Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volvo XC70 D4 AWD – Napněte plachty!

Jenom velmi málo aut vás vytrhne ze shonu běžného dne tak dokonale jako velká Volva. XC70 není výjimkou.
Zpět na článek
13. 12. 2013 12:40
13. 12. 2013 14:45
13. 12. 2013 12:46
13. 12. 2013 10:28
13. 12. 2013 11:42
13. 12. 2013 14:47
13. 12. 2013 23:57
14. 12. 2013 16:32
13. 12. 2013 10:59
14. 12. 2013 16:37
16. 12. 2013 07:45
17. 12. 2013 12:15
17. 12. 2013 12:54
13. 12. 2013 11:43
13. 12. 2013 17:44
13. 12. 2013 23:59
13. 12. 2013 11:46
13. 12. 2013 18:22
14. 12. 2013 16:12
14. 12. 2013 17:12
14. 12. 2013 18:26
15. 12. 2013 16:29
15. 12. 2013 19:01
17. 12. 2013 11:57
13. 12. 2013 13:33
13. 12. 2013 13:40
13. 12. 2013 15:02
13. 12. 2013 17:59
13. 12. 2013 18:19
13. 12. 2013 18:47
13. 12. 2013 19:03
13. 12. 2013 19:42
14. 12. 2013 16:14
14. 12. 2013 17:18
14. 12. 2013 19:35
13. 12. 2013 19:04
13. 12. 2013 19:44
14. 12. 2013 19:37
14. 12. 2013 20:45
15. 12. 2013 16:43
13. 12. 2013 15:23
13. 12. 2013 16:27
13. 12. 2013 16:37
13. 12. 2013 17:27
13. 12. 2013 18:24
14. 12. 2013 08:05
14. 12. 2013 15:05
15. 12. 2013 03:01
15. 12. 2013 09:37
15. 12. 2013 12:14
15. 12. 2013 14:02
15. 12. 2013 17:45
15. 12. 2013 19:48
15. 12. 2013 21:16
15. 12. 2013 21:43
15. 12. 2013 21:51
15. 12. 2013 22:31
15. 12. 2013 23:16
15. 12. 2013 22:02
15. 12. 2013 19:21
13. 12. 2013 23:04
13. 12. 2013 23:12
13. 12. 2013 16:55
13. 12. 2013 18:05
13. 12. 2013 18:50
13. 12. 2013 19:29
13. 12. 2013 19:30
13. 12. 2013 20:47
13. 12. 2013 21:07
13. 12. 2013 21:11
15. 12. 2013 18:43
13. 12. 2013 21:08
13. 12. 2013 19:19
13. 12. 2013 09:35
vosí hnízdo
koukám, že i taková ikona jako xc70 ztrácí na octavii 1.6tdi minimálně hvězdičku >:D
jsem rád, že se pátky drží v žertovném duchu ;-)
Rozbalit vlákno
15
13. 12. 2013 09:58
Re: vosí hnízdo
Musíš to vztáhnout k daný třídě a konkurenci…což je vlastně u XC70 dost těžká práce. A6Allroad bude při srovnatelný výbavě o půl míče dražší, zase má pneupodvozek a šestiválec.
Dtto spousta středních gazíků…

I já bych přidal jednu hvězdu! A to za dokonale odladěnej koncept, kterej ani po letech, kdy by konkurence už dávno přezbrojovala neztratil jiskru. Není to moje krevní skupina, ale jako rodinně/cestovně/pracovní auto pro spoustu lidí ano.
Souhlasím s Alešem, že tak relaxovanou jízdu zažiješ v málokterým autě a můžeš bejt naturelem jinak divočák.

Za mě tedy 4,5*…a variantu D5 ;-)
Avatar - Johny.Rico
13. 12. 2013 10:40
Re: vosí hnízdo
cca 130kw, to je, dle mě, teda opravdu zoufalé... Na druhou stranu, i BMW má dvoulitry, a jsou to čtyřhrnky, že...
13. 12. 2013 10:44
Re: vosí hnízdo
BMW není Volvo a nedává je do dvoutunovýho auta. Jezdil jsem ve verzi tuším 120kw někdy tři roky zpátky a představ si, že na rodinný tralalá na hory úplně v pohodě ;-) .
Nejsem volvista jako takovej, ale líbit se manželce tak bez váhání...
14. 12. 2013 16:30
Re: vosí hnízdo
BMW není Volvo a nedává je do dvoutunovýho auta.

[odkaz]

"Pod kapotou řady 5 Sedan a BMW řady 5 Touring nově můžeme najít dvoulitrový vznětový čtyřválec s výkonem 105 kW/143 k, označovaný jako 518d"
13. 12. 2013 11:43
Re: vosí hnízdo
pravda, je fakt, že volvu k dokonalosti chybí zřejmě výkonější naftový motor, člověk občas neodolá ty 6ti válce od konkurence trochu potrápit, jinak legacy outback taky možná volba :yes:
jinak nedávno jsem absolvoval krátkou cestu v s80 ve 4 lidech, byla to d5 a řidič konstatoval, že to moc netáhne:)
13. 12. 2013 12:40
Re: vosí hnízdo
Jo no, když to neřve jak tur a motor nemá tendenci s každou další otáčkou vyskočit spod haubny, tak netáhne. S čím to, prosím tě, srovnával?
Avatar - CarlosOstrava
13. 12. 2013 13:36
Re: vosí hnízdo
Já tedy vlastním S60 s dieselem (2002) a není to ani D5 a že by auto mělo problém s výkonem jsem zatím nezaznamenal a to s ním mám najeto už 200 000km za 7 let.
Samozřejmě, není to žádná raketa, ale na 95% všech aut to má.
Volvo prostě není o výkonu (i když 4,4 V8 to vyvrací), ale o pohodě za volantem a použití při každé příležitosti (denně do práce, na dovolenou, pro radost...)

K Volvu jednoduše musí mít člověk vztah...
13. 12. 2013 14:45
Re: vosí hnízdo
ale ty právě že máš D5 ;-)

první generace CR nafťáku z vlastního vývoje se právě označovala D5 2.4D. Když pak přišla nová generace v roce 2005, tak D5 zůstalo pro ni (136kW) a tato starší 120kW (případně její slabší 96kW sestra) už zůstala jen 2.4D

4,4 V8 určitě fajn, ale na "sportování" mělo/má Volvo spíš kategorii T5/T6 (když pomineme R-kové speciály)
13. 12. 2013 17:28
Re: vosí hnízdo
šlo jen o suché tvrzení :-)
Avatar - CarlosOstrava
16. 12. 2013 05:43
Re: vosí hnízdo
Mám právě slabší sestru :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2013 10:24
Re: vosí hnízdo
skus porovnavat tie hviezdicky u octavky s autom ktore je konkurentom octavky a nie s autom ktore je v inej triede ;-)
Avatar - Blue Sun
13. 12. 2013 10:25
Re: vosí hnízdo
To by je tak museli na auto.cz udělovat. Jenže, ono to u Škody jaksi... nefunguje.
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2013 10:27
Re: vosí hnízdo
skoda ma ako domaci produkt vzdy nejaku tu hviezdicku k dobru to je pravda ale nie je problem ( ak rozmyslame logicky ) tu jednu hviezdicku v hodnoteni vzdy odratat a tak porovnavat realny stav s konkurenciou
13. 12. 2013 12:46
Re: vosí hnízdo
Co bys chtěl ty srovnávat, když jediné auta, ve kterých jsi někdy seděl, jsou taťkova Felda a strejdův Lancer a o reálném stavu věci namáš páru ;-\
Avatar - Armin Tamzarian
13. 12. 2013 10:28
2007
se objevila současná generace XC70? Pořád vypadá skvostně.
Jasně, srovnání s A6 Allroad se vyloženě nabízí (prémie, zvýšené kombi, 4x4), jenže, ani to není úplně tak konkurent k XC70. Podobná auta to jsou, ano, ale každé s jiným naturelem.
(No dokážete si představit, že Vás někdo vyblikává v levém pruhu nalepený na zadku Vašeho auta v 190km/h a sedí v XCčku?)

Volvo XC70 :yes:
Rozbalit vlákno
4
13. 12. 2013 11:42
Re: 2007
Moc ne, když má maximálku dvě kila >:D
13. 12. 2013 14:47
Re: 2007
>:-[]

ale dá se nachipovat, pak to letí až 210 :-)
Avatar - Sumi2000
13. 12. 2013 23:57
Re: 2007
No..to je fakt pecka..to nepředjede ani Passat s TSI.. >:D
14. 12. 2013 16:32
Re: 2007
(No dokážete si představit, že Vás někdo vyblikává v levém pruhu nalepený na zadku Vašeho auta v 190km/h a sedí v XCčku?)

Já si to dokážu představit. Trochu tomu psychopatovi zrychlím, předjedu poslední kamión a pak se zařadím zpět do pravého pruhu.
13. 12. 2013 10:59
Automat
Je zajímavé, pokolikáté se setkávám s výhradami k volvímu automatu. Už 5 let lítám s XC60 a přijde mi úplně v pohodě, a to i v extrémech. Ano, tak rychlé reakce jako DSG nemá, na druhou stranu nezmatkuje např. při popojíždění v kolonách. Nyní mám i roční zkušenost s do nebes vynášenou Mazdou CX-5, kde jsme se mohli dočíst chvalozpěvy typu „Kdybych se měl narodit jako převodovka, tak v Mazdě“. Přitom reakce v mazdě nejsou rychlejší, sametovost řazení je stejná a naopak má lehké tendence ke zmatkům. Navíc je nepříjemně citlivá na sešlápnutí plynu, takže vám občas naservíruje brutální kickdown, i když jí chcete jen probudit z uspávajícího skyactive-režimu o mínus jeden stupeň. Tak nevím, čím si to ti Japonci zasloužili...

Jinak s recenzí nemám problém, souhlasím. Mohu potvrdit i částečnou ztrátu kultivovanosti a hlučnost pětiválce, když mu naložíte. To je také moje hlavní výtka volvu. Jsem zvědavý na nové čtyřválce s osmistupňovými automaty.
Rozbalit vlákno
4
14. 12. 2013 16:37
Re: Automat
To jsou jen zažité představy, kterých se prostě všichni urputně drží. Benzinové auto nejezdí pod deset litrů, převodovky Volva jsou neschopné, Subaru je jediná poctivá čtyřkolka, BMW má nejlepší motory, Ford nejlepší podvozky apod.
Klid, s těmito lidmi musíš nějak vyjít, stačí jim jejich domnělé pravdy potvrdit a dále se o ně nestarat. Hlavně jim na jejich modly nešahej. Užívej jízdy, přeji hezké zážitky za volantem poctivého evropského super auta.
Avatar - Gasoline
16. 12. 2013 07:45
Re: Automat
Já mám jinou zkušenost. Občas jezdím švagrovou XC90 a automat je teda hodně škubavý a tak nějak nepříjemný v porovnání s ZF u mého LandRoveru.
Avatar - dochtor
17. 12. 2013 12:15
Re: Automat
Skôr to vidím tak, že ten konkrétny automat v XC90 má nejaký problém, resp. je pred smrťou.
Avatar - Gasoline
17. 12. 2013 12:54
Re: Automat
To bych neřekl. Je kupován jako funglovka, teď má tři roky, 60k km a značkový servis. Ono to není tak tragické, jak to vyznělo, ale prostě ta sametovost ZF převodovek tam není. Pokud chce být Volvo bráno jako prémiový vůz, měl by být automat lepší.
Avatar - rimow11
13. 12. 2013 11:43
666
sranda že volvo je horšie ako škoda >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
13. 12. 2013 17:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Sumi2000
13. 12. 2013 23:59
Re: 666
:yes: Taky už švédský taxík patří nyní někam do asie.. :no:
Avatar - Deathstar
13. 12. 2013 11:46
Budíky
Je to moc pěkný auto,ve světě kde je každý druhý SUV a MPV sport,je potřeba mít i takovýhle pohodlný a nesportovní auta..
ALE, koho napadlo,tam dávat ty proměnlivý digitální ukazatele místo klasických, a ještě režim performance,červený,řvavý budíky,digitální tacho,a ukazatel mometální síly v dieselového kombíku Volvo.(??!!). To je trochu zbytečný,vzhledem k naturelu auta..
Rozbalit vlákno
9
Avatar - peV
13. 12. 2013 18:22
Re: Budíky
Taky mi to tam absolutně nesedí, původní s kovovým lemem a gravírováním byly téměř dokonalé. Škoda, že se nedrží zaběhlých tradic jako třeba BMW.
14. 12. 2013 16:12
Re: Budíky
Aha, máme tady modlu BMW. Takže BMW se žádných tradic nedrží.

[odkaz]
Avatar - peV
14. 12. 2013 17:12
Re: Budíky
OK :yes: , to je ale aspoň jen jako option, já myslel samozřejmě toto [odkaz]
14. 12. 2013 18:26
Re: Budíky
Jojo, přesně takto mi to vyhovuje. Viděl jsem i ty nové "budíky" a moc mě to neoslovilo. Displej mi přijde příliš přesvětlený. Je tam vidět ta šedá aktivní plocha toho LCD. Zapracovat na kontrastu by samozřejmě šlo, ale...
Avatar - Ada je zase tady
15. 12. 2013 01:31
Re: Budíky
XC70 má ještě pár dalších slabin: vedle pouťových display-ů ještě příliš šikmý středový panel, který mne tlačí do pravé nohy. Když vypneš zapalování, nejde zavřít šíbr (mělo by to být podobné, jako okna, které jdou zavřít ještě 30 vteřin). A rádio nemá dlouhé vlny (i když vysílání na DV u nás bude - BOHUŽEL !!! za chvíli minulostí). Jinak D5 určitě namísto D4. Objem ničím nenahradíš..
Avatar - peV
15. 12. 2013 16:29
Re: Budíky
Až na to, že D4 je jen podladěný D5, objem v obou případech 2,4l. :no:
Dlouhé vlny jsou pravěk, když chceš něco extra, připlať si za DAB. Střešní okno jde ovládat při zapalování v poloze 1.
Avatar - Ada je zase tady
15. 12. 2013 18:20
Re: Budíky
D4 vs D5 - obávám se, že se mýlíš. D4 je označení i pro čtyřválec.
[odkaz] ;-)

DAB mi určitě bude hrát český rozhlas po celé střední EU jako ČRO na 270kHz...
:no:
Avatar - peV
15. 12. 2013 19:01
Re: Budíky
I z toho odkazu, co si sem dal je zřejmé, že se jedná o stejné motory. Pokud ovšem koukáš na D4 FWD pak ano, to je pouze 2,0l čtyřválec - jenže testované auto je D4 AWD a o tom je tu řeč.
S tím DABem jsem se sekl, myslel jsem Sensus connect, kde si můžeš hrát svůj CRO přes web.
Avatar - dochtor
17. 12. 2013 11:57
Re: Budíky
Celkom pekne si naletel na ten "hokej", čo tu autor článku rozohral.
Takže:
- logika označovania motorov pri S80, XC60 a XC70 je úplne zhodná !
- D4AWD je len podladené D5AWD, stále zostáva biturbo päťvalcom :-)
- D4 (malo by tam byť ešte Drive-E) je štvorvalec s biturbom a štart-stop systémom
- D4AWD a D4Drive-E sú výkonovo zhodné
- je tu ešte D3, čo je pôvodný 2,4L päťvalec zmenšený na dvojliter s jedným turbom
Avatar - Katikakus
13. 12. 2013 13:33
Kral
Pro me i nadale zustava kralem tridy.
Ad hvezdicky: Ano, vime vsichni, ze hodnoceni se vztahuje na konkretni tridu, i tak ovsem vyzniva v kontextu tohoto clanku vcerejsich 4,5 OIII nanejvys komicky.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Iv8
13. 12. 2013 13:40
Re: Kral
Ano, ale těžko to vysvětíš mladému "řidiči" s kšiltovkou, pro kterého je vrchol blaha čipnutý Golf TDI nebo milovníkovi Škody. Na Volvo si musíš počkat, musíš ho pochopit, musíš k němu dozrát. Je to jiná liga. Neříkám lepší, ale jiná. Je to jako dát přednost kartonu kvalitního červeného vína před rychle naraženou bečkou místního oblíbeného piva.
13. 12. 2013 15:02
Re: Kral
Inu, Volvo je kompromis. Je to hra na prémii, která není prémiová. Pohon všech kol shodný se zástupci mainstreamu až low-endu. Dieselový motor, který neoplývá ani výkonem, ani spotřebou. Automat, který není ani špatný, ale ani dobrý. Líbí se mi
jejich design, tam není co vytknout, za XC70kou nebo V70kou jsem se vždycky
otočil. Ale jízdně je to prostě pro usedlého pána středního věku.
Avatar - Johny.Rico
13. 12. 2013 17:59
Re: Kral
Přesně tak, nemám, co bych víc dodal :yes:
Avatar - peV
13. 12. 2013 18:19
Re: Kral
Nebo otce od rodiny, třeba i mladého, který nechce vystavovat rodinu riziku nehody,ale ani riziku, že budou děti vyrůstat bez otce...
Tahat nos nad Haldexem je pro mě důkaz čistého teoretizování.
13. 12. 2013 18:47
Re: Kral
Probůh a když pojedou v éčku nebo v A6ce tak jsou odsouzeni k jisté smrti, zatímco
z Volva vylezou, otřou si pudr z airgabů a budou se smát, jak s tím vy..bali...
Můj známý měl XC70 (teď jezdí v 60ce), firemní politika, vyšší management musí mít
Volvo. Jeho manželka právnička, jezdila s 530d. Vždycky mi říkal, jak je s tím Volvem
strašně spokojený, dokud si nepřesedne do auta svojí paní...
Avatar - peV
13. 12. 2013 19:42
Re: Kral
Když máš pocit, že je text absolutní kravina, je fajn zamyslet se ještě jednou ;-)
Myslím to tak, že volvo tě fakt nesvadí hnát to za rychlostním limitem, což se třeba o A6 tolik říct nedá - jistě mužeš to otočit a brát jako důkaz neschopnosti...
Například: od té doby co mám XC70 jezdím často ve městě 40 tam, kde jsem dřív v Yetim jezdil 60. Faktem je, že ta 530d v odpovídající výbavě bude pořád znatelně dražší, jinak je to ovšem super kočár...mě víc sedí volvo.
14. 12. 2013 16:14
Re: Kral
To šlo Volvo s kvalitou až tak dolů? ;-)
Avatar - peV
14. 12. 2013 17:18
Re: Kral
Začalo ti v autě vrzat zas něco dalšího, že si dnes tak nabroušený? ;-)
14. 12. 2013 19:35
Re: Kral
Ale vůbec ne :-) Všechno je už vyřešeno, sem tam něco zaskřípe, karoserie pracuje, ale už jsem si zvykl, že nemůžu od nich čekat něco excelentního. To bylo jen tak, mám tam přece smajlíka nebo ne?
13. 12. 2013 19:04
Re: Kral
Suhlasim. Volvo z mojho pohladu je auto pre ludi, ktorych nebavi soferovanie.
Avatar - peV
13. 12. 2013 19:44
Re: Kral
To jsou pořád taková klišé a stereotypy...mě řízení baví a 50 mi není. Jenže na řidičské zážitky jsou jiná auta než 4,9 metrové rodinné kombíky plné lidí, bagáže a psů.
14. 12. 2013 19:37
Re: Kral
No, záleží na úhlu pohledu. Co je to přesně, když Tě baví řízení? Že auto posíláš ve vysokých rychlostech do zatáček, že využíváš síly motoru na maximum a že se opájíš přetížením?
Pro někoho může být "baví mě řízení" zcela něco jiného. Relaxace, pohodlí, klidná hudba.
14. 12. 2013 20:45
Re: Kral
Pamatam si jednu reklamu Volva, ktora znela zhruba takto: V zivote su dolezitejsie veci ako Volvo. Preto ho riadite.

Nemyslim to v zlom. Ako business plan je to uplne legitimne. Doraz na bezpecnost, rozne asistencne systemy, pohyb smerom k autonomnemu riadeniu bez zasahu vodica, teda posun k tomu, ze clovek za volantom bude viac pasazierom ako vodicom...
Avatar - peV
15. 12. 2013 16:43
Re: Kral
Dokud se dá ten autopilot vypnout, nevidím na tom nic špatného. Ono po ujetí několika set kilometrů aktivním stylem může být fajn se na zbytek cesty trochu uvolnit. Volvo už spoustu let vyvíjí autovlaky [odkaz]

Můžeš jet jak drak a když na tebe přijde únava...svěříš řízení někomu jinému...
13. 12. 2013 15:23
BRAVOLVO
Jsou auta a auta... :-)

Tak navážno - nemůžeš srovnávat A6 Allroad s XC70. Audi je vrchol světa, a to v dané konfiguraci ve všem - ve stylu, v technice, a samozřejmě i v... ceně.

XC70 byť vizuálně v bratrském módu míří garážově jinam. A to "jinam" není kritika, to je naopak pochvala. Volvo je pro pohodáře, uvnitř skandinávsky skvostné, jízdně především komfortní, v technice důstojné, a v ceně... přiměřené.

A pak, je to tzv. držák. Tohle se těžko popisuje, avšak věř, že volvisté se například při čtení diskusních žalmů, že kolegům už po padesáti kilometrech prémiově vrže přístrojovka v konkurenčním modelu, jen tiše usmívají. Tohle prostě u Volva nezažiješ.

P.S. Chce to dépět, nezávislé topení, a v zimě jsi v ixcéčku takový silniční ... SANTA XCLAUS...

BRAVOLVO :yes: :-!
Rozbalit vlákno
21
13. 12. 2013 16:27
Re: BRAVOLVO
Krasavec.
Jak auto, tak oba textíky (tvůj i od Aleše).
Když pominu ten tatíkovsko-relaxační styl, nenacházím jediné mínus tohoto vozu, zejména interiér je pro mně tím nej mezi současnou prémií.
13. 12. 2013 16:37
Re: BRAVOLVO
Jo, je to parádní model. A poměrně vkusně mu zakomponovali i to radarové čidlo do předku.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2013 17:27
Re: BRAVOLVO
Musím se ohradit k tomu, že Audi je vrchol světa a že je tedy XC70 jinde... Já bych to viděl právě naopak. XC70 je plnohodnotným jak jakostním, tak i velikostním konkurentem Allroada :-) Rozdíl mezi těmito vozy je asi takový jako mezi německou prémiovou trojicí (jeden je sportovec, druhý elegán.... ale pořád je to prémiovka se vším všudy).

Osobně se mi líbí, ale z vlastní zkušenosti a asi i vzhledem k svému věku musím říct, že bych se přiklonil k tomu Audi. Volvo je super auto, ale jak píšeš, pro usedlé a já bych doplnil řidiče v letech... uvnitř je vše sterilní, nudné, ale perfektně zpracované... je to jako sedět v luxusní restauraci, kde chybí jistý pocit útulnosti :-) Měl sem možnost tento model srovnat s prvními V70tkami, které vychází ještě z 850tek a zde jsem si připadl více povědomě, více normálně :-) Jízdu nehodnotím, ta plně odpovídá vozu a jeho zařazení, ničím nevyniká, ničím neurazí :-) Jak se píše v recenzi, křižník na dlouhé cesty :-)
13. 12. 2013 18:24
Re: BRAVOLVO
No, umět (si) přiznat, že A6 All je opravdu komplexním objektivním vrcholem dané subtřídy je cesta k realitě. Přečti mě prosím ještě jednou, já nekritizuji Volvo za to, že je jiné než Audi, naopak ho chválím. Co je to audi allroad uvídíš například zde - 313 koní v akci. Je to skvostné - [odkaz]
No a Volvo má jiné priority avšak nelze ho stavět proti (komplexní) světové špičce. Je to úplně jiný svět. Samozřejmě, že je důležité do toho všeho promítnou svůj jezdecký naturel. No a třeba ti z toho pro tebe vypadne jako nejvhodnější pro život právě Volvo. Takových je hodně... ;-) A je to fajn... :-)
Avatar - donPedro
14. 12. 2013 08:05
Re: BRAVOLVO
;-) Aber hier: [odkaz] neb jakožto obyvateli Sudet je mi tento jazyk jaksi bližší, a dovolím si upozorniti na žertovnou poznámku pana testéra v cca druhé minutě ;-)
Avatar - Ozzman
14. 12. 2013 15:05
Re: BRAVOLVO
Já vím, že nekritizuješ Volvo :-) Audi je komplexně na špičce, ale v některých aspektech je Volvo Volvem a proto si myslím, že se řadí po bok stejné prémiové kvality :-)
15. 12. 2013 03:01
Re: BRAVOLVO
Audi je uz iba preznackovany Volkswagen. Ked vidim v interieri Audi rovnake ovladace ako v Seate Ibiza, tak sa len pousmejem aky je to bomba kseft vyrabat to za cenu Seatu a predavat za cenu Audi. Dobre to v tej koncernovej centrale vymysleli. "komplexny objektivny vrchol a komplexna svetova spicka" ??? - tak mozno pred 20 rokmi. Realita je kruta ale mal by si ju akceptovat.
15. 12. 2013 09:37
Re: BRAVOLVO
Ano. A Lexus je přeznačkovaná Toyota a Rolls-Royce přeznačkované BMW (podívej se třeba v RR na infotainment)... To snad nemůžeš ani myslet vážně. Vrej si do paměti, že Audi používá úplně jiné metody, technologické postupy, věci nezkoušené neaplikuje do svých aut. Já jsem pro koncern dělal svého času jedinou výběrovku na střeva do autorádií. Obrovská zakázka, přijel dokonce i vice-president naší značky z Korey. Dopadlo to dobře, až na Audi. To prohlásilo, že až budou dva roky testovat ty součástky autorádií v VW, Škodě a Seatu a nebudou s tím žádné problémy, pak možná začne o roli v této zakázce uvažovat. To samé platí třeba i pro takové komponenty jako vyhřívání sedadel. Existuje jedna firma u Aše, GR Electronic a já tam shodou okolností byl na jednání s jejich ředitelem. A víš co se stalo? Provedl mě po závodě. Pro Audi tam ale měli postavenou speciální linku, úplně oddělenou od normálního provozu. Používali tam zcela jinou techniku, úplně jiný materiál vyhřívacích drátů (něco na bázi karbonu a molybdenu) a měli tam pouze zkušené pracovníky. Prostě, podle slov ředitele, to byl jejich požadavek.
Z jiného soudku. Byl jsi někdy u předání třeba R8 přímo v továrně? Viděl jsi někdy, jaké materiály používají pro dekorace interiéru v Audi Exclusive programu? Ne? Tak se podívej třeba tady...

[odkaz]

Víš, že Audi používá speciální team, složený jen z žen, které navrhují ergonomii ovladačů v interiéru, ale i cvakání těch ovladačů, hmatový vjem a dokonce ovlivňují i vůni v celém prostoru pro posádku.

[odkaz]

A co se týče světové špičky. Co o tom víš? Využití hliníku, LED světla, motory, konstrukce pohonu quattro (v nových modelech je to upraveno a zas o kus dále).

Až příště budeš zvracet ty nesmysly o koncernu, zkus si zjistit alespoň fakta a neřiď se dojmy. 8-s
Avatar - eLzyx
15. 12. 2013 12:14
Re: BRAVOLVO
k těm ženským - Volvo má také takový team. Dokonce navrhl kompletní prototyp auta(YCC).
K té vůni - nevím proč, ale když otevřu 5leté Volvo, tak voní pokaždé lépe (po kůži) než stejně staré Audi (po plastu). U nových aut je to zhruba na stejno.
15. 12. 2013 14:02
Re: BRAVOLVO
Jojo, vim. Videl jsem dokonce o tomto pocinu nejaky dokument. A verim i tomu, ze volva krasne voni. Doufam, ze to cinane nejak nezmrvi do budoucna. Ono, prave ze starsi audi bych si osobne nekoupil. Jeste minula generace a6 me moc neoslovovala. Ale jaky pokrok udelali komfortem, motory, jizdnimi vlastnostmi i materialy je az neuveritelne. Dal bych jim zato auto Nobelovu cenu ;-)
15. 12. 2013 17:45
Re: BRAVOLVO
Ak si pracoval v Automitive ako pises, tak by si nam mohol este zdovodnit preco Audi (ak im nejde o maximalny zisk na ukor kvality) akceptuju este dodavatelov ktori im dodavaju max.25 chybnych kusov z 1000. Napr. ak chces dodavat do takej Mazdy mozes mat maximalnu chybovost 3/1000. Dost rozdiel podla mna. A este som nepochopil tvoju logiku kde vychvalujes to, ze koncern si najprv svoje polohotove komponenty s konstrukcnymi chybami 2 roky testuje na zakaznikoch VW/Skoda/Seat a az ked nahodou je vsetko ok, tak ich namontuje do Audi.To je podla tvojej logiki akoze plus pre Audi, ale ty zakaznici co si kupia VW/Skoda/Seat namaju narok za svoje peniaze na kvalitny produkt, lebo si nekupili Audi alebo ako??? 8-s
15. 12. 2013 19:48
Re: BRAVOLVO
Já jsem nikdy nepracoval v automotive, kde jsi na to v mém textu přišel? Já jsem alergický na ty žvásty o drahém VW. Je to prostě a jednoduše nesmysl. Důkazem jsou prodeje nebo si myslíš, že všichni zákazníci Audi jsou duševně pomatení a kupují tyto produkty jen tak, že chtějí vyhodit více peněz?
S tou chybovostí... Máš nějaký zdroj? Přehled? U jakých dodavatelů?

A s mou logikou... Ano, vychvaluji přístup Audi, které odmítne implementovat jinou technologii výroby autorádií a počká na výsledek testování u ostatních značek koncernu. A teď ke Tvé logice... Nikde jsem nepsal, že to, co jsme tam dodávali bylo chybové nebo nekvalitní. Dokonce jsem přesvědčen, to bylo velmi kvalitní (Class A součástky a obvody). Byly tam dost přísné parametry, ale to řešili kolegové z produktových oddělení.
15. 12. 2013 21:16
Re: BRAVOLVO
Ja netvrdim ze Audi nie je lepsie ako VW, to je snad jasne kazdemu ze je lepsie. Ale ja tvrdim, ze uz to ani zdaleka nie je to Audi ake bolo v minulosti. Audi si vybudovalo v minulosti velmi dobre meno a uznavam ze to bolo plnym pravom. Ale potom ho bohuzial prebral VW a Audi stratilo svoju suverenitu. Co bude Audi vyrabat a ako to bude vyrabat a hlavne za kolko to bude vyrabat, sa uz nerozhoduje v Ingolstadte, ale vo Wolfsburgu ak ma chapes co chcem povedat. A ako vsetci vedia vo Wolfsburgu su dolezite cisla a este raz cisla a iba cisla. A na to Audi uz trocha doplaca. Ja nehovorim ze su to zle auta, ale skutocna premia uz je zase o pol kroka dalej a koncern dotahuje. Ak by islo Audi o nejakych 10-15% dole s cenou, tak poviem ze ok realne platim za to co dostanem. A k tej kvalite asi tolko, ze Q7 z Bratislavy by si nechcel vermi mi, a ak ano tak maximalne za cenu Tuaregu, ale to uz samozrejeme nieje Audi ale iba VW ;-)
Avatar - Ham.
15. 12. 2013 21:43
Re: BRAVOLVO
Zkus vyjmenovat pár modelů, kterými si Audi vybudovalo dobré jméno před tím, než VW převzalo Auto Union od Mercedesu v roce 1964. :-)
15. 12. 2013 21:51
Re: BRAVOLVO
Opět ta otázka: S tou chybovostí... Máš nějaký zdroj? Přehled? U jakých dodavatelů?

A pak taky, v čem je dneska prémie o půl kroku dále? V čem konkrétně? Podvozky, motory, převodovky? BMW si převodovky většinou nechává dovážet od ZF. OK, dělá to nyní i Audi, protože tomu produktu ZF Electronics (komické je, že to taky byl můj zákazník) prostě není co vyčítat. Podvozky, pokud nejezdíš real life rally jsou víceméně obdobné (spíše bych řekl, že dneska hrají roli více pneumatiky) a motory? Zkusil sis někdy novodobé BiTDI nebo osmiválce od Audi?
Když se začala vyrábět třeba R8, tak všichni mluvili o přebrandovaném Lamborghini. Přitom 80% dílů bylo unikátních. Já jsem byl osobně při finalizaci zmíněného vozu. Je to nádhera se na to jen koukat. Pozor, tím nechci tvrdit, že ostatní výrobci nemají své technologie, postupy, unikátní charakter.
A co se týče Q7, to je podle mého nejhorší auto, které Audi kdy vyrobilo. Teď myslím hlavně to směřování. Kdyby se drželi jasného odkazu na sportovní historii a úspěchy, bylo by to lepší. Ale takový je prostě svět. Z klasického tvaru osobního auta se stává stěhovací vůz.
15. 12. 2013 22:31
Re: BRAVOLVO
Mal som na mysli napr. ake meno si urobilo Audi v 70. a 80. rokoch hlavne v Rally sutaziach, vtedy sa na Qatrro len tak nieco nechytalo, mozno este Lancia Delta Integrale, ale bohuzial v oboch pripadoch uz zasla slava. Ale aj Audi 100 a Audi 90 si myslim ze boli celkovo uspesne a dobre auta v tom case.
S tou chybovostou sa mi to teraz nechce hladat, ale ak mas chut tak si to na nete najdes a dopracujes sa k tomu. Taketo interne udaje samozrejem automobilky bezne nezverejnuju. Ale z prvej ruky od dodavatela pre VW ti mozem povedat ze VW Bratislava to ma 25/1000 a je jedno ci je to WV, Audi alebo Cayenn, KIA Zilina cca 20/1000 a PSA v Trnave to uz neviem povedat. V Audi R8 som sa raz viezol a nemal som namietky, ale za tie prachy radsej asi GT-R. Naposledy som mal moznost vyskusat novu S-Klasse alebo Lexus IS >:D to je u mna premia!
Avatar - Ham.
15. 12. 2013 23:16
Re: BRAVOLVO
Audi v 70 a 80 letech bylo dávno pod koncernem, takže tvůj výrok o tom, jak ztratilo po převzetí VW svoji suverenitu jsi právě dokonale popřel, protože vývoj Quattra a jeho tebou zmíněné úspěchy v rallye byly dosaženy pod plnou kontrolou VW.
A ve sportu Audi dnes dokazuje daleko víc než v minulosti. Třeba poslední předlouhá šňůra vítězství v závodu 24 LeMans je daleko prestižnější než dva vousaté tituly v rallye. Jen namátkou největší letošní úspěchy.
Kristensen letošní vítěz 24h LeMans i celého seriálu FIA WEC
Rockenfeller letošní vítěz DTM
Stippler letošní vítěz seriálu FIA GT.
15. 12. 2013 22:02
Re: BRAVOLVO
Přijde mi, že jsi historii Audi neviděl ani z rychlíku. Když VW koupil Audi (Auto Union) od Daimleru, tak nebylo v nejlepším stavu. A čím si vybudovalo dobré jméno? Dvoutakty?
15. 12. 2013 19:21
Re: BRAVOLVO
V jakém Audi? Jaké ovladače? Já si všimnu, že ta auta dělají stejní lidé. Nebo se museli dohodnout na stejném přístupu/ filosofii. Ale stejné díly? Dnes to moc nevidím. Musel jsem se podívat na fotky, co je vůbec v Ibize, ale z Audi (ani A1) jsem nic nepoznal. Ale možná tam něco bude. Třeba tlačítko na ovládání okna, nebo kolečko na nastavení podsvícení - u nich těžko říct.
13. 12. 2013 23:04
Re: BRAVOLVO
Audi? No já nevím, ale dal bych přednost Volvu... tedy pouze v případě tebou jmenovaných modelů. Ten interiér a tradiční záď to je Volvo jak ho známe a prakticky žádné jiné auto mu není podobné. Díky tomu u mě Volvo vyhrává na plné čáře. Osobytý jedinečný styl bez pozlátek. Nádherný kus auta! :yes:
Avatar - Emel
13. 12. 2013 16:55
Příplatky
Jsou auta a auta a jsou testy a žvásty. K tomuto testu - moc pěkně napsané, mám jen jednu připomínku - to atd. v příplatcích je v penězích nějakých čtvrt mega. Nestálo by to za rozepsání?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - peV
13. 12. 2013 18:05
K zamyšlení
Celá diskuse se nese v téměř svátečním duchu, nerad bych pohodu rušil. Přesto si dovolím pár postřehů.
Přijde mi například, že prakticky každé zde testované volvo nastavuje redakci zrcadlo a obraz je to trochu směšný, trochu smutný. Obojí lehce s nadsázkou a bez urážky.
Volvo skutečně není o sportování, těch několik výjimek nyní pomíjím. Není prostě vhodné a ani moudré protahovat XC70 vlásenkami co nejvyšší rychlostí a sledovat náklony nebo boční vedení sedadel (které mimochodem náznakem tohoto oplývají, ne že ne). Vždyť já si XC70 právě kvůli sedačkám koupil! Jak mohou tato úžasně pohodlná křesla být jmenována mezi mínusy?
To samé o náklonech - ne káždý chce tvrdé auto, nebo jinak: měkký podvozek není negativum, to je vlastnost, alternativa!

Trochu to působí, jako by celá redakce stále žila ve světě nedospělých, uhrovatých závodníků za každou cenu. Že tomu tak není? Pak by to chtělo oceňit skutečné kvality a ne za každou cenu srovnávat nesrovnatelné. Vínu také nelze vytýkat absenci hořkosti a pivu málo červenou barvu...

A6 allroad...konkurent? Kdeže. Lepší je tam vše. Ovšem cena o jednu octavii vyšší.

Jestli D4 stačí? Jistěže. Alespoň tak si to myslí na skandinávským trzích, kde jich jezdí požehnaně a D5 je jev relativě výjimečný, modrý čtverec polestaru pak zcela raritní. Spotřeba je pak v obou případech prakticky stejná.

Škoda, že test není obsáhlejší (pokolikáté už tento povzdech). Proč nezmínit podlahu zavazadelníku, která se elegantně zvedá na plynových vzpěrách odhalujíce uklizenou přihrádku pro lékárničku, trojúhelník a podobně. Proč nepopsat nový palubní systém (to by mne vážně zajímalo, jestli je opravdu lepší, než ten, který mám já a který skutečně není dokonalý). Proč nepopsat pro ty méně šťastné jak skvělé je nezávislé topení nastavované z mobilu pomocí aplikace Volvo on Call?

XC70 je skutečné auto individualita, škoda, že jich v Čechách nejezdí víc, na silnicích by bylo bezpečněji a klidněji.

A slabé stránky...ech, nerad bych pohodu rušil.
Rozbalit vlákno
21
13. 12. 2013 18:50
Re: K zamyšlení
Inu, ve Švédsku jsou pokuty tuším podobné jako ve Švýcarsku, takže tam bych neváhal a vystačil bych se slabší motorizací.
Nedávno jsem byl jednu V70ku projet a musím pochválit, měla vyhřívané všechny čtyři. To se vidí jen u vlajkových lodí. Hold ve Švédsku jsou takové věci třeba...
Avatar - petrumr
13. 12. 2013 19:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - peV
13. 12. 2013 19:29
Re: K zamyšlení
Pointa je v tom, že ve Švédsku se jezdí podstatně klidněji, kultivovaněji ovšem celková doba jízdy na srovnatelné trase není delší. Cesty jsou často 2+1 pruh a předjíždění není tak nebezpečné jako u nás. Nevím jak ve Švýcarsku, ale ve Švédsku jsou pokuty na podobné úrovni vzhledem k platu jako u nás.
Avatar - petrumr
13. 12. 2013 18:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - peV
13. 12. 2013 19:30
Re: K zamyšlení
Nevím, jak moje práce souvisí s volvem...Nemusím nic polykat, cena odpovídá tomu, co jsem za ni dostal. XC70 se vyrábí v Göteborgu. Howgh!
Avatar - petrumr
13. 12. 2013 20:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - peV
13. 12. 2013 20:47
Re: K zamyšlení
Prosím? Můžeš to přeložit do češtiny? :-)
Avatar - woody-alien
13. 12. 2013 20:59
Re: K zamyšlení
Petrumre, OK. Fabia je mnohem lepší než XC70, protože na ni si vydělá i noční vrátnej. A už, prosím tě, sklapni.
13. 12. 2013 21:07
Re: K zamyšlení
Trefa :yes:
13. 12. 2013 23:07
Re: K zamyšlení
Geniální reakce >:D :yes:
14. 12. 2013 15:20
Re: K zamyšlení
>:D uzasna reakcia :yes:
14. 12. 2013 16:20
Re: K zamyšlení
Skvělé >:D :yes:
13. 12. 2013 21:08
Re: K zamyšlení
Mam 2 volvo v poradi a tiez by som tu mohol rozpisat vsetky negativa.Nie je to take okate ako nemecka trojka,ani z daleka tak nejazdi (aj ked sem tam by sa to neuskodilo)... ale popravde,v ziadnom aute sa nedokazem tak uvolnit ako vo Volve. Tam si clovek jednoducho nic nemusi dokazovat. Ked mate Audi,kazdy ocakava ze budete jazdit 180 a ked si to valite 130 v pravom pruhu,tak asi telefonujete. Vo Volve vas neriesi nikto. A ze to nema 300 koni... a naco komu budu (a keby ste ich velmi chceli,ma ich aj Volvo).
A k tej cene... ako povedal jeden z konstrukterov Volva..."Volvo sa neboji investovat peniaze tam,kde ich nie je vidno...". Vid napr. najnovsi crash test v USA pri nizkom prekryti pri xc90 (11 rocne auto).
A k diskusii-nepamatam si takuto kultivovanu diskusiu-krasa. Pekny vecer vsetkym.
Avatar - aproximus
13. 12. 2013 22:16
Re: K zamyšlení
žeby závist?
13. 12. 2013 19:19
Re: K zamyšlení
:-) :yes:
Avatar - salamoon
13. 12. 2013 21:33
najlepsie sucasne volvo
nadherne,uzasne... :yes:

my dream car :*)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Sumi2000
14. 12. 2013 00:01
Re: najlepsie sucasne volvo
:-) Vtipné..auto snů asi vypadá jinak.. ;-)
Ale pro tat'ku do práce a na chatu OK.
Avatar - salamoon
14. 12. 2013 13:37
Re: najlepsie sucasne volvo
hmmmm,a ako vyzera auto snov?
podla akych kriterii sa hodnoti,ktore je auto snov?
musia mat vsetci za auto snov ferrari,ci veyron?
alebo si sa stale zasekol v puberte? :-|
Avatar - MichalSVK
14. 12. 2013 15:03
Re: najlepsie sucasne volvo
Prečo by malo vyzerať inak? Ja si tiež takto predstavujem auto snov. Auto v ktorom sa cítim príjemne, môžem s ním ísť do Grécka a späť a nebudú ma po jazde bolieť kríže a nevytriase zo mňa dušu na zlých cestách a bezpečne ma ma dopraví aj na lyžiarsky svah.

Niekto tu spomenul, že Volvo je auto pre tých, ktorí nemajú radi šoférovanie. Ja myslím, že nie každý prahne po 250-tke na diaľnici a práve pokojný naturel Volva je pre niekoho stelesnením dokonalej jazdy.
14. 12. 2013 16:24
Re: najlepsie sucasne volvo
Nevím, jestli to není trochu klišé, s těmi zády. Možná máš zkušenosti z vyšší střední třídy, ale já to vnímám jinak. Cesta Praha Ostrava a zpět a komfortní sedadla v BMW. Bolí mě záda a jsem stejně unavený, jako v jakémkoliv jiném autě. Je to samozřejmě všechno pohodlné, tiché a komfortní, ale že bych vystoupil jako po desetihodinovém spánku, to ani náhodou.
Avatar - peV
14. 12. 2013 17:27
Re: najlepsie sucasne volvo
Klišé to do značné míry je, ale rozdíl oproti nižší střední je dramatický. I když markantější než v kvalitě sedaček je rozdíl v hluku za jízdy.
14. 12. 2013 18:29
Re: najlepsie sucasne volvo
Souhlasím. Obecně se o Audi A3 v testech mluvilo jako o autě se skvělým odhlučněním. Přitom je tam skoro nesnesitelný hluk po přesednutí z BMW 5.
Avatar - peV
14. 12. 2013 18:52
Re: najlepsie sucasne volvo
Můžeš srovnat s 1:er, A-klasse nebo V40? Jinak zklamání, A3 mi jinak jako 2.auto přijde ideální.
14. 12. 2013 19:41
Re: najlepsie sucasne volvo
Ne, nemám zkušenosti. 1er vs A3 jedině. 1er mi z tohoto pohledu příjde rozhodně více utlumená od hluku podvozku. Co se týče aerodynamického hluku, tak jsou obě auta hodně podobná. Motor je odhlučněn taky stejně. Je to na vysoké, velmi vysoké úrovni na nižší střední třídu. Ale vše je relativní, hlukem od kol mi třeba Audi vadí daleko méně než nová Octavia.
15. 12. 2013 09:26
Re: najlepsie sucasne volvo
Trojka je hlučnější než pětka, pětka je hlučnější než sedmička. Obecně se v malém autě nedá dosáhnout takového odhlučnění, dveře, skla, všechno je "subtilnější" a tak to propouští víc hluku. Daní za to je vyšší hmotnost.
15. 12. 2013 13:48
Re: najlepsie sucasne volvo
To je neuveritelne zjisteni >:D Rozsiril jsi mi obzory.
Avatar - peV
15. 12. 2013 16:51
Re: najlepsie sucasne volvo
:yes: >:-[]
15. 12. 2013 22:09
Re: najlepsie sucasne volvo
No vzhledem k tomu, že tě to udivuje (že po přesednutí z pětky je v A3ce větší hluk) bych tomu i docela věřil ;-)
15. 12. 2013 18:43
Re: najlepsie sucasne volvo
Ale dá, jen by to někdo musel zaplatit.