Není ani čas na napsání nějakýho pěknýho blogu, aby se to decentně oživilo. Nicméně jednoduchým srovnáním s ostatními českými weby ACZ prohrává na celý čáře.
Je to naozaj bieda, inde autoweby intenzívne vyberajú najlepšie autá roka, robia porovnávačky, rebríčky, ale my tu máme čítať o Vianočných trhoch a medovníkoch. Úbohé. 8-s
To asi každej :-) Koukám, že tohle je jeden z nemnoha článků na ACZ, kde se dá diskutovat o autech, ostatní je PR plebs a informace o adventu v různejch městech…to už není ani k smíchu...
Tu síce Italia nie je, ale v tomto drag race McL skončilo tesne druhé za Aventadorom (!) a porazilo napr. GT-R. A v predošlom závode to GT-R (naviac v slabšom prevedení) porazilo Italiu: [odkaz]
[odkaz]
Iste, v kontexte McLarenu sú aj moje reči plagátové, lebo som ho len videl a nikdy v ňom ani len nesedel (tobôž nie jazdil). Len som Ťa chcel trochu vyprovokovať k argumentácii, lebo ak niekto vyhŕkne "automobilka X nebude nikdy ako Y a basta", tam sa moc debatovať nedá. ;-)
Iste, aj povedomie o značke a jej známosť tvorí image; ono je to ale dosť previazené s počtom vyrobených kusov: malosériová automobilka, ako McL nikdy nebude taká známa medzi laikmi, ako veľkosériové Ferrari.
LaFerrari bylo vyprodané ještě než bylo představeno veřejnosti. A to se ani na všechny "vip" které Ferrari uznalo, že by jim ho mohlo prodat nedostalo. >:D
Magister dnes 13:15, fakt myslíš, že to nebude nijak výdělečný? To bych neřekl, že Ferrari to dělá jako dárek s vlastní ztrátou. Proč by to dělali? Kvůli image? Je to číslo 1 všude na světě, líp už to nejde.
Pokud budu najivní a sečtu 499kusů * 30 miliónů, tak mám cca 15 miliard Kč. Teď si vezmi, že to je základní cena, dá se dokoupit nějaký extras. A vývoj a technika toho auta bude v klidu pokrytá. A ještě zbyde na oběd s Di montezemolem.
Na čas, nebo na emoce? A 12C není zase tak těžké si zapamatovat. Problém je, že značná část testů byla s nedokončeným autem (byť to autor povětšinou zapomněl zmínit). A to vůbec nemluvím o vylepšeních, které přidali dodatečně. To McLaren poškodilo. Pořád není dokonalé, ale je dost odlišné, takže bude spíš záležet, co hledáš, co ti bude vyhovovat.
Že si Ferrari koupí nějaký bohatý muslim,Leoš Mareš nebo lanýž Hájek ovšem nic nemění na tom,že žádný jiný výrobce aut nemá tolik výjimečných a odlišných modelů jako Ferrari.Jak v historii,tak v současné nabídce.
Ten druhý odstavec, to je ono, "každá pipka ví..." to je en rozdíl v image, protože o McLarrenu každá pipka neví, a auta těchto značek se prodávají, protože pasují do garáže v Abú Dhabí, ne protože je testoval třeba Roehrl a zajeli s tím smyčku pod sedm. ;-)
Image je samozřejmě něco, co se špatně měří. Roli v ní hraje všechno co jsi vyjmenoval (Cenou značky (ochrannej známky)? Cenou modelu v porovnaní s technicky obdobnou konkurenciou? Históriou? Exluzívnosťou vyrobených modelov? Pokročilosťou technológie?).
Já bych ale vyzvedl jednu stránku image Ferrari, která je podle mě velmi důležitá. A to je jeho notorická známost mezi masami. Téměř každý člověk na celém světě ví, co je to Ferrari. Každá pipka z poslední vesnice ví, co je to Ferrari a chtěla by ho, nebo aspoň toho, kdo v nim jezdí. Ví, že jsou to supersportovní luxusní auta. Je kolem toho navázán velký průmysl. Zábavní parky, trička, modely, čepice, atd, atd. To je něco, čím Ferrari vyčnívá nad ostatní. McLaren může mít třeba lepší image mezi petrolheady, ale tahle masová kultovní image mu chybí. To potom samozřejmě hraje roli i při prodejích, protože tahle auta jsou často kupována jako imagemaker, chceš-li, jako masírka. A předvést se v červeném Ferrari prostě zabírá.
To sú také plagátové reči, operujúce vágnymi pojmami ako charizma. Charizmu môže mať konkrétny model, nie značka ako taká, k tej priraďujeme pojem image. A tam McL ničím nezaostáva a s ohľadom na väčšiu exkluzívnosť McLarenov (Ferrari je oproti nemu masovka) má podľa mňa vyšší image McL.
Ako kvantifikuješ image automobilky? Cenou značky (ochrannej známky)? Cenou modelu v porovnaní s technicky obdobnou konkurenciou? Históriou? Exluzívnosťou vyrobených modelov? Pokročilosťou technológie? Nech na to pozerám akokoľvek, nevidím nič, pre čo by mal mať Ferrari vyšší image, ako McL. Pre mňa je to naopak a McL radím nad Ferrari.
Neviem, aké sú predajné čísla Ferrari a McLarenu, len tak zbrucha si ale tipnem, že Ferrari predáva 10x viac, ako McL. Preto za väčší úspech považujem, ak McL predá (ešte pred ich vyrobením) 375 kusov, ako keď "veľkosériové" Ferrari predá 499 kusov.
Klíčové je, jak je elektromotor zapojený do systému. Sčítat můžeš, pokud v nějaké rychlosti budou oba motory v otáčkách, ve kterých podávají maximum. To není o nějakém dovolování si. Sčítání typicky najdeš u hybridů, kde jsou motory oddělené, každý pohání "svou" nápravu.
Uz by si v tom "redaktori" auto.cz take mohli udelat jasno. Tenhle clanek tu byl kdysi [odkaz]
a hlavni v nem je tato veta kde rikaji neco o scitani vykonu.
"Zatímco většina výrobců hybridů si nedovolí oba výkony jednoduše sčítat, BYD jde proti proudu."
Pritom mi prijde, ze u kazdeho hybridu co zde je o nem clanek prave k takovemu scitani doslo.
Ale vždyť o tom mluvíme, ta masáž Ringem je rozdíl, že se limitka vyprodá tam nebo tam je jasné, rozdíl je v každodenním tlačení na pilu Ringu. Ferrari to prostě neřeší, protože nemusí.
Ano, image McLarenu rozhodně není tak silná jako image Ferrari, jakkoliv čistě v kategorii hypersportů mezi znalci být může, proto taky Ferrari nemusí nikoho ohromovat časem z Ringu ani u LaFerrari. Majitelé garáží obsazených sbírkou Ferrari vůbec netrápí, že McLaren F1 byl lepší než Enzo, nebo jestli akt. P1 udělá Ring o tři vteřiny dřív. Prostě v této kategorii za dané peníze je image Ferrari nejsilnější... a to je také důvod, proč je vyprodáno něco, v čem nikdo z kupců nejel.
Taky bych řekl. Navíc toto je vedlejší produkt o pár kusech. Právě na image a výsledky by měli ukázat. Nebude to nijak vydělečný projekt vzhledem k počtu kusů.
A vo tom to je, Ferrari na rozdíl od McLarenu nemusí...nic, stačí, když takové auto prostě postaví, oznámí kolik jich vyrobí a hotovo. Honit po smyčce se musejí ti, jejichž image na podobný postup nestačí. ;-)
Na nástupce Enza se čekalo leta, dalo se přepokládat, že nebude s odbytem problém. Bugatti za posledních 20let vzniklo 2x a prodej byl i díky jakýsi vyčpělosti kdysi prestižní značky samozřejmě horší.