Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz C63 AMG: Čtyři litry, V8 a dvě turba k tomu

Jak bude vypadat vrchol nabídky u nového céčka? Podle neoficiálních informací se můžeme těšit na osmiválec!
Zpět na článek
23. 12. 2013 13:24
23. 12. 2013 14:32
23. 12. 2013 13:45
23. 12. 2013 14:23
23. 12. 2013 19:09
23. 12. 2013 13:53
24. 12. 2013 14:52
24. 12. 2013 22:28
25. 12. 2013 02:00
25. 12. 2013 14:52
25. 12. 2013 14:42
25. 12. 2013 17:00
25. 12. 2013 17:44
23. 12. 2013 16:28
24. 12. 2013 13:39
24. 12. 2013 17:31
24. 12. 2013 14:40
23. 12. 2013 13:24
AMG
Měli by udělat C 45 AMG s timhle 4 litrem a pak ještě C 63 AMG s 6.2 litrem co je teď.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Deathstar
23. 12. 2013 14:32
Re: AMG
Bylo by to pěkné,ale asi by to nemělo moc smysl v dnešní době:(.

Navíc počítám,že tenhle nový 4.0 V8 bude mít ,kromě 500 koní,kolem 650-700 Nm (větší turbo brácha 5,5l, má od 720Nm do 900Nm),..

Pak by neměl motor 6.2,jakožto silnější verze, valný smysl,jelikož byl v Céčku naladěn ,podle verze, na 460-520 koní a 600-620 Nm..Nový motor ho asi po všech měřitelných stránkách překoná,tudiž by to bylo pro Mercedes k ničemu..

A tu verzi 6.2ky z SLS,která používá závodní prvky,a vytlačí 570 až 630 kobyl,by stejně do Céčka nedali:(
Avatar - fOE
23. 12. 2013 13:45
Zvuk
aktualni 6,2 ma bezkonkurencne podmanivy zvukovy doprovod, jsem zvedav jak se borcum z AMG podari vyladit novy foukany V8.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Deathstar
23. 12. 2013 14:23
Re: Zvuk
Asi tak,jako zní 5.5 V8 Biturbo v Éčku 63 a v CLS 63...
23. 12. 2013 19:09
Re: Zvuk
Každopádně podle mě měl od mercedesu nejhezší zvuk V8 kompressor v SLR.
Ale i v éčku a ostatních zněl dobře jako 55 AMG.
Avatar - Ham.
23. 12. 2013 13:53
Za osmiválec
v dnešní těžké době jednoznačně :yes: :yes: :yes:
Jo a Autocar uvádí výkon 493bhp, což není 350kW ale 367kW nebo raději kulatých 500ps.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - CHerokee
23. 12. 2013 16:00
Re: Za osmiválec
Pokud tomu tak skutečně bude, pak je to jistě dobrá zpráva. Tyto verze jsou pro nadšence...
Avatar - šmoula nešika
23. 12. 2013 18:13
Re: Za osmiválec
Trochu škoda, že M3 trhlo partu, teď budeme muset říkat, že se srovnávačky zúčastnily německé vrcholné verze céčkových sedanů a ne triumvirát osmiválcových sedanů.
Avatar - Egi
24. 12. 2013 14:52
Re: Za osmiválec
do M3 šestiválec patří. V8 na to byla zbytečně těžká a z M3 se stala, oproti předchozím verzím, nemotorná buchta. Ano, jezdila rychle po dálnici...ale od toho M3 není
Avatar - šmoula nešika
24. 12. 2013 15:37
Re: Za osmiválec
Musí se uznat, že o pouhý downsizing nejde, když měla původní generace dokonce čtyřhrnek...
Avatar - Egi
24. 12. 2013 22:28
Re: Za osmiválec
Právě. V předchozích generacích byl u M3 zvykem upsizing. Potřebovali výkonnější motor, aby zvládl generačně těžší auto. nynější M3/M4 jsou lehčí, než předchozí a přitom má motor opět vyšší výkon. Ano, je tam turbo. Ale upřímně nevím, proč na turbo všichni nadávají. Chápu to u malých, uměle dopovaných motorů, ale u šestiválce může být jen ku prospěchu věci. Například jsem nikdy neslyšel, že by si někdo stěžoval na to, že nemá obyčejnou 911, ale má Turbo. Vždyť je to rotační součástka. Bude-li se k tomu člověk chovat tak, jak má a nechá ho po ostré jízdě vychladnou, než vypne motor, není důvod, aby se s ním něco stalo
Avatar - šmoula nešika
24. 12. 2013 22:52
Re: Za osmiválec
Tak tak. Třeba Thomasino si v M135i motor vysloveně pochvaloval, tady je to sice opět návrat zpět s obyčejnými dvěma turby, zato s posílenou mechanikou a vodou chlazeným vzduchem (já vím, zní to hrozně). Když pominu Porsche a Alfu Romeo, je toto jeden z nejtradičnějších a nejlepších šestiválců, vždyť i ono slavné M3 E46 těch šest hrnců mělo. Jen to bývaly spíše motorsportovní jednotky, dnes je to hodně laděná série.
Avatar - Egi
25. 12. 2013 02:00
Re: Za osmiválec
No, to je asi pravda. Možná ale jde o to, že motorsportovní jednotky se dostávají dnes do aut tak často, že už není takový rozdíl mezi nimi a sérií. Dříve to bylo něco, když někdo vzal motor ze závodní divize a nacpal ho do sériového auta. Dnes to dělá každý a běžné jednotky se tak blíží parametry sportovním, že už těžko hledat rozdíly
25. 12. 2013 14:52
Re: Za osmiválec
Turbo je kladivo, které má sílu kdykoli a kdekoli. Ale nikdo si ho nebude pochvalovat jako tu nejlepší 911 pro řidiče. Je to dobrý kompromis na každý den, ale jsou i lepší, pokud oželíš nějaké koně při předjíždění a pohon všech kol v zimě/ za deště. Vůbec tu nejde o dochlazování, nebo náklady na údržbu.
25. 12. 2013 14:42
Re: Za osmiválec
To je relativní. V8 byl prý lehčí než R6, který nahrazoval (a proto jsem s osmiválcem v M3 nikdy neměl problém). A mám pochybnosti, že nový motor bude lehčí než "těžká" V8. Takhle bychom klidně mohli říct, že do M3 patří R4.
Avatar - Egi
25. 12. 2013 17:00
Re: Za osmiválec
vezměme to historicky R4 byl v M3 jednou. R6 byl v M3 dvakrát a V8 jednou...co tedy ,,patří" do M3? Já neříkám, že tam musí být R6, jen se mi zdá, že okolo upouštění od V8 je až moc histerie
25. 12. 2013 17:44
Re: Za osmiválec
Nevadí mi návrat k šestiválcům. Ani nemám nic proti přeplňovaným motorům. Vadí mi však, že se ztrácí rozmanitost. Bude to turbo, nebo turbo, a nebo turbo. Což je na prd. Tyhle motory nepotřebují přeplňování, aby alespoň trochu jely. Dříve to byla atmosféra (BMW), kompresor (MB) a turbo (Audi). Sbližování se D3 mi u běžných modelů nějak zvlášť nevadí, ale tady je to škoda.

Starším 3er je stejně blíž kupé 1er/ 2er. Tam je vrcholem 35i od začátku. Auta zkrátka rostou.
23. 12. 2013 16:28
C 250 CDI
Ještě vám chybí C 250 CDI-150 KW,který bude s 9G-tronicem. :-!
Rozbalit vlákno
0
23. 12. 2013 19:31
A čtyřkolka nebude?
Bude to Mercedes dělat v kombíku a ve čtyřkolce? Pak by to byla zajímavá volba pro rodinný kombík. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Deathstar
23. 12. 2013 20:32
Re: A čtyřkolka nebude?
Kombík bude stoprocentně,a čtyřkolka asi taky,neb ji má i E 63 kombík
Avatar - blake26
24. 12. 2013 12:10
ide to dolu vodou
kde su tie casy ked AMG verzie mali poctive atmo 6.2l V8, tieto fukane stale menej objemove motory mi zacinaju liest krkom, ano ano emisne normy a dristy okolo ma nezaujimaju, takymto trendom o 5 rokov bude S 63 amg so stvorvalcovym 2.5l QUAD TURBO .... ach stastne a vesele :'-(
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
24. 12. 2013 14:05
Re: ide to dolu vodou
keby len s motormi to slo dole vodou,

ale ono to ide dole aj dizajnom, tie predne svetla s ktorymi prislo Acko uz su nacapene aj na GLA aj CLA aj S aj na novom Cecku a bohvie kde ich mercedes este pouzije, chapem ak iste dizajnove diely a casti a iste prvky vyuziva viac modelov pri nejakej lowendovej znacke ale pri mercedese to povazujem za krok dozadu a istu stratu charizmy a jedinecnosti ked kazdy model je spredu na nerozoznanie od druheho a pritom ide o milionove auta nie auta za par babiek.

Akokeby sa dizajn mercedesu nakazil virusom z audiny, tam je to tiez uz len o rozmeroch a ani pan boh tie auta nerozlisi, mercedes ma v tomto sklamal, 20 rokov som mu fandil ale to co produkuje v poslednom case na to nemam slov, tie auta uz nevyzaruju nic, necitim k nim to co som citil pred 5-10 rokmi, nemaju ziadnu charizmu, ziadnu auru a problem je ako inak v dizajne, technika nie je problem. Ked si k tomu vsetkemu pripocitam este tie nechutne tablety akoby dorobene z tesca v interieroch novych medakov tak mi je velmi smutno priznam sa.

No nic, kazdy si musi zvolit taku znacku ktora mu sadne, ja by som kedysi siel do mercedesu byt milionarom, ale dnes by to uz meredes nebol, mat nejake tie melony na ucte jasna volba u mna je jaguar, ktory ako jeden z mala vyrobcov vyraba krasne charizmaticke auta s neskutocne pritazlivou aurou a sexappelaom, jaguare ma vazne uchvatili a momentalne by som im pred meredesmi dal s radostou prednost
:yes:

samozrejme pripajam sa, stastne a vesele ;-) :yes:
Avatar - Deathstar
24. 12. 2013 17:27
Re: ide to dolu vodou
5.5 V8 Biturbo Mercedes, je jeden z nejlepších,ne li úplně nejlepší motor ve své kategorii,má téměř neznatelnou prodlevu a skvělý zvuk,přičemž má skoro o 300Nm víc než 6.2ka...Můžeš mi říct,co víc bys chtěl?

Atmosféram v rychlých německých sedanech odzvonilo,holt to tak je,také se mi to nelíbí,ale nic nenadělám,tak buďme rádi,že jsou nahrazovány u Mercedesu/Audi a BMW stále V8 čkami,které mají sice turba,ale jsou neméně brutální..

Nový motor 4.0 ještě nikdo nezkusil,a už ho všichni odepsali..Koukni se jak jede 4.0 Biturbo v Audině RS6,dokonce je i v těžkém Bentley Continental a je mnohem lepší,než zastaralý W12.

Mimochodem ta 6.2ka nejde ladit do nekonečna, a i když je to legendární motor,tak prostě dosloužila nejlépe jak mohla v SLS Black...
Avatar - blake26
24. 12. 2013 19:36
Re: ide to dolu vodou
samozrejme ze mojou reakciou na dwnszng som nemyslel 5.5 biturbo ktore je tak isto aj podla mna jeden z naj motorou skor som narazal na fakt ze sypeme si popol na hlavu (EU emisie) a potom tu budeme chodit vsetci na vysavacoch a s tvojou reakciou suhlasim :yes:
24. 12. 2013 22:41
Re: ide to dolu vodou
Jinak downsizing malých motorů je opravdu nesmysl. Já mám Renaulta Clio s atmosférickou 1.6 - 82kw a tam je vše bez problémů. V práci máme VW touran s motorem 1.4 TSi 103 kw a to auto při nějakých 80 000km už strávilo pár měsíců v servisu výměnou turba, výměnou vadných rozvodů a dalších věcí. A spotřeba je v touranu s tímhle motorem při normální jízdě okolo 10 litrů. Kdyby tam byl atmosférický dvoulitr, bylo by to lepší.
Avatar - Deathstar
25. 12. 2013 13:52
Re: ide to dolu vodou
Tak turbo a životnost byl,je a bude problém..
1.4Tsi 103kW ještě není taková hrůza,není to tak "přefouklé",ale je jasný,že objem chybí..

Horší jsou 1.2TSI, nebo zázračný tříválce 1.0 EB od Fordu,ten co má 92kW.,tam bych fakt nechtěl vidět jak dostává od turba na *,jelikož je přefouklej jak prase a pracuje vlastně pořád pod námahou...
Až ho nacpou do novýho Mondea, tak to bude teprve absurdita..
25. 12. 2013 15:04
Re: ide to dolu vodou
1,4 103 kW => 74 kW na litr
1,2 77 kW => 64 kW na litr

Asi máte u vás jinou matematiku.
Avatar - Deathstar
25. 12. 2013 17:58
Re: ide to dolu vodou
No a 1.0 EB má 92kw na litr,a Mc Laren 12C má 120 Kw/litr....

Jde taky,ale o to,jakou má ten motor konstrukci a křivku výkonu,max.otáčky,kdy nastupuje turbo atd..

Samotná 1.4 od VW má i nějakou "vlastní" sílu,pramenící z objemu,není odkázaná plně na turbo(taky jeho nástup a projev není tak drastický jako u 1.2..),kdežto výkony 1.2Tsi(té silnější 77kw) a 1.0EB(92kw) jsou "udělané" skoro výhradně jen turbem..

Turbo u 1.2Tsi nastupuje "skokově",v otáčkách pod nástupem to dělá jen kravál,vibruje a nejede(v něčem těžkém,třeba v Oktávce),kdežto 1.4 Tsi bere líp z nízkých,turbo nastupuje plynuleji a má i trochu vrchol směrem k omezovači,kdežto 1.2 už 500 otáček před omezovačem jenom čím dál víc řve, a stejně nezrychluje a chce další kvalt(odzkoušeno v Oktávce 1.2 Tsi)..
25. 12. 2013 22:57
Re: ide to dolu vodou
"1.4Tsi 103kW ještě není taková hrůza,není to tak "přefouklé",..."
"Horší jsou 1.2TSI,..."

Druhý odstavec bych ti uznal, ale ten zbytek... V první řadě jde o to, že tahle konkrétní 1,4 má i kompresor. Takže je jiná než běžné motory s turbem. To však nic nemění na tom, že zrovna 1,2 TSI nijak přefouklá není. A už vůbec ne v porovnání s touhle 1,4.
Avatar - Deathstar
26. 12. 2013 13:38
Re: ide to dolu vodou
1.4Tsi 103kW nemá kompresor,to měla 1.4 TSi 132 kw,dodávaná třeba do Fabie RS)..
Tahle 103kW verze má pouze turbo,máš v tom trošičku zmatek:)

Jinak 1.2 TSi 63 kw tolik přefouklá není,to souhlasím,sice jí chybí síla,ale je plynulá a relativně kultivovaná..

1.2TSi 77kw přefouklá je,ten výkon je tam příliš skokový a čím těžší auto tím víc je to znát,u Oktávky je to už hodně markatní.

Za 1.4TSi turbo 103kW si stojím,že je kultivovanější a celkově lepší než jakákoliv 1.2TSi...

1.4TSi turbo+kompresor 132kw se shodneme,že byla asi "nejpřefouklejší".Už se ale nedělá...
26. 12. 2013 16:15
Re: ide to dolu vodou
1,4 TSI v Touranu? Kompresor měly všechny 1,4 TSI kromě 90, 92 a 96 kW. Něco jiného jsou nové EA211, kde 90, 103 i 110 kW mají jen turbo. Twincharger opustili, protože byl složitý a drahý. A nedělal se jen jako 132 kW, ale i 103, 110, 118, 125 a 136 kW. Ty zmatku. ;-) Nebo jaký motor měl podle tebe Golf Mk5 GT?

Asi si každý představujeme něco jiného pod slovem "přefouklá". Pro mne to znamená, že má příliš vysoký plnící tlak. Popřípadě příliš vysoký specifický výkon. Že jsou motory lepší a horší nepopírám. Ale s "přefouklostí" to pro mne nemá nic společného. O atmosféře bys také neřekl, že je přefouklá, když stojí za prd. To je pro mne míchání jablek a hrušek.

Samozřejmě, že se 132, ale i 136 kW twincharger pořád dělá. Proč o tom diskutuješ, když nejsi schopen si najít ani základní informace? A ještě se ze mne snažíš dělat blbce. Mohl jsem se splést, jaký motor mají v tom Touranu. Ale podle toho, co jsi napsal, o tom stejně moc nevíš.
24. 12. 2013 22:37
Re: ide to dolu vodou
Nikdy se všem nezavděčíš. Vzpomínám si kolik lidí na fórech nadávalo, když mercedes opouštěl 55 AMG kompressor a přecházel na atmosféru 6.2 litru. Mám pocit že to byli někdy dokonce ti samí lidé, kteří dnes nadávají na opouštění atmosféry a přechod na turbo. Přitom zrovna u mercedesu je to ještě docela rozumný downsizing.
24. 12. 2013 13:39
Objem
"Přijde sice o více než polovinu svého objemu, zato dostane přeplňování..."

Co chtěl autor říct tímto, že němci vyvíjí biturbo V8 v třílitru ?? To chtějí udělat formuli ? 8-s

AMG se mi líbily pro svůj muscle car styl, hluboké brumlání 6l atmosféry a trochu ujeté jízdní vlastnosti. Toto půjde asi dost jiným směrem... ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - PERNO
24. 12. 2013 14:40
Úžas
žiadne prefúknute naftové V6 ako u BMW. Toto je aspon ako taký výrobca ktorý sa snaží udržať "tradičné" motory aj ked tam dáva turba, ale stále je to V8. V8 je vždy viac ako V6 a V6 je vždy viac ako štvorvalce. Proste ten objem sa nedá oklamat :-) Navyše 65 AMG s V12 BiTURBO, óda! :-)
Rozbalit vlákno
0