Novinky
Nechybí v článku nějaké motorizace? Třeba z období spolupráce sGM? 2110 dostala třeba 110kw dvolitr a samara nic?
Jak jsem slíbil, za Samarou se ještě ohlédnu poněkud v širším měřítku. Ano, 110ka měla dvoulitr od Opelu, měl ho i soutěžní speciál, samozřejmě poladěný. Pokud jej dostala i Samara (nedohledal jsem zatím), tak se určitě jednalo o malou sérii aut.
Baltik byl na svoji dobu super,ta kvalita oproti Rusku byla někde jinde.I zaoblení bylo celkem nenásilné.Celkem dost Baltiků se prodalo i v říši
Opravte si drobný preklep, asi vám dali označenia VAZov zabrať. 😉
Cestování časem je doopravdy možné... ale jen v Rusku >😁 8-s
Len tak na porovnanie a bez irónie pridávam aké moderné autá okrem Samary sa na začiatku 90. rokov vyrábali v krajinách východného bloku.
ZAZ Tavria [odkaz]
FSO Polonez Caro [odkaz]
Moskvič Aleko [odkaz]
Škoda Favorit [odkaz]
IŽ Orbita [odkaz]
Yugo Florida [odkaz]
Dacia Liberta [odkaz]
ZAZ Tavria [odkaz]
FSO Polonez Caro [odkaz]
Moskvič Aleko [odkaz]
Škoda Favorit [odkaz]
IŽ Orbita [odkaz]
Yugo Florida [odkaz]
Dacia Liberta [odkaz]
Nepochybně to nebyla špatná auta, ale západ byl úplně někde jinde. O Francii nemluvě, to je samostatná kategorie.
No moderní auta 😄 Pamatuji si, když se otevřeli hranice, jak jsme jeli poprvé do Německa do Regensburgu s rok starým Favoritem v roce 90 a byl to mazec. Obličej nalepený na skle dveří a kolem nás samé Audi, BMW, Mercedes atd a hned mi došlo, že to auto, ve kterém jedeme je tak o generaci zpět. Např. s fáčkem měli soudruzi vyrazit začátkem 8tých let a byla by to pecka >😁 :yes:
No, víme všichni, jak to tu vypadalo. Ale Favorit byl na tu mizérii 80. let v ČSSR poměrně slušným počinem. A na Felicii nedám dopustit. Nebudeme se bavit o bezpečnosti atd. Když přišla Boleslav s Fabií, přesedal jsem z nového modelu v showroomu do starého a lebedil si, kolik je ve Felicii místa, jaký má velký kufr a jak je....celkově hezčí. Až na ty tragické sedačky, ze kterých bolela po 100 km záda.
jo Tavria...málem jsme ji měli >😁 stála na začátku devadesátek asi 109.000 >😁 >😁
Rusko nebylo tak pozadu,Lada 111 která se tady prodávala před rokem 2000 byla na skicách už koncem 80tých let,bohužel po převratu se uložila k ledu
Rusko nebylo tak pozadu,Lada 111 která se tady prodávala před rokem 2000 byla na skicách už koncem 80tých let,bohužel po převratu se uložila k ledu
Jsem jediný, komu boční profil (zejména třídvéřové Samary) připomíná Seat Ibiza 1. generace?
Jestli ono to nebude tím , že Samara i Ibiza jsou vlastně takoví nevlastní sourozenci . Obě auta , ve stejné době , podle podobného zadání a u obou aut stejné komponenty vyvíjela firma Porsche . O tom už padla zmínka při představení Ibizy v jednom tehdejším motoristickém pořadu jak Porsche udělalo skvělý kšeft a jeden návrh prodalo na západ i na východ . Ono to vlastně není nic vyjímečného , vzpomeňme na majstrštyk Pininfariny který prodal jeden designový návrh Peugeotu ( tomu dokonce dvakrát) a Alfě Romeo ( P 405/605 a AR 164 )
Claudius, v čom mala škodovka, s Favoritom viac šťasita, že ju kúpil VW?