Tak uvidíme s čím ještě Renault přijde. Osobně nechápu strategii tří mušketýrů - Clio GT, Clio RS, Clio Gordini.
Clio RS - masovka - cílová skupina - Němčouři prohánějící se po Nordschleife.
Clio Gordini - závodníci - manuál ovšem nebude - poptávka je velmi malá.
Clio GT - ???
Rychlost prodeje přímo úměrná rychlosti Clia RS :-):yes: Nejsem zastáncem automatu, ,ale ze strany Renaultu to je evidentně dobrý krok jak nabídnout i méně zkušeným řidičům auto které je rychlé ale zároveň snadno ovladatelné. I přes to by si CRS zasloužilo manuál aby nepřišlo o skalní fanoušky... CTR tu bude co nevidět :-)
Clio GT = civilní Clio s velmi dobře vyladěným podvozkem, pro mě to má větší logiku, než narvat na standardní podvozky dvojnásobek výkonu, jedno v které kategorii vozidel... ;-)
Stále ten stejný problém. Renault dělá jedny z nejlepších sportovních verzí (mnohdy nejlepší). Ale k čemu je skvělý Clio 3 RS se skvělým atmo motorem, hardcore podvozkem a rekordama na okruzích v dané kategorii, když to lidi nekupovali!? Každej, kdo trochu rozumí motosportu ti při vyslovení Clio 3 RS souhlasně pokýve hlavou. Já to auto miluju. Ovšem musíme se na to podívat tak, že Renault je globální automobilka a chce hlavně prodávat. Proto je CRS 4.gen. civilnější a s dvojspojkou, protože si to lid žádá. Co nás může těšit, je fakt, že i přes to všechno je to stále špička ve svým segmentu, bohužel už jenom špička a né totální dominance, kde konkurence musela mnohdy hledat o třídu výš, aby se mohli s CRS 3. gen. vůbec porovnávat. Renault udělal lepší Polo GTI, a troufnu si říct, že se i líp prodává. Na základě těchto dat je jedno jisté. Megane 4. gen. pujde ve stopách Clia. Protože byť je prokazatelně rychlejší a osobitější, než např. Golf GTI, nebo FF RS, je s prodejema daleko za nima.
Clio RS II. a III. sice byl hardcore, o tom žádná, ale mám dojem, že i v Dieppe chtěj prodávat. Clio RS IV. je furt výborná kára, a na její limit se dostane jen málokdo. A to i přesto, že CRS IV. zcivilnělo a posunulo se blíže k normálnímu řidiči... Ono vychutnat si jízdu s CRS III., a pořádně si to užít, to chtělo koule. S tou IV. holt budou vyšší prodeje.
Pokud někdo chce ten hardcore, asi už nebude problém připlatit a rovnou vzít Megana RS. Tam se asi nikdo nesplete, a bude nadmíru spokojenej.
Tak osobně v tom rozdělení nevidím problém. GT je jen nejvyšší stupeň civilního Clia s pár úpravama a silnějším motorem. RS je prostě RS z Dieppe, a Gordini? Uvidíme, s čím nakonec Renault vyleze.
To je jednoduchý, nemáte tu fňukat po fórech a kupovat je >:D Dnes se hezký Clio III R.S. dá sehnat za hodně slušnej peníz, podle všeho by z něj mohla být časem raritní záležitost..