Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - jurajos
???
| 3. 1. 2014 11:01
Málo miesta na zadných sedadlách??? LOL! 8-s
Avatar - Enthusiastic.driver
Nevkusné
| 3. 1. 2014 11:34
Vůbec se mi ten aero packet nelíbí. Vzhled porschebijce a výkony sotva stačící výkonnějším dvoulitrovým dieselům prostě nejdou moc dohromady. Kola utopená jako v tuzingové kreaci Franty ze Lhoty.. Ne, takhle prostě ne...

Pozitivní je, že se na internetu válejí nabídky na nová auta bez aero packetu za ceny hluboko pod 700 tisíc, což už je zajímavá suma.
Nevkusné
| 3. 1. 2014 11:36
Souhlas, kdyby alespoň vyměnili kola... ;-\ Na to jak je standartní auto pěkné, je toto opravdu nevkus... Navíc málo místa na zadních sedačkách >:D
Avatar - boost.
Nevkusné
| 3. 1. 2014 11:53
Jo, Toyobaru na standardních kolech vypadá příšerně a s Aero Kitem dvakrát tak víc.

Kola dělaj auto. [odkaz] :yes:
Avatar - woody-alien
Nevkusné
| 3. 1. 2014 11:54
Naprostej souhlas. Když jsem to viděl, tak si říkám, že s tímhle bych se snad styděl někam jet....a to nejsem zrovna cimprlich. ;-)
Avatar - SCHROJF
Nevkusné
| 3. 1. 2014 13:22
Suhlasim,hrozne,ale zasa zajtra potrebujem vyprasit koberec,nemate niekto tento Aero kit? ;-)
Avatar - J@...
Nevkusné
| 3. 1. 2014 13:37
V podstatě bych řekl, že raději přidám 50k a koupím normální verzi, protože tohle je fakt hrůza, takové křídlo si může namontovat v dnešní době jen idi..... , navíc polepy tě řadí také do jisté skupiny, kde zrovna já osobně bych nechtěl patřit. Ještě tak kompletní změna barvy ok, ale tohle???
Avatar - EauRouge
Nevkusné
| 3. 1. 2014 13:43
Souhlas, je to zbytečně vulgární a křičí z toho pubertální kýč na všechny strany.

Přitom ve standartu(EU) vypádá líbivě, zajímavě a tak akorát agresivně. Prostě na první pohled člověk ví co má čekat. Osobně bych sundal i to malé křidélko, které nabízejí ve standartu. Kola jsou taková nijaká a jak píšeš, trochu utopená. Což se dá jednoduše vyřešit hezkými, tak o palec většími koly.

Koukám, že podobnou nemocí neustálého šmejdění netrpím sám. V Německu je teď obrovský výběr nových a zánovních GT86 a BRZ, za rozumný peníze. Je to mor, ale pořád odolávám.
Avatar - Enthusiastic.driver
Nevkusné
| 3. 1. 2014 13:49
Jo, šmejdění mám takyna denním pořádku... Bohužel rozpočet vyjde sotva na jetou S2K nebo Z3 Coupé, než na zánovní Toyobaru..
Avatar - woody-alien
Nevkusné
| 3. 1. 2014 13:56
Ještěže to šmejdění není skutečně fyzického rázu. Koukám, že bysme se tam nejspíš ušlapali. >:D Jj, rozpočet je oč tu běží. ;-)
Avatar - iudex
Nevkusné
| 3. 1. 2014 14:39
Súhlas. Keď som nad Toyobaru chvíľu uvažoval, práve toto ma štvalo: tuzingový aerokit v základe a nenápadnejšia základná verzia exteriéru až za príplatok? Tento aeropack je pre pubertiakov hrajúcich Need for speed, nie pre dospelého chlapa.
Avatar - woody-alien
Nevkusné
| 3. 1. 2014 14:50
Jj, je to podobně adekvátní jako "off-road" rám na předku Xsary Picasso. A to jsem opravdu viděl, zas tak bujnou fantazii nemám. 8-s
Avatar - N6600
Nevkusné
| 3. 1. 2014 16:10
Videl som jeden kus v OC Flora, v Prahe. Presne v tejto farbe. Musim uznat, ze na fotkach to vyzera divne, ale v reale je to fakt o kus lepsie.
Avatar - CHerokee
Nevkusné
| 3. 1. 2014 17:07
Souhlas, podobně.
Avatar - chup44
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 11:51
"V přímém směru ale moc působivý není a plné akcelerace se dočkáte jedině tehdy, když budete správně pracovat s převodovkou." A presne o tom toto auto je.Atmosféru treba točiť,to vie snaď každí a nemôže sa od nej čakať,że pri 70km/h na šestke vystrelí ako raketa...Na druhej strane je všetko okamžité a nevzniká žiadna turbodiera.A tie pneumatiky by tam mali byť preto také úzke,aby sa auto dostalo čo najlahšie do šmyku ;-)
Avatar - boost.
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 12:00
:yes:

Sice by to asi trošku víc výkonu sneslo. A je pravda, že charakteristika motoru není úplně ideální, kdy ve středních otáčkách je díra a pak to najednou ve vyšších skokově oživne. Aspoň tak si to pamatuji, nechce se mi to hledat teď... Ale teda nechápu, co testér očekával - zátah vodspodu jak u nafty, aby nemusel tak řadit?
Avatar - Katikakus
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 12:06
" plné akcelerace se dočkáte jedině tehdy, když budete správně pracovat s převodovkou."

VWaverko, není náhodou zábava za volantem a řidičské umění právě o tomto? Já zapomněl, s kým mám v osobě autora článku "čest"... 8-s :no:
Avatar - CHerokee
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 12:28
Toto auto by mělo velmi pravděpodobně šanci stát se kultovým - díky kvalitě, vzhledu, vlastnostem a ceně. Kdyby mu přidali 50 koní!
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 12:52
Řekl bych, že auto už kultovní je --> nebo myslíš, že ten humbuk kolem je jen módní vlna? :-)
A 200 koní by úplně stačilo, kdyby to byli poctiví EURO 2 nebo EURO 3 koně...
Avatar - Deathstar
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 12:55
Na co o 50 koní víc?.
Když je auto takhle lehký a obouvá gumy z Priusu, je 200 koní úplně akorát.Akorát by přišlo o tu hravost a ovladatelnost v nízkých rychlostech..
Ten kdo si tohle auto koupí,nemá potřebu závodit na dálnici s třílitrovejma dieslama BMW..

Je to něco jako s hot hatchi.Do cca 250 koní je záruka dobré zábavy(Megane RS,Alfa Giuletta,Focus ST..)..Jakmile se to s výkonem přežene (Astra OPC-280 koní,Focus RS-300koní),je z auta nedotáčivá bestie, s krouťákem co tahá za volant..

V takhle lehké a ovladatelné zadokolce je 200 koní akorát,pro její účel..
.Pokud bude nakonec někdy silnější verze(boxer+turbo..),bude podle mě jen horší a nervóznější..
Avatar - CHerokee
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 13:06
Hoši nesouhlasím s váma. Kultovním rozhodně není a neprodává se podle předpokladů. Nevznikají kluby příznivců jako u Mazdy MX 5. Nebo třeba ve srovnání s 350 + 370 Z. Proto se zatím odsunul i kabriolet. Mrkněte na prodejny... stojí jím tam starší kousky. Kultovním je Subaru WRX, ale i proto, že má kromě vlastností i krásný zvuk z laděného výfuku a dost výkonu i v přímce. S 250 - 300 koníky by se dalo blbnout více a na rovince by takto výhružně se tvářícímu vozu neujela rodinná Octavie.
Avatar - Deathstar
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 13:17
Ne a ne:)
Zaprvý pochybuju,že by jakákoliv Oktávia ,kromě RS,ujela..a i to RS by mělo při své váze problémy nějak jednoznačně ujet,musel bys Rso fakt hnát aby si Toyotě ujel..

Zadruhý ,99% těch ,kdo si koupí tuhle Toyotu/Subaru,tak nejsou zrovna řidiči co se honí po dálnici.Ujíždějící Oktávie RS na dálnici,se "závodníkem" co ji dře jak starou bábu,tak takoví lidé někoho,kdo má Toyotu GT, myslím fakt nese*ou..

S 300 kobylama vzadu,umí trhat zadkem každej,stačí vypnout ESP a přehnat plyn,ale právě těch 200 koní a úzké gumy, znamená dokonalou ovladatelnost a možnost je naplno využít..

300 koní na zadku stejně všude nevyužiješ jedeš na 70% auta,tady můžeš na 100%.

Kdyby tohle auto mělo 300 koní už by muselo mít široké gumy,auto by bylo humpolácké a aby se s ním dalo blbnout musel by člověk jet jak pako..
Takhle se dá bavit i v rozumných rychlostech a v tom je síla tohohle auta..

A když je dobré šasí i 150 koní stačí k zábavě,i 120 stačí:)

Tohle auto je rozhodně prodávané a oblíbené velmi..
Avatar - Warrual
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 14:39
Přesně, není to pro dacany co mají potřebu jezdit dvěsta na okresce ale chtějí si užít i tu rovinku mezi zatáčkama
Avatar - CHerokee
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 17:26
[odkaz]

listopad a říjen prodej = 0 kusů. Škoda, že ti co tady píšou o kultovním autě s dostatkem výkonu nejdou a jednu si raději nekoupí.

300 koní na zadku jsem měl v SLK 350. Jistě, naplno je využiješ akorát na rovince. Ale auto by mělo mít vždycky nějakou rezervu. Na motorce využíváš většinou 20 - 30 % jejího potenciálu ;-).
Avatar - KANKUNEN
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 13:19
Tak to je, ten kdo má na auto pro zábavu má už v garáži cosi co má víc jak 100 koní, aby potěšení z jízdy bylo kompletní. Motor je srdce auta.
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 13:30
Stojí na prodejnách v Evropě... V Japonsku a USA jim trhají ruce, možná by trhali i v EU, kdyby to stálo kolem 650, jak tady před třemi lety všichni předpokládali.

Fanouškovské stránky a kluby příznivců. Ehm, kolik znáš světových fanouškovských stránek k MX-5? Toyobaru jich má totiž zhruba stejně...

Internet je plný aftermarket vizuálních a performance dílů. Jak jsem psal, Toyoabru je svým způsobem kultovní už teď (slintají o něm hory fanoušků) a je na nejlepší cestě být stejně kultovní jako MX-5
Avatar - CHerokee
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 17:32
Ty ty auta prodáváš? V USA je tohle legrační motor, který není ani pro sekretářku. Vždyť já mám podobný objem v americké motorce. V Evropě prodeje nic moc, u nás mizivé. Srazy majitelů MX5, GTIčkařů... potkávám běžně, ale hybridy od Toyoty jsem nepotkal.

V Asii nevím, to je zcela odlišný trh.

Jak píšu, všichni místní, co ji oslavují povinně koupit... ať ji k nám nepřestanou úplně dovážet. Já tomu vozu fandím, jen měl být buď levnější, nebo za ty peníze +50 - 100 koníků a bylo by to zajímavé. Takto si fandi sportovních aut dál válí v Evech a starších WRX STI, popřípadě šetří na nové modré subárko, co se chystá.
Avatar - Deathstar
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 18:19
A proto,že je to v USA,kde má většina aut automat a jsou to obrovské nevzhledné krabice,tak proto je motor v Toyotě špatný,jelikož je malý..

Protože co je emerický,to je správný:)
Tvoje argumenty baví kolego.

Jak jsem napsal níž,kritzovat GT86 za "malý" výkon je blbost,ten výkon naprosto stačí účelu auta.A když má někdo problém a komplex,že ho může předjet 3.0 diesel,tak by upgrade potřeboval spíš ten dotyčný, než to auto..

Jako kritizovat Nissan GTR za to,že není moc hezký.Ano není tak krásný jako Ferari,nebo emoce vzbuzující jako Lambo,ale svoji úlohu,rychlého,precizního auta za každé situace a na každé silnici, plní na 100%.

Stejně tak GT86 plní úlohu malého obratného sporťáku s atmosferickým motorem a přiměřeným výkonem,na 100%.Tečka:)

PS:všichni pořád řvou, i tady na diskuzi,jak jsou všude turba,jak chybí zábavná jednoduchá atmosféra a když ji někdo nabídně a navíc ve formě opravdu skvělého auta,tak je to zase špatně a má málo koní.

Toto stěžování je typicky české,aneb nikdy se nezavděčíš čecháčkovi(nic proti Tobě konkrétně):)
Avatar - CHerokee
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 19:11
Tvoje argumenty chápu, ale pak by to nemělo stát 800 000, když je to tak jednoduché a malé. Auta z USA nijak nevynáším do nebes (motorky ano), ale pokud bude u nás za stejné peníze nový Mustang s 300 a více koníky, pak se z té prodejní 0 už nedostanou. Zvláště když poník prý dostal moderní forďácký podvozek.

A není to jen o 3,0 dieslech, se zrychlením z 0-100 za 8 sekund holt moc nelze mluvit osportovních výkonech. To zvládne i můj 2,1 l diesel.

Btw. Nissan GTR je pravda perfektní auto, ale ošklivé je hrozně. Nikdy jsem nepochopil, proč třeba nenajmou designéra z Itálie... Ošklivé je i Subaru WRX STi. To nové ale vypadá slibněji!
Avatar - Deathstar
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 19:23
Tak 800 tis.je relativně dost,to beru,ale nic to nemění na správném zaměření auta:)

Caterhamu taky nikdo nevyčítá málo koní a chybějící karoserii a ten stojí daleko víc.Prostě plní svůj účel, a Toyota ho taky plní i s těm 200 koňmi.
Naopak troufnu si tvrdit,že je to přesně tolik,kolik má vzhledem k váze a zaměření auta mít...

Nový Mustang za stejné peníze nebude,bude určitě dražší,protože už by tady měl být oficiálně k dostání a to požene cenu nahoru..

Jinak Mustang snad nechceš srovnávat s GT86.:)
Ano,už nebude mít zavěšení kol z dostavníku,ale pořád to bude těžké,velké,široké auto,žádné žihadlo na okresky to nebude ani v nové verzi..
.Zájemce o Gt86 o Mustanga nezavadí,a opačně,to mi můžeš věřit.:)

O zrychlení bych nemluvil,protože opět to samé,GT86 není auto na honění trika při dragu.Navíc dnes kdy hatchback dá stovku za 4.5s(Mercedes A45),kombík za 3.6s(Mercedes E63 4x4)a auto s motorem vepředu za 2.5s(Nissan GTR),je to naprosto údaj o ničem..

Toyota je o radosti z jízdy,o přesnosti řazení,o zadním pohonu,o zábavě,která se neměří vteřinama,o využívání všech koní co má bez toho abys jel jak blázen..A to splňuje na 100% a fakt koně navíc nepotřebuje..

Sportovní výkon nejsou čísla(pro někoho asi jo,ale pro mě třeba ne a myslím,že tak byla Toyota myšlena..).
Sportovní výkon může podat i Suzuki Swift Sport se 120 koňmi...

Nissan GTR je čistě funkční auto.Nemůžu ho moc kritizovat za vzhled,když nebylo postaveno k tomu aby oslňovalo na ulicích Monte Carla..Ano není dramatické,ani elegantní,ale v tom co dělá,dělá na 100% a nepotřebuje podle mě žádnou změnu,od "krásy" jsou tu italové..Stejně jako GT86 nepotřebuje nic navíc,vše navíc už ji jen zkazí....
Avatar - CHerokee
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 23:03
Nechápu, proč to obhajuješ a v obrázku máš tuším starší SL 63 AMG. Když chci sporťák - co by měl mít... měl by dobře vypadat, měl by mít solidní výkon, pěkný vzhled a dobře se řídit a pěkný zvuk. Za to oželím nepohodlí a o něco vyšší spotřebu.

Prohánění po okreskách, kde jsou všude díry.... aby tam nebyla náhodou rychlejší SUV. Okreska není trať...podél ní jsou stromy, škarpy a u nás samá díra (vím to, jsem harleyář), takže na nějaké ježdění na hranici to rozhodně není a nikdy nebylo. Ti co to zkoušeli, končí špatně.

A to vše jsou důvody, proč se tato Toyotka, která není ošklivá, není pohodlná, pěkně sedí, ale je pomalá na sportovní auto moc neprodává. Až přidají aspoň malé turbo, pak bude zajímavá.

A srovnávat s Mustangem nechcu, ale pokud s 4 válci bude mít 300 koní a bude stát 800 000, tak v prodejích tohle autíčko převálcuje. Oni si totiž v segmentu sportovních aut konkurovat u zákazníků asi budou (podle ceny).
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 23:47
Kouzlo GT86 je, že je hravá i v nízkých rychlostech. Není potřeba jezdit příliš rychle. Auto je to dobře vyvážené. Pokud mu někde chybí výkon, pak v každodenním provozu. Výkon může mít kdejaký pekáč - nedělá auto dobrým sporťákem.

Jádrem pudla je, že různí lidé mohou mít různou představu o zábavě.
Avatar - woody-alien
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 00:34
"Jádrem pudla je, že různí lidé mohou mít různou představu o zábavě" Tomu se říká hřebíček na hlavičku. :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 09:59
přesně :-)
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 00:40
Co myslíš nižšími rychlostmi?

Zde úryvek z testu BRZ: "Mohl bych si ještě postěžovat na drobný nedostatek výkonu, protože do kopce, a zvlášť v rychlostech nad 100 km/h, BRZ kdovíjak přesvědčivě nezrychluje."

(to má jako být sporťák? :-( )

Sorry, ale mít hravé a zábavné auto, se kterým není potřeba jezdit příliš rychle,přitom s cenovkou 800 - 850tKč je trošku úlet, neboť podobnou zábavu pak zřejmě zažiju s autem s cenovkou méně než poloviční (Svišť) , rsp za stále velmi výrazně nižší peníz dostanu svezení sic možná ne tak sportovní nebo zábavné (nevím, nemůžu srovnat), ale zřejmě ve vše ohledech svižnější a dynamičtější (Fiesta ST, P208GTi).
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 11:01
S cenami je to pořád stejné. Malý hatchback není to samé. Každý má jiné priority a potřeby. Také by tě asi nenapadlo napsat, k čemu 911, Genesis mi dá skoro to samé za třetinu. Pokud by otázka stála, 370Z, nebo GT86, tak se přikláním k Toyotě. Podle mne je to tak dobré auto.
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 12:26
Ano, s cenami je to pořád stejné. Vždy jde o vnímanou a oceňovanou užitnou hodnotu, která prostě u tohodle relativně "spotřebního" auta, ať se dívám ze všech stran, není nic moc. Mimochodem, na západ od našich hranic ceny pohybují od 21t éček, což ještě pár týdnů zpět odpovídalo nějakým 540tKč. A to je podle mne pak cena odpovídající tomu, co auto může nabídnout (a nenabídnout).

A obdobně klidně srovnání Genesis (který je ale ve všem o půl třídy níže) vs. nejlevnější 911-ka, i když objektivnější srovnání by asi bylo s Caymanem, kde už ten cenový rozdíl zase není tak brutální.
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 15:13
Tak já ani tu oficiální českou cenu nikdy neuvažoval. GT86 je podobné nátury jako Svišť. A Sviště v ČR nabízí za zajímavou cenu. Ale Svišť to není a podle mne stojí za příplatek. Není to ostřejší verze auta, které mohou prodávat po stovkách tisíc. A mohli by mu dát lepší pneumatiky a silnější motor, ale pak by ztratilo své kouzlo. Je to daň za formu. MX-5 také není levná a je úspěšná.
Avatar - Rubb
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 00:59
CHerokee, podle ceny si GT86 a Mustang asi moc konkurovat nebudou, podle němců bude Mustang startovat se základní motorizací na nějakých 1,10 -1,15 mil, ten dovoz z USA se holt musí projevit v ceně... Jinak ale souhlas s tebou - GT86 by slušel i silnější 2.0 turbo ;-) Ať má zákazník volbu, pokud ji nemá a chce víc jak 200k, musí hledat jinde, což je velká škoda pro tohle jinak velmi povedené auto, které by se pak neztratilo ani mezi nejlepšími HH, vždyť i o tu rychlost v přímce jde, o to zatlačení do sedačky... ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 10:22
cherokee: vysvětli mi co pořád máš s těmi malými prodeji. A pak - proč je teda MX-5 nejprodávanější roadster světa, když trpí stejnou nevýhodou jako Toyobaru?

A, ty okresky, vůbec bych se nedivil, kdyby tam nějaké výkonnější SUV rychlejší bylo, ale za prvé takové SUV pravděpodobně nidky nepotkáš a za druhé by ti to v tu chvíli bylo úplně jedno, protože bys měl adrenalin až za ušima :-) A že se na okresce nedá přiblížit k limitům... no... udělej si někdy výlet na Valašsko >:D
Avatar - Deathstar
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 11:16
V obrázku mám Mercedes SL 65 AMG Black series,které má dokonce 670 koní a 1000Nm.:)

Jde ale o to,že tahle Toyota není na reálné silnici vůbec pomalá,pomalou ji činí jen řidič,který to s ní neumí..

Jsou auta co z Tebe udělají,díky svým schopnostem a zásobě výkonu mnohem lepšího řidiče,než doopravdy jsi(Nissan GTR,911 Turbo,v levnější kategorii dejme tomu Mercedes A 45 AMG)..

A pak jsou auta,co zjistí,jak doopravdy dobrý řidič jsi.A nabídnou ti svoje maximum pouze v případě,že to s nimi umíš.A to je tahle Toyota.Navíc k tomu dává obrovskou porci zábavy.
Nemužu si pomoct,tohle auto má koní právě tolik,kolik má mít:)
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 5. 1. 2014 19:54
Toyota tímto autem dokázala že sportak nemusí mýt velkej výkon a obr kola ale stačí že bude mít malej výkon ,bude lehké a ty uzké kola z priusu sou tam od toho aby si mohl jezdit v nízkých rychlostech bokem.

Já jsem v tomhe autě jel na okruhu ale boužel jen jako spolujezdec a bylo to supeeeer. :-)
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 19:20
Ohledne vykonu je to subjektivni vec a nazor. Vzhledem k naladeni motoru je tento jeste ve strednich otackach zcela nevyrazny (pri 5.000 ot. cca. 104kW) a nabidne dokonce horsi dynamiku nez rodinna vozitka nizsi stredni, a to tyto casto ani nemusi byt ve vrcholne motorizaci.

Teprve kdyz to clovek bude drtit v horni ctvrtine otackomeru, tak se docka sportovnejsiho svezeni, ale objektivne stale nic extremniho na dnesni dobu.

Mj. o tom, ze motor by chtel trosku "vic", se zminuje nekolik testu i na tomto serveru.

Verim, ze auto muze byt zabavne, ale je otazka, nakolik se tady v Evrope prosadi vuci mainsreamovejsim a univerzalnejsim modelum, i s ohledem na cenovku.
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 20:30
Ty si nějaký znalec USA poměrů >:D Mohli bychom zobecnit i že všichni jsou tlustí a žerou hamburgery... Možná proto si nedávno v anketě motortrendu zvolili ti amíci, pro které není dvoulitr důstojný motor ani pro sekretářku, ti tlustí amíci, ti si zvolili ještě nicotnější MX-5 s ještě nicotnějším motorem jako nejlepší trackday car a nejoblíbenější sportovní auto.

ad srazy - kolik let se prodává MX-5 a GTIčka? Že by několik desítek? Nebude pes zakopán tady? Vydrž do roku 2020 a uvidíš, jak se tady budou prohánět skupinky toyobaru...

PS: Neumím si představit nikoho, kdo se rozhoduje mezi Evem/STI a Toyobaru, to je ideový protimluv sportovního svezení...
Avatar - CHerokee
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 23:37
Svezení nesvezení, takoví třídaři jak tady zákazníci nejsou, viz prodeje. Vzhledem k tomu, že se v celé ČR za poslední dva měsíce neprodala ani jedna GT86, tak se nedivím, že s bodykitem ji o 50 000 zlevní.

Znalec rozhodně ne, ale aspoň jsem si o tom dost povídal s kluky z HD klubu, co projeli Ameriku na mašinách.

Tady poměrně dost lidí, co jezdí v tuněných starých vracích teoretizuje a tříduje, ale praxe je někde jinde.
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 23:54
Fakt ale je, že STI je úplně jiná bestie. A řidiči dá jiný zážitek. Pokud si někdo kupuje auto pro požitek z jízdy, tak den a noc. Opravdu si lze jen těžko představit, že se mezi nimi někdo rozhoduje.
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 10:02
Já nevím proč se pořád omezuješ na ČR, tady to nidky nebude porovnatelné ani s evropským, natož globálním měřítkem....
Avatar - CHerokee
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 13:52
Protože tady diskutuju s Čechy :-) . Zahraniční čísla nemám.
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 13:58
No jo, jenže to jsou pak veškeré diskuze zbytečné, být světový trh, jako ten náš, tak by nejsportovnější auto (krom drahých supersportů) bylo něco jako dieslová Octavia RS a o takových zbytečnostech jako je toyobaru, bychom ani nediskutovali :-)
Avatar - iudex
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 14:30
Trochu klišé, čo píšeš.
1. Vyšší výkon by ovládateľnosť neovplyvnil. To by spôsobilo až odlišné naladenie motora či podvozku a najmä vyššia hmotnosť.
2. Kto chce športové kupé, chce aj trochu výkonu, inak by všetci jazdili na MX-5.
3. Športiak nemusí závodiť s 3,0d na diaľnici, ale ak mu naloží dízlový sedan v akejkoľvek rýchlosti, majiteľa to moc nepoteší.
4. Powerslide je tiež o zábave a ten GT86 pre nedostatok výkonu neumožní.
5. ad Do 250 koní je to super, potom to už rve ruky: aj 250k Focus ST vytrháva volant z ruky, naopak len o trochu slabšie GTI možno riadiť jednou rukou. Takže to nie je o výkone, ale o naladení (a prípadnom samosvore). Nehovoriac o tom, že GT86 je zadokolka, teda ani vyšší výkon by logicky žiadny torque steer nespôsoboval. ;-)
6. ad GT86 s turbom bude nervóznejšia: Subaru vie turbo naladiť, má roky skúseností, nemusí to byť automaticky beštia v štýle starých 911 Turbo.
Fazit: GT86 nevyhnutne potrebuje ešte jednu, silnejšiu verziu. Teda 200k ako základ pre "fajnšmekrov", ktorým nejde o výkon a silnejšiu pre všetkých ostatných.
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 15:01
:-! :yes:
Avatar - Deathstar
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 17:07
Hezké argumenty dáváš,beru.. Bohužel některé hodně průstřelné:)

1.Výkon větší o 100 koní ovladatelnost změní.Jsou zapotřebí širší gumy a už to mění ovladatelnost.Nehledě na točivý moment,nástup výkonu,turbo atd..

2.200 koní je málo výkonu?Tak nevím v jakých žiješ relacích,na ostrou jízdu na okresce je to až až,navíc vtip Toyoty spočívá právě v tomto teritoriu v možnosti "bezpečně" využít všechen výkon,nikoli jen část.Univerzálním rychlíkem za všech situací nebude nikdy,kdo chce univerzální auto může koupit třeba BMW 330d.Máš v tom zábavu,rychlost,malou spotřebu,kufr,5míst,4x4 atd..

3.Argument jak noha opravdu..Dieselový sedan je BMW M550d,dieslová je i Oktávka 1.6TDi....
Když umíš Toyotu řídit jak se řídit má (vytáčet motor,který má sílu nahoře),naloží ti jen opravdu silný diesel.Jinak když se couráš a neumíš řídit atmosféru,předjede ti i 1.6TDi.Není to ovšem chyba auta..opět opakuju.TOHLE AUTO NENÍ NA ZÁVODY S 3.0 DIESELY A TEN KDO TO KUPUJE TO VÍ a počítá s tím,že ho nějaký pičus rvoucí diesel co to dá,může předjet....

4.GT86 umožní dělat powerslidy dokonce i na suchu(na mokru i při jízdě krokem),opět problém sedí spíš na sedačce...Mimochodem,kdo se v reálném světě,pro který je tohle aut určeno, baví děláním děláním powerslidů na suchu??Majitel pneuservisu možná..

5.samozřejmě že je GT86 zadokolka,nejsem *,bylo to jen přirovnání k výši výkonu,která ovlivňuje ovladatelnost..Focus ST trochu trhá je ovšem o něco silnější než Golf GTI,který opravdu volantem netrhá,protože je naladěn velmi civilně a neškodně...

6.Subaru ladí turba pro čtyřkolky,nikoli zadokolky..Navíc kdyby byl turbo na stejných gumách,ve stejném autě,bylo by nervózní.Když se dá jiné šasí a široké gumy,opět jsme u té ovladatelnosti, a smyslu auta,který by tím utrpěl..

7.Já si taky myslím,že silnější verze bude,ovšem smysl mí bude jen pro honiče výkonu,podstata toho auta je vystižena právě atmosferickým motorem..Věřím,že ji v prodejích atmosféra převálcuje..
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 20:45
Já jsem si taky říkal, že těch 200 koní bude dost, než jsem si to auto zkusil. Není to málo, nekazí to dojem z celku, ale člověk se neubrání pocitu, že by to auto sneslo mnohem, mnohem víc. Vlastně jsem měl ještě větší dojem podmotorovanosti, než u Miaty.

stručně k jednotlivým bodům.

1 - 100 koní už je dost, nicméně 50 navíc by toyobaru zvládlo jen s vhodnějšími pneu, než jsou ty sériové klouzačky. A obecně, nemyslím si, že by se ovladatelnost nějak výrazněji změnila

2 - Dalo by se souhlasit. Leč 200 astmatických EURO5 koní se nedá srovnat s 200 ryčnými EURO2 nebo 3 koněmi. K20 od Hondy a koneckonců i 2ZZ od Toyoty mají asi o 50% větší říz. Navíc, zpřevodování toyobaru nepatří k těm úplně ideálním...

3 - v tomto bez výhrad souhlasím a u iudexe jsem to nějak přehlíd :-)

4 - No, na jedničku to zvládá >:D

6 - už jsem to tu někde psal, toyobaru má tak hovadskou reakci na plyn, že by mu turbo vůbec neuškodilo...

7 - jistě bude dost lidí, kterým ten výkon bude stačit, ale jistě bude i stejně těch, kterým výkon bude chybět, čímž se dostávám k úvodu této reakce - to auto mi přišlo podmotorovanější, než Miata NB 1.8. Koneckonců i ta MX s menším kompresorem působí dojmem, že takhle už měla vyjet z továrny. Kdyby bylo Toyobaru s alternativním silnějším motorem, umlčelo by skoro veškeré negativní kecy...
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 00:12
1) To není pravda. Pokud by zachovali průběh, jen by nahnali další koníky otáčkami, tak nemusí nic měnit. Auto by to nezhoršilo a výkon by tam byl, kdybys ho chtěl. Něco jiného by bylo zvětšení objemu. Vzhledem k těm galuskám by se na to muselo s citem. Nezhoršilo by to ale ovladatelnost, jen bys musel být šetrnější. Faktor je tu i převodovka.

3) iudex píše, že to majitele nepotěší. Ač souhlasím s tím, že s tím majitel bude počítat, neumím si nějak představit, že by ho to těšilo.
Avatar - woody-alien
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 00:38
3) Těšit ho to nebude určitě, to by musel být masochista, ale možná mu to za to bude stát. Prostě bude vědět, co má a proč to má. To souvisí s tím tvým jádrem pudla...
Avatar - CHerokee
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 17:34
Konečně to někdo vystihl a našel podstatu neúspěchu a Achilovy paty tohoto vozu. Iudex :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 20:24
co máš pořád s tím neúspěchem? Já někde četl, že se prodalo už víc, než 70.000 aut, což mi příjde na necelé 2 roky produkce super :-)
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 13:10
Tak ono jde o lokální evropský neúspěch, protože 80% trhu z celkových cca. 75tks tvoří dohromady prodeje na 4 největších trzích - JPN, US, AUS a CAN. Teprve na pátém místě je UK s 2.400 ks.
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 14:14
:yes:
mimochodem, ta data jsou odkud? Já nemohl nic kloudného vygůglit.
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 8. 1. 2014 22:58
The final 2013 sales figures are in for the 86 twins and they were a success by any traditional measurement.
The FR-S sold 18,327 units while the BRZ sold 8,587 units, for a total of 26,914 sold.
Compare this to the first full year sales of rivals cars – the 370Z sold 13,117 units in 2009 and the MX-5 Miata sold 16,897 units in 2006.

[odkaz]
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 00:18
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 00:29
Tak pokud je fakt, jak tady někdo v diskuzi zmínil, že tenhle motor je na sešlápnutí plynu v nízkých a středních otáčkách "tupý" a nevýrazný, tak turbo by tomu odezvu rozhodně nezhoršilo. Protože to, pokud je naladěno sportovně, tak už někde od 3.000 - 3.500 ot. žádnou výraznou prodlevu nemá.

Stejně tak ohledně charakteru - bavíme se o autě, které se musí točit mezi 5.500 - 7.000 ot. Jak by bylo zaplaceno v případě, že tento srovnatelný "použitelný" rozsah by byl řádově 3.500 - 6.000ot.?
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 4. 1. 2014 02:43
Na odezvě se podepisuje vícero faktorů. A turba jsou na tom z principu hůř. Byť atmosféry nejsou, co bývaly, pořád mi přijdou lepší. GT86 podle mne nemá nejlepší odezvu, ale rozhodně patří k tomu lepšímu na trhu. Navíc je tu šance, že půjde vylepšit jinou mapou, pokud bys o to stál. I 991 Turbo S má horší odezvu než Carrera S. A to je dost sofistikovaný stroj. Prostor pro zlepšení je, jen si nemyslím, že turbo je řešení. Pokud vím, Toyota zvažuje (zvažovala) pro silnější verzi turbo, kompresor, hybrid, ale i tradiční zvětšení objemu. Proti turbu hovoří horší odezva, proti kompresoru horší účinnost a proti hybridu vyšší hmotnost (z jejich pohledu). Řekl bych, že hybrid tu má celkem vysoké šance.
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 11. 1. 2014 23:51
Ivoš155 - Tak v tej Astre OPC si zjavne nikdy nesedel, nie som nejaky extra vodic, ale to auto je krasne ovladatelne a zabavne aj pre priemerneho vodica - z velkej casti kvoli uzavierke diferencialu a prave tym 280 konikom ;)
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 12:51
Spojení "nevzniká žádná turbodíra" je u EURO5 atmosfér dost bezzubý argument a Toyobaru není výjimkou --> každé lepší soft turbo má bohužel reakci na plyn minimálně stejnou, spíš lepší :-(
Avatar - iudex
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 14:22
Súhlas. Euro 5 či Euro 6 atmosféry sa vodiča najskôr opýtajú, či skutočne chce zrýchliť a až potom sa dajú do práce. Dnes u žiadna výhoda točivosti atmosfér (nemyslím teraz Lambo, ale bežné autá) oproti turbám nie je (aj turbá dnes dajú 7000 rpm a reagujú pomerne spontáne).
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 15:23
O Hondě 2.4 jsem slyšel něco úplně jinýho...
Výkon v nižších a středních otáčkách
| 3. 1. 2014 15:09
No máš asi pravdu, ale mohlo to mít trochu širší bačkory a ten motor taky mohl mít o pár desítek kW navíc pak by to byla raketa na kolech na kterou by nikdo nemohl říct ani popel. I když si osobně nemyslím, že to s těma 200 koněma pojede vyloženě špatně.
Avatar - J@...
Výkon je ok,
| 3. 1. 2014 13:48
i když pár koní člověk vždy přivítá, ale pro všechny pochybovače mám jeden vzkaz: "Naučte se řadit", i dobře řízená 118Kw mx5 si mimo dálnici podá spoustu jiných aut, včetně červených tdi, které dnes mají kolem 130 Kw /ty si dá mimochodem i na dálnici/. Mimochodem slušně drží krok např. s pseudosportovními A5, které mají výkon do 150 Kw. Jen to chce mít správně zařazeno, což někdy znamená na 1x řadit o 2-3 stupně dolů, což nemusí být pro někoho tak obvyklé. U téhle toytoy je to to samé.
Výkon je ok,
| 3. 1. 2014 15:12
Dnešní doba holt považuje podřazení za něco špatného a u auta nežádoucího. Tak jestli si někdo myslí, že když chce vyrazit kupředu, tak není nutný podřadit, tak ať si v tom snu klidně žije dál. ;-)
Avatar - iudex
Výkon je ok,
| 3. 1. 2014 15:20
Nepaušalizuj; ja si rád podradím, sú ale situácie, keď môžeš točiť 7000 otáčok a nič Ti to nepomôže, keď nemáš výkon (už spomínaná rovinka na okruhu). Plus aj pri atmosférach sa 4-5t otáčok považuje za dostatočné a čo som od viacerých ľudí počul, zrovna toto stredné pásmo má GT86 také hluché, čo ešte viac zvýrazní pocit "slabosti na pľúcach".
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon je ok,
| 3. 1. 2014 15:45
rovinky jak rovinky, spíš to je otravné v kopcích... kdybychom žili v Holandsku, tak je za mě toyobaru OK >:D
Avatar - J@...
Výkon je ok,
| 3. 1. 2014 20:43
Jsme opět u toho řazení, odstupňování 6ti stup. převodovky je většinou po 500-700-1200 otáčkách u nižších stupňů. Takže jestli jsi zařadil tak, že máš otáčky pod 5tis., máš špatně zařazeno. I mx5 musíš držet mezi 5-7tis. ot. . Na druhé straně tohle není nějaká úsporná jízda na dovolenou, nebo na delší trasy. Pak to jede i v kopcích, je ale náročné to někdy udržet, protože jedna chyba = pád otáček = ztráta rychlosti. Například A5 3,0 tdi tento problém nemá, ale na členité trati je trošku bezzubá. Je to volbě, na dovolenou bych taky asi volil raději tu A5.
Avatar - Enthusiastic.driver
Výkon je ok,
| 3. 1. 2014 20:47
ne-e, i když ručička Toyobaru kmitá pod červeným polem, RCZ o stejném výkonu mu do kopce děsivě ujede...
Výkon je ok,
| 4. 1. 2014 16:34
Nepaušalizuju. Pouze konstatuju. Neříkám, že je potřeba motor točit do 7000, ale ve chvíli kdy chci předjíždět ve 100% případů vždycky podřadím, abych měl maximum co motor nabízí, protože začít předjíždět na 5ku s 2000 může leda blázen a to bez ohledu na sílu auta.
Výkon je ok,
| 4. 1. 2014 00:35
Osobně vidím spíš problém v každodenním provozu. A tady lze argumentovat, že to u GT86 nebyla tak vysoká priorita. Rád držím otáčky nízko (ne nijak extrémně), kvůli hluku. A při předjíždění člověk koně upotřebí (podřadit si musíš tak jako tak, pokud chceš nejlepší dynamiku).

A5 je takový malý tank a navíc cestovní kupé (tedy má jiné priority).
Avatar - 3_diamanty
nechcem teda nejako drazdit ide o skvele auto
| 3. 1. 2014 14:10
ale ten bodykit je aspon v mojich ociach nevskusny a hnusny ;-\ , to velke ohavne zadne kridlo to uplne dorazilo, zaklad bez cingrlatiek a farebnych somariniek je ovela krajsi elegantnejsi a vkusnejsi , mozno uz starnem neviem , ale toto farebne okridlene cudo ma nezaujalo, bral by som urcite zaklad, ten bodykit sa mi jednoducho aspon mne osobne nepaci.

k autu ako takemu myslim ze niet co dodat, ide o skvele auto, len ten kolotocarsky bodykit neprekusnem, bez neho je to ok [odkaz] :yes:
video test
| 3. 1. 2014 15:58
Pokud chcete video kde neřve tvrdá muzika a přitom se nic neděje tak prosím zde: [odkaz]
Avatar - dr.biker
video test
| 3. 1. 2014 19:20
Díky za odkaz, do poslední tečky souhlasím s názory testujících. Je to parádní auto, akorát ten paket je na nic, k autu se nehodí a zadní křídlo je dobré pouze na odkládání kafé u motorestu. >:D
video test
| 4. 1. 2014 00:55
Také v místním videu mají starou cenu a v textu už novou (zřejmě se promítl nový kurz koruny). :-)
Avatar - rohYpnol
video test
| 5. 1. 2014 14:41
STOP AUTO.CZ-ENZUŘE!

Video existuje, jen tu někdo cenzuruje příspěvky!
Výron výkonu
| 3. 1. 2014 20:20
To bylo pořád - chybí tady auto, které by bylo zábavné, protože je tu spousta přetechnizovaných aut, která se odcizují tomu požitku z řízení........
A když přijde něco, co se přibližuje tomu "řízení prd.lí", tak tomu zase schází výkon, tohle, támlencto, tuhlencto....
Asi takhle - na rovince umí jet rychle i cvičený šimpán - sešlápnout plyn až k podlaze a bejt king.... Ok - jsi frajer - dokážeš držet volant zpříma a pravou nohu zašlápnout až k testosteronovým erupcím..... Fajn - a dál?
Nevím kolik z nás jezdí silná auta - já sám za sebe - v STíčku bych se dřív nebo později rozsekal, mám z toho auta respekt a jak se znám - prostě bych to do garáže nechtěl(no jasně, zadara jako renaultolap před Vlachovku jooooo). Mám oturbený Forester a je to tak akorát - na mne - a stejně mne občas proškolí....
A tohle auto - Toyobaru - je prostě pro ty, kteří si dokáží užít ten pocit "jízdy", i když to zrovna není 250 na dálnici - naopak - zatáčky projížděné sedinkou a ten pocit z toho, že to auto s Vámi jede - tedy jestli mi rozumíte..... A to jsem v tom jel jen chvilinku, na to, abych si to užil a vůbec prožil.....
Jasně, že by to sneslo ke 200kW(však taky už na to existují kity, které to tam dostanou) - ale prostě - a dámy prominou - nemusíte lehat s topmodelkou, abyste si užili parádní jízdu..... Tedy jestli chápete ;-)
Výron výkonu
| 3. 1. 2014 20:41
Jo, tak tady s tím souhlasím. Na dálnici ten divadelní výkon líp prodáš před spoustou diváků, kdežto na blbnutí po opuštěných okreskách jsi většinou sám. Jinak aerokit na *, ale sedačky a posez perfektní.Cena za novou káru je podle mě přiměřená. Bohužel jsem to ještě neřídil, tak to musím letos napravit. ;-)
Výron výkonu
| 3. 1. 2014 20:59
Na dálnici může jet každé 1,2TSI 200 tacho...jen to zrychlení no, ale na to se tolik na dálnici nehraje.
Výron výkonu
| 3. 1. 2014 21:24
No tak to ještě neznáš tu pohádku "O dlouhým a táhlým". Zvláště, když tě před tím zbrzdí kamion, musíš dle všech pravidel tomu ve zpětném zrcátku přece ukázat, co jsi zač! :-)
Výron výkonu
| 4. 1. 2014 00:39
Naopak bych řekl, že se na zrychlení na dálnici hraje. Mně se celkem s dostupnými koňmi mění styl jízdy.
Avatar - Ham.
Je potřeba ujasnit si preference
| 4. 1. 2014 01:50
Pokud hodnotí někdo GT-86 z pozice dálničního stíhače a hlavní využití sportovního auta vidí právě tam, tak je GT-86 hrubě podmotorovaná a na dálnici nemůže soupeřit s auty s podobným výkonem, ale dnes většinou foukaným, takže na tento účel je nevhodná.
Pokud někdo hodnotí GT-86 z pozice okruhového drtiče a hlavní využití takového auta vidí v dosahování co nejlepších časů na okruhu, tak GT-86 je jednak podmotorovaná a druhak ani na brzdách nebo v příčném zrychlení v zatáčkách nedosahuje žádných zajímavých hodnot a dostane v časech na kolo sodu od běžných předo/zado/všehrabů podobného výkonu. Takže vhodná jen s výhradami.
Pokud ovšem někdo shání vhodné nářadí pro driftování, pak ano, GT-86 je za dané peníze to správné nářadí a výkon je zcela dostačující, nevelká přilnavost v zatáčce je naopak pro drift výhodou a o brzdách drift také není. Takže zde je v dané cenové kategorii zcela bez konkurence a pro učení se driftu je ideálně vyváženým nářadím.
Jde jen o to ujasnit si své preference. Jinak je diskuze o výkonu zbytečná.
Avatar - Rubb
Je potřeba ujasnit si preference
| 4. 1. 2014 04:15
Píšeš: dostane v časech na kolo sodu od běžných předo/zado/všehrabů podobného výkonu.
Nesouhlasím, právě okruh je její silná stránka - ve srovnání Autobildu se dokázala vyrovnat (rozdíl pouhá necelá se*** ve prospěch BMW) na okruhu BMW 125i, což je verze s podladěným 3.0i na 160kW a s nesrovnatelně lepším krouťákem. A hádej kde právě byla GT86 lepší a ukrajovala náskok výkonnějšího BMW (poradím ti - na rovinkách určitě ne). Ne tak ještě, kdyby byl v BMW srovnatelný 2 litr.
To vše nic nemění na tom, že by jí slušel 2.0T, nebo větší 6V atmosféra, pak by se mohla postavit většímu okruhu konkurence. A taky - ať si každý vybere - co preferuje... ;-)
Je potřeba ujasnit si preference
| 4. 1. 2014 08:28
Coz potvrzuje spise nazor, se kterym polemizujes.

Protoze BMW je o vice nez 2 metraky tezsi, coz je proti Toyo o nezanedbatelnych 17% vice, coz tedy vic nez pozere ten vykonovy rozdil a 13kW navic, co ma BMW. A je pak i pochopitelne, ze ty kila navic se projevi v ovladatelnosti a stabilie v zatackach. A presto, auto s horsim mernym vykonem ujelo tomu s vyssim.

Rozdilny kroutak je irelevantni, protoze pri sportovni jizde jde pouze o oblast maximaliho vykonu a jeho absolutni hodnotu.
Avatar - woody-alien
Je potřeba ujasnit si preference
| 4. 1. 2014 10:38
Rubb: Tady máš video [odkaz] kde GT86 dostala něco přes vteřinu od FieSTy na 1,5 minutovým okruhu. Jako mě tohle vůbec nezajímá, ale určitou vypovídací hodnotu to má. Já ovšem GT86 v sériovém provedení beru spíš právě jako auto na okresky. Není pravda, že na okreskách se dnes už nedá vyblbout. Zatím ještě dá a relativně bezpečně, chce to hledat a samozřejmě vybírat si i čas.

Problém GT86 u nás je zřejmě v tom, že to co vzhledem k ceně odpustíš Swiftu Sport, totiž že tě na rovince udělá kdejaká Octávka, se za dvojnásobnou cenu už moc lidem odpouštět nechce. V tu chvíli jim vyváženost auta a možnosti zadního náhonu asi tak zajímavé nepřijdou.

PS: Ale ještě jednou k hlavnímu tématu článku. I vzhledem k tomu všemu, co se tady napsalo, je ten aero pack prostě směšnej.
Avatar - Ham.
Je potřeba ujasnit si preference
| 4. 1. 2014 10:39
Tak se podívej na detailní srovnání na Hockenheimu. V zatáčkách i v přímce jí v pohodě stačí předohraby.
[odkaz]
[odkaz]
GT-86 na okruhu jezdit samozřejmě může, ale nebyla pro něj primárně konstruovaná a výsledky nejsou nic extra a v dané cenové hladině je dost aut, která jsou na okruhu rychlejší.
Je to prostě ideální, vyvážené driftovací nářadí. Pro tento účel byla postavená a pro tento účel by se měla používat. Kdo chce jiné použití měl by si vybírat jinde.
Avatar - Enthusiastic.driver
Je potřeba ujasnit si preference
| 4. 1. 2014 14:13
Já bych to s těma okruhama tak černě neviděl. Píšeš, že GT86 pro ně nebyla primárně konstruována. To dozajista ne, jedním dechem bych však dodal, že byla v neposlední řadě konstruována jako dodo (dodělej doma), což několikrát zmiňoval i Toyoda.

Zkrátka že je to jakýsi polotovar, u kterého bude záležet jen na majiteli, jestli ho nechá v sériové okreskově driftovací podobě, anebo si ho pomocí aftermarket dílů upraví dle svých představ. A role GT86 v podobě levného track day auta s nízkými náklady na provoz si umím představit víc než dobře.
Avatar - Rubb
Je potřeba ujasnit si preference
| 4. 1. 2014 15:27
Ham. Woody, díky za odkazy, ale všechna auta, se kterými srovnávají GT86 jsou turba. Já jsem se bavil o autě, které by mělo stejný atmo motor jako GT86. To že i na galuskách v podstatě zajede skoro stejný čas jako 2.0TSI na okruhu pro mě nějakou vypovídající hodnotu o podvozku prostě má. Postav na start třeba Golfa s 2.0 FSI a pak porovnej ty časy...
Já si prostě stojím za tím, že obout na GT86 pořádné kola (šíře aspoň jako konkurence 225,235) a dát jí 2.0 turbo, tak to ostatním nandá.
Bohužel Toybaru tuhle alternativu a možnost volby motorizace nenabízí... ;-\
Avatar - Ham.
Je potřeba ujasnit si preference
| 4. 1. 2014 16:14
O turbu to není, Clio III s atmosférou na Hockenheimu sejme GT-86 úplně stejně jako ta Fiesta v odkazu Woodyho a přitom má vyšší hmotnost.

Ano nenabízí, protože určeni toho auta je úplně jiné. Na drcení okrsek tady mají zcela ideální nářadí v podobě STI tak proč by z BRZ dělali něco co by se STI koncepcí zadokolky na okresce stejně nikdy nevyrovnalo. Prostě kdo chce drtit okresku tak má STI, kdo chce drifty tak má BRZ. Samozřejmě, tunit můžu cokoliv a udělat z toho také cokoliv, ale to v Evropě děla zcela minimální množina lidí. Drtivá většina si prostě koupí takové auto, které vyhovuje jejich gustu a pokud někdo chce driftovat tak lepší auto nenajde. Zvyšováním výkonu, širšími koly, jinými tlumiči, geometrií okrskového/okruhového speciálu by auto akorát zničili pro driftery a okruhového nebo okrskového krále by z něj stejně neudělali.
Avatar - CHerokee
Je potřeba ujasnit si preference
| 5. 1. 2014 10:58
Až na to, že na driftování BRZ nemá výkon. ;-\ . Já osobně tomu nerozumím - tak levné to není, na rovince pomalé, na dráze nic extra...
Avatar - Deathstar
Je potřeba ujasnit si preference
| 5. 1. 2014 11:29
Až na to,že na driftování výkon má,ovšem ne pro někoho,pro koho je drift zmáčknutí plynu na podlahu a trhání volantem jak při padoucnici...Takový maník potřebuje opravdu 300koní+.

A absolutně nevím,kde jsi vzal,že je na rovince pomalé..To jako který auto neudělá na dálnici 220 bez podřazování a trochu snahy je hned pomalý?

Co takhle vyváženost toho auta,to takhle dnes unikátní koncepce zadku,atmosfery a manuálu,co takhle zábava,která se neměří na vteřiny a rvaní auta na dálnici do dá..

Tohle je BRZ,kdo chce rychlý auto na okruh ať si koupí za ty prachy Caterham,kdo chce rvát auto na dálnici na max. tak má možnost si koupit nějakou Ameriku,nebo týrat Astru OPC a její 280 koní.Když chceš styl je tu Alfa 4C..

BRZ je přesně ten typ auta,který nehraje na vteřiny a maximálku,ale na čistou zábavu a zdokonalování sama sebe v řízení,k čemuž 95% řidičů stačí v běžném provozu 200 koní úplně maximálně.
Zkoušet limity o 100 koní silnějšího zadohrabu znamená daleko větší šanci držkový..

To je jeho účel a fakt nechápu dutohlavy,co tomu vyčítají malý výkon,nebo malou rychlost na dálnici...

HALÓ tohle auto na nic z toho není:)
Avatar - Enthusiastic.driver
Je potřeba ujasnit si preference
| 4. 1. 2014 10:14
Zapomněls na využití jako auta pro radost na okresky, kterou umí plnit dokonale.
A co se týče okruhového drcení, platí to co napsal Tlama pod náma --> GT86 chce tunit. Se slušnýma brzdama, pořádnýma gumama a agresivněji nastavenou geo budou ty časy úplně jinde a dokážu si ji představit jako skvělou trackday volbu pro malé a střední okruhy...
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 08:20
Pokud vim, tak Toyota definovala GT86 jako auto pripravene pro upravy. YT je plny upravovanych GT86-tek. I v CR (v Liberci tusim) se prodava 300k verze s kompresorem.
Mne osobne se auto velmi libi, jen jaksi ted na nej neni prostor. Co mi ale vadi, ze se psalo, ze bude stat kolem 30k USD a u nas stoji o 200kCZK vice. GT86 je, pro me, nadherne auto na kazdodenni jezdeni s tim, ze si svoje oblibene okrskove erzety uziju s usmevem od ucha k uchu. Pokud je mi znamo, tak kdo s nim jel, byl naprosto nadseny z podvozku.
Nestaci-li ti 200k, tak si kup kit a mas 300, 400 ... a furt ses do 1M. Kolik lidi znate s Evo9, co ho ponechali seriove? Kazdy si po case neco poladi. Stejne to je a bude i s GT86.
Avatar - CHerokee
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 09:38
Kity nepodporuje Toyota, takže v tom momentě člověku padá záruka = mimo mísu. Cena je skutečně vysoká a na denní ježdění se spotřebou kolem 10 l / 100 km to není. Navíc v městě na semaforech ti naplácá kde kdo a úsměv člověka by rychle přešel.
Avatar - Enthusiastic.driver
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 10:10
10l / 100? >:D A co máš furt s těma semaforama a podobnýma rovinkovýma sportama? To je jako vrchol zábavy nebo co? >:D
Avatar - CHerokee
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 11:49
Myslím, že jsi to byl ty a pohled na čísla, který vypovídal o tom, že aby to trcohu jelo je třeba to točit do do maxima, ne.... tak to za 8 nepojede.

Když chci sporťák, tak se vším všudy. Stejně jako 99 % kupců sporťáků. Motor je srdce auta. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 12:04
[odkaz]

Pro běžnou jízdu asi nebude třeba to točit pořád do maxima.. nedělejme z toho zase HTP. 10l by mohl být dlouhodobý průměr při poměru 15% jízda na krev, 85% běžný svižný provoz převyšující silniční průměr...
Avatar - CHerokee
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 13:55
Pro běžné ježdění bych si toto auto nekupoval :-) . Nepohodlné, malé, nijak oslnivý výkon a hodně to žere. A na víkendy je to zase slabé, což je škoda.
Avatar - Enthusiastic.driver
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 14:07
Tak denní ježdění jsi zmínil ty ;) Ale i při čistě víkendovém ježdění se ten poměr přehoupne max. na 30:70, a to už budou extrémisti, pořád se musíš na ty hezké cesty nějak dostat, narážíš na vesnice a provoz...

Jinak na denní ježdění pro nenáročné úplně v pohodě... Nepohodlný je CUPový Mégane, ale rozhodně ne Toyobaru. A na víkendy, to už opět narážíme na to, co si pod víkendovým ježděním ten který soudruh představuje. Pro sortu zatáčkových entuziastů ale výkon rozhodně překážka nebude. Nicméně ano, silnější varianta by prospěla...
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 15:53
Přesto se najdou lidé, kteří to auto budou chtít upravovat. A upravovali by ho tak jako tak. Takže je tovární záruka moc netrápí. Tady se stejně neprodává to oškubané kuře pro nadšence.

Za deset nejezdí (máš zhruba 200 Nm na 1200 kg, to není tak hrozné). To auto to zvládne. A jestli to dává smysl, záleží, jak kdo jezdí. Na běžné jezdění mám mnohem žravější auto a nestěžuji si. Mám rád to pohodlí a stejně tolik nenajedu, aby nějaké šidítko dávalo skutečný smysl.

Na semaforech mám jen starost s tím nesrazit cyklisty/ skútristy a zbytečně nebrzdit provoz (třeba necháváním si zbytečného odstupu). Brzdou provozu GT86 není. Jinak na semaforech mě klidně porazí i ten skútr. Proč? Protože je mi to volné. Přijde mi to jak cvičení ve frustraci, protože padesátku tam mám pod dvě vteřiny.
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 16:06
:yes: Jak říkal kdysi jeden můj známý - krása vozu vynikne při pohodové jízdě, nikoliv v maximálce ;-)
Z toho, jak píšeš - předpokládám, že jí máš - můžu několik praktických? Se spotřebou počítám - dlouhodobě - se držíš při normálním ježdění do devíti? Při krátkém svezení na kvalitním asfaltu v okolí mnichova mi nepřišlo, že by to nějak výrazněji drncalo - bylo příliš tvrdé. Je/není? Možná budu za blbku - ale já - čistě teoreticky - uvažuji o Toyobaru(toyoty mají lepší tageszls preis) jako o daily car - cca 100km denně - jezdím solo a v současné době jezdím foukaného festera, kde pod deset nejdu ani s dietkou.....
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 16:32
Mám projeto, ale nevlastním. 8-9 považuji za dosažitelnou hodnotu bez nějakých problémů (samozřejmě záleží na tom, kde to auto člověk provozuje). Nepřijde mi tvrdá. Neřeknu ti, jak bude jezdit na rozbité okresce. Ale rozhodně patří mezi pohodlnější sportovní auta (člověka zvyklého na některá prkna to možná až překvapí). Spíš jsem si všiml slabšího odhlučnění.
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 16:35
jj- to souhlas- nemyslím motor - ten mám rád, ale zdálo se mi od předku - od pedálů - že jde dost "od silnice". Jinak u mne by to bylo po dálnici, takže na pohodu....
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 17:05
Pokud jde o spotřebu, když se člověk snaží, dá se dostat i k pěti litrům na sto. Dálnice na pohodu by neměla být nějak zvlášť horší než v hatchbacku.
zaklad pro upravy
| 4. 1. 2014 15:32
US cena je bez našeho DPH, nemluvě o clu.
Hmmm
| 4. 1. 2014 22:54
V živé paměti mám zde první dojmy z GT86, kdy jsem v diskuzi kritizoval její nízký výkon. Tehdá jsem byl od jistých "všehoznalých" diskutérů pranýřován a bylo mi naznačováno, jak vůbec nic nevím...
Po roce a půl zde máme první vystřízlivělé, kteří zjistili to samé, jako já již rokem a půl.

Znovu opakuji, to auto by si zasloužilo větší výkon. Podvozek je předimenzován, motor je dýchavičný. :-!
Hmmm
| 5. 1. 2014 09:49
Někde se tady píše o 2ZZ mám jej v celice a motor v GT86 mě sklamal.Nejde ani tak o jeho výkon,ale o nesmyslnou díru ve sředu ot. spektra.Od spodku do 3000 je lepší než
2ZZ a potom místo narůstání zátahu sklamáni.Vršek není špatný,ale 2ZZ jej má lepší.
Doufám,že to někdo dokáže naladit,třeba jako u 2ZZ.Aby mě někdo nepodezíral,že nefandím celicám,tak od druhé gen. jsem jezdil všechny.
Avatar - rohYpnol
Hmmm
| 5. 1. 2014 15:23
že podvozek je rychlejší než motor neznamená, že výkon je nízký. GT86 nemělo a nemá být supersport.

Pro tunery je však podle mě prostoru víc než dost, doping turbem se dá zařídit vždy a pak je skvělé, když zbytek auta úpravám stačí. Můj názor je takový, že GT86 je přesně taková, jakou ji chtěli mít - zábavné kupátko na každodenní ježdění. Nic víc, nic míň.

S těmihle křídly to pak může být rozumná vstupenka rozmazlených bohatých mamánků mezi extraligu supersportů... Zkrátka tohle k 18-tinám, Porsche, Lambo či Ferrari až ke 20-tinám. Já říkám proč ne?
Avatar - Bully_
Hmmm
| 5. 1. 2014 16:51
V zapadni Evrope si mladi kupuji H-H, ale tohle je celkem dobra alternativa. Bohuzel za stejnou cenu min muziky- co se tyka jizdnich vykonu, vybavy, komfortu, prakticnosti, ne jizdnich zazitku, na to prijdou pozdeji :-) Supersporty si (az na par vyjimek) ve skutecnosti kupuji bohati lide ve veku +- nastupu do duchodu.
Avatar - Bully_
A mne se to libi :D
| 5. 1. 2014 15:13
I to kridlo. Polepy vyhodit do kose (detail). Dat tam poradna kola s sirsimi semislicky, poradny brzdovy kit dopredu i dozadu, minimalne cat-back aftermarket, treba od jedne mistni firmy kompresorovy kit s 285 k + premapovani ECU.
Problemem je, ze to s podobnymi upravami + homologaci (neziju v CR, tak to jde i oficialne- jinak ne a je to dost drahe) vyjde na cenu o tretinu vyssi. Za coz se da koupit rozumne ojety sportovni vuz "vyssi" kategorie. Babo rad.
Avatar - rohYpnol
A mne se to libi :D
| 5. 1. 2014 15:27
křídlo a nástavce OK (osobně bych je tam raději neměl), polepy pryč. Faktem ale je, že decentních a šmrncovnějších netovárních úprav je mraky.

A když už nějaký ten "extrém", pak raději tohle:

[odkaz]
Avatar - Bully_
A mne se to libi :D
| 5. 1. 2014 15:45
Jenomze ja mluvim o upravach proveditelnych v realu. Ne o vlhkych snech a extremu, co nikdy nemuze legalne vyjet na silnici a stoji vic, nez nova seriova 911tka.
super
| 7. 1. 2014 16:08
Toyota nie su len nudne spolahlive auta pre rodicov na dochodku! :-) Je skvele, ze niekto este ponuka sportove kupe klasickej koncepcie.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku