McLaren oficiálně oznámil, že jeho supersport zvládl zajet Severní smyčku Nürburgringu za méně než 7 minut, stejně jako Porsche 918 Spyder. Přesný čas ale (zatím) tají.
Po shlédnutí videa tohle auto může zpochybnit jen naprostý ignorant a pitomec. Je jasné, že překonali čas Porsche, vzhledem k tomu kalupu a údajům o průměrný rychlosti. Zveřejnění času je otázkou několika dnů, nebo si možná přeci jen počkají jestli něco neukáže i Ferrari.
No z niektorých zvukov, čo to auto vydávalo, som bol celkom nervózny. To cvakanie, pískanie, rachot... keby to malo znak Renault, tak to hneď odstavím pri krajnici a volám žltých anjelov. >:-[]
Podle mne to bude celkem těsné, proto to z nich leze jak z chlupaté deky (ale je možné, že jsou jen opatrní, aby pak nemuseli čas opravovat kvůli chybě - to by nebylo příjemné). Jinak Porsche mělo průměrnou rychlost 179,5 km/h (přičemž 111 mph je 178,6 km/h). Jen nezveřejňují dramatické záběry z venku, ale celkem suchá videa z paluby.
Možno to bude tesné, ale je isté, že takto by to nenaťahovali a nenapínali, ak by to Porsche neporazili. Osobne tento typ reklám na pokračovanie neznášam, ale tu mi to nevadí, aj bez konečnej cifry si P1 získava rešpekt.
Btw. z tých záberov vyplýva, že pilot ide fakt na hrane: auto nadletí a na chvíľku stratí kontakt s vozovkou (1:20 min) alebo prechádza zákrutu na hranici šmyku (1:29 min). Paráda.
Je možné, že jen nechtějí dávat Ferrari cíl k překonání. Spekuluje se o 6:47. Vlastně jen říkají, že to zajeli alespoň na úrovni Porsche. Což může znamenat cokoli. Jen mi to přijde jako zvláštní strategie. Porsche pravděpodobně ještě čas zkrátí. Tak dlouho to snad pod pokličkou držet nebudou. A očekávám, že si Ferrari také vezme další pokus, pokud by měli horší čas, když už se do toho pustili. Pokud nechtěli soutěžit, tak tam vůbec neměli lézt.
Můj pohled je takový, že by to dali Porsche sežrat, pokud by ho překonali o 10 vteřin. Prodávat se musí. Co když Ferrari zajede ještě lepší čas? Pak už na něj nikdo zvědavý nebude. Takovéhle mlžení spíš použiji, když se mi to nepovede.
Celkem by mě zajímalo, jaký čas by tam zajely LMP1.
Epickej hudební podkres a do toho se přiřítí devět-set koňová bestie s doprovodným odfrkáním a nasáváním turba, mechanickým orchestrem převodovky a okolního větru, který dává jasně najevo že tahle bestie opravdu jede rychle, to prostě člověku vyloudí úsměv od ucha k uchu. ;-)
Extremni vykon McLarenu = zamysleni o Ringu a budoucnosti
Auto je uzasne, zvuk je letecky extremni a rychlost nepredstavitelna ;-)
Rad bych uvedl kratce co mne napada, neberte to ale jako negativismus nebo tak... Libi se mi ten extrem :-) ale viz dale.
Jde mi o to, ze Nordschleife narazi temito casy na absolutni svuj limit unosnosti vzhledem k okruhu samotnemu a i dnesnimu stavu silnice na okruhu plus pokud bereme v uvahu celkove moznosti te drahy jako takove (horizonty, rozmery, atmosfericke podminky atd.). Neblizime se opet tomu bodu, ktery nejakym neprijemnym šokem (Lauda) nebo nemoznym casem (Beloff) ovlivni tok dejin okolo okruhu a tim i celeho automobilismu a nebudou to dokonce tato Hyperseriova Auta co to zpusobi?...
Tim myslim, jako byla pro F1 nehoda Nikiho Laudy - pote jiz bylo jasne, ze pro F1 je Nurburgring (tento nas stary) jiz too fast to race a byl konec F1 na ringu. Pote v extremnich prototypech dosahl kral zeleneho pekla Stefan Beloff tech legendarnich 6:25:91 kdyz ridil to neskutecne Porsche 956. Vsem take bylo jasne, ze je to opet na absolutnim maximu a na hrane moznosti techniky i lidi vubec.
Tedy casove to byl jakoby milnik 1976 Lauda, Beloff 1983 a ted treba milnik 2014 nebo treba 2015, kdy seriova auta zacinaji atakovat casy pod 7 a dokonce ja myslim, ze LaFerrari da klidne i 6:52... Pote nejake special verze od Porsche, McLarenu i Ferrari opravdu pujdou pod 6:50!!!! 8-s
Je i videt, ze je to extremni vykon od ridice na tom videu. NIKDO NORMALNI bez tymu a vseho okolo nemuze jezdit Ring pod 7:30 dle meho s jakymkoliv vozem (myslenka jen, navrhnete jine nazory zde).
Necekame jen na nejakou tragedii v techto vozech na Ringu? Zda se mi ta jizda uz byt na hrane.
Nevim, jen muj pocit. Kazdopadne na Street pneu to zajizdet je proste nepredstavitelna vec... Co vy na to?
Re: Extremni vykon McLarenu = zamysleni o Ringu a budoucnost
7:30 se podle mne dá. Jen musíš být dobrý řidič (na úrovni profesionálů) a musíš mít potřebné finance. A musíš si na to troufnout. Takže asi dojde na tvou definici normálního. Tým nepotřebuješ, ale nemá smysl se o to pokoušet, když je okruh otevřený pro veřejnost. Silniční pneumatiky stačí. Auto také není problém.
Jinak nehody k testování patří. A jen tak se nenajde někdo mezi majiteli, kdo tahle auta vezme na hranici možností. Taková F40 rozhodně není mírné auto a kolik lidí se v nich zabilo?
Re: Extremni vykon McLarenu = zamysleni o Ringu a budoucnost
Souhlas, 7:30 s napr. GT-R je asi maximum realne mozneho pro "profi" civilistu ;-). Přesně já samo počítal ze zcela uzavřeným okruhem atd. A týmem jsem myslel, že to chce kontrolu před a během kol atd. Solo je to těžké.
Ale s tim Ferrari F40 myslím, že by mělo velké problémy dostat se pod 8 minut. Zejména brzdy prý na to již nestačí... Ale čas jsem nikde nikdy neviděl ani pro F40, F50 nebo Enzo... Leda někomu říct ať to zajede :-), ale znám jen jednoho s F40 a to je takový klidný šedesátník co jezdí velmi decentně a má ho jako sběratelský kus - najede cca 2000 km ročně říkal. :-) Jak píšeš, ten jakoby klidný majitel.
Důležité také je, že ta oldschool superauta dávají velké signály o svých možnostech tj. jde je číst a málo kdo vydrží to extrémní drama když se blíží limit (a pak Tě F40 zařízne jak nic a nečekaně...). Právě ta nová hyperauta jsou velmi technická a extrémní asistence podvozková i trakční atd. (myslím přenos výkonu ne ESC a tak ale celková elektronika pohonu). Tedy dovolí extrémy relativně snadněji, ale bez signálu toho dramatu co by byl dříve... Myslím tím, že když jedu Lotusem Esprit 140 kmh tak je to jako AUDI RS7 240 kmh :-)... A tedy 260 v F40 je asi jako 330 v tomhle LMP1.
A ještě otázka, jaké auto by jsi si vzal na 7:30 attack, za předpokladu, že Tě samo nechají třeba měsíc trénovat atd. a peníze nehrají roli. Já asi myslím, že to GT-R (nějaké extra edice NISMO nebo Track Edition)... S tím bych to mohl dokázat po tom měsíci :-). Ale s vysokou pravdepodobnosti až jistotou bych to nedal - věc strachu a i fyzické připravenosti !
Re: Extremni vykon McLarenu = zamysleni o Ringu a budoucnost
Kontrolu před a po to chce vždy. Čím ostřeji na to jdeš, tím je to důležitější. Mít mechaniky na místě je pohodlnější. Ale není to nutnost. Nebudeš potřebovat 50 kol. 5 by mělo stačit. Pokud jsi ve formě, znáš trať, auto je dobře připravené, máš na něm správné pneumatiky (oholené, zaběhnuté), tak to můžeš udělat v prvním kole. Spíš je otázka, jak získáš potřebné zkušenosti. Sólo tréninkem těžko. Proto jsem dal předpoklad, že už zkušenosti máš.
U F40 mi nešlo o rychlost. To auto má temperament. Je to potvora. Když ji budeš popichovat a uděláš chybu, tak ti ukousne hlavu. A na to, aby ses zabil, je rychlá dost. Röhrl myslím o 918 prohlásil, že je mnohem přívětivější než Carrera GT. Takhle bych to řekl, pokud zvládneš řídit starší stroje a vzít je na limit, neměl bys mít problém s novými. Pro ty ostatní si myslím, že budou i tyhle nové dostatečně děsivé. Pojedeš rychleji, bude to možná snadnější, ale i limity budou dál. A jak jsem napsal, jen minimum majitelů se o to bude pokoušet. To to spíš někdo rozseká při blbnutí na ulici.
Pokud jakékoli auto, tak bych zkusil 918. Už zahřívací kolo je pomalu takhle rychlé. Ale jinak bych asi počkal na novou GT3 RS. Pro 911 mám slabost a celkem je znám. Další možnost by byla 991 RSR s homologací pro silniční provoz. :-) Předpokládám, že GT2 RS bude stejně děsivá, jako v předchozí generaci - na to auto nemám koule. NISMO bych musel projet. Polštář tam vypadá zajímavě. Ale nevím, jaké použili pneumatiky, ani jak je těžké u toho auta vydolovat tenhle druh výkonů. Otázka tady hlavně je, jak moc bych to chtěl. Člověk dost riskuje.
Re: Extremni vykon McLarenu = zamysleni o Ringu a budoucnost
Otázka zní, kam tím zamyšlením míříš? To že normální člověk ring nezajede pod 7,30 je jasné, ono i pod 8 min. to není žádná flákárna a měl bys aspoň trošku umět řídit auto, samo že trochu taky záleží na počtu koní. Je taky jasné, že pokud chceš atakovat 7 minut s nějakým adekvátním autem, bez přípravy traťě a pronájmu to asi nejde. Vždycky je to o tom, že auto držíš na hraně - hraně adheze, hraně výkonu. A když se tyto hranice s technikou posunují, tak časy jdou dolů.
Nordschleife má v tomhle naopak budoucnost - je dlouhá, takže je tu čas na dokonalé časové rozřazení, navíc je pořád kam jít dál, je členitá, takže nenahrává vyloženě autům co umí jezdit jen po přímce /viz. koenigsegg/, má rozličný, někde dost kluzký a obyčejný povrch, jako v reálném provozu, není to dráha pro F1, takže zajetý čas na produkčních pneu má hodně vypovídající hodnotu.
V kuloárech se povídá, že P1 zajel 6:47 na silnicních gumách! No a po nazutí slicků to P1 zkrouhlo na úžasných 6:33.... :yes::yes: Ale neni to nic potvrzeneho!!! ;-)
Zdroj: [odkaz] :yes:
Ty jsi taky k ničemu.Asi to ukazuje technické možnosti auta a je to jakési měřítko mezi podobnými auty . Ja vim skříň z Ikei v tom neodvezeš . Docela mě prekvapilo,že jsi sem nedal odkaz třeba na O lll RS. Jako,, konkurenta" >:-[]
Tak pokud bereš jako měřítko užitkovosti skříně z Ikei, tak si vyláme zuby skoro všechno, co neumí sklápět i sedadlo spolujezdce, 2,45 m dlouhá krabice je fakt *** na převážení... >:-[]
časy zajazdené na Nordschleife nie sú robené za rovnakých podmienok.
každý výrobca má iné nastavenie auta, iné palivo a kopu vecí modifikovaných
auto čo zajazdilo sqelý čas na Nordschleife má vždy od toho sériového poriadne ďaleko
takže celý ten cirkus a vzrušovanie sa nad časmi na severnej smičke je hovadina na n-tú
kecy v kleci. Zadny vyrobce tam nejede s tim, ze si vezme horsi gumy a horsi palivo s ti, at je to co nejblize produkcni verzi, kterou si odvezes se showroomu. Vsichni chteji z auta vytezit maximum a delaji pro to maximum. Vymluvy o gumach a palivu jsou potom uplne liche, protoze kazdy pouzil to nejlepsi.