Fiat 500 - meziroční pokles - 18,1%
Chrysler 300 - meziroční pokles - 18,4%
Dodge Caravan - meziroční pokles - 12,3%
Dodge Avenger - meziroční pokles - 3,1%
Chrysler 200 - meziroční pokles - 2,4%
+ pokles daný dlouhým náběhem Cherokee do výroby - letos 32 tis cherokee a Liberty dohromady, loni přes 75 tis Liberty
Nějak se nám to zadrhává co....
Celá značka Chrysler měla meziroční ztrátu oproti 2012 -1,8%, Jeep měl nárůst, ale pouhé 3,4%.....drží to pikapy což je vrtkavé....stačí zvýšení cen paliv a prodeje letí dolů a pak Dodge, a tam je otázkou jak dlouho...bez zásadních investic do obnovy výrobního programu.
Souhlas, Chrysleru se vloni dařilo opravdu parádně, meziroční růst o 9% určitě stojí za pochvalu. Jak správně poukazuješ, růst byl tažen zejména osobáky (+ 10,6%) a méně už pick-upy (+ 8,3%), ale to podle mě není na škodu věci. Oceňuju i to, že si nezapomněl zmínit 200ku, která se drží vzhledem k nadcházejícímu omlazení opravdu obdivuhodně. Jediný, co můžu tvýmu přehledu vytknout, je vynechání Dodge Dart, který je, pokud vím, tvým oblíbencem. Pro rok 2013 totiž máš velký důvod k radosti - Dart rostl o plných 230%!
Abys mě ale neměl za hnidopicha, závěrem vyzdvihnu tvoji oprávněnou obhajobu úspěchu 500ky na americkym trhu. Vždyť kdo by to byl řekl, že se tohohle drobka bude v Americe prodávat přes 40 000 kusů ročně?
Hádám, že budu mluvit za nás za oba, když vyslovim přání, aby se Chrysleru pod plnym vlastnictvím italskýho Fiatu dařilo i v letošním roce tak jako dosud. Určitě se shodneme, že k tomu má velmi dobře našlápnuto. Snad jenom kdyby se dostalo do Chrysleru trochu víc tý italský techniky, ale to bychom už chtěli asi moc...
Dart je paskvil a loni se neprodával celou dobu, pokud je ti známo....resp. ty první dodávky k dealerům byly velmi chabé a oezený rozsah výbav a verzí...
Svého času mělo Durango měsíční nárůst asi 750%
>:D >:D >:D
Fiatu 500 krutě dochází dech.....neustále klesá.....ono holt trh se nasytil. To samé čeká Cherokee.
Co se čílíš, vždyť i já mám radost, jak se Dartu daří. Zase to s tim nadšením ale nepřeháněj, bůh ví, jak to bude letos. Snad za něj přinejhoršim zaberou jiný modely. ;-)
S tou 500kou máš recht, díky uvedení 500L se Fiatu podařilo zůstat na přibližně stejných číslech jako loní (- 1%), a to už teďka podle mě dělá z fiatího americkýho dobrodružství celkem úspěšný projekt, ne?
Btw mám dobrý tip na dárek pro přítelkyni či manželku - [odkaz] . Na mě je to trochu laciný a infantilní, ale řikal jsem si, že ty určitě neodoláš. ;-)
Ať ti z tý euforie nad výsledky Chrysleru nepraskne žilka. Pokud jde o to, kdo ze sebe dělá v této či jiných diskuzích idota, to nechť posoudí každý čtenář sám. :-!
Akcie poletí dolů, protože Chrysleru rostou prodeje (souhrnně za všechny modely - o 9 % za celý rok). To "dává smysl"... >:-[] Odkaz ti postnul níže Mr. Murphy. Takže prodeje Chrysleru rostly víc, než rostl samotný trh.
Zase tvé mindráky z Fiatu...Zmiňuješ A, ignoruješ B. Vypisuješ poklesy prehistorických modelů na konci kariéry, ale hlavně, že většina modelů (a značek) roste.
Faktem je, že teď je zásadní, jak zaujme Cherokee. To, že Jeep i přes problémy s jeho výrobou roste, je ještě docela úctyhodné.
Bylo by fer si vzpomenout jak prekotne se cerberus i mb chrysleru zbavili a kde by chrysler byl, kdyby ho vlada neoddluzila z bankrotu. Jakozto majitel jeepu to snasim spatne ale existuje jina cesta nez sdileni vyvoje a brendovani existujiciho zeleza mezi kontinenty?
Nevidim nic tragickeho na alfa-dodge nebo lancia voyager atd. I mercedes to delal. Dodge sprinter, davno vybehova technika v 300 nebo grandu. Myslim ze Sergio vi co dela. Kratkodoby pokles nemusi znamenat ze to je spatna myslenka, spojit fiat a chrysler.
Faktem zustava ze bez statni pomoci by krom fordu uz ani gm nebo chrysler zadne podobne starosti nemeli. Nemeli by zadne.... too big to fall. Klasicka lekce "kapitalismu"....
Jo existovala jiná cesta. Nalít ty samé státní peníze do Chrysleru, nechat to řídit schopný management, po živení trhu by se prodeje zvedly, protože by prodával stejný modely jako pod vedením Fiatu a dluhy by splatil jakbysmet.
Pokud se pamatuju spravne, tak v mb to odpiskali akcionari ale to je dneska uz asi celkem jedno.
Ciste reseni bylo nechat padnout (saab) nebo sestatnit se vsim vsudy a prodat (renault nekolikrat).
Jakozto danoveho poplatnika by me docela nasr##lo kdyby napr. ceska vlada zachranovala takto OKD.... a s chryslerem to je myslim velmi podobne. Ale to neresime auta, nybrz ekonomicke teorie....
Me jo protoze se nikdy nejedna o vydelecny podnik. Za penize nas vsech si stat kupuje klid a popularitu pred volbami.
Americani uz na to prichazeji taky.
Faktem zustava ze na trhu s autama je uz tesno a volne nevyuzite kapacity rostou. Holt sem tam nekdo krachne. Zbori se svet? Hummer, osobaky volvo china, dcery gm, klinicka smrt opelu,mali upravci typu ruf nebo weismann. Trha ti to zily?
Pamatujes si kdyz bmw prebiralo mini? Nebo tata vstoupil do jagu? Prej ostrovni hrdost. Kecy....
Když už to Baryček musel vytáhnout i tady (což nechápu, když je to vedle pod článkem o Jeepu) tak sem dáme celý odkaz, že:
[odkaz]
Ano, některé modely jdou nahoru, některé dolů.... To je holt život....
Tak snad Fiat brzo zbavý portfolio Chrysleru i těch posledních dinosaurů, kteří tak nějak dožívají....
Jinak Baryku okomentuj nám těch 15.000 prodaných Cherokee....
Ty prodeje tě zatím usvědčují z jisté predikční debility, co....?
Až se Chrysler rep. fiat zbaví dinosarů, zbydou mu 2 modely - Dart a Cherokee >:D >:D
I ty srandisto.
Víš že podvozek a platforma Viperu pochází z roku 2006-07? Stejný základ byl použit v Mercedesu....no jistě víš v jakém modelu nebo ne?
A zbytek je kompletně výojová práce DaimlerChrysler AG 05-07 a Cerberus 08-09 >:D >:D >:D
A nezapoměn nám dodat jaké super interiéry fiat připravil, třeba ten v Grand Cheroke, který byl z 99% hotov před příchodem Fiatu nebo ten 300/Chargeru, které byly hotovy z 90/95% >:D >:D
Nechceš zkusit vzít lidový vypravěčství? Pohádky by ti šly dobře >:D
Ovšem žrát ti to budou jen dětičky a soukmenovci špagetožrouti ne já, který ví jak to bylo doopravdy....
Co máte všichni s těma podvozkama a platformama? Jsme si nevšiml, že by za posledních 20 let přišli výrobci s něčím novým. Zavěšení kol je pořád stejné, konstrukce karoserie taky, to že tu a tam tam něco posunou o milimetr sem nebo tam nehraje roli. V motorech je to podobné, žádná nová technologie, jen recyklace starých. Jen se přidává turbo a možná trochu lepší materiály, ale oni to zase shazují tím, že šetří kde se dá. Jestli je něco nového, tak elektronika a více výbavy. Kdyby auta před 10 lety nebyla zhuntovaná a stále je vyráběli, tak bych si stejné auto koupil znovu... Vím, že většina lidí ne, protože se dnes kouká jen na image, ale co - hloupost vládne světu.
Ne v motorech u chrysleru žádný rozdíl nebyl, jen DOHC vystřídalo oHC a OHV, přibylo proměnlivé časování ventilů, jiný systém sání, možnost spalovat E85 atd...
U plaftorem jde o to kdo je vyvinul. Podvozek s p latformou, motor a převodovky tvoří základ auta, změnit 4 plechy a dát novej volant a plácat se po zádech že fiat vyrobil nový auto je nesmysl, když ten základ je od Mercedesu, Mitsubishi atd..
Za cenu potlaceni evropy kdy je propad podobny volnemu padu....neni jen cerna a bila.
Krize v chrysler/fiatu je zjevna. Melo by to zafungovat jako motivator k rozjezdu vyvoje sdilenych modulu s odlisnym kabatem. I kdyz mi se mi z vw dela mdlo, je to jedina cesta jak "vyvoj" siroke modelove skaly aspon navenek vydavat za inovativni. Mqb platforma by fiatu bodla. Motory jeste jednu generaci karosérií prezijou.....
Pracuju jako fleet manager a po vsech hokuspokusech jezdime fleet od fordu a prave mb . Tudiz si dovolim s tebou nesouhlasit na zaklade vlastni zkusenosti cca 10ti let.
Firemne jezdim s maxe a nemam duvod nadavat. Rocni najezd kolem 50tis. Km.
Jo, beru. Ovšem ty víž že to tak není, zatímco lidi vří pověstem nezkusí to. Půjdou a koupí si VW protože Tonda v hospdě říkal že je to kvalita nebo si koupí Kiu, protože 7 le záruka mamko.
Jednoho Forda jsem minulý rok vrátil dealerovi protože se strašně s*al.... A dealer tu srač*ovitost vozu potvrdil tím, že si to auto opravdu vzal....
Tak se nerouhej a buď rád, že ti jezdí aspoň ta tvoje stará paštika.... ;-)
Já znam lidi kterým se zas sraly italský auta, třeba Fiat Stilo kde elektrika funguje pouze na heslo, který zná jen Serjoža Makaron a nikomuho nechce říct >:D >:D >:D
Kecy!
Stilo Wagon jsme měli ve firmě 3,5 roku. V 70 tis. se vyměnila spojka a zadní tlumiče.
Jinak se měnily jen destičky a kotouče vpředu , 2 žárovky a olej s brzdovkou.
Kombík s 1,9 JTD (85 kW) jezdil za 5.5 litrů..NAPROSTO PERFEKTNĚ.
Jediná výtka - sedadla nic moc a moc silný posilovač.
Elektrika naprosto bez problémů.
Dobré auto. :yes:
Nyní FIAT kombík nemá a to je velká chyba! ;-\
Když tady někdo v diskuzi uvádí nesmyslná čísla, tak je to smutné.
Prodeje Chrysleru 2013 se ZVÝŠILY o 9% !!
[odkaz]
V článku to BOHUŽEL není zmíněno (neznalost nebo záměr ?), ale koncern FIAT + Chrysler je v černých :yes: číslech. Pro ty co nevědí co to znamená: má kladný zisk.
To je fakt a proto jdou akcie nahoru.
Bohužel pro mnoho diskutujících, není představitelné, že by vydělával jiný než německý koncern :-)
Akcie vyskocily hlavne kvuli tomu ze makaroni zaplati min nez se cekalo.
Otazkou je co povazujes za zisk ale novy koncern ma rekordni dluhy. Pro me dluh znamena minus, nevim jak to je jinde.
Maji se soudruzi co otacet. Drzim jim palce.manazersky je to vyzva jako prase.
Aby bylo jasno. Nekopu do fiatu. Naopak drzim jim palce. Jen kritizuju to ze informace v clanku potazmo zdejsi diskuse jsou tendencni.
Dluh znamena budouci nutnost platit tzn. Kratkodobe jsou plus ale v globalu v minusu.nebo ne?
P.s. neptal jsem se.bylo to konstatovani meho pohledu na vec.
Porovnej vysi dluhu, pronasob prumernym urokem a porovnej s hospodarskym vysledkem ze ktereho odecti naklady na obmenu palety modelu. Me vychazi minus.
Jak jsem tady uz uvedl, drzim fiatu palce aby to klaplo ale proto netreba si snizit k pouziti demagogie....
On je to fond. Asi nedává moc smysl, aby penzijní fond převzal kontrolu nad firmou a sám ji začal řídit, ale nemělo by vadit, že má velký podíl a tedy je v pozici, kdy může chránit svou investici.
Bariku asi by si ale mel spravne poznamenat ze Chrysler jako znacka ma 3 auta a nejprodavanejsi 200 ceka na predstaveni v Detroitu noveho modelu, pokles 1,8% je marginalni.
Nova 200 bude delat prumerne 15tis ks mesicne to je muj odhad podle rendru z allparu, to auto vypada hodne zajimave, coz zajisti slusny rust. Nove Town and Country bude za ok predstavene taky.
Uz zakopej valecnou sekeru, ani Fiat ani Chrysler by samostatne to nedaly a neprezily by, takto maji vetsi sanci at se to libi lidem ci ne. Rozhodne radsi Fiat nez VW nebo Hjonde...!!!
Googlit umíš. Najdi v tom textu polozku treba operating profit. Ale lekce z ekonomie asi delat nechci. Proletet text za minutu a byt tady za odbornika, to je pak diskuse na draka....
Pokud se chces smysluplne bavit tady o tom tematu tak si o tom neco precti. Psk muzem pokracovat.
Do te doby bye bye. Soutezit s tvym egem fakt nechci.
Šmánkote proč jsou tady lidi kteří mají pupínky z toho, když
A většinou jsou to horkokrevní fanoušci VW nebo H/K. :-(
To coje tady v diskuzi je nepravdivé, odporné až jednoznačně lživé!
Evidentně totiž nejde o odlišné pochopení faktů a čísel... ale o jejich vědomé filtrování a překrucování. 8-s
Re: Šmánkote proč jsou tady lidi kteří mají pupínky z toho,
Představsi že já sem Fanoušek Chrysler corporation do roku 1998 >:D
V současnosti fanoušek jaguaru, HM, Fordu, Zilu, taky třeba Caterhamu, Lotusu, AC, Saleenu atd.
Všechna čísla zde prezentovaná sou pravdivá. Mnou uvedený modely zaznamenaly meziroční růst a výrobní program Chrysler Group pochází z 90% z let 05-09 >:D
Re: Šmánkote proč jsou tady lidi kteří mají pupínky z toho,
Lidi, jste gramotní? Umíte číst?
Umíte rozeznat rozdíl mezi značkou Chrysler a koncernem Chrysler Group LLC, mezi značkou Volkswagen a koncernem Volswagen?
Nee?
Tak pro méně chápavé jedince a naše juniory mateřského oddílu miniFiatino bambino Chrysler je značka automobilů, která v rámci koncernu Chrysler Group LLC měla meziročnípokles proti roku 2012.
Neb Fiat za 5 let u kormidla nebyl schopen vyvinout jediný zcela nový model pro tuto značku a žije z toho co vyvinul Mercedes. (200 je Sebring s jinými plechy a novým interiérem)
Re: Šmánkote proč jsou tady lidi kteří mají pupínky z toho,
Ještě je navíc slepej....
Model Dec 2013 Dec 2012 Change All 2013 All 2012 Change
Chrysler 200 5,652 9,080 -37.8% 122,480 125,476 -2.4%
Chrysler 300 4,881 7,175 -32.0% 57,724 70,747 -18.4%
Town & Country 9,737 9,258 5.2% 122,288 111,744 9.4%
CHRYSLER BRAND 20,270 25,513 -20.6% 302,492 307,967 -1.8%
Re: Šmánkote proč jsou tady lidi kteří mají pupínky z toho,
Klid hombre. Podstata diskuse je blit nazor na cokoliv bez toho ze uplne presne vim o cem je rec >:D
To je pak tezko se tu nekomu pokusit cokoliv rozumne vysvetlit...
Re: Šmánkote proč jsou tady lidi kteří mají pupínky z toho,
ja to chapu, proto tak reaguju. Jen jsem napsal nazor ze spojenim obou firem vznikne prefinancovany pokus o koncern, jehoz vyvedeni z problemu bude velka manazerska vyzva. Nic vic nic min.
To nijak nesnizuje me kladne vztahy jak k fiatu tak vseobecne k us motors. Navzdory tomu co predvadi....
Re: Šmánkote proč jsou tady lidi kteří mají pupínky z toho,
Koukám slušná paranoia. Horkokrevní fanoušci VW, H/K nebo jiných značek se do sporu nijak nezapojili. Lži a nepravdy si tady uvádíte mezi sebou výhradně zástupci jednoho jediného koncernu. Barrik, fanatický fanoušek značky Chrysler, která patří do koncernu Fiat a zbytek fanatická falanga značky Fiat. Toť celé.