Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Superb třetí generace přijde o Twindoor i šestiválce

Pamatujete si, když se mluvilo o tom, že první generace novodobého Superbu nedostane nástupce? Nakonec se tak stalo a chystá se i třetí řada.
Zpět na článek
2. 1. 2014 09:44
2. 1. 2014 10:12
2. 1. 2014 13:15
2. 1. 2014 11:45
2. 1. 2014 11:49
2. 1. 2014 18:57
3. 1. 2014 10:47
2. 1. 2014 09:46
2. 1. 2014 09:54
2. 1. 2014 10:14
3. 1. 2014 00:13
2. 1. 2014 12:36
2. 1. 2014 18:59
2. 1. 2014 13:14
2. 1. 2014 13:30
2. 1. 2014 13:19
2. 1. 2014 09:51
2. 1. 2014 12:00
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 1. 2014 19:31
2. 1. 2014 12:02
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 1. 2014 10:16
2. 1. 2014 13:09
2. 1. 2014 13:13
2. 1. 2014 13:21
2. 1. 2014 21:37
2. 1. 2014 18:16
3. 1. 2014 02:36
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
2. 1. 2014 09:44
Superb 3
Premiéra bude na autosaloně v Ženevě v březnu 2015. :-!
Rozbalit vlákno
9
2. 1. 2014 10:12
Re: Superb 3
no už aby tu byl.. ať jsou levnější dvojkové.. a udělám si radost :-)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
2. 1. 2014 10:44
Re: Superb 3
... zaslechla jsem jednu digitální fámu, PRÝ přijde i jako ELEKTROMOBIL 8-s [odkaz] má to být překvápková pecka >:D
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2014 11:07
Re: Superb 3
Superb 3 bude jako obvykle prodáván z 90% v dieselu. Pozor Bereniko, aby Ti nepraskla žilka ........ >:D >:D >:D
2. 1. 2014 13:15
Re: Superb 3
Ja so mal KAROSU SL11 pohananu elektromotorom GONIO, bol to moj prvy samohyb a rad nanu spominam. Bolo to davno, odvtedy som vyrastol , takze teraz moje hracky nie su elektromobily, ale zas mozem do nich nastupit.
Tabulku vyroby a spotreby elektriny za rok 2013 este nemas ?
A otazka: preco sa nerozsiruju elektroskutre, cenovy rozdiel voci benzinakom nie je velky, tak v com je problem ?
Avatar - praděda7
2. 1. 2014 21:13
Re: Superb 3
Ano, je to přesně tak. A elektromotor, který plánují použít k pohonu SUPERB ELEKTROMOBIL, je momentálně používán ke stahování okna u levých předních dveří ve Fabii.... >:D
2. 1. 2014 11:45
Re: Superb 3
A nevíš čirou náhodou jestli do toho pustěj ten novej 170 kW diesel? Mám vážný obavy, že si ten motor VW bude syslit a do Škodovky ho zatím nepustí. ;-\
2. 1. 2014 11:49
Re: Superb 3
O tom jsem četl,že bude v Passatu B8.Ale asi ne.
2. 1. 2014 18:57
Re: Superb 3
Premiera ano, ale nikdy to nebude ziadna Premia. ;-)
Avatar - vabis
3. 1. 2014 10:47
Re: Superb 3
Tak nezbývá než doufat, že se dílko podaří. Resp. dobré nápady a standardy nepadnou za oběť ořezávání nákladů, jak říká pan Vaculík „vylevňování“ (trefný pojem) či umělému „zprznění“ , aby byla zřejmá nadvláda Passatu.

Designově (poprvé i proporčně) se mě nová O III libí. Nižší, stabilnější (no konečně, nezapomenu na předváděčku O II, která se mi na dálnici otočila kufrem napřed), lehce dravější. Tak snad se povede i u Superbu III udělat takové trošku „Audi A6“ (velké uvozovky). Snad jen současné Schade používají kola s trošku malým poloměrem. Třeba u Rapidu lift se v poměru k velikosti kastle docela ztrácejí.
Twindoor je špičkové řešení (smekám), ale na akademické půdě. V poměru cena výkon se nezaplatí (taky to ostatní nemají). Otázku řeší Evropská obliba kastle typu kombi, proč ne, není tedy důvod plakat.

Šestiválce byly pěkným bonbónkem, jsem rád, že je naše jediná automobilka měla výsadu mít. Bohužel rostoucí výkony čtyřválců jsou všeobecným trendem. Viz nové motory Volvo nebo w221 250cdi (omg). Co naděláme, se slzou v oku koukáme na dominantní prodeje 2.0TDI. Pro mě osobně je to ale zcela jasné zařazení vozu do střední třídy. Slovo vyšší právě znamenalo to něco navíc, tu šestku, co teď nebude. Moderní turbomotory dosahují sice vysokých výkonů, avšak nerady jezdí pod dlouhodobou zátěží, takže nějakých 220 kW přehnané nebude.

Rivalita s Bmw 5 nebo Mercedes E je pak úsměvná. Jistě že jakési porovnání s jejich základní verzi je v zásadě možné, nicméně jsou to lídři vyšší střední. Do které Superb bude v lepším případě pouze formálně nakukovat. Tvrzení tedy stejně odvážně lživé, jakože Hovnaj není Dacia klasse.

… Jinak kupodivu a překvapivě se v S II. jezdilo celkem slušně. Pěkné materiály i zpracování, docela to péruje i relativně drží směr. Akusticky průměr. I sedadla se mi subjektivně zdály měkčí než v O II. Na denní ježdění v soli do 50 (80) km, proč ne. ( názor že Oct RS je dostatečné maximum, je lichý, brr). Snad jen podvozek mohl mít delší životnost. Kdy komponenty (silentbloky, kotouče …) nepřežily ani 150-200 tkm :-(
2. 1. 2014 09:46
Twindoor
Škoda toho twindooru. Když jsem si před pár lety vybíral auto, byla to jedna z věcí, která hovořila pro Superb. Nakonec jsem sice šel do jiné značky (pro níž hovořily zas jiné věci), ale můj názor o tom, že twindoor je fajn řešení, to nezměnilo.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
2. 1. 2014 09:54
Re: Twindoor
Twindoor je na papíře fajn řešení... ale jednak deformuje design zádě (i když mně se ty "barokní" tvary docela líbí), dvak přidává kila a koruny. Navíc pokud chceš primárně otvírat víko celé, je to docela opruz (smáčkni-počkej-otevři). Pro prakticky orientované tu bude kombík... tedy doufám.
Avatar - 3_diamanty
2. 1. 2014 10:00
Re: Twindoor
twindoor nemalo dlhy zivot co sa dalo predpokladat, ako frajerinka na papieri to bolo fajn riesenie ale kto chce velky priestor na nakladanie veci ten si stejne kupi kombik a nie twindoorom zdeformovany sedan ;-)

z tohto pohladu teda ide o spravny krok skody , urcite bez twindooru bude superb krajsi a aj lacnejsi

:yes:
2. 1. 2014 10:14
Re: Twindoor
nutno dodat, že twindoor bylo opravdu chytré rešení, ale jak říkáš.. Kdo chce vozit, koupí kombík.. :-)
Avatar - iudex
2. 1. 2014 12:36
Re: Twindoor
Twindoor reálne neznamenal žiaden prínos oproti klasickým liftbackom. Ak si potreboval naložiť ničo väčšie ako aktovka, aj tak si musel otvárať celé dvere a bol si na tom rovnako, ako bežný lift. Výhoda údajného tepelného komfortu pri otvorení iba veka je iba teoretická, kdežto nevýhody sa prejavovali trvale: jednak dlhšie a komplikovanejšie otváranie kufra, jednak otrasná línia strechy.
Najlepšie by Škoda spravila, ak by bol Sup III klasický liftback (jednak budú mať svoju toľko chcenú úsporu dvoch pántov, jednak budú môcť spraviť dynamickejší profil karosérie, a to všetko pri zachovaní praktickosti a prístupnosti kufra).
2. 1. 2014 18:59
Re: Twindoor
Cely zadok je otrasny. Aj po facelifte.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 12:59
Re: Twindoor
á - dav "rozleskávačů" nastoupil...
Dokud to Superb měl - byl to trumf!
Jakmile to nemá.. tak je to zbytečný a nikdy to vlastně nefungovalo.
:-!

Asi jako Multilink u Oktávky... děs a hrůza.
:-(
Avatar - Emel
2. 1. 2014 13:14
Re: Twindoor
Ty taky za vším vidíš spiknutí. Mně se Twindoor moc nelíbil nikdy... a nebylo to kvůli designu.
2. 1. 2014 13:30
Re: Twindoor
Tak přesně tohle mě napadlo taky. Někteří fans jsou jako korouhvička (potrefené husy, povšimněte si prosím, že neuvádím konkrétně jaké značky, neb si myslím že tací jsou všude, a doslova uvádím že "někteří" - to není synonymum slova "všchni" či "většina").

Ps.: Tu konkurenci (BMW 5 a M-B E) může z PR materiálů automobilky převzít pouze novinář bez páteře. Rádobyvtipný dovětek nepomůže, ta informace tam už podprahově prostě je. To si ve Škodovce vážně myslí, že potenciální zájemci o Superb jsou úplní blbci?
Že když to v rámci OIII (prý konkurence D segmentu - pche) a Rapidu ( prý konkurence mainstreamu nižší střední - pche) u pár ovcí vyšlo, že se to teď zkusí s bávem a mercedesem (světe div se, Audi A6 nikdo neuvádí?).

Pps.: Těch šestiválců je veliká Škoda, chjo...
2. 1. 2014 13:00
Re: Twindoor
//Měl jsem chleba, potřeboval jsem ho namazat máslem, ale nakonec jsem se rozhodl pro rohlík... teď mám chleba i rohlík....// Bože......!!! Chtěl jsem A8, nakonec mám Rapid...
2. 1. 2014 13:19
Re: Twindoor
Twindoor som pouzil iba raz, ked som chcel vyskusat, ako to funguje. Nikdy mi nechybal. Zrusenim pseudoliftbacku usetria hmotnost, lepenym zadnym sklom zvysia tuhost karoserie. Skor budu chybat poctive napravy pred faceliftom, ten plech, co je tam teraz, sa trosku unavi, trosku zhrdzavie a druhemu alebo tretiemu majitelovi riadne praskne. Pride znovu doba Skody 100 s ulomenym kolesom :no:
Avatar - Emel
2. 1. 2014 09:51
Super
Všichni jsou jistě rádi, že Superb bude - je to do jisté míry protiváha proklamované "lacinosti" značky (vím, to jsem trošku přehnal, záměrně). Zpráva o konci šestiválců sice nepotěší, ale ani nepřekvapí... tohle bude asi jeden z limitů Superbu, ve vyšší střední je třílitrová nafta i přes pokračující downsizing stále standardem. Plugin ať si strčí... do zásuvky ;-).
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 1. 2014 12:00
Re: Super
Superb VZDY posobil lacno.
Sorry...
Avatar - Emel
2. 1. 2014 19:31
Re: Super
Tvůj názor, budiž...
Avatar - Stefič
2. 1. 2014 09:53
Přehnaná očekávání
Škoda SuperB je bezesporu skvělé auto a to jak po stránkách designu, tak jízdních vlastností.
Tvrzení, že snaha automobilky bude "jít po krku" MBE nebo BMW5 mi ale připadá tak trochu jako snaha řadit Hyundai do prémiového segmentu. Pochopitelně záleží, zda tato tvrzení jsou pouze novinářská nebo první malá snaha PR automobilky.
V každém případě, SuperB je dokonalé auto, ale postavím-li ho vedle prémiových značek, stále bude působit poněkud odlišně...
Rozbalit vlákno
73
2. 1. 2014 10:11
Re: Přehnaná očekávání
Tam asi bude důležité, jak se k tomuto postaví reální zákazníci. Znám člověka, který prodal A6 2.0TFSI (tu starší generaci) a koupil si Super Combi. A já sám (po hnusném přístupu ze strany importéra BMW) nyní uvažuji buď o A6 Allroad BiTDI nebo že počkám a alespoň se svezu v té nové, třetí generaci Superbu.
Buďme upřímní: záleží na znaku na kapotě nebo pocitech z jízdy? Já vím, že pětka má téměř dokonalé rozložení hmotnosti, pětiprvkovou zadní nápravu a především zadní náhon, ale já tyto věci prostě nepociťuji (pokud nejezdí řidič s pětkou na limitu - o čemž toto auto asi není).
2. 1. 2014 10:17
Re: Přehnaná očekávání
Koukám, že se prémiový chování ze strany importéra stále ještě nenosí…

Každopádně rozdíl mezi Supem a A6 (doplň kohokoliv z prémie v daný třídě), bude nejen na jednu jízdu, ale po celou dobu soužití s vozem velmi dobře patrnej.
Avatar - Stefič
2. 1. 2014 10:24
Re: Přehnaná očekávání
já ti nevím, měl jsem možnost projet se s A4 i s BMW 525 a ani jedno auto mě nějak extra nenadchlo. Jako ano, jsou to skvělá auta, ale žádný wow efekt se nedostavil. Nevim, možná jsem čekal trochu moc
2. 1. 2014 10:31
Re: Přehnaná očekávání
Na efekty zapomeňme…A4 je perfektně odladěná předo nebo čtyřkolka. Objedeš s ní několikrát zeměkouli, vyčistíš a bude pořád jako nová. Nečekej prostor pro baskeťáka vzadu a při každým přesednutí do Supa budeš vědět za co jsi připlatil.
F10 je stejně dokonale naladěná v rámci třídy jako A4. Když budeš mít Supa a přestoupíš do F10 budeš rád, naopak to funguje jen pokud schytáš páteční směnu po silvestrovský oslavě.
Avatar - Stefič
2. 1. 2014 10:39
Re: Přehnaná očekávání
spíš jsem to bral z pohledu cena/výkon. Zkoušel jsem BMW 525 za 1,6 mega. A musím říct, že některé věci mě překvapily svou laciností. Vem třeba tlačítka (pokud si nepřiplatíš za keramiku) v interiéru. Dostat se k dětským sedačkám na zadních sedadlech, to abych byl hadí muž. Kufr malý, bez příplatkového řízení ty 3 otáčky volantu taky nepotěší...
S ohledem na cenu mě to auto prostě nenadchlo a volil bych toho Supa, páč mi nabídne to samé a ještě 1/2 mega ušetřím.
Pokud bych to shrnul - pro managera jednoznačně BMW. Pro rodinu Supa
2. 1. 2014 10:50
Re: Přehnaná očekávání
Tak auto neměřím jen na kufr a co v něm převezu. Kufr v F10 je zhruba stejnej jako mám u svýho auta a vzrostlej retrívr a nějakej ten kufr na cestování se do něj vejdou.

K vyšší střední je lepší přistupovat trochu míň s lácezním pocitem a přenechat čtyřválce fleetům. Ad tlačítka…i v předFL F10 mi přišly v pořádku. To je přesně o tom očekávání strašný nadstavby za ten příplatek. Podívej se na Dinarovy dojmy z nový S-Klasse.

P.S.: neposuzujme auta podle vnitřního prostoru…Superb kromě něj proti prémiový vyšší střední nenabídne nic.
2. 1. 2014 13:11
Re: Přehnaná očekávání
A prečo by Superb mal voči vyššej strednej prémii ponúkať niečo naviac? Viac priestoru poteší a techniku a výbavu nad úroveň prémie snáď nikto ani neočakáva, vzhľadom na neprémiovú cenu.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 13:16
Re: Přehnaná očekávání
Ne že nenabídne nic navíc, ale že nenabídne nic. Třeba ta třílitrová nafta... to je ve vyšší střední stejná nutnost, jako dvoulitrová ve střední.
2. 1. 2014 13:34
Re: Přehnaná očekávání
V poslednej dobe mam pocit, ze v strednej triede zacina byt nutnost turbobenzin pod 1,5 litra a diesel do1,6 litra. A 2 liter s 200 kW v Superbe je ulet, u motoriek je 100 kW na liter aj ked bez turba, stale v podvedomi povazovane za nieco, co nema dlhu zivotnost, a pritom sa nerecirkuluju spaliny.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 13:38
Re: Přehnaná očekávání
No ono to s turbem a bez turba je dost zásadní rozdíl. Koncern ten motor ve specifikacích přes 200kW má a používá.

1.4TSI i 1.6TDI v nabídce asi zůstane. Pro mě nesmyslné, ale někdo chce prostor a výbavu a dynamicky mu takový motor vyhoví, tak nakonec proč ne.
2. 1. 2014 15:55
Re: Přehnaná očekávání
Teba by som chcel vidiet na ceste ako jazdis, ked vsetko pod 150-200k vzhladom k velkosti auta ti je malo...
Avatar - Emel
2. 1. 2014 16:02
Re: Přehnaná očekávání
Dynamicky, plynule, bezpečně... to s tím ale nesouvisí. Jde o to, že se stoupající cenou stoupají i očekávání. Pokud se bavíme o autu na pomezí střední a vyšší střední s cenovkou kolem 750.000, pak jsou nároky logicky vyšší, než při diskusi o Fabii nebo Fiatech ;-) .
2. 1. 2014 16:37
Re: Přehnaná očekávání
Preto pisem, ze vzhladom k velkosti, lebo ti je malo 105k aj v tom Fiate, rovnako ako tu v Superbe, takze triedu nerozlisujes.

Pritom ked soferujem 90k 1.4 benzin, tak sa necitim ako brzda premavky a vela rychlejsich odomna nestretnem tzn. 100k +-drobne na cesty staci bez problemov.

Preto sa mi zda, ze si cestu zamienas za polygon a potrebujes stado kobyl, kolko len pod kapotu vojde.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 16:46
Re: Přehnaná očekávání
Problém u Fiatu byl, že 0.9TT byl nejsilnější benzínový motor (nyní už je myslím 1.4T a to je ok). 0-100 za 13s je v dnešní době slabé, to lze tolerovat u městského auta, ale ne u rodinného vozu, který bude třeba taky jezdit plně naložený.

Pro mě je silný motor zdroj potěšení za volantem... k úsměvu na tváři mi stačí vyjet z vesnice, položit nohu na plyn a cítit zrychlení. Chápu že to třeba nechápeš a 90k ti přijde jako řidičská nirvána... no tak zkus pochopit, že někdo jiný to má zase jinak.
2. 1. 2014 19:07
Re: Přehnaná očekávání
Ty zkus pochopit (co si doteraz este nebol schopny a o buducnosti neviem), ze valna vacsina ludi 200k nepotrebuje, aby nazvali auto rodinnym. Preto su Fabie najpredavanejsie v Hatapke a Punta maju vyse 60% predajov s 1.2 69k. 105k v nafte, ktora ma 320Nm a stovku za 11s je uplny luxus.
Na zrychlenie 0-100 sa hraju deti v skolke, v realnej premavke je to nepodstatne, aj tak vacsina soferov neukvaltuje ani papierove zrychlenie.
12s/100, co robi 0.9T nie je nijak dlha doba, aby to vacsine ludi vadilo.

Nikde netvrdim, ze 90k je nirvana, neviem odkial tie bludy beries, ale ze je to postacujuca motorizacia na dnesne cesty. 30rokov dozadu to bolo 60k. O dalsich 30 bude nutnych mozno 50000k z maleho fuzneho reaktora a auto bude levitovat.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 19:30
Re: Přehnaná očekávání
A Fabia a Punto snad mají být příklad rodinného auta? Pro někoho možná, pro mě ne. Stejně tak pro někoho může být 0.9T optimum, pro mě je to málo.

Já to nikomu nenutím, jen říkám, že moje představa rodinného auta je alespoň kompaktní kombík, poháněný alespoň foukanou 1.2 okolo 110k (což je minimum) nebo 1.4 okolo 140k (což už je příjemný standard). A pokud si to mohu dovolit, pak klidně víc, to není nic proti ničemu.

Pokud mluvím o 0-100, pak nejde o 0-100 samotné, spíš o to, že tento údaj je obvykle dobrou indikací reálné dynamiky auta.
3. 1. 2014 00:29
Re: Přehnaná očekávání
Fabiu a Punto si spominal hore, preto som na to nadviazal. Urcite, v nasich krajoch je to pre mnoho ludi rodinne auto. Ty by si vsak aj tam rad videl minimalne 100k.
Do Supa potom potrebujes 200k, aby nejak jazdil, pritom uplne dostatocny ekvivalent v porovnani voci Fabii a Puntu je motor s cca 120konami, ktore ponuka fukana 1.4, co povazujes za nezmysel.
Tebe to nestaci, tak je to hned nezmysel a nie je rodinne auto, lebo nema 10kg/k.

Udaj 0-100 nie je zaujimavy. Dalsim autom, co jazdim ma 75k naftak a nie je problem predbehnut 1.2tsi 86k alebo som s tym zobral snaziveho golfa s 1.6 benzinom na vyjazde do kopca. Kto nevie kvaltovat, nepomoze mu ani 11.5s 0-100 proti 13.5s.Aj 90k 1.9TDI robi z majitelov pretekarov a dava im pole position na semaforoch, pritom papierovo je to zdochlina. A takto postupne sa mozeme posuvat aj do vyssich vykonovych sfer.
Avatar - Emel
3. 1. 2014 08:53
Re: Přehnaná očekávání
Vzpomínal, ale ne jako rodinné vozy. Pokud je Fabia auto do města, pak ať je tam klidně HTP, žádný problém. Pokud má ale třeba v kombíku suplovat rodinné auto, pak ano, rád bych tam viděl těch 100 koní. A to, že si to někdo nemůže dovolit, je věc jiná.

1.4TSI není v Superbu nesmysl, je to minimální vhodná motorizace, tak jako v Octavii to je 1.2TSI. Slušný standard je pak 1.8TSI. Měl bys pochopit, že při koupi Superba se neuvažuje tak, že by to mělo jezdit se stejnou dynamikou jako Fabia... kupec logicky očekává, že to bude jezdit líp, mnohem líp.

Ono není problém s tím dieselem předjet ani Ferrari... jen tě prostě musí nechat.

Obecně a snad na závěr... nelíbí se mi tyhle socialistické manýry, kdy má někdo potřebu určovat, co by každému mělo stačit.
3. 1. 2014 14:37
Re: Přehnaná očekávání
S tym dizlom ma nikto nemusel nechat, tie ostatne motory jednoducho nevladali.
Nepochopil si, nevadi.

Superb s 1.4tsi bude urcite rychlejsi, nez fabia s htp. Uz len preto, ze fabia ma cca 15.2kg/k a superb 11.8kg/k.
Ze je 1.4tsi nezmysel, su tvoje slova. Teraz je to uz minimum. Raz tak, raz tak.
Prevaznu vacsinu Superbov, ktore stretnem ma obycajny sivy napis TDI, co znamena obycajny 105k 1.9TDI. Obcas s jednym cervenym I, co je 140k 2.0TDI.
Zaujimave, ze im to vyhovuje a nesupluju Avie.

Ked sa ti tie socialisticke maniere nepacia, tak ich nemaj. Robis prave to, co kritizujes.
Avatar - Emel
3. 1. 2014 15:44
Re: Přehnaná očekávání
Nerobím, ty jen nejsi schopen rozlišit tři roviny toho co píšu...

- můj osobní pohled na věc, kdy je pro mě dynamika auta důležitá a nekoupil bych si velké a drahé auto se slabým motorem, raděj bych obětoval pár litrů v kufru a asistentů za 50 koní výkonu - tady se bavíme o těch 200 koních
- můj názor na to, co je přiměřené v té které kategorii aut - tady se bavíme o těch 160 pro Superb
- má tolerance a pochopení toho, že někdo nepotřebuje ani to a spokojí se klidně se základní motorizací
3. 1. 2014 16:15
Re: Přehnaná očekávání
Neni to jak u toho rozvodoveho soudu? Kdy manzelovi manzelka nevyhovuje v posteli a vsichni ostatni v sale rikaji, to je ale blbec, vsem vyhovuje jen jemu ne? >:D
3. 1. 2014 15:31
Re: Přehnaná očekávání
Moje starsi auto ma jen 48kW a 0-100 dela pod 10s , asi mam ty kone nejake plnokrevnejsi nebo co. Ale pri plnem zatizeni 4-5 lidi +500l kufr uz jim ty sily ubyvaji. Jinak tvoje predstavy nejsou az tak vysoke, ale svizne se da jezdit i s mene koniky.
Avatar - Emel
3. 1. 2014 15:36
Re: Přehnaná očekávání
Spíš lehčí auto.

Jistě, všechno se dá. Ale když kupuješ auto za 700.000+... tak proč takové kompromisy?
2. 1. 2014 22:06
Re: Přehnaná očekávání
Presne tak, kto nevyskusa nepochopi, najprv mi k pocitu zrychlenia stacil Favorit vytoceny k 7000 otackam, bez obmedzovaca, karburator :-)
Potom Felicia 1.6 55kW, neskor Dodge Caliber 2.0 CRD 125kW, teraz Dodge Joureny 3.6 209kW.
Rychlost neprekracujem na pozitok z jazdy a pocit zrychlenia mi uplne staci ked to zosliapnem pri predbiehani, popripade sa rozbieham pri pripajani na dialnicu.
Co sa tyka predbiehania tak je z hladiska bezpecnosti obrovsky rozdiel ak vies dokoncit predbiehanie kamionu za 6s, alebo za 15s. Tam je hlavna vyhoda vykonu.
2. 1. 2014 13:40
Re: Přehnaná očekávání
Já netvrdím opak, jen píšu že nehodnotím auta podle nabízenýho prostoru ;-)
2. 1. 2014 10:51
Re: Přehnaná očekávání
Prémii si nekupuješ, protože je výhodná. Už z principu jsou to dražší auta a pokud z nich nechceme úplné křápy, tak to tak musí zůstat. Nabízí něco navíc. Otázka je, jestli o to máš zájem a jestli jsi ochoten za to zaplatit.
2. 1. 2014 13:41
Re: Přehnaná očekávání
Hurááá :yes:
2. 1. 2014 12:20
Re: Přehnaná očekávání
Preco kupovat a preplacat za Superba? Kup Daciu MCV, kufor velky, priestor tiez, cenovo 1/2 zo Superba. To sa oplati.
2. 1. 2014 10:34
Re: Přehnaná očekávání
Ano, nechtěl jsem, aby to vyznělo tak, že tyto vozy si budou rovny. Vždy tam bude patrný rozdíl (už jen v odhlučnění). Jen ty rozdíly nejsou tak extrémní a budou se snižovat při uvedení Superbu III na trh, zatímco vyšší střední ještě nebude "přezbrojená". Jen si prostě říkám, že bych mohl vyzkoušet, jak moc to bude diferentní. Zase ten královský prostor vzadu by mé děti (v součastnosti utiskované mým sedadlem) určitě ocenily.
2. 1. 2014 10:42
Re: Přehnaná očekávání
Pokud mají ještě dětský sedačky, tak chápu ;-) . Vždy jsem byl u německých prémiovek rád za plastový záda předních sedadel :-)
Rozdíl v odhlučnění a podvozku zůstane, proto si taky občas rádi připlatíme za prémii...
2. 1. 2014 11:39
Re: Přehnaná očekávání
To jistě bude patrnej zejména na částkách za servis. Proto možná uvažuje o Supovi. Relativně stejná muzika za podstatně jiný peníze.
2. 1. 2014 10:18
Re: Přehnaná očekávání
rozumná slova.. jenže spousta jedinců si nekoupí Superba už jen proto,že je to Škoda. Přeci jen ve společnosti nebo před holkama je atraktivnější říct,že máš Audi nebo BMW. Jenže takoví lidé se v tom Supu ani nesvezou a nedají mu šanci. Přitom Sup v kombíku 2.0tdi 4x4.. co víc by člověk potřeboval? :-) Až slevní bude doma v garáži :-)
Avatar - Emel
2. 1. 2014 10:22
Re: Přehnaná očekávání
Jo, jenže tímhle pohledem... proč nevzít Octavii? Opravdu ti těch 10 čísel vzadu před koleny něco dává?
2. 1. 2014 10:27
Re: Přehnaná očekávání
kupovat nové auto,tak není co řešit. Jednoznačně OIII. Jenže na nové nejsou peníze,takže se bude řešit ojeté. Což je zatím za cca 400kkč nereálné sehnat OIII v 2.0 tdi a ve 4x4. A OII po faceliftu se mi nelíbí. To radši Supa.
Avatar - Stefič
2. 1. 2014 10:31
Re: Přehnaná očekávání
ale na tohle se nesmíš dívat pohledem člověka s omezeným rozpočtem. Musíš si představit, že ty řekněme 1,5 mega na auto máš a teď vybíráš...Neřeš rozdíly v oblasti 50k nahoru nebo dolu, to je zanedbatelné.
Je to o tom, že pokud těch 1,5 mega mám a mohu je utratit, pak si jen obtížně dokážu představit, že si jdu pro Superba
2. 1. 2014 10:33
Re: Přehnaná očekávání
tak v tomhle případě bych to chápal. Ale u Supa se nedostaneš 1,5 mega ani kdyby jsi chtěl. Ale bavit se o autě do 1 mega,tak už z prémie nemáš skoro co pořídit.
Avatar - eliot
2. 1. 2014 12:44
Re: Přehnaná očekávání
Ale ne každý , který na to má, chce vždy prémii ;-)
Avatar - iudex
2. 1. 2014 12:21
Re: Přehnaná očekávání
Nedávno som sa bavil s kamarátom, ktorý namiesto Octavie II vyfasoval O III. Oboje motor 2,0 TDI a celkom solídna výbava. Napriek faktu nového auta tvrdí, že celkovo bola O II lepším autom a nijaký posun vpred nezaznamenal. Viac miesta vzadu nedocení, naopak hlučnejšiu zadnú nápravu vníma, dynamicky sa mu napriek číselnému nárastu výkonu auto nezdá živšie a pozoruje tiež šetrenie na niektorých materiáloch. Tiež nedokáže jazdiť s takou spotrebou, ako s O II.
2. 1. 2014 13:15
Re: Přehnaná očekávání
S OIII som sa ešte neviezol, ale aj statické dojmy ukážu snahu šetriť, úroveň šla celkovo dolu.
Avatar - iudex
2. 1. 2014 15:15
Re: Přehnaná očekávání
Ja som sa viezol, ale predsalen pri predvádzačke človek nedokáže odhaliť to, čo človek, ktorý auto denno-denne užíva.
2. 1. 2014 18:14
Re: Přehnaná očekávání
No to je jasné, akurát už prvý dojem nebol lepší ako u predchádzajúcej generácie, a to je na pováženie.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2014 16:39
Re: Přehnaná očekávání
To si objevil Ameriku, o tom se tu diskutuje už rok >:D Stačí si ty auta sám srovnat a hned poznáš rozdíl :-)
Avatar - Mireon
2. 1. 2014 10:25
Re: Přehnaná očekávání
Co třeba automat? Pokud se to nezměnilo tak 125KW nafta s 4x4 a automatem do Superba nejde.
2. 1. 2014 10:32
Re: Přehnaná očekávání
Po FL už ano.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 13:03
Re: Přehnaná očekávání
s automatem ne... jen s tou parodií DSG.
A to přsto, že mezi "dvouspojkami patři k nejlepším.. ale celá dvouspojka stojí za houby.
:-(
2. 1. 2014 13:42
Re: Přehnaná očekávání
V tom případě napišme, že koncern vyjma více než šestiválců nenabízí opravdový automat (bráno i s ohledem na mulťák)
2. 1. 2014 14:14
Re: Přehnaná očekávání
BiTDI má pořád HDM, stejně tak celý Phaeton :-)
EDIT: a vlastně i Touareg.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 14:49
Re: Přehnaná očekávání
ano, napišme... a je to smutný.
;-)
Avatar - Emel
2. 1. 2014 14:51
Re: Přehnaná očekávání
Jak pro koho... majitelé co znám jsou obvykle spokojení až nadšení.
2. 1. 2014 13:50
Re: Přehnaná očekávání
Proc?
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 14:54
Re: Přehnaná očekávání
co proč? Proč není lepší? Taky nevím, proč ho lepší neudělali.
>:-[]

Je to dobrá převodovka, ale nesprávně použitá. V TT s benzínem bude fajn. Její hlavní výhoda je rychlost řazení a to, že není tak dlouho přerušenej přenos výkonu na kola... k čemu je toale dobrý v kombíku s dieselem?
Chci aby to jezdilo klidně.. nevybrovalo... umělo to popjíždět = "klouzat", abych mohl v klidu popíždět po městě a parkovat do řady vozidel na poslední místo... ale nic z toho DSG neumí.
Umí "jen" rychle řadit.
A ani logika řazení není nic moc = používám v 90% případů ruční režim = o okamžiku přeřazení si rozhodnu sám.
Jen u toho nemusím šlapat spojku. Je to dost za ty prachy?
2. 1. 2014 21:10
Re: Přehnaná očekávání
Nemohu souhlasit. Měli jsme DSG v O2 RS a teď i v O3 RS a nemá to chybu. Pravda že nejsem žádný nadšenec do kvedlání a považuji ho jen za nutnost. PS.: O3 je výrazně tišší (uvnitř), než byla O2....
Avatar - Mireon
2. 1. 2014 10:30
Re: Přehnaná očekávání
Mít na toho Allroada už v něm jezdím a na nějakýho Superba kašlu. Allroad BiTDI je nejvšestranější auto pro rodinu i trochu pro radost. Ten zvuk toho motoru pořád nechápu. I 550d M se může jít zahrabat co se týče zvuku.
2. 1. 2014 10:36
Re: Přehnaná očekávání
Máš s ním zkušenosti? Já jsem si ho v podstatě už vybral, ale u importéra Audi teď nemají na vyzkoušení BiTDI. Taky bych chtěl zkusit, jak je to se zvukem...
2. 1. 2014 10:44
Re: Přehnaná očekávání
Zvuk fantastickej! Opravdu a bez přehánění. Allroad je obecně plavnější a při chtění si zařádit na asfaltkách tomu něco málo chybí, ale BiTDI se povedlo!
Zajeď do Kyjova, myslím, že ho tam ještě mají...
Avatar - Mireon
13. 1. 2014 10:39
Re: Přehnaná očekávání
Dá se řešit snížením podvozku pokud jsou i magnetické tlumiče tak úplná pecka, ale pořád má vyšší profil pneu takže máš pravdu :-) i když si troufnu říct že A6 v základu bude jezdit hůř než allroad s magnetama možná i v základu.
Avatar - white label
2. 1. 2014 18:33
Re: Přehnaná očekávání
Jezdil jsem s A6 Allroad BiTDI (bylo to auto importu na pražských značkách) na 20" kolech a auto bylo skvělé nejen po stránce zvuku ("motoru"). Proti A6 je výhodou vzduchový podvozek v základu (navíc s větší možnou světlou výškou, než u příplatkového vzduchu u běžné A6) a větší obvod kol, které mají překvapivě slušný komfort i s 20" disky. Při nastavení podvozku/řízení do polohy dynamic a 8st. tiptr. na sport, se s tím dá jezdit až nečekaně sportovně.
Mám delší dobu A6 alllroad (3.0 TDI/tiptr.) minulé generace a velká spokojenost, zejména interiér a celková úroveň zpracování je s tehdejší 5er/e60 (zejména před face) prakticky nesrovnatelná. Před tím jsem jezdil 530d E39 M-paket, ale to bylo ještě v době, kdy 5er neměla "plnohodnotnou" třídní konkurenci.
2. 1. 2014 23:56
Re: Přehnaná očekávání
Urcite neres zvuk, uz neBiTDI je krasne tiche, spis ma lepsi automat ZF 8 stupnu nez 7DSG. I když ja jsem s 3.0TDI 7DSG spokojen, nijak moc necuka a popojizdeni i parkovani perfektni. Jedina nevyhoda je drazsi servis a vymena oleje po 15.000km, u 180kW muzes teoreticky az 30.000, ale ja menim radeji něco po 20.000km. A pak taky vaha, BiTDI je zase o něco tezsi a to se mi uz zda na A6 dost i s 180kW motorem. Rozhodne vem 20" kola, ja mam ted na zimu 17" a nevim zda to není tim, ze nejsou kovany, ale rozdil v komfortu na vzduchu je minimalni, to jsem se tedy docela divil, cekal jsem mnohem lepsi komfort, když je guma o dost vyssi. A zvaz LED, Xenon sviti lepe, ale zase ma asi horsi zivotnost. I když mi to v servise prizvedli a uz je to OK.
Avatar - Mireon
13. 1. 2014 10:42
Re: Přehnaná očekávání
Záleží na vkusu. Zrovna já ten zvuk řeším a o tichost mi nejde. Auto tiché je ale stačí přepnout na dynamic mod a člověk si může trošku zařádit a připadne si "skoro" jako kdyby měl pod kapotou benzínovou V8.
Avatar - Mireon
13. 1. 2014 10:34
Re: Přehnaná očekávání
Já jsem jezdil v A6 BiTDI a taky v Kyjově měli by tam mít i Allroada. Dá se zvolit kombinace vzduchu a magnetických tlumičů takže si můžeš zvolit jak vysoké auto,ale zároveň tvrdé takže úplně paráda. Jinak ta obyčejná A6 měla 20 kola a hodně mě to překvapilo. Opravdu pohodlné a taky oproti 550d M vynikající spotřeba.
2. 1. 2014 10:12
Re: Přehnaná očekávání
S tou snahou PR je to stejný jako napsat o dokonalosti. Naštěstí Superb dokonalej není, je zcela jasnej a zřetelnej důvod ho vylepšit.
V základní verzi příliš krásy nepobral a kombi je spíš akceptovatelný než hezký. Při FL byla obava z možný kanibalizace s OIII a proto se mu vyhnula mnohá technická vylepšení.
Očekávám tedy působivější tvary, lepší proporce vozu a komfortnější jízdní vlastnosti na větších než 16" kolech.
2. 1. 2014 10:44
Re: Přehnaná očekávání
"Jít po krku" jsou silná slova, nicméně určitá konkurence tam je. Celkem dost prodejů je se slabšími čtyřválci a tak jim konkuruje cokoli z přerostlé střední. Obzvláště u firem je šance uspět, pokud postaví dobrý produkt. Nejde tedy o to, jestli daná automobilka dorostla do prémie, ale o to, jestli příplatek za prémii stojí za to. Navíc je to Škoda, pokud berou VW/ Audi, mohou pravděpodobně použít stejný servis/ prodejce.
Avatar - wakantanka
2. 1. 2014 11:32
Re: Přehnaná očekávání
Osobne si dosť dobre neviem predstaviť niekoho kto má reálne prostriedky na to aby si mohol dovoli niečo od D3 a riešil by aj možnosť kúpy Superba. A nemyslím si že materský koncern by chcel mať významnejšieho konkurenta pre Audi alebo Passata. Neočakávam prevratné technológie ale kus kvalitného auta za primeranú cenu. Pchať ho niekam do prémie je tak akurát zbožné želanie.
Avatar - iudex
2. 1. 2014 12:25
Re: Přehnaná očekávání
No vidíš, a ja takého človeka poznám. Má A6 3,0 TDI a onedlho presadne do Superba. Je síce pravda, že novú Audinu momentálne nechce z "politických" dôvodov (firma je v červených číslach a nechce provokovať novým luxusným autom), každopádne presadnutie do "iba" Škodovky ho nejak netrápi a netrpí tým.
Avatar - wakantanka
2. 1. 2014 13:04
Re: Přehnaná očekávání
A kolko dalsich takych ludi najdes? A sam priznavas ze Supa berie preto aby nebol na ociach. Na druhej strane, ak to kupujem na firmu na dva roky a niesom odkazany len na to jedno auto, tak preco nie. >:D
2. 1. 2014 13:43
Re: Přehnaná očekávání
Když musí, zřejmě i řeší jiný věci než trápení a bude se snažit brát situaci střízlivě.
Avatar - iudex
2. 1. 2014 15:19
Re: Přehnaná očekávání
No nemusí, len pred tými 2000 zamestnancami by to nevyzeralo dobre, keď sa im nezvyšujú mzdy a on by presadol do nového Audi; Škoda naopak ešte budí dojem, že šetrí aj menežment. Ale tipujem, že dlho mu to nevydrží, jazdiť denne Praha-Jihlava po D1 na tvrdom podvozku Supa ho asi nebude moc baviť. ;-)
Avatar - Blue Sun
3. 1. 2014 09:16
Re: Přehnaná očekávání
Před zaměstnanci nebude vypadat dobře, ať si koupí cokoli nového, když je firma ve ztrátě.
Avatar - Snooob
2. 1. 2014 15:28
Re: Přehnaná očekávání
No by si sa čudoval, koľko ľudí to bežne robí...
Avatar - wakantanka
3. 1. 2014 09:31
Re: Přehnaná očekávání
Tak to sa teda čudujem a veľmi, lebo ak nechcem zbytočne provokovať novou A6 alebo E-ckom tak si kúpim o triedu az dve mensie ale tiez prémiu a nie kostitras s okrídleným šípom. Nie som zástancom koncernových áut, ale v tomto danom prípade by bola pre mňa lepšia voľba taká A3 sedan. Určite to bude provokovať menej ako SUP >:D
3. 1. 2014 09:36
Re: Přehnaná očekávání
No tedy porovnávat A3 a SuperB...diskuze houstne >:D >:D >:D
Avatar - Katikakus
2. 1. 2014 11:37
Re: Přehnaná očekávání
Pokud Superb považuješ za dokonalé auto, tak jsi opravdu skromný a nenáročný.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 1. 2014 12:02
Re: Přehnaná očekávání
"Škoda SuperB je bezesporu skvělé auto a to jak po stránkách designu, tak jízdních vlastností."

Skvele? Nie, priemerne.
Design? No, mozeme diskutovat, preco je take dlhe auto siroke ako auta o triedu nizsie.
Jazdne vlastnosti Superbu su skvele? Sorry, ale nikdy neboli. Priemer triedy. Skvele jazdi Mazda 6, Ford Mondeo. Nie Superb.
2. 1. 2014 09:56
SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Prolouskal jsem modelový výhled škodovky v Autotipu na následující roky, je to doslova impozantní. Jako vrchol samozřejmě oprávněně a důvodně ční nový SUPERB. Bude to mistrovský model.

Ambice bych ovšem mírnil. Tvrzení "jít po krku" mercedesu či BMW ve vyšší střední (po A6 ne? :-) nechám velkoryse padnout na margo kratochvilnějšího čtení pro jednodušší a neznalé čtenáře. Jde přece než o to, udržet své prestižní postavení ve střední třídě mainstreamu (včetně supermainstreamu). A to je ta pravá a znalými jezdci ceněná hodnota.

Předznačené třídní (exklusivní) pozice bude dosaženo především zharmonizováním šíře k délce vozu, tedy v podstatě jediné skutečnosti, která je dnes schopna mírné kritiky. A když se tedy zlepší celkový pocit v kabině v oblasti ramen, resp. hlavy, pak nic nebrání tomu, aby SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ definoval špičku střední třídy v mainstreamu. Jednoznačně a s výjimkou Apoštola osmého - silného i drtivě.

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Rozbalit vlákno
24
Avatar - sargis
2. 1. 2014 10:06
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Ja velmi dufam, ze SupIII bude vynimocny dizajnom a nebude to iba nafuknuta Octavia III. Ked uz pride o V6 a aj Twindoor, ako spicka ponuky musi zaujat aspon dizajnom, uslachtilym interierom, verim, ze bude nositelom novych "Kabanovskych" prvkov a uplne novych technologii.
2. 1. 2014 10:08
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Bude to špička, vím co píšu... ;-)
2. 1. 2014 14:05
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
už jsi ho viděl na vlastní oči. Jinak jo bude to něco jiného. :yes:
2. 1. 2014 21:20
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
ty vis leda kulovy vosle
Avatar - Emel
2. 1. 2014 10:07
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Ono těch "skutečností schopných kritiky" (zvláštní slovní spojení) je i dnes víc. V rámci návštěvy saloonu jsem neopomenul Superb prolézt - a musím říct, že jsem se v něm moc dobře necítil. Zejména pozice za volantem je taková podivná - příliš masivní sloupek volantu mě limitoval v hledání ideální pozice, materiály sice příjemné, ale celkový dojem z kabiny pro mě nic-moc, ani nevím přesně proč. Vzadu je to jak píšeš - marnotratná délka ve spojení s omezenou šířkou... na pochvalu je ovšem vyšší sedák a výdechy klimy ve sloupcích.

Mainstreamová střední má několik silných hráčů a tak to zřejmě i zůstane... včetně toho, že Superb bude podvozkově ve všech ohledech ztrácet na Mondeo a Mazdu... a naopak nabídne pár věcí navíc (4x4 třeba).
2. 1. 2014 10:10
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Mondeo, mondeo... neznám... ;-) Jinak ano, pozice za volantem (pro pravou nohu) není dnes ideální. To vše bude s nájezdem nového zapomenuto. Bude to absolutní třídní špic.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 10:28
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
No uvidíme. Po nárůstu Octavie může mít Superb problém s udržením ultra-racionálně uvažujících kupců. Prostor už není argument, je tedy potřeba hledat argumenty jinde. Ideální by byl design... pokud by Superb dokázal Octavii (vč. připravované CC) zastínit, asi by to stačilo, spousta lidí kupuje očima a spousta firem by to vzala jako prestižní záležitost. A jinak... jízda a komfort, to jsou typické devizy střední třídy.
2. 1. 2014 13:54
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Ani sedadla nie su k mojej chrbtici moc milosrdne. Minuly mesiac som isiel so supom II pozriet horu Rip ( to ste praotca nemohli preniest cez pohranicne hory s Nemeckom ? :-) ) a po 550 km som bol schopny len vecere a do postele, moje krize si asi opakovali cestu po D1. Tu istu cestu s predlzenim do Chemnitzu som presiel potom Focusom s vraj sportovymi sedadlami, a ako Janosik po masazi na deresi ( drevena lavica kombinovana s masazou bicom alebo palicou ) som sa urcite necitil. Toto by mali na Superbe 3 vyriesit, uzke sedadla su pre modelky do 60 kil a 30 rokov, ale nie pre 92 kiloveho pana v rokoch.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 13:56
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
A potkal jsi praotce cikána :-)?
2. 1. 2014 14:38
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Bohužiaľ nepotkal, prišiel nás aj vás navštívť aj s celou rodinou a nechce sa mu domov. Ak by sa vrátil domov, tak by som mohol s radosťou napísať, že som ho potkal :-!
2. 1. 2014 16:17
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
A to byly jake sedacky? Ty zakladni, nebo ty lepsi?
2. 1. 2014 21:03
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Superb nie Laurin, ale ani zaklad, vyhrievane predne aj zadne s bocnym airbagom vpredu aj vzadu ( a samozrejme hlavovy od predu dozadu ) pred 2 mesiacmi mu skoncila 4 rocna zaruka, takze presne neviem, ale zaklad to nie je. Nejake lepsie bocne vedenie , ale su uzke a zaboha neviem, kam by som sa v zakrute smykol, ked zlava su dvere a sprava stredova schranka. Ale su zle tvarovane, lebo aj zbytocne tvrde vo focuse ma tak nenicia. A v teste noveho Golfa som cital, ze na rozdiel od minulej generacie su sedadla prijemne meksie. :-) . Logike sedadiel nerozumiem, dofukovanie sedadiel v MB E v zakrute je otravne, vo focuse nic nedofukuje a nemam pocit, ze by ma chcel vylozit v zakrute dverami :-!
2. 1. 2014 10:22
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Myslim, ze Superb se Mondea moc bat nemusi. Ustup Fordu z evropskych pozic je vice nez zrejmy a asi i trvaly. Otazkou stale je kdy vubec bude nasazen Ford Fusion jakozto nove Mondeo, kteremu letos uz budou tri roky a u ktereho stale neni potvrzeno ani to, ze se ukaze v roce 2014, byt se zatim septa o konci 2014 jako o terminu nasazeni. I kdyby nakonec nasazen byl, tak v dobe uvedeni Superbu III to bude ctyri roky stary model auta urceneho primarne na mene narocne americke trhy a jako takovy proti nemu klidne muze mit i lacina skodovka technologicky naskok. Navic cenova politika Fordu na evropskych trzich je primo likvidacni, viz aktualni Focus a jeho prodeje.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 10:37
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Já Mondeu věřím... je to tradiční hráč a myslím, že si své kupce udrží... a že nepřipustí technologický náskok Superbu. Největší slabinou byl interiér a to je snad vyřešeno.
2. 1. 2014 11:43
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Focus se neprodava ve sve tride zas tak zle ale bylo to i lepsi...

Nove Mondeo bude letos. Dost mozna bude predstaveno rovnou s nejakym FL.
Podle testů v US to není vůbec zle. A kamarád, který sedlá Passata byl z Fusiona, kterého měl na služebce nadšen...

Ford určitě nikdy pozice nevyklízí ale z pohledu peněz bylo potřeba se zaměřit na jiné trhy. A v Čině a jinde se daří velmi dobře. Focus se globálně přetahuje o nejprodávanjší auto na světě. 1 milion za rok není myslím zle...
2. 1. 2014 10:24
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Je pořád potřeba si uvědomit, že Sup není žádnej nováček. Příjemnou atmošku vytvoří dohněda laděná verze L&K, to se mi moc líbí. Jinak nemůžeš kromě přemíry prostoru na dýlku čekat už žádný úžasný věci. Je to už postarší kousek a podle toho je potřeba ho hodnotit.
Soused měl předchozí gen XC70, pěkná, udržovaná poFL verze. Když najel 250kkm, koupil si Supa…pojezdil rok a vzal předváděčku poslední XC70. Rozdíl je markantní i pro čerstvýho držitele ŘP.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2014 16:42
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Nové Mondeo prý uvažuje montáž 4x4, takže se po 3 generací snad vrátí :-)
2. 1. 2014 10:15
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Jsou dvě věci jak píšu výše Stefičovi, jednak vzhled (z některých úhlů spíš nevzhled) a pak líp nastavený odpružení. Poslední jízda, kterou jsem se Supem absolvoval byla v kombi 4x4 s DSG na 18" kolech. Tam, kde je ještě Passat relativně komfortní (v rámci třídy, nebavme se o německý trojici, ta je jinde) už Sup poskakuje a natřásá.
Technický fičury přijdou jako samozřejmost, ty neřeším.
2. 1. 2014 13:49
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Az tak? Ten rozdil v komfortu je ale hlavne pri nizkych rychlostech (do 30 km/h), ne?
2. 1. 2014 16:58
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Az tak, bohužel to nevylepší ani vyšší rychlosti a D1 v pravým není zrovna ideál.
Avatar - Iv8
2. 1. 2014 10:55
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Superb první - kroutící se
Superb druhý - neforemný (úzký)
Superb třetí - dvoulitrový ?
2. 1. 2014 20:53
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Superb druhý se kroutí taky dost, to je ostatně důvod, proč ruší twindoor - tak dlouhá kastle nemůže jako liftback fungovat, kór když je třeba šetřit na materiálech a tedy i na skeletu.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 21:27
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Spíš to kór... A7 myslím problémy nemá.
2. 1. 2014 21:35
Re: SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ
Jojo, kdyby nacpali do Supa tolik vysokopevnostní oceli, jako do A7, stál by pak jako...no asi jako ta A7 :-)
2. 1. 2014 10:11
Pan si trosku odporuje
Nejdrive se rozplyva jak bude Superb tvorit "spicku nasi nabidky" a nasledne se prizna, ze se na nem setrilo do te miry, ze nezbyly penize ani na dva panty navic pro twindoor. >:D Na druhou stranu twindooru skoda nebude, pres vsechno nadsene kvileni ceskych motoristickych novinaru to byl celkem nesmysl co akorat kurvil design zadni casti vozu.
Zruseni sestivalce neni prekvapujici, uprimne on to byl celkem nesmyslny motor uz v minulem Superbu, kde se prodaval hlavne proto, ze to byl dlouhou dobu jediny spolehlivy benzin v nabidce a kazdy holt nechce vhodnejsi diesel.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Emel
2. 1. 2014 10:44
Re: Pan si trosku odporuje
Proč myslíš, že byl šestiválec nesmyslný? S tím rozhodně nesouhlasím. Myslím, že v Německu měl přes 10% prodejů... střední třída se nekupuje striktně přes peněženku.
Avatar - iudex
2. 1. 2014 12:31
Re: Pan si trosku odporuje
Mainstreamová stredná sa stále kupuje hlavne cez peňaženku. Tiež však nesúhlasím, že V6 bol nezmyselný, aj keď z iných dôvodov, ako Ty. Podľa mňa hlavným prínosom verzie 3,6 bola prestíž spojená s motorom V6 a budovanie image modelu i značky a motorická prevaha nad konkurenciou. Ostatne najlepšie to vidno na tunajších diskusiách: koľkokrát otrepal GTI fanúšikom konkurencie (Mondeo a pod.) o hlavu fakt, že Sup mal šesťvalec (popri 4x4 a DSG hlavný argument v prospech Supa). ;-)
Avatar - Emel
2. 1. 2014 13:10
Re: Pan si trosku odporuje
Píšu, že se nekupuje striktně přes peněženku. Totiž... čistě racionálně je Octavia (třeba RS TDI) plně vyhovující auto i pro poměrně náročného zákazníka. Pokud se někdo rozhodne jít do Superbu, pak to znamená, že se nespokojí s "plně vyhovující", ale hledá něco navíc.

A motor to zřejmě nebude. 220kW vs. 160kW je fajn, ale pořád je to (jen?) 2.0TSI. Třeba bude argument možnost kombinace s 4x4, nevím.

Nechce se mi teď hledat čísla, ale V6 nebyl jen o prestiži modelu na diskusích, ten motor se dost slušně prodával.
2. 1. 2014 13:19
Re: Pan si trosku odporuje
Je to druhy nejprodavanejsi benzin (po 1.8). Naopak dvoulitr se prodava nejmene i kdyz je o sto tisic levnejsi. Tak, jako tak, tvori asi 3% prodeju, jelikoz 90% jsou diesely.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 13:28
Re: Pan si trosku odporuje
Mám pocit, že jsem viděl někde podíl V6 12% na prodejích v DE...
2. 1. 2014 13:45
Re: Pan si trosku odporuje
To je mozne. U nas na tom asi taky nebude nejhure, jelikoz sestivalce pouziva vlada a spoustu cechu predstava vlastnit nejsilnejsi skodovku a jeste se sestivalcem taky zlaka. Ty 3% jsou zpusobena zejmena tim, ze v cine se sestivalec vubec nenabizi, vrchol tam tvori dvoulitr s dvema vyfuky [odkaz] a z indie byl stazen kvuli nizkym prodejum.
2. 1. 2014 14:17
Re: Pan si trosku odporuje
Jenze RS TDI v plne palbe stoji velmi podobne jako srovnatelne vybaveny Superb, takze to neni moc argument pro to, ze nekdo chce nadstandarne drahe auto. :-)

Motor V6 se prodaval slusne, protoze nekteri lide nechteji diesel a pak uz byla jako varianta jenom problematicka 1.8TSI, protoze 2.0TSI prisel az pozdeji a navic to take zadny zazrak moc neni.

Hlavnim problemem V6 u Superbu je zoufala 60 litrova nadrz se kterou ma dalnicni hltac kilometru Superb podobny dojezd jako nakupni taska Fabia a to je velke minus.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 14:24
Re: Pan si trosku odporuje
RS TDI stojí 640 a ve výbavě toho moc nechybí.

Superb 2.0TDI stojí taky 640... jenže v základní výbavě Active a má jen 125kW (RS má 135kW). Srovnatelně vybavená Elegance stojí 789.
2. 1. 2014 14:36
Re: Pan si trosku odporuje
Kdyz si do RS TDI dokoupim kuzi, navigaci, DSG a dalsi vybavu co ji chybi, tak s ohledem na to jakou u vybaveneho Superbu dostanu slevu bude rozdil v cene par desitek tisic.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 14:43
Re: Pan si trosku odporuje
Kůže pro ORS stojí 7.500 (už v základu je polokůže). Pro Superb se připlácí 51.600, případně 60.500 za odvětrávanou. DSG stojí 50.000 v Octavii a 80.000 v Superbu.

Fakt nevím kde v tom vidíš nějaké úspory ve prospěch Superbu...
2. 1. 2014 15:11
Re: Pan si trosku odporuje
Z zakladu ORS je kombinace kuze + latka, za priplatek kuze, u Superbu muzu mit kombinaci kuzi + alcantara za dvacet tisic v ramci Elegance Plus paketu.
Kdyz to cele dorovnam na stejnou vybavu (navigace, parkovacky, kessy a takove ty bezne veci), tak jsem u OII na 770.000Kc, u Superbu II 931.1000Kc. Na Superb II mi ted nabizi 15% slevy bez vyjednavani v ramci obecne nabidky to je 790.000Kc, na OIII jakozto novy model specialne v RS neni nabidka na slevu zadna. Fakticky rozdil v cene pred prichodem do prodejny je tudiz olbrimich dvacet tisic korun.
Avatar - Snooob
2. 1. 2014 15:20
Re: Pan si trosku odporuje
Aj na O3 (vrátane RS) dostaneš zľavu 14-15%
Avatar - Emel
2. 1. 2014 15:29
Re: Pan si trosku odporuje
Octavia RS je sleva 15% bez problémů taky, na operativní leasing až 20%.
Avatar - iudex
2. 1. 2014 15:43
Re: Pan si trosku odporuje
15% na RS? Hezky, ja som bojoval o každé percento. ;-\
Avatar - Emel
2. 1. 2014 15:44
Re: Pan si trosku odporuje
18% ;-) ... ale na firmu.
Avatar - iudex
2. 1. 2014 16:14
Re: Pan si trosku odporuje
Hm, tak na firmu a eventuálne na lízing, to je iná vec. Ja ako FO platiaca cash nie som natoľko zaujímavý, aby ma ocenili 18%. ;-) 8-s
2. 1. 2014 16:25
Re: Pan si trosku odporuje
Srovnavejme srovnatelne. Tech mnou zminovanych 15% sleva je nabidka pro fyzickou osobu bez dalsiho vyjednavani, proste nabidka pro kazdeho kdo jde kolem. Srovnatelna sleva na OIII proste neni. To ze jako firma, nebo VIP zakaznik muzu dalsim vyjednavanim ziskat slevu i na OIII to je samozrejme pravda, ale za takove situace zase ziskam vetsi slevu i na toho Superba, cimz se mi ta cena zase srovna.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 16:33
Re: Pan si trosku odporuje
Ale ty nesrovnáváš srovnatelné. Srovnáváš ceníkovou cenu Octavie s tím, jakou slevu ti někdo nabídl na Superb.

Upřímně nevím, jakou slevu dostaneš na Octavii jako fyzická osoba... ale jsem si jistý, že to nebude 0. Osobně bych tipoval něco okolo 10%. 14% dostane na Octavii bez vyjednávání jakákoli firma.
Avatar - iudex
2. 1. 2014 16:51
Re: Pan si trosku odporuje
Bude to nejak tak. Kamarát teraz kupoval Rapida ako FO a vyhandloval 8%. Cez 10% za fyzickej osobe už veľmi ťažko dostáva.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 16:55
Re: Pan si trosku odporuje
Docela by mě zajímalo, jak se v tomhle liší Rapid a Octavia... a případně CZ a SK.
Avatar - šmoula nešika
2. 1. 2014 19:04
Re: Pan si trosku odporuje
No, 1.8 TSI problematičtější než šestiválec rozhodně nebude, spíše naopak, a část prodejů V6 určitě ukrojily vládní a teď i policejní vozy. Jinak s tou nádrží souhlas, ale to je holt hlavně tou prodlouženou platformou G5.
2. 1. 2014 10:16
???
Snizena strecha... co to jako ma byt? Vysoky ponton a pruhledy jak v tanku nebo neco na zpusob A6? Jinac s tim twindoorem se chvastali jake to je terno a vida... Ale drzim palce at ma S3 lepsi proporce a aby byl takovym stylovym zjevenim jak pisou :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 13:09
Re: ???
něco na způsob Passta přece.. proto musí mít všechny ty systémy n aparkování a přejíždění z pruhu do pruhu.. protože z něho prostě není vidět.
:-(
Avatar - jozephko
2. 1. 2014 13:03
Twindoor obmedzuje dizajn zadnej časti
Peniaze sú jedna vec, ale druhou - podľa mňa rovnakou podstatnou príčinou odklonu od Twindooru - je obmedzenie dizajnérov pri návrhu zadnej časti auta. "Mačkopes" v každej oblasti vždy stráca na kráse. A práve zadná časť je (aspoň podľa mňa) z hľadiska dizajnu najkontroverznejšou časťou lifbacko-sedanu. Kombík je pritom ok.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
2. 1. 2014 13:08
Re: Twindoor obmedzuje dizajn zadnej časti
Úplný súhlas.
Avatar - Aladeen
2. 1. 2014 13:13
Hlavne
Aby bol širší a v interiéri lepšie riešený ! To je to, čo by ma asi najviac potešilo .
A vôbec by som nenadával keby vyzeral takto [odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
0
2. 1. 2014 13:21
?
A prečo stále akýsi odkaz na históriu? SuperB je béčko, ja chcem SuperA. :-)
Rozbalit vlákno
1
2. 1. 2014 14:57
Tak a teď vážně
To že Superb půjde "po krku" MB E či BMW 5 není ničím jiným než zbožným přáním automobilky. Možná to bude platit v několika málo případech na trhu u nás, ale v celoevropském měřítku o tom pochybuji. Je to stejně absurdní, jako když se v PR materiálech některých automobilek mluví o sportovnosti u aut, která sportovní nejsou. Jinak se samozřejmě nedá Superbu moc co vytknout a jako služební auto by mně neurazil. Jinak těm natvrdlejším, nevím proč by redaktor nemohl zmínit to, že by automobilka chtěla, aby model konkuroval určitým modelům, to nemá s novinářskou ctí nic společného. Těm, kterým bude chybět Twindoor, vzkazuji jediné. Máte kombi ne? Chápal bych dvojici sedan - kombi, ale Twindoor - kombi byla z hlediska nákladů zbytečnost.
Rozbalit vlákno
3
2. 1. 2014 18:55
Re: Tak a teď vážně
V pociatkoch bluznili, ze Skoda pojde po krku Volvu!!! ;-)
2. 1. 2014 21:38
Re: Tak a teď vážně
To byla fakt hloupost, prodávaj podstatně víc :-)
2. 1. 2014 22:22
Re: Tak a teď vážně
To myslis tu nahradu brzdenia pred prekazkou, co ma Volvo, a Skoda dava nieco podobne , tusim TSI - s nasim autem ani nevyjedete, rozsypou se rozvody, vzdyt v provozu by se vam mohlo neco stat ;-)
Avatar - Barrichello
2. 1. 2014 15:32
S motory TSI to bude trefa
:yes: řetízkovej kolotoč z cirkusu Wolfsburg se roztáčí, to bude show.....

Aneb když má někdo z ostudy kabát a dělá že se nic neděje. A ovce to kupují dál >:D
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Emel
2. 1. 2014 15:34
Re: S motory TSI to bude trefa
A proč děláš že se nic neděje? A co se vlastně děje :-)?
Avatar - Barrichello
2. 1. 2014 16:04
Re: S motory TSI to bude trefa
Autobild, ocenění pro VW ŠirokoDaleko...další v řadě řetízkovýho kolotoče....hledej, šmudlo >:D
Avatar - Emel
2. 1. 2014 16:12
Re: S motory TSI to bude trefa
Pokud narážíš na dlouhodobé testy AutoBildu... nelze si nevšimnout, že VW šel v poslední době nahoru - nové Polo a Ibiza, Alhambra, Yeti, Tiguan, Superb, Golf... a nakonec po reparátu i Touran.
2. 1. 2014 16:44
Re: S motory TSI to bude trefa
Třeba jen testované kousky dostávají lepší servis než v dobách, kdy VW drželo všechny spodní pozice. :-)
Avatar - Emel
2. 1. 2014 16:48
Re: S motory TSI to bude trefa
Třeba... pak je to ovšem spíš omluva pro ty na konci žebříčku, pokud jejich závady nebyly způsobeny nekvalitou výroby, ale lajdáckým servisem (tak to ovšem není, protože závady se objevovaly ještě před návštěvou servisu).
2. 1. 2014 17:29
Re: S motory TSI to bude trefa
Třeba teď mají nějakou zvláštní preventivní péči. U Autobildu bych se nedivil.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 19:18
Re: S motory TSI to bude trefa
Že by opět spiknutí? A ty testy ze dna žebříčku předtím... to spiknutí nebylo? Ach jo... když se výsledky hodí, pak jsou objektivní, když ne, je to podvod.
2. 1. 2014 19:39
Re: S motory TSI to bude trefa
Tak si někdy ty jejich testy přečti. I samotní Němci už tomu říkají VW-Bild.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 20:10
Re: S motory TSI to bude trefa
Občas je čtu a nevidím tam nějaký nesoulad s tím, co se píše jinde. A dlouhodobé testy jsou zpracované z mého pohledu velmi dobře, včetně finální rozborky atd.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 19:20
Re: S motory TSI to bude trefa
Když se výsledky hodí, jsou objektivní. Když ne, je to podvod. Říkám to správně?
2. 1. 2014 21:39
Re: S motory TSI to bude trefa
Naprosto přesně, jens vynechal spiknutí :yes:
Avatar - white label
2. 1. 2014 23:57
Re: S motory TSI to bude trefa
:yes: :yes:
Avatar - white label
3. 1. 2014 00:02
Re: S motory TSI to bude trefa
A, že ses taky tak "nedivil", když v tom Autobildu vycházely velmi negativní výsledky dlouhodobých testů produktů VW??? Neklesej (diskusně) zbytečně na úroveň některých (nejmenovaných) nicků...
3. 1. 2014 00:10
Re: S motory TSI to bude trefa
Jen se snažím logicky přemýšlet. To mně šlo vždycky nejlíp.
Avatar - white label
3. 1. 2014 00:12
Re: S motory TSI to bude trefa
Jenže evidentně používáš různou logiku, jak se ti to zrovwna hodí... , čehož jsem si tu zjevně nevšiml jen já... ;-)
Avatar - Barrichello
2. 1. 2014 20:32
Re: S motory TSI to bude trefa
Narážím na Ocenění Die Goldene Möhre („zlatá mrkev“), to totiž německý časopis Auto Bild uděluje automobilům, které způsobily svým majitelům největší trápení. :-)
2. 1. 2014 20:49
Re: S motory TSI to bude trefa
To je ale čtenářská anketa, kde názory redaktorů nehrají žádnou roli. A výsledky jsou docela zajímavé.
Pořadí od nejlepšího:
1. Land Rover
2. Nissan
3. Renault

Pořadí od nejhoršího:
Alfa Romeo
Škoda
Dacia
KIA

Nejhorší auto:
VW Scirocco
Chevrolet Captiva
Škoda Yeti

V roce 2012 tuto cenu dostal VW Touran.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 21:26
Re: S motory TSI to bude trefa
Dlouhodobé testy ale přece taky nezávisí na názorech kohokoli, je to objektivní metodika... a naopak, zfalšovat se dá klidně oboje.
2. 1. 2014 21:31
Re: S motory TSI to bude trefa
S tím autem jezdí redaktoři a tuším, že i v servisu asi vědí, že jde o test.
Avatar - Barrichello
3. 1. 2014 08:54
Re: S motory TSI to bude trefa
Já psal někde o tom že to udílí redaktoři?

Od lidí to bývá mnohem víc realistické a svědčí to o tom co je TSI za brak >:D
Avatar - Emel
2. 1. 2014 20:51
Re: S motory TSI to bude trefa
Vidíš, a to prý je AutoBild jen prodlouženou rukou koncernového marketingu...
Avatar - petrumr
2. 1. 2014 17:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 17:15
Re: S motory TSI to bude trefa
a proč se tahá pod každou diskuzi o Fiatu skutečně špatná zkušenost s korozí,která platila naposledy pro Ritmo?
>:-[]
Avatar - petrumr
2. 1. 2014 18:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 20:26
Re: S motory TSI to bude trefa
no - jo.
Ale to dělaají chybu... i když se to jmenuje nešťastně = zase 500, tak Living je kombík jako z praku a jede krásně... a podvozek budí důvěru.
Myslím, že na to lidi přijdou. Ono jim přece musí začít být divný, že zatímco jejich Rapid je furt v servise a má už motor po třetí generálce, tak ten Fiat jezdí a jezdí a jezdí...
;-)
Avatar - twistedTSD
2. 1. 2014 19:03
Re: S motory TSI to bude trefa
Že už těch problémů s posledními TSI bylo, viď?
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 21:12
Re: S motory TSI to bude trefa
otoč to: tolik problémů... a oni ten nepovedenej TSI s řetězem pořád vyrábí a prodávají...
To je doklad toho, co si myslí o zákaznících... a jak jim na nich záleží - viď?
>:-[]
2. 1. 2014 23:56
Re: S motory TSI to bude trefa
Myslel jsem, že se zde probírá koncern a ne BMW ;-)
Avatar - flyboyeda
2. 1. 2014 16:58
Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
když se podívám na superba řeknu si Hele Vagón, nebo jezevčík, superb je vynikajicí auto a jeho malá šířka mi hodně vadila, vypadá to že se mi nový superb bude líbit, škoda že nebudou 6ti válce , ale 4válec s 220 kw bude stačit až moc

Na nový Superb se hodně těším, myslím že bude skvělý
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 17:17
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
popravdě si myslím, že šestiválec v nabídce chybět bude... šestiválec vůbec není o koních!
Nebo teda dnes kW...
Ale co už teď. Osmiválce taky zmizely... a víceméně jsme si zvykli.
:-!
Avatar - flyboyeda
2. 1. 2014 17:33
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Položím ti otázku a položili si jí i ve škodovce, kolik se prodalo Superbů s 6tiválcem,

protože to bylo malé číslo, nestojí se o tom ani bavit, je to řeč peněz a né pocitů

vím že 6tiválec je 6tiválec, ale 4válec s 220 kw bude taky dobrej

nikdo si toho ani nevšimne že tam není v nabídce 6ti válec, věř mi
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 18:11
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
nevěřím.
;-)
Šestiválec přehlídne jen hluchej ignorant... ale Vlkohrad rozhodl, že bude vyhrazen jen VW a Audi - takže škodovka prostě ostrouhá. Je to politické rozhodnutí.. nikoliv technické.
Možná je i chápu a dokonce jsem ochoten připustit, že bez VW by škodovka dneska vyráběla skutečné hoobyty typu Dacia.
Jen špatně snáším kecy nadšenců.
Ano, twin door bylo chytrý řešení, ale bylo drahý a Superb nedostane šestiválec proto, aby zůstali VW prémiovější... ne proto, že by se špatně prodávaly.
Nic víc jsem říct nechtěl.
Howgh.
Avatar - flyboyeda
2. 1. 2014 18:42
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Ano stojí za tím politika samozřejmě, bojí se že kdyby měl nový superb 6tiválec, prodalo by se méně třeba A6tek , kdyby mi nezáleželo na penězích stejně bych vždy sáhl po Audi a dal bych přednost Audi před Škodovkou, Škodovka nemá takovou prestiž jako Audi, ale kvalitou nijak výrazně nezaostává, Škodovka je taková lidovka s dobrou cenou a kvalitou a VW nechce aby Škodovka byla lepší jak Audi

I tak si, ale myslím že nový Superb bude mimořádný, už jenom proto, že to nebude jezevčík, ne bo dlouhý vlakový Vagón a bude prodejně ještě úspěšnější
2. 1. 2014 19:12
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Co to tady plácáš o nějaké A6 a VW, který nechce, aby Škodovka soupeřila s Audi. Superb bude mít trochu jiné cíle. Bude se snažit přiblížit Mondeu, Insignii nebo P508.
Avatar - flyboyeda
2. 1. 2014 19:23
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
jsi vedle jako ta Jedle :-)
Avatar - white label
2. 1. 2014 18:48
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Příští g. Passatu přijde zřejmě o atmosférický V(R)6 taky...
Avatar - šmoula nešika
2. 1. 2014 18:56
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Ještě se chvílemi mluvilo o nástupci, současné VR6 se pochopitelně nejspíš v P8 neohřeje, když nedá (jakože mám takového tucha) Euro 6.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 20:30
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
to je možný... promězamě ať je to pětiválec - ale prosstě víc než 4, aby seto třepání rozložilo.
Pětiválce v Lancii jsou boží - tak třeba to zvládnou i Němci.
;-)
Avatar - Emel
2. 1. 2014 19:19
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Přesně tak... říká se, že není kompatibilní s MQB.
Avatar - šmoula nešika
2. 1. 2014 19:56
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Jó, to vlastně taky...
2. 1. 2014 20:21
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Dokud nemame v ruce oficialni cennik, tak tady nadeje porad je. Puvodne zadny superb druhe generace byt nemel, nakonec ho tu mame, stejne tak nemel byt v kombiku, protoze by lezl do zeli passatu, v kombiku je, o sestivalec mel prijit po faceliftu a neprisel. Jestli ma byt levnejsi alternativou k nemecke premii, ktera ma osmivalce, tak to ten sestivalec proste chce, i kdyz vim, jak popularni jsou ctyrvalce ve vyssi stredni. Ono se porad resi, aby nebyl moc luxusni a neukrajoval passatu, ale nejrozumnejsi by bylo, aby se od toho passatu vzdalil co nejvice smerem nahoru (dole je octavka) takze by mel byt drazsi, vetsi, luxusnejsi. Do A6ky by mel i tak daleko, naplnil by ucel, pro ktery byl stvoren a prestal by ohrozovat passat.
2. 1. 2014 21:02
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
*reakce na mariachiho nize*
Do ucetnictvi jim uplne nevidim, ale v soucasnosti je sestivalec druhy nejprodavanejsi benzinak a to je pritom o sto tisic drazsi, nez dvoulitr.
2. 1. 2014 22:08
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Pro Superb?
Celkově?
A co 1,4TSI?

(to teda čumím :-) )

Nicméně jsem měl na mysli rentabilitu motoru jako takového.
Starý 3,2VR6 se montoval všude možně (Passat, Golf, Multivan...), ale 3,6 už jen do Passatu a do Superbu (pokud se nepletu), takže pro další generaci aut se už zkrátka nevyplatí (můj názor, taky jim do účetnictví nevidím).
3. 1. 2014 00:02
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
1,4 TSI je za sestivalcem, jelikoz jeji vyhoda spociva pouze v tom, ze je nejlevnejsi, takze pokud nekdo kupuje superba jako rodinne auto a nema penez nazbyt, tak po ni sahne. Ostatni berou jako zaklad 1.6 TDI. Nejprodavanejsi benzin je 1.8 TSI, ale i tak jsou ta cisla spise k smichu, jelikoz pres 90% superbu jezdi s dieselem, takze na 3,6ku zbyvaji nejaka 3% (kolega vyse psal o krasnych 12% v nemecku). Krome japoncu a passatu se za tyhle penize sestivalec v sedanu proste nesezene a dost lidi ho porad chce.Nejaka procenta taky udelaji ty vladni a diplomaticke vozy, ale myslim si, ze u nas je pro spoustu lidi top skodovka se sestivalcem hodne lakava predstava. Naopak v cine je top verzi dvoulitr se dvema vyfuky, snad kvuli emisim, ci co a v indii ho stahly kvuli nizkym prodejum, coz jsou pro skodovku stezejni trhy. Nadruhou stranu, nejaky "zeleny" sestivalec by v cine frcet mohl.
Avatar - Ham.
3. 1. 2014 00:22
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Benzínový šestiválec se v mainstreamové střední třídě u nás sežene jen u Insignie, u Japonců Avensis, Legacy, Ma6 i Accord šestiválce nejsou.
2. 1. 2014 20:59
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Šestiválec nedostane proto, že ten motor není rentabilní a jsem si jistý, že příští Passat ho taky mít nebude = proč by ho tedy vyráběli?
Sbohem, véeršest :'-(
Twindoor ruší kvůli torzní tuhosti karosérie, která, má-li být stejně dlouhá a ještě k tomu širší, by jako liftback nemohla fungovat, s tím má problémek i současná generace.
A pokud do něj dají dozadu jednodušší nápravu, byla by to jízdní tragédie.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 21:34
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Je potřeba nezapomínat na to, že V6 zřejmě nepasuje do MQB, nerentabilností bych si tak jistý nebyl. Jinak... různých zajímavých motorů by se třeba u Audi asi pár našlo. Jednodušší nápravy bych se nebál, tak jak jsou rozdané karty v koncernu by se to mohlo "přihodit" maximálně 1.6TDI.
2. 1. 2014 21:44
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Toho, že nějaký motor z portfolia někam nepasuje, bych se nebál a zvlášť u VW lega tomu nevěřím.
Na jednoduché motory a jednoduché nápravy si budeme muset zvyknout, auta budou tahat výbavou (= cetkama z Číny, čím víc obrazovek, tím víc auto) a ne technikou jako takovou.
Základní Superb bude klidně to 1,6 TDI s jednoduchou nápravou vzadu, vsaď se ;-)
Avatar - Emel
2. 1. 2014 21:55
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Někde jsem to snad četl... základem pro Passat a Superb je MQB (příčná zástavba) a pro A4 MLB (podélná zástavba), možná to tak prostě mají vymyšlené. Jasně, pokud by opravdu chtěli, asi by se to vyřešit dalo.
3. 1. 2014 01:55
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Ano. Audi používá od A4 nahoru MLB, tedy podélně uložené motory. VW používá příčně uložené (Touareg, Phaeton a Amarok jsou výjimkou). To jen znamená, že VW/ Škoda nemůže použít současné šestiválce Audi/ Porsche. Mají příliš velký úhel rozevření válců a nedostanou je tam. Nicméně s VR6, který vznikl právě pro tuhle aplikaci, by problém být neměl.
Avatar - white label
2. 1. 2014 23:54
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Hlavní (budoucí) problém V(R) 3.6 pro mainstreamovou zástavbu v Evropě je fakt, že jde o (relativně) velkoobjemovou atmosféru!, určitě ho v budoucnu spíš uvidíme v nějaké přeplňované "reinkarnaci" ( se sníženým objemem někde kolem/do 3L), otázka je kde/v čem všem přesně.
3. 1. 2014 01:59
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
Ano, o tomhle motoru se mluvilo. Problém Superbu v tomhle ohledu asi je, že není tak vysoko v nabídce, aby mohl mít tak výkonný motor, jakým by přeplňovaný šestiválec byl. Byla by tu samozřejmě možnost dát do něj podladěnou verzi.
2. 1. 2014 18:18
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
To je pravda co pises, ale o desat rokov budeme radi ked bude v aute aspon stvorvalec
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2014 19:51
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
a nebo naopak už zase bude pokoj od oturbených mixérů... uvidíme.
;-)
Avatar - rohYpnol
2. 1. 2014 21:47
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
z jedné strany si nemyslím, že by prodeje 6V Superbu byly úplně mizivé - málokdo totiž dnes nabízí 6V nad 3000 ccm, resp. v podstatě nikdo.

Nicméně důvodů pro koupi takovéto kombinace je stále méně, resp. dnes kromě teoretické životnosti a zvuku v podstatě žádný důvod není. Odhlučnění a kultivovanost dnešních 4V motorů jsou na takové úrovni, že 6V pod kapotou ocení víc chodec na přechodu, tedy pokud to není "zelenej"...

6V scházet nebude, to mi věř... 6V už je nadstandard už i v "prémii", tady v plebejské třídě se na to zkrátka nehraje... Navíc i z hlediska výkonových požadavků - když na vozy této třídy stačí 1.6 + turbo a začíná se na 1.4 + turbo? Není co řešit, 2.0 TSI už dává vcelku bez problémů 200 koňských sil. Hmotnost navíc půjde mezigeneračně dolů beztak (=bude tam míň matroše, aby to bylo levnější). Není co řešit, 3.6 FSI je pohrobek dinosaurů.
2. 1. 2014 22:15
Re: Jsem rád že mě vyslyšeli stou šířkou
:yes: vlastně :no:

Teda tak: Za to jaks to sepsal :yes: za to jak maj V6 na kahánku :no: nebo spíš :'-(
2. 1. 2014 18:16
Hmmm
Tomuto sa hovori vela penazi za nic.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - šmoula nešika
2. 1. 2014 18:28
Logické kompromisy
"Chtěli bychom hladší design a my zase tužší karosérii," volali návrháři a podvozkáři, a tak byl odstraněn Twin Door. A ve Vlkohradu měli radost: Zmizí benefit proti našim vozům a ten, kdo bude chtít víc, si připlatí za kombi... nebo si pořídí Passat. A ušetří to pár éček...
"Potřebovali bychom zkrátit motorový prostor, aby se dalo posunutím kabiny vpřed získat místo na šířku vzadu, a my pro uskutečnění jen příčné čtyřválcové motory", prosili montéři a motoráži, a tak bylo VR6 odpískáno. A ve Vlkohradu měli radost podruhé: No když budou mít předpřipravenou platformu, ještě aby dělali ofuky. Kdo chce víc, koupí... Passat. A několik éček to koneckonců taky ušetří...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
2. 1. 2014 21:32
Znovu stejná chyba?
Už jedenkrát si Superb na prémii vylámal zuby. Dělat levnou alternativu k baworákům a medvědům není úplně ten nejrozumnější nápad, i když...

Je pravda,že Evropa meztím razantně zchudla, Rapid se tak snaží držet prapor Octavie, zatímco Octavia III vyrazila na pomoc dosluhujícímu Superbu... U Rapidu to Škodě vcelku vychází, Octavia zažívá eurožně, proč by to tentokrát nemohlo vyjít i Superbu?

Navíc s konkurencí to kdovíjak slavné není, C5 zestárla a o nástupci zatím ani páry, P508 také má nejlepší léta za sebou, Mondeo do Evropy jen tak nedorazí, Renault v téhle kategorii nestojí ani za zmínku, Nissan vyklidil pole, Honda je vše jen ne proevropsky šitá a Avensis je nudný kudy chodí...

Není pochyb, že nový Passat bude definovat nové poměry ve třídě a Superb, ten zase jako slabší z dvojice se bude snažit hrát lacinějšími zbraněmi vyšší ligu...

Jen nevím, co se stále řeší. Prvořadým cílem nového Superbu je levnější výroba. Superb dosáhl svých nejvyšších kvalit v aktuálním FL druhé generace, teď už to pojede jen z kopce. Tak jen doufejme, že víceprvek bude vzadu v základu... Osobně si myslím, že Škoda novým Superbem bude mít zacíleno především na Čínský výkvět společnosti :-!
Rozbalit vlákno
39
Avatar - Emel
2. 1. 2014 21:45
Re: Znovu stejná chyba?
To jsou dost divoká tvrzení. Superb přece nebyl a není namířený proti prémii... a "vylámání zubů" mi taky není úplně jasné, se 109.000ks za rok 2012 se Superb neprodává špatně.
2. 1. 2014 21:49
Re: Znovu stejná chyba?
S tím namířením si nejsem jistý. Výrobce to tvrdit samozřejmě nebude, ale spousta lidí (zejména majitelů) ho do prémie jaksi cpe. Samozřejmě, nejvíc v ČR :-)
Avatar - Emel
2. 1. 2014 21:56
Re: Znovu stejná chyba?
Ale jo, majitelé tam můžou cpát třebas Fluence...
Avatar - rohYpnol
2. 1. 2014 21:49
Re: Znovu stejná chyba?
2012 taky nebyl Superb I... Superb II proti prémii nešel, tam Škoda vzala rozum do hrsti a vyrobila rozumnou věc namířenou proti Mondeům, C5 či 508.

V podstatě jediný, kdo se ze Superbu II snaží dělat prémii, je náš hradní pán :-!
Avatar - Emel
2. 1. 2014 21:57
Re: Znovu stejná chyba?
Superb I byl ale přece pozicovaný stejně jako Superb II... nebo ne?

Každý začátek je těžký... navíc je tu kombi... a tak dále.

Že jezdí prezident ve Škodovce je mi sympatické, bez ohledu na celkové sympatie k prezidentovi ;-) .
Avatar - rohYpnol
2. 1. 2014 23:18
Re: Znovu stejná chyba?
nebyl, u Sup II se někdo se zacílením zamyslel.

Bezpochyby vnímám Superb coby prezidentský vůz vcelku pozitivně.
Avatar - white label
2. 1. 2014 23:36
Re: Znovu stejná chyba?
Ani Sup I logicky nemířil na prémii, kam na ty nesmysly chodíte (s pogem26)? Sup byl vždy jen delší a chudší sourozenec Passatu.
3. 1. 2014 01:45
Re: Znovu stejná chyba?
Tak si to pamatuji i já. Prémii může uhlodávat hlavně ve flotilových prodejích. Tomu se snad nikdo nemůže divit. Ale plnohodnotný konkurent to není, ani být nemá.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 23:38
Re: Znovu stejná chyba?
Tak mi ten rozdíl vysvětli... srovnatelná velikost i technika... v čem bylo zacílení SI jiné?
Avatar - white label
2. 1. 2014 23:46
Re: Znovu stejná chyba?
Srovnatelná technika to úplně nebyla (podélně vs příčně uložené motory a s tím souvidející "podélné quattro" vs "příčný haldex", nebo možnost vs nemožnost V6 TDI) , ale vždy byla srovnatelná s dobovým Passatem, jehož byl Superb jakýmsi koncernovým třídním sourozencem.
3. 1. 2014 07:19
Re: Znovu stejná chyba?
Superb 1 (o kterém píše Emel) neměl, pokud si dobře pamatuju, ani quattro, ani Haldex, byl pouze FWD.
V6 TDI pod kapotou měl [odkaz] a nepřišlo mi to jako kdovíjak úspěšná kombinace.
Avatar - Emel
3. 1. 2014 08:39
Re: Znovu stejná chyba?
Možná to nebyla extrémně úspěšná kombinace... ale jak už jsem někde psal, každý začátek je těžký a Evropa těžko z ničeho nic akceptuje V6 od jakési Škody...
3. 1. 2014 08:52
Re: Znovu stejná chyba?
Nebyl ten V6 spíš od nějakého vw než od jakési škody?
Avatar - Emel
3. 1. 2014 09:09
Re: Znovu stejná chyba?
Myšlénka byla jiná. Vezmi si to z pohledu nějakého západoevropana. Do revoluce byly Škodovky víceméně kuriozita, pak Favorit a Felicie... a konečně 1996 Octavia, natažený Golf bez místa na nohy vzadu. No a najednou je tu Superb s šestiválcem začínající na milionu. Jakou pozici na trhu bys u takového auta čekal?
3. 1. 2014 12:15
Re: Znovu stejná chyba?
Dobrá, myšlénku jsem si vysvětlil trochu jinak :-) k ceně 6válcového Superbu, řekl bych, že cena byla odpovídající, když si vemeš fakt, že Feldu nebylo problém koupit za téměř půl míče.
Avatar - Emel
3. 1. 2014 12:23
Re: Znovu stejná chyba?
Cena byla možná odpovídající technice a velikosti, ale image a pozici na trhu bylo nutné teprve vybudovat.
3. 1. 2014 12:27
Re: Znovu stejná chyba?
Ano, nejsme ve při.
3. 1. 2014 13:19
Re: Znovu stejná chyba?
Klíčem tu bylo povědomí, že Škoda patří VW a že staví na jejich komponentech. Alespoň z toho, co vím. Případný zákazník si pak prostě kupoval VW v jiném balení.
Avatar - Emel
3. 1. 2014 13:32
Re: Znovu stejná chyba?
Takhle to funguje docela dobře dneska, ale to povědomí tehdy teprve vznikalo.
3. 1. 2014 13:52
Re: Znovu stejná chyba?
Ano, ale bylo to právě o vytváření povědomí o vztahu k VW, ne o vytváření image a budování značky prakticky od základů. To první se buduje rychleji.
Avatar - white label
4. 1. 2014 01:02
Re: Znovu stejná chyba?
Jo, Superb I neměl v nabídce 4x4, ale klidně mít mohl, stejně jako tehdejší Passat (3B/B5, 3BG/B5GP) s "podélným quattrem", i když značeným jako Syncro/4motion.
Šlo mi hlavně o to, že Superby I a II neměly stejný technický základ (stejně jako Passat B5 a B6) a používaly techniku dobových (technicky odlišných) Passatů. Superb I odpovídal prodloužené "čínské" verzi Passatu (Lingyu).
Avatar - rohYpnol
3. 1. 2014 15:57
Re: Znovu stejná chyba?
O Superbu I v době uvedení:
"...Jak je z uvedených cen vidět, mladoboleslavské novinka vyšší střední třídy bude stát přibližně stejně, jako německé automobily Volkswagen Passat a Ford Mondeo, které však patří o kategorii níž. ... Budeme také se zájmem očekávat, jak se bude vyvíjet situace ve vyšší střední třídě, kam Superb patří svými rozměry a nabídkou pohonných jednotek..."

Za to, že Superb I marketingově zamířili jakože výš než střední třída, za to opravdu nemohu, já si to nevymyslel. To, co cituji, dokonce není PR automobilky, ale článek zde na ACZ (tedy skryté PR >:D >:-[] ) ... Nicméně stejný přístup má Škoda dlouhodobě, tedy z lacinějších komponent nižších tříd stavět vozy o půl až třídu výš... Superb II nicméně šel přímo proti střední třídě (sice taky to nebylo až tak plnohodnotné, protože byl na prodloužené platformě Golfu místo té z Passatu...), ale funguje to.
Avatar - Emel
3. 1. 2014 16:13
Re: Znovu stejná chyba?
O tomhle se diskutuje pořád, jestli je Octavia střední nebo nižší střední... a totéž Superb, je to spíš hraní se slovíčky než co jiného. SDA má například Superba ve vyšší střední, to je taky pořád stejná písnička.

Ale vyšší střední a prémie jsou přece dvě zcela rozdílné kategorie... když si ten článek projdeš, o prémii nenajdeš ani slovo.
Avatar - rohYpnol
3. 1. 2014 17:22
Re: Znovu stejná chyba?
OK, pokud máš problém s tím "prémie", tak si to klidně zaměň za "vyšší střední", je to přeci jen obecnější. Že té vyšší střední je BMW 5 nebo E-kláda už není tak podstatné...
Zkrátka jde o to, že s prvním Superbem mířili výš než střední třída, a s příchodem Superbu II se dostali nohama na zem.
Avatar - Emel
4. 1. 2014 00:18
Re: Znovu stejná chyba?
To ale přece nemůžeš zaměňovat! Prémie vyrábí auta nižší střední, střední i vyšší střední třídy. Stejně tak mainstream vyráběl a výjimečně ještě vyrábí auta vyšší střední třídy - dnes mě z hlavy napadá Latitude, při uvedení Superbu tu ale byla 605 a později 607, Safrane a později Vel Satis, Omega a později Signum, C6...
Avatar - white label
3. 1. 2014 17:34
Re: Znovu stejná chyba?
Kde máš v tom textu zmínku o prémii? Superb I by logicky mířil např. i proti Fordu Scorpio, nebo Opelu Omega, pokud by se ovšem nepřestaly nabízet...
To bys pak taky mohl tvrdit, že Mondeo, nebo Insignia míří přímo na A4/3er/Céčko, protože je to taky střední třída, prémie-neprémie.
2. 1. 2014 23:47
Re: Znovu stejná chyba?
Superb byl pozicovany, jako zaplata po velkych sedanech typu Ford Scorpio, Opel Senator, Renault Safrane atd. V uvodnich rozhovorech se o nem prohlasovalo, ze je to auto, ktere muze slouzit jako taxik, ale ve vrcholne specifikaci je dost dobry i pro prezidenta.
Avatar - white label
2. 1. 2014 23:42
Re: Znovu stejná chyba?
Zeman z něj primárně nedělá prémii, to by např. nesedával vpředu. Je to součást jeho rádoby skromné "vlastenecko-sociální" image...
Avatar - rohYpnol
3. 1. 2014 16:02
Re: Znovu stejná chyba?
proč rádoby? Je to sice jen "póza", ale třeba takový všelidový Havel ani tu pózu ochotný udělat nebyl... No a prezident všeho vesmíru Klaus, a pardon, v diskusi se má mluvit slušně, tak se omlouvám za tu nadávku. Nicméně novodobý Superb přišel na Hrad právě za jeho působení.
3. 1. 2014 16:19
Re: Znovu stejná chyba?
Mozna proto, ze ten Havel nebyl tak uplne z lidu.
Pokud se nepletu, tak vlada (nebo jeji cast) za dob Zemana jezdila Tatrou ne? :yes:
Avatar - rohYpnol
3. 1. 2014 17:25
Re: Znovu stejná chyba?
měl svoji 700 s výklopným zapalovačem cigaret... Vždy měl něco extra. Ale upřímně - vybral si tu zemi vcelku dobře, lepší než v Rumunsku - prezidentský Logan ;-)
Avatar - white label
3. 1. 2014 17:36
Re: Znovu stejná chyba?
Rádoby, protože to je primárně o "póze", jak sám píšeš...
Avatar - rohYpnol
3. 1. 2014 18:11
Re: Znovu stejná chyba?
to je věcí pohledu. Kritik bude tvrdit - je to pouhopouhá póza, optimista - je to sice póza, ale zaplať alespoň za to. Já vidím pravdu někde mezi - je to sice jen póza, ale lepší póza než vůbec nic.

Koneckonců Hušákův Flying Spur taky není nic než póza, zato funguje dokonale.
2. 1. 2014 22:35
Re: Znovu stejná chyba?
Polovina se ale vyrobila a prodala v Číně. V Evropě to na Mondeo, Insignii, P508 a snad ani Avensis nestačilo.
Avatar - Emel
2. 1. 2014 23:38
Re: Znovu stejná chyba?
Jenže třeba Peugeot vyrábí střední třídu už... vlastně ani nevím jak dlouho, v živé paměti mám 405 a většího brášku 605, matně si vzpomínám na 404 a 504... a jsem si jistý, že velká auta dělal Peugeot i předtím. K tomu si vezmi, že Peugeot, Opel i Ford mají za zády velký domácí trh... Škoda je v Německu jen nevlastním dítětem.
Avatar - Ham.
2. 1. 2014 23:49
Re: Znovu stejná chyba?
Na Mondeo, Insignii a 508 to "kupodivu" nestačilo. Na Avensis to v Evropě stačilo s velkou rezervou.
2. 1. 2014 21:40
Ukončení výroby Twindoor se dala očekávat
Většině majitelů těchto aut to nepřinášelo kýžený užitek, ale jako frajeřina OK. Kombík je na převoz věcí o něčem jiném a cenově možná i lépe...to fabriku zajímá hlavně. A kolik lidí si zaplatilo šestiválce?...Odpovím, my všichni pro policejní a prezidentský vozový park :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
2. 1. 2014 21:53
Re: Ukončení výroby Twindoor se dala očekávat
kýžený užitek to přinášelo, ale Škoda si v ekonomickém oddělení vypočítala, že když tam twindoor nebude, ztratí kvůli tomu sotva nějaké významnější % trhu, ale vydělá na kusu podstatně víc díky levnější výrobě. Navíc kam půjde Superb především? Čína? A nefrčí právě tam tak trochu sedany?
2. 1. 2014 22:07
Re: Ukončení výroby Twindoor se dala očekávat
Dobře, některým lidem užitek ano...Já však vnímám Superb jako vůz, kde převoz rozměrných věcí má být až na druhé místě. Ale až přestanou tyhle "vychytávky" fungovat a budou platit servisům nemalé peníze, většina lidí na tyhle systémy nenalezne slušná slova :-)
Avatar - rohYpnol
2. 1. 2014 23:20
Re: Ukončení výroby Twindoor se dala očekávat
až přestanou fungovat? Naopak si myslím, že běžné používání verze sedan šetří liftbackovou část a je to podle mě lepší, než neustále lozit do liftbacku :-)
3. 1. 2014 01:43
Re: Ukončení výroby Twindoor se dala očekávat
U šestiválců se sice bavíš o procentech, ale pořád jsou to tisíce aut.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 1. 2014 02:36
Unimix
Už aby tu byla novinka... tohle má moc soví a těstovinový obličej
Rozbalit vlákno
0
3. 1. 2014 13:33
BUDE TO ZASE KATASTROFÁLNÍ AUTO MÍSTY HŮŘ VYBEVENÉ NEŽ DACIA
protažený Golf, kostitřas, po vzoru Ochcávky bez pořádného těsnění dveří, jednoduchými nápravami, s jednoduchou vnitřní izolací dvěří a s želenou tyčí místo zpěr motoru a vše bude korunováno poruchovými motory z dílny VW: autorevue.cz/…swagenu-s-motory… , to si soukromě koupí jen opravdový blázen, svezl jsem kamoše se služebním Superbem do Brna v C5 na hydractive a byl úplně v šoku
Rozbalit vlákno
0