subjektivní a jen prodeje ukáží, jak moc se designéři trefili do preferencí zákazníků.
Já osobně ho nekoupím, protože se mi nelíbí (zezadu) a kombi nepotřebuju. Fakt, že Civic má lehce neobvyklý design přední masky určitě, v mém případě, nepřeváží ten fakt, že je to kombi.
Co však oceňuji všemi deseti (prsty) je naftový motor. Ke srovnání nepůjdu daleko, co na to VW se svými 250Nm nebo Opel dosahuje až na 310Nm u nové 1.6? Sice to úplně nechápu, ale maximálku má civic-kombi podobnou jako VW vozy, i přes lepší parametry.
VW spoustu veci nalze staci cx, kterym se chlubil u noveho Golfa. Nafta jim pak papirove nalhane zere stejne u 2,0 jako u 2,2 Civicu a skutecnost je o 1l horsi coz je 20 procent rozdil. Osobni skusenost s 1,6 v OII se 77 kW je tragicka, priserny motor, tahne tak na 3 kvalt, uzke pasmo otacek. Jeste veci pecka je lokotraktor s 3-hrnkovym dieslem. Auta do firmy budis, ale domu tak za polovicku.
Hoši, moje první relativně prémiový auto byla A3 SB 1,9TDI a všechno včetně motoru pro mě bylo tehdy příjemný, v 08 byla puštěná níž do potravinovýho řetězce, ale dodnes na ní vzpomínám v dobrým. Před dvěma lety jsem měl jako náhradní auto v zásadě stejnej model, ale s 1,6…pocitově mnohem lineárnější, tišší a uživatelsky příjemnější motor. Jeden z nejlepších maloobjemových dieselů co mi prošel rukama.
Ne, nemá hurónskej výkon, ale spíš nenásilnej způsob fungování.
Máme ve firmě 1.6TDI v Octavii II a byl jsem taky příjemně překvapen... nenaložené auto do 150 vcelku svižně zrychluje, pokud někde vadí méně síly tak spíše při rozjezdech. Dlouhá pětka na dálnici ideální. Jasně, na nějaké předjíždění to není nic moc... ale na plutí Evropou ideální, do šesti litrů se vejde i úplné kopyto.
Spotřeby jsou dnes nalhané prakticky napříč celým spektrem výrobců i motorů o 20-35%, což se odvíjí od standardního měřícího cyklu NEDC, který je bohužel úplně mimo realitu.
A co proboha čekáš od (jakéhokoliv) motoru, který má 77kW v autě, které má 14 (?) metráků?
Prodejní ceny Civicu klesají pomalu a pohybují se na úrovni Golfu. Srovnatelná Astra či Focus se dají koupit o pár desítek tisíc levněji, přesto však Civic na zájemce nikdy dlouho nečeká. To je dáno poměrně omezenou tržní nabídkou. Většina Civiců nabízených na českém trhu pochází od soukromých majitelů, mají tudíž v průměru najeto méně než Focusy, Golfy a Astry, které často slouží ve firemních flotilách. Obecně vzato je Civic většinou v zachovalejším stavu. [odkaz]
s klidem bych si ji koupil - za 2 roky jsem do 2.2CDTi nevlozil korunu. Skoda ze uz ten motor nenabizeji, spotrebou jsem se pohyboval kolem 5ti,kdyz jsem tlacil na pilu tak po 100km 8max, slusny linearni zatah az k omezovaci bylo to co konkurencni TDI nema. Magic-seats jsou vynikajici vec, nizky posaz, idealni rozlozeni palubky - velka tlacitka a ovladani jednim tuknutim-otocenim...dnesni dotykove displaye bych omlatil navrharum o hlavu...tukate do vseho jak blbec a stejne to nedela co ma...kufr mel hatchback vetsi nez lecktery kombik + vyuzitelnost se skladanim sedacek jednm pohybem do roviny. Nevyhoda byly tvrde tlumice a kdo chtel vic litat nez jezdit, tak zadni vlecka byla na nerovnych cestach nervozni a taky pri hodne tvrdem zachazeni - brzdeni z vyssich rychlosti na plno, zacal malicko nerovzne predbihat zadek....ale abyste se nemylili, napr takova Octavie 2.0 TDIs viceprvkem byla presto pomalejsi (vyssi teziste, delsi prevysy:)) Fyzika se nezapre. Taky nenadchnul laciny leskly displayovy stit - hned poskrabany, lacinejsi detaily - nastriknuta imitace kovu v nejvyssi vybave Executive. Naopak sedacky z Alcantary s vybornym vedenim a navic pohodlne, nizky posaz, stresni okno, rychla klima s omlzovanim co funguje jak ma...
Ceny odpovidaji, podivejte se na zakladni vybavy Japoncu a vetsine lidi nic nechybi...naopak kdyz jsem posledne konfiguroval Octavii a proejce u modelu za 600tis chtel jeste priplacet za automatickou klimu, tak jsem po 2 hodinach konfigurator vzdal....pro me je to zbytecne neprehledne a silene preplacane priplatky. Ja chci auto, ne si dokupovat jako puzzle rezervu, stahovani okynek apod samozrejmosti.
Kdo chce kupovat holatka, pro toho je trh jinde. Napr. vyborny pomek kvalita/vybava vidim u Ceedu, za necelych 300tis mate slusne auto se zakladnimi prvky. 7 let zaruka je pro me neuveritelny zazrak, ktery jsem se ale jal overit osobne, proto jsme jeden Ceed poridily do rodiny.
Me bohuzel chybi silnejsi diesel...holt obcas si nejaky ten 2000-3000km vylet udelam, at uz k Azurovemu pobrezi, do Alp, Italie apod...a tam se nehodlam honit s 1.6tkou byt by mela na papire 130-150koni...objem nenahradi :). A nikdo mi nenamluvi, ze takovy motor vydrzi s temito parmetry to same co daleko vetsi motor. Vzdyt mi rostou vlasy na hlave kdyz mi u Mercedesu posledne rikali:"joo tak to je fakt ze an tomhle Cecku mate uz skoro 300tis ale ten motor je ajko novy, ale u tohohle novyho udavaji zivotnost 200tis !!!!" to si ze me delaji srandu...to mam co 3-4roky kupovat novy auto? A proc do Hondy diesel? Bohuzel Japomce s atmosferou jsem zazil...v 90tych letech uzasny motory, dnes po EKOhoneni bohuzel uz ne. Proto "musim" nechte volit diesel, s bonusem co nejdelsiho najezdu...zkuste v Italii/Francii o wkndu najit otevrenou benzinku :-) nekdy je to maly zazrak :-)
Takze dejte mi do ni zpet 2,2CDTi a jdu si pro ni, i za cca 650tis za Executive skvely kauf. Nemate? Bohuzel musim koupit az vyssi premiovku typu MB C...coz je mimochodem zajimava alternativa, kdyz ted vyprodavaji pred prichodem nove generace, starsi skladovky :-)