Zdravim, pokud nekdo cetl tento clanek, tak pan redaktor psal, ze za studena dsg malinko skubne nebo se spis tak zhoupne. Mam noveho superba s dsg 2.0tdi a dela mi to same. Kdyz rano vyjedu tak prvni prerazeni z 2 na 3 se tak nejak pohoupne, ale je dost mozne ze to moc zkoumam, protoze pred 3 lety jsem mel passat tiptronic a po nejakem casu fakt hruza, auto cukalo fakt des.
Ma nekdo stim zkusenos?? Auto ma najedo 1300 km a je nove
Dekuji za odpoved
zřejmě vím o šech deseti.
osobně myslím, že zrovna toto je celkem dobré srovnání, minimáoně v fleetových prodejích bude 1,6TDI s DSG asi zastoupeno celkem hojně.
Pak ale nemá smysl řešit cenu auta a nějaké "reálné" konfigurace. Pokud bych už si chtěl stěžovat na výběr auta, tak bych se spíš zaměřil na stupeň výbavy, ne tolik na příplatky (vzhledem k tomu, že jde o Škodu). Můžou být jiné materiály, jiná úroveň zpracování, nebo i jiné utlumení (což je zajímavé v tomhle konkrétním případě). Nicméně jsem četl stížnosti na příplatky za 200 tisíc, ne na to, že jde o Elegance.
Tobě přijde, že netestují konkrétní kus? Jen nevyužili plně možností (takže tam klidně mohlo být to holátko). Osobně tenhle přístup nemám moc rád. Nevidím důvod, proč by mělo být auto bito za to, jakou konfiguraci zvolil nějaký šmudla v zastoupení značky. Takže test konkrétního kusu, ale nějak zasazený do kontextu nabídky. Sednout do jednoho auta a udělat si na něj názor, není takový problém. Získat zkušenosti s všelijakými kombinacemi, je už složitější. A to bych rád v testu viděl.
I když si test přečtu, dnes do galerie nekoukám. Proč? Kromě toho, že stojí za prd, v textu nebývá nic, co by mě k tomu přimělo. Kdy bych si řekl, "o čem to mluví." Dříve byly v textu odkazy na fotky a díval jsem se na ně, jak jsem se prokousával textem. Dnes do galerie vlezu většinou jen kvůli diskuzi.
Co by to nešlo dohromady. Prostě jsi dostal test motoru a převodovky. Nemám ponětí, jaký měl autor dojem ze zbytku auta. Protože zbytek auta v testu moc nefiguroval. A jestli někdo zapomene na chaotické řazení převodovky a silné vibrace od motoru, protože má hezčí dekor a sedí na vyhřívaných sedadlech potažených Alcantarou, tak nemá v téhle branži co dělat. V některých magazínech se nedozvíš, ani kolik konkrétní kus stál, ani jaké měl příplatky.
Mám tedy problém s rozsahem a hloubkou testu. Klidně ať si testují Octavii za milion. Na tom mi tolik nezáleží. Nikdy se všem nezavděčíš. Tak proč alespoň neudělat skutečně hodnotný test. A starosti, co z toho objednat, nechat na lidech. Výbava se u aut z mé zkušenosti celkem dost řeší. Někdy kvůli penězům, někdy kvůli výslednému zážitku.
ale v tom je podle mě podstata. Popisovat a testovat by se měl ten konkrétní kus, fotkám by měl odpovídat obsah textu a hodnocení by mělo odpovídat třídě.
Tady se testuje kus za 3/4 M, text se tváří univerzálně... Tohle podle mě nejde dohromady. Autor si totiž odnáší z auta lepší dojem, který se projeví i ve fotogalerii a nepřímo i v textu, ale ten lepší dojem není spojován s onou lepší výbavou (a vyšší cenou). Výsledek pak je jako když pejsek s kočičkou vaří dort.
Přesně tak. V testu mohlo být holátko a jediný rozdíl by byly fotky. Pak je tu samozřejmě možnost, že by se autorovi život s holátkem natolik nelíbil, že by zvolil jiný tón.
Skutečnost, že má auto bohatou výbavu, přece vůbec ničemu nevadí. A v tomto testu, pod kterým diskutujeme, výbava nehrála roli vůbec žádnou, protože autor se zaměřil výhradně na jízdu/převodovku/motor. A tyto vlastnosti budou stejné u tohoto motoru a převodovky v Octavii za 450 jako v plně vybavené za 750. Naopak autor vůbec nevyužívá možnosti tu bohatou výbavu popsat, jak funguje, co se mu na ní nelíbí a co naopak líbí. Takže ti vlastně popisuje tebou žádané "holátko" a to je škoda, protože plná výbava, jak píšeš, sice zajímá pár procent lidí, ale jednoho zajímají samotné xenony, druhého jak hraje Canton a třetího čtení dopravních značek. Tak jako si nikdo nekupuje plnou výbavu s nejslabším motorem tak si na druhou stranu nikdo nekupuje úplné holátko nezřídka i proto, že sleva prodejce se často transformuje do nabídky „dám vám cenu za holátko a přihodím to či ono“. Já bych si třeba nikdy nekoupil auto se sebeslabším motorem bez xenonů a názor testéra jaký je rozdíl mezi xenony a prostými lampami u Octavie III nebo xenony u konkurence by byl jistě zajímavý. Takže kdybych něco kritizoval na testu tak naopak to, že tester nevyužil plně vybaveného auta a nevěnoval samostatnou kapitolu popisu funkčnosti této příplatkové výbavy a to alespoň té, kterou ještě v předchozích testech Octavie nepopsal.
Záleží, o co ti jde. Testy tu už moc nečtu, ale výbavu tu moc netestují (nebo minimálně v testech se o ní člověk moc nedočte). U některých aut máš hodně příplatků, které ovlivní vzhled, jinde skoro žádné, u Octavie konkrétně mě nenapadá nic kromě čalounění sedadel (možná stropu?). Jinak to padá na stupeň výbavy. Pak tu máš motor s převodovkou, což by mělo fungovat stejně nehledě na výbavu. Nakonec je tu podvozek a řízení, kde bývají i nějaké příplatky. Octavie toho moc nemá, co vím, a tohle se také nerozebírá. Takže jaký to má dopad? Fotky jsou hezčí. Stejně jako v katalogu. A redaktor si nejspíš odnese lepší dojem.
Nemyslím si, že problémem tohoto testu je příliš dobře vybavené auto. Možná ti nevadí, že se z testu moc nedovíš, a budou ti stačit fotky "reálné" konfigurace. Myslím si, že tvůj místní prodejce, a že jich v ČR je, bude mít na placu nějakou holotu. Takže se můžeš klidně jít vyděsit sám ( :-) ) a rovnou si osahat, co a jak ti bude vyhovovat, či vadit.
Tenhle problém má třeba Citigo - kola, zelená metla a mlhovky z toho dělají úplně jiné auto.
Jak jsou u ženy důležité oči, tak u auta jsou to světla - je neuvěřitelné jaký rozdíl dokážou udělat černěné xenony ve srovnání se základními halogeny se stříbrným podkladem.
No právě... pokud chce někdo dělat minimalistický design, tak musí být doladěn do nejmenšího detailu, jinak to jako to začne působit značně nedomrle ... zkrátka přesně jak říkáš.
Základní škodovky se mi vůbec nelíbí... Stačí tam ale dát velký elektrony, koncovku a "lízátko" pod přední nárazník a auto vypadá hned o několik tříd lépe. Viz. běžná Fabia vs. Fabia RS Octavia vs. Octavia RS.... i ten Rapid vypadá na velkých kolech celkem ucházejícně. Ale bez toho je to obyčejná plechovka zajímavá akorát velkým kufrem...
Ano, souhlasim s tebou.
Dobra poznamka, ze testy neslouzi pouze k tomu, aby si podle nich lide vybirali auta - to by asi Top Gear nebyl tak popularni... :-)
Take souhlasim s tim, ze je v poradku mit moznost vozy takto dovybavit.
Nicmene si stejne myslim, ze by se redakce u podobnych vozu mohla a mela snazit sehnat (take) realne varianty. Argumenty, ze je to tak ci jinak obtizne na veci nic nemeni - povazuji to za soucast jejich prace.
Ovsem take to muze byt pouze muj osobni nazor a mozna se pletu, mozna lidi testy realnych aut nezajimaji a zajima to jen me… :-)
A tak se tady zeptam, LIDI, CHCETE TESTY REALNYCH KONFIGURACI AUT, nebo jsem to jen ja?
Kdyztak staci odpovdet na mou otazku ANO / NE (vsechny nazory je treba respektovat, ale nejprve je treba je vyjadrit) ... mozna se nekam dostaneme, mozna nas redakce bude poslouchat a mozna se neco malo nekdy v budoucnu muze zmenit...
Už jsem to tu kdysi psal - Škoda a její testy v médiích jsou továrnou na sliby. Zkrátka "můžeš"... Můžeš si Octavii takto dovybavit. Neoliberálně smýšlející jedinec ti tu začne tvrdit, že na tom není nic špatného, že je přirozené, že Škoda dává do testů vybavené vozy a každý má právo si jej takto vybavit. Proč by Škoda měla dávat holé verze? Není lepší, když se v testu ukáže vybavený vůz, aby autor testu mohl posoudit nové systémy?
A která automobikla tohle nedělá? Testy aut v nesmyslných kombinacích jsou tu pravidlem. U koncernu je ten problém o to jasnější, že příplatkové možnosti jsou v rámci konkurence takřka bezedné.
K otázce šlo x nešlo - existuje novinářská flotila vozů, a ty se točí mezi redakcema. Navíc tahle flotila vozů je podle mě postavena už na začátku výroby modelu, takže se účastní prezentací při představení modelu... Těžko někdo může po automobilce chtít, která není žádnou lidumilnou neziskovkou, aby se sama dobrovolně prezentovala verzemi "cena již od"...
Že takto vzniká medálně lepší obraz Škody, že vozy v testech ukazují to, co si koupí možná 5 ze 100, je pravda. Že by u prodejců šlo získat do testu reálnější verzi, je také pravda. Tohle ale jde mimo proud novinářského mainstreamu a novinářských vozů. Asi bych zrovna za tohle redakci nekritizoval.
Myšlenka, že testy čtou kupci, také podle mě není zcela reálná. Stačí se podívat na testované vozy. Nedávno Alpina XD3, Lexus GS, Mustang, Discovery, M6 GC, R-R, R-R Sprot ... Tohle asi nejsou úplně vozy, které se tu kupují. Navíc si neumím představit, že zájemce o R-R sedne k PC a začne si pročítat testy, jestli je lepší tohle či ono...
Podle mě se stačí smířit, že silniční realita zkrátka nekoresponduje s flotilou zde testovaných vozů. Že reálná Octavia, kterou budeme potkávat, bude mít do té zde testované pořádně daleko.
Ahoj. Ja velice nerad kritizuji nekde pod clanky, snazim se tomu vyhybat, ale tentokrat udelam vyjimku.
Myslim si, ze testy aut by mely slouzit k tomu, aby si lide mohli pred prodejem dobre vybrat. Chapu, ze pri vyberu testovaneho vozu jdou proti sobe dva zajmy - zajem toho, kdo testuje a zajmy automobilek. Je mi stejne jasne, ze tyto zajmy nejsou zcela v rovnovaze, automobilka bude chtit fotky v kuzi atd. ale...
Ovsem cemu nerozumim je PROC testovat vuz v konfiguraci, kterou si v CR koupi asi 10 lidi rocne?
Ano, autor se ve vybave nevrta. V podstate se venuje jen motoru. Mohl bych namitnout, ze ho zapomnel srovnat s 1.4TSi, 2.0TDi nebo s jakoukoliv jinou konkurenci, zminit jeho hlucnost atd. Mohl bych se tady naparovat, ze po precteni technickych dat jsem schopen BEZ usednuti do vozu napsat lepsi, relevantnejsi clanek...
Nekteri se tu ohrazuji proti cene testovaneho vozu. Nepripada mi, ze v tom je problem - je spis zajimave, ze i auto s takovymto motorem lze doplnit vsemi temito doplnky a je to dobre.
Ale cemu nerozumim je, proc nemuzete sehnat REALNOU verzi auta, neco, co si lide skutecne koupi - v tomto pripade cca o 150k Kč levnejsi? Proc takovyhle kus zkratka neodmitnete testovat?
Kdybychom mluvili o nejake rarite, Nissal Leaf nebo ja nevim, pochopil bych to. Jenze tohle je jeden z nejprodavanejsich vozu v CR, domaci znacka atd. a jsem si jisty, ze kdybyste jen malilinko chteli, jiste byste sehnali i verzi vozu, ktea se bude blizit tomu, co se realne prodava.
Celkem smysluplne je ozestovat holatko, stredni cestu a vrcholnou verzi. Taky by bylo dobry tam obcas hodit manual, radit snad recenzet dokaze...
A proc byste to meli delat? Protoze to je to, co si ctenar koupi, duvod proc to cte, duvod proc jako redakce existujete a mate svuj plat. Nebo ze by vam o ctenare az zas tolik neslo?
Toto konkrétní stříbrné auto je ještě z původní série, proto jsem se tomu tématu vyhnul - abych nepopisoval neaktuální naladění podvozku a zároveň nelákal na změny, které zatím nikdo z nás nevyzkoušel.
Souhlasím s tímto názorem, zdejší plačky nad cenou jsou už zažitým koloritem :no:
Když je to tak drahé, tak si to nekupujte. Pak ale nechápu, proč těch novejch octavii potkávám tolik?
staticky to ještě jde, zvlášť na "hlínách". ovšem co potom, jak se to dá do pohybu. třeba základní kofigurace, co křižují dálnice. tam se hned projeví hlavní vizuální slabina nové octy a to zcela ustřelená zadní partie a hrubý design zadních svítilen, který vypadá vyloženě divně, zvláště ve světlých barvách. zlatá původní OII..
Mně se tedy nezdá kvůli tomu, že v mých očích zvětšuje masu plechu v zadních partiích. Ale možná by to nebylo lepší ani bez něj. Ne kvůli bezpohlavnosti, ať už tím myslíš cokoli.
Avensis je v jiné třídě a tedy hodnocení jsou to neporovnatelná. To není můj výmysl, takže mi prosím nikdo nevysvětlujte, jaká je to pitomost. Svůj názor si nechte pro redakci.
Jsou magazíny, které si auto za své peníze koupí (typicky je to na dlouhodobý test). Pak mají volnou ruku. Pokud ale spoléhají jen na zastoupení, tak si musí vystačit s tím, co zařadí do novinářské flotily. V případě Škody v ČR jsou to kolikrát auta z mezinárodního představení.
Nesmyslná otázka. cca 70 % Octavií jsou služebáky... Accord není liftback, Honda není "domácí". Těžko tedy kdy bude mít Accord prodejní čísla Octavie a vůbec nezáleží na cenovém srovnání.
Jediný originální prvek. Bohužel, je tak trochu okopírovaný od Lexusu a k jinak zcela bezpohlavní Octavii sedí asi stejně jako maskáče k Labutímu jezeru...
Víš, proč to je narvaný?
Protože ono auto, které vypadá hezky, jede hezky, má milion asistentů, ale taky motor z pračky jde odstřelit hůř než raketa, kde musíš sedět pomalu v proutěnejch křeslech...
Mimochodem, nedávno jsem byl přítomen tomu, když jedna poměrně významná organizace nakupovala fleetová auta - aby splnili nařízení o emisích (nevím, kde se vzalo), tak chtěli úplně narvané Superby Elegance...s 1.6TDI. Tristní.
Opět tu máme model běžné konfekce, kdy ceny za příplatky vyhazují vůz do "vyšší cenové"...
No v minusech relativně vyšší cena? Ona je vysoká i absolutně, základní ropák bez výbavy za 424 000? No tomu říkám simply clever!
Tím opět narážíl na fabulaci, která je uvedena na konci testu.
"...Škoda Octavia 1.6 TDI DSG - Cena v základní výbavě: 424 900 Kč..." - TOHLE PROSTĚ NENÍ PRAVDA. Cena Octavie 1.6 TDI DSG v nejnižší dostupné výbavě je 529 900 v prostředním Ambitionu!
Nevím, jestli je to jen můj názor, ale podle mě se linky současné Octavie okoukávají až nehorázně rychle, to auto vypadá naprosto neatraktivně a stříábrná jej zabíjí dokonale 8-s . Holt doby stříbrné Octavie na hlínách jsou pryč, tohle je kus bez špetky šarmu... Linie jsou neuvěřitelně ploché, nudné. Tohle auto si může hrdě hrát na youngtimera...
[odkaz]
Jak to tu tak čtu, jen se utvrzuji v tom, jak jednoduší lidé jsou zdejší diskutéři. Bez servítek odstřelí Octavii za skoro 800 tis. s tím, že za ty peníze koupí lepší auto střední třídy a někteří ba dokonce prémii. Ano, já za tyhle peníze seženu i malou jachtu, ale nebudeme přeci porovnávat očesanou premii s touto Octávií...
Uvědomte si prosím, že tento testovaný model měl všechny možné asistenty, které znáte z prémiových vozů, má velkou a podle mé zkušenosti velice povedenou navigaci. S touto výbavou neseženete levnější automobil...
Na závěr bych chtěl podotknout, že velká většina novinářských aut je vybavena téměř vším co daný model může mít, aby novinář mohl vyzkoušet úplně vše. Takhle vybavená auta se ale normálně neprodávají, všichni přeci nepotřebujeme to, či ono... :-)
Rozumím tomu,že máte rádi škodovky,ale nerozumím redatorům proč tak hodnotí (domácí ) značku.Přece dávat dvakrát vic hvězdiček oktě než avensisu,který jsem tady někde zaregistroval..........Nevím jestli jsou páni redaktoři tak hloupí,nebo líní.
Velká výhoda turba (ať už benzínového nebo naftového) je v tom, že obvykle není nutné řadit. Běžné 2.0TDI (HDI, dCi, d - dle osobní preference) se dokáže z 90 posbírat i na šestku vcelku svižně.
Toyota je lepší ve všem než oct. V čem je podle tebe lepší oct? koukni se toyo a 125koní v dýzlu, v alkantaře, xenony, vyhřívané sedačky, manuál, perleť, kombi, uwa.... 614000.... mno, a máme tady rébus... koupit si sedana, v tesilu, se slabším motorem.... méně prestižnější.... nebo kus opravdu kvalitního auta, s výborným motorem, etalonem spolehlivosti, v plné /krom automatu/ za míň peněz? Pokud nejsi totální bychařský turista tak odpověď je jasná.... :-!
:no: Nedávno jsem pořídil auto s automatem-priuse.V porovnání s cenou této čtyř a půl hvězdičkové oktávky mám auto za hubičku.Zmiňovat tech.náskok je asi zbytečné.
Jasne pucifus, premyslat sa nauc v prvom rade ty.
Ja v prvom prispevku nic netvrdim, kedze tvrdenia sa nekoncia otaznikom a neobsahuju slovo "vraj". Ty trpis nejakymi halucinaciami - toto je tvrdenie - a zakladajuce sa na pravde >:D
Podstata je, ze tvoj cely prispevok je spochybnovaci, ze "třeba" tu fotku niekto dokonca upravil vo fotosope, ci "třeba" to tak naraficil, aby to dal na forum >:D
Na druhou stranu... možná trošku naivně si myslím, že čím renomovanější periodikum, tím větší váhu by mělo mít a tím větší šanci si říct co chce (a dostat to).
To je mi jasný, že to je auto, který prostě stojí na krámě a už si do toho nic nepřikonfiguruješ ale o to tu snad nejde. Jde o to jak je Oktávka v týhle výbavě nesmyslně drahá a o to, že se za ty prachy dá pořídit prémiovka a ne šedivá konfekční myš.
No nevím čoveče je to asi dost individuální. Já jsem s tímhle problém neměl. Ono taky musíš vzít v potaz, že TDI není motor primárně určený na ježdění po městě. ;-)
Číst už snad umíš, tak se u toho ještě nauč přemýšlet. Něco tady tvrdíš především ty (viz 15:28), pokud bych něco tvrdil já, nepoužil bych (logicky) například slovo "třeba" v reakci na tvé tvrzení. Jestli to musíš mít polopatě, tak ti to klidně "přeložím": To co jsi tvrdil, nemusí! být skutečnost. :*);-)
Nedostižný býval Fiat... zejména Ducato byl poklad, lampičky vypadávaly ze stropu a tak :-) . Ale ok, dodávka je jiná kategorie, jen jsi mi to připomněl.
Jinak... ne že by Octavia uvnitř hýřila skvělými materiály, ale lícování jsem minule zkoumal poměrně podrobně a žádný problém ani problémek jsem neobjevil.
Vidíš, a pro mě je zase tempomat zbytečnost, potřebuju ho jen na opravdu dlouhé cesty, kdy chci protáhnout pravou nohu. Naopak pokud jezdíš víc v noci, pak xenony jsou super. A jak píšeš sám dole... pokud je problém s kombinacemi motor + převodovka + stupeň výbavy, pak je to na prd.
To jsi mel videt mou Toyotu, jedny dvere byli vice ,,propadle" dovnitr, slicovani palubni desky take nic moc. V servisu do toho hrabat nechteli a defacto to nicemu nevadilo, tak jsem to nechal byt. Ale byli to pouze vizualni chyby, jinak Avensis nemel jedinou chybu a take me nepotkal jediny problem.
Osobně mi to moc nevyhovuje, pohledem nepoznáte, zda tam je probíhá stejně jako u osobního auta, který na tak velké auto příliš nestačí topí důvodu malý diesel motoru :no:
nejde k sebe...pri 50ke v meste 1300-1350otacok,5ty stupen,motor podtoceny,sice ekonomicke,ale auto cele vibruje,az to zvukovo posobi velmi neprijemne a nie komfortne...pomoze len manualny rezim
Tak jasně... beru to z pohledu běžného českého řidiče... Např. já bych auto bez tempomatu taky nechtěl. Na druhou stranu věci jako kůže, xenony, panoramatická střecha atp. absolutně nepotřebuji... Jasně když to člověk má, je to fajn... a vůbec. Tohle je diskuse na delší dobu. Ve výsledku je to otázka priorit... jde spíš o to že když si půjdu koupit Fabii, tak v základu není nic a když si koupím Mazdu 2, budu tam mít hromadu věcí navíc... bohužel konkrétně v případě Mazdy si je i zaplatím. Když si ale člověk nakonfiguruje tu Fabii na stejnou úroveň, vyjde ho to nastejno...
Je ovšem zajímavé, že jsem jezdil dva roky jednu a tu samou trasu nejdříve rok s HTP a pak rok s 3.0D4D (4 válec) a obě auta začala foukat teplý vzduch po stejné vzdálenosti, respektive na stejném místě.
Ovšem v recenzované bude asi ta suchá, dle malého krouťáku. Je mi jasné, že oproti mnou oblíbenému HDM jsou tam jiné výhodu, ale pak čtu velebení...velebení a najednou cukání při rozjezdech.
Všimni si, že přesto, že to má najeto pouze 10 km, je to v kategorii "ojeté". Tahle skladovka už není konfigurovatelná funglovka, stejně jako za ceníkové ceny nakupuje jen absolutní neználek.
Veškerá je dost obsáhlý pojem - vyhřívané sedačky, kožený volant, tempomat, rádio na volantu, tlak v pneu... pro někoho zbytečnost, někdo bez toho auto nechce. Ale jak říkám, větší průšvih je v omezenosti kombinací motor - převodovka - výbava - kola.
Ještě k tomu, ze TDI později "topí" - blbost. Každé TDI mě PTC element, takže kuří hned po nastartování. Benzínový motor začne topit až po par km, když se zahřeje. Správné tvrzení ale je, že motoru TDI trvat delší dobu než se zahřeje :no:
Promiň, ale v řadě věcí nesouhlasím. To že PD je spolehlivější, to je již dobře známá věc, ale neznamená to, že by ji nemohly postihnout problémy se vstřiky zrovna jako CR. Rovněž problémy se zamrzáním nafty v zimním období. To že auto topí později, to vím sám nejlépe, měl jsem benzín a měl jsem naftu a je to opravdu rozdíl v nízkých okolních teplotách, to mi nevymluvíš. Navíc největší *** v PD motorech byl právě ten 1,9TDI, čili jak vidíš, PD a motor k ničemu. Nové 1,6 TDI jsou CR (necelý rok) a jejich kvalita oproti těm PD je vyšší. Tím ovšem nepopírám, že jsou náchylnější na kvalitu nafty, ostatně to každý CR.
TDI PD 77KW bez PDF už koupíš, tyto motory končí. Nebyly špatné, spolehlivé, ale hlučné.
PS:- Osobně mám TDI a nemám nic proti benzín ....jel jsem v něm.
Právě o těch kvaltech mluvím - žádný výkon v nízkých otáčkách s tak dlouhým zpřevodováním způsobuje, že to auto je do města nevhodné. Ne že by 1.9 vhodná byla, ale převody měla příjemnější.
Jinak 1.6 TDI je bezesporu kultivovanější motor a když se drží ve vyšších otáčkách tak i lépe jede. Jenže zase... málokdo si kupuje slabý diesel aby ho honil v otáčkách, spíš chce plout v otáčkách nízkých (řekněme 1500-2500) a šetřit palivo :-)
To je jistě jiný svezení. Otázkou je až se ti na Mazdě něco vysype to pak budeš v servisu kulit oči. Jinak souhlas vypadá tak maximálně na půl melouhu, taková nudná šedá myš.
Musíš vycházet z toho že je to slabej motor, kterej má ten výkon jen díky turbu. Nesmíš teda dopustit aby ti spadly otáčky do stavu kdy turbo přestane mít tlak. Tj. nenechat otáčky padat moc pod 2000. 1,9 TDI i díky objemu jela pod otáčkama 1,6 TDI prostě umře. Najezdil jsem s touhle motorizací už přes 2000 km a nezaznamenal jsem s tím ve městě žádnej problém. Má to taky delší kvalty takže nemůžeš očekávat, že tam kde jedeš s 1,9 TDI na 4 pojedeš na 4 i s tímhle. Prostě svůj jízdní styl musíš přizpůsobit a pak je to náhodou příjemnej motor
Testovaný vůz s výbavou 778.000 Kč (1.6 TDI/77 kW DSG Elegance)
Nepíše se tam jestli to je ceníkovka, skladovka nebo cena při využití leasingu. Beru na vědomí fakt, že si to Škodovka takhle cení. Samozřejmě že by to auto ve finále šlo určitě ukecat na míň (to by nejspíš šel i ten brambor) ale poukazuju na fakt, že za tyhle prachy se dá koupit prémiovka a ne konfekce.
Kvalita spracovania a licovania je obvykla tema, kde vraj koncern exceluje.
Vase redakcne auto nemalo takuto specialitu? :-)
[odkaz] - to je nove auto, elegance vybava :-)
Tady mnohým nejde o test. Tady jde jen o uvedenou cenu. A to téměř vždy.
Kolik lidí tady bylo u prodejce si nakonfigurovat vlastní auto? Kdo tam byl, tak ví, to co tady píše webpaja vejš, a nějaké cifry v horním článku jsou mu ukradený. :-!
Ale pokud se potřebuje někdo diskuzně seberealizovat, tak mu cenovka Octavie z článku poskytuje velký prostor.
Co jsem měl zkušenost se s Octavií s tímto ústrojím svézt, problém vzniká ve městě, kdy dlouhé přeskoky jsou opravdu nepříjemné a člověk pořád neví, co tam zařadit. Všude tam, kde s 1.9 jsem okolo 60 vše proplul na 4 (nijak extra podtočenou), 1.6 se dusí v nižších otáčkách. Když jsem zkusil jednu konkrétní zatáčku do stoupání projet na trojku a necelých 40km/h jak jsem byl zvyklý z 1.9, nová Octavia prostě rezignovala. Ne nebylo to dunění, vlažná akcelerace nic. Prostě dokud jsem nedal za dva, auto odmítlo jet. Na ježdění po kopcovitém městě je tedy tento manuál opravdu špatný.
Nabízí se argument, že TDI není do města, ale všichni víme jaká je realita. Navíc Octavia jakožto auto které má být max. univerzální by mělo zvládat i město nejen jízdu po dálnici.
No hurá :-) Byl tu test Rapida v základu, proto bych uvítal jako čtenář i test základní O III, jelikož jsem byl docela nemile překvapen takovým rozdílem mezi active a ambition a zajímá mne proto srovnání s konkurencí cenovou i třídní :-)
No není to tak strašný. V autě mi přijde relativně ticho i ve velkých rychlostech. A ten motor rozhodně není žádnej lenoch. Řeknu to asi takhle. Čekal jsem od něj mnohem míň a mile mě jízdním projevem překvapil.
Re: Je ovšem vidět hezky, ale diesel i v reklamních kampaníc
Já vím na 100% že jsem nikdy moderní dieselové motory velmi citlivé :no: .
Benzínové motory je dle mě lepší, měl jsem vlastní zkušenosti naftu i benzín, já mám aut, dvě diesel a tři benzín, samozřejmě benzin je u osobních aut vždy jasná volba :-!
Za tie prachy dostanes u BMW akurat tak novu 316i so zeleznymi kolesami a placatymi calunenymi sedackami :P Ale jednoznacne sa zhodneme, ze ta cena skoro 800 000 je pri Octavii 1.6 naozaj moc :no:
Re: Je ovšem vidět hezky, ale diesel i v reklamních kampaníc
no ja to furt vravim ze kupit o 2500 eur drahsie auto a machrovat ze som usetril na spotrebe voci benzinu je smiesne, ale ludia su divni , s tym vela nespravis, drahsi servis, rakovinotvorny smrad a dalsie zadrhely su ale asi malo aby ludi predvedcili ist do benzinu, ved pre par centov si dnes ludia aj koleno nechaju vrtat takze co tam po nejakej rakovine, mat diesel je predsa dnes take moderne bez ohladu ze houby usetris, ze smradis okolie ze ma to zvuk jak traktor ze to zrychluje jak vysavac ze to musis v zime nahrievat ze musis tankovat len tu spravnu naftu aby si nedoj.ebal motor, ludi stejne pojdu do smradu, vidina penazi je bohuzial silnejsia
Hm.... to nevím. Já to myslel obecně, nejen na Mazdu. Každopdáně japonci to měli vždycky takhle blbě... Člověk si nemůže moc vymýšlet, ale zato i ta základní verze obsahuje dost často veškerou základní potřebnou výbavu kterou průměrný český řidič využije. (klasika... klima, "vše" v elektrice atp...)
Ne objektivně se ti teď musím omluvit za svoji přehnanou reakci, byl jsem nasraný z některých příspěvků výše (že se nechám vytočit diskuzí mě stále překvapuje :-) a tady jsem to přehnal. Pochopil jsem tvůj příspěvek jako absurdní narážku na redakci, ale tak to není a i když redakce si auto v konečném důsledku "nakonfigurovat nemůže" tak jako otázka to bylo naprosto oprávněné. Omlouvám se.
Je ovšem vidět hezky, ale diesel i v reklamních kampaních!
I v dnešní době počítat s naftou je tak drahá, že to bude trvat několik let jízdy pro nižší palivové náklady na vyrovnání zvýšených počáteční náklady vznětovým motorem. Servis je také dražší pro diesel a nezapomínejme, že diesel, jsou těžší a protože většina z nich přeplňovaný, budete muset potýkat s turbo lag příliš. Nejhorší asi je, že dieselový motor musí běžet hodně průběhu roku, stejně jako 40k-50k km, nebo motor se rozbil easly. A benzinovým motorem je lepší pro město automobilů, které se spustí a vypne často.
"moznost dovybaveni" je to, co vyuzili pri tomto aute: vybavu "elegance" (579900) este doplnili "par" drobnostami, ktore vytlacili cenu o dalsich 200 litrov vyssie!
Taketo sialene kombinacie (slaby motor a najvyssia vybava) sa prakticky nepredavaju, to ti potvrdi kazdy predajca. To su naozaj vozy iba na testovanie a predvadzacky. A to este redakcia nesmie zabudnut uviest zakladnu cenu, a az pod nou cenu testovaneho auta.
Okrem toho, toto auto typicky "narvali" vybavou na prasknutie este nad "elegance", aby to dobre vyzeralo na fotkach. 1.6tdi/dsg/elegance je v cenniku za 579900, pritom toto testovane auto je za 778000. Takze "doplnky" zvysili cenu este o 200 litrov! To uz je fakt sialenost...
Ale ak aj pominiem vybavu, ovela vacsi zmysel mi dava 2.0tdi/manual, nez 1.6tdi/dsg. Pritom za rovnaku cenu...
Já si myslím že je tohle problém konkrétně ČR. Vím o spoustě případů, kdy např. v Německu si mohu objednat auto s nejnižší výbavou a nejsilnějším motorem a naopak... V ČR jak zmiňuješ je vždycky kombinace daná. Takže to bude spíš otázka schopností importéra, dealera a asi i trhu. ČR s pár tisíci prodanými vozy není tak zajímavá pro žádnou (nebo většinu?) automobilku...
1.6TDI kupuje někdo, kdo jezdí klidně, delší trasy, dálnice na tempomat 130. Škodovka nasazuje vyšší cenu dieselů proto, že se kupují do firem... a tam se hodí nějaká ta slevička na Ambition v základu a je po problému. Ano, nemám problém přikývnout... takhle konfigurovaná Octavia za 800k je nesmysl a je potřeba se na to v testu nesoustředit.
No a jaké dechberoucí zjištění bys čekal? Automat se přece nekupuje proto, aby se ti vyplatil. Úvaha v testu je vcelku logická - příplatek za DSG dává u 1.6TDI větší smysl než u jiných motorizací, protože 1) výkonová rezerva 1.6TDI není velká a sedmistupeň ji pomáhá využít a 2) na rozdíl od jiných motorů v Octavii tu dostáváš dva stupně navíc místo obvyklého jednoho / žádného.
Si doplnil vybavu tak za 110 plus 50 za DSG. Mazda ma automat, takze bez te vybavy za 700tis. Jde o to ze v teto konfiguraci je to nesmysl, presne jak rika vrkuboy. Ten motor je tragicky linej a vzhled auta neni zadna slava. Vypada to jak fleetova kara za 400tis. Max za 500, s vybavou za 600. Kdo za to da 800 musel uklouznout na mydle ;-)
ale ano, z hladiska ceny sa daju porovnavat aj auta z inych tried. z hladiska zakaznika, ak mam na nakup auta nejaku ciastku, tak porovnavam co za tu cenu dostanem...u jednej znacky imidzove auto o ve triedy nizsie, u inej za rovnaku sumu napr auto o dve triedy vyssie, nizsi image, ale viac priestoru...takze ano, ak avensis stoji podobne ako octavia, je logicke, ze (bezny) zakaznik bude zvazovat obe auta aj ked z inych tried.
Proč bych měl plakat? Já jsem se jen zeptal redakce, zdali by bylo možno otestovat takový vůz. Jestli to tu trochu sleduješ, tak podobné testy se tu již objevily.... Vím, že pro tebe jako zaslepence do Škodovky je to možná těžké zjištění, že né každý model je dokonalý, ale ostatní, kteří neslintají nad Oktávkou jen na plakátě chtějí znát realitu pro případnou koupi je to zajímavé...
Souhlasím, v řazení by jsem slabinu neviděl. Největší slabinou OIII je velmi slabý zvukový komfort zejména od zadní nápravy a zejména s tímto motorem. Testovaná varianta je vůbec to nejhorší co můžete u OIII zvolit.
Takže tím pádem mohu říct, že je lepší třeba A3ka.... Protože se mi víc líbí.... :no:
Od toho jsou tyto třídy, které nabízí srovnání... mimochodem za cenu testované 1.6 Octy je taky ORS.... a tam už bych i přes třídní rozdíl neváhl a upřednostnil ji proti Avensisu.
No, to je rada za všechny prachy >:D Takže když se budu rozhodovat jaký bych si chtěl pořídit vůz na základě testuů, musím si ho nejprve koupit.. >:D Až na tu hlavu normální? Pochop, že nenadávám na Škodovku, ale zajímá mne to srovnání s konkurencí za podobnou cenu, jelikož sem si sám nějakozu tu konkurenci za ty prachy prošel a zajímá mne názor někoho, kdo má daleko větší přehled....
tak to mě nenapadlo, že nemuset řadit je hlavní výhoda této převodovky. Považuju za logický, že když je tam 7 st. a ne 5, tak přeskoky mezi rychlostma nebudou tak velký...přeci jen sedí asi v patřičném oddělení erudovaný technický inženýr a ne nějaký chemik...Prostě klasická onanie nad škodovkou jako vždy :no: Ale nekupte to za 50 klacků.
Btw:zajímala by mě následná prodejnost aut s DSG jako ojetiny, myšleno zájem ze strany kupujících
…zeptám se znovu napřímo, měl testovanej model už revidovaný nastavení zadní nápravy? Pakliže ano, je nyní jízda na 17" kolech lepší nebo alespoň akceptovatelná?
Mám k Ma6 pár výhrad, hlavně ohledně hluku, ale nenapadlo by mě přirovnávat. Ve chvíli, kdy stojí stejně, tak bych šel s naprostou jistotou do Mazdy.
Na druhou stranu u OIII je ceník spíš informativní. Za cenu testovanýho auta odjedeš reálně s RS.
Pár takových chytáků tam je. Ale podívej se třeba na tu vzpomínanou Mazdu 6 - silnější benzín v manuálu a zároveň bez kůže je neřešitelný problém (například). To je daleko horší než to, že k ovládání rádia na volantu musíš přihodit bluetooth.
Cena příplatků je vysoká, o tom není potřeba diskutovat... stačí vzít jako příklad Traveller Assistant za 67.000. Dále automatické parkování, vyhřívané čelní sklo, kožené čalounění... to vše jsou prvky výbavy, za které se u Škody připlácí a Mazda je za danou cenu taky nemá - tak je prostě neobjednáš a je to.
Octu? Ne díky! Když je za stejný prachy Mazda 6 s 2,2cd s 6AT není co řešit. A to je hodně jiný svezení! Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tato konkrétní Octa vypadá tak na půl melounu a ani to ne. Taková nuda se jen tak nevidí. ;-\
No nevím po přečtení článku by člověk neznalý věci nabyl dojmu, že 5 stupňový manuál je nějaká katastrofa, ale podle mě je to jeden z nejlepších manuálů co ze Škodovky (VW) po dlouhé době vypadl. Řazení je přesné, lehké a 5 stupňů je akorát. Naopak se mi líbí, že člověk nemusí pořád řadit a 5ka je velice dlouhá takže není problém s ní jet 200 a přitom není motor přetočený do bezvědomí jako tomu bylo u O1 i u O2. Zároveň auto poskytuje solidní dynamiku a to i při plném obsazení.
To máš tak, Škoda nabízí maximální možnost kongigurace vozu. Chci xenony, dostanu xenony, chci šíbr, dostanu šíbr, chci bufík, dostanu bufík. To u jiných nesterilních značek, například těch milionových, je to tak, že chci-li xenony, musím vzít kožené sedačky a šibr v jednom hloupém paketu.
Možná by to bylo lepší, protože novinářská auta jsou trošku jiná než ta normální, a to nejen výbavou. Už při výrobě je jim věnována "zvláštní péče". Nejde proto dle těchto aut hodnotit třeba kvalitu zpracování, což se často děje.
Octávia je levnější auto nižší střední třídy. Je to jen trochu větší a levnější Golfík. Dle toho i v normálních výbavách vypadá. Proto by tě Octávka neměla zaskočit. Jen je třeba se smířit s tím, že u nás má Škodovka nastavené ceny pro fleetové zákazníky, kteří potřebují pro následný prodej co nejvyšší ceníkové ceny. Tato strategie Škodovce i fleetovým zákazníkům docela dobře funguje.
Dobrý den milá redakce, chtěl bych se zeptat, zdali se někdy dočteme testu Škody Octavia ve verzi Active? Ne jen srovnávat Top kusy za více než dvojnásobnou cenu základu. Osobně jsem byl šokován, když jsem měl nedávno tu "čest" setkat se s vozem za 400 tisíc v této podobě a zajímá mne odborný názor, zdali to není jen má doměnka a subjektivní pocit.... O III (hlavně kombi) je moc příjemným vozem, ale tohle mne zaskočilo jak zvenku, tak zejména zevnitř :-(
V čem je Toyota prostě lepší? Je to jiná třída než Oktávka, porovnávej se Superbem a navíc už Avensis není nejmladší.. jinak proč ne, taky bych Oktávku za ty prachy nechtěl.
Vždy mě dostane verdikt ( počet hvězdiček) z jakékoliv Schade co se tu objeví....konrétně třeba u téhle je to skoro plnej počet , ale u " obyčejný" Toyoty , která je prostě lepší je to pruměr: [odkaz]
a krom toho
778.000 Kč (1.6 TDI/77 kW DSG Elegance)
737.400 Kč (2.2 D-CAT 110 kW AT Style Edition) :yes:
Dát jako plus "možnost dovybavení". Můžete mi vysvětlit, co to slovní spojení znamená? U sterilní škodovky za necelých 800tis.? Ve škodovce se jim asi Vaše "testy" líbí, ale jste úplně mimo.. :no:
Velmi kvalitní PR, to určitě, vypadá to na solidní vánoční prémie, což ;-) A jaký smysl má příplatek 50.000, když je teda ve výsledku spotřeba stejná s manuálem, mimo teda cestování po městě-ikdyž jen teoreticky. Nemusí být zase až takové umění ujet 75 km za 3,5 l, stačí jet v noci na vhodnm úseku bez provozu- žádná vypovídací hodnota. Test je fakt tragickej a tahle propaganda je až do nebe volající. Jistě, Octavia není špatný auto, ale chtělo by to ubrat slintání na klávesnici ;-\