Nech odpočíva v pokoji. Škoda mala s Favoritom viac šťastia, no i tak pred Ladou za tento model klobúk dolu. Vzhľadom na podmienky celkom solídny výkon.
Opäť výkrik bez rozmyslu. Už konečne zapoj rozum, bez neho je to tragédia.
Čo ti hovoria krajiny ako India, Kuba napríklad. A našlo by sa ich podstatne viac.
Len tak na porovnanie a bez irónie pridávam aké moderné autá okrem Samary sa na začiatku 90. rokov vyrábali v krajinách východného bloku.
ZAZ Tavria [odkaz]
FSO Polonez Caro [odkaz]
Moskvič Aleko [odkaz]
Škoda Favorit [odkaz]
IŽ Orbita [odkaz]
Yugo Florida [odkaz]
Dacia Liberta [odkaz]
První funkční prototyp 2110 série 0 jezdil už v roce 1985. Sériová produkce byla spuštěna o deset let později. Přitom v devadesátém se VAZ chlubil prototypy, které už pozdější auto dost připomínaly. Zmíněná série 0 byla ještě dost jiná.
No, víme všichni, jak to tu vypadalo. Ale Favorit byl na tu mizérii 80. let v ČSSR poměrně slušným počinem. A na Felicii nedám dopustit. Nebudeme se bavit o bezpečnosti atd. Když přišla Boleslav s Fabií, přesedal jsem z nového modelu v showroomu do starého a lebedil si, kolik je ve Felicii místa, jaký má velký kufr a jak je....celkově hezčí. Až na ty tragické sedačky, ze kterých bolela po 100 km záda.
Gilgite: Ano, Samara bylo oficiální označení sedanu 21099 i v SSSR (Rusku). Hatchbacky se jmenovaly zpočátku Sputnik - do roku 1994. Říkalo se tak i prototypům a předsériovým autům. Sedany se jmenovaly Forma v Německu, ale jinde používaly další názvy (třeba Sagona). V Austrálii se jmenovala 2108 Volante, 2109 Cevaro a 21099 Sable... Ostatně se starými modely se zadním pohonem to bylo stejné.... taky se jmenovaly pokaždé jinak :-)
No ale i tak, myslím, že ji škoda opravdu není. Je to auto poplatné době a dobrých 15-20 let už mělo odpočívat v automobilovém důchodu ;-) Ikdyž v Rusku je možné vše... >:D
No moderní auta :-) Pamatuji si, když se otevřeli hranice, jak jsme jeli poprvé do Německa do Regensburgu s rok starým Favoritem v roce 90 a byl to mazec. Obličej nalepený na skle dveří a kolem nás samé Audi, BMW, Mercedes atd a hned mi došlo, že to auto, ve kterém jedeme je tak o generaci zpět. Např. s fáčkem měli soudruzi vyrazit začátkem 8tých let a byla by to pecka >:D:yes:
Jestli ono to nebude tím , že Samara i Ibiza jsou vlastně takoví nevlastní sourozenci . Obě auta , ve stejné době , podle podobného zadání a u obou aut stejné komponenty vyvíjela firma Porsche . O tom už padla zmínka při představení Ibizy v jednom tehdejším motoristickém pořadu jak Porsche udělalo skvělý kšeft a jeden návrh prodalo na západ i na východ . Ono to vlastně není nic vyjímečného , vzpomeňme na majstrštyk Pininfariny který prodal jeden designový návrh Peugeotu ( tomu dokonce dvakrát) a Alfě Romeo ( P 405/605 a AR 164 )
Jak jsem slíbil, za Samarou se ještě ohlédnu poněkud v širším měřítku. Ano, 110ka měla dvoulitr od Opelu, měl ho i soutěžní speciál, samozřejmě poladěný. Pokud jej dostala i Samara (nedohledal jsem zatím), tak se určitě jednalo o malou sérii aut.