Voda není palivo! :no: Efekt je stejný, jako použití mezichladiče mezi turbo a motor. Směs se ochldí, zmenší objem a motor jí tedy i více nasaje. Odtud to zvýšení výkonu. Výhody chladiče jsou jasné, nemusí se nic dolévat... >:D
Životnost motorů to snižovalo proto, že to bylo zamýšleno a zkonstruováno přímo jako nouzový/útočný výkonový boost. Ale funguje to stejně, jako jiné způsoby zvyšování výkonu - zvýšuje účinnost procesu. Takže v principu to jde využít i opačně. Výkon necháš a snížíš spotřebu. Pak by měla životnost vesměs zůstat netknutá, protože tady nemusíme přidávat žádné extrémně složité a namáhané součástky.
Vstřikování vody (smíchané s methanolem kvůli zamrzání) se používalo již za II. světové války v leteckých motorech např. v Daimleru DB605 (Messerschmitt Bf109)
Nechci být hnidopich, ale jako seriozní redakce prosím nepište, že 3 pracovní doba je ,,výbuch'' protože k detonačnímu hoření už dávno ve spalovacích prostorech nedochází.
,,Důležité je tedy načasovat zapalování tak, aby se směs vznítila skutečně dříve''
Vstřikování směsi vody a methanolu do kompresoru . Například u motoru DB-605AM krátkodobé zvýšení výkonu z 1450HP na 1800HP za cenu snížení životnosti motoru . Dále ještě existoval ystém GM 1 , tedy vstřikování dusíku do sacího potrubí . Použití například ve stíhacích letounech Messerschmitt Bf 109 od verze G výše
strasne se mi libi, jak se z konvencnich aut delaji cim dal sofistikovanejsi stroje, u kterych uz nevite, co se vysere jako prvni. lidstvo ma opravdu ke zmoudreni jeste hodne dalekou cestu >:D