Bylo by to pěkné,ale asi by to nemělo moc smysl v dnešní době:(.
Navíc počítám,že tenhle nový 4.0 V8 bude mít ,kromě 500 koní,kolem 650-700 Nm (větší turbo brácha 5,5l, má od 720Nm do 900Nm),..
Pak by neměl motor 6.2,jakožto silnější verze, valný smysl,jelikož byl v Céčku naladěn ,podle verze, na 460-520 koní a 600-620 Nm..Nový motor ho asi po všech měřitelných stránkách překoná,tudiž by to bylo pro Mercedes k ničemu..
A tu verzi 6.2ky z SLS,která používá závodní prvky,a vytlačí 570 až 630 kobyl,by stejně do Céčka nedali:(
Trochu škoda, že M3 trhlo partu, teď budeme muset říkat, že se srovnávačky zúčastnily německé vrcholné verze céčkových sedanů a ne triumvirát osmiválcových sedanů.
do M3 šestiválec patří. V8 na to byla zbytečně těžká a z M3 se stala, oproti předchozím verzím, nemotorná buchta. Ano, jezdila rychle po dálnici...ale od toho M3 není
Právě. V předchozích generacích byl u M3 zvykem upsizing. Potřebovali výkonnější motor, aby zvládl generačně těžší auto. nynější M3/M4 jsou lehčí, než předchozí a přitom má motor opět vyšší výkon. Ano, je tam turbo. Ale upřímně nevím, proč na turbo všichni nadávají. Chápu to u malých, uměle dopovaných motorů, ale u šestiválce může být jen ku prospěchu věci. Například jsem nikdy neslyšel, že by si někdo stěžoval na to, že nemá obyčejnou 911, ale má Turbo. Vždyť je to rotační součástka. Bude-li se k tomu člověk chovat tak, jak má a nechá ho po ostré jízdě vychladnou, než vypne motor, není důvod, aby se s ním něco stalo
Tak tak. Třeba Thomasino si v M135i motor vysloveně pochvaloval, tady je to sice opět návrat zpět s obyčejnými dvěma turby, zato s posílenou mechanikou a vodou chlazeným vzduchem (já vím, zní to hrozně). Když pominu Porsche a Alfu Romeo, je toto jeden z nejtradičnějších a nejlepších šestiválců, vždyť i ono slavné M3 E46 těch šest hrnců mělo. Jen to bývaly spíše motorsportovní jednotky, dnes je to hodně laděná série.
No, to je asi pravda. Možná ale jde o to, že motorsportovní jednotky se dostávají dnes do aut tak často, že už není takový rozdíl mezi nimi a sérií. Dříve to bylo něco, když někdo vzal motor ze závodní divize a nacpal ho do sériového auta. Dnes to dělá každý a běžné jednotky se tak blíží parametry sportovním, že už těžko hledat rozdíly
Turbo je kladivo, které má sílu kdykoli a kdekoli. Ale nikdo si ho nebude pochvalovat jako tu nejlepší 911 pro řidiče. Je to dobrý kompromis na každý den, ale jsou i lepší, pokud oželíš nějaké koně při předjíždění a pohon všech kol v zimě/ za deště. Vůbec tu nejde o dochlazování, nebo náklady na údržbu.
To je relativní. V8 byl prý lehčí než R6, který nahrazoval (a proto jsem s osmiválcem v M3 nikdy neměl problém). A mám pochybnosti, že nový motor bude lehčí než "těžká" V8. Takhle bychom klidně mohli říct, že do M3 patří R4.
vezměme to historicky R4 byl v M3 jednou. R6 byl v M3 dvakrát a V8 jednou...co tedy ,,patří" do M3? Já neříkám, že tam musí být R6, jen se mi zdá, že okolo upouštění od V8 je až moc histerie
Nevadí mi návrat k šestiválcům. Ani nemám nic proti přeplňovaným motorům. Vadí mi však, že se ztrácí rozmanitost. Bude to turbo, nebo turbo, a nebo turbo. Což je na prd. Tyhle motory nepotřebují přeplňování, aby alespoň trochu jely. Dříve to byla atmosféra (BMW), kompresor (MB) a turbo (Audi). Sbližování se D3 mi u běžných modelů nějak zvlášť nevadí, ale tady je to škoda.
Starším 3er je stejně blíž kupé 1er/ 2er. Tam je vrcholem 35i od začátku. Auta zkrátka rostou.
kde su tie casy ked AMG verzie mali poctive atmo 6.2l V8, tieto fukane stale menej objemove motory mi zacinaju liest krkom, ano ano emisne normy a dristy okolo ma nezaujimaju, takymto trendom o 5 rokov bude S 63 amg so stvorvalcovym 2.5l QUAD TURBO .... ach stastne a vesele :'-(
ale ono to ide dole aj dizajnom, tie predne svetla s ktorymi prislo Acko uz su nacapene aj na GLA aj CLA aj S aj na novom Cecku a bohvie kde ich mercedes este pouzije, chapem ak iste dizajnove diely a casti a iste prvky vyuziva viac modelov pri nejakej lowendovej znacke ale pri mercedese to povazujem za krok dozadu a istu stratu charizmy a jedinecnosti ked kazdy model je spredu na nerozoznanie od druheho a pritom ide o milionove auta nie auta za par babiek.
Akokeby sa dizajn mercedesu nakazil virusom z audiny, tam je to tiez uz len o rozmeroch a ani pan boh tie auta nerozlisi, mercedes ma v tomto sklamal, 20 rokov som mu fandil ale to co produkuje v poslednom case na to nemam slov, tie auta uz nevyzaruju nic, necitim k nim to co som citil pred 5-10 rokmi, nemaju ziadnu charizmu, ziadnu auru a problem je ako inak v dizajne, technika nie je problem. Ked si k tomu vsetkemu pripocitam este tie nechutne tablety akoby dorobene z tesca v interieroch novych medakov tak mi je velmi smutno priznam sa.
No nic, kazdy si musi zvolit taku znacku ktora mu sadne, ja by som kedysi siel do mercedesu byt milionarom, ale dnes by to uz meredes nebol, mat nejake tie melony na ucte jasna volba u mna je jaguar, ktory ako jeden z mala vyrobcov vyraba krasne charizmaticke auta s neskutocne pritazlivou aurou a sexappelaom, jaguare ma vazne uchvatili a momentalne by som im pred meredesmi dal s radostou prednost :yes:
5.5 V8 Biturbo Mercedes, je jeden z nejlepších,ne li úplně nejlepší motor ve své kategorii,má téměř neznatelnou prodlevu a skvělý zvuk,přičemž má skoro o 300Nm víc než 6.2ka...Můžeš mi říct,co víc bys chtěl?
Atmosféram v rychlých německých sedanech odzvonilo,holt to tak je,také se mi to nelíbí,ale nic nenadělám,tak buďme rádi,že jsou nahrazovány u Mercedesu/Audi a BMW stále V8 čkami,které mají sice turba,ale jsou neméně brutální..
Nový motor 4.0 ještě nikdo nezkusil,a už ho všichni odepsali..Koukni se jak jede 4.0 Biturbo v Audině RS6,dokonce je i v těžkém Bentley Continental a je mnohem lepší,než zastaralý W12.
Mimochodem ta 6.2ka nejde ladit do nekonečna, a i když je to legendární motor,tak prostě dosloužila nejlépe jak mohla v SLS Black...
samozrejme ze mojou reakciou na dwnszng som nemyslel 5.5 biturbo ktore je tak isto aj podla mna jeden z naj motorou skor som narazal na fakt ze sypeme si popol na hlavu (EU emisie) a potom tu budeme chodit vsetci na vysavacoch a s tvojou reakciou suhlasim :yes:
Jinak downsizing malých motorů je opravdu nesmysl. Já mám Renaulta Clio s atmosférickou 1.6 - 82kw a tam je vše bez problémů. V práci máme VW touran s motorem 1.4 TSi 103 kw a to auto při nějakých 80 000km už strávilo pár měsíců v servisu výměnou turba, výměnou vadných rozvodů a dalších věcí. A spotřeba je v touranu s tímhle motorem při normální jízdě okolo 10 litrů. Kdyby tam byl atmosférický dvoulitr, bylo by to lepší.
Tak turbo a životnost byl,je a bude problém..
1.4Tsi 103kW ještě není taková hrůza,není to tak "přefouklé",ale je jasný,že objem chybí..
Horší jsou 1.2TSI, nebo zázračný tříválce 1.0 EB od Fordu,ten co má 92kW.,tam bych fakt nechtěl vidět jak dostává od turba na *,jelikož je přefouklej jak prase a pracuje vlastně pořád pod námahou...
Až ho nacpou do novýho Mondea, tak to bude teprve absurdita..
No a 1.0 EB má 92kw na litr,a Mc Laren 12C má 120 Kw/litr....
Jde taky,ale o to,jakou má ten motor konstrukci a křivku výkonu,max.otáčky,kdy nastupuje turbo atd..
Samotná 1.4 od VW má i nějakou "vlastní" sílu,pramenící z objemu,není odkázaná plně na turbo(taky jeho nástup a projev není tak drastický jako u 1.2..),kdežto výkony 1.2Tsi(té silnější 77kw) a 1.0EB(92kw) jsou "udělané" skoro výhradně jen turbem..
Turbo u 1.2Tsi nastupuje "skokově",v otáčkách pod nástupem to dělá jen kravál,vibruje a nejede(v něčem těžkém,třeba v Oktávce),kdežto 1.4 Tsi bere líp z nízkých,turbo nastupuje plynuleji a má i trochu vrchol směrem k omezovači,kdežto 1.2 už 500 otáček před omezovačem jenom čím dál víc řve, a stejně nezrychluje a chce další kvalt(odzkoušeno v Oktávce 1.2 Tsi)..
"1.4Tsi 103kW ještě není taková hrůza,není to tak "přefouklé",..."
"Horší jsou 1.2TSI,..."
Druhý odstavec bych ti uznal, ale ten zbytek... V první řadě jde o to, že tahle konkrétní 1,4 má i kompresor. Takže je jiná než běžné motory s turbem. To však nic nemění na tom, že zrovna 1,2 TSI nijak přefouklá není. A už vůbec ne v porovnání s touhle 1,4.
1,4 TSI v Touranu? Kompresor měly všechny 1,4 TSI kromě 90, 92 a 96 kW. Něco jiného jsou nové EA211, kde 90, 103 i 110 kW mají jen turbo. Twincharger opustili, protože byl složitý a drahý. A nedělal se jen jako 132 kW, ale i 103, 110, 118, 125 a 136 kW. Ty zmatku. ;-) Nebo jaký motor měl podle tebe Golf Mk5 GT?
Asi si každý představujeme něco jiného pod slovem "přefouklá". Pro mne to znamená, že má příliš vysoký plnící tlak. Popřípadě příliš vysoký specifický výkon. Že jsou motory lepší a horší nepopírám. Ale s "přefouklostí" to pro mne nemá nic společného. O atmosféře bys také neřekl, že je přefouklá, když stojí za prd. To je pro mne míchání jablek a hrušek.
Samozřejmě, že se 132, ale i 136 kW twincharger pořád dělá. Proč o tom diskutuješ, když nejsi schopen si najít ani základní informace? A ještě se ze mne snažíš dělat blbce. Mohl jsem se splést, jaký motor mají v tom Touranu. Ale podle toho, co jsi napsal, o tom stejně moc nevíš.
Nikdy se všem nezavděčíš. Vzpomínám si kolik lidí na fórech nadávalo, když mercedes opouštěl 55 AMG kompressor a přecházel na atmosféru 6.2 litru. Mám pocit že to byli někdy dokonce ti samí lidé, kteří dnes nadávají na opouštění atmosféry a přechod na turbo. Přitom zrovna u mercedesu je to ještě docela rozumný downsizing.
žiadne prefúknute naftové V6 ako u BMW. Toto je aspon ako taký výrobca ktorý sa snaží udržať "tradičné" motory aj ked tam dáva turba, ale stále je to V8. V8 je vždy viac ako V6 a V6 je vždy viac ako štvorvalce. Proste ten objem sa nedá oklamat :-) Navyše 65 AMG s V12 BiTURBO, óda! :-)