Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lada Samara odešla na odpočinek, AvtoVAZ ukončil její výrobu

31 komentářů

Klaudius
Nech odpočíva v pokoji. Škoda mala s Favoritom viac šťastia, no i tak pred Ladou za tento model klobúk dolu. Vzhľadom na podmienky celkom solídny výkon.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Klaudius
Nenazýval sa Samarou len model 2108? Nie som si istý, či aj päťdverový VAZ 2109 mal tiež meno Samara...
gargamel1
Pre niektoré trhy sa VAZ 21099 (sedan) volal aj LADA Sagona, Forma, Diva.
Claudius, v čom mala škodovka, s Favoritom viac šťasita, že ju kúpil VW?
Klaudius
Áno, presne to - VW zabezpečil Favoritu ďalší život, najprv bol modernizovaný a potom na jeho základe vznikla Felicia.
Avatar - Jaros71
Jaros71
:yes: 😄 TO BYLA SAKRA KLIKA.. :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Sleeper
Gilgite: Ano, Samara bylo oficiální označení sedanu 21099 i v SSSR (Rusku). Hatchbacky se jmenovaly zpočátku Sputnik - do roku 1994. Říkalo se tak i prototypům a předsériovým autům. Sedany se jmenovaly Forma v Německu, ale jinde používaly další názvy (třeba Sagona). V Austrálii se jmenovala 2108 Volante, 2109 Cevaro a 21099 Sable... Ostatně se starými modely se zadním pohonem to bylo stejné.... taky se jmenovaly pokaždé jinak 😄
ericn
No ale i tak, myslím, že ji škoda opravdu není. Je to auto poplatné době a dobrých 15-20 let už mělo odpočívat v automobilovém důchodu 😉 Ikdyž v Rusku je možné vše... >😁
Avatar - beibej
beibej
Nechybí v článku nějaké motorizace? Třeba z období spolupráce sGM? 2110 dostala třeba 110kw dvolitr a samara nic?
Sleeper
Jak jsem slíbil, za Samarou se ještě ohlédnu poněkud v širším měřítku. Ano, 110ka měla dvoulitr od Opelu, měl ho i soutěžní speciál, samozřejmě poladěný. Pokud jej dostala i Samara (nedohledal jsem zatím), tak se určitě jednalo o malou sérii aut.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Sleeper
Ani já jí nikde nenašel. Ale známe VAZ, třeba něco málo postavili 😄
Avatar - KubikCv
KubikCv
Baltik byl na svoji dobu super,ta kvalita oproti Rusku byla někde jinde.I zaoblení bylo celkem nenásilné.Celkem dost Baltiků se prodalo i v říši
Avatar - pumpkin
pumpkin
Opravte si drobný preklep, asi vám dali označenia VAZov zabrať. 😉
Sleeper
Děkuji, opravím. Přehlédl jsem 😄
Nicco
Mali im povedat, ze uz sa foti 😄
Cestování časem je doopravdy možné... ale jen v Rusku >😁 8-s
Klaudius
Opäť výkrik bez rozmyslu. Už konečne zapoj rozum, bez neho je to tragédia.
Čo ti hovoria krajiny ako India, Kuba napríklad. A našlo by sa ich podstatne viac.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Len tak na porovnanie a bez irónie pridávam aké moderné autá okrem Samary sa na začiatku 90. rokov vyrábali v krajinách východného bloku.
ZAZ Tavria [odkaz]
FSO Polonez Caro [odkaz]
Moskvič Aleko [odkaz]
Škoda Favorit [odkaz]
IŽ Orbita [odkaz]
Yugo Florida [odkaz]
Dacia Liberta [odkaz]
Nepochybně to nebyla špatná auta, ale západ byl úplně někde jinde. O Francii nemluvě, to je samostatná kategorie.
ericn
No moderní auta 😄 Pamatuji si, když se otevřeli hranice, jak jsme jeli poprvé do Německa do Regensburgu s rok starým Favoritem v roce 90 a byl to mazec. Obličej nalepený na skle dveří a kolem nás samé Audi, BMW, Mercedes atd a hned mi došlo, že to auto, ve kterém jedeme je tak o generaci zpět. Např. s fáčkem měli soudruzi vyrazit začátkem 8tých let a byla by to pecka >😁 :yes:
Sleeper
No, víme všichni, jak to tu vypadalo. Ale Favorit byl na tu mizérii 80. let v ČSSR poměrně slušným počinem. A na Felicii nedám dopustit. Nebudeme se bavit o bezpečnosti atd. Když přišla Boleslav s Fabií, přesedal jsem z nového modelu v showroomu do starého a lebedil si, kolik je ve Felicii místa, jaký má velký kufr a jak je....celkově hezčí. Až na ty tragické sedačky, ze kterých bolela po 100 km záda.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Prečo to ale porovnávať so západom? Porovnaj tie vyššie spomenuté modely s ich predchodcami a máš tam taký pokrok že až.
Avatar - KubikCv
KubikCv
jo Tavria...málem jsme ji měli >😁 stála na začátku devadesátek asi 109.000 >😁 >😁

Rusko nebylo tak pozadu,Lada 111 která se tady prodávala před rokem 2000 byla na skicách už koncem 80tých let,bohužel po převratu se uložila k ledu
Avatar - pumpkin
pumpkin
Áno, dlho im trvala aj Kalina.
Sleeper
První funkční prototyp 2110 série 0 jezdil už v roce 1985. Sériová produkce byla spuštěna o deset let později. Přitom v devadesátém se VAZ chlubil prototypy, které už pozdější auto dost připomínaly. Zmíněná série 0 byla ještě dost jiná.
Avatar - Doval
Doval
Tu je zaujimavy clanok na temu "Ako zapadni novinari hodnotili ceskoslovenske auta"

[odkaz]
Avatar - aproximus
aproximus
tatra :yes:
Nimra
Jsem jediný, komu boční profil (zejména třídvéřové Samary) připomíná Seat Ibiza 1. generace?
Karel6
Jestli ono to nebude tím , že Samara i Ibiza jsou vlastně takoví nevlastní sourozenci . Obě auta , ve stejné době , podle podobného zadání a u obou aut stejné komponenty vyvíjela firma Porsche . O tom už padla zmínka při představení Ibizy v jednom tehdejším motoristickém pořadu jak Porsche udělalo skvělý kšeft a jeden návrh prodalo na západ i na východ . Ono to vlastně není nic vyjímečného , vzpomeňme na majstrštyk Pininfariny který prodal jeden designový návrh Peugeotu ( tomu dokonce dvakrát) a Alfě Romeo ( P 405/605 a AR 164 )