Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 308 1.6 THP vs. Volkswagen Golf 1.4 TSI

Peugeot 308 se v nové generaci rovněž vytasil s modulární platformou a sebevědomě si dělá zálusk na Volkswagen Golf.
Zpět na článek
15. 12. 2013 20:21
15. 12. 2013 20:28
15. 12. 2013 20:32
15. 12. 2013 20:53
15. 12. 2013 20:59
15. 12. 2013 21:50
16. 12. 2013 12:37
18. 12. 2013 08:16
15. 12. 2013 23:35
15. 12. 2013 22:14
15. 12. 2013 22:47
15. 12. 2013 22:54
15. 12. 2013 22:57
15. 12. 2013 23:47
16. 12. 2013 00:01
16. 12. 2013 00:09
16. 12. 2013 12:18
16. 12. 2013 19:28
16. 12. 2013 19:44
15. 12. 2013 22:56
15. 12. 2013 22:59
16. 12. 2013 00:11
15. 12. 2013 22:30
15. 12. 2013 22:47
15. 12. 2013 23:18
15. 12. 2013 23:28
16. 12. 2013 22:27
23. 12. 2013 11:17
15. 12. 2013 20:24
15. 12. 2013 20:46
15. 12. 2013 20:56
15. 12. 2013 21:45
15. 12. 2013 23:11
15. 12. 2013 23:22
15. 12. 2013 23:23
15. 12. 2013 21:05
16. 12. 2013 11:59
16. 12. 2013 12:50
16. 12. 2013 17:38
17. 12. 2013 08:31
17. 12. 2013 14:43
17. 12. 2013 15:42
15. 12. 2013 21:41
15. 12. 2013 21:51
16. 12. 2013 01:57
16. 12. 2013 18:51
16. 12. 2013 04:52
16. 12. 2013 08:42
16. 12. 2013 09:14
16. 12. 2013 10:28
16. 12. 2013 17:00
16. 12. 2013 17:33
16. 12. 2013 18:46
16. 12. 2013 18:53
16. 12. 2013 19:34
16. 12. 2013 21:03
17. 12. 2013 13:21
16. 12. 2013 19:39
16. 12. 2013 18:41
16. 12. 2013 21:06
16. 12. 2013 22:32
17. 12. 2013 16:27
16. 12. 2013 19:53
16. 12. 2013 21:21
17. 12. 2013 00:13
17. 12. 2013 16:25
18. 12. 2013 09:12
17. 12. 2013 13:45
15. 12. 2013 20:21
O VWOUS
Opět se potvrzuje notoricky známá pravda: GOLF je vždycky nejméně o VWous lepší :yes: Zde ovšem k tomu "fousu" přibývají na straně duelanta ještě vrásky. Za fatální nedostatek u peugeotu považuji mezigenerační zredukování místa na zadních sedadlech. Sakra, copak ve Francii se nerodí normální chlapi? Kdejaký patnáctiletý školák tu má přes stopětaosmdesát a v nové třistaosmě se hraje snad jen na míru "malého piva"...

Designově jinak dobrý. U peugeotu. Golf: výborný.

Test je dobré čtení. Výsledek samozřejmě nepřekvapí, ovšem nejde o výsledek, informační hodnotu nese především rozsah a hloubka textu. Svět motorů... zřejmě slušnej oddíl... :yes:

Závěrem malé postesknutí. Svým způsobem lituji "dotykovou generaci" pro níž je jakýkoli výstupek či prohlubeň... >:D ;-) k zatracení. Tak holt si prstama od vlašáku patlejte dotykáče, starší garda zůstává věrna dotykovému "analogu".

BRAVWO GOLF :yes: :-!
Rozbalit vlákno
28
15. 12. 2013 20:28
Re: O VWOUS
Tak jsi mě předstihl - vystihl si to naprosto přesně - 308 dobrý, Golf výborný.
Avatar - petrumr
15. 12. 2013 20:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dock37
15. 12. 2013 20:53
Re: O VWOUS
Netreba byť vždy niečo extra ,ako napr. dotykáč.Stačí to len dobre vymyslieť.Niektoré elektromobily už na tom šlapú a je to paráda!Urobili to ako golf len sú tam dva displeje.Jeden na navigáciu a pod. a druhý pod ním a ten je len na ovládanie klímy atd.
No skrátka namiesto mechan. ovládačov je displej.
Doporučujem si to v 308 (v novej) najprv vyskúšať a potom o tom písať.Je dosť problém ovládať to cez displej!
Avatar - petrumr
15. 12. 2013 20:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
16. 12. 2013 12:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2013 08:16
Re: O VWOUS
Žiadny AUTO režim ma nezaujíma, klímu si vždy nastavujem podľa pocitu a potreby.
Dotykový displej vyžaduje nepretržitý očný kontakt, a to je proste jeho nevýhoda.
Avatar - dock37
15. 12. 2013 23:35
Re: O VWOUS
Kamarát robí v autorizovaného predajcu Peugeot mechanika a ked sa pýtal jedného zákazníka,ako sa mu podarilo rozbiť 10-dňové auto,tak mu povedal,že viac sa babral s dispejom ako mal a či sa to nedá prerobiť na manuálne ovládanie.To sa síce môže stať
aj pri klasickom ovládaní,ale práve preto som na toto reagoval,že sa to stalo na novej 308! ;-\
Avatar - Ozzman
15. 12. 2013 22:14
Re: O VWOUS
Ty si radši opatláš vlašákem "klavírní lak" co? :D:D

Já nevim jak ty, ale ve svém autě zásadně nejím >:D A ještě k tomu vlašák! >:D
Fuj.... to by ten Golf musel bejt z omyvatelnejch plastů a to naštěstí neni... tam dominují jiní kolegové z koncernu. Jinak... Volil bych stejně.. Golf je v tomto případě Golfem (apoštolem), ale 308 se sakra povedla! :yes:
15. 12. 2013 22:47
Re: O VWOUS
>:D Nerozežranost v autě velmi cením :-) :yes: Bohužel, jak jde čas, zjišťuješ, že suchej rohlík se salámem nemusí být (jak říkával Mistr Werich) dokonalým rajcem jen při chytání ryb... Hele, přiznám se, že (už) v autě jím a piji. Tedy, nebýt KFC a McDonaldů asi bych byl též střídmý. Ale... je to fakt občas příjemné - káva provoní celý vůz, mezi malíček a prsteníček levé ruky vsuneš rozevřenou kabičku s big-Macem, toho podebereš palcem stejné ruky a sevřeš nahoře ukazováčkem a prostředníčkem a... zasuneš... >:D ;-)

Ovšem taktéž po sobě důkladně čistím, to je nutnost.

Ano, 308 je povedená.
Avatar - Ozzman
15. 12. 2013 22:54
Re: O VWOUS
Teda, kávu beru, Colu v Mcprovedení taky (popřípadě petlahev), pokud v držáku na nápoje nemám hozený mobil, je to přímo jak dělané ( stejně nejlepší byla Renault Laguna s jejím držákem, který vyjížděl z palbní desky, byl přímo dělaný na lahváče! :D). Ale jídlo za volantem se snažím omezovat maximálně na ten čízburgr hezky z papíru >:D Já si to jídlo ani nevychutnám při řízení >:D Nicméně, pak si podám to pití a tam mám také ten "klavírní lak" no.. a je to tam! mastné otisky prstů.. fuj ! >:D Proto se toho snažím vyvarovat co nejvíce! >:D Kdo se s tim má pořád leštit >:D

Takže na vlašáčeku, nebo hermelínový ( ten mám radši) si spíš pochutnám doma u stolu :-)

P.S. Mám kamaráda, co dokázal při jízdě městem s manuálem (VW Vento) svačit, pít, telefonovat a ještě čumět po ženskejch naráz!... to bych fakt nedával :D
15. 12. 2013 23:47
Re: O VWOUS
Cokoliv lesklýho v autě je fakt na pěst :-)
Nejvíc mi vyhovoval povrch v AR 164 - všechno buď matný, kožený nebo snadno omyvatelný, E46 byla hned v závěsu. V současném autě mám napříč celým interiérem černou širokou lištu - no je zasraná jak jetel (respektive není, ale s mym lehkym OCD v tomhle směru je každý otisk důvodem k vytažení hadříku), takže sháním kartáčovaný hliník.
Jinak v autě nejím pokud vyloženě nemusím a když už, tak něco, co nedrobí. :-)
Na druhou stranu, spolujezdci se často neptají - jedna slečna, co jsem s ní jel asi čtrnáct dní zpátky, si dala na zadní lavici po cestě podle nalezených obalů minimálně sedmichodové menu...
Avatar - Ozzman
16. 12. 2013 00:01
Re: O VWOUS
Taky teču, když si mi tam někdo začne dávat degustační menu z KFC! >:D
16. 12. 2013 00:09
Re: O VWOUS
Normálně v autě nosím rukavice. Takže se mě otisky moc netýkají. Ale i prach je na černém laku dost vidět.

S kartáčovaným hliníkem tedy nemám nejlepší zkušenosti. Zůstávají na tom otisky (tuk se dostane do drážek) a špatně se to čistí (je broušený = drážky jsou ostré a trhají "utěráky"). Záleží, jak hrubě bude broušený. Ale rozhodně ho nepovažuji za skvěle udržovatelný.

Jídlo v autě ani náhodou. Tedy pokud dotyčná/ -ý nechce běžet zbytek cesty za autem. >:-[]
16. 12. 2013 10:40
Re: O VWOUS
a jak to děláš v létě, o odvětrávaným volantu jsem ještě neslyšel :-)
16. 12. 2013 12:18
Re: O VWOUS
Rukavice mám od toho, aby odváděly pot. Takže co bych měl dělat? Volant mám vyhřívaný. A že v zimě tolik nestudí kov na ovládacích prvcích, je jen bonus. Sundat rukavice v cíli není takový problém jako se převlékat, protože máš propocenou košili (a proto mám rád odvětrávání sedadel).
16. 12. 2013 19:28
Re: O VWOUS
Taky jezdim s rukavicema - zaprvé proto, že je mi kosa i v létě a zadruhý proto, že je to pohodlný :-)
K tomu hliníku - rozhoduju se mezi kartáčem, pak M-paket Hexagonem a tím šedým vrstveným lakem taky z M-paketu...zatím vede ten hliník, ani nevím proč.
Stejně to skončí jako minule u folie.
16. 12. 2013 19:44
Re: O VWOUS
Přesně tak, je to pohodlné. Volant může být obšitý jemnou kůží, ale rukavice jsou rukavice.
15. 12. 2013 22:56
Re: O VWOUS
Ten klavirny volant a palubka v Golfe je vacsi faul, nez vse-dotykac v 308cke.
Avatar - Ozzman
15. 12. 2013 22:59
Re: O VWOUS
Mě se to líbí na pohled... ale na údržbu je to k ničemu.. je na tom všechno vidět
16. 12. 2013 00:11
Re: O VWOUS
Jo, také mě tím nepotěšili. Naštěstí není povinně, byť je zrovna v zajímavé výbavě. Holt to chce vzít rovnou GTI/ GTD místo Highline. ;-)
Avatar - kosmonaut
15. 12. 2013 22:30
Re: O VWOUS
Jasná věc ty čudlíky. Čím víc čudlíků, tím nasekanější výbava, tím víc očí přitahuje interiér tvého auta ty, co svým obdivem zamlžují tvoje boční okno.
Neholduji těm omatlaným televizím, bohužel dnes je má i kdejaká čtyřmetrová popelnice v základu. Působí to strašně lacině.
Mám tu televizi taky, nešlo to bez ní, bohužel, ale naštěstí se dá ovládat i čudlíky.
Kdepak čudlíky :yes: :-)
Avatar - Ronault.
15. 12. 2013 23:18
Re: O VWOUS
Já to tak trochu chápu, ten prostor v 308. Ono to tak u francouzů je a má to své důvody. Fracouzi mají rádi MPVečka, o tom není pochyb. Každá francouzská rodina jej má, když ne, tak alespoň kombíka, který už má vždy delší rozvor. Totéž platí pro Megana, který v krátké verzi místem vzadu taky neoplývá, kombík je už naprosto v pořádku.
Inu hatchbacky C segmentu kupují spíše lidé, kteří chtějí auto pro dva, typický rodinný dostavník to není, proto se mu to dá i odpustit... a stačí se taky podívat na reklamní klipy, do v autech je hlavně zobrazován, v hatbacích to rodina většinou není ;-)

K diskuzi o jídle v autě... nene, v autě se nejí... dnes jsem chtěl taky cestujícímu zatrhnout jídlo, ale než jsem to udělal, tak mi taky nabídl bonbon, tak nebylo cesty zpět >:D
15. 12. 2013 23:28
Re: O VWOUS
>:D :yes: Jo, jídlo v autě je prevít :-)

Podívej se na poměry na zadních sedadlech u většího počtu konkurenčních aut. Zde na testech je to tuším vždy pod písmenkem j), třeba HB Mégane - 94 cm, cee´d - 96cm, 308 - 88 cm. Tohle opravdu vnímám jako problémek. Jinak samozřejmě peugeot chválím.
16. 12. 2013 22:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 12. 2013 11:17
Re: O VWOUS
Když už bych svačil vlašák, pak ne holou rukou. Třeba já mám lžičku, kterou bych použil na vlašák a prsty, které bych použil na dotykáč.
Avatar - petrumr
15. 12. 2013 20:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
15. 12. 2013 20:27
Peugeot je dobrý
Musím uznat, že toto se lidem u Peugeotu povedlo, ale Golf...je prostě Golf - v těch motorech a kvalitě pořád vede.
Rozbalit vlákno
0
15. 12. 2013 20:31
máte v texte chybu
Udávané hodnoty šestnáctistovky THP jsou v naprostém pořádku, výkon 115 kW a nejvyšší točivý moment 2470 N.m by v řidiči vyvolaly skoro až očekávání.

určite tam malo byť "len" 247 N.m :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petrumr
15. 12. 2013 20:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 12. 2013 20:38
Re: máte v texte chybu
nie, všimol som si chybu a ták som to " oznámil " ale redakcii NIE tebe ...
ak to opravia tak bude ak nie nevadí , stane sa , len som na to malinko poukázal ...
vadí ???
Avatar - petrumr
15. 12. 2013 20:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 12. 2013 21:52
Re: máte v texte chybu
Nebuď vzťahovačný, však on do nikoho neskákal, len slušne upozornil. Viac nepatričná mi príde tvoja zbytočná reakcia.
15. 12. 2013 20:46
Red'bl'aktor
Len tolko co nacnem ocami test a uz bludy hned z kraja
"Těžko říct, proč se Peugeot 308 jmenuje právě 308. U kompletně nového auta, které má s předchůdcem společné právě jenom ty tři číslice, bychom čekali trochu víc marketingové invence a snahy o odlišení" preco sa ten Golf uz 7 generacii vola iba Golf? tu necakali viac marketingovej invencie???

Postupim na odstavec dizajn a tam opat a znova tupe klise, Golf nestarne a u 308 redaktor nevie....on toho nevie pomerne dost.

Neviem, ci ma zmysel stracat dalej cas citanim.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - petrumr
15. 12. 2013 20:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 12. 2013 21:01
Re: Red'bl'aktor
Asi jsi nepochopil sdělení redaktora, které je asi následující.

Peugeot postavil zcela nové auto, které jem nohem lepší, než předchůdce, není to ten typický fancouz se svými přešlapy.

Golf si drží svůj vysoký standard napříč generacemi. Je to stále, zde tak oblíbený, etalon.

Jazyková bariéra?
>:-[]
15. 12. 2013 23:13
Re: Red'bl'aktor
Mile, ze ty si to tak predstavujes, ako popisujes.

Ak by aj chcel vyjadrit to, co pises, mal by o stylizaciu poprosit miestneho krasopisca , ty bariera >:D

Iste uznas, ze napr. Golf 2 ma s aktualnym Golfom spolocne len to meno a nikomu to divne nepride. ;-)
Avatar - Choochoo
15. 12. 2013 21:26
Re: Red'bl'aktor
Uz zactek clanku s blaboly o designu kdy jeden zapadne a u druheho se porad da neco objevovat jsou priserny nesmysly. Z hlediska designu vypada Golf jako kdyz uz ceka novou generaci. Nechapu co tam chce kdo objevovat. Ty kola jsou taky na Golfu bidnejsi.

Aby bylo turbo usporne musi mit dlouhe kvalty to je jasne. Tady Peugeot asi nezvladl snizovani treni u agregatu, takze musel vyssi spotrebu asi snizit jeste delsimi kvalty nez je zdravo. Pruznost Peugeotu je opravdu tragicka, 100kw atmo motor to snad da na 4 a 5 kvalt lepe. Nechapu proc ale nizsi otacky nejsou v plusech, jindy by urcite byly. Nechapu co je na 2800 otackach Golfa rozumnejsiho?

Porovnavat mista u dvou aut, kdy jedno ma panoramatickou strechu je trochu divne. Porovnani jak noha.

Jestli je prevodovka v Golfu poloautomaticka, tak skoro kazdy japonec ma automat. Vzpominam jak se v testech pri uvedeni na trh pozastavovali v zahranici testeri nad horsim manualem.

Kupovat takove platky opravdu nema smysl. Jeste ze si auta muze kazdy okouknout na vlastni oci sam.
15. 12. 2013 21:45
Re: Red'bl'aktor
No ono hlavně v Peugeotu může člověk zařadit o jeden stupeň níž, dostane se zhruba na tytéž otáčky jako Golf a pak bude dynamika taky solidní (ale pak z toho bude pětikvalt s nepoužitelným kvaltem navíc). Otázkou ale je, co to udělá s tou spotřebou, která je už tak vyšší.
Avatar - Choochoo
16. 12. 2013 06:59
Re: Red'bl'aktor
Otazkou je spotreba, ktera bude opravdu skutecne namerena na nadrz a ne svetomotorovska

Napr. RCZ ma vahu o cca 50kg vyssi a spotreba neni nijak spatna a delsi uspornejsi kvalty u 308 by snad nemely byt horsi.
[odkaz]
[odkaz]
16. 12. 2013 15:42
Re: Red'bl'aktor
Otazny je prave zabeh motora, kedy prestane zrat. Golf v teste ma takmer 3000km za sebou, 308ka prave preskocila 1000. V tom case sa spotreba este len zvykne ustalovat.
Az by mali obe auta 5-10tis., bolo by meranie spotreby zaujimave.
Avatar - miromen
15. 12. 2013 23:11
Re: Red'bl'aktor
Ten test je rozumny ale tve otazky jsou nerozumne. Řekni mi jediny duvod proč neporovnat misto u aut jen proto že jedno ma panoramatickou střechu ? To auto se jako scvrkne ? A vhodnost zpřevodovani je taky někdy kumšt.
15. 12. 2013 23:15
Re: Red'bl'aktor
K tebe este nedorazila informacia, ze panoramaticka strecha znizuje vnutornu vyuzitelnu vysku interieru aj o vyznamnych 4-6cm?
Avatar - miromen
15. 12. 2013 23:22
Re: Red'bl'aktor
A viš o tom že v tom testě je o tom zminka ? Kde jinde se přichazi diky panoramě o misto ?
Avatar - Ronault.
15. 12. 2013 23:20
Re: Red'bl'aktor
Protože panotamatická střecha snižuje interiér, doplň si vzdělání, když jsi na to nepřišel přes logické myšlení. Když si ji koupíš do Golfu, taky budeš mít nižší interiér.
Avatar - miromen
15. 12. 2013 23:23
Re: Red'bl'aktor
Neboj ja nejsem ten co potřebuje v tehle oblasti vzdělavat. Jinak viz vyše.
Avatar - CHerokee
15. 12. 2013 21:05
Testík
Dobrý test s špatným výsledkem pro nového Francouze. U těch motorů ale nechápu, to jsou fakt voli. P. má více koní i objemu a Golf je o dost hbitější. A klobouk dolů před spotřebou VW - benzíňák s 6,5 litry.... hodně dobré. Dneska asi fakt auto nižší střední tak krom prémie - Golf, Octa nebo Leon. Alespoň z mého pohledu. Současný Focus je ošklivý a jinak nevím, co by jim konkurovalo. Možná snad Mazda 3, ale to ukáže až čas, prodeje a testy.
Rozbalit vlákno
6
16. 12. 2013 11:59
Re: Testík
Nejle sjem ani v jendom z těchto aut, ale když kouknu do technických parametrů, tak je tam zrychlení 0-100 km/h:
308: 8,0
Golf: 8,4
Takže podle tohoto je Peugeot svižnější. Tak mi řekněte, jak to redaktor měřil? Tipnul bych si, že dle zvyku z nafťáků neřadil podle otáček motoru, ale podle rychlosti a u Peugetota tak řadil další rychlost už někde ve 3-4 tisíc a pak se mu zdálo, že auto nejede. Ono je možná divný, že člověk může jet stovku na trojku, ale tak to prostě u těchto motorů je. Mít možnost vybrat si jet svižně při nižším rychl. stupni a vyšších otáčkách nebo klidně a úsporně při vyšší. stupni a nižších otáčkách bude devize tohoto auta a benzínů obecně.
Takže bych za to Peugeot zase tolik nehaněl, kdo ví jak to je.
16. 12. 2013 12:50
Re: Testík
Jestli hbitostí/ svižností myslíte pružné zrychlení, tak je to prostě daň za delší převody. To není o neschopnosti redaktora, tak prostě tahle disciplína funguje.
16. 12. 2013 17:38
Re: Testík
Víš, on je rozdíl mezi měřením zrychlení z 0 na 100 km/h (kdy se obvykle řadí za otáčkami nejvyššího výkonu, klidně za 6000 rpm, tzn. že při té stovce bude mít Peugeot a nejspíš i VW dokonce dvojku a ne trojku ;-)) a pružným zrychlením, kdy se zařadí daný převodový stupeň a slešlápne plyn. A kvůli těžkým převodům prostě Peugeot točí na daném převodovém stupni výrazně nižší otáčky, tedy nabídne i nižší výkon a nižší zrychlení. Samozřejmě, že normální řidič přizpůsobí převodový stupeň převodovce a prostě použije nižší převodový stupeň než v Golfu (což vzhledem k dlouhým převodům vůbec nemusí znamenat výrazně vyšší otáčky než v Golfu).

Jen prostě nepleť zrychlení z 0 na 100 km/h s pružným zrychlením, to jsou dvě hodně odlišné věci a auto s dobrým zrychlením z 0 na 100 km/h vůbec nemusí mít dobré pružné zrychlení.
17. 12. 2013 08:31
Re: Testík
Je úplně jedno, jestli jde o pružné zrychlení nebo zrychlení z nuly.Ten problém je v podstatě stejný, akorát při jiných rychlostech. Taky bude záležet na tom, při jakých rychlostech se měří a jaký je tam zařazen rychlostní stupeň. Za tohle bych auto rozhodně nekritizoval, prostě to tak výrobce naladil a někomu to může vyhovovat a někomu ne. Jistě to stojí za zmínku, jistě hraje roli to, že když bude chtít někdo rychle zrychlit třeba ze 100 na 130 v Peugeotu, tak si musí podřadit a pak bude tam zrychlení stejné jako v Golfu. Když předjíždím, tak podřazuji v podstatě vždy a nevadí mi to. Řidič si může vybrat - poklidná jízda bez větších zrychlení nebo svižnější jízda při nižším převodovém stupni. Řidič v Golfu ten výběr má omezenější. Třeba pro mne je naopak to naladění v Peugeotu příjemnější a že musím řadit mi nevadí, naopak mne to baví.

Přijde mi, že je snaha za každou cenu něco zkritizovat a recenzent je značně zaujatý. Ale taková je většina recenzentů v oborech, kde si nikdo neláme hlavu s tím něco změřit, ale jde jen o subjektivní hodnocení. Podle mne by test měl jen konstatovat skutečnost a nedělat subjektivní názory. Zajímá mne, jaké jsou převody, kolik točí ve stovce, ale nezajímá mne, co preferuje redaktor. To je irelevantní.
17. 12. 2013 14:43
Re: Testík
Pokud budeš chtít co nejlepší zrychlení, budeš si muset podřadit i v Golfu. Ale nemá smysl psát něco o tom, že redaktor řadil ve 3-4 tisících. 308 má zkrátka o něco delší převody. Někomu to problém dělat nebude, někomu může trvat si zvyknout. Pokud jde o zrychlení na stovku, tady bývá otázka, na jaký převod tu stovku dáš. Typicky je to na trojku, ale některá auta to zvládnou na dvojku (pak těží z úspory jednoho přeřazení). Normálně je tu největší faktor řidič. Pak pneumatiky, povrch a povětrnostní podmínky. Nicméně rozdíl v tomhle kontextu je, že při zrychlení z nuly se testuje poskládání převodovky. Za těžký převod platíš na jedničku, kdy bývá na kolech momentu dost a nebývá problém s boostem. Kdežto v pružném zrychlení tě může těžký převod dostat až pod otáčky, od kterých turbodmychadlo zvládne vytvořit rozumný tlak. Pak můžeš zrychlení počítat v týdnech. :-) A tohle je už čirý nesmysl: "Řidič v Golfu ten výběr má omezenější." Rozdíl je pár set otáček na nejvyšší stupeň při dálničním limitu. Pro mne jsou na dálnici nižší otáčky lepší, ale že by takový rozdíl nějak omezoval řidiče v jízdě na pohodu? Některá auta točí ve 130 3600-4000 a dá se s nimi jezdit na pohodu. Jen jsou na dálnici uřvaná.
17. 12. 2013 15:42
Re: Testík
Není to jedno právě proto, že to pružné zrychlení se měří a srovnává při dané rychlosti a daném převodu, který musí být pro obě auta stejný. To, že je takové měření částečně nesmyslné, je věc jiná. Když mám těžkou převodovku, tak se většinou nedostanu na tak vysoký stupeň jako v autě s lehkou převodovkou. Dále je nutné si uvědomit, že nižší stupeň na těžší převodovce je nezřídka stejně tak těžký jako vyšší stupeň na lehčí převodovce. Skvělou ukázkou toho je Mazda 3 ve dvoulitru, kde 88kW má čtyřku stejnou jako 121kW verze pětku a pětku stejnou jako silnější verze šestku. Takže pokud někomu nevyhovují nízké otáčky u 88kW verze na šestku na dálnici a chtěl by vyšší otáčky jako ve 121kW verzi, tak holt má volbu, může jet v 88kW verzi na dálnici na pětku a bude to mít nachlup stejné jako v té silnější.

Tím se dostáváme k tomu omezenějšími výběru, u kterého si myslím, že nemáš úplně pravdu. U lehčí převodovky máš větší výběr převodů v nižších rychlostech, u těžší v těch vyšších a zde pak záleží, jaké trasy zejména jezdíš. Když máš těžkou převodovku, najdou se snáze rychlosti, kdy jeden převod je už moc lehký, ale další ještě moc těžký. Příkladem může být Primera 2.0, kdy to na stálou rychlost okolo 40km/h bylo dost problematické, dvojka už točila celkem dost, ale trojka to naopak podtočila. Teď mám zase atmosférický dvoulitr, ale s lehčí převodovkou a přijde mi to trochu lepší, ale samozřejmě, je to individuální.

Každopádně i dlouhá převodovka má své výhody (které mi budou chybět). Prvně, s dlouhou převodovkou se často nedostanu na vyšší převody, takže není pak ani třeba tak pořazovat (v 60km/h tam s těžkou převodovkou šestku opravdu rvát nebudu). Za druhé, mít možnost vytočit dvojku na 110 až 115 km/h při předjíždění, to je prostě paráda, to mi bude z Primery chybět.
Avatar - 3_diamanty
15. 12. 2013 21:13
kazde auto je svojim sposobom ine
golf ma ine prednosti , peugeot zase ine, tak je to vzdy pri dvoch porovnavanych autach, niekto je lepsi v tom druhy zase v hentom, golf je jazdecky preciznejsi ale peugeot ma vacsi jazdny komfort, pezot ma vacsi razvor ale vzadu menej miesta na hlavu ako golf, golf je variabilnejsi ale kufor ma od pezota mensi, vsetko je to o prioritach,

mna osobne viac oslovuje 308 bez hanby priznavam ze by som si z tejto dvojice vybral pezota ale jednoznacne s rucnou brzdou a bez dotykoveho displeja teda s klasickymi tlacitkami, dotykac mi pride pri jazde neprakticky a nebezpecny a rucna brzda by mi tiez chybala , kazdy si vyberie to co mu vyhovuje nema zmysel sa presviedcat lebo kazdy mame ine priority a ine dovody preco chceme to auto ktore chceme

P308 sa mi pozdava aj z hladiska dizajnu , ten ma ocaril viac ako golf , mam rad auta z ktorych nieco vyzaruje a ktore ma dokazu zaujat a potesit pri kazdom pohlade na ne, ved s autami je to ako so zenami, ked sa vam nejaka zenska paci tak sa tesite kazdy den na stretnutie s nou a ta ktora sa vam nepaci moze byt rovnako sikovna mudra a mila ale ak k nej nic necitite a nepaci sa vam tak to nie je ono, s autami je to to iste

ja davam hlas 308micke ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jaros71
16. 12. 2013 01:02
Re: kazde auto je svojim sposobom ine
S ručkou máš pravdu..Ale nová 308 je zajímavé auto.
Přesto bych bral Golf VII.
Lepší motor , víceprvek vzadu i německá kvalita by mne přesvědčily.
Pokud bych uvažoval o srovnatelném konkurentovi..jedině nová Mazda 3 a motory Skyactive by stály za hřích! :yes: ;-)
16. 12. 2013 15:16
Re: kazde auto je svojim sposobom ine
Pamatujte pod kapotou osobního vozu patří benzín ;-)

Ale musíš vědět, aby jsi se poučil lepší motor a příště se podrobné :yes:
18. 12. 2013 08:24
Re: kazde auto je svojim sposobom ine
Was ist das "německá kvalita"?
16. 12. 2013 10:23
Re: kazde auto je svojim sposobom ine
V cem by tobe chybela rucni brzda? Snad leda abys mohl v ruce drzet klacek :-)
To misto vzadu u Peugeotu je trochu slabota i kdyz clovek vetsinou jezdi sam, obcas se stane, ze nekoho na zadni sedacky posadi a to misto bude chybet hodne. K te klime mohli pridat ovladani knofliky a za me samozrejme nesmim opomenout prohozene budiky, nevim proc tu potrebu meli. Designove se mi ovsem libi vice nez Golf. Na to, ze mi clanek prijde dost tendencni, ta 308 jeste nedopadla tak spatne ;-)
Z techto 3 bych ovsem zvolil Renault kvuli nizsi cene o 100(150) k.
Avatar - twistedTSD
15. 12. 2013 21:41
Duel
Měl jsem nedávno možnost si 308 v hnědé metle důkladně prohlédnout, nebyla to ani žádná nejvyšší výbava, a musím uznat, že strategie "vezmeme Golf a trochu jej okořeníme" nakonec vyšla perfektně. Zamlouvá se mi čím dál více (jen někde zase design ustoupil praktičnosti, viz nevelké zadní okno s ministěračem). Navíc ta odevšud znící chvála na perfektní podvozek...Na rozpacích jsem však z interiéru, chce to jízdu v něm pořádně vyzkoušet. Při zkoumání českého ceníku mě překvapila úplná absence automatu, ale to je snad jen otázka měsíců.
Rozbalit vlákno
0
15. 12. 2013 21:48
Brzdna draha???
To je akoze co za hodnota u oboch, ak to nie je nejaky preklep tak pane boze riadna hanba a doslova nebezpene auta, s tym europskym meinstreamom to ide riadne dole vodou :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
15. 12. 2013 21:51
Re: Brzdna draha???
Možná to je na zimákách, za horších klimatických podmínek?
15. 12. 2013 21:57
Re: Brzdna draha???
Zkus si to u vlastního auta :-)
Jestli měřili teď, když je lehce nad nulou, vlhko a navíc na kdovíjakém asfaltu, není se čemu divit. Mému autu Autobild naměřil 37,2 metru, no když to zaflekuju pod 45 metrů, jsem rád.
15. 12. 2013 22:59
Re: Brzdna draha???
je to bida a odpovida to prumernymu zpomaleni 8.0m/s2.
auto co brzdej hodne dobře za idealnich podmínek maj kolem 10m/s2.

nedavno mi prisla složenka na projeti červenou a s prihlednuti k reakcni době bych to zvladnul ubrzdit jedine se zpomalenim 15m/s2, a kdybych telepaticky predpovidal kdy padne zluta a nemel zadnou reakcni dobu, tak se zpomalenim 8.5m/s2.
Avatar - Ronault.
15. 12. 2013 23:08
Testíčečečeček
Inu, Svět Motorů...

"pod zadečkem" - ehm, kde to jsme? Rádoby vtipné formulace vypadají křečovitě, špatně se test čte.

A vysvětlí mi někdo, co je rozumnějšího na tom, když motor ve stotřicítce točí o 300 ot./min více? Nic, naopak je to nevýhoda.

O nesmyslném hodnocení designu už tady padlo pár slov... typicky "nezaujatý" postoj.

Každopádně jsem zvědav na na 308 SW, pokud dostane delší rozvor, může to být hodně zajímavý kombík ve třídě.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
16. 12. 2013 17:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - lamal
16. 12. 2013 01:57
308
Mne ten interier 308 neprisiel az tak maly, je sice fakt, ze v 208 sa za seba posadim tak isto ako v 308, ale mam 185cm a nemal som problem sa za seba posadit ani v 308... pre vysokych to ale nie je to je fakt...

okrem odhlucnenia si 308 zasluzi pochvalu aj za zehlenie vibracii a ostrych nerovnosti... taku kvalitu jazdy snad este ziaden Pežó neposkytol, jazdil som 1,6 hdi 92ps a bol som prekvapeny aky komfort akusticky aj mechanicky ponuka podvozok, vsetko krasne makko tlmil velmi prijemne... zataca ochotne a celkovo jazdi velmi dobre

zadna naprava sice je ticha a aj slusne tlmi nerovnosti, no odskakuje do stran... aj pri jazde smerom rovno na vacsich nerovnostiach prejdenych aj jednym kolesom citit ako uskakuje do stran... to je najvacsi neduh oproti konkurencii, kde su tiez jednoduche napravy ale nerobia to... inak ma to nerusilo kedze jazdi ticho a makko

za volant som sa inak usadil celkom pohodlne a videl som na pristroje...

92k 1,6 HDi jazdi velmi pekne aj svizne aspon ked som bol sam
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
16. 12. 2013 18:51
Re: 308
No vidíš lámale, že stojí za to se povozit. ;-)
16. 12. 2013 04:52
SMUTNE
....na cele veci je vsak nejsmutnejsi, ze se najdou taci, kteri takovym "srovnavacim testum" veri.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
16. 12. 2013 07:08
Není co srovnávat,
pokud chci klasiku a to 308 teď je, tak Golf má navrch. Pokus přeházet desítkama let ověřené uspořádání interiéru a zkomplikovat základní ovládání povede akorát k naštvání zákazníků, ale oni to čiňáci frantikům nakonec ukážou. To auto mělo mít design, že Golf by vedle něj vypadal jak staré obyčejné auto, ale interiér měl být klasicky krásný jak už to Peugeot uměl. A to patlání po displeji je dobré tak pro děti na hraní, ovládač mezi sedadly je daleko lepší. Nevěříš??? Podívej se do prémie japonské včetně. Ještě že má Peugeot fanoušky co jsou zvyklí tolerovat vše co PSA zmastí.
Rozbalit vlákno
7
16. 12. 2013 08:31
Re: Není co srovnávat,
Souhlasím s tebou téměř ve všem. Golf je jistě klasika,ale na první pohled je designový vítěz jasný a adorovaná studená Němka to fakt není. Peugeot promarnil obrovskou přílěžitost, kdy se mu navenek podařilo udělat pěkný ještě netuctový auto,ale zabil ho přešlapama, jen aby zase frantící mohli říct, že něco dělají jinak-tím myslím nesmyslně ovládání přes dotykáč aneb "model ovládání čudlíkama funguje od pravěku,tak se to do pr.ele nesnažte měnit!" 2) Hlavní vývoz plánují do Japonska, nebo jaký je důvod změnšovat interiér?? :no: 3) Cílená vražda koníků díky nesmyslnému zpřevodování-abyste z tý ekologie neměli bláto na hřišti, radši přestaňtě jíst žáby.
Resume:já tohle nejsem ochoten tolerovat a jestli tohle hodlá aplikovat i na další modely, kterých se to ještě nedotklo (508,5008), tak je to kopání vlastního hrobu.
16. 12. 2013 08:33
Re: Není co srovnávat,
Tak zrovna japonska auta nejsou moc dobrou ukazkou ergonomie v praxi a konkretne Lexus pouzival dlouha leta velmi nestastne dotykove displaye nez prisel na to, ze to takhle fakt nejde a v poslednich generacich od Nemcu zkopiroval jejich multifunkcni mechanicke ovladace.
Jinak dotykac do auta je samozrejme nesmysl, ovladat za jizdy auto pomoci ovladaciho prvku s pouze optickou zpetnou vazbou je vyslovene nebezpecne v podstate srovnatelne s psanim SMS za jizdy.
Avatar - N6600
16. 12. 2013 10:16
Re: Není co srovnávat,
Nestastne dotykove display-e? To by ich chcelo trochu pouzivat... Multifunkcny ovladac prisiel, lebo vnoreny display by si asi tazko ovladal dotykom.
Venovat pozornost dotykacu i mechanickemu ovladacu musis rovnako. Sledovat display musis tak, ci tak. Ale na dotykaci som omnoho rychlejsi. Navyse, ten zly, zly dotykac od Lexusu sa da ovladat aj hlasom... A posledna vec - za jazdy ovladam jedine radio. Ale to mam ovladanie na volante, takze nemusim z neho ani skladat ruky.
16. 12. 2013 10:49
Re: Není co srovnávat,
Mechanicky ovladac ma zpetnou vazbu a zakladni postupy se clovek rychle nauci zpameti. Dotykovy display je vzdy bez zpetne vazby, clovek ho musi sledovat celou dobu co s nim manipuluje. Do auta za jizdy celkem nebezpecne. Osobne predpokladam, ze je behem nejakych deseti let stejne zakazou v ramci bezpecnostni manie. V USA se ted za posilani SMS za jizdy muze jit do basy natvrdo, dotykovy display neni o nic mene nebezpecny.
Ovladani hlasem je fakticky nepouzitelne. Zazil jsem ho ve spouste aut, nikdy jsem ho realne nepouzival.
Avatar - KANKUNEN
16. 12. 2013 10:50
Re: Není co srovnávat,
Ovládat teplotu, ventilátor, pozici větrání, vyhřívání sedaček je za jízdy běžné a čudlíky nejlépe otočnými to jde skoro poslepu.
16. 12. 2013 12:40
Re: Není co srovnávat,
Věnovat se displayi v Lexusu musím, to máš pravdu. Ale u D3 ne. Pokud si pamatuješ cestu (a jsi ochoten), tak to lze udělat i poslepu (protože ti ovladač dává zpětnou vazbu). A i když si ji nepamatuješ, tak stačí letmé pohledy (abys viděl, kde jsi a kam potřebuješ). Skutečně se tomu věnovat musíš jen, když ten systém neznáš. To neznamená, že je dobrý nápad tyhle hračky ovládat za jízdy. Ale když musíš, tak to jde.
16. 12. 2013 13:54
Re: Není co srovnávat,
Lexus svoji neschopnost udelat pouzitelny uzivatelsky interface resil v minulych generacich tak, ze vetsinu funkci proste za jizdy zablokoval a bylo po ptakach. Vskutku genialni reseni, ktere jsem mnohokrat sproste proklinal.
Avatar - Tomas_2002
16. 12. 2013 08:42
Porovnání
Stačí jedna fotka a není co řešit....

[odkaz]
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
16. 12. 2013 09:14
Re: Porovnání
Teď nevím jak jsi to myslel... ta fotka je dost strašná, ale na druhou stranu, pár diskusních kolegů v 308 sedělo a dojem z vnitřku byl velmi dobrý.
16. 12. 2013 10:28
Re: Porovnání
Jj ta cistota, zadna omacka kolem >:D
Peugeot :yes:
Avatar - petrumr
16. 12. 2013 17:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
16. 12. 2013 17:33
Re: Porovnání
Citroen je nejpodřadnější značka v Evropě ty prémie, ale nutno přiznat svoji neschopnost řeší lepší umělou hmotou.
16. 12. 2013 18:46
Re: Porovnání
Zkus mi vysvětlit, proč je Citroen nejpodřadnější značka v Evropě? To by mě opravdu zajímalo. ;-)
Avatar - Ronault.
16. 12. 2013 18:53
Re: Porovnání
Protože to řekl Kankunen a tečka.
Avatar - KANKUNEN
16. 12. 2013 19:34
Re: Porovnání
Za co si dostal mínus nepochopím, ale jak chceš reagovat na toho Granda. Kromě toho porovnám li firemní Dacii a Peugeota tak motor a řazení je v Dačce mnohem lepší.
Avatar - petrumr
16. 12. 2013 21:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
17. 12. 2013 13:21
Re: Porovnání
Jakého peugeota a jaakou Dacii. Motor a řazení není celé auto.
16. 12. 2013 19:39
Re: Porovnání
Jistě to má váhu >:D Že se vlastně ptám ;-)
16. 12. 2013 18:41
Re: Porovnání
To uz musi byt diagnoza tohle, cpat to do kazde diskuse. Pochop, ze nam je uplne jedno v cem si vozis zadek a stale nam nemusis dokazovat, ze mas to nejlepsi auto.
Avatar - petrumr
16. 12. 2013 21:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 12. 2013 22:32
Re: Porovnání
Je vtipný, jak si vždycky sám dáš jeden kladný hlas.. >:D :yes:
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 16:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - moreczech
16. 12. 2013 09:58
Ztrácení času porovnávat Peugeot
s Golfem. PSA auta stavět neumí! Jsou to občas jen líbivé plechovky s kterými se nedá absolutně jezdit....
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2013 19:53
Na rovinu..
si povedzme že všetci asi dopredu vedeli kto ten test vyhrá. Aspoň ja som z toho nebol prekvapený. Tým teraz nechcem haniť Golf, to určite nie. osobne som ale novú 308-čku doma mal a najazdil som na nej necelých 2000km a to auto sa mi proste páčilo. Golf je spravený kvalitne a jazda v ňom je taktiež príjemná. V Peugeote sa mi ale lepšie sedelo(môj názor, posed v Golfe mi je trochu proti srsti) a taktiež sa mi Peugeot zdal komfortnejší ale zniesol aj tvrdšiu jazdu. Naopak interiér v Golfe mi sadol viac. Ťažko povedať mne viac sadol Peugeot.

Povedzme si ale úprimne je zbytočné sa tu hádať pretože keď len vidím titulný článok tak je mi jasné že VW zoberie prvé miesto. To už je ale vizitka redakcie ktorej členovia si myslia že sú neviem akí nenápadní, pritom si neuvedomjú že niektoré perly fakt stoja za to(napr. 2 miesto Superba v teste proti prémiovým kombíkom)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petrumr
16. 12. 2013 21:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 00:13
Re: Na rovinu..
Tak v tomhle má 308 na Golfem jasně navrch - volbou stupně výbavy si můžeš vybrat, zda dostaneš poctivou mechanickou klasiku s pákou nebo debilní tlačítko a elektromotor.
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 16:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
18. 12. 2013 09:12
Re: Na rovinu..
Řečnická otázka... není náhodou možné, že by měli pravdu?

308 jsem zatím nejel, ale podle toho co jsem četl mám několik pochybností.
- proč se nepodařilo z většího objemu vykřesat více dynamiky než u VW?
- není ta šaráda s palubní deskou zbytečná?
Jinak jsem zvědavý na kombík od 308... hatch není úplně rodinné auto, jestli kombík přidá pár centimetrů vzadu, bude to fajn.

K tvým poznatkům - u Golfu jsou moc příjemné ErgoActive sedačky a k možnosti seřízení snad nelze mít výhrady, dá se sedět hodně nízko... posaz beru jako plus, u Peugeota jsem slyšel o nějakých komplikacích ve spojení s malým volantem. Naopak interiér - nefandím ani klavírnímu laku, ani stříbrnému dekoru v takovém množství... takže Golf si mě úplně nezískal, z koncernového trojlístku se mi nejvíc líbí Leon, i přes možná levnější materiály... a o Peugeotu jsem slyšel hodně dobrého.
17. 12. 2013 13:45
Auto roku
Nový Peugeot 308 získal titul Auto roku 2014 na Slovensku :-) :-) :-)
Bravo :-) :yes: Mazda 3 druhá
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2013 21:43
Peuget sa musi vzdy kritizovat ...
... a Golf glorifikovat! Ze, pan redaktor?
Citujem: "U jinak spíš decentního peugeotu si nejsme zcela jisti vyboulením v boční části karoserie. Aby se nám to vlnění časem nepřejedlo!"
Taketo bocne linie ma aj BMW, ktore je vsak nedotknutelne! Ze, pan redaktor? [odkaz]
Rozbalit vlákno
0