Škoda SuperB je bezesporu skvělé auto a to jak po stránkách designu, tak jízdních vlastností.
Tvrzení, že snaha automobilky bude "jít po krku" MBE nebo BMW5 mi ale připadá tak trochu jako snaha řadit Hyundai do prémiového segmentu. Pochopitelně záleží, zda tato tvrzení jsou pouze novinářská nebo první malá snaha PR automobilky.
V každém případě, SuperB je dokonalé auto, ale postavím-li ho vedle prémiových značek, stále bude působit poněkud odlišně...
Tam asi bude důležité, jak se k tomuto postaví reální zákazníci. Znám člověka, který prodal A6 2.0TFSI (tu starší generaci) a koupil si Super Combi. A já sám (po hnusném přístupu ze strany importéra BMW) nyní uvažuji buď o A6 Allroad BiTDI nebo že počkám a alespoň se svezu v té nové, třetí generaci Superbu.
Buďme upřímní: záleží na znaku na kapotě nebo pocitech z jízdy? Já vím, že pětka má téměř dokonalé rozložení hmotnosti, pětiprvkovou zadní nápravu a především zadní náhon, ale já tyto věci prostě nepociťuji (pokud nejezdí řidič s pětkou na limitu - o čemž toto auto asi není).
Je pořád potřeba si uvědomit, že Sup není žádnej nováček. Příjemnou atmošku vytvoří dohněda laděná verze L&K, to se mi moc líbí. Jinak nemůžeš kromě přemíry prostoru na dýlku čekat už žádný úžasný věci. Je to už postarší kousek a podle toho je potřeba ho hodnotit.
Soused měl předchozí gen XC70, pěkná, udržovaná poFL verze. Když najel 250kkm, koupil si Supa…pojezdil rok a vzal předváděčku poslední XC70. Rozdíl je markantní i pro čerstvýho držitele ŘP.
"Škoda SuperB je bezesporu skvělé auto a to jak po stránkách designu, tak jízdních vlastností."
Skvele? Nie, priemerne.
Design? No, mozeme diskutovat, preco je take dlhe auto siroke ako auta o triedu nizsie.
Jazdne vlastnosti Superbu su skvele? Sorry, ale nikdy neboli. Priemer triedy. Skvele jazdi Mazda 6, Ford Mondeo. Nie Superb.
Koukám, že se prémiový chování ze strany importéra stále ještě nenosí…
Každopádně rozdíl mezi Supem a A6 (doplň kohokoliv z prémie v daný třídě), bude nejen na jednu jízdu, ale po celou dobu soužití s vozem velmi dobře patrnej.
twindoor nemalo dlhy zivot co sa dalo predpokladat, ako frajerinka na papieri to bolo fajn riesenie ale kto chce velky priestor na nakladanie veci ten si stejne kupi kombik a nie twindoorom zdeformovany sedan ;-)
z tohto pohladu teda ide o spravny krok skody , urcite bez twindooru bude superb krajsi a aj lacnejsi
Prolouskal jsem modelový výhled škodovky v Autotipu na následující roky, je to doslova impozantní. Jako vrchol samozřejmě oprávněně a důvodně ční nový SUPERB. Bude to mistrovský model.
Ambice bych ovšem mírnil. Tvrzení "jít po krku" mercedesu či BMW ve vyšší střední (po A6 ne? :-) nechám velkoryse padnout na margo kratochvilnějšího čtení pro jednodušší a neznalé čtenáře. Jde přece než o to, udržet své prestižní postavení ve střední třídě mainstreamu (včetně supermainstreamu). A to je ta pravá a znalými jezdci ceněná hodnota.
Předznačené třídní (exklusivní) pozice bude dosaženo především zharmonizováním šíře k délce vozu, tedy v podstatě jediné skutečnosti, která je dnes schopna mírné kritiky. A když se tedy zlepší celkový pocit v kabině v oblasti ramen, resp. hlavy, pak nic nebrání tomu, aby SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ definoval špičku střední třídy v mainstreamu. Jednoznačně a s výjimkou Apoštola osmého - silného i drtivě.
co proč? Proč není lepší? Taky nevím, proč ho lepší neudělali.
>:-[]
Je to dobrá převodovka, ale nesprávně použitá. V TT s benzínem bude fajn. Její hlavní výhoda je rychlost řazení a to, že není tak dlouho přerušenej přenos výkonu na kola... k čemu je toale dobrý v kombíku s dieselem?
Chci aby to jezdilo klidně.. nevybrovalo... umělo to popjíždět = "klouzat", abych mohl v klidu popíždět po městě a parkovat do řady vozidel na poslední místo... ale nic z toho DSG neumí.
Umí "jen" rychle řadit.
A ani logika řazení není nic moc = používám v 90% případů ruční režim = o okamžiku přeřazení si rozhodnu sám.
Jen u toho nemusím šlapat spojku. Je to dost za ty prachy?
Ja so mal KAROSU SL11 pohananu elektromotorom GONIO, bol to moj prvy samohyb a rad nanu spominam. Bolo to davno, odvtedy som vyrastol , takze teraz moje hracky nie su elektromobily, ale zas mozem do nich nastupit.
Tabulku vyroby a spotreby elektriny za rok 2013 este nemas ?
A otazka: preco sa nerozsiruju elektroskutre, cenovy rozdiel voci benzinakom nie je velky, tak v com je problem ?
Peniaze sú jedna vec, ale druhou - podľa mňa rovnakou podstatnou príčinou odklonu od Twindooru - je obmedzenie dizajnérov pri návrhu zadnej časti auta. "Mačkopes" v každej oblasti vždy stráca na kráse. A práve zadná časť je (aspoň podľa mňa) z hľadiska dizajnu najkontroverznejšou časťou lifbacko-sedanu. Kombík je pritom ok.
Proč myslíš, že byl šestiválec nesmyslný? S tím rozhodně nesouhlasím. Myslím, že v Německu měl přes 10% prodejů... střední třída se nekupuje striktně přes peněženku.
rozumná slova.. jenže spousta jedinců si nekoupí Superba už jen proto,že je to Škoda. Přeci jen ve společnosti nebo před holkama je atraktivnější říct,že máš Audi nebo BMW. Jenže takoví lidé se v tom Supu ani nesvezou a nedají mu šanci. Přitom Sup v kombíku 2.0tdi 4x4.. co víc by člověk potřeboval? :-) Až slevní bude doma v garáži :-)
Jsou dvě věci jak píšu výše Stefičovi, jednak vzhled (z některých úhlů spíš nevzhled) a pak líp nastavený odpružení. Poslední jízda, kterou jsem se Supem absolvoval byla v kombi 4x4 s DSG na 18" kolech. Tam, kde je ještě Passat relativně komfortní (v rámci třídy, nebavme se o německý trojici, ta je jinde) už Sup poskakuje a natřásá.
Technický fičury přijdou jako samozřejmost, ty neřeším.
Twindoor je na papíře fajn řešení... ale jednak deformuje design zádě (i když mně se ty "barokní" tvary docela líbí), dvak přidává kila a koruny. Navíc pokud chceš primárně otvírat víko celé, je to docela opruz (smáčkni-počkej-otevři). Pro prakticky orientované tu bude kombík... tedy doufám.
Všichni jsou jistě rádi, že Superb bude - je to do jisté míry protiváha proklamované "lacinosti" značky (vím, to jsem trošku přehnal, záměrně). Zpráva o konci šestiválců sice nepotěší, ale ani nepřekvapí... tohle bude asi jeden z limitů Superbu, ve vyšší střední je třílitrová nafta i přes pokračující downsizing stále standardem. Plugin ať si strčí... do zásuvky ;-).
O tomhle se diskutuje pořád, jestli je Octavia střední nebo nižší střední... a totéž Superb, je to spíš hraní se slovíčky než co jiného. SDA má například Superba ve vyšší střední, to je taky pořád stejná písnička.
Ale vyšší střední a prémie jsou přece dvě zcela rozdílné kategorie... když si ten článek projdeš, o prémii nenajdeš ani slovo.
Presne tak, kto nevyskusa nepochopi, najprv mi k pocitu zrychlenia stacil Favorit vytoceny k 7000 otackam, bez obmedzovaca, karburator :-)
Potom Felicia 1.6 55kW, neskor Dodge Caliber 2.0 CRD 125kW, teraz Dodge Joureny 3.6 209kW.
Rychlost neprekracujem na pozitok z jazdy a pocit zrychlenia mi uplne staci ked to zosliapnem pri predbiehani, popripade sa rozbieham pri pripajani na dialnicu.
Co sa tyka predbiehania tak je z hladiska bezpecnosti obrovsky rozdiel ak vies dokoncit predbiehanie kamionu za 6s, alebo za 15s. Tam je hlavna vyhoda vykonu.
Ano, je to přesně tak. A elektromotor, který plánují použít k pohonu SUPERB ELEKTROMOBIL, je momentálně používán ke stahování okna u levých předních dveří ve Fabii.... >:D
Superb nie Laurin, ale ani zaklad, vyhrievane predne aj zadne s bocnym airbagom vpredu aj vzadu ( a samozrejme hlavovy od predu dozadu ) pred 2 mesiacmi mu skoncila 4 rocna zaruka, takze presne neviem, ale zaklad to nie je. Nejake lepsie bocne vedenie , ale su uzke a zaboha neviem, kam by som sa v zakrute smykol, ked zlava su dvere a sprava stredova schranka. Ale su zle tvarovane, lebo aj zbytocne tvrde vo focuse ma tak nenicia. A v teste noveho Golfa som cital, ze na rozdiel od minulej generacie su sedadla prijemne meksie. :-) . Logike sedadiel nerozumiem, dofukovanie sedadiel v MB E v zakrute je otravne, vo focuse nic nedofukuje a nemam pocit, ze by ma chcel vylozit v zakrute dverami :-!
to je možný... promězamě ať je to pětiválec - ale prosstě víc než 4, aby seto třepání rozložilo.
Pětiválce v Lancii jsou boží - tak třeba to zvládnou i Němci. ;-)
no - jo.
Ale to dělaají chybu... i když se to jmenuje nešťastně = zase 500, tak Living je kombík jako z praku a jede krásně... a podvozek budí důvěru.
Myslím, že na to lidi přijdou. Ono jim přece musí začít být divný, že zatímco jejich Rapid je furt v servise a má už motor po třetí generálce, tak ten Fiat jezdí a jezdí a jezdí... ;-)
Ty zkus pochopit (co si doteraz este nebol schopny a o buducnosti neviem), ze valna vacsina ludi 200k nepotrebuje, aby nazvali auto rodinnym. Preto su Fabie najpredavanejsie v Hatapke a Punta maju vyse 60% predajov s 1.2 69k. 105k v nafte, ktora ma 320Nm a stovku za 11s je uplny luxus.
Na zrychlenie 0-100 sa hraju deti v skolke, v realnej premavke je to nepodstatne, aj tak vacsina soferov neukvaltuje ani papierove zrychlenie.
12s/100, co robi 0.9T nie je nijak dlha doba, aby to vacsine ludi vadilo.
Nikde netvrdim, ze 90k je nirvana, neviem odkial tie bludy beries, ale ze je to postacujuca motorizacia na dnesne cesty. 30rokov dozadu to bolo 60k. O dalsich 30 bude nutnych mozno 50000k z maleho fuzneho reaktora a auto bude levitovat.
"Chtěli bychom hladší design a my zase tužší karosérii," volali návrháři a podvozkáři, a tak byl odstraněn Twin Door. A ve Vlkohradu měli radost: Zmizí benefit proti našim vozům a ten, kdo bude chtít víc, si připlatí za kombi... nebo si pořídí Passat. A ušetří to pár éček...
"Potřebovali bychom zkrátit motorový prostor, aby se dalo posunutím kabiny vpřed získat místo na šířku vzadu, a my pro uskutečnění jen příčné čtyřválcové motory", prosili montéři a motoráži, a tak bylo VR6 odpískáno. A ve Vlkohradu měli radost podruhé: No když budou mít předpřipravenou platformu, ještě aby dělali ofuky. Kdo chce víc, koupí... Passat. A několik éček to koneckonců taky ušetří...
nevěřím. ;-)
Šestiválec přehlídne jen hluchej ignorant... ale Vlkohrad rozhodl, že bude vyhrazen jen VW a Audi - takže škodovka prostě ostrouhá. Je to politické rozhodnutí.. nikoliv technické.
Možná je i chápu a dokonce jsem ochoten připustit, že bez VW by škodovka dneska vyráběla skutečné hoobyty typu Dacia.
Jen špatně snáším kecy nadšenců.
Ano, twin door bylo chytrý řešení, ale bylo drahý a Superb nedostane šestiválec proto, aby zůstali VW prémiovější... ne proto, že by se špatně prodávaly.
Nic víc jsem říct nechtěl.
Howgh.
popravdě si myslím, že šestiválec v nabídce chybět bude... šestiválec vůbec není o koních!
Nebo teda dnes kW...
Ale co už teď. Osmiválce taky zmizely... a víceméně jsme si zvykli. :-!
Třeba... pak je to ovšem spíš omluva pro ty na konci žebříčku, pokud jejich závady nebyly způsobeny nekvalitou výroby, ale lajdáckým servisem (tak to ovšem není, protože závady se objevovaly ještě před návštěvou servisu).
Preto pisem, ze vzhladom k velkosti, lebo ti je malo 105k aj v tom Fiate, rovnako ako tu v Superbe, takze triedu nerozlisujes.
Pritom ked soferujem 90k 1.4 benzin, tak sa necitim ako brzda premavky a vela rychlejsich odomna nestretnem tzn. 100k +-drobne na cesty staci bez problemov.
Preto sa mi zda, ze si cestu zamienas za polygon a potrebujes stado kobyl, kolko len pod kapotu vojde.
Ale ty nesrovnáváš srovnatelné. Srovnáváš ceníkovou cenu Octavie s tím, jakou slevu ti někdo nabídl na Superb.
Upřímně nevím, jakou slevu dostaneš na Octavii jako fyzická osoba... ale jsem si jistý, že to nebude 0. Osobně bych tipoval něco okolo 10%. 14% dostane na Octavii bez vyjednávání jakákoli firma.
Pokud narážíš na dlouhodobé testy AutoBildu... nelze si nevšimnout, že VW šel v poslední době nahoru - nové Polo a Ibiza, Alhambra, Yeti, Tiguan, Superb, Golf... a nakonec po reparátu i Touran.
To že Superb půjde "po krku" MB E či BMW 5 není ničím jiným než zbožným přáním automobilky. Možná to bude platit v několika málo případech na trhu u nás, ale v celoevropském měřítku o tom pochybuji. Je to stejně absurdní, jako když se v PR materiálech některých automobilek mluví o sportovnosti u aut, která sportovní nejsou. Jinak se samozřejmě nedá Superbu moc co vytknout a jako služební auto by mně neurazil. Jinak těm natvrdlejším, nevím proč by redaktor nemohl zmínit to, že by automobilka chtěla, aby model konkuroval určitým modelům, to nemá s novinářskou ctí nic společného. Těm, kterým bude chybět Twindoor, vzkazuji jediné. Máte kombi ne? Chápal bych dvojici sedan - kombi, ale Twindoor - kombi byla z hlediska nákladů zbytečnost.
Jenze RS TDI v plne palbe stoji velmi podobne jako srovnatelne vybaveny Superb, takze to neni moc argument pro to, ze nekdo chce nadstandarne drahe auto. :-)
Motor V6 se prodaval slusne, protoze nekteri lide nechteji diesel a pak uz byla jako varianta jenom problematicka 1.8TSI, protoze 2.0TSI prisel az pozdeji a navic to take zadny zazrak moc neni.
Hlavnim problemem V6 u Superbu je zoufala 60 litrova nadrz se kterou ma dalnicni hltac kilometru Superb podobny dojezd jako nakupni taska Fabia a to je velke minus.
Ani sedadla nie su k mojej chrbtici moc milosrdne. Minuly mesiac som isiel so supom II pozriet horu Rip ( to ste praotca nemohli preniest cez pohranicne hory s Nemeckom ? :-) ) a po 550 km som bol schopny len vecere a do postele, moje krize si asi opakovali cestu po D1. Tu istu cestu s predlzenim do Chemnitzu som presiel potom Focusom s vraj sportovymi sedadlami, a ako Janosik po masazi na deresi ( drevena lavica kombinovana s masazou bicom alebo palicou ) som sa urcite necitil. Toto by mali na Superbe 3 vyriesit, uzke sedadla su pre modelky do 60 kil a 30 rokov, ale nie pre 92 kiloveho pana v rokoch.
Píšu, že se nekupuje striktně přes peněženku. Totiž... čistě racionálně je Octavia (třeba RS TDI) plně vyhovující auto i pro poměrně náročného zákazníka. Pokud se někdo rozhodne jít do Superbu, pak to znamená, že se nespokojí s "plně vyhovující", ale hledá něco navíc.
A motor to zřejmě nebude. 220kW vs. 160kW je fajn, ale pořád je to (jen?) 2.0TSI. Třeba bude argument možnost kombinace s 4x4, nevím.
Nechce se mi teď hledat čísla, ale V6 nebyl jen o prestiži modelu na diskusích, ten motor se dost slušně prodával.
A nevíš čirou náhodou jestli do toho pustěj ten novej 170 kW diesel? Mám vážný obavy, že si ten motor VW bude syslit a do Škodovky ho zatím nepustí. ;-\
Prémii si nekupuješ, protože je výhodná. Už z principu jsou to dražší auta a pokud z nich nechceme úplné křápy, tak to tak musí zůstat. Nabízí něco navíc. Otázka je, jestli o to máš zájem a jestli jsi ochoten za to zaplatit.
Myslim, ze Superb se Mondea moc bat nemusi. Ustup Fordu z evropskych pozic je vice nez zrejmy a asi i trvaly. Otazkou stale je kdy vubec bude nasazen Ford Fusion jakozto nove Mondeo, kteremu letos uz budou tri roky a u ktereho stale neni potvrzeno ani to, ze se ukaze v roce 2014, byt se zatim septa o konci 2014 jako o terminu nasazeni. I kdyby nakonec nasazen byl, tak v dobe uvedeni Superbu III to bude ctyri roky stary model auta urceneho primarne na mene narocne americke trhy a jako takovy proti nemu klidne muze mit i lacina skodovka technologicky naskok. Navic cenova politika Fordu na evropskych trzich je primo likvidacni, viz aktualni Focus a jeho prodeje.
BUDE TO ZASE KATASTROFÁLNÍ AUTO MÍSTY HŮŘ VYBEVENÉ NEŽ DACIA
protažený Golf, kostitřas, po vzoru Ochcávky bez pořádného těsnění dveří, jednoduchými nápravami, s jednoduchou vnitřní izolací dvěří a s želenou tyčí místo zpěr motoru a vše bude korunováno poruchovými motory z dílny VW: autorevue.cz/…swagenu-s-motory… , to si soukromě koupí jen opravdový blázen, svezl jsem kamoše se služebním Superbem do Brna v C5 na hydractive a byl úplně v šoku
Tak přesně tohle mě napadlo taky. Někteří fans jsou jako korouhvička (potrefené husy, povšimněte si prosím, že neuvádím konkrétně jaké značky, neb si myslím že tací jsou všude, a doslova uvádím že "někteří" - to není synonymum slova "všchni" či "většina").
Ps.: Tu konkurenci (BMW 5 a M-B E) může z PR materiálů automobilky převzít pouze novinář bez páteře. Rádobyvtipný dovětek nepomůže, ta informace tam už podprahově prostě je. To si ve Škodovce vážně myslí, že potenciální zájemci o Superb jsou úplní blbci?
Že když to v rámci OIII (prý konkurence D segmentu - pche) a Rapidu ( prý konkurence mainstreamu nižší střední - pche) u pár ovcí vyšlo, že se to teď zkusí s bávem a mercedesem (světe div se, Audi A6 nikdo neuvádí?).
spíš jsem to bral z pohledu cena/výkon. Zkoušel jsem BMW 525 za 1,6 mega. A musím říct, že některé věci mě překvapily svou laciností. Vem třeba tlačítka (pokud si nepřiplatíš za keramiku) v interiéru. Dostat se k dětským sedačkám na zadních sedadlech, to abych byl hadí muž. Kufr malý, bez příplatkového řízení ty 3 otáčky volantu taky nepotěší...
S ohledem na cenu mě to auto prostě nenadchlo a volil bych toho Supa, páč mi nabídne to samé a ještě 1/2 mega ušetřím.
Pokud bych to shrnul - pro managera jednoznačně BMW. Pro rodinu Supa
Já Mondeu věřím... je to tradiční hráč a myslím, že si své kupce udrží... a že nepřipustí technologický náskok Superbu. Největší slabinou byl interiér a to je snad vyřešeno.
Na efekty zapomeňme…A4 je perfektně odladěná předo nebo čtyřkolka. Objedeš s ní několikrát zeměkouli, vyčistíš a bude pořád jako nová. Nečekej prostor pro baskeťáka vzadu a při každým přesednutí do Supa budeš vědět za co jsi připlatil.
F10 je stejně dokonale naladěná v rámci třídy jako A4. Když budeš mít Supa a přestoupíš do F10 budeš rád, naopak to funguje jen pokud schytáš páteční směnu po silvestrovský oslavě.
ale na tohle se nesmíš dívat pohledem člověka s omezeným rozpočtem. Musíš si představit, že ty řekněme 1,5 mega na auto máš a teď vybíráš...Neřeš rozdíly v oblasti 50k nahoru nebo dolu, to je zanedbatelné.
Je to o tom, že pokud těch 1,5 mega mám a mohu je utratit, pak si jen obtížně dokážu představit, že si jdu pro Superba
já ti nevím, měl jsem možnost projet se s A4 i s BMW 525 a ani jedno auto mě nějak extra nenadchlo. Jako ano, jsou to skvělá auta, ale žádný wow efekt se nedostavil. Nevim, možná jsem čekal trochu moc
Nejdrive se rozplyva jak bude Superb tvorit "spicku nasi nabidky" a nasledne se prizna, ze se na nem setrilo do te miry, ze nezbyly penize ani na dva panty navic pro twindoor. >:D Na druhou stranu twindooru skoda nebude, pres vsechno nadsene kvileni ceskych motoristickych novinaru to byl celkem nesmysl co akorat kurvil design zadni casti vozu.
Zruseni sestivalce neni prekvapujici, uprimne on to byl celkem nesmyslny motor uz v minulem Superbu, kde se prodaval hlavne proto, ze to byl dlouhou dobu jediny spolehlivy benzin v nabidce a kazdy holt nechce vhodnejsi diesel.
Škoda toho twindooru. Když jsem si před pár lety vybíral auto, byla to jedna z věcí, která hovořila pro Superb. Nakonec jsem sice šel do jiné značky (pro níž hovořily zas jiné věci), ale můj názor o tom, že twindoor je fajn řešení, to nezměnilo.
Záleží na vkusu. Zrovna já ten zvuk řeším a o tichost mi nejde. Auto tiché je ale stačí přepnout na dynamic mod a člověk si může trošku zařádit a připadne si "skoro" jako kdyby měl pod kapotou benzínovou V8.
Dá se řešit snížením podvozku pokud jsou i magnetické tlumiče tak úplná pecka, ale pořád má vyšší profil pneu takže máš pravdu :-) i když si troufnu říct že A6 v základu bude jezdit hůř než allroad s magnetama možná i v základu.
Já jsem jezdil v A6 BiTDI a taky v Kyjově měli by tam mít i Allroada. Dá se zvolit kombinace vzduchu a magnetických tlumičů takže si můžeš zvolit jak vysoké auto,ale zároveň tvrdé takže úplně paráda. Jinak ta obyčejná A6 měla 20 kola a hodně mě to překvapilo. Opravdu pohodlné a taky oproti 550d M vynikající spotřeba.
Jo, Superb I neměl v nabídce 4x4, ale klidně mít mohl, stejně jako tehdejší Passat (3B/B5, 3BG/B5GP) s "podélným quattrem", i když značeným jako Syncro/4motion.
Šlo mi hlavně o to, že Superby I a II neměly stejný technický základ (stejně jako Passat B5 a B6) a používaly techniku dobových (technicky odlišných) Passatů. Superb I odpovídal prodloužené "čínské" verzi Passatu (Lingyu).
To ale přece nemůžeš zaměňovat! Prémie vyrábí auta nižší střední, střední i vyšší střední třídy. Stejně tak mainstream vyráběl a výjimečně ještě vyrábí auta vyšší střední třídy - dnes mě z hlavy napadá Latitude, při uvedení Superbu tu ale byla 605 a později 607, Safrane a později Vel Satis, Omega a později Signum, C6...
to je věcí pohledu. Kritik bude tvrdit - je to pouhopouhá póza, optimista - je to sice póza, ale zaplať alespoň za to. Já vidím pravdu někde mezi - je to sice jen póza, ale lepší póza než vůbec nic.
Koneckonců Hušákův Flying Spur taky není nic než póza, zato funguje dokonale.
Kde máš v tom textu zmínku o prémii? Superb I by logicky mířil např. i proti Fordu Scorpio, nebo Opelu Omega, pokud by se ovšem nepřestaly nabízet...
To bys pak taky mohl tvrdit, že Mondeo, nebo Insignia míří přímo na A4/3er/Céčko, protože je to taky střední třída, prémie-neprémie.
měl svoji 700 s výklopným zapalovačem cigaret... Vždy měl něco extra. Ale upřímně - vybral si tu zemi vcelku dobře, lepší než v Rumunsku - prezidentský Logan ;-)
OK, pokud máš problém s tím "prémie", tak si to klidně zaměň za "vyšší střední", je to přeci jen obecnější. Že té vyšší střední je BMW 5 nebo E-kláda už není tak podstatné...
Zkrátka jde o to, že s prvním Superbem mířili výš než střední třída, a s příchodem Superbu II se dostali nohama na zem.
Neni to jak u toho rozvodoveho soudu? Kdy manzelovi manzelka nevyhovuje v posteli a vsichni ostatni v sale rikaji, to je ale blbec, vsem vyhovuje jen jemu ne? >:D
proč rádoby? Je to sice jen "póza", ale třeba takový všelidový Havel ani tu pózu ochotný udělat nebyl... No a prezident všeho vesmíru Klaus, a pardon, v diskusi se má mluvit slušně, tak se omlouvám za tu nadávku. Nicméně novodobý Superb přišel na Hrad právě za jeho působení.
O Superbu I v době uvedení:
"...Jak je z uvedených cen vidět, mladoboleslavské novinka vyšší střední třídy bude stát přibližně stejně, jako německé automobily Volkswagen Passat a Ford Mondeo, které však patří o kategorii níž. ... Budeme také se zájmem očekávat, jak se bude vyvíjet situace ve vyšší střední třídě, kam Superb patří svými rozměry a nabídkou pohonných jednotek..."
Za to, že Superb I marketingově zamířili jakože výš než střední třída, za to opravdu nemohu, já si to nevymyslel. To, co cituji, dokonce není PR automobilky, ale článek zde na ACZ (tedy skryté PR >:D >:-[] ) ... Nicméně stejný přístup má Škoda dlouhodobě, tedy z lacinějších komponent nižších tříd stavět vozy o půl až třídu výš... Superb II nicméně šel přímo proti střední třídě (sice taky to nebylo až tak plnohodnotné, protože byl na prodloužené platformě Golfu místo té z Passatu...), ale funguje to.
Nerobím, ty jen nejsi schopen rozlišit tři roviny toho co píšu...
- můj osobní pohled na věc, kdy je pro mě dynamika auta důležitá a nekoupil bych si velké a drahé auto se slabým motorem, raděj bych obětoval pár litrů v kufru a asistentů za 50 koní výkonu - tady se bavíme o těch 200 koních
- můj názor na to, co je přiměřené v té které kategorii aut - tady se bavíme o těch 160 pro Superb
- má tolerance a pochopení toho, že někdo nepotřebuje ani to a spokojí se klidně se základní motorizací
Moje starsi auto ma jen 48kW a 0-100 dela pod 10s , asi mam ty kone nejake plnokrevnejsi nebo co. Ale pri plnem zatizeni 4-5 lidi +500l kufr uz jim ty sily ubyvaji. Jinak tvoje predstavy nejsou az tak vysoke, ale svizne se da jezdit i s mene koniky.
S tym dizlom ma nikto nemusel nechat, tie ostatne motory jednoducho nevladali.
Nepochopil si, nevadi.
Superb s 1.4tsi bude urcite rychlejsi, nez fabia s htp. Uz len preto, ze fabia ma cca 15.2kg/k a superb 11.8kg/k.
Ze je 1.4tsi nezmysel, su tvoje slova. Teraz je to uz minimum. Raz tak, raz tak.
Prevaznu vacsinu Superbov, ktore stretnem ma obycajny sivy napis TDI, co znamena obycajny 105k 1.9TDI. Obcas s jednym cervenym I, co je 140k 2.0TDI.
Zaujimave, ze im to vyhovuje a nesupluju Avie.
Ked sa ti tie socialisticke maniere nepacia, tak ich nemaj. Robis prave to, co kritizujes.
Klíčem tu bylo povědomí, že Škoda patří VW a že staví na jejich komponentech. Alespoň z toho, co vím. Případný zákazník si pak prostě kupoval VW v jiném balení.
Dobrá, myšlénku jsem si vysvětlil trochu jinak :-) k ceně 6válcového Superbu, řekl bych, že cena byla odpovídající, když si vemeš fakt, že Feldu nebylo problém koupit za téměř půl míče.
Tak nezbývá než doufat, že se dílko podaří. Resp. dobré nápady a standardy nepadnou za oběť ořezávání nákladů, jak říká pan Vaculík „vylevňování“ (trefný pojem) či umělému „zprznění“ , aby byla zřejmá nadvláda Passatu.
Designově (poprvé i proporčně) se mě nová O III libí. Nižší, stabilnější (no konečně, nezapomenu na předváděčku O II, která se mi na dálnici otočila kufrem napřed), lehce dravější. Tak snad se povede i u Superbu III udělat takové trošku „Audi A6“ (velké uvozovky). Snad jen současné Schade používají kola s trošku malým poloměrem. Třeba u Rapidu lift se v poměru k velikosti kastle docela ztrácejí.
Twindoor je špičkové řešení (smekám), ale na akademické půdě. V poměru cena výkon se nezaplatí (taky to ostatní nemají). Otázku řeší Evropská obliba kastle typu kombi, proč ne, není tedy důvod plakat.
Šestiválce byly pěkným bonbónkem, jsem rád, že je naše jediná automobilka měla výsadu mít. Bohužel rostoucí výkony čtyřválců jsou všeobecným trendem. Viz nové motory Volvo nebo w221 250cdi (omg). Co naděláme, se slzou v oku koukáme na dominantní prodeje 2.0TDI. Pro mě osobně je to ale zcela jasné zařazení vozu do střední třídy. Slovo vyšší právě znamenalo to něco navíc, tu šestku, co teď nebude. Moderní turbomotory dosahují sice vysokých výkonů, avšak nerady jezdí pod dlouhodobou zátěží, takže nějakých 220 kW přehnané nebude.
Rivalita s Bmw 5 nebo Mercedes E je pak úsměvná. Jistě že jakési porovnání s jejich základní verzi je v zásadě možné, nicméně jsou to lídři vyšší střední. Do které Superb bude v lepším případě pouze formálně nakukovat. Tvrzení tedy stejně odvážně lživé, jakože Hovnaj není Dacia klasse.
… Jinak kupodivu a překvapivě se v S II. jezdilo celkem slušně. Pěkné materiály i zpracování, docela to péruje i relativně drží směr. Akusticky průměr. I sedadla se mi subjektivně zdály měkčí než v O II. Na denní ježdění v soli do 50 (80) km, proč ne. ( názor že Oct RS je dostatečné maximum, je lichý, brr). Snad jen podvozek mohl mít delší životnost. Kdy komponenty (silentbloky, kotouče …) nepřežily ani 150-200 tkm :-(
Tak to sa teda čudujem a veľmi, lebo ak nechcem zbytočne provokovať novou A6 alebo E-ckom tak si kúpim o triedu az dve mensie ale tiez prémiu a nie kostitras s okrídleným šípom. Nie som zástancom koncernových áut, ale v tomto danom prípade by bola pre mňa lepšia voľba taká A3 sedan. Určite to bude provokovať menej ako SUP >:D
Myšlénka byla jiná. Vezmi si to z pohledu nějakého západoevropana. Do revoluce byly Škodovky víceméně kuriozita, pak Favorit a Felicie... a konečně 1996 Octavia, natažený Golf bez místa na nohy vzadu. No a najednou je tu Superb s šestiválcem začínající na milionu. Jakou pozici na trhu bys u takového auta čekal?
Vzpomínal, ale ne jako rodinné vozy. Pokud je Fabia auto do města, pak ať je tam klidně HTP, žádný problém. Pokud má ale třeba v kombíku suplovat rodinné auto, pak ano, rád bych tam viděl těch 100 koní. A to, že si to někdo nemůže dovolit, je věc jiná.
1.4TSI není v Superbu nesmysl, je to minimální vhodná motorizace, tak jako v Octavii to je 1.2TSI. Slušný standard je pak 1.8TSI. Měl bys pochopit, že při koupi Superba se neuvažuje tak, že by to mělo jezdit se stejnou dynamikou jako Fabia... kupec logicky očekává, že to bude jezdit líp, mnohem líp.
Ono není problém s tím dieselem předjet ani Ferrari... jen tě prostě musí nechat.
Obecně a snad na závěr... nelíbí se mi tyhle socialistické manýry, kdy má někdo potřebu určovat, co by každému mělo stačit.
Možná to nebyla extrémně úspěšná kombinace... ale jak už jsem někde psal, každý začátek je těžký a Evropa těžko z ničeho nic akceptuje V6 od jakési Škody...
Superb 1 (o kterém píše Emel) neměl, pokud si dobře pamatuju, ani quattro, ani Haldex, byl pouze FWD.
V6 TDI pod kapotou měl [odkaz] a nepřišlo mi to jako kdovíjak úspěšná kombinace.
Ano, o tomhle motoru se mluvilo. Problém Superbu v tomhle ohledu asi je, že není tak vysoko v nabídce, aby mohl mít tak výkonný motor, jakým by přeplňovaný šestiválec byl. Byla by tu samozřejmě možnost dát do něj podladěnou verzi.
Ano. Audi používá od A4 nahoru MLB, tedy podélně uložené motory. VW používá příčně uložené (Touareg, Phaeton a Amarok jsou výjimkou). To jen znamená, že VW/ Škoda nemůže použít současné šestiválce Audi/ Porsche. Mají příliš velký úhel rozevření válců a nedostanou je tam. Nicméně s VR6, který vznikl právě pro tuhle aplikaci, by problém být neměl.
Tak si to pamatuji i já. Prémii může uhlodávat hlavně ve flotilových prodejích. Tomu se snad nikdo nemůže divit. Ale plnohodnotný konkurent to není, ani být nemá.
Fabiu a Punto si spominal hore, preto som na to nadviazal. Urcite, v nasich krajoch je to pre mnoho ludi rodinne auto. Ty by si vsak aj tam rad videl minimalne 100k.
Do Supa potom potrebujes 200k, aby nejak jazdil, pritom uplne dostatocny ekvivalent v porovnani voci Fabii a Puntu je motor s cca 120konami, ktore ponuka fukana 1.4, co povazujes za nezmysel.
Tebe to nestaci, tak je to hned nezmysel a nie je rodinne auto, lebo nema 10kg/k.
Udaj 0-100 nie je zaujimavy. Dalsim autom, co jazdim ma 75k naftak a nie je problem predbehnut 1.2tsi 86k alebo som s tym zobral snaziveho golfa s 1.6 benzinom na vyjazde do kopca. Kto nevie kvaltovat, nepomoze mu ani 11.5s 0-100 proti 13.5s.Aj 90k 1.9TDI robi z majitelov pretekarov a dava im pole position na semaforoch, pritom papierovo je to zdochlina. A takto postupne sa mozeme posuvat aj do vyssich vykonovych sfer.
1,4 TSI je za sestivalcem, jelikoz jeji vyhoda spociva pouze v tom, ze je nejlevnejsi, takze pokud nekdo kupuje superba jako rodinne auto a nema penez nazbyt, tak po ni sahne. Ostatni berou jako zaklad 1.6 TDI. Nejprodavanejsi benzin je 1.8 TSI, ale i tak jsou ta cisla spise k smichu, jelikoz pres 90% superbu jezdi s dieselem, takze na 3,6ku zbyvaji nejaka 3% (kolega vyse psal o krasnych 12% v nemecku). Krome japoncu a passatu se za tyhle penize sestivalec v sedanu proste nesezene a dost lidi ho porad chce.Nejaka procenta taky udelaji ty vladni a diplomaticke vozy, ale myslim si, ze u nas je pro spoustu lidi top skodovka se sestivalcem hodne lakava predstava. Naopak v cine je top verzi dvoulitr se dvema vyfuky, snad kvuli emisim, ci co a v indii ho stahly kvuli nizkym prodejum, coz jsou pro skodovku stezejni trhy. Nadruhou stranu, nejaky "zeleny" sestivalec by v cine frcet mohl.
Urcite neres zvuk, uz neBiTDI je krasne tiche, spis ma lepsi automat ZF 8 stupnu nez 7DSG. I když ja jsem s 3.0TDI 7DSG spokojen, nijak moc necuka a popojizdeni i parkovani perfektni. Jedina nevyhoda je drazsi servis a vymena oleje po 15.000km, u 180kW muzes teoreticky az 30.000, ale ja menim radeji něco po 20.000km. A pak taky vaha, BiTDI je zase o něco tezsi a to se mi uz zda na A6 dost i s 180kW motorem. Rozhodne vem 20" kola, ja mam ted na zimu 17" a nevim zda to není tim, ze nejsou kovany, ale rozdil v komfortu na vzduchu je minimalni, to jsem se tedy docela divil, cekal jsem mnohem lepsi komfort, když je guma o dost vyssi. A zvaz LED, Xenon sviti lepe, ale zase ma asi horsi zivotnost. I když mi to v servise prizvedli a uz je to OK.
Superb byl pozicovany, jako zaplata po velkych sedanech typu Ford Scorpio, Opel Senator, Renault Safrane atd. V uvodnich rozhovorech se o nem prohlasovalo, ze je to auto, ktere muze slouzit jako taxik, ale ve vrcholne specifikaci je dost dobry i pro prezidenta.
Jenže třeba Peugeot vyrábí střední třídu už... vlastně ani nevím jak dlouho, v živé paměti mám 405 a většího brášku 605, matně si vzpomínám na 404 a 504... a jsem si jistý, že velká auta dělal Peugeot i předtím. K tomu si vezmi, že Peugeot, Opel i Ford mají za zády velký domácí trh... Škoda je v Německu jen nevlastním dítětem.
až přestanou fungovat? Naopak si myslím, že běžné používání verze sedan šetří liftbackovou část a je to podle mě lepší, než neustále lozit do liftbacku :-)
Nicméně jsem měl na mysli rentabilitu motoru jako takového.
Starý 3,2VR6 se montoval všude možně (Passat, Golf, Multivan...), ale 3,6 už jen do Passatu a do Superbu (pokud se nepletu), takže pro další generaci aut se už zkrátka nevyplatí (můj názor, taky jim do účetnictví nevidím).
Dobře, některým lidem užitek ano...Já však vnímám Superb jako vůz, kde převoz rozměrných věcí má být až na druhé místě. Ale až přestanou tyhle "vychytávky" fungovat a budou platit servisům nemalé peníze, většina lidí na tyhle systémy nenalezne slušná slova :-)
Někde jsem to snad četl... základem pro Passat a Superb je MQB (příčná zástavba) a pro A4 MLB (podélná zástavba), možná to tak prostě mají vymyšlené. Jasně, pokud by opravdu chtěli, asi by se to vyřešit dalo.
kýžený užitek to přinášelo, ale Škoda si v ekonomickém oddělení vypočítala, že když tam twindoor nebude, ztratí kvůli tomu sotva nějaké významnější % trhu, ale vydělá na kusu podstatně víc díky levnější výrobě. Navíc kam půjde Superb především? Čína? A nefrčí právě tam tak trochu sedany?
S tím namířením si nejsem jistý. Výrobce to tvrdit samozřejmě nebude, ale spousta lidí (zejména majitelů) ho do prémie jaksi cpe. Samozřejmě, nejvíc v ČR :-)
z jedné strany si nemyslím, že by prodeje 6V Superbu byly úplně mizivé - málokdo totiž dnes nabízí 6V nad 3000 ccm, resp. v podstatě nikdo.
Nicméně důvodů pro koupi takovéto kombinace je stále méně, resp. dnes kromě teoretické životnosti a zvuku v podstatě žádný důvod není. Odhlučnění a kultivovanost dnešních 4V motorů jsou na takové úrovni, že 6V pod kapotou ocení víc chodec na přechodu, tedy pokud to není "zelenej"...
6V scházet nebude, to mi věř... 6V už je nadstandard už i v "prémii", tady v plebejské třídě se na to zkrátka nehraje... Navíc i z hlediska výkonových požadavků - když na vozy této třídy stačí 1.6 + turbo a začíná se na 1.4 + turbo? Není co řešit, 2.0 TSI už dává vcelku bez problémů 200 koňských sil. Hmotnost navíc půjde mezigeneračně dolů beztak (=bude tam míň matroše, aby to bylo levnější). Není co řešit, 3.6 FSI je pohrobek dinosaurů.
To jsou dost divoká tvrzení. Superb přece nebyl a není namířený proti prémii... a "vylámání zubů" mi taky není úplně jasné, se 109.000ks za rok 2012 se Superb neprodává špatně.
Toho, že nějaký motor z portfolia někam nepasuje, bych se nebál a zvlášť u VW lega tomu nevěřím.
Na jednoduché motory a jednoduché nápravy si budeme muset zvyknout, auta budou tahat výbavou (= cetkama z Číny, čím víc obrazovek, tím víc auto) a ne technikou jako takovou.
Základní Superb bude klidně to 1,6 TDI s jednoduchou nápravou vzadu, vsaď se ;-)
Většině majitelů těchto aut to nepřinášelo kýžený užitek, ale jako frajeřina OK. Kombík je na převoz věcí o něčem jiném a cenově možná i lépe...to fabriku zajímá hlavně. A kolik lidí si zaplatilo šestiválce?...Odpovím, my všichni pro policejní a prezidentský vozový park :-)
Je potřeba nezapomínat na to, že V6 zřejmě nepasuje do MQB, nerentabilností bych si tak jistý nebyl. Jinak... různých zajímavých motorů by se třeba u Audi asi pár našlo. Jednodušší nápravy bych se nebál, tak jak jsou rozdané karty v koncernu by se to mohlo "přihodit" maximálně 1.6TDI.
Nemohu souhlasit. Měli jsme DSG v O2 RS a teď i v O3 RS a nemá to chybu. Pravda že nejsem žádný nadšenec do kvedlání a považuji ho jen za nutnost. PS.: O3 je výrazně tišší (uvnitř), než byla O2....
*reakce na mariachiho nize*
Do ucetnictvi jim uplne nevidim, ale v soucasnosti je sestivalec druhy nejprodavanejsi benzinak a to je pritom o sto tisic drazsi, nez dvoulitr.
Šestiválec nedostane proto, že ten motor není rentabilní a jsem si jistý, že příští Passat ho taky mít nebude = proč by ho tedy vyráběli?
Sbohem, véeršest :'-(
Twindoor ruší kvůli torzní tuhosti karosérie, která, má-li být stejně dlouhá a ještě k tomu širší, by jako liftback nemohla fungovat, s tím má problémek i současná generace.
A pokud do něj dají dozadu jednodušší nápravu, byla by to jízdní tragédie.
Superb druhý se kroutí taky dost, to je ostatně důvod, proč ruší twindoor - tak dlouhá kastle nemůže jako liftback fungovat, kór když je třeba šetřit na materiálech a tedy i na skeletu.
To je ale čtenářská anketa, kde názory redaktorů nehrají žádnou roli. A výsledky jsou docela zajímavé.
Pořadí od nejlepšího:
1. Land Rover
2. Nissan
3. Renault
Pořadí od nejhoršího:
Alfa Romeo
Škoda
Dacia
KIA
Nejhorší auto:
VW Scirocco
Chevrolet Captiva
Škoda Yeti
Narážím na Ocenění Die Goldene Möhre („zlatá mrkev“), to totiž německý časopis Auto Bild uděluje automobilům, které způsobily svým majitelům největší trápení. :-)
Dokud nemame v ruce oficialni cennik, tak tady nadeje porad je. Puvodne zadny superb druhe generace byt nemel, nakonec ho tu mame, stejne tak nemel byt v kombiku, protoze by lezl do zeli passatu, v kombiku je, o sestivalec mel prijit po faceliftu a neprisel. Jestli ma byt levnejsi alternativou k nemecke premii, ktera ma osmivalce, tak to ten sestivalec proste chce, i kdyz vim, jak popularni jsou ctyrvalce ve vyssi stredni. Ono se porad resi, aby nebyl moc luxusni a neukrajoval passatu, ale nejrozumnejsi by bylo, aby se od toho passatu vzdalil co nejvice smerem nahoru (dole je octavka) takze by mel byt drazsi, vetsi, luxusnejsi. Do A6ky by mel i tak daleko, naplnil by ucel, pro ktery byl stvoren a prestal by ohrozovat passat.
Občas je čtu a nevidím tam nějaký nesoulad s tím, co se píše jinde. A dlouhodobé testy jsou zpracované z mého pohledu velmi dobře, včetně finální rozborky atd.
A Fabia a Punto snad mají být příklad rodinného auta? Pro někoho možná, pro mě ne. Stejně tak pro někoho může být 0.9T optimum, pro mě je to málo.
Já to nikomu nenutím, jen říkám, že moje představa rodinného auta je alespoň kompaktní kombík, poháněný alespoň foukanou 1.2 okolo 110k (což je minimum) nebo 1.4 okolo 140k (což už je příjemný standard). A pokud si to mohu dovolit, pak klidně víc, to není nic proti ničemu.
Pokud mluvím o 0-100, pak nejde o 0-100 samotné, spíš o to, že tento údaj je obvykle dobrou indikací reálné dynamiky auta.
Že by opět spiknutí? A ty testy ze dna žebříčku předtím... to spiknutí nebylo? Ach jo... když se výsledky hodí, pak jsou objektivní, když ne, je to podvod.
No, 1.8 TSI problematičtější než šestiválec rozhodně nebude, spíše naopak, a část prodejů V6 určitě ukrojily vládní a teď i policejní vozy. Jinak s tou nádrží souhlas, ale to je holt hlavně tou prodlouženou platformou G5.
když se podívám na superba řeknu si Hele Vagón, nebo jezevčík, superb je vynikajicí auto a jeho malá šířka mi hodně vadila, vypadá to že se mi nový superb bude líbit, škoda že nebudou 6ti válce , ale 4válec s 220 kw bude stačit až moc
Na nový Superb se hodně těším, myslím že bude skvělý
Problém u Fiatu byl, že 0.9TT byl nejsilnější benzínový motor (nyní už je myslím 1.4T a to je ok). 0-100 za 13s je v dnešní době slabé, to lze tolerovat u městského auta, ale ne u rodinného vozu, který bude třeba taky jezdit plně naložený.
Pro mě je silný motor zdroj potěšení za volantem... k úsměvu na tváři mi stačí vyjet z vesnice, položit nohu na plyn a cítit zrychlení. Chápu že to třeba nechápeš a 90k ti přijde jako řidičská nirvána... no tak zkus pochopit, že někdo jiný to má zase jinak.
Srovnavejme srovnatelne. Tech mnou zminovanych 15% sleva je nabidka pro fyzickou osobu bez dalsiho vyjednavani, proste nabidka pro kazdeho kdo jde kolem. Srovnatelna sleva na OIII proste neni. To ze jako firma, nebo VIP zakaznik muzu dalsim vyjednavanim ziskat slevu i na OIII to je samozrejme pravda, ale za takove situace zase ziskam vetsi slevu i na toho Superba, cimz se mi ta cena zase srovna.
Dynamicky, plynule, bezpečně... to s tím ale nesouvisí. Jde o to, že se stoupající cenou stoupají i očekávání. Pokud se bavíme o autu na pomezí střední a vyšší střední s cenovkou kolem 750.000, pak jsou nároky logicky vyšší, než při diskusi o Fabii nebo Fiatech ;-) .
No nemusí, len pred tými 2000 zamestnancami by to nevyzeralo dobre, keď sa im nezvyšujú mzdy a on by presadol do nového Audi; Škoda naopak ešte budí dojem, že šetrí aj menežment. Ale tipujem, že dlho mu to nevydrží, jazdiť denne Praha-Jihlava po D1 na tvrdom podvozku Supa ho asi nebude moc baviť. ;-)
Z zakladu ORS je kombinace kuze + latka, za priplatek kuze, u Superbu muzu mit kombinaci kuzi + alcantara za dvacet tisic v ramci Elegance Plus paketu.
Kdyz to cele dorovnam na stejnou vybavu (navigace, parkovacky, kessy a takove ty bezne veci), tak jsem u OII na 770.000Kc, u Superbu II 931.1000Kc. Na Superb II mi ted nabizi 15% slevy bez vyjednavani v ramci obecne nabidky to je 790.000Kc, na OIII jakozto novy model specialne v RS neni nabidka na slevu zadna. Fakticky rozdil v cene pred prichodem do prodejny je tudiz olbrimich dvacet tisic korun.
Kůže pro ORS stojí 7.500 (už v základu je polokůže). Pro Superb se připlácí 51.600, případně 60.500 za odvětrávanou. DSG stojí 50.000 v Octavii a 80.000 v Superbu.
Fakt nevím kde v tom vidíš nějaké úspory ve prospěch Superbu...
Bohužiaľ nepotkal, prišiel nás aj vás navštívť aj s celou rodinou a nechce sa mu domov. Ak by sa vrátil domov, tak by som mohol s radosťou napísať, že som ho potkal :-!
Kdyz si do RS TDI dokoupim kuzi, navigaci, DSG a dalsi vybavu co ji chybi, tak s ohledem na to jakou u vybaveneho Superbu dostanu slevu bude rozdil v cene par desitek tisic.
To je mozne. U nas na tom asi taky nebude nejhure, jelikoz sestivalce pouziva vlada a spoustu cechu predstava vlastnit nejsilnejsi skodovku a jeste se sestivalcem taky zlaka. Ty 3% jsou zpusobena zejmena tim, ze v cine se sestivalec vubec nenabizi, vrchol tam tvori dvoulitr s dvema vyfuky [odkaz] a z indie byl stazen kvuli nizkym prodejum.
V poslednej dobe mam pocit, ze v strednej triede zacina byt nutnost turbobenzin pod 1,5 litra a diesel do1,6 litra. A 2 liter s 200 kW v Superbe je ulet, u motoriek je 100 kW na liter aj ked bez turba, stale v podvedomi povazovane za nieco, co nema dlhu zivotnost, a pritom sa nerecirkuluju spaliny.
Je to druhy nejprodavanejsi benzin (po 1.8). Naopak dvoulitr se prodava nejmene i kdyz je o sto tisic levnejsi. Tak, jako tak, tvori asi 3% prodeju, jelikoz 90% jsou diesely.
Twindoor som pouzil iba raz, ked som chcel vyskusat, ako to funguje. Nikdy mi nechybal. Zrusenim pseudoliftbacku usetria hmotnost, lepenym zadnym sklom zvysia tuhost karoserie. Skor budu chybat poctive napravy pred faceliftom, ten plech, co je tam teraz, sa trosku unavi, trosku zhrdzavie a druhemu alebo tretiemu majitelovi riadne praskne. Pride znovu doba Skody 100 s ulomenym kolesom :no:
A kolko dalsich takych ludi najdes? A sam priznavas ze Supa berie preto aby nebol na ociach. Na druhej strane, ak to kupujem na firmu na dva roky a niesom odkazany len na to jedno auto, tak preco nie. >:D
//Měl jsem chleba, potřeboval jsem ho namazat máslem, ale nakonec jsem se rozhodl pro rohlík... teď mám chleba i rohlík....// Bože......!!! Chtěl jsem A8, nakonec mám Rapid...
Twindoor reálne neznamenal žiaden prínos oproti klasickým liftbackom. Ak si potreboval naložiť ničo väčšie ako aktovka, aj tak si musel otvárať celé dvere a bol si na tom rovnako, ako bežný lift. Výhoda údajného tepelného komfortu pri otvorení iba veka je iba teoretická, kdežto nevýhody sa prejavovali trvale: jednak dlhšie a komplikovanejšie otváranie kufra, jednak otrasná línia strechy.
Najlepšie by Škoda spravila, ak by bol Sup III klasický liftback (jednak budú mať svoju toľko chcenú úsporu dvoch pántov, jednak budú môcť spraviť dynamickejší profil karosérie, a to všetko pri zachovaní praktickosti a prístupnosti kufra).
Mainstreamová stredná sa stále kupuje hlavne cez peňaženku. Tiež však nesúhlasím, že V6 bol nezmyselný, aj keď z iných dôvodov, ako Ty. Podľa mňa hlavným prínosom verzie 3,6 bola prestíž spojená s motorom V6 a budovanie image modelu i značky a motorická prevaha nad konkurenciou. Ostatne najlepšie to vidno na tunajších diskusiách: koľkokrát otrepal GTI fanúšikom konkurencie (Mondeo a pod.) o hlavu fakt, že Sup mal šesťvalec (popri 4x4 a DSG hlavný argument v prospech Supa). ;-)
No vidíš, a ja takého človeka poznám. Má A6 3,0 TDI a onedlho presadne do Superba. Je síce pravda, že novú Audinu momentálne nechce z "politických" dôvodov (firma je v červených číslach a nechce provokovať novým luxusným autom), každopádne presadnutie do "iba" Škodovky ho nejak netrápi a netrpí tým.
Nedávno som sa bavil s kamarátom, ktorý namiesto Octavie II vyfasoval O III. Oboje motor 2,0 TDI a celkom solídna výbava. Napriek faktu nového auta tvrdí, že celkovo bola O II lepším autom a nijaký posun vpred nezaznamenal. Viac miesta vzadu nedocení, naopak hlučnejšiu zadnú nápravu vníma, dynamicky sa mu napriek číselnému nárastu výkonu auto nezdá živšie a pozoruje tiež šetrenie na niektorých materiáloch. Tiež nedokáže jazdiť s takou spotrebou, ako s O II.
Focus se neprodava ve sve tride zas tak zle ale bylo to i lepsi...
Nove Mondeo bude letos. Dost mozna bude predstaveno rovnou s nejakym FL.
Podle testů v US to není vůbec zle. A kamarád, který sedlá Passata byl z Fusiona, kterého měl na služebce nadšen...
Ford určitě nikdy pozice nevyklízí ale z pohledu peněz bylo potřeba se zaměřit na jiné trhy. A v Čině a jinde se daří velmi dobře. Focus se globálně přetahuje o nejprodávanjší auto na světě. 1 milion za rok není myslím zle...
Osobne si dosť dobre neviem predstaviť niekoho kto má reálne prostriedky na to aby si mohol dovoli niečo od D3 a riešil by aj možnosť kúpy Superba. A nemyslím si že materský koncern by chcel mať významnejšieho konkurenta pre Audi alebo Passata. Neočakávam prevratné technológie ale kus kvalitného auta za primeranú cenu. Pchať ho niekam do prémie je tak akurát zbožné želanie.
"Jít po krku" jsou silná slova, nicméně určitá konkurence tam je. Celkem dost prodejů je se slabšími čtyřválci a tak jim konkuruje cokoli z přerostlé střední. Obzvláště u firem je šance uspět, pokud postaví dobrý produkt. Nejde tedy o to, jestli daná automobilka dorostla do prémie, ale o to, jestli příplatek za prémii stojí za to. Navíc je to Škoda, pokud berou VW/ Audi, mohou pravděpodobně použít stejný servis/ prodejce.
Máš s ním zkušenosti? Já jsem si ho v podstatě už vybral, ale u importéra Audi teď nemají na vyzkoušení BiTDI. Taky bych chtěl zkusit, jak je to se zvukem...
Ano, nechtěl jsem, aby to vyznělo tak, že tyto vozy si budou rovny. Vždy tam bude patrný rozdíl (už jen v odhlučnění). Jen ty rozdíly nejsou tak extrémní a budou se snižovat při uvedení Superbu III na trh, zatímco vyšší střední ještě nebude "přezbrojená". Jen si prostě říkám, že bych mohl vyzkoušet, jak moc to bude diferentní. Zase ten královský prostor vzadu by mé děti (v součastnosti utiskované mým sedadlem) určitě ocenily.
tak v tomhle případě bych to chápal. Ale u Supa se nedostaneš 1,5 mega ani kdyby jsi chtěl. Ale bavit se o autě do 1 mega,tak už z prémie nemáš skoro co pořídit.
Mít na toho Allroada už v něm jezdím a na nějakýho Superba kašlu. Allroad BiTDI je nejvšestranější auto pro rodinu i trochu pro radost. Ten zvuk toho motoru pořád nechápu. I 550d M se může jít zahrabat co se týče zvuku.
No uvidíme. Po nárůstu Octavie může mít Superb problém s udržením ultra-racionálně uvažujících kupců. Prostor už není argument, je tedy potřeba hledat argumenty jinde. Ideální by byl design... pokud by Superb dokázal Octavii (vč. připravované CC) zastínit, asi by to stačilo, spousta lidí kupuje očima a spousta firem by to vzala jako prestižní záležitost. A jinak... jízda a komfort, to jsou typické devizy střední třídy.
kupovat nové auto,tak není co řešit. Jednoznačně OIII. Jenže na nové nejsou peníze,takže se bude řešit ojeté. Což je zatím za cca 400kkč nereálné sehnat OIII v 2.0 tdi a ve 4x4. A OII po faceliftu se mi nelíbí. To radši Supa.
Snizena strecha... co to jako ma byt? Vysoky ponton a pruhledy jak v tanku nebo neco na zpusob A6? Jinac s tim twindoorem se chvastali jake to je terno a vida... Ale drzim palce at ma S3 lepsi proporce a aby byl takovym stylovym zjevenim jak pisou :-)
Ono těch "skutečností schopných kritiky" (zvláštní slovní spojení) je i dnes víc. V rámci návštěvy saloonu jsem neopomenul Superb prolézt - a musím říct, že jsem se v něm moc dobře necítil. Zejména pozice za volantem je taková podivná - příliš masivní sloupek volantu mě limitoval v hledání ideální pozice, materiály sice příjemné, ale celkový dojem z kabiny pro mě nic-moc, ani nevím přesně proč. Vzadu je to jak píšeš - marnotratná délka ve spojení s omezenou šířkou... na pochvalu je ovšem vyšší sedák a výdechy klimy ve sloupcích.
Mainstreamová střední má několik silných hráčů a tak to zřejmě i zůstane... včetně toho, že Superb bude podvozkově ve všech ohledech ztrácet na Mondeo a Mazdu... a naopak nabídne pár věcí navíc (4x4 třeba).
Ja velmi dufam, ze SupIII bude vynimocny dizajnom a nebude to iba nafuknuta Octavia III. Ked uz pride o V6 a aj Twindoor, ako spicka ponuky musi zaujat aspon dizajnom, uslachtilym interierom, verim, ze bude nositelom novych "Kabanovskych" prvkov a uplne novych technologii.
A, že ses taky tak "nedivil", když v tom Autobildu vycházely velmi negativní výsledky dlouhodobých testů produktů VW??? Neklesej (diskusně) zbytečně na úroveň některých (nejmenovaných) nicků...
Hlavní (budoucí) problém V(R) 3.6 pro mainstreamovou zástavbu v Evropě je fakt, že jde o (relativně) velkoobjemovou atmosféru!, určitě ho v budoucnu spíš uvidíme v nějaké přeplňované "reinkarnaci" ( se sníženým objemem někde kolem/do 3L), otázka je kde/v čem všem přesně.
Srovnatelná technika to úplně nebyla (podélně vs příčně uložené motory a s tím souvidející "podélné quattro" vs "příčný haldex", nebo možnost vs nemožnost V6 TDI) , ale vždy byla srovnatelná s dobovým Passatem, jehož byl Superb jakýmsi koncernovým třídním sourozencem.
To myslis tu nahradu brzdenia pred prekazkou, co ma Volvo, a Skoda dava nieco podobne , tusim TSI - s nasim autem ani nevyjedete, rozsypou se rozvody, vzdyt v provozu by se vam mohlo neco stat ;-)
Už jedenkrát si Superb na prémii vylámal zuby. Dělat levnou alternativu k baworákům a medvědům není úplně ten nejrozumnější nápad, i když...
Je pravda,že Evropa meztím razantně zchudla, Rapid se tak snaží držet prapor Octavie, zatímco Octavia III vyrazila na pomoc dosluhujícímu Superbu... U Rapidu to Škodě vcelku vychází, Octavia zažívá eurožně, proč by to tentokrát nemohlo vyjít i Superbu?
Navíc s konkurencí to kdovíjak slavné není, C5 zestárla a o nástupci zatím ani páry, P508 také má nejlepší léta za sebou, Mondeo do Evropy jen tak nedorazí, Renault v téhle kategorii nestojí ani za zmínku, Nissan vyklidil pole, Honda je vše jen ne proevropsky šitá a Avensis je nudný kudy chodí...
Není pochyb, že nový Passat bude definovat nové poměry ve třídě a Superb, ten zase jako slabší z dvojice se bude snažit hrát lacinějšími zbraněmi vyšší ligu...
Jen nevím, co se stále řeší. Prvořadým cílem nového Superbu je levnější výroba. Superb dosáhl svých nejvyšších kvalit v aktuálním FL druhé generace, teď už to pojede jen z kopce. Tak jen doufejme, že víceprvek bude vzadu v základu... Osobně si myslím, že Škoda novým Superbem bude mít zacíleno především na Čínský výkvět společnosti :-!
otoč to: tolik problémů... a oni ten nepovedenej TSI s řetězem pořád vyrábí a prodávají...
To je doklad toho, co si myslí o zákaznících... a jak jim na nich záleží - viď?
>:-[]
Co to tady plácáš o nějaké A6 a VW, který nechce, aby Škodovka soupeřila s Audi. Superb bude mít trochu jiné cíle. Bude se snažit přiblížit Mondeu, Insignii nebo P508.
Jezdil jsem s A6 Allroad BiTDI (bylo to auto importu na pražských značkách) na 20" kolech a auto bylo skvělé nejen po stránce zvuku ("motoru"). Proti A6 je výhodou vzduchový podvozek v základu (navíc s větší možnou světlou výškou, než u příplatkového vzduchu u běžné A6) a větší obvod kol, které mají překvapivě slušný komfort i s 20" disky. Při nastavení podvozku/řízení do polohy dynamic a 8st. tiptr. na sport, se s tím dá jezdit až nečekaně sportovně.
Mám delší dobu A6 alllroad (3.0 TDI/tiptr.) minulé generace a velká spokojenost, zejména interiér a celková úroveň zpracování je s tehdejší 5er/e60 (zejména před face) prakticky nesrovnatelná. Před tím jsem jezdil 530d E39 M-paket, ale to bylo ještě v době, kdy 5er neměla "plnohodnotnou" třídní konkurenci.
A prečo by Superb mal voči vyššej strednej prémii ponúkať niečo naviac? Viac priestoru poteší a techniku a výbavu nad úroveň prémie snáď nikto ani neočakáva, vzhľadom na neprémiovú cenu.
Zvuk fantastickej! Opravdu a bez přehánění. Allroad je obecně plavnější a při chtění si zařádit na asfaltkách tomu něco málo chybí, ale BiTDI se povedlo!
Zajeď do Kyjova, myslím, že ho tam ještě mají...
Pokud mají ještě dětský sedačky, tak chápu ;-) . Vždy jsem byl u německých prémiovek rád za plastový záda předních sedadel :-)
Rozdíl v odhlučnění a podvozku zůstane, proto si taky občas rádi připlatíme za prémii...
S tou snahou PR je to stejný jako napsat o dokonalosti. Naštěstí Superb dokonalej není, je zcela jasnej a zřetelnej důvod ho vylepšit.
V základní verzi příliš krásy nepobral a kombi je spíš akceptovatelný než hezký. Při FL byla obava z možný kanibalizace s OIII a proto se mu vyhnula mnohá technická vylepšení.
Očekávám tedy působivější tvary, lepší proporce vozu a komfortnější jízdní vlastnosti na větších než 16" kolech.
Ano stojí za tím politika samozřejmě, bojí se že kdyby měl nový superb 6tiválec, prodalo by se méně třeba A6tek , kdyby mi nezáleželo na penězích stejně bych vždy sáhl po Audi a dal bych přednost Audi před Škodovkou, Škodovka nemá takovou prestiž jako Audi, ale kvalitou nijak výrazně nezaostává, Škodovka je taková lidovka s dobrou cenou a kvalitou a VW nechce aby Škodovka byla lepší jak Audi
I tak si, ale myslím že nový Superb bude mimořádný, už jenom proto, že to nebude jezevčík, ne bo dlouhý vlakový Vagón a bude prodejně ještě úspěšnější
Tak auto neměřím jen na kufr a co v něm převezu. Kufr v F10 je zhruba stejnej jako mám u svýho auta a vzrostlej retrívr a nějakej ten kufr na cestování se do něj vejdou.
K vyšší střední je lepší přistupovat trochu míň s lácezním pocitem a přenechat čtyřválce fleetům. Ad tlačítka…i v předFL F10 mi přišly v pořádku. To je přesně o tom očekávání strašný nadstavby za ten příplatek. Podívej se na Dinarovy dojmy z nový S-Klasse.
P.S.: neposuzujme auta podle vnitřního prostoru…Superb kromě něj proti prémiový vyšší střední nenabídne nic.
Mondeo, mondeo... neznám... ;-) Jinak ano, pozice za volantem (pro pravou nohu) není dnes ideální. To vše bude s nájezdem nového zapomenuto. Bude to absolutní třídní špic.