Normální člověk se k nim dostane jen zřídka – protože nejrůznější stavební a těžební stroje jsou většinu svého života uzavřeny mimo veřejné komunikace, je každé setkání s nimi malý svátek…
Nepíše sa toto slovo náhodou "dumper" a nečíta sa približne ako "dampr"? Teda neviem ako to po česky naozaj je, ale češtinu počúvam takmer denne a vyslovenie slova "dempr" mi trhá uši.
Na obrázku k článku je to, čo poznám pod názvom dumper, slovo "dempr" mi internet ani nenašiel. Iba dumper, alebo počeštené "dampr". Slovo "dempr" je pre mňa nové, preto som sa pri ňom pozastavil.
[odkaz]
[odkaz]
normalna firma vlastnik to nebude prekladat, znici to. To, ze to niekto prelozi z 12t na 14t dobre, ale to nie je nieco s cim si nejako vyrazne pomoze ;-) a na 20t to neprelozis, no ani vykon motora je slaby, ma to co robit, ked to nalozis. Ano redukcie s prevodovkou to nejako za tempa plazenia prejdu, ale motor nema na to vykon, aby to utiahol vo vyssej rychlosti. Staci to nalozit a 12% stupanie plazis 20km/h a si rad.
Překládá a taky proto nemá šanci v tomhle provozu dlouho vydržet.
To bude hlavní důvod proč se používají kloubové a pevné dempry a né velké nákladní auta. Jsou stavěny na tuto zátěž a tomu odpovídá výdrž.
Zatazenie 15 az 20t dnes ma nova tatra 3 a 4 napravova. Stara tatra 815 3- stranny sklapac 15 l V10 208 kW mala zatazenie do 12 t podobne ako tatra 148.
Trochu upřesnění. Běžný třínápravový náklaďák má tonáž někde mezi patnácti až dvaceti tunami, Proč by potom nakládali na Tatru jen osm tun. To je méně než uveze dvounápravové auto.
Již stará T148 měla tonáž patnáct tun (v terénu) a objem korby sklápěče byl co si pamatuji asi devět kubíků. No a kubík suchého písku váží asi 1,6 tuny.