Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lada Samara odešla na odpočinek, AvtoVAZ ukončil její výrobu

V Togliatti byla ukončena produkce Lady Samara. Běžela zde nepřetržitě 29 let, od prosince roku 1984.
Zpět na článek
26. 12. 2013 13:55
26. 12. 2013 14:09
26. 12. 2013 14:14
26. 12. 2013 14:29
26. 12. 2013 15:21
26. 12. 2013 23:22
26. 12. 2013 14:31
27. 12. 2013 08:41
26. 12. 2013 18:55
26. 12. 2013 14:55
27. 12. 2013 08:31
27. 12. 2013 09:30
28. 12. 2013 19:02
26. 12. 2013 15:19
26. 12. 2013 15:29
26. 12. 2013 16:15
26. 12. 2013 16:44
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 12. 2013 17:25
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 12. 2013 06:45
26. 12. 2013 13:55
Samara
Nech odpočíva v pokoji. Škoda mala s Favoritom viac šťastia, no i tak pred Ladou za tento model klobúk dolu. Vzhľadom na podmienky celkom solídny výkon.
Rozbalit vlákno
8
26. 12. 2013 14:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 12. 2013 14:14
Re: Samara
Nenazýval sa Samarou len model 2108? Nie som si istý, či aj päťdverový VAZ 2109 mal tiež meno Samara...
26. 12. 2013 14:29
Re: Samara
Pre niektoré trhy sa VAZ 21099 (sedan) volal aj LADA Sagona, Forma, Diva.
Claudius, v čom mala škodovka, s Favoritom viac šťasita, že ju kúpil VW?
26. 12. 2013 15:21
Re: Samara
Áno, presne to - VW zabezpečil Favoritu ďalší život, najprv bol modernizovaný a potom na jeho základe vznikla Felicia.
Avatar - Jaros71
26. 12. 2013 23:22
Re: Samara
:yes: :-) TO BYLA SAKRA KLIKA.. :yes:
26. 12. 2013 14:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 12. 2013 08:41
Re: Samara
Gilgite: Ano, Samara bylo oficiální označení sedanu 21099 i v SSSR (Rusku). Hatchbacky se jmenovaly zpočátku Sputnik - do roku 1994. Říkalo se tak i prototypům a předsériovým autům. Sedany se jmenovaly Forma v Německu, ale jinde používaly další názvy (třeba Sagona). V Austrálii se jmenovala 2108 Volante, 2109 Cevaro a 21099 Sable... Ostatně se starými modely se zadním pohonem to bylo stejné.... taky se jmenovaly pokaždé jinak :-)
26. 12. 2013 18:55
Re: Samara
No ale i tak, myslím, že ji škoda opravdu není. Je to auto poplatné době a dobrých 15-20 let už mělo odpočívat v automobilovém důchodu ;-) Ikdyž v Rusku je možné vše... >:D
Avatar - beibej
26. 12. 2013 14:55
GM?
Nechybí v článku nějaké motorizace? Třeba z období spolupráce sGM? 2110 dostala třeba 110kw dvolitr a samara nic?
Rozbalit vlákno
3
27. 12. 2013 08:31
Re: GM?
Jak jsem slíbil, za Samarou se ještě ohlédnu poněkud v širším měřítku. Ano, 110ka měla dvoulitr od Opelu, měl ho i soutěžní speciál, samozřejmě poladěný. Pokud jej dostala i Samara (nedohledal jsem zatím), tak se určitě jednalo o malou sérii aut.
27. 12. 2013 09:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2013 19:02
Re: GM?
Ani já jí nikde nenašel. Ale známe VAZ, třeba něco málo postavili :-)
26. 12. 2013 15:19
Baltik
Baltik byl na svoji dobu super,ta kvalita oproti Rusku byla někde jinde.I zaoblení bylo celkem nenásilné.Celkem dost Baltiků se prodalo i v říši
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
26. 12. 2013 15:29
prosinec 2103
Opravte si drobný preklep, asi vám dali označenia VAZov zabrať. ;-)
Rozbalit vlákno
1
27. 12. 2013 08:17
Re: prosinec 2103
Děkuji, opravím. Přehlédl jsem :-)
26. 12. 2013 16:15
fotka
Mali im povedat, ze uz sa foti :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 12. 2013 16:44
Time Travel!
Cestování časem je doopravdy možné... ale jen v Rusku >:D 8-s
Rozbalit vlákno
1
28. 12. 2013 00:01
Re: Time Travel!
Opäť výkrik bez rozmyslu. Už konečne zapoj rozum, bez neho je to tragédia.
Čo ti hovoria krajiny ako India, Kuba napríklad. A našlo by sa ich podstatne viac.
Avatar - pumpkin
26. 12. 2013 16:58
Moderné autá východného bloku
Len tak na porovnanie a bez irónie pridávam aké moderné autá okrem Samary sa na začiatku 90. rokov vyrábali v krajinách východného bloku.
ZAZ Tavria [odkaz]
FSO Polonez Caro [odkaz]
Moskvič Aleko [odkaz]
Škoda Favorit [odkaz]
IŽ Orbita [odkaz]
Yugo Florida [odkaz]
Dacia Liberta [odkaz]
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 12. 2013 17:25
Re: Moderné autá východného bloku
Nepochybně to nebyla špatná auta, ale západ byl úplně někde jinde. O Francii nemluvě, to je samostatná kategorie.
26. 12. 2013 18:53
Re: Moderné autá východného bloku
No moderní auta :-) Pamatuji si, když se otevřeli hranice, jak jsme jeli poprvé do Německa do Regensburgu s rok starým Favoritem v roce 90 a byl to mazec. Obličej nalepený na skle dveří a kolem nás samé Audi, BMW, Mercedes atd a hned mi došlo, že to auto, ve kterém jedeme je tak o generaci zpět. Např. s fáčkem měli soudruzi vyrazit začátkem 8tých let a byla by to pecka >:D :yes:
27. 12. 2013 08:46
Re: Moderné autá východného bloku
No, víme všichni, jak to tu vypadalo. Ale Favorit byl na tu mizérii 80. let v ČSSR poměrně slušným počinem. A na Felicii nedám dopustit. Nebudeme se bavit o bezpečnosti atd. Když přišla Boleslav s Fabií, přesedal jsem z nového modelu v showroomu do starého a lebedil si, kolik je ve Felicii místa, jaký má velký kufr a jak je....celkově hezčí. Až na ty tragické sedačky, ze kterých bolela po 100 km záda.
Avatar - pumpkin
26. 12. 2013 19:11
Re: Moderné autá východného bloku
Prečo to ale porovnávať so západom? Porovnaj tie vyššie spomenuté modely s ich predchodcami a máš tam taký pokrok že až.
26. 12. 2013 19:26
Re: Moderné autá východného bloku
jo Tavria...málem jsme ji měli >:D stála na začátku devadesátek asi 109.000 >:D >:D

Rusko nebylo tak pozadu,Lada 111 která se tady prodávala před rokem 2000 byla na skicách už koncem 80tých let,bohužel po převratu se uložila k ledu
Avatar - pumpkin
26. 12. 2013 19:31
Re: Moderné autá východného bloku
Áno, dlho im trvala aj Kalina.
27. 12. 2013 08:50
Re: Moderné autá východného bloku
První funkční prototyp 2110 série 0 jezdil už v roce 1985. Sériová produkce byla spuštěna o deset let později. Přitom v devadesátém se VAZ chlubil prototypy, které už pozdější auto dost připomínaly. Zmíněná série 0 byla ještě dost jiná.
Avatar - Doval
26. 12. 2013 23:46
Re: Moderné autá východného bloku
Tu je zaujimavy clanok na temu "Ako zapadni novinari hodnotili ceskoslovenske auta"

[odkaz]
Avatar - aproximus
27. 12. 2013 10:31
Re: Moderné autá východného bloku
tatra :yes:
27. 12. 2013 06:45
Boční profil
Jsem jediný, komu boční profil (zejména třídvéřové Samary) připomíná Seat Ibiza 1. generace?
Rozbalit vlákno
1
27. 12. 2013 10:16
Re: Boční profil
Jestli ono to nebude tím , že Samara i Ibiza jsou vlastně takoví nevlastní sourozenci . Obě auta , ve stejné době , podle podobného zadání a u obou aut stejné komponenty vyvíjela firma Porsche . O tom už padla zmínka při představení Ibizy v jednom tehdejším motoristickém pořadu jak Porsche udělalo skvělý kšeft a jeden návrh prodalo na západ i na východ . Ono to vlastně není nic vyjímečného , vzpomeňme na majstrštyk Pininfariny který prodal jeden designový návrh Peugeotu ( tomu dokonce dvakrát) a Alfě Romeo ( P 405/605 a AR 164 )

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku