Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb třetí generace přijde o Twindoor i šestiválce

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 2. 1. 2014 • 06:12
264
Pamatujete si, když se mluvilo o tom, že první generace novodobého Superbu nedostane nástupce? Nakonec se tak stalo a chystá se i třetí řada.

Nový Superb zůstane největším produktem mladoboleslavské automobilky. Šéf Škody Winfried Vahland jeho budoucnost potvrdil na další dekádu. „Nový Superb bude zjevením, pokud jde o styl a výkon. Pro příštích deset let bude tvořit špičku naší nabídky.“ Znovu se očekává, pokud jde o velikost, umístění na rozhraní segmentů, tedy střední a vyšší střední třídy. Má tedy být opět větší než většina soupeřů.

Dostane novou modulární platformu MQB, respektive její nejdelší variantu, což sníží hmotnost. Zhruba polovina dílů má být shodná s osmou generací Volkswagenu Passat, která se představí ve stejné době. Zůstanou dvě karosářské verze. Systém otevírání zadního víka Twindoor, který promění klasický tříprostorový sedan v liftback, však nepřežije. „Je to příliš drahé,“ řekl Vahland.

Počítá se pouze se čtyřválci, snížení spotřeby je prvořadé. Šestiválce tedy zmizí a motorem s největším zdvihovým objemem bude dvoulitr, pochopitelně s turbodmychadlem. Špičkový výkon by však měl dosahovat hodnoty přes 220 kW. Design se zaměří na co nejlepší aerodynamiku. Podle šéfstylisty Jozefa Kabaně očekávejme výraznější tvary s agresivnější přídí a sníženou střechou. Kapota dostane výrazné spáry a boky dominantní prolis.

Třetí Superb nového století bude konečně dostatečně široký. Objeví se během příštího roku a dostane i verzi plug-in hybrid. Škodovka by s ním chtěla jít po krku Mercedesu E a BMW řady 5, doufejme, že nikoli pouze cenou. Spekulovalo se dokonce opět o konci modelové řady a náhradě velkým SUV, ale to přijde během dvou, maximálně tří let navíc jako doplnění nabídky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Mireon
Přehnaná očekávání
| 13. 1. 2014
Záleží na vkusu. Zrovna já ten zvuk řeším a o tichost mi nejde. Auto tiché je ale stačí přepnout na dynamic mod a člověk si může trošku zařádit a připadne si "skoro" jako kdyby měl pod kapotou benzínovou V8.
Avatar - Mireon
Přehnaná očekávání
| 13. 1. 2014
Dá se řešit snížením podvozku pokud jsou i magnetické tlumiče tak úplná pecka, ale pořád má vyšší profil pneu takže máš pravdu :-) i když si troufnu říct že A6 v základu bude jezdit hůř než allroad s magnetama možná i v základu.
Avatar - Mireon
Přehnaná očekávání
| 13. 1. 2014
Já jsem jezdil v A6 BiTDI a taky v Kyjově měli by tam mít i Allroada. Dá se zvolit kombinace vzduchu a magnetických tlumičů takže si můžeš zvolit jak vysoké auto,ale zároveň tvrdé takže úplně paráda. Jinak ta obyčejná A6 měla 20 kola a hodně mě to překvapilo. Opravdu pohodlné a taky oproti 550d M vynikající spotřeba.
Znovu stejná chyba?
| 4. 1. 2014
OK
Avatar - white label
Znovu stejná chyba?
| 4. 1. 2014
Jo, Superb I neměl v nabídce 4x4, ale klidně mít mohl, stejně jako tehdejší Passat (3B/B5, 3BG/B5GP) s "podélným quattrem", i když značeným jako Syncro/4motion.
Šlo mi hlavně o to, že Superby I a II neměly stejný technický základ (stejně jako Passat B5 a B6) a používaly techniku dobových (technicky odlišných) Passatů. Superb I odpovídal prodloužené "čínské" verzi Passatu (Lingyu).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku