Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Snížení rychlosti kvůli hluku: Strašně to tu řve!

Proč musíme snižovat rychlost jen proto, aby hluk poklesl o tři decibely? Aby bylo absurdní nařízení dokonáno, jsou úseky často pod dohledem radarů.
Zpět na článek
13. 12. 2013 20:36
14. 12. 2013 08:12
14. 12. 2013 00:33
14. 12. 2013 08:11
13. 12. 2013 20:53
13. 12. 2013 22:37
14. 12. 2013 15:25
13. 12. 2013 21:59
13. 12. 2013 23:01
14. 12. 2013 10:26
14. 12. 2013 11:22
14. 12. 2013 11:35
14. 12. 2013 11:28
14. 12. 2013 14:54
14. 12. 2013 00:28
14. 12. 2013 15:31
14. 12. 2013 20:14
13. 12. 2013 22:00
14. 12. 2013 15:03
14. 12. 2013 17:22
14. 12. 2013 20:55
15. 12. 2013 11:07
14. 12. 2013 08:17
14. 12. 2013 12:29
15. 12. 2013 11:04
Avatar - petrumr
13. 12. 2013 20:36
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - PlumJelinek
13. 12. 2013 23:23
Re: škatulkovat
Jako že třeba s Amperou bys po magistrále frčel 120 km/h a s Bmw M5 40km/h? >:-[]
Avatar - petrumr
14. 12. 2013 08:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
14. 12. 2013 00:33
Re: škatulkovat
Péťo, to je tak blbý, že by se to mohlo líbit. Raději už to nikam nepiš.
Avatar - petrumr
14. 12. 2013 08:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - poterienko
13. 12. 2013 20:53
No problem
Upřímně zrovna s úsekem D1 - Václavák nemám sebemenší problém. Po tom, co prokličkuji D1 (zdravím frajery, co jedou 120 v levém a 110 v prostředním pruhu), si rád přepnu mozek do pohodičky, pobachu si z elektroniky a proploužím se do centra. Spotřebu mám při 50km/h stejnou jako při sedmdesátce (1100ot/min při 55km/h - 53 real vs. cca 1400ot/min při 70km/h), takže ani toto by pro mne nebyl protiargument pro pomalejší jízdu.
Rozbalit vlákno
2
13. 12. 2013 22:37
Re: No problem
Poměrně kvalitní příspěvek, i po vícenásobném přečtení mi připadá že si ( bezproblémově ) přepnete mozek do pohodičky ( předpokládám brčko ) a že máte při tom pohodovou spotřebu pří 1400ot/min .... a bude to no problem :-)
Avatar - Ozzman
14. 12. 2013 15:25
Re: No problem
Jenže když tam jezdíš denně, pospícháš, tak tě ta 50tka neskutečně vytáčí....
Avatar - beibej
13. 12. 2013 21:59
proč????
Kolik lidí tam bydlí a kolik projíždí? Proč se upřednostňuje menšina před většinou? A kdo z těch co tam bydlí tam bydlí dýl než cca 30 let? A proč se omezení rychlosti nekompenzovalo s novým povrchem? Proč jsou kamery měřící rychlost na otevřeném prostranství na né u domů kde by bylo logické jejich umístění? Proč se lidi do takových míst stěhují? A co na to Jan Tleskač?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 4hill
13. 12. 2013 23:01
Re: proč????
Nechceš snad dávat přednost lidem kteří daným místem jen projíždí před těmi co zde žijí? Až ti začne jezdit kolem domu tisíc kamionů denně jen proto aby ušetřili na mýtném tak se taky odstěhuješ protože budeš v menšině? Neuvěřitelný jak v týhle zemi spousta lidí uvažuje. Kvalita žití? Co to je? :no:
Avatar - PlumJelinek
13. 12. 2013 23:38
Re: proč????
Do jistý míry máš pravdu, bydlet u rušný silnice asi není nic příjemnýho a dávat za prioritu projíždění aut před samotným bydlením taky asi není úplně košer. Když se na to ale zkusím podívat z druhé strany, magistrála byla prioritně stavěna jako výpadová silnice, pokud si tam někdo koupí bydlení, měl by dopředu počítat s oběmi stranami mince a neměl by očekávat, že tam bude mít klid jak kdyby bydlel na vidlákově u silnice III. třídy a jedinej hluk by mu ráno dělal sousedův kokrhající kohout :-) Je to podobné jako kdybych si koupil dům u kravína a pak si stěžoval, že mi jde smrad do oken. Zkrátka bydlení u magistrály je bezesporu lukrativní adresa, ale každá mince má vždy dvě strany. Na druhou stranu jedna moje kamarádka ještě donedávna u magistrály bydlela a neslyšel jsem od ní žádné závažné námitky na téma takového množství hluku, který by výrazně snižoval kvalitu bydlení. Takže si pak říkám, jestli ona za tím i není tak nějak přirozená lidská touha a vlastnost kvůli všemu brblat a stěžovat si už jenom tak ze zvyku.
14. 12. 2013 10:26
Re: proč????
Zober si iny priklad. Ked na slovensku zaviedli myto, tak velka cast nakladakov hladala "skratky" cez useky bez myta....Casto to boli male dediny s mizernou infrastrukturou,ktora nebola na take nieco nikdy stavana. Vysledok - totalne znicene cesty, popraskane domy a fatalne skody, ktore musia riesit majitelia nehnutelnosti.

Existuje vela miest, kde sa postupom casu doprava zasadne zhorsila a vyrazne zvysila (bavime sa nasobkoch stavu spred napr. 5-10 rokov)

Sam zijem na kraji Bratislavy, kde sa doprava v priebehu poslednych par rokov uplne rozsypala. Kazde rsno su tu niekolko kilometrove zapchy cezpolnych prichadzajucich a vecer to iste naopak. Cast z nich su uplne hovada, ktore v snahe skratit si cestu o dve minuty pouzivaju bocne cesty (oznacene znackou obytna zona) a maju u * akekolvek obmedzenie rychlosti (30 znamena 70)
14. 12. 2013 11:22
Re: proč????
přecijenom magistrála tam je hodně dlouho a vždy to byla jediná cesta přes Prahu a zatím bohužel dlouho bude. Nelze srovnávat místa, kde si někdo něco zkracuje nebo se vyhýbá mýtnému s magistrálou.
14. 12. 2013 11:35
Re: proč????
jasne,ja ich ani priamo nezrovnavam - to bola poznamka na margo toho, aby sa ludia odtial odstahovali. Cast tych co tam zije, tam zrejme zila este v casoch, ked nikto nemal tusenia co sa stane s dopravou v danom mieste ;-)
14. 12. 2013 11:28
Re: proč????
jak už jsem psal vedle, tohle srovnání je totálně mimo mísu. Navíc zrovna úsek D1 - Nuselský most znám moc dobře, a s tím novým asfaltem to tam moc hlučné není. Zkuste se tam schválně jít podívat a nepochopíte jak může někdo pár set metrů daleko nadávat, že nemůže spát. V mé ulici je taky hluk, překvapivě možná i někdy větší - v kopci když třeba autobus začně zabírat. Magistrála je teď opravdu hodně v pohodě s hlukem, rozdíl se starým asfaltem a novým je nebe a dudy :-)
14. 12. 2013 14:54
Re: proč????
Představ si, že většina má skutečně mít větší prioritu než menšina. Ovšem jen chorého člověka by napadlo to číst jako, většina může utlačovat menšinu. Tohle je selhání města. Zhoršená dopravní obslužnost má také negativní dopad. Jen za ni město nemůže dostat pokutu na rozdíl od porušování hlukových limitů. A pokud jde o kamionovou dopravu na silnicích třetí třídy a na vesnicích, nebudeš v menšině. V zájmu většiny je mít kamiony na dálnicích místo na okreskách. Třetí třída na to není stavěná, akorát ty silnice zničí a na opravu nebudou peníze.

Tvé přirovnání kulhá v tom, že magistrála byla stavěná jako hlavní tah. Představ si, že by si někdo koupil pozemek u dálnice, postavil si tam dům a pak by trval na 30 na dálnici, protože ho auta ruší. Co je správné, postavit tam protihlukovou bariéru a splnit normu, nebo dát na dálnici 30? Pomíjím, že by taková situace vůbec neměla nastat.
14. 12. 2013 00:28
Re: proč????
Někteří lidi tam opravdu bydlí dlouho, ale zbytek jsou spíše vychcané nátlakové skupiny. Skoupí levné byty u magistrály, kam nikdo nechce a pak začnu lobovat za výrazné omezení provozu - a cena bytů poroste.

To je jako lidi protestující proti stavbě vnějšího pražského okruhu, protože by jim vedl kolem domků, které si před pár lety postavili. Přitom okruh je už v plánu několik desítek let a více méně podobnou trasou...

Já osobně jim na 50 kašlu, zpomaluju jen na úsekáči a zbytek jedu podle provozu, když je volno tak cca 70-90...
Avatar - Ozzman
14. 12. 2013 15:31
Re: proč????
Tak si dej pozor... ono tě to může změřit i mezi těma radarama..... Kamarádovi už takhle přišla párkrát dvoutisícová pokuta :-)
Avatar - beibej
14. 12. 2013 20:14
Re: proč????
už jsem tam viděl i policajty jak to berou na místě.
Avatar - Mrakoplas
13. 12. 2013 22:00
Akustika
Pan autor by si měl přečíst něco o akustice než tu ze sebe začne dělat vola a podsouvat čtenářům, že tři decibely nestojí za řeč.
Decibel je logaritmická jednotka. To znamená že tři decibely plus nebo mínus znamená dvojnásobný, nebo poloviční hluk! Víme?
Rozbalit vlákno
8
13. 12. 2013 23:36
Re: Akustika
tak ten text je dobrej. je tam, že jde o blbý tři decibely, ale nějaká odbornice řiká, že tři decibely jsou zásadní, pak se tam náhle vezme snížení o necelej jeden... a velké zamyšlení...

proč si sakra redaktor nestoupne na silnici a nenechá dva tři kolegy, ať kolem něj jezděj sedmdesát a padesát. schválně, jestli se zavázanýma očima pozná rozdíl! pozná.

a jsem si jistej, že kdyby autu někdo snížil hlučnost o tři decibely, redaktor světa motorů by pěl ody, jak je ultratichý a vůbec není slyšet a že je to zázrak.
14. 12. 2013 15:03
Re: Akustika
Tři decibely ve skutečnosti člověk bez přímého porovnání těžko pozná. I když je to velký rozdíl. Nicméně to neznamená, že to na něj nemá negativní vliv.
Avatar - Mrakoplas
14. 12. 2013 17:22
Re: Akustika
Garantuji ti, že kdo není hluchý tak 3 dB pozná celkem hravě.
14. 12. 2013 20:55
Re: Akustika
Když máš přímé porovnání (a vhodné podmínky), měl bys rozpoznat i 0,3 dB. Rozdíl 10 dB by měla většina popsat jako dvojnásobnou hlasitost. Zvýšení o 3 dB si většina lidí ani nevšimne. Když ti soused řekne, abys ztišil hudbu, a ty to uděláš o 3 dB, tak ho tam budeš mít pravděpodobně za chvíli znovu.

Problematika je to složitější (a mimo můj obor), nicméně s těmito informacemi jsem se setkal konzistentně v několika pracích.
15. 12. 2013 11:07
Re: Akustika
Redaktor by rozdiel poznal nie podla rozdielu urovne hluku, ale podla toho, ako sa meni frekvencna zavislost hluku (a s tym suvisiacim Dopplerovym javom) - auto iduce rychlejsie vydava hluk na vyssej frekvencii a jeho zmena smerom k stojacemu subjektu je rychlejsia.

Teda uchometricky test tohto razu je blbost. Na spravny test je nutne pouzit dBmeter.
Avatar - petrumr
14. 12. 2013 08:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Otrava
14. 12. 2013 12:29
Re: Akustika
On to není jen případ tohoto článku. SM teď rozjel rubriku odhalování křiv na řidiče. Já jim to neberu, ta vybraná témata mají něco do sebe a stojí za zamyšlení. Ale ten způsob psaní je často méně objektivní, než by bylo zdrávo...
15. 12. 2013 11:04
Re: Akustika
+3dB alebo -3dB NEZNAMENA dvojnasobny alebo polovicny hluk.
Znamena to 2 nasobny elektricky vykon. Tzn. ak ma zosilnovac, ci ine zariadenie vykon 20W a ten dvihneme na 40W, prave sme dvihli akusticky tlak o 3dB.
Mas v tom chaos.

Ako 2nasobny hluk sa zvykne uvadzat +10dB, ale hodnota nie je presna, kedze vnimanie hluku je subjektivne.
14. 12. 2013 00:24
Bydlím u letiště ...
Bydlím u letiště a štvou mě tyhle letadla, kterýma si lítají pracháči na dovolený a studentíci po erasmech. Řve to jako prase a vůbec se tady nedá v noci spát ...

asi stejná logika ...

Co s nimi ? Jednoznačně zakázat, omezit, zrušit cokoliv ... protože já tu bydlím a chci mít klid ( jo a stěhovat se nebudu )
Rozbalit vlákno
3
14. 12. 2013 11:36
Re: Bydlím u letiště ...
pozeras sa na vec prilis jednostranne, vid moj prispevok 10:26
Avatar - Mrakoplas
14. 12. 2013 12:54
Re: Bydlím u letiště ...
Někteří nepoznají ironii ani kdyby jim spadla na hlavu a načurala do ucha. ;-)
14. 12. 2013 17:26
Re: Bydlím u letiště ...
Taky jim napálit 50 km/h? I s dodatkovou tabulkou?
14. 12. 2013 12:18
problem zvane mesto
problem jsou lide a ne hluk, mesto samo osobe je cimsi co by melo na co nejmensi plose umoznit zivot co mozna nejvetsimu poctu lidi, s tim je ale samozrejme spojena i doprava tech lidi a hluk ktery z toho vznika

problem ale je, ze lide chteji bydlet ve meste co vlastne neni mestem, ale krasou zelenou vesnickou ktere vidi v reklamach, misto kde jsou vsichni stastni, parkovacich mist je vice nez tech co potrebuji zaparkovat, nejsou tam zadne viceproude silnice a vsude okolo jsou parciky a hristatka plna zelene a zase plne radostne se usmivajicich lidi.... tedy presne to co chce developer na vizoskach kdys projektuje nakej barak, tedy neco co tam v zivote nebude >:D a vefinale to dopada tak, ze se stavej satelity a Franta co jeho barak spada pod katastr Praha mava prez plot u sveho domu Lojzovi co jeho barak spada pod katastr Brna, a to jen proto aby nebydleli v hluku a meli okolo sebe stastne a usmevave lidi jako na vizoskach, jestli to takhle pujde dal, tak se za par desitek let bude na cele D1 jezdit 50kou >:-[]
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2013 12:29
Je potřeba přitvrdit
Po uvedeném úseku na magistrále jezdím, s padesátkou nemám problém, naopak, kvůli hustotě provozu v těhle místech je tam vhodná. Nakonec se ji naučila dodržovat i verbež v silných autech, která jinak na silnicích vytváří nebezpečné situace. A - obecně - ve městech by měl mít vždy přednost člověk a MHD, jezdit autem po městě je prasárna, a pro zúčastněné by to měla být drahá a komplikovaná prasárna.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Otrava
14. 12. 2013 12:33
Re: Je potřeba přitvrdit
Nemyslím že by byla přímo prasárna a MHD zkrátka není dokonalé a všude dostupné. Každopádně by v ideálním případě mělo pojmout co nejvíce lidí nějakým rozumným způsobem a přidanou hodnotou.
14. 12. 2013 13:33
Re: Je potřeba přitvrdit
>:D jezdit autem po městě je prasárna? Byl jsem nucen odevzdat ŘP, takže musím jezdit MHD a spíš bych řekl že jízda v MHD je prasárna >:D
14. 12. 2013 14:02
Re: Je potřeba přitvrdit
MHD se musi brat jako adrenalinovej sport, takovej start maratonu kde stoji tisice dalsich upocenych bezcu co ceka na vystrel startovni pistole >:-[]
14. 12. 2013 16:31
Re: Je potřeba přitvrdit
MHD jezdím běžně a nepamatuji si na nějaký problém, v čem je jízda v MHD prasárna?
14. 12. 2013 19:11
Re: Je potřeba přitvrdit
Skutečnost, že máš asi jenom umrd.anou shnilou stopětku ještě neznamená, že musíš každého se silnějším autem nazývat verbeží.

Svoboda znamená, že když chceš tak můžeš jezdit autem i ve městech. Každý k tomu může mít důvody, které nejsi ani schopen domyslet, natož pochopit.

Jsi zkyslý zoufalec a ubožák. 8-s

A protože jsi právě takový jaký jsi, nikdy lepší auto ani mít nebudeš. ;-)
15. 12. 2013 16:45
Re: Je potřeba přitvrdit
Tak podle tebe je svoboda, že nějaký vychcan může obtěžovat a ohrožovat ostatní ve svém SUV? Podle mě je to přesně opačně.

Už jsem to tady psal víckrát - zavést pokuty podle ceny vozu. Potom se naučí dodržovat předpisy i ta verbež v silných autech. První pokuta 80.000,- Kč, podruhé bude ignorovat padesátku, pokuta 150.000,- Kč, a potom se to většina z nich naučí, a ten který má v palici nakakáno ještě o trochu víc, napotřetí přijde o řidičák a auto mu zabaví přímo na místě.

A na tvoje sprosťárny reagovat nebudu, jen mi potvrzují, že jseš jeden z těch vypatlanců o kterých píšu.
15. 12. 2013 22:32
Re: Je potřeba přitvrdit
Sám jsi začal se sprosťárnami, jenom jsem se ti přizpůsobil, abys tomu vůbec porozuměl....

Je v tobě plno zloby, proto ve všech, jen o něco úspěšnějších než ty, vidíš - jak ty říkáš - vychcany, vypatlance a verbež co dělají jen samé prasárny. To je tvůj slovník.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2013 15:40
"chudáci obyvatelé"
Jak už zde bylo napsáno... nastěhuje se tam pár "czizáků" do bytů, které vykoupil zalevno podnikavec a zadraho prodal s vidinou lehkého zisku. Tito lidé si pak stěžují, protože u nich na vesnici projelo jedno auto denně...

Trochu sem to přehnal, ale takhlě nejak modelově to může vypadat ( A ne jen se silnicí, ale třeba si někdo vzpomene na kauzu slavného Rock Café na Národce a podnikavcem, co z komereční budovy udělal obytnou a obyvatelům se samozřejmě hluk z klubu nelíbil, atd, atd, atd...) >:D Sám bydlím odjakživa u frekventované silnice ve městě na okraji Prahy ( bývalá karlovarská výpadovka, která je i po stavbě dálnice vytížena díky přistěhovalcům a skladům). Nikdy v životě by mne nenapadlo si stěžovat na hluk.. silnice tu stojí stejně dlouho jako dům... A myslím, že ten pán v paneláku u magistrály, kterej je dál od silnici, než náš dům slyší ještě méně ( dělí nás jen úzký chodník ). Pár takových iniciativ jsme tu taky měli, ale dělají to většinou lidé, kteří mají potřebu do všeho rýpat a zviditelnit se...
Není to nic tak neslučitelného se životem, stejně hodně lidí usíná u televize a ta dělá větší rámus... Nám tu navíc lítají letadla z Ruzyně (vzdušnou čarou je to ani ne 5km od ranveje)... A taky žijem :-) A neodstěhoval bych se ani za zlaté prase!

Už to mám.... požaduju, aby tu ty letadla lítala 50tkou!!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
15. 12. 2013 02:41
Zatraceně, decibel přece není žádná jednotka hluku!!!
decibel je logaritmická míra, která říká (nic víc a nic méně) že veličina A je tolikrát větší, než veličina B. Pokud někdo napíše větu, že hluk v místě XY je například 60 dB, není dotyčný nic jiného, než blb. Protože bez znalosti veličiny, ke které se naměřená hodnota přirovnává, jde o kravinu. Sdělení "hluk je 60dB" totiž není nic jiného, než sdělení "hluk je milionkrát"... jistě si řeknete milionkrát co, nebo čeho... :no:

Pokud má automobil A výkon 55kW a automobil B výkon 110kW, dá se to zapsat tak, že automobil B má výkon o 3dB větší, než automobil A. Ale jistě neoznačíme výkon vozu B tak, že má výkon 3dB! A přesně tuhle kravinu ten redaktor v článku několikrát opakuje. :no: Pokud bychom označili jako jednotku výkonu jeden kW, bude mít automobil A výkon 17,4dB nad kW a vůz B výkon 20,4dB nad kW. Tedy o 3dB více... Důležité je ovšem to sdělení dB "nad kW" - lze to také napsat jako dBkW nebo dB(kW) - protože udává, co vlastně je tou měřenou veličinou...

Zdálo by se, že používání decibelů je tedy vlastně zbytečné. Není. Používá se pro snadný a rychlý zápis kolikrát je A více než B (nebo naopak) tehdy, pokud jsou mezi těmito veličinami řádové rozdíly - například tisíckrát (30dB), milionkrát (60dB), miliardkrát (90dB) atd... Vždy je však třeba definovat srovnávací veličinu (poměr 0dB, tedy jedenkrát). V případě měření hluku je to akustický tlak 2 x 10-5 Pascalu, což je pro většinu lidí tzv. práh slyšení (nejslabší rozeznatelný zvuk). Aby se v praxi rozeznalo, co je ta jednotka, doplňuje se zkratka dB třetím, nebo i čtvrtým písmenkem, které udává, co se vlastně porovnává. V případě hluku (tedy měření akustického tlaku) je to písmenko A (velké A). A teprve údaj o úrovni hluku (například) 60dBA, nebo 60dB(A) dává fyzikální smysl. Ovšem vysvětlujte to někomu, kdo nerozezná rendlík od poklice... :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
15. 12. 2013 09:27
Re: Zatraceně, decibel přece není žádná jednotka hluku!!!
Ve skutečnosti by to mělo být dB SPL (Sound Pressure Level). dBA znamená, že je hodnota udaná dle váhy A (která by měla korigovat závislost citlivosti lidského sluchu na frekvenci).
15. 12. 2013 11:17
Re: Zatraceně, decibel přece není žádná jednotka hluku!!!
Hluk 60dB (a vseobecne kazda uroven okoliteho hluku) sa uvadza ako rozdiel od prahu pocutelnosti cloveka, co je 0dB alebo 2*10^-5 Pascalu. Preto nie je vobec potrebne definovat porovnavaciu velicinu, ta je definovana automaticky.

Teda vyznam uvedeny v clanku je spravny a tvoj elaborat zbytocny.

Pri absolutnom merani hluku je nezmysel uvadzat uroven hluku zatazenu vahavanim, ako dB(A), dB(B) alebo inym.
15. 12. 2013 17:05
Re: Zatraceně, decibel přece není žádná jednotka hluku!!!
"Pri absolutnom merani hluku je nezmysel uvadzat uroven hluku zatazenu vahavanim, ako dB(A), dB(B) alebo inym." - Měl jsem za to, že při měření hluku (kvůli ochraně zdraví) se používá právě váha A. Nebo je to v ČR jinak než jinde ve světě?
15. 12. 2013 17:43
Re: Zatraceně, decibel přece není žádná jednotka hluku!!!
Neviem, ako sa to robi v CR, ale pri merani a porovnavani hluku dopravy, ci jednotlivo auta, je zbytocne pouzivat vahovanie, z praktickeho hladiska. Na urcenie hygienickej normy vnutri budovy sa samozrejme vahovanie uz pouzije.
15. 12. 2013 11:01
Ked svet riadia blbci
Lékařka a vedoucí odboru obecné a komunální hygieny Pražské hygienické stanice Vladimíra Zárubová navíc dodává, že ztišení o tři decibely je znatelnou změnou akustické situace. V těchto tvrzeních si přirozeně libují i zdejší obyvatelé, kteří se sdružili do skupiny s názvem Občané postižení Severojižní magistrálou.
Lekarka odsuhlasi co len chcete, ked dobre zaplatite a ked to ma byt "pre dobro ludstva". Opice vyskakuju radostou, lebo im lekarka, ktora ma zial vplyvnu funkciu blbost odsuhlasila a maju argument, hoc blby, podporovat svoje tvrdenia.
Uz len cakat Herkulesa, ktory sa tomuto kolotocu postavi.

Nemozeme sa cudovat, ze sa nam zije ako sa zije, ked veduce funkcie zastavaju blbci....
Rozbalit vlákno
0