ale ucelne ;-) , dizajn dnes predava, paci sa mi interier, dodnes asi najkrajsi pezotacky interier pre mna ;-)
trosku som sklamany z maximalky , 190 taha aj outlander s automatom 110kw v stvorkolke ktory je 150 kil tazsi a aj vacsi, 120kw diesel by mal slapat aspon 200 v takomto aute s automatom, bez urazky teraz, viem ze maximalka je dostatocna a nikto s tym autom nebude jazdit 190 ani 200, ide ciste len o moj dojem a teoriu ktora vychadza z porovnania podobnych modelov s podobnymi vykonmi a tu 3008 v dynamike zaostava, navyse ked si clovek zoberie fakt ze uz 63kw rapid TSI ide vyse 180 tak mi pride maximalka tejto 3008micky fakt slaba
vratme sa k autu, paci sa mi dizajn, podla mojho nazoru mala 3008micka takto vyzerat hned, skoda tohto nezdaru [odkaz] ale nastastie je to uz opravene a teraz to vyzera ako dostojne auto :yes:
chvalim este raz interier, neskutocne utulny a pekny a stale tip top, necitit vek auta, dokonalost :yes:
velka skoda ze 4x4 je urcene len pre hybridnu verziu, viem ci celkom zivo predstavit ten uspech a zvysene predaje keby 4x4 bola v kominacii aj prave s tymto dieslom v eu, za mna osobne davam palec hore tomuto autu, paci sa mi aj ked mam vyhrady , ale inak super auto :yes:
Pláč nad nízkou maximálkou je myslím zcela zbytečný. To považuješ rozdíl 190 a tebou požadovanými 200 za tak markantní? V reálu to ani nepoznáš... V běžné situaci tuto vlastnost nemáš šanci využít a myslím, že to nebude fungovat ani jako marketingový tah ke zvýšení prodejů.
Jinak P3008 je povedený model, jenž po designové stránce nebude vyhovovat každému. Interiér nelze nazvat jinak než stále svěžím a i proti novému designérskému jazyku značky se lvem ve znaku bych jej upřednostnil před "čistotou" vyšších verzí nové 308ky.
Nadprůměrný výkon 120kw je jednak "ředěn" klasickým měničem, jednak vyšší stavbou karoserie a jednak vyšší pohotovostní hmotností. Stačí se podívat na parametry podobně výkonných SUV, MPV a zjistíš, že ani konkurence na tom není nijak lépe.
S-Max má 202km/h, Zafira Tourer 205... atd. Ale spíš... je prostě potřeba počítat s tím, že motor, který by v klasickém kompaktním kombíku s manuálem znamenal štiku silnic, je tady jen "ok".
Ano s tím souhlasím, v menším a lehčím voze by takový motor byl opravdu vynikající, tady je dynamika pouze velmi dostačující. Rozdíl maximálek podle mě je vcelku nepodstatný, diference v podobě 6-7%... ;-)
V rodině máme 5008 se stejným motorem a dynamika nic moc, automat dlouho podřazuje - cca 2s po sešlápnutí plynu se nic neděje (hodně nepříjemné) pak to vypálí.
A má to omezovač rychlosti, takže v německu na dálnici z kopce 190 a víc to prostě nejede (pneumatiky jsou s indexem W = 270km/h) :-)
Zajímavé je, že třeba webpaja považuje tuhle motorizaci ve spojení s Powershiftem v Mondeu/S-Maxu za nejvhodnější. I vzhledem ke spotřebě vhodnější než 2.2 TDCI/HDI s měničem. A přitom já jsem s chováním automatu spokojen, daří se mu hodně vyhlazovat turbojámu, která u 2.2 TDCI s manuálem nutí řidiče řadit víc než je zdrávo a žádný dvouvteřinový váhání se nekoná. To bych z toho šílel.
Jel jsem 2.0 120kW v Mondeu (viz blog) a bez problému... a pak 2.2TDCI v předchozím Mondeu s manuálem a to bylo docela letadlo, subjektivně rozhodně dynamičtější svezení.
Proč? Asi záleží na úhlu, ale třeba na té fotce ze záhlaví článku vypadá to auto legračně, takový otlemený bobánek se slabomyslným výrazem. Možná to tak Peugeot chtěl, možná to přijde x lidem miloučké, na mně to působí legračně.
K testu,
v textu je uvedena hmotnost 1701 kg, v tech. údajích pod článkem 1539 kg, docela rozdíl. Vzhledem k nevalnému zrychlení 10,2s ve vztahu k silnému 120kW dýzlu, bych to viděl spíš na těch 1,7t, ale jak je to skutečně?
Interier je po fl, ale pár už historických věcí obsahuje, kulisa AT například, ta už je těžce mimo, 1 din rádio s titěrnými čudlíky taktéž, ovládání navigace... K tomu ten tmavě šedý plast, no, nové peugeoty jsou uvnitř o dost dále, naštěstí.
Ano Fabia II. je vysoka a uzka. Ak by si chcel porovnavat absolutne P3008 je siroky 1837 mm Fabia len 1642 mm, dost priepastny rozdiel. Relativne je sirka P3008 1,1 nasobok jeho vysky, u Fabie to je len 1,05 nasobok.
ta fotka je ještě horší než skutečnost. Příď je příšerná, maska je beztvará díra zaplácnutá provizorně. Zato interiér je nádherný až na ten volant. A ten automat za 30 tisíc a necuká, co chtít více.
Krosouvry jsou obtížná disciplína. 2008 a Captur vypadají vcelku dobře, naopak 500L a 3008 se nemohou zbavit dojmu jisté přefouklosti... jako by výrobce vzal malé auto a nahustil ho na dvojnásobek standardního tlaku.
Peugeot to jakž takž zachraňuje povedenými detaily. A nakonec... krása není všechno a tohle může být vcelku praktické.
Psát o skolněných A-sloupcích jako o konstrukčním přehmatu je dost bláhové. Ono totiž vzhled jasně stanoví mantinely, jak budou sloupky skloněny. Tím se vracím k otázce vzhledu. Autor by se neměl dopouštět subjektivní deformace. Řeči o tom, že vůz opravdu není hezký jsou tak zcela prázdnou a neobhajitelnou frází.
Ano, autor nám může nabídnout svůj pohled, třeba v podobě věty "design vozu mě neoslovil", ale to je asi tak vše. Že to s tím designem nebude až tak marné posoudí každý sám. Za mě dávám 8 bodů z 10.
Co mě naopak schází a kde vidím prostor pro kritiku modelu - zavazadelník. Podlaha kufru je opravdu vysoko na to, že vlastně jde o takové "poloSUV". Z testu se nedozvídám, zda pod sníženou podlahou zavazadelníku najdu ještě rezervu ... A dělené víko - proboha k čemu? Snad freestyle sedátko na parkoviště? Ale za jakou cenu - vysoko položená hrana zavazadelníku i při sklopení spodního dílu. Tímhle podle mě ukrojil Peugeot zcela zbytečně pořádný díl praktičnosti na úkor zcela zbytečného prvku. Ale to je snad jediné, co si podle mě kritiku zaslouží.
FL naopak vnější vzhled neuvěřitelně vkusně "učesal", P 3008 je zkrátka opravdu k nakousnutí :yes::yes:
Počkej... třeba ta úvodní fotka je podle tebe k nakousnutí?
Já přiznávám cit pro detail, třeba zadní světla jsou... minimálně zajímavá. Ale taky ne všude - chromovaná zrcátka s černý vrškem nejsou nic pro mě. Celkové proporce ale nic-moc. Taková vkusně oblečená, výrazně namalovaná slečna s 15kg navíc.
Vypůjčím si jeden prémiový příklad - v Mnichově se taky v rámci možností slušně vypořádali se zavalitým pontonem 5 GT... ale ten rámec možností je tu pořád a ve srovnání s běžným kombíkem prostě GT neobstojí.
Kvalitnější jsou rozhodně fotky, ovšem to auto vypadá úplně stejně. Oprosti se od filtrů a líbívých exteriérů a zjistíš, že je to pořád ta samá (neforemná) kára 8-s
mě osobně se nějak extra nelíbí, ale ani mě nijak nepohoršuje. Spousta lidí jezdí mnohem ošklivějšími plechovkami a ten FL tomu rozhodně prospěl.
Jako auto do města docela o.k. Hybrid čtyřkolka navíc za dobrou cenu. Kdo chce líbivý design tak si asi koupí 308 RCZ.
No, původně jsem se ke vzhledu 3008 zvenku vůbec nechtěl vyjadřovat, ale když už jsi to napsal v podstatě za mě - tak tedy souhlasím s tebou. Není to vyložená šeredka, ale kloním se spíše k těm, kterým se nelíbí.
Ale celkové proporce jsou dány tím, o jakém voze se bavíme. Vnímej vzhled v mantinelech MPV/SUV. Dávat Peugeotu za vinu, že vyrobili crossover MPV/SUV, co nevypadá jako sportovní kupé? Ne, to by bylo nefér.
Vedle první fotky, která nevypadá zcela excelentně, si dejme jinou:
[odkaz]
Linie prostě sedí, auto je pevně usazené a o nějaké krabicovitosti nebo nadváze nemůže být ani řeč. Zkrítka excelentně odvedená práce, a FL posunul laťku zase o kus výš - jemné detaily prostě vozu sednou.
Ještě k první fotce - třeba takový Rapid nebo Octavia III vypadá z některých úhlů vyloženě nevzhledně. Jinak řečeno - zřejmě na každém voze lze najít úhel, ze kterého nevypadá zrovna vhodně...
SUV vypadají lépe, MPV vypadají lépe. Kříženci jsou holt takoví kočkopsi... a vzhledem k tomu, že už SUV je kříženec, nelze holt čekat "čistokrevné" tvary.
Fotky v černé s pečlivým stínováním bočnic vypadají lépe, protože hra světel na boku tu krabici trošku rozbije.
Pokud chceš, pak ok... můžeme mluvit o tom, že v rámci kříženců SUV a MPV to dopadlo dobře. A ano, facelift to hodně vylepšil. Za mě je ale potřeba říct i B... a to je fakt, že prakticky libovolný kompaktní kombík vypadá lépe.