Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Adam Novák
Musím uznat, že toto se lidem u Peugeotu povedlo, ale Golf...je prostě Golf - v těch motorech a kvalitě pořád vede.
Wendover
Udávané hodnoty šestnáctistovky THP jsou v naprostém pořádku, výkon 115 kW a nejvyšší točivý moment 2470 N.m by v řidiči vyvolaly skoro až očekávání.
určite tam malo byť "len" 247 N.m :yes:
určite tam malo byť "len" 247 N.m :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
nie, všimol som si chybu a ták som to " oznámil " ale redakcii NIE tebe ...
ak to opravia tak bude ak nie nevadí , stane sa , len som na to malinko poukázal ...
vadí ???
ak to opravia tak bude ak nie nevadí , stane sa , len som na to malinko poukázal ...
vadí ???
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nebuď vzťahovačný, však on do nikoho neskákal, len slušne upozornil. Viac nepatričná mi príde tvoja zbytočná reakcia.
Makovnik
Len tolko co nacnem ocami test a uz bludy hned z kraja
"Těžko říct, proč se Peugeot 308 jmenuje právě 308. U kompletně nového auta, které má s předchůdcem společné právě jenom ty tři číslice, bychom čekali trochu víc marketingové invence a snahy o odlišení" preco sa ten Golf uz 7 generacii vola iba Golf? tu necakali viac marketingovej invencie???
Postupim na odstavec dizajn a tam opat a znova tupe klise, Golf nestarne a u 308 redaktor nevie....on toho nevie pomerne dost.
Neviem, ci ma zmysel stracat dalej cas citanim.
"Těžko říct, proč se Peugeot 308 jmenuje právě 308. U kompletně nového auta, které má s předchůdcem společné právě jenom ty tři číslice, bychom čekali trochu víc marketingové invence a snahy o odlišení" preco sa ten Golf uz 7 generacii vola iba Golf? tu necakali viac marketingovej invencie???
Postupim na odstavec dizajn a tam opat a znova tupe klise, Golf nestarne a u 308 redaktor nevie....on toho nevie pomerne dost.
Neviem, ci ma zmysel stracat dalej cas citanim.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Asi jsi nepochopil sdělení redaktora, které je asi následující.
Peugeot postavil zcela nové auto, které jem nohem lepší, než předchůdce, není to ten typický fancouz se svými přešlapy.
Golf si drží svůj vysoký standard napříč generacemi. Je to stále, zde tak oblíbený, etalon.
Jazyková bariéra?
>😒]
Peugeot postavil zcela nové auto, které jem nohem lepší, než předchůdce, není to ten typický fancouz se svými přešlapy.
Golf si drží svůj vysoký standard napříč generacemi. Je to stále, zde tak oblíbený, etalon.
Jazyková bariéra?
>😒]
Mile, ze ty si to tak predstavujes, ako popisujes.
Ak by aj chcel vyjadrit to, co pises, mal by o stylizaciu poprosit miestneho krasopisca , ty bariera >😁
Iste uznas, ze napr. Golf 2 ma s aktualnym Golfom spolocne len to meno a nikomu to divne nepride. 😉
Ak by aj chcel vyjadrit to, co pises, mal by o stylizaciu poprosit miestneho krasopisca , ty bariera >😁
Iste uznas, ze napr. Golf 2 ma s aktualnym Golfom spolocne len to meno a nikomu to divne nepride. 😉
Uz zactek clanku s blaboly o designu kdy jeden zapadne a u druheho se porad da neco objevovat jsou priserny nesmysly. Z hlediska designu vypada Golf jako kdyz uz ceka novou generaci. Nechapu co tam chce kdo objevovat. Ty kola jsou taky na Golfu bidnejsi.
Aby bylo turbo usporne musi mit dlouhe kvalty to je jasne. Tady Peugeot asi nezvladl snizovani treni u agregatu, takze musel vyssi spotrebu asi snizit jeste delsimi kvalty nez je zdravo. Pruznost Peugeotu je opravdu tragicka, 100kw atmo motor to snad da na 4 a 5 kvalt lepe. Nechapu proc ale nizsi otacky nejsou v plusech, jindy by urcite byly. Nechapu co je na 2800 otackach Golfa rozumnejsiho?
Porovnavat mista u dvou aut, kdy jedno ma panoramatickou strechu je trochu divne. Porovnani jak noha.
Jestli je prevodovka v Golfu poloautomaticka, tak skoro kazdy japonec ma automat. Vzpominam jak se v testech pri uvedeni na trh pozastavovali v zahranici testeri nad horsim manualem.
Kupovat takove platky opravdu nema smysl. Jeste ze si auta muze kazdy okouknout na vlastni oci sam.
Aby bylo turbo usporne musi mit dlouhe kvalty to je jasne. Tady Peugeot asi nezvladl snizovani treni u agregatu, takze musel vyssi spotrebu asi snizit jeste delsimi kvalty nez je zdravo. Pruznost Peugeotu je opravdu tragicka, 100kw atmo motor to snad da na 4 a 5 kvalt lepe. Nechapu proc ale nizsi otacky nejsou v plusech, jindy by urcite byly. Nechapu co je na 2800 otackach Golfa rozumnejsiho?
Porovnavat mista u dvou aut, kdy jedno ma panoramatickou strechu je trochu divne. Porovnani jak noha.
Jestli je prevodovka v Golfu poloautomaticka, tak skoro kazdy japonec ma automat. Vzpominam jak se v testech pri uvedeni na trh pozastavovali v zahranici testeri nad horsim manualem.
Kupovat takove platky opravdu nema smysl. Jeste ze si auta muze kazdy okouknout na vlastni oci sam.
No ono hlavně v Peugeotu může člověk zařadit o jeden stupeň níž, dostane se zhruba na tytéž otáčky jako Golf a pak bude dynamika taky solidní (ale pak z toho bude pětikvalt s nepoužitelným kvaltem navíc). Otázkou ale je, co to udělá s tou spotřebou, která je už tak vyšší.
Otazkou je spotreba, ktera bude opravdu skutecne namerena na nadrz a ne svetomotorovska
Napr. RCZ ma vahu o cca 50kg vyssi a spotreba neni nijak spatna a delsi uspornejsi kvalty u 308 by snad nemely byt horsi.
[odkaz]
[odkaz]
Napr. RCZ ma vahu o cca 50kg vyssi a spotreba neni nijak spatna a delsi uspornejsi kvalty u 308 by snad nemely byt horsi.
[odkaz]
[odkaz]
Otazny je prave zabeh motora, kedy prestane zrat. Golf v teste ma takmer 3000km za sebou, 308ka prave preskocila 1000. V tom case sa spotreba este len zvykne ustalovat.
Az by mali obe auta 5-10tis., bolo by meranie spotreby zaujimave.
Az by mali obe auta 5-10tis., bolo by meranie spotreby zaujimave.
Ten test je rozumny ale tve otazky jsou nerozumne. Řekni mi jediny duvod proč neporovnat misto u aut jen proto že jedno ma panoramatickou střechu ? To auto se jako scvrkne ? A vhodnost zpřevodovani je taky někdy kumšt.
K tebe este nedorazila informacia, ze panoramaticka strecha znizuje vnutornu vyuzitelnu vysku interieru aj o vyznamnych 4-6cm?
A viš o tom že v tom testě je o tom zminka ? Kde jinde se přichazi diky panoramě o misto ?
CHerokee
Dobrý test s špatným výsledkem pro nového Francouze. U těch motorů ale nechápu, to jsou fakt voli. P. má více koní i objemu a Golf je o dost hbitější. A klobouk dolů před spotřebou VW - benzíňák s 6,5 litry.... hodně dobré. Dneska asi fakt auto nižší střední tak krom prémie - Golf, Octa nebo Leon. Alespoň z mého pohledu. Současný Focus je ošklivý a jinak nevím, co by jim konkurovalo. Možná snad Mazda 3, ale to ukáže až čas, prodeje a testy.
Nejle sjem ani v jendom z těchto aut, ale když kouknu do technických parametrů, tak je tam zrychlení 0-100 km/h😒br />
308: 8,0
Golf: 8,4
Takže podle tohoto je Peugeot svižnější. Tak mi řekněte, jak to redaktor měřil? Tipnul bych si, že dle zvyku z nafťáků neřadil podle otáček motoru, ale podle rychlosti a u Peugetota tak řadil další rychlost už někde ve 3-4 tisíc a pak se mu zdálo, že auto nejede. Ono je možná divný, že člověk může jet stovku na trojku, ale tak to prostě u těchto motorů je. Mít možnost vybrat si jet svižně při nižším rychl. stupni a vyšších otáčkách nebo klidně a úsporně při vyšší. stupni a nižších otáčkách bude devize tohoto auta a benzínů obecně.
Takže bych za to Peugeot zase tolik nehaněl, kdo ví jak to je.
Golf: 8,4
Takže podle tohoto je Peugeot svižnější. Tak mi řekněte, jak to redaktor měřil? Tipnul bych si, že dle zvyku z nafťáků neřadil podle otáček motoru, ale podle rychlosti a u Peugetota tak řadil další rychlost už někde ve 3-4 tisíc a pak se mu zdálo, že auto nejede. Ono je možná divný, že člověk může jet stovku na trojku, ale tak to prostě u těchto motorů je. Mít možnost vybrat si jet svižně při nižším rychl. stupni a vyšších otáčkách nebo klidně a úsporně při vyšší. stupni a nižších otáčkách bude devize tohoto auta a benzínů obecně.
Takže bych za to Peugeot zase tolik nehaněl, kdo ví jak to je.
Jestli hbitostí/ svižností myslíte pružné zrychlení, tak je to prostě daň za delší převody. To není o neschopnosti redaktora, tak prostě tahle disciplína funguje.
Víš, on je rozdíl mezi měřením zrychlení z 0 na 100 km/h (kdy se obvykle řadí za otáčkami nejvyššího výkonu, klidně za 6000 rpm, tzn. že při té stovce bude mít Peugeot a nejspíš i VW dokonce dvojku a ne trojku 😉) a pružným zrychlením, kdy se zařadí daný převodový stupeň a slešlápne plyn. A kvůli těžkým převodům prostě Peugeot točí na daném převodovém stupni výrazně nižší otáčky, tedy nabídne i nižší výkon a nižší zrychlení. Samozřejmě, že normální řidič přizpůsobí převodový stupeň převodovce a prostě použije nižší převodový stupeň než v Golfu (což vzhledem k dlouhým převodům vůbec nemusí znamenat výrazně vyšší otáčky než v Golfu).
Jen prostě nepleť zrychlení z 0 na 100 km/h s pružným zrychlením, to jsou dvě hodně odlišné věci a auto s dobrým zrychlením z 0 na 100 km/h vůbec nemusí mít dobré pružné zrychlení.
Jen prostě nepleť zrychlení z 0 na 100 km/h s pružným zrychlením, to jsou dvě hodně odlišné věci a auto s dobrým zrychlením z 0 na 100 km/h vůbec nemusí mít dobré pružné zrychlení.
Je úplně jedno, jestli jde o pružné zrychlení nebo zrychlení z nuly.Ten problém je v podstatě stejný, akorát při jiných rychlostech. Taky bude záležet na tom, při jakých rychlostech se měří a jaký je tam zařazen rychlostní stupeň. Za tohle bych auto rozhodně nekritizoval, prostě to tak výrobce naladil a někomu to může vyhovovat a někomu ne. Jistě to stojí za zmínku, jistě hraje roli to, že když bude chtít někdo rychle zrychlit třeba ze 100 na 130 v Peugeotu, tak si musí podřadit a pak bude tam zrychlení stejné jako v Golfu. Když předjíždím, tak podřazuji v podstatě vždy a nevadí mi to. Řidič si může vybrat - poklidná jízda bez větších zrychlení nebo svižnější jízda při nižším převodovém stupni. Řidič v Golfu ten výběr má omezenější. Třeba pro mne je naopak to naladění v Peugeotu příjemnější a že musím řadit mi nevadí, naopak mne to baví.
Přijde mi, že je snaha za každou cenu něco zkritizovat a recenzent je značně zaujatý. Ale taková je většina recenzentů v oborech, kde si nikdo neláme hlavu s tím něco změřit, ale jde jen o subjektivní hodnocení. Podle mne by test měl jen konstatovat skutečnost a nedělat subjektivní názory. Zajímá mne, jaké jsou převody, kolik točí ve stovce, ale nezajímá mne, co preferuje redaktor. To je irelevantní.
Přijde mi, že je snaha za každou cenu něco zkritizovat a recenzent je značně zaujatý. Ale taková je většina recenzentů v oborech, kde si nikdo neláme hlavu s tím něco změřit, ale jde jen o subjektivní hodnocení. Podle mne by test měl jen konstatovat skutečnost a nedělat subjektivní názory. Zajímá mne, jaké jsou převody, kolik točí ve stovce, ale nezajímá mne, co preferuje redaktor. To je irelevantní.
Pokud budeš chtít co nejlepší zrychlení, budeš si muset podřadit i v Golfu. Ale nemá smysl psát něco o tom, že redaktor řadil ve 3-4 tisících. 308 má zkrátka o něco delší převody. Někomu to problém dělat nebude, někomu může trvat si zvyknout. Pokud jde o zrychlení na stovku, tady bývá otázka, na jaký převod tu stovku dáš. Typicky je to na trojku, ale některá auta to zvládnou na dvojku (pak těží z úspory jednoho přeřazení). Normálně je tu největší faktor řidič. Pak pneumatiky, povrch a povětrnostní podmínky. Nicméně rozdíl v tomhle kontextu je, že při zrychlení z nuly se testuje poskládání převodovky. Za těžký převod platíš na jedničku, kdy bývá na kolech momentu dost a nebývá problém s boostem. Kdežto v pružném zrychlení tě může těžký převod dostat až pod otáčky, od kterých turbodmychadlo zvládne vytvořit rozumný tlak. Pak můžeš zrychlení počítat v týdnech. 😄 A tohle je už čirý nesmysl: "Řidič v Golfu ten výběr má omezenější." Rozdíl je pár set otáček na nejvyšší stupeň při dálničním limitu. Pro mne jsou na dálnici nižší otáčky lepší, ale že by takový rozdíl nějak omezoval řidiče v jízdě na pohodu? Některá auta točí ve 130 3600-4000 a dá se s nimi jezdit na pohodu. Jen jsou na dálnici uřvaná.
Není to jedno právě proto, že to pružné zrychlení se měří a srovnává při dané rychlosti a daném převodu, který musí být pro obě auta stejný. To, že je takové měření částečně nesmyslné, je věc jiná. Když mám těžkou převodovku, tak se většinou nedostanu na tak vysoký stupeň jako v autě s lehkou převodovkou. Dále je nutné si uvědomit, že nižší stupeň na těžší převodovce je nezřídka stejně tak těžký jako vyšší stupeň na lehčí převodovce. Skvělou ukázkou toho je Mazda 3 ve dvoulitru, kde 88kW má čtyřku stejnou jako 121kW verze pětku a pětku stejnou jako silnější verze šestku. Takže pokud někomu nevyhovují nízké otáčky u 88kW verze na šestku na dálnici a chtěl by vyšší otáčky jako ve 121kW verzi, tak holt má volbu, může jet v 88kW verzi na dálnici na pětku a bude to mít nachlup stejné jako v té silnější.
Tím se dostáváme k tomu omezenějšími výběru, u kterého si myslím, že nemáš úplně pravdu. U lehčí převodovky máš větší výběr převodů v nižších rychlostech, u těžší v těch vyšších a zde pak záleží, jaké trasy zejména jezdíš. Když máš těžkou převodovku, najdou se snáze rychlosti, kdy jeden převod je už moc lehký, ale další ještě moc těžký. Příkladem může být Primera 2.0, kdy to na stálou rychlost okolo 40km/h bylo dost problematické, dvojka už točila celkem dost, ale trojka to naopak podtočila. Teď mám zase atmosférický dvoulitr, ale s lehčí převodovkou a přijde mi to trochu lepší, ale samozřejmě, je to individuální.
Každopádně i dlouhá převodovka má své výhody (které mi budou chybět). Prvně, s dlouhou převodovkou se často nedostanu na vyšší převody, takže není pak ani třeba tak pořazovat (v 60km/h tam s těžkou převodovkou šestku opravdu rvát nebudu). Za druhé, mít možnost vytočit dvojku na 110 až 115 km/h při předjíždění, to je prostě paráda, to mi bude z Primery chybět.
Tím se dostáváme k tomu omezenějšími výběru, u kterého si myslím, že nemáš úplně pravdu. U lehčí převodovky máš větší výběr převodů v nižších rychlostech, u těžší v těch vyšších a zde pak záleží, jaké trasy zejména jezdíš. Když máš těžkou převodovku, najdou se snáze rychlosti, kdy jeden převod je už moc lehký, ale další ještě moc těžký. Příkladem může být Primera 2.0, kdy to na stálou rychlost okolo 40km/h bylo dost problematické, dvojka už točila celkem dost, ale trojka to naopak podtočila. Teď mám zase atmosférický dvoulitr, ale s lehčí převodovkou a přijde mi to trochu lepší, ale samozřejmě, je to individuální.
Každopádně i dlouhá převodovka má své výhody (které mi budou chybět). Prvně, s dlouhou převodovkou se často nedostanu na vyšší převody, takže není pak ani třeba tak pořazovat (v 60km/h tam s těžkou převodovkou šestku opravdu rvát nebudu). Za druhé, mít možnost vytočit dvojku na 110 až 115 km/h při předjíždění, to je prostě paráda, to mi bude z Primery chybět.
3_diamanty
golf ma ine prednosti , peugeot zase ine, tak je to vzdy pri dvoch porovnavanych autach, niekto je lepsi v tom druhy zase v hentom, golf je jazdecky preciznejsi ale peugeot ma vacsi jazdny komfort, pezot ma vacsi razvor ale vzadu menej miesta na hlavu ako golf, golf je variabilnejsi ale kufor ma od pezota mensi, vsetko je to o prioritach,
mna osobne viac oslovuje 308 bez hanby priznavam ze by som si z tejto dvojice vybral pezota ale jednoznacne s rucnou brzdou a bez dotykoveho displeja teda s klasickymi tlacitkami, dotykac mi pride pri jazde neprakticky a nebezpecny a rucna brzda by mi tiez chybala , kazdy si vyberie to co mu vyhovuje nema zmysel sa presviedcat lebo kazdy mame ine priority a ine dovody preco chceme to auto ktore chceme
P308 sa mi pozdava aj z hladiska dizajnu , ten ma ocaril viac ako golf , mam rad auta z ktorych nieco vyzaruje a ktore ma dokazu zaujat a potesit pri kazdom pohlade na ne, ved s autami je to ako so zenami, ked sa vam nejaka zenska paci tak sa tesite kazdy den na stretnutie s nou a ta ktora sa vam nepaci moze byt rovnako sikovna mudra a mila ale ak k nej nic necitite a nepaci sa vam tak to nie je ono, s autami je to to iste
ja davam hlas 308micke 😉 :yes:
mna osobne viac oslovuje 308 bez hanby priznavam ze by som si z tejto dvojice vybral pezota ale jednoznacne s rucnou brzdou a bez dotykoveho displeja teda s klasickymi tlacitkami, dotykac mi pride pri jazde neprakticky a nebezpecny a rucna brzda by mi tiez chybala , kazdy si vyberie to co mu vyhovuje nema zmysel sa presviedcat lebo kazdy mame ine priority a ine dovody preco chceme to auto ktore chceme
P308 sa mi pozdava aj z hladiska dizajnu , ten ma ocaril viac ako golf , mam rad auta z ktorych nieco vyzaruje a ktore ma dokazu zaujat a potesit pri kazdom pohlade na ne, ved s autami je to ako so zenami, ked sa vam nejaka zenska paci tak sa tesite kazdy den na stretnutie s nou a ta ktora sa vam nepaci moze byt rovnako sikovna mudra a mila ale ak k nej nic necitite a nepaci sa vam tak to nie je ono, s autami je to to iste
ja davam hlas 308micke 😉 :yes:
S ručkou máš pravdu..Ale nová 308 je zajímavé auto.
Přesto bych bral Golf VII.
Lepší motor , víceprvek vzadu i německá kvalita by mne přesvědčily.
Pokud bych uvažoval o srovnatelném konkurentovi..jedině nová Mazda 3 a motory Skyactive by stály za hřích! :yes: 😉
Přesto bych bral Golf VII.
Lepší motor , víceprvek vzadu i německá kvalita by mne přesvědčily.
Pokud bych uvažoval o srovnatelném konkurentovi..jedině nová Mazda 3 a motory Skyactive by stály za hřích! :yes: 😉
V cem by tobe chybela rucni brzda? Snad leda abys mohl v ruce drzet klacek 😄
To misto vzadu u Peugeotu je trochu slabota i kdyz clovek vetsinou jezdi sam, obcas se stane, ze nekoho na zadni sedacky posadi a to misto bude chybet hodne. K te klime mohli pridat ovladani knofliky a za me samozrejme nesmim opomenout prohozene budiky, nevim proc tu potrebu meli. Designove se mi ovsem libi vice nez Golf. Na to, ze mi clanek prijde dost tendencni, ta 308 jeste nedopadla tak spatne 😉
Z techto 3 bych ovsem zvolil Renault kvuli nizsi cene o 100(150) k.
To misto vzadu u Peugeotu je trochu slabota i kdyz clovek vetsinou jezdi sam, obcas se stane, ze nekoho na zadni sedacky posadi a to misto bude chybet hodne. K te klime mohli pridat ovladani knofliky a za me samozrejme nesmim opomenout prohozene budiky, nevim proc tu potrebu meli. Designove se mi ovsem libi vice nez Golf. Na to, ze mi clanek prijde dost tendencni, ta 308 jeste nedopadla tak spatne 😉
Z techto 3 bych ovsem zvolil Renault kvuli nizsi cene o 100(150) k.
twistedTSD
Měl jsem nedávno možnost si 308 v hnědé metle důkladně prohlédnout, nebyla to ani žádná nejvyšší výbava, a musím uznat, že strategie "vezmeme Golf a trochu jej okořeníme" nakonec vyšla perfektně. Zamlouvá se mi čím dál více (jen někde zase design ustoupil praktičnosti, viz nevelké zadní okno s ministěračem). Navíc ta odevšud znící chvála na perfektní podvozek...Na rozpacích jsem však z interiéru, chce to jízdu v něm pořádně vyzkoušet. Při zkoumání českého ceníku mě překvapila úplná absence automatu, ale to je snad jen otázka měsíců.
JapanPower
To je akoze co za hodnota u oboch, ak to nie je nejaky preklep tak pane boze riadna hanba a doslova nebezpene auta, s tym europskym meinstreamom to ide riadne dole vodou :no:
Zkus si to u vlastního auta 😄
Jestli měřili teď, když je lehce nad nulou, vlhko a navíc na kdovíjakém asfaltu, není se čemu divit. Mému autu Autobild naměřil 37,2 metru, no když to zaflekuju pod 45 metrů, jsem rád.
Jestli měřili teď, když je lehce nad nulou, vlhko a navíc na kdovíjakém asfaltu, není se čemu divit. Mému autu Autobild naměřil 37,2 metru, no když to zaflekuju pod 45 metrů, jsem rád.
je to bida a odpovida to prumernymu zpomaleni 8.0m/s2.
auto co brzdej hodne dobře za idealnich podmínek maj kolem 10m/s2.
nedavno mi prisla složenka na projeti červenou a s prihlednuti k reakcni době bych to zvladnul ubrzdit jedine se zpomalenim 15m/s2, a kdybych telepaticky predpovidal kdy padne zluta a nemel zadnou reakcni dobu, tak se zpomalenim 8.5m/s2.
auto co brzdej hodne dobře za idealnich podmínek maj kolem 10m/s2.
nedavno mi prisla složenka na projeti červenou a s prihlednuti k reakcni době bych to zvladnul ubrzdit jedine se zpomalenim 15m/s2, a kdybych telepaticky predpovidal kdy padne zluta a nemel zadnou reakcni dobu, tak se zpomalenim 8.5m/s2.
Ronault.
Inu, Svět Motorů...
"pod zadečkem" - ehm, kde to jsme? Rádoby vtipné formulace vypadají křečovitě, špatně se test čte.
A vysvětlí mi někdo, co je rozumnějšího na tom, když motor ve stotřicítce točí o 300 ot./min více? Nic, naopak je to nevýhoda.
O nesmyslném hodnocení designu už tady padlo pár slov... typicky "nezaujatý" postoj.
Každopádně jsem zvědav na na 308 SW, pokud dostane delší rozvor, může to být hodně zajímavý kombík ve třídě.
"pod zadečkem" - ehm, kde to jsme? Rádoby vtipné formulace vypadají křečovitě, špatně se test čte.
A vysvětlí mi někdo, co je rozumnějšího na tom, když motor ve stotřicítce točí o 300 ot./min více? Nic, naopak je to nevýhoda.
O nesmyslném hodnocení designu už tady padlo pár slov... typicky "nezaujatý" postoj.
Každopádně jsem zvědav na na 308 SW, pokud dostane delší rozvor, může to být hodně zajímavý kombík ve třídě.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
lamal
Mne ten interier 308 neprisiel az tak maly, je sice fakt, ze v 208 sa za seba posadim tak isto ako v 308, ale mam 185cm a nemal som problem sa za seba posadit ani v 308... pre vysokych to ale nie je to je fakt...
okrem odhlucnenia si 308 zasluzi pochvalu aj za zehlenie vibracii a ostrych nerovnosti... taku kvalitu jazdy snad este ziaden Pežó neposkytol, jazdil som 1,6 hdi 92ps a bol som prekvapeny aky komfort akusticky aj mechanicky ponuka podvozok, vsetko krasne makko tlmil velmi prijemne... zataca ochotne a celkovo jazdi velmi dobre
zadna naprava sice je ticha a aj slusne tlmi nerovnosti, no odskakuje do stran... aj pri jazde smerom rovno na vacsich nerovnostiach prejdenych aj jednym kolesom citit ako uskakuje do stran... to je najvacsi neduh oproti konkurencii, kde su tiez jednoduche napravy ale nerobia to... inak ma to nerusilo kedze jazdi ticho a makko
za volant som sa inak usadil celkom pohodlne a videl som na pristroje...
92k 1,6 HDi jazdi velmi pekne aj svizne aspon ked som bol sam
okrem odhlucnenia si 308 zasluzi pochvalu aj za zehlenie vibracii a ostrych nerovnosti... taku kvalitu jazdy snad este ziaden Pežó neposkytol, jazdil som 1,6 hdi 92ps a bol som prekvapeny aky komfort akusticky aj mechanicky ponuka podvozok, vsetko krasne makko tlmil velmi prijemne... zataca ochotne a celkovo jazdi velmi dobre
zadna naprava sice je ticha a aj slusne tlmi nerovnosti, no odskakuje do stran... aj pri jazde smerom rovno na vacsich nerovnostiach prejdenych aj jednym kolesom citit ako uskakuje do stran... to je najvacsi neduh oproti konkurencii, kde su tiez jednoduche napravy ale nerobia to... inak ma to nerusilo kedze jazdi ticho a makko
za volant som sa inak usadil celkom pohodlne a videl som na pristroje...
92k 1,6 HDi jazdi velmi pekne aj svizne aspon ked som bol sam
marianek
....na cele veci je vsak nejsmutnejsi, ze se najdou taci, kteri takovym "srovnavacim testum" veri.
KANKUNEN
pokud chci klasiku a to 308 teď je, tak Golf má navrch. Pokus přeházet desítkama let ověřené uspořádání interiéru a zkomplikovat základní ovládání povede akorát k naštvání zákazníků, ale oni to čiňáci frantikům nakonec ukážou. To auto mělo mít design, že Golf by vedle něj vypadal jak staré obyčejné auto, ale interiér měl být klasicky krásný jak už to Peugeot uměl. A to patlání po displeji je dobré tak pro děti na hraní, ovládač mezi sedadly je daleko lepší. Nevěříš??? Podívej se do prémie japonské včetně. Ještě že má Peugeot fanoušky co jsou zvyklí tolerovat vše co PSA zmastí.
Souhlasím s tebou téměř ve všem. Golf je jistě klasika,ale na první pohled je designový vítěz jasný a adorovaná studená Němka to fakt není. Peugeot promarnil obrovskou přílěžitost, kdy se mu navenek podařilo udělat pěkný ještě netuctový auto,ale zabil ho přešlapama, jen aby zase frantící mohli říct, že něco dělají jinak-tím myslím nesmyslně ovládání přes dotykáč aneb "model ovládání čudlíkama funguje od pravěku,tak se to do pr.ele nesnažte měnit!" 2) Hlavní vývoz plánují do Japonska, nebo jaký je důvod změnšovat interiér?? :no: 3) Cílená vražda koníků díky nesmyslnému zpřevodování-abyste z tý ekologie neměli bláto na hřišti, radši přestaňtě jíst žáby.
Resume:já tohle nejsem ochoten tolerovat a jestli tohle hodlá aplikovat i na další modely, kterých se to ještě nedotklo (508,500😄, tak je to kopání vlastního hrobu.
Resume:já tohle nejsem ochoten tolerovat a jestli tohle hodlá aplikovat i na další modely, kterých se to ještě nedotklo (508,500😄, tak je to kopání vlastního hrobu.
Tak zrovna japonska auta nejsou moc dobrou ukazkou ergonomie v praxi a konkretne Lexus pouzival dlouha leta velmi nestastne dotykove displaye nez prisel na to, ze to takhle fakt nejde a v poslednich generacich od Nemcu zkopiroval jejich multifunkcni mechanicke ovladace.
Jinak dotykac do auta je samozrejme nesmysl, ovladat za jizdy auto pomoci ovladaciho prvku s pouze optickou zpetnou vazbou je vyslovene nebezpecne v podstate srovnatelne s psanim SMS za jizdy.
Jinak dotykac do auta je samozrejme nesmysl, ovladat za jizdy auto pomoci ovladaciho prvku s pouze optickou zpetnou vazbou je vyslovene nebezpecne v podstate srovnatelne s psanim SMS za jizdy.
Nestastne dotykove display-e? To by ich chcelo trochu pouzivat... Multifunkcny ovladac prisiel, lebo vnoreny display by si asi tazko ovladal dotykom.
Venovat pozornost dotykacu i mechanickemu ovladacu musis rovnako. Sledovat display musis tak, ci tak. Ale na dotykaci som omnoho rychlejsi. Navyse, ten zly, zly dotykac od Lexusu sa da ovladat aj hlasom... A posledna vec - za jazdy ovladam jedine radio. Ale to mam ovladanie na volante, takze nemusim z neho ani skladat ruky.
Venovat pozornost dotykacu i mechanickemu ovladacu musis rovnako. Sledovat display musis tak, ci tak. Ale na dotykaci som omnoho rychlejsi. Navyse, ten zly, zly dotykac od Lexusu sa da ovladat aj hlasom... A posledna vec - za jazdy ovladam jedine radio. Ale to mam ovladanie na volante, takze nemusim z neho ani skladat ruky.
Mechanicky ovladac ma zpetnou vazbu a zakladni postupy se clovek rychle nauci zpameti. Dotykovy display je vzdy bez zpetne vazby, clovek ho musi sledovat celou dobu co s nim manipuluje. Do auta za jizdy celkem nebezpecne. Osobne predpokladam, ze je behem nejakych deseti let stejne zakazou v ramci bezpecnostni manie. V USA se ted za posilani SMS za jizdy muze jit do basy natvrdo, dotykovy display neni o nic mene nebezpecny.
Ovladani hlasem je fakticky nepouzitelne. Zazil jsem ho ve spouste aut, nikdy jsem ho realne nepouzival.
Ovladani hlasem je fakticky nepouzitelne. Zazil jsem ho ve spouste aut, nikdy jsem ho realne nepouzival.
Ovládat teplotu, ventilátor, pozici větrání, vyhřívání sedaček je za jízdy běžné a čudlíky nejlépe otočnými to jde skoro poslepu.
Věnovat se displayi v Lexusu musím, to máš pravdu. Ale u D3 ne. Pokud si pamatuješ cestu (a jsi ochoten), tak to lze udělat i poslepu (protože ti ovladač dává zpětnou vazbu). A i když si ji nepamatuješ, tak stačí letmé pohledy (abys viděl, kde jsi a kam potřebuješ). Skutečně se tomu věnovat musíš jen, když ten systém neznáš. To neznamená, že je dobrý nápad tyhle hračky ovládat za jízdy. Ale když musíš, tak to jde.
Lexus svoji neschopnost udelat pouzitelny uzivatelsky interface resil v minulych generacich tak, ze vetsinu funkci proste za jizdy zablokoval a bylo po ptakach. Vskutku genialni reseni, ktere jsem mnohokrat sproste proklinal.
Tomas_2002
Stačí jedna fotka a není co řešit....
[odkaz]
[odkaz]
Teď nevím jak jsi to myslel... ta fotka je dost strašná, ale na druhou stranu, pár diskusních kolegů v 308 sedělo a dojem z vnitřku byl velmi dobrý.
Jj ta cistota, zadna omacka kolem >😁
Peugeot :yes:
Peugeot :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Citroen je nejpodřadnější značka v Evropě ty prémie, ale nutno přiznat svoji neschopnost řeší lepší umělou hmotou.
Zkus mi vysvětlit, proč je Citroen nejpodřadnější značka v Evropě? To by mě opravdu zajímalo. 😉
Protože to řekl Kankunen a tečka.
Za co si dostal mínus nepochopím, ale jak chceš reagovat na toho Granda. Kromě toho porovnám li firemní Dacii a Peugeota tak motor a řazení je v Dačce mnohem lepší.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To uz musi byt diagnoza tohle, cpat to do kazde diskuse. Pochop, ze nam je uplne jedno v cem si vozis zadek a stale nam nemusis dokazovat, ze mas to nejlepsi auto.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Je vtipný, jak si vždycky sám dáš jeden kladný hlas.. >😁 :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
moreczech
s Golfem. PSA auta stavět neumí! Jsou to občas jen líbivé plechovky s kterými se nedá absolutně jezdit....
mino32
si povedzme že všetci asi dopredu vedeli kto ten test vyhrá. Aspoň ja som z toho nebol prekvapený. Tým teraz nechcem haniť Golf, to určite nie. osobne som ale novú 308-čku doma mal a najazdil som na nej necelých 2000km a to auto sa mi proste páčilo. Golf je spravený kvalitne a jazda v ňom je taktiež príjemná. V Peugeote sa mi ale lepšie sedelo(môj názor, posed v Golfe mi je trochu proti srsti) a taktiež sa mi Peugeot zdal komfortnejší ale zniesol aj tvrdšiu jazdu. Naopak interiér v Golfe mi sadol viac. Ťažko povedať mne viac sadol Peugeot.
Povedzme si ale úprimne je zbytočné sa tu hádať pretože keď len vidím titulný článok tak je mi jasné že VW zoberie prvé miesto. To už je ale vizitka redakcie ktorej členovia si myslia že sú neviem akí nenápadní, pritom si neuvedomjú že niektoré perly fakt stoja za to(napr. 2 miesto Superba v teste proti prémiovým kombíkom)
Povedzme si ale úprimne je zbytočné sa tu hádať pretože keď len vidím titulný článok tak je mi jasné že VW zoberie prvé miesto. To už je ale vizitka redakcie ktorej členovia si myslia že sú neviem akí nenápadní, pritom si neuvedomjú že niektoré perly fakt stoja za to(napr. 2 miesto Superba v teste proti prémiovým kombíkom)
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak v tomhle má 308 na Golfem jasně navrch - volbou stupně výbavy si můžeš vybrat, zda dostaneš poctivou mechanickou klasiku s pákou nebo debilní tlačítko a elektromotor.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Řečnická otázka... není náhodou možné, že by měli pravdu?
308 jsem zatím nejel, ale podle toho co jsem četl mám několik pochybností.
- proč se nepodařilo z většího objemu vykřesat více dynamiky než u VW?
- není ta šaráda s palubní deskou zbytečná?
Jinak jsem zvědavý na kombík od 308... hatch není úplně rodinné auto, jestli kombík přidá pár centimetrů vzadu, bude to fajn.
K tvým poznatkům - u Golfu jsou moc příjemné ErgoActive sedačky a k možnosti seřízení snad nelze mít výhrady, dá se sedět hodně nízko... posaz beru jako plus, u Peugeota jsem slyšel o nějakých komplikacích ve spojení s malým volantem. Naopak interiér - nefandím ani klavírnímu laku, ani stříbrnému dekoru v takovém množství... takže Golf si mě úplně nezískal, z koncernového trojlístku se mi nejvíc líbí Leon, i přes možná levnější materiály... a o Peugeotu jsem slyšel hodně dobrého.
308 jsem zatím nejel, ale podle toho co jsem četl mám několik pochybností.
- proč se nepodařilo z většího objemu vykřesat více dynamiky než u VW?
- není ta šaráda s palubní deskou zbytečná?
Jinak jsem zvědavý na kombík od 308... hatch není úplně rodinné auto, jestli kombík přidá pár centimetrů vzadu, bude to fajn.
K tvým poznatkům - u Golfu jsou moc příjemné ErgoActive sedačky a k možnosti seřízení snad nelze mít výhrady, dá se sedět hodně nízko... posaz beru jako plus, u Peugeota jsem slyšel o nějakých komplikacích ve spojení s malým volantem. Naopak interiér - nefandím ani klavírnímu laku, ani stříbrnému dekoru v takovém množství... takže Golf si mě úplně nezískal, z koncernového trojlístku se mi nejvíc líbí Leon, i přes možná levnější materiály... a o Peugeotu jsem slyšel hodně dobrého.
Standa panda
Nový Peugeot 308 získal titul Auto roku 2014 na Slovensku 😄 😄 😄
Bravo 😄 :yes: Mazda 3 druhá
Bravo 😄 :yes: Mazda 3 druhá
JaMM
... a Golf glorifikovat! Ze, pan redaktor?
Citujem: "U jinak spíš decentního peugeotu si nejsme zcela jisti vyboulením v boční části karoserie. Aby se nám to vlnění časem nepřejedlo!"
Taketo bocne linie ma aj BMW, ktore je vsak nedotknutelne! Ze, pan redaktor? [odkaz]
Citujem: "U jinak spíš decentního peugeotu si nejsme zcela jisti vyboulením v boční části karoserie. Aby se nám to vlnění časem nepřejedlo!"
Taketo bocne linie ma aj BMW, ktore je vsak nedotknutelne! Ze, pan redaktor? [odkaz]
Designově jinak dobrý. U peugeotu. Golf: výborný.
Test je dobré čtení. Výsledek samozřejmě nepřekvapí, ovšem nejde o výsledek, informační hodnotu nese především rozsah a hloubka textu. Svět motorů... zřejmě slušnej oddíl... :yes😒br />
Závěrem malé postesknutí. Svým způsobem lituji "dotykovou generaci" pro níž je jakýkoli výstupek či prohlubeň... >😁 😉 k zatracení. Tak holt si prstama od vlašáku patlejte dotykáče, starší garda zůstává věrna dotykovému "analogu".
BRAVWO GOLF :yes: :-!
No skrátka namiesto mechan. ovládačov je displej.
Doporučujem si to v 308 (v novej) najprv vyskúšať a potom o tom písať.Je dosť problém ovládať to cez displej!
Dotykový displej vyžaduje nepretržitý očný kontakt, a to je proste jeho nevýhoda.
aj pri klasickom ovládaní,ale práve preto som na toto reagoval,že sa to stalo na novej 308! ;-\
Já nevim jak ty, ale ve svém autě zásadně nejím >😁 A ještě k tomu vlašák! >😁
Fuj.... to by ten Golf musel bejt z omyvatelnejch plastů a to naštěstí neni... tam dominují jiní kolegové z koncernu. Jinak... Volil bych stejně.. Golf je v tomto případě Golfem (apoštolem), ale 308 se sakra povedla! :yes:
Ovšem taktéž po sobě důkladně čistím, to je nutnost.
Ano, 308 je povedená.
Takže na vlašáčeku, nebo hermelínový ( ten mám radši) si spíš pochutnám doma u stolu 😄
P.S. Mám kamaráda, co dokázal při jízdě městem s manuálem (VW Vento) svačit, pít, telefonovat a ještě čumět po ženskejch naráz!... to bych fakt nedával 😁
Nejvíc mi vyhovoval povrch v AR 164 - všechno buď matný, kožený nebo snadno omyvatelný, E46 byla hned v závěsu. V současném autě mám napříč celým interiérem černou širokou lištu - no je zasraná jak jetel (respektive není, ale s mym lehkym OCD v tomhle směru je každý otisk důvodem k vytažení hadříku), takže sháním kartáčovaný hliník.
Jinak v autě nejím pokud vyloženě nemusím a když už, tak něco, co nedrobí. 😄
Na druhou stranu, spolujezdci se často neptají - jedna slečna, co jsem s ní jel asi čtrnáct dní zpátky, si dala na zadní lavici po cestě podle nalezených obalů minimálně sedmichodové menu...
S kartáčovaným hliníkem tedy nemám nejlepší zkušenosti. Zůstávají na tom otisky (tuk se dostane do drážek) a špatně se to čistí (je broušený = drážky jsou ostré a trhají "utěráky"). Záleží, jak hrubě bude broušený. Ale rozhodně ho nepovažuji za skvěle udržovatelný.
Jídlo v autě ani náhodou. Tedy pokud dotyčná/ -ý nechce běžet zbytek cesty za autem. >😒]
K tomu hliníku - rozhoduju se mezi kartáčem, pak M-paket Hexagonem a tím šedým vrstveným lakem taky z M-paketu...zatím vede ten hliník, ani nevím proč.
Stejně to skončí jako minule u folie.
Neholduji těm omatlaným televizím, bohužel dnes je má i kdejaká čtyřmetrová popelnice v základu. Působí to strašně lacině.
Mám tu televizi taky, nešlo to bez ní, bohužel, ale naštěstí se dá ovládat i čudlíky.
Kdepak čudlíky :yes: 😄
Inu hatchbacky C segmentu kupují spíše lidé, kteří chtějí auto pro dva, typický rodinný dostavník to není, proto se mu to dá i odpustit... a stačí se taky podívat na reklamní klipy, do v autech je hlavně zobrazován, v hatbacích to rodina většinou není 😉
K diskuzi o jídle v autě... nene, v autě se nejí... dnes jsem chtěl taky cestujícímu zatrhnout jídlo, ale než jsem to udělal, tak mi taky nabídl bonbon, tak nebylo cesty zpět >😁
Podívej se na poměry na zadních sedadlech u většího počtu konkurenčních aut. Zde na testech je to tuším vždy pod písmenkem j), třeba HB Mégane - 94 cm, cee´d - 96cm, 308 - 88 cm. Tohle opravdu vnímám jako problémek. Jinak samozřejmě peugeot chválím.