Profi
Ze jsi v.ů.l. jsme věděli, ale neustále nás překvapuješ jak velký v.ů.l. vlastně jsi. Úspěšně jsi prošel kvalifikací a nyní jsi v nevyšší skupině tro-tlů spolu s Ádou. Blahopřejeme.
Byl jsem v Avii hned, jak do ní vstoupili Indové. Čili nikoliv před tím, to jsem se tam nedostal. Myslím, že na petrumrově šprochu je trochu pravdy: ta automobilka byla mrtvá, lidi v kancelářích neměli co dělat, nudili se k uzoufání, a na lince se nepracovalo, jen se zoufale zabíjel čas. Ale ti lidé za ten stav nemohli... Určitě by rádi makali za "rozkvět značky", pokud by to bylo vůbec možné. To už byla Avia zu Grunde...
Klasicky špatný výsledek privatizace: režim platby předem a čekání na auto až 6 měsíců, než mi ho pánové laskavě vyrobí... Naprostý nedostatek kapitálu, kvalifikovaných manažerů, atd. Velmi dobří technici, naprosto zoufalí obchodníci a ředitelé.
Takhle se privatizovat nemělo: buď zahraniční vlastník s reálným plánem zapojení avie do skupiny, nebo hledání jiného, vhodnějšího programu.
Zahraniční zájemci se ale stejně jako v případě Liazu a Tatry seznámili s realitou a zájem mít přestali. Velmi zastaralá a neflexibilní technologie, ze které se nedalo použít vůbec nic, znamenala, že náklady na předělání letňanského závodu by se pravděpodobně nevrátily nejen v nejbližších 5 letech po možném znovuzahájení výroby a prodeje, ale dost možná ani do 20 let... Už tehdy byly jasné signály, že evropský trh náklaďáků jde dolů. A od té doby se nic nezměnilo.
Je mi to líto, ale realita je taková, že Indům ani nic jiného nezbývalo, než utéci pryč z Evropy a vzít si sebou to málo, co se dalo využít.
A kabina A-čka se už vyjímá na webových stránkách AL [odkaz] a s ní i kabina z už dávno nevyráběného Fordu 2000... Důkaz, nemá smyslu plakat na koncem Avie. Češi jí nezachránili, a Indové na to opravdu neměli. Prostě realita.
Třeba se najde někdo, kdo zase začne vyrábět letecké motory a vrtule?!
Klasicky špatný výsledek privatizace: režim platby předem a čekání na auto až 6 měsíců, než mi ho pánové laskavě vyrobí... Naprostý nedostatek kapitálu, kvalifikovaných manažerů, atd. Velmi dobří technici, naprosto zoufalí obchodníci a ředitelé.
Takhle se privatizovat nemělo: buď zahraniční vlastník s reálným plánem zapojení avie do skupiny, nebo hledání jiného, vhodnějšího programu.
Zahraniční zájemci se ale stejně jako v případě Liazu a Tatry seznámili s realitou a zájem mít přestali. Velmi zastaralá a neflexibilní technologie, ze které se nedalo použít vůbec nic, znamenala, že náklady na předělání letňanského závodu by se pravděpodobně nevrátily nejen v nejbližších 5 letech po možném znovuzahájení výroby a prodeje, ale dost možná ani do 20 let... Už tehdy byly jasné signály, že evropský trh náklaďáků jde dolů. A od té doby se nic nezměnilo.
Je mi to líto, ale realita je taková, že Indům ani nic jiného nezbývalo, než utéci pryč z Evropy a vzít si sebou to málo, co se dalo využít.
A kabina A-čka se už vyjímá na webových stránkách AL [odkaz] a s ní i kabina z už dávno nevyráběného Fordu 2000... Důkaz, nemá smyslu plakat na koncem Avie. Češi jí nezachránili, a Indové na to opravdu neměli. Prostě realita.
Třeba se najde někdo, kdo zase začne vyrábět letecké motory a vrtule?!
Byli jsme Československá socialistická republika, proto mohl skončit maximálně socialismus ne komunismus. Takže tvé věty by mohly znít třeba takto " pokud vím a vím toho hodně málo.... " a to i s ohledem na používání i a y. V tvém podání to zní jako by to byly ženy.
petrumr
prdlajs, kdyby se více snažili, tak by to tak nedopadlo. Můžou si za to samy. To si říkali taky, že avia nikomu nebude chybět, je dost jiných aut, prostě jsou to lemry líný, kterým se nechtělo dělat.
To máš slušnou drzost psát o slušném chování. Zrovna ty. >😁 >😁 >😁
Co by jsi chtěl psat k Avii, žádná už nás není. Teď je to Ashok Leyland. Já pamatuji ještě British Leyland který je tam co Avia.
Co by jsi chtěl psat k Avii, žádná už nás není. Teď je to Ashok Leyland. Já pamatuji ještě British Leyland který je tam co Avia.
Zalez trotle, to cos předvedl s tím svým příspěvkem do diskuze, tě navždy vyřadilo z okruhu slušných lidí.
petrumr
Tebe mučil kdo, jestli ženy byly v mučednické skupině, tak né v té, co nás mučili.
Proč nemáš něco k tématu AVIA? Chodíš sem jen prudit?Víš vůbec jak vypadá poslední avia?
Proč nemáš něco k tématu AVIA? Chodíš sem jen prudit?Víš vůbec jak vypadá poslední avia?
petrumr
pracovníci avie, pokud vím, tak komunismus skončil a oni vlastně si to řídili samy a kdyby se více snažili, tak to tak nedopadlo.Prostě komu se nechce dělat, tak je lemra líná. Prostě zákazník chtěl nosič kontejnerů, tak měli vyrábět nosiče, když zákazník chtěl rám na nadstavbu, tak měli vyrábět co on chtěl a nééé aby vyráběli co chtěli oni. Ty nemáš poněti o tom, co kde chodí, ty jsi uzavřený do sebe, máš komunistický vyznání a to je velká škoda pro tebe.My jsme ve firmě koupili tehdá avii- podvozek a chtěli jsme ještě kratší na kontejner, ale oni prej mají dovolenou a neví se, kdy se to bude a tak......Tak asi tak, kdo není pružný a nechce se mu dělat, tak tady fakty místo nemá.
petrumr
Avia to odmítala, protože tam jsou lemry líní a za to si stojím. Ta avia jela za podpory francouských komunistů dlouho >😁
Gilgit
To si potom nedovedu predstavit, jací museli být ti jiní pracovníci, kdyz takový hulvát jako ty byl ten nejslusnejsí.
Gilgit
Jak si muzes vubec dovolit takto nezdvorile odpovídat?
A o tom, jak te mucili, nám tady napis víc, to je jiste zajímavé téma.
A o tom, jak te mucili, nám tady napis víc, to je jiste zajímavé téma.
Gilgit
O slusném chování ty nemás co mluvit.
To ze je server na technické téma neznamená ze diskutující by nemel znát alespon základy ceské gramatiky.
A i kdyz v diskusích na internetu gramatika není to hlavní, taková nízká úroven jakou mají tvé príspevky by se tady objevovat nemela. S tím nejaké desatero nemá nic spolecného.
To ze je server na technické téma neznamená ze diskutující by nemel znát alespon základy ceské gramatiky.
A i kdyz v diskusích na internetu gramatika není to hlavní, taková nízká úroven jakou mají tvé príspevky by se tady objevovat nemela. S tím nejaké desatero nemá nic spolecného.
Gilgit
Jak to myslís s tím mým "komunistickým vyznáním"?. Podle ceho tak soudís? A jaké vyznání más ty?
Gilgit
Petrumre, uz zase pouzívás bezduvodne vulgární výrazy? Zdá se, ze na tebe bude zase muset upozornit.
Jinak to co píses na témat Avie je nesmysl? Kdo se mel snazit, komu se nechtelo delat?
Príste se pokus psát bez zbytecných vulgarismu, ale zato k veci.
Jinak to co píses na témat Avie je nesmysl? Kdo se mel snazit, komu se nechtelo delat?
Príste se pokus psát bez zbytecných vulgarismu, ale zato k veci.
Bylo by to dobré tohoto Grand faluse vykázat stejně, jako z mnoha dalších diskuzí napříč intenernetem.
Gilgit
Kdyz te to tak baví, tak jaké nedostatky delám? (To jinak, jen tak pro informaci, opet není cesky, cesky vyjadrovat se proste nedovedes). Z tech, co tady diskutují, jsi ten hlavní, co si osobe myslí neco co není, ty mucený mucedníku. >😁 >😁 >😁
Gilgit
Ty jsi vázne prípad pro psychiatra. Co veta, to diagnóza. Ty snad komunistu vidís za kazdým stromem. To ale uz je vázná psychická porucha. Stejne jako to údajné mucení, které je jen dalsím z tvých výmyslu.
Pokud nadává slušným tak můžeš být v klidu protože tobě nenadává... jednoduše protože ty mezi ty slušné minimálně v této diskusi nepatříš.
Zdálky to vypadá jako by měli ve znaku hakenkreuz. >😁 Což by u indů nebynic zas tak divného.
petrumr
na serveru techniky a už vůbec né se nemá kritizovat pravopis. Přečti si slušný chování a desatero přispívání na internetu.
Jako bývalého zaměstnance by mě to mělo urážet, ale co se dá dělat, když diskutují lidi, kteří ví "prdlajs". V Avii vládla od roku 1996 do roku 2004 firma Daewoo. Její majitel ji dohnal zpronevěrou 20 mld. USD ke krachu. Firmu koupila firma ODIEN a ta rozprodala areál. Indům z Ashok Leyland prodali v roce 2006 montážní halu (ale třeba už lisovnu ne). Indové si koupili auto, které je vývojově cca 15 až 20 let napřed proti průměru, který u nich jezdí (ne proti tomu co se tam vyrábí). Současný automobilový business je o trzích a trhy jsou o prodejní a servisní síti. Daewoo slibovalo celosvětovou síť a jen zlikvidovali co fungovalo (např. Francii a přes ní Maroko, Alžír apod.). Ashok to také neřešil. Musím souhlasit s tím co psal jiný bývalý Aviák PM2 "Naprostý nedostatek kapitálu, kvalifikovaných manažerů, atd. Velmi dobří technici, naprosto zoufalí obchodníci a ředitelé". Nové vedení navíc opovrhovalo původními zaměstnanci atd atd. Shodou všech okolností to tak asi skončit muselo.
Ja problém Avie vidím hlavne v tom, že jej včas nenašli vhodného partnera pre kooperáciu, prípadne silného investora z brandže. Najprv bol problém so zastaralou kabínou, podvozkom a aj motorom. Z toho vyplývali problémy v šírke ponúkaných variant. Osobne som očakával, keď prešli na sklápaciu kabínu a nové šasi, že bude aj dlhá (s lehátkom) prípadne aj vysoká (dlhá s dvoma lehátkami) kabína a pokryjú segment od 7,5 - 12 ton. Samozrejme za lepšiu cenu ako ostatná konkurencia a v porovnateľnej kvalite. Ono tých prešľapov bolo omnoho viac, spomeniem nešťastné rotačné čerpadlo od Boscha, kolabujúce turbá, rozpadávajúce sa diferenciály atď. Mali sme na firme niekoľko a zhruba každý druhý týždeň bola niektorá v servise a opravy stáli majland. Nákladné auto ktoré nejazdí a nevyrába je mrtvá investícia a čistá strata. Takže nakoniec išli Avie z dvora, kúpili sa Mercedes a Volvo. Síce boli o dosť drahšie, ale za celý ten čas chodia len na pravidelné prehliadky a celkovo je z nich lepší osoh za menej peňazí. Človek proste nerieši trebárs v zime či naštartuje, či odvezie tovar tam kam treba a kedy treba atď. Dneska každý rieši TCO a v tomto Avia nanešťastie nemohla a nemôže konkurovať iným významným hráčom na trhu.
Jen na okraj. Nacistický "Hackenkreutz" vycházel ze svastiky a ta je jedním ze znaků hinduismu. Takže na tom opravdu není nic zase tak divného.
V tomhle lze s tebou plně souhlasit. Protože takový obrněný transportér OT-62, v Avii vyvinutý, patřil mezi nejlepší své doby na světě! :yes:
Souhlasit tak lze především s tím, že to jsou důsledky "skvělé" privatizace :no: 8-s
Tedy to souvisí s dobou po revoluci. Tak co s tím má společného Petrumrovo "mučení"? 😲
Souhlasit tak lze především s tím, že to jsou důsledky "skvělé" privatizace :no: 8-s
Tedy to souvisí s dobou po revoluci. Tak co s tím má společného Petrumrovo "mučení"? 😲
Avia nezije uz 20let pokud to nekomu uniklo, snaha byla, ale logicky to myslim dopadlo tak jak dopadlo. Konkurovat ivecu a spol. neslo ani vyrobkem a ani servisem (financovani, servisni sit atd.). Za to nemuzou lidi z fabriky nybrz hura system privatizace. Pane Pavlusku primlouvam se take za zmenu neprilis etickeho titulku. Pouzily se jen matrice na lisovani dilu kabiny.zbytek je buhvico po reinkarnaci......
Co ja jsem kdesi cetl, tak indove zacali vyrabet spoustu dilu u sebe doma a posilali je do cech, kde z nich montovali Avie. Kvalita materialu i zpracovani timto sla prudce dolu, rovnez jim i schazely dily.. indicka spolehlivost. Objedlaly se dvere, prisly jen na jednu stranu apod. Ceskou pobocku nechali zkrachovat a vyrabeji si sami cely okopirovany nakladak, lidi jim delaji za par dolaru mesicne.
Na druhou stranu, treba je to dobre, ze Avie uz nevyrabi okopceny renault a treba se znacky nekdo ujme a zacne stavet na historii pred komancema.
Na druhou stranu, treba je to dobre, ze Avie uz nevyrabi okopceny renault a treba se znacky nekdo ujme a zacne stavet na historii pred komancema.
petrumr
nejvíce mně baví ti, co poukazují na nedostatky a dělají je větší a ještě větší.Prostě si myslí o sobě něco co nejsou >😁 >😁 >😁
Vyměňte titulek za jiný, prosím!