Novinky
Do Chorvatska chodim 10 rokov na plachetnicu a to aky progres urobili vo výstavbe ciest, to je niečo neskutočné. U nás nevieme urobiť jeden poriadny tunel (myslím taký pod zemou >😁 ) a prá km ciet a tam to rastie z roka na rok.
Suhlasim...pravidelne tam tiez jazdim do Medugorje a mozem povedat, ze ta kvalita a ta rychhlost je skvela. Samozrejme mi tu nemame informacie, ci to tiez nebolo predrazene a podobne ale davam im :yes: . Ku kvalite ale premyslam, ze to maju asi o cosi lahsie ako u nas, predsa len tam cesty v zime asi az tak netrpia ako u nas.
aby Chorvatské firmy,které dokáží postavit 27km dálnic za 6mld kč přijely stavět dálnice i k nám :-!
Jako by jste tam vůbec nikdy nebyli.
Staví se tam z všudypřítomného vápence, který ovšem nemá zrovna nejlepší vlastnosti, kamenolom si udělají kde je napadne a podloží je v drtivě většině stabilní skála.
Naproti tomu, ten kousek, co tam stavěli, se stavěl několik let.
Staví se tam z všudypřítomného vápence, který ovšem nemá zrovna nejlepší vlastnosti, kamenolom si udělají kde je napadne a podloží je v drtivě většině stabilní skála.
Naproti tomu, ten kousek, co tam stavěli, se stavěl několik let.
Oni zase museli prostřílet skrz hory. Mají vyšší teploty v létě... takže myslím, že vše má své + a -. Skándály kolem stavu našich cest a dálnic, co jsou u nás, nemají omluvu!
Raději budu střílet dynamitem, než čekat, kde se mi sesune nebo propadne podloží.
sice se jím nesesouvají při deštích svahy zato tam mají x prasklin v podloží, což dělá problémy při zemětřeseních (v místě docela častých) - krasové horniny... taky velký rozdíl teplot zima léto v oblasti Dalmatinského záhoří dává zabrat
Dynamit, dynamit, udělá bum, dynamit, dynamit, rozboří dům >😒]
Je videt, zes odbornik pres trhaviny, vybusniny a vubec asi pres vsechno
>😒]
Je videt, zes odbornik pres trhaviny, vybusniny a vubec asi pres vsechno
>😒]
5rokov nie je vobec vela. U nas sa stavia dialnica BA-KE uz 55rokov a dokoncenie je "vraj" v 2019, aj to len severnou trasou. Spodna este ani nema presny projekt.
Useky sa stavaju, ked panboh da, najrychlejsie za 2.5roka na rovine bez tunelov, len s par mostami cez udolia.
Obycajne vsak za 5-6.
Useky sa stavaju, ked panboh da, najrychlejsie za 2.5roka na rovine bez tunelov, len s par mostami cez udolia.
Obycajne vsak za 5-6.
Konkrétně ten úsek 10,5 km Chorvati stavěli 6 let.
No a? Tak stavěli 6 let, ale mají kvalitní povrch, dá se tam jet... U nás? To vymrsknou za +- 2 - 3 roky, troufnu si tvrdit, že dráž, ochčijou to, kde se dá, po půl roce užívání se to zvlní, po první zimě popraská a můžou začít znovu... Ale nezačnou, protože nejsou prachy a když už se nějaké peníze na výstavbu uvolní, shrábne je nějaký podvodník a opakuje se situace uvedená výše. :-!
Zbytečně to hrotíš, víš jak dlouhá záruka je na dálnice? Víš co všechno se zahrnuje do ceny dálnice?
Ne, že? 😉
Ne, že? 😉
Ne, ale kvalitu práce poznám (každodenně to cítím). 😉
A kolik jsi ochoten platit za dálnici? Co? 😉
Kolik platit? Když bude dobrá kvalita, je mi to fuk, ale ty ceny u nás jsou na hlavu... 😉
Kolik ročně najedeš po dálnici?
Tak kolem 40 000 km. K čemu jsou dobré tyhle otázky?
A byl bys tedy ochoten zaplatit cca 5,50 Kč za kilometr v osobním autě? Sleva už je započtena. 😉
PS: Klidně se zeptej i lidí ve svém okolí.
PS: Klidně se zeptej i lidí ve svém okolí.
Jasne, ved najhorsie su na tom tunely. U nas bola vobec najrychlejsie postavena R1 [odkaz] len za 25mesiacov.
Lenze cena za 1km je 23.2mil€/km oproti cca 8,6mil€/km u Chorvatov.
Podla mna vyznamny rozdiel, kde vyhovorky na nestabilne podlozie nemaju opodstatnenie.
Nehovoriac o tom, ze na udrzbu sa vyplati 125,3mil€, co je taka hromada, ze Chorvati by kazdy rok postavili dalsich 14,5km dialnice.
Pritom o kvalite nasej R1 hovori nutnost opravy mostovych spojov na daktorych usekoch po 2r. prevadzky, zvlneny povrch niektorych casti a tiez daktore zakruty su lentaktak pre 130ku, svojim polomerom zakrivenia by nemohli dostat status dialnice, preto je to len rychlostna cesta.
Lenze cena za 1km je 23.2mil€/km oproti cca 8,6mil€/km u Chorvatov.
Podla mna vyznamny rozdiel, kde vyhovorky na nestabilne podlozie nemaju opodstatnenie.
Nehovoriac o tom, ze na udrzbu sa vyplati 125,3mil€, co je taka hromada, ze Chorvati by kazdy rok postavili dalsich 14,5km dialnice.
Pritom o kvalite nasej R1 hovori nutnost opravy mostovych spojov na daktorych usekoch po 2r. prevadzky, zvlneny povrch niektorych casti a tiez daktore zakruty su lentaktak pre 130ku, svojim polomerom zakrivenia by nemohli dostat status dialnice, preto je to len rychlostna cesta.
Pěkný příklad je u Poláků. Tam vysoutěžila stavbu jednoho úseku dálnice čínská firma. Nabídla snad třetinovou nebo poloviční cenu, než tamní konkurenti.
A víš jak to dopadlo?
Zastavení stavby, platební neschopnost, pokusy odstoupit od smlouvy. Zdůvodnění, drahé materiály, drahá práce, drahé subdodávky, drahé všechno...
Proč si myslíš, že se k nám nehrnou stavební firmy odjinud? Že by si to uměli spočítat?
A víš jak to dopadlo?
Zastavení stavby, platební neschopnost, pokusy odstoupit od smlouvy. Zdůvodnění, drahé materiály, drahá práce, drahé subdodávky, drahé všechno...
Proč si myslíš, že se k nám nehrnou stavební firmy odjinud? Že by si to uměli spočítat?
Co myslis, preco u nas vyhra firma s najlacnejsou ponukou, ktoru potom dodatkami k zmluve navysia az o 30%? obcas viac.
Mozno prave preto sa tie firmy nehrnu, lebo najprv udaju realnu cenu. V konecnom dosledku by vysli mozno aj lacnejsie, ale vyherca ich predbehol v konani s nizsou. Co na tom, ze konecna bude vyssia, aspon sa na tom medzicasom niekto nabali.
Mozno prave preto sa tie firmy nehrnu, lebo najprv udaju realnu cenu. V konecnom dosledku by vysli mozno aj lacnejsie, ale vyherca ich predbehol v konani s nizsou. Co na tom, ze konecna bude vyssia, aspon sa na tom medzicasom niekto nabali.
Naprosto souhlasím, mají super podklad, takže se to ani nehne. Kamenolom si udělají opravdu všude, co vytěží z budoucího tunelu to zase použijí na silnice a kamenné zdi okolo dálnic. Tento úsek se stavěl dost dlouho. Pamatuji se, že jsem tam jel do Dubrovníku v roce 2010 a jel jsem přes jedno velké staveniště, nahoře bylo vidět jak kutají tunely v těch horách a že těch tunelů na tomto úseku je. Je to tam skalnatá hora jedna vedle druhé. Jsem rád za ty dálnice, alespoň je teď cesta do Dubrovníku rychlejší. Za takové dálnice rád zaplatím i když je to dost peněz, ale ušetří to dost času na cestě.
Dobre sa im stavia, ked od kazdeho turistu (neviem ako to maju domaci) vyberu iba za jednu cestu tam a spat na dovolenku povedzem priemerne 50eur. To je u nas cena rocnej znamky, za ktoru mozem jazdit cely rok po dialnici kolko chcem kilometrov...
Z tohto pohladu su ich poplatky veeelmi vysoke.
Z tohto pohladu su ich poplatky veeelmi vysoke.
Pekne, ale turisti su tam 2mesiace v roku, dalsie 2mesiace je ich malo a zvysnych 8 tam mozes jazdit aj 300, lebo auto stretnes sporadicky.
U nas sa jazdi nonstop.
U nas sa jazdi nonstop.
Milý,zlatý,to máš sice pravdu,že je to drahé a když to srovnáváš s poplatkem u nás,tak tos šlápl vedle.Ano,je to levnější,ale za co platíš?samá záplata,díry na silnici,většinou je to několikrát staženo do jednoho směru atd....zácpy,žádné odpočívadlo,WC atd.Jel jsi někdy po dálnici v CHorvatsku??Pokud ne,tak neporovnávej a nebo si to projeď a pak můžeš soudit.Chorvati jsou prostě lepší. :yes:
Jsou lepší, ale taky podstatně dražší.
Kolik lidí by tu bylo ochotno zaplatit za cca 1000 km jídy po dálnici tolik, jako za roční známku?
Kolik lidí by tu bylo ochotno zaplatit za cca 1000 km jídy po dálnici tolik, jako za roční známku?
Jednorázový průjezd je na km jízdy podstatně dražší než celoroční ježdění.
Platí se za km. Ať budeš dělat co budeš dělat, vždy budeš v cenách násobně jinde.
to je pravda, dá se tam akorát koupit el. karta kde je to asi o 25% levnější, ale furt se platí po km
Chorvátske diaľnice sú dobré, lebo sú nové. Sú drahšie, preto budú snáď lepšie udržované a kvalitnejšie opravované.
U nás nie sú diaľnice tiež nijak lacné, ale ani dorovnanie na úroveň drahšieho zahraničia veľa nepomôže, za socializmu sa stavalo všelijak a aj dnes zrejme peniaze tečú kde-kam, a nie na údržbu a výstavbu ciest.
Takí Rakúšania majú krátkodobé známky lacnejšie ako my, ročná je drahšia cca o 30-€. A kvalita ciest sa s našou takisto veľmi zrovnávať nedá, sú o pekných pár levelov vyššie.
U nás nie sú diaľnice tiež nijak lacné, ale ani dorovnanie na úroveň drahšieho zahraničia veľa nepomôže, za socializmu sa stavalo všelijak a aj dnes zrejme peniaze tečú kde-kam, a nie na údržbu a výstavbu ciest.
Takí Rakúšania majú krátkodobé známky lacnejšie ako my, ročná je drahšia cca o 30-€. A kvalita ciest sa s našou takisto veľmi zrovnávať nedá, sú o pekných pár levelov vyššie.
Máš pocit, že v Čechách (alebo na Slovensku) cesty nepribúdajú kvôli väčším stavebným nárokom? Obvykle nie sú peniaze, sú problémy s legislatívou, verejnými súťažami, a často s tunelovaním a mastením si "kapsy" za štátne...
Předně, naše dálnice vedou přes zemědělsky hodnotnou půdu, v drtivé většině v soukromém vlastnictví. Geologické podloží u nás je velmi rozmanité a mnohdy nestálé. Z toho plynou podstatně vyšší nároky na konstrukci dálničního tělesa.
Výstavba dálnic u nás je nepochybně dražší a ne kvůli tomu, že by se tu nadměrně kradlo.
Dál tě nemá smysl ani číst. :-! :no:
Připadá mi, jako by tam nikdo nebyl a když jo, tak si z toho pamatuje leda jeden tunel (Sveti Rok). :-!
Podobně je tomu tak např. v Itálii s dálničními poplatky,. zatímco Alpské úseky vytesané ve skále a v tunelech jsou hrozně levné, proto se na nich platí daleko vyšší mýto než např. dále v Pádské nížině, kde je úrodná zemědělská půda, výstavba byla dražší, ale majitelé jsou filantropi a tak je mýtné levnější. :-!
Vykládat, jak je všechno špatně, je ukázka zmasírovaného mozku a nulového vlastního názoru/zkušenosti.
Tak hlavne, zes nam to tak vsechno dobre vysvetlil, ty dynamite >😁
To kulate razitko, co mam jsem si asi vystrihl z novin nebo nakreslil podle popisu v radiu 😉
Asi zapomněli se od nás naučit, jak vše předražit (všechny kolem uplatit) a pak tam dát nekvalitní mat....
Buď jsi na tuhle mašinérii taky napojenej nebo ti uteklo pár detailů..
Připadá mi, že zde drtivá většina lidí píše jen na základě toho, co uslyší v televizi. 8-s :no:
Chorvati tyhle problémy nemají. Skála je furt skála.
[odkaz]
Ja nemam 17 rokov ako ty, mam firmu a tej sa treba venovat, nielen sediet za internetom a hadat sa s tebou. Hod mi link ,kde som ti nieco nenapisal a hned teraz ti odpisem.
Ty jsi fakt obyčejný blbeček. 8-s :no:
--
Laboratorními testy na tomto úseku bylo zjištěno, že se při výstavbě hmota z tzv. studeného odvalu a bobtnavé ocelárenské strusky objevuje v aktivní zóně, což je technicky špatně. Chybí také nutné vrstvy vysokopecní strusky v zemním tělese nebo se objevují nebezpečně vysoké hodnoty jemných částic ve vrstvách mechanicky zpevněného kameniva a štěrkodrtě.
--
Ukaz mi, kde v tychto vetach je napisane, ze zvlnenie dialnice nastalo kvoli jej geologickemu podloziu. Este stale som tu ja ten blbecek? >😒]
Ty si fakt nevidíš pro svoji bobost na špičku nosu! 8-s :no: :no: :no:
Když je naše krajina jaká je, dálnice se na ni nemůže postavit jen tak bez úprav. Někde se holt musí ubrat, jinde zese přidat. Aby byly splněny poměrně přísné technické normy. A jelikož nestavíme na pevné skále, podloží je nutno zpěvňovat a upravovat.
A kde se mají brát materiály na zpevňování? Lomů je málo, kámen i jeho doprava jsou drahé a spotřebuje se toho opravdu velké množství. Sám si klidne vypočítej, kolik tě stojí jedna tatrovka šutráků, a kolik tě stojí jeho doprava na nějakých třeba 40 km. A pak si to vynásob, kolik ti takových náklaďáků dojede na stavbu, než udělají jeden malý nájezd.
Ale já vím, ono je super tupě plácat v dikuzi, nic nevědět, nevidět souvislosti a už vůbec ne důvody. Blbečku. :-!
A prosím, přestaň tady psát nesmysly, že naše dálnice jsou špatné, protože tu máme podloží, které nikde jinde není. Není to pravda. Navíc u nás nehrozí zemětřesení, máme podloží geologicky stabilní.
V zime pak vznikaji ty diry >😁