Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Superb třetí generace přijde o Twindoor i šestiválce

264 komentářů

Dixik2
Premiéra bude na autosaloně v Ženevě v březnu 2015. :-!
Huben
no už aby tu byl.. ať jsou levnější dvojkové.. a udělám si radost :-)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
... zaslechla jsem jednu digitální fámu, PRÝ přijde i jako ELEKTROMOBIL 8-s [odkaz] má to být překvápková pecka >:D
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Superb 3 bude jako obvykle prodáván z 90% v dieselu. Pozor Bereniko, aby Ti nepraskla žilka ........ >:D >:D >:D
jamp
Ja so mal KAROSU SL11 pohananu elektromotorom GONIO, bol to moj prvy samohyb a rad nanu spominam. Bolo to davno, odvtedy som vyrastol , takze teraz moje hracky nie su elektromobily, ale zas mozem do nich nastupit.
Tabulku vyroby a spotreby elektriny za rok 2013 este nemas ?
A otazka: preco sa nerozsiruju elektroskutre, cenovy rozdiel voci benzinakom nie je velky, tak v com je problem ?
Avatar - praděda7
praděda7
Ano, je to přesně tak. A elektromotor, který plánují použít k pohonu SUPERB ELEKTROMOBIL, je momentálně používán ke stahování okna u levých předních dveří ve Fabii.... >:D
ryccardo
A nevíš čirou náhodou jestli do toho pustěj ten novej 170 kW diesel? Mám vážný obavy, že si ten motor VW bude syslit a do Škodovky ho zatím nepustí. ;-\
Dixik2
O tom jsem četl,že bude v Passatu B8.Ale asi ne.
JaMM
Premiera ano, ale nikdy to nebude ziadna Premia. ;-)
Avatar - vabis
vabis
Tak nezbývá než doufat, že se dílko podaří. Resp. dobré nápady a standardy nepadnou za oběť ořezávání nákladů, jak říká pan Vaculík „vylevňování“ (trefný pojem) či umělému „zprznění“ , aby byla zřejmá nadvláda Passatu.

Designově (poprvé i proporčně) se mě nová O III libí. Nižší, stabilnější (no konečně, nezapomenu na předváděčku O II, která se mi na dálnici otočila kufrem napřed), lehce dravější. Tak snad se povede i u Superbu III udělat takové trošku „Audi A6“ (velké uvozovky). Snad jen současné Schade používají kola s trošku malým poloměrem. Třeba u Rapidu lift se v poměru k velikosti kastle docela ztrácejí.
Twindoor je špičkové řešení (smekám), ale na akademické půdě. V poměru cena výkon se nezaplatí (taky to ostatní nemají). Otázku řeší Evropská obliba kastle typu kombi, proč ne, není tedy důvod plakat.

Šestiválce byly pěkným bonbónkem, jsem rád, že je naše jediná automobilka měla výsadu mít. Bohužel rostoucí výkony čtyřválců jsou všeobecným trendem. Viz nové motory Volvo nebo w221 250cdi (omg). Co naděláme, se slzou v oku koukáme na dominantní prodeje 2.0TDI. Pro mě osobně je to ale zcela jasné zařazení vozu do střední třídy. Slovo vyšší právě znamenalo to něco navíc, tu šestku, co teď nebude. Moderní turbomotory dosahují sice vysokých výkonů, avšak nerady jezdí pod dlouhodobou zátěží, takže nějakých 220 kW přehnané nebude.

Rivalita s Bmw 5 nebo Mercedes E je pak úsměvná. Jistě že jakési porovnání s jejich základní verzi je v zásadě možné, nicméně jsou to lídři vyšší střední. Do které Superb bude v lepším případě pouze formálně nakukovat. Tvrzení tedy stejně odvážně lživé, jakože Hovnaj není Dacia klasse.

… Jinak kupodivu a překvapivě se v S II. jezdilo celkem slušně. Pěkné materiály i zpracování, docela to péruje i relativně drží směr. Akusticky průměr. I sedadla se mi subjektivně zdály měkčí než v O II. Na denní ježdění v soli do 50 (80) km, proč ne. ( názor že Oct RS je dostatečné maximum, je lichý, brr). Snad jen podvozek mohl mít delší životnost. Kdy komponenty (silentbloky, kotouče …) nepřežily ani 150-200 tkm :-(
Nimra
Škoda toho twindooru. Když jsem si před pár lety vybíral auto, byla to jedna z věcí, která hovořila pro Superb. Nakonec jsem sice šel do jiné značky (pro níž hovořily zas jiné věci), ale můj názor o tom, že twindoor je fajn řešení, to nezměnilo.
Avatar - Emel
Emel
Twindoor je na papíře fajn řešení... ale jednak deformuje design zádě (i když mně se ty "barokní" tvary docela líbí), dvak přidává kila a koruny. Navíc pokud chceš primárně otvírat víko celé, je to docela opruz (smáčkni-počkej-otevři). Pro prakticky orientované tu bude kombík... tedy doufám.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
twindoor nemalo dlhy zivot co sa dalo predpokladat, ako frajerinka na papieri to bolo fajn riesenie ale kto chce velky priestor na nakladanie veci ten si stejne kupi kombik a nie twindoorom zdeformovany sedan ;-)

z tohto pohladu teda ide o spravny krok skody , urcite bez twindooru bude superb krajsi a aj lacnejsi

:yes:
Huben
nutno dodat, že twindoor bylo opravdu chytré rešení, ale jak říkáš.. Kdo chce vozit, koupí kombík.. :-)
XTad
...nebo octavku.
Avatar - iudex
iudex
Twindoor reálne neznamenal žiaden prínos oproti klasickým liftbackom. Ak si potreboval naložiť ničo väčšie ako aktovka, aj tak si musel otvárať celé dvere a bol si na tom rovnako, ako bežný lift. Výhoda údajného tepelného komfortu pri otvorení iba veka je iba teoretická, kdežto nevýhody sa prejavovali trvale: jednak dlhšie a komplikovanejšie otváranie kufra, jednak otrasná línia strechy.
Najlepšie by Škoda spravila, ak by bol Sup III klasický liftback (jednak budú mať svoju toľko chcenú úsporu dvoch pántov, jednak budú môcť spraviť dynamickejší profil karosérie, a to všetko pri zachovaní praktickosti a prístupnosti kufra).
JaMM
Cely zadok je otrasny. Aj po facelifte.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
á - dav "rozleskávačů" nastoupil...
Dokud to Superb měl - byl to trumf!
Jakmile to nemá.. tak je to zbytečný a nikdy to vlastně nefungovalo.
:-!

Asi jako Multilink u Oktávky... děs a hrůza.
:-(
Avatar - Emel
Emel
Ty taky za vším vidíš spiknutí. Mně se Twindoor moc nelíbil nikdy... a nebylo to kvůli designu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
;-)
lukas13
Tak přesně tohle mě napadlo taky. Někteří fans jsou jako korouhvička (potrefené husy, povšimněte si prosím, že neuvádím konkrétně jaké značky, neb si myslím že tací jsou všude, a doslova uvádím že "někteří" - to není synonymum slova "všchni" či "většina").

Ps.: Tu konkurenci (BMW 5 a M-B E) může z PR materiálů automobilky převzít pouze novinář bez páteře. Rádobyvtipný dovětek nepomůže, ta informace tam už podprahově prostě je. To si ve Škodovce vážně myslí, že potenciální zájemci o Superb jsou úplní blbci?
Že když to v rámci OIII (prý konkurence D segmentu - pche) a Rapidu ( prý konkurence mainstreamu nižší střední - pche) u pár ovcí vyšlo, že se to teď zkusí s bávem a mercedesem (světe div se, Audi A6 nikdo neuvádí?).

Pps.: Těch šestiválců je veliká Škoda, chjo...
cubalibre 16V
//Měl jsem chleba, potřeboval jsem ho namazat máslem, ale nakonec jsem se rozhodl pro rohlík... teď mám chleba i rohlík....// Bože......!!! Chtěl jsem A8, nakonec mám Rapid...
jamp
Twindoor som pouzil iba raz, ked som chcel vyskusat, ako to funguje. Nikdy mi nechybal. Zrusenim pseudoliftbacku usetria hmotnost, lepenym zadnym sklom zvysia tuhost karoserie. Skor budu chybat poctive napravy pred faceliftom, ten plech, co je tam teraz, sa trosku unavi, trosku zhrdzavie a druhemu alebo tretiemu majitelovi riadne praskne. Pride znovu doba Skody 100 s ulomenym kolesom :no:
Avatar - Emel
Emel
Všichni jsou jistě rádi, že Superb bude - je to do jisté míry protiváha proklamované "lacinosti" značky (vím, to jsem trošku přehnal, záměrně). Zpráva o konci šestiválců sice nepotěší, ale ani nepřekvapí... tohle bude asi jeden z limitů Superbu, ve vyšší střední je třílitrová nafta i přes pokračující downsizing stále standardem. Plugin ať si strčí... do zásuvky ;-).
Superb VZDY posobil lacno.
Sorry...
Avatar - Emel
Emel
Tvůj názor, budiž...
Avatar - Stefič
Stefič
Škoda SuperB je bezesporu skvělé auto a to jak po stránkách designu, tak jízdních vlastností.
Tvrzení, že snaha automobilky bude "jít po krku" MBE nebo BMW5 mi ale připadá tak trochu jako snaha řadit Hyundai do prémiového segmentu. Pochopitelně záleží, zda tato tvrzení jsou pouze novinářská nebo první malá snaha PR automobilky.
V každém případě, SuperB je dokonalé auto, ale postavím-li ho vedle prémiových značek, stále bude působit poněkud odlišně...
stealth01
Tam asi bude důležité, jak se k tomuto postaví reální zákazníci. Znám člověka, který prodal A6 2.0TFSI (tu starší generaci) a koupil si Super Combi. A já sám (po hnusném přístupu ze strany importéra BMW) nyní uvažuji buď o A6 Allroad BiTDI nebo že počkám a alespoň se svezu v té nové, třetí generaci Superbu.
Buďme upřímní: záleží na znaku na kapotě nebo pocitech z jízdy? Já vím, že pětka má téměř dokonalé rozložení hmotnosti, pětiprvkovou zadní nápravu a především zadní náhon, ale já tyto věci prostě nepociťuji (pokud nejezdí řidič s pětkou na limitu - o čemž toto auto asi není).
webpaja
Koukám, že se prémiový chování ze strany importéra stále ještě nenosí…

Každopádně rozdíl mezi Supem a A6 (doplň kohokoliv z prémie v daný třídě), bude nejen na jednu jízdu, ale po celou dobu soužití s vozem velmi dobře patrnej.
Avatar - Stefič
Stefič
já ti nevím, měl jsem možnost projet se s A4 i s BMW 525 a ani jedno auto mě nějak extra nenadchlo. Jako ano, jsou to skvělá auta, ale žádný wow efekt se nedostavil. Nevim, možná jsem čekal trochu moc
webpaja
Na efekty zapomeňme…A4 je perfektně odladěná předo nebo čtyřkolka. Objedeš s ní několikrát zeměkouli, vyčistíš a bude pořád jako nová. Nečekej prostor pro baskeťáka vzadu a při každým přesednutí do Supa budeš vědět za co jsi připlatil.
F10 je stejně dokonale naladěná v rámci třídy jako A4. Když budeš mít Supa a přestoupíš do F10 budeš rád, naopak to funguje jen pokud schytáš páteční směnu po silvestrovský oslavě.
Avatar - Stefič
Stefič
spíš jsem to bral z pohledu cena/výkon. Zkoušel jsem BMW 525 za 1,6 mega. A musím říct, že některé věci mě překvapily svou laciností. Vem třeba tlačítka (pokud si nepřiplatíš za keramiku) v interiéru. Dostat se k dětským sedačkám na zadních sedadlech, to abych byl hadí muž. Kufr malý, bez příplatkového řízení ty 3 otáčky volantu taky nepotěší...
S ohledem na cenu mě to auto prostě nenadchlo a volil bych toho Supa, páč mi nabídne to samé a ještě 1/2 mega ušetřím.
Pokud bych to shrnul - pro managera jednoznačně BMW. Pro rodinu Supa
webpaja
Tak auto neměřím jen na kufr a co v něm převezu. Kufr v F10 je zhruba stejnej jako mám u svýho auta a vzrostlej retrívr a nějakej ten kufr na cestování se do něj vejdou.

K vyšší střední je lepší přistupovat trochu míň s lácezním pocitem a přenechat čtyřválce fleetům. Ad tlačítka…i v předFL F10 mi přišly v pořádku. To je přesně o tom očekávání strašný nadstavby za ten příplatek. Podívej se na Dinarovy dojmy z nový S-Klasse.

P.S.: neposuzujme auta podle vnitřního prostoru…Superb kromě něj proti prémiový vyšší střední nenabídne nic.
Klaudius
A prečo by Superb mal voči vyššej strednej prémii ponúkať niečo naviac? Viac priestoru poteší a techniku a výbavu nad úroveň prémie snáď nikto ani neočakáva, vzhľadom na neprémiovú cenu.
Avatar - Emel
Emel
Ne že nenabídne nic navíc, ale že nenabídne nic. Třeba ta třílitrová nafta... to je ve vyšší střední stejná nutnost, jako dvoulitrová ve střední.
jamp
V poslednej dobe mam pocit, ze v strednej triede zacina byt nutnost turbobenzin pod 1,5 litra a diesel do1,6 litra. A 2 liter s 200 kW v Superbe je ulet, u motoriek je 100 kW na liter aj ked bez turba, stale v podvedomi povazovane za nieco, co nema dlhu zivotnost, a pritom sa nerecirkuluju spaliny.
Avatar - Emel
Emel
No ono to s turbem a bez turba je dost zásadní rozdíl. Koncern ten motor ve specifikacích přes 200kW má a používá.

1.4TSI i 1.6TDI v nabídce asi zůstane. Pro mě nesmyslné, ale někdo chce prostor a výbavu a dynamicky mu takový motor vyhoví, tak nakonec proč ne.
Makovnik
Teba by som chcel vidiet na ceste ako jazdis, ked vsetko pod 150-200k vzhladom k velkosti auta ti je malo...
Avatar - Emel
Emel
Dynamicky, plynule, bezpečně... to s tím ale nesouvisí. Jde o to, že se stoupající cenou stoupají i očekávání. Pokud se bavíme o autu na pomezí střední a vyšší střední s cenovkou kolem 750.000, pak jsou nároky logicky vyšší, než při diskusi o Fabii nebo Fiatech ;-) .
Makovnik
Preto pisem, ze vzhladom k velkosti, lebo ti je malo 105k aj v tom Fiate, rovnako ako tu v Superbe, takze triedu nerozlisujes.

Pritom ked soferujem 90k 1.4 benzin, tak sa necitim ako brzda premavky a vela rychlejsich odomna nestretnem tzn. 100k +-drobne na cesty staci bez problemov.

Preto sa mi zda, ze si cestu zamienas za polygon a potrebujes stado kobyl, kolko len pod kapotu vojde.
Avatar - Emel
Emel
Problém u Fiatu byl, že 0.9TT byl nejsilnější benzínový motor (nyní už je myslím 1.4T a to je ok). 0-100 za 13s je v dnešní době slabé, to lze tolerovat u městského auta, ale ne u rodinného vozu, který bude třeba taky jezdit plně naložený.

Pro mě je silný motor zdroj potěšení za volantem... k úsměvu na tváři mi stačí vyjet z vesnice, položit nohu na plyn a cítit zrychlení. Chápu že to třeba nechápeš a 90k ti přijde jako řidičská nirvána... no tak zkus pochopit, že někdo jiný to má zase jinak.
Makovnik
Ty zkus pochopit (co si doteraz este nebol schopny a o buducnosti neviem), ze valna vacsina ludi 200k nepotrebuje, aby nazvali auto rodinnym. Preto su Fabie najpredavanejsie v Hatapke a Punta maju vyse 60% predajov s 1.2 69k. 105k v nafte, ktora ma 320Nm a stovku za 11s je uplny luxus.
Na zrychlenie 0-100 sa hraju deti v skolke, v realnej premavke je to nepodstatne, aj tak vacsina soferov neukvaltuje ani papierove zrychlenie.
12s/100, co robi 0.9T nie je nijak dlha doba, aby to vacsine ludi vadilo.

Nikde netvrdim, ze 90k je nirvana, neviem odkial tie bludy beries, ale ze je to postacujuca motorizacia na dnesne cesty. 30rokov dozadu to bolo 60k. O dalsich 30 bude nutnych mozno 50000k z maleho fuzneho reaktora a auto bude levitovat.
Avatar - Emel
Emel
A Fabia a Punto snad mají být příklad rodinného auta? Pro někoho možná, pro mě ne. Stejně tak pro někoho může být 0.9T optimum, pro mě je to málo.

Já to nikomu nenutím, jen říkám, že moje představa rodinného auta je alespoň kompaktní kombík, poháněný alespoň foukanou 1.2 okolo 110k (což je minimum) nebo 1.4 okolo 140k (což už je příjemný standard). A pokud si to mohu dovolit, pak klidně víc, to není nic proti ničemu.

Pokud mluvím o 0-100, pak nejde o 0-100 samotné, spíš o to, že tento údaj je obvykle dobrou indikací reálné dynamiky auta.
Makovnik
Fabiu a Punto si spominal hore, preto som na to nadviazal. Urcite, v nasich krajoch je to pre mnoho ludi rodinne auto. Ty by si vsak aj tam rad videl minimalne 100k.
Do Supa potom potrebujes 200k, aby nejak jazdil, pritom uplne dostatocny ekvivalent v porovnani voci Fabii a Puntu je motor s cca 120konami, ktore ponuka fukana 1.4, co povazujes za nezmysel.
Tebe to nestaci, tak je to hned nezmysel a nie je rodinne auto, lebo nema 10kg/k.

Udaj 0-100 nie je zaujimavy. Dalsim autom, co jazdim ma 75k naftak a nie je problem predbehnut 1.2tsi 86k alebo som s tym zobral snaziveho golfa s 1.6 benzinom na vyjazde do kopca. Kto nevie kvaltovat, nepomoze mu ani 11.5s 0-100 proti 13.5s.Aj 90k 1.9TDI robi z majitelov pretekarov a dava im pole position na semaforoch, pritom papierovo je to zdochlina. A takto postupne sa mozeme posuvat aj do vyssich vykonovych sfer.
Avatar - Emel
Emel
Vzpomínal, ale ne jako rodinné vozy. Pokud je Fabia auto do města, pak ať je tam klidně HTP, žádný problém. Pokud má ale třeba v kombíku suplovat rodinné auto, pak ano, rád bych tam viděl těch 100 koní. A to, že si to někdo nemůže dovolit, je věc jiná.

1.4TSI není v Superbu nesmysl, je to minimální vhodná motorizace, tak jako v Octavii to je 1.2TSI. Slušný standard je pak 1.8TSI. Měl bys pochopit, že při koupi Superba se neuvažuje tak, že by to mělo jezdit se stejnou dynamikou jako Fabia... kupec logicky očekává, že to bude jezdit líp, mnohem líp.

Ono není problém s tím dieselem předjet ani Ferrari... jen tě prostě musí nechat.

Obecně a snad na závěr... nelíbí se mi tyhle socialistické manýry, kdy má někdo potřebu určovat, co by každému mělo stačit.
Makovnik
S tym dizlom ma nikto nemusel nechat, tie ostatne motory jednoducho nevladali.
Nepochopil si, nevadi.

Superb s 1.4tsi bude urcite rychlejsi, nez fabia s htp. Uz len preto, ze fabia ma cca 15.2kg/k a superb 11.8kg/k.
Ze je 1.4tsi nezmysel, su tvoje slova. Teraz je to uz minimum. Raz tak, raz tak.
Prevaznu vacsinu Superbov, ktore stretnem ma obycajny sivy napis TDI, co znamena obycajny 105k 1.9TDI. Obcas s jednym cervenym I, co je 140k 2.0TDI.
Zaujimave, ze im to vyhovuje a nesupluju Avie.

Ked sa ti tie socialisticke maniere nepacia, tak ich nemaj. Robis prave to, co kritizujes.
Avatar - Emel
Emel
Nerobím, ty jen nejsi schopen rozlišit tři roviny toho co píšu...

- můj osobní pohled na věc, kdy je pro mě dynamika auta důležitá a nekoupil bych si velké a drahé auto se slabým motorem, raděj bych obětoval pár litrů v kufru a asistentů za 50 koní výkonu - tady se bavíme o těch 200 koních
- můj názor na to, co je přiměřené v té které kategorii aut - tady se bavíme o těch 160 pro Superb
- má tolerance a pochopení toho, že někdo nepotřebuje ani to a spokojí se klidně se základní motorizací
novice
Neni to jak u toho rozvodoveho soudu? Kdy manzelovi manzelka nevyhovuje v posteli a vsichni ostatni v sale rikaji, to je ale blbec, vsem vyhovuje jen jemu ne? >:D
novice
Moje starsi auto ma jen 48kW a 0-100 dela pod 10s , asi mam ty kone nejake plnokrevnejsi nebo co. Ale pri plnem zatizeni 4-5 lidi +500l kufr uz jim ty sily ubyvaji. Jinak tvoje predstavy nejsou az tak vysoke, ale svizne se da jezdit i s mene koniky.
Avatar - Emel
Emel
Spíš lehčí auto.

Jistě, všechno se dá. Ale když kupuješ auto za 700.000+... tak proč takové kompromisy?
PKSPKS
Presne tak, kto nevyskusa nepochopi, najprv mi k pocitu zrychlenia stacil Favorit vytoceny k 7000 otackam, bez obmedzovaca, karburator :-)
Potom Felicia 1.6 55kW, neskor Dodge Caliber 2.0 CRD 125kW, teraz Dodge Joureny 3.6 209kW.
Rychlost neprekracujem na pozitok z jazdy a pocit zrychlenia mi uplne staci ked to zosliapnem pri predbiehani, popripade sa rozbieham pri pripajani na dialnicu.
Co sa tyka predbiehania tak je z hladiska bezpecnosti obrovsky rozdiel ak vies dokoncit predbiehanie kamionu za 6s, alebo za 15s. Tam je hlavna vyhoda vykonu.
webpaja
Já netvrdím opak, jen píšu že nehodnotím auta podle nabízenýho prostoru ;-)
_MT_
Prémii si nekupuješ, protože je výhodná. Už z principu jsou to dražší auta a pokud z nich nechceme úplné křápy, tak to tak musí zůstat. Nabízí něco navíc. Otázka je, jestli o to máš zájem a jestli jsi ochoten za to zaplatit.
webpaja
Hurááá :yes:
Makovnik
Preco kupovat a preplacat za Superba? Kup Daciu MCV, kufor velky, priestor tiez, cenovo 1/2 zo Superba. To sa oplati.
stealth01
Ano, nechtěl jsem, aby to vyznělo tak, že tyto vozy si budou rovny. Vždy tam bude patrný rozdíl (už jen v odhlučnění). Jen ty rozdíly nejsou tak extrémní a budou se snižovat při uvedení Superbu III na trh, zatímco vyšší střední ještě nebude "přezbrojená". Jen si prostě říkám, že bych mohl vyzkoušet, jak moc to bude diferentní. Zase ten královský prostor vzadu by mé děti (v součastnosti utiskované mým sedadlem) určitě ocenily.
webpaja
Pokud mají ještě dětský sedačky, tak chápu ;-) . Vždy jsem byl u německých prémiovek rád za plastový záda předních sedadel :-)
Rozdíl v odhlučnění a podvozku zůstane, proto si taky občas rádi připlatíme za prémii...
ryccardo
To jistě bude patrnej zejména na částkách za servis. Proto možná uvažuje o Supovi. Relativně stejná muzika za podstatně jiný peníze.
Huben
rozumná slova.. jenže spousta jedinců si nekoupí Superba už jen proto,že je to Škoda. Přeci jen ve společnosti nebo před holkama je atraktivnější říct,že máš Audi nebo BMW. Jenže takoví lidé se v tom Supu ani nesvezou a nedají mu šanci. Přitom Sup v kombíku 2.0tdi 4x4.. co víc by člověk potřeboval? :-) Až slevní bude doma v garáži :-)
Avatar - Emel
Emel
Jo, jenže tímhle pohledem... proč nevzít Octavii? Opravdu ti těch 10 čísel vzadu před koleny něco dává?
Huben
kupovat nové auto,tak není co řešit. Jednoznačně OIII. Jenže na nové nejsou peníze,takže se bude řešit ojeté. Což je zatím za cca 400kkč nereálné sehnat OIII v 2.0 tdi a ve 4x4. A OII po faceliftu se mi nelíbí. To radši Supa.
Avatar - Stefič
Stefič
ale na tohle se nesmíš dívat pohledem člověka s omezeným rozpočtem. Musíš si představit, že ty řekněme 1,5 mega na auto máš a teď vybíráš...Neřeš rozdíly v oblasti 50k nahoru nebo dolu, to je zanedbatelné.
Je to o tom, že pokud těch 1,5 mega mám a mohu je utratit, pak si jen obtížně dokážu představit, že si jdu pro Superba
Huben
tak v tomhle případě bych to chápal. Ale u Supa se nedostaneš 1,5 mega ani kdyby jsi chtěl. Ale bavit se o autě do 1 mega,tak už z prémie nemáš skoro co pořídit.
Avatar - eliot
eliot
Ale ne každý , který na to má, chce vždy prémii ;-)
Avatar - iudex
iudex
Nedávno som sa bavil s kamarátom, ktorý namiesto Octavie II vyfasoval O III. Oboje motor 2,0 TDI a celkom solídna výbava. Napriek faktu nového auta tvrdí, že celkovo bola O II lepším autom a nijaký posun vpred nezaznamenal. Viac miesta vzadu nedocení, naopak hlučnejšiu zadnú nápravu vníma, dynamicky sa mu napriek číselnému nárastu výkonu auto nezdá živšie a pozoruje tiež šetrenie na niektorých materiáloch. Tiež nedokáže jazdiť s takou spotrebou, ako s O II.
Klaudius
S OIII som sa ešte neviezol, ale aj statické dojmy ukážu snahu šetriť, úroveň šla celkovo dolu.
Avatar - iudex
iudex
Ja som sa viezol, ale predsalen pri predvádzačke človek nedokáže odhaliť to, čo človek, ktorý auto denno-denne užíva.
Klaudius
No to je jasné, akurát už prvý dojem nebol lepší ako u predchádzajúcej generácie, a to je na pováženie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To si objevil Ameriku, o tom se tu diskutuje už rok >:D Stačí si ty auta sám srovnat a hned poznáš rozdíl :-)
Avatar - Mireon
Mireon
Co třeba automat? Pokud se to nezměnilo tak 125KW nafta s 4x4 a automatem do Superba nejde.
webpaja
Po FL už ano.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
s automatem ne... jen s tou parodií DSG.
A to přsto, že mezi "dvouspojkami patři k nejlepším.. ale celá dvouspojka stojí za houby.
:-(
webpaja
V tom případě napišme, že koncern vyjma více než šestiválců nenabízí opravdový automat (bráno i s ohledem na mulťák)
Ondris
BiTDI má pořád HDM, stejně tak celý Phaeton :-)
EDIT: a vlastně i Touareg.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
ano, napišme... a je to smutný.
;-)
Avatar - Emel
Emel
Jak pro koho... majitelé co znám jsou obvykle spokojení až nadšení.
XTad
Proc?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
co proč? Proč není lepší? Taky nevím, proč ho lepší neudělali.
>:-[]

Je to dobrá převodovka, ale nesprávně použitá. V TT s benzínem bude fajn. Její hlavní výhoda je rychlost řazení a to, že není tak dlouho přerušenej přenos výkonu na kola... k čemu je toale dobrý v kombíku s dieselem?
Chci aby to jezdilo klidně.. nevybrovalo... umělo to popjíždět = "klouzat", abych mohl v klidu popíždět po městě a parkovat do řady vozidel na poslední místo... ale nic z toho DSG neumí.
Umí "jen" rychle řadit.
A ani logika řazení není nic moc = používám v 90% případů ruční režim = o okamžiku přeřazení si rozhodnu sám.
Jen u toho nemusím šlapat spojku. Je to dost za ty prachy?
honysek
Nemohu souhlasit. Měli jsme DSG v O2 RS a teď i v O3 RS a nemá to chybu. Pravda že nejsem žádný nadšenec do kvedlání a považuji ho jen za nutnost. PS.: O3 je výrazně tišší (uvnitř), než byla O2....
Avatar - Mireon
Mireon
Mít na toho Allroada už v něm jezdím a na nějakýho Superba kašlu. Allroad BiTDI je nejvšestranější auto pro rodinu i trochu pro radost. Ten zvuk toho motoru pořád nechápu. I 550d M se může jít zahrabat co se týče zvuku.
stealth01
Máš s ním zkušenosti? Já jsem si ho v podstatě už vybral, ale u importéra Audi teď nemají na vyzkoušení BiTDI. Taky bych chtěl zkusit, jak je to se zvukem...
webpaja
Zvuk fantastickej! Opravdu a bez přehánění. Allroad je obecně plavnější a při chtění si zařádit na asfaltkách tomu něco málo chybí, ale BiTDI se povedlo!
Zajeď do Kyjova, myslím, že ho tam ještě mají...
Avatar - Mireon
Mireon
Dá se řešit snížením podvozku pokud jsou i magnetické tlumiče tak úplná pecka, ale pořád má vyšší profil pneu takže máš pravdu :-) i když si troufnu říct že A6 v základu bude jezdit hůř než allroad s magnetama možná i v základu.
Avatar - white label
white label
Jezdil jsem s A6 Allroad BiTDI (bylo to auto importu na pražských značkách) na 20" kolech a auto bylo skvělé nejen po stránce zvuku ("motoru"). Proti A6 je výhodou vzduchový podvozek v základu (navíc s větší možnou světlou výškou, než u příplatkového vzduchu u běžné A6) a větší obvod kol, které mají překvapivě slušný komfort i s 20" disky. Při nastavení podvozku/řízení do polohy dynamic a 8st. tiptr. na sport, se s tím dá jezdit až nečekaně sportovně.
Mám delší dobu A6 alllroad (3.0 TDI/tiptr.) minulé generace a velká spokojenost, zejména interiér a celková úroveň zpracování je s tehdejší 5er/e60 (zejména před face) prakticky nesrovnatelná. Před tím jsem jezdil 530d E39 M-paket, ale to bylo ještě v době, kdy 5er neměla "plnohodnotnou" třídní konkurenci.
hihihi
Urcite neres zvuk, uz neBiTDI je krasne tiche, spis ma lepsi automat ZF 8 stupnu nez 7DSG. I když ja jsem s 3.0TDI 7DSG spokojen, nijak moc necuka a popojizdeni i parkovani perfektni. Jedina nevyhoda je drazsi servis a vymena oleje po 15.000km, u 180kW muzes teoreticky az 30.000, ale ja menim radeji něco po 20.000km. A pak taky vaha, BiTDI je zase o něco tezsi a to se mi uz zda na A6 dost i s 180kW motorem. Rozhodne vem 20" kola, ja mam ted na zimu 17" a nevim zda to není tim, ze nejsou kovany, ale rozdil v komfortu na vzduchu je minimalni, to jsem se tedy docela divil, cekal jsem mnohem lepsi komfort, když je guma o dost vyssi. A zvaz LED, Xenon sviti lepe, ale zase ma asi horsi zivotnost. I když mi to v servise prizvedli a uz je to OK.
Avatar - Mireon
Mireon
Záleží na vkusu. Zrovna já ten zvuk řeším a o tichost mi nejde. Auto tiché je ale stačí přepnout na dynamic mod a člověk si může trošku zařádit a připadne si "skoro" jako kdyby měl pod kapotou benzínovou V8.
Avatar - Mireon
Mireon
Já jsem jezdil v A6 BiTDI a taky v Kyjově měli by tam mít i Allroada. Dá se zvolit kombinace vzduchu a magnetických tlumičů takže si můžeš zvolit jak vysoké auto,ale zároveň tvrdé takže úplně paráda. Jinak ta obyčejná A6 měla 20 kola a hodně mě to překvapilo. Opravdu pohodlné a taky oproti 550d M vynikající spotřeba.
webpaja
S tou snahou PR je to stejný jako napsat o dokonalosti. Naštěstí Superb dokonalej není, je zcela jasnej a zřetelnej důvod ho vylepšit.
V základní verzi příliš krásy nepobral a kombi je spíš akceptovatelný než hezký. Při FL byla obava z možný kanibalizace s OIII a proto se mu vyhnula mnohá technická vylepšení.
Očekávám tedy působivější tvary, lepší proporce vozu a komfortnější jízdní vlastnosti na větších než 16" kolech.
_MT_
"Jít po krku" jsou silná slova, nicméně určitá konkurence tam je. Celkem dost prodejů je se slabšími čtyřválci a tak jim konkuruje cokoli z přerostlé střední. Obzvláště u firem je šance uspět, pokud postaví dobrý produkt. Nejde tedy o to, jestli daná automobilka dorostla do prémie, ale o to, jestli příplatek za prémii stojí za to. Navíc je to Škoda, pokud berou VW/ Audi, mohou pravděpodobně použít stejný servis/ prodejce.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Osobne si dosť dobre neviem predstaviť niekoho kto má reálne prostriedky na to aby si mohol dovoli niečo od D3 a riešil by aj možnosť kúpy Superba. A nemyslím si že materský koncern by chcel mať významnejšieho konkurenta pre Audi alebo Passata. Neočakávam prevratné technológie ale kus kvalitného auta za primeranú cenu. Pchať ho niekam do prémie je tak akurát zbožné želanie.
Avatar - iudex
iudex
No vidíš, a ja takého človeka poznám. Má A6 3,0 TDI a onedlho presadne do Superba. Je síce pravda, že novú Audinu momentálne nechce z "politických" dôvodov (firma je v červených číslach a nechce provokovať novým luxusným autom), každopádne presadnutie do "iba" Škodovky ho nejak netrápi a netrpí tým.
Avatar - wakantanka
wakantanka
A kolko dalsich takych ludi najdes? A sam priznavas ze Supa berie preto aby nebol na ociach. Na druhej strane, ak to kupujem na firmu na dva roky a niesom odkazany len na to jedno auto, tak preco nie. >:D
webpaja
Když musí, zřejmě i řeší jiný věci než trápení a bude se snažit brát situaci střízlivě.
Avatar - iudex
iudex
No nemusí, len pred tými 2000 zamestnancami by to nevyzeralo dobre, keď sa im nezvyšujú mzdy a on by presadol do nového Audi; Škoda naopak ešte budí dojem, že šetrí aj menežment. Ale tipujem, že dlho mu to nevydrží, jazdiť denne Praha-Jihlava po D1 na tvrdom podvozku Supa ho asi nebude moc baviť. ;-)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Před zaměstnanci nebude vypadat dobře, ať si koupí cokoli nového, když je firma ve ztrátě.
Avatar - Snooob
Snooob
No by si sa čudoval, koľko ľudí to bežne robí...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Tak to sa teda čudujem a veľmi, lebo ak nechcem zbytočne provokovať novou A6 alebo E-ckom tak si kúpim o triedu az dve mensie ale tiez prémiu a nie kostitras s okrídleným šípom. Nie som zástancom koncernových áut, ale v tomto danom prípade by bola pre mňa lepšia voľba taká A3 sedan. Určite to bude provokovať menej ako SUP >:D
hihihi
No tedy porovnávat A3 a SuperB...diskuze houstne >:D >:D >:D
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pokud Superb považuješ za dokonalé auto, tak jsi opravdu skromný a nenáročný.
"Škoda SuperB je bezesporu skvělé auto a to jak po stránkách designu, tak jízdních vlastností."

Skvele? Nie, priemerne.
Design? No, mozeme diskutovat, preco je take dlhe auto siroke ako auta o triedu nizsie.
Jazdne vlastnosti Superbu su skvele? Sorry, ale nikdy neboli. Priemer triedy. Skvele jazdi Mazda 6, Ford Mondeo. Nie Superb.
GTI
Prolouskal jsem modelový výhled škodovky v Autotipu na následující roky, je to doslova impozantní. Jako vrchol samozřejmě oprávněně a důvodně ční nový SUPERB. Bude to mistrovský model.

Ambice bych ovšem mírnil. Tvrzení "jít po krku" mercedesu či BMW ve vyšší střední (po A6 ne? :-) nechám velkoryse padnout na margo kratochvilnějšího čtení pro jednodušší a neznalé čtenáře. Jde přece než o to, udržet své prestižní postavení ve střední třídě mainstreamu (včetně supermainstreamu). A to je ta pravá a znalými jezdci ceněná hodnota.

Předznačené třídní (exklusivní) pozice bude dosaženo především zharmonizováním šíře k délce vozu, tedy v podstatě jediné skutečnosti, která je dnes schopna mírné kritiky. A když se tedy zlepší celkový pocit v kabině v oblasti ramen, resp. hlavy, pak nic nebrání tomu, aby SUPERB TŘETÍ - KRÁSNÝ definoval špičku střední třídy v mainstreamu. Jednoznačně a s výjimkou Apoštola osmého - silného i drtivě.

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Avatar - sargis
sargis
Ja velmi dufam, ze SupIII bude vynimocny dizajnom a nebude to iba nafuknuta Octavia III. Ked uz pride o V6 a aj Twindoor, ako spicka ponuky musi zaujat aspon dizajnom, uslachtilym interierom, verim, ze bude nositelom novych "Kabanovskych" prvkov a uplne novych technologii.
GTI
Bude to špička, vím co píšu... ;-)
FRANIK
už jsi ho viděl na vlastní oči. Jinak jo bude to něco jiného. :yes:
holden_holden
ty vis leda kulovy vosle
Avatar - Emel
Emel
Ono těch "skutečností schopných kritiky" (zvláštní slovní spojení) je i dnes víc. V rámci návštěvy saloonu jsem neopomenul Superb prolézt - a musím říct, že jsem se v něm moc dobře necítil. Zejména pozice za volantem je taková podivná - příliš masivní sloupek volantu mě limitoval v hledání ideální pozice, materiály sice příjemné, ale celkový dojem z kabiny pro mě nic-moc, ani nevím přesně proč. Vzadu je to jak píšeš - marnotratná délka ve spojení s omezenou šířkou... na pochvalu je ovšem vyšší sedák a výdechy klimy ve sloupcích.

Mainstreamová střední má několik silných hráčů a tak to zřejmě i zůstane... včetně toho, že Superb bude podvozkově ve všech ohledech ztrácet na Mondeo a Mazdu... a naopak nabídne pár věcí navíc (4x4 třeba).
GTI
Mondeo, mondeo... neznám... ;-) Jinak ano, pozice za volantem (pro pravou nohu) není dnes ideální. To vše bude s nájezdem nového zapomenuto. Bude to absolutní třídní špic.
Avatar - Emel
Emel
No uvidíme. Po nárůstu Octavie může mít Superb problém s udržením ultra-racionálně uvažujících kupců. Prostor už není argument, je tedy potřeba hledat argumenty jinde. Ideální by byl design... pokud by Superb dokázal Octavii (vč. připravované CC) zastínit, asi by to stačilo, spousta lidí kupuje očima a spousta firem by to vzala jako prestižní záležitost. A jinak... jízda a komfort, to jsou typické devizy střední třídy.
jamp
Ani sedadla nie su k mojej chrbtici moc milosrdne. Minuly mesiac som isiel so supom II pozriet horu Rip ( to ste praotca nemohli preniest cez pohranicne hory s Nemeckom ? :-) ) a po 550 km som bol schopny len vecere a do postele, moje krize si asi opakovali cestu po D1. Tu istu cestu s predlzenim do Chemnitzu som presiel potom Focusom s vraj sportovymi sedadlami, a ako Janosik po masazi na deresi ( drevena lavica kombinovana s masazou bicom alebo palicou ) som sa urcite necitil. Toto by mali na Superbe 3 vyriesit, uzke sedadla su pre modelky do 60 kil a 30 rokov, ale nie pre 92 kiloveho pana v rokoch.
Avatar - Emel
Emel
A potkal jsi praotce cikána :-)?
jamp
Bohužiaľ nepotkal, prišiel nás aj vás navštívť aj s celou rodinou a nechce sa mu domov. Ak by sa vrátil domov, tak by som mohol s radosťou napísať, že som ho potkal :-!
XTad
A to byly jake sedacky? Ty zakladni, nebo ty lepsi?
jamp
Superb nie Laurin, ale ani zaklad, vyhrievane predne aj zadne s bocnym airbagom vpredu aj vzadu ( a samozrejme hlavovy od predu dozadu ) pred 2 mesiacmi mu skoncila 4 rocna zaruka, takze presne neviem, ale zaklad to nie je. Nejake lepsie bocne vedenie , ale su uzke a zaboha neviem, kam by som sa v zakrute smykol, ked zlava su dvere a sprava stredova schranka. Ale su zle tvarovane, lebo aj zbytocne tvrde vo focuse ma tak nenicia. A v teste noveho Golfa som cital, ze na rozdiel od minulej generacie su sedadla prijemne meksie. :-) . Logike sedadiel nerozumiem, dofukovanie sedadiel v MB E v zakrute je otravne, vo focuse nic nedofukuje a nemam pocit, ze by ma chcel vylozit v zakrute dverami :-!
Atila_
Myslim, ze Superb se Mondea moc bat nemusi. Ustup Fordu z evropskych pozic je vice nez zrejmy a asi i trvaly. Otazkou stale je kdy vubec bude nasazen Ford Fusion jakozto nove Mondeo, kteremu letos uz budou tri roky a u ktereho stale neni potvrzeno ani to, ze se ukaze v roce 2014, byt se zatim septa o konci 2014 jako o terminu nasazeni. I kdyby nakonec nasazen byl, tak v dobe uvedeni Superbu III to bude ctyri roky stary model auta urceneho primarne na mene narocne americke trhy a jako takovy proti nemu klidne muze mit i lacina skodovka technologicky naskok. Navic cenova politika Fordu na evropskych trzich je primo likvidacni, viz aktualni Focus a jeho prodeje.
Avatar - Emel
Emel
Já Mondeu věřím... je to tradiční hráč a myslím, že si své kupce udrží... a že nepřipustí technologický náskok Superbu. Největší slabinou byl interiér a to je snad vyřešeno.
hikeen
Focus se neprodava ve sve tride zas tak zle ale bylo to i lepsi...

Nove Mondeo bude letos. Dost mozna bude predstaveno rovnou s nejakym FL.
Podle testů v US to není vůbec zle. A kamarád, který sedlá Passata byl z Fusiona, kterého měl na služebce nadšen...

Ford určitě nikdy pozice nevyklízí ale z pohledu peněz bylo potřeba se zaměřit na jiné trhy. A v Čině a jinde se daří velmi dobře. Focus se globálně přetahuje o nejprodávanjší auto na světě. 1 milion za rok není myslím zle...
webpaja
Je pořád potřeba si uvědomit, že Sup není žádnej nováček. Příjemnou atmošku vytvoří dohněda laděná verze L&K, to se mi moc líbí. Jinak nemůžeš kromě přemíry prostoru na dýlku čekat už žádný úžasný věci. Je to už postarší kousek a podle toho je potřeba ho hodnotit.
Soused měl předchozí gen XC70, pěkná, udržovaná poFL verze. Když najel 250kkm, koupil si Supa…pojezdil rok a vzal předváděčku poslední XC70. Rozdíl je markantní i pro čerstvýho držitele ŘP.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nové Mondeo prý uvažuje montáž 4x4, takže se po 3 generací snad vrátí :-)
webpaja
Jsou dvě věci jak píšu výše Stefičovi, jednak vzhled (z některých úhlů spíš nevzhled) a pak líp nastavený odpružení. Poslední jízda, kterou jsem se Supem absolvoval byla v kombi 4x4 s DSG na 18" kolech. Tam, kde je ještě Passat relativně komfortní (v rámci třídy, nebavme se o německý trojici, ta je jinde) už Sup poskakuje a natřásá.
Technický fičury přijdou jako samozřejmost, ty neřeším.
XTad
Az tak? Ten rozdil v komfortu je ale hlavne pri nizkych rychlostech (do 30 km/h), ne?
webpaja
Az tak, bohužel to nevylepší ani vyšší rychlosti a D1 v pravým není zrovna ideál.
Avatar - Iv8
Iv8
Superb první - kroutící se
Superb druhý - neforemný (úzký)
Superb třetí - dvoulitrový ?
MariAchi
Superb druhý se kroutí taky dost, to je ostatně důvod, proč ruší twindoor - tak dlouhá kastle nemůže jako liftback fungovat, kór když je třeba šetřit na materiálech a tedy i na skeletu.
Avatar - Emel
Emel
Spíš to kór... A7 myslím problémy nemá.
MariAchi
Jojo, kdyby nacpali do Supa tolik vysokopevnostní oceli, jako do A7, stál by pak jako...no asi jako ta A7 :-)
Atila_
Nejdrive se rozplyva jak bude Superb tvorit "spicku nasi nabidky" a nasledne se prizna, ze se na nem setrilo do te miry, ze nezbyly penize ani na dva panty navic pro twindoor. >:D Na druhou stranu twindooru skoda nebude, pres vsechno nadsene kvileni ceskych motoristickych novinaru to byl celkem nesmysl co akorat kurvil design zadni casti vozu.
Zruseni sestivalce neni prekvapujici, uprimne on to byl celkem nesmyslny motor uz v minulem Superbu, kde se prodaval hlavne proto, ze to byl dlouhou dobu jediny spolehlivy benzin v nabidce a kazdy holt nechce vhodnejsi diesel.
Avatar - Emel
Emel
Proč myslíš, že byl šestiválec nesmyslný? S tím rozhodně nesouhlasím. Myslím, že v Německu měl přes 10% prodejů... střední třída se nekupuje striktně přes peněženku.
Avatar - iudex
iudex
Mainstreamová stredná sa stále kupuje hlavne cez peňaženku. Tiež však nesúhlasím, že V6 bol nezmyselný, aj keď z iných dôvodov, ako Ty. Podľa mňa hlavným prínosom verzie 3,6 bola prestíž spojená s motorom V6 a budovanie image modelu i značky a motorická prevaha nad konkurenciou. Ostatne najlepšie to vidno na tunajších diskusiách: koľkokrát otrepal GTI fanúšikom konkurencie (Mondeo a pod.) o hlavu fakt, že Sup mal šesťvalec (popri 4x4 a DSG hlavný argument v prospech Supa). ;-)
Avatar - Emel
Emel
Píšu, že se nekupuje striktně přes peněženku. Totiž... čistě racionálně je Octavia (třeba RS TDI) plně vyhovující auto i pro poměrně náročného zákazníka. Pokud se někdo rozhodne jít do Superbu, pak to znamená, že se nespokojí s "plně vyhovující", ale hledá něco navíc.

A motor to zřejmě nebude. 220kW vs. 160kW je fajn, ale pořád je to (jen?) 2.0TSI. Třeba bude argument možnost kombinace s 4x4, nevím.

Nechce se mi teď hledat čísla, ale V6 nebyl jen o prestiži modelu na diskusích, ten motor se dost slušně prodával.
XTad
Je to druhy nejprodavanejsi benzin (po 1.8). Naopak dvoulitr se prodava nejmene i kdyz je o sto tisic levnejsi. Tak, jako tak, tvori asi 3% prodeju, jelikoz 90% jsou diesely.
Avatar - Emel
Emel
Mám pocit, že jsem viděl někde podíl V6 12% na prodejích v DE...
XTad
To je mozne. U nas na tom asi taky nebude nejhure, jelikoz sestivalce pouziva vlada a spoustu cechu predstava vlastnit nejsilnejsi skodovku a jeste se sestivalcem taky zlaka. Ty 3% jsou zpusobena zejmena tim, ze v cine se sestivalec vubec nenabizi, vrchol tam tvori dvoulitr s dvema vyfuky [odkaz] a z indie byl stazen kvuli nizkym prodejum.
Atila_
Jenze RS TDI v plne palbe stoji velmi podobne jako srovnatelne vybaveny Superb, takze to neni moc argument pro to, ze nekdo chce nadstandarne drahe auto. :-)

Motor V6 se prodaval slusne, protoze nekteri lide nechteji diesel a pak uz byla jako varianta jenom problematicka 1.8TSI, protoze 2.0TSI prisel az pozdeji a navic to take zadny zazrak moc neni.

Hlavnim problemem V6 u Superbu je zoufala 60 litrova nadrz se kterou ma dalnicni hltac kilometru Superb podobny dojezd jako nakupni taska Fabia a to je velke minus.
Avatar - Emel
Emel
RS TDI stojí 640 a ve výbavě toho moc nechybí.

Superb 2.0TDI stojí taky 640... jenže v základní výbavě Active a má jen 125kW (RS má 135kW). Srovnatelně vybavená Elegance stojí 789.
Atila_
Kdyz si do RS TDI dokoupim kuzi, navigaci, DSG a dalsi vybavu co ji chybi, tak s ohledem na to jakou u vybaveneho Superbu dostanu slevu bude rozdil v cene par desitek tisic.
Avatar - Emel
Emel
Kůže pro ORS stojí 7.500 (už v základu je polokůže). Pro Superb se připlácí 51.600, případně 60.500 za odvětrávanou. DSG stojí 50.000 v Octavii a 80.000 v Superbu.

Fakt nevím kde v tom vidíš nějaké úspory ve prospěch Superbu...
Atila_
Z zakladu ORS je kombinace kuze + latka, za priplatek kuze, u Superbu muzu mit kombinaci kuzi + alcantara za dvacet tisic v ramci Elegance Plus paketu.
Kdyz to cele dorovnam na stejnou vybavu (navigace, parkovacky, kessy a takove ty bezne veci), tak jsem u OII na 770.000Kc, u Superbu II 931.1000Kc. Na Superb II mi ted nabizi 15% slevy bez vyjednavani v ramci obecne nabidky to je 790.000Kc, na OIII jakozto novy model specialne v RS neni nabidka na slevu zadna. Fakticky rozdil v cene pred prichodem do prodejny je tudiz olbrimich dvacet tisic korun.
Avatar - Snooob
Snooob
Aj na O3 (vrátane RS) dostaneš zľavu 14-15%
Avatar - Emel
Emel
Octavia RS je sleva 15% bez problémů taky, na operativní leasing až 20%.
Avatar - iudex
iudex
15% na RS? Hezky, ja som bojoval o každé percento. ;-\
Avatar - Emel
Emel
18% ;-) ... ale na firmu.
Avatar - iudex
iudex
Hm, tak na firmu a eventuálne na lízing, to je iná vec. Ja ako FO platiaca cash nie som natoľko zaujímavý, aby ma ocenili 18%. ;-) 8-s
Atila_
Srovnavejme srovnatelne. Tech mnou zminovanych 15% sleva je nabidka pro fyzickou osobu bez dalsiho vyjednavani, proste nabidka pro kazdeho kdo jde kolem. Srovnatelna sleva na OIII proste neni. To ze jako firma, nebo VIP zakaznik muzu dalsim vyjednavanim ziskat slevu i na OIII to je samozrejme pravda, ale za takove situace zase ziskam vetsi slevu i na toho Superba, cimz se mi ta cena zase srovna.
Avatar - Emel
Emel
Ale ty nesrovnáváš srovnatelné. Srovnáváš ceníkovou cenu Octavie s tím, jakou slevu ti někdo nabídl na Superb.

Upřímně nevím, jakou slevu dostaneš na Octavii jako fyzická osoba... ale jsem si jistý, že to nebude 0. Osobně bych tipoval něco okolo 10%. 14% dostane na Octavii bez vyjednávání jakákoli firma.
Avatar - iudex
iudex
Bude to nejak tak. Kamarát teraz kupoval Rapida ako FO a vyhandloval 8%. Cez 10% za fyzickej osobe už veľmi ťažko dostáva.
Avatar - Emel
Emel
Docela by mě zajímalo, jak se v tomhle liší Rapid a Octavia... a případně CZ a SK.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
No, 1.8 TSI problematičtější než šestiválec rozhodně nebude, spíše naopak, a část prodejů V6 určitě ukrojily vládní a teď i policejní vozy. Jinak s tou nádrží souhlas, ale to je holt hlavně tou prodlouženou platformou G5.
Daducha
Snizena strecha... co to jako ma byt? Vysoky ponton a pruhledy jak v tanku nebo neco na zpusob A6? Jinac s tim twindoorem se chvastali jake to je terno a vida... Ale drzim palce at ma S3 lepsi proporce a aby byl takovym stylovym zjevenim jak pisou :-)
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
něco na způsob Passta přece.. proto musí mít všechny ty systémy n aparkování a přejíždění z pruhu do pruhu.. protože z něho prostě není vidět.
:-(
Avatar - jozephko
jozephko
Peniaze sú jedna vec, ale druhou - podľa mňa rovnakou podstatnou príčinou odklonu od Twindooru - je obmedzenie dizajnérov pri návrhu zadnej časti auta. "Mačkopes" v každej oblasti vždy stráca na kráse. A práve zadná časť je (aspoň podľa mňa) z hľadiska dizajnu najkontroverznejšou časťou lifbacko-sedanu. Kombík je pritom ok.
Avatar - iudex
iudex
Úplný súhlas.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Aby bol širší a v interiéri lepšie riešený ! To je to, čo by ma asi najviac potešilo .
A vôbec by som nenadával keby vyzeral takto [odkaz] :yes:
Klaudius
A prečo stále akýsi odkaz na históriu? SuperB je béčko, ja chcem SuperA. :-)
MariAchi
Jako superAygo?
Michal Stehnij
To že Superb půjde "po krku" MB E či BMW 5 není ničím jiným než zbožným přáním automobilky. Možná to bude platit v několika málo případech na trhu u nás, ale v celoevropském měřítku o tom pochybuji. Je to stejně absurdní, jako když se v PR materiálech některých automobilek mluví o sportovnosti u aut, která sportovní nejsou. Jinak se samozřejmě nedá Superbu moc co vytknout a jako služební auto by mně neurazil. Jinak těm natvrdlejším, nevím proč by redaktor nemohl zmínit to, že by automobilka chtěla, aby model konkuroval určitým modelům, to nemá s novinářskou ctí nic společného. Těm, kterým bude chybět Twindoor, vzkazuji jediné. Máte kombi ne? Chápal bych dvojici sedan - kombi, ale Twindoor - kombi byla z hlediska nákladů zbytečnost.
JaMM
V pociatkoch bluznili, ze Skoda pojde po krku Volvu!!! ;-)
MariAchi
To byla fakt hloupost, prodávaj podstatně víc :-)
jamp
To myslis tu nahradu brzdenia pred prekazkou, co ma Volvo, a Skoda dava nieco podobne , tusim TSI - s nasim autem ani nevyjedete, rozsypou se rozvody, vzdyt v provozu by se vam mohlo neco stat ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
:yes: řetízkovej kolotoč z cirkusu Wolfsburg se roztáčí, to bude show.....

Aneb když má někdo z ostudy kabát a dělá že se nic neděje. A ovce to kupují dál >:D
Avatar - Emel
Emel
A proč děláš že se nic neděje? A co se vlastně děje :-)?
Avatar - Barrichello
Barrichello
Autobild, ocenění pro VW ŠirokoDaleko...další v řadě řetízkovýho kolotoče....hledej, šmudlo >:D
Avatar - Emel
Emel
Pokud narážíš na dlouhodobé testy AutoBildu... nelze si nevšimnout, že VW šel v poslední době nahoru - nové Polo a Ibiza, Alhambra, Yeti, Tiguan, Superb, Golf... a nakonec po reparátu i Touran.
pogo26
Třeba jen testované kousky dostávají lepší servis než v dobách, kdy VW drželo všechny spodní pozice. :-)
Avatar - Emel
Emel
Třeba... pak je to ovšem spíš omluva pro ty na konci žebříčku, pokud jejich závady nebyly způsobeny nekvalitou výroby, ale lajdáckým servisem (tak to ovšem není, protože závady se objevovaly ještě před návštěvou servisu).
pogo26
Třeba teď mají nějakou zvláštní preventivní péči. U Autobildu bych se nedivil.
Avatar - Emel
Emel
Že by opět spiknutí? A ty testy ze dna žebříčku předtím... to spiknutí nebylo? Ach jo... když se výsledky hodí, pak jsou objektivní, když ne, je to podvod.
pogo26
Tak si někdy ty jejich testy přečti. I samotní Němci už tomu říkají VW-Bild.
Avatar - Emel
Emel
Občas je čtu a nevidím tam nějaký nesoulad s tím, co se píše jinde. A dlouhodobé testy jsou zpracované z mého pohledu velmi dobře, včetně finální rozborky atd.
Avatar - Emel
Emel
Když se výsledky hodí, jsou objektivní. Když ne, je to podvod. Říkám to správně?
MariAchi
Naprosto přesně, jens vynechal spiknutí :yes:
Avatar - white label
white label
:yes: :yes:
Avatar - white label
white label
A, že ses taky tak "nedivil", když v tom Autobildu vycházely velmi negativní výsledky dlouhodobých testů produktů VW??? Neklesej (diskusně) zbytečně na úroveň některých (nejmenovaných) nicků...
pogo26
Jen se snažím logicky přemýšlet. To mně šlo vždycky nejlíp.
Avatar - white label
white label
Jenže evidentně používáš různou logiku, jak se ti to zrovwna hodí... , čehož jsem si tu zjevně nevšiml jen já... ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Narážím na Ocenění Die Goldene Möhre („zlatá mrkev“), to totiž německý časopis Auto Bild uděluje automobilům, které způsobily svým majitelům největší trápení. :-)
pogo26
To je ale čtenářská anketa, kde názory redaktorů nehrají žádnou roli. A výsledky jsou docela zajímavé.
Pořadí od nejlepšího:
1. Land Rover
2. Nissan
3. Renault

Pořadí od nejhoršího:
Alfa Romeo
Škoda
Dacia
KIA

Nejhorší auto:
VW Scirocco
Chevrolet Captiva
Škoda Yeti

V roce 2012 tuto cenu dostal VW Touran.
Avatar - Emel
Emel
Dlouhodobé testy ale přece taky nezávisí na názorech kohokoli, je to objektivní metodika... a naopak, zfalšovat se dá klidně oboje.
pogo26
S tím autem jezdí redaktoři a tuším, že i v servisu asi vědí, že jde o test.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Já psal někde o tom že to udílí redaktoři?

Od lidí to bývá mnohem víc realistické a svědčí to o tom co je TSI za brak >:D
Avatar - Emel
Emel
Vidíš, a to prý je AutoBild jen prodlouženou rukou koncernového marketingu...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
a proč se tahá pod každou diskuzi o Fiatu skutečně špatná zkušenost s korozí,která platila naposledy pro Ritmo?
>:-[]