Předchozí generace Tranzitů vydržela alespon po motorické stránce. Současná generace je zoufalá. Odpadávající plasty z vnější i v interieru,koroze a uvadající výkon motoru. :no:
Aký máš problém? Práve že tentoraz uvažujú pragmaticky. Nie je to tak úplne jedno, čím zamestnanci jazdia, nákupná cena, prevádzkové náklady, poruchovosť/servis, to všetko má svoju váhu. A myslím, že aj v ČR sa nájde aspoň niekoľko horských oblastí, kde je 4x4 aj pre poštárov prakticky nevyhnutnosť. Koľko stojí Dusterovi najbližšia podobná štvorkolka?
Nový tendr je, protože se ty poslední Tranzity už všecky vysypaly + zhnily? >:-[] >:-[] >:-[] ...Vypisovat nemá smysl, vítez už je určitě dávno známý, odměny rozděleny. Jen veřejnost o tom ještě neví a pak bude dělat překvapeně jů.
Pošta jak každý ví má na horách právě Renaulty Kango 4x4, z toho jsem vycházel a jen jsem k tomu přirovnal co si myslím, že budou na ty hory chtít... Duster ani Yeti se v užitkové verzi nedělá.
Z toho Dacia mimo jiné vyhází, její lákadlo a defakto hlavní co nabízí je nízká cena, extrémně nízká. Díky staré technice, minimálním nákladům na výrobu, na reklamu, jednoduché tvary aby nedocházelo ke zmetkovosti a levné materiály. To je kuchařka jak můžou mít tak nízké ceny, ale vše má své dno. A Dacia tam dle mého ani nemůže mít větší vatu. Což podkládá jejich fleetové prodeje, které jsou minimální :-)
Máš to očekované? Nemyslím si, že je Dacia tak jednoznačne s maržami na dne a iní nie.
Mimochodom, varíš z vody, bez toho, aby si si to čo píšeš, aspoň overil. Nájdi mi v ponuke Renaultu Kangoo 4x4... jediným zástupcom tejto triedy, čo ponúka pohon 4 kolies je Volkswagen Caddy, o ďalšom zatiaľ neviem.
Tak se prosím neostýchej a pověz nám, jakým způsobem se jim na CNG prodraží servis... Docela by mě to zajímalo.
Před nedávnem jsem zprovoznil jednu CNG stanici a náklady na servis se nepočítaly do návratnosti investice, ta byla založena jen na prostém rozdílu nákladů na pohonné hmoty (s odkazem na spotřebu a nájezd) včetně odpočtu nákladu provozu stanice (el, plyn, revize).
Samotná pořizovací cena vozidel byla shodná se současně provozovanými.
Dodávky typu DHL/PPL, Česká pošta jsou asi tím nejlepším s ohledem na kilometry/akční rádius pro návratnost při CNG palivu.
Nějaké informace o nákladech na servis mám, ale podle toho jak často tady diskutuješ, tak budeš jistě více v obraze... Šup sem s nima! Díky!
No záleží jak je myšlen "kompost", jednu z pošťáckejch felicií (vanplus) mám od léta koupenou v aukci. Tyhle auta byly pro poštu super, i bez údržby jezdily furt. Teď bude aspoň spousta dílů, když se jich bude tolik prodávat >:D
Musíte brát zřetel na to, že fleetové ceny jsou úplně jinde. Jen Dacia už s cenou víc kouzlit nemůže. Už takhle je na samém dně a tak už dolů jít moc nemůže, u ostatních automobilek to může podle množství být i 10-20% což se pak velice přiblíží k cenám Dacie...
Duster 1.5 dCi4x4 začíná na 394 900 Kč, Yeti 2,0 TDI 4x4 469 900 Kč, pokud jich vezmou víc, věřím, že cenu stáhnou minimálně na cenu Dusteru, možná i níž...
Ale předpokládám, že budou kupovat spíš Kango 4x4 nebo nejakou takovou menší odávečku, než SUV...
Teď pokud vím, tak v posledním tendru vyhrál Fiat (vč dodávky CNG vozidel) a jak nad tím tak přemýšlím, tak nidko jiný neumí dodat auta podle zadání (mimo ještě VW) Takže to ve finále bdue mezi Fiatem a VW s tím, že si myslím, že VW ztrácí na dodávkách vozidel an CNG, kde hraje Fiat jasný prim.
Uvažovat o Dacii, která nemá co nabídnout (opravdu Dokker není plnohodnotná dodávka pro poštu a uvažovat o Dusteru, kde se vleze 5 balíků je mimo mísu) je o neznalosti požadavků na dodávková vozidla...
P.S. Co vím, tak to mají an operativní leasing, všecvhny nový auta a tam je cena v podstatě druhořadý parametr (myslím tím nákupbí cena). VU takové společnosti jako je Pošta vzhledem k údržbě těch aut je opravdu zákaldním parametrem výdrž a blbuvzdornost, ty auta mnohdy jezdí bez voleje v motoru, protože holt není nikdo (a časovej prostor), aby to aspoň zkontroloval a dolil...
Nicméně pošta musí fungovat, takže budou vybrána kompromisně vozidla, které budou splňovat jak technické požadavky, tak kapsovní požadavky manažerů. Vzhledem k tomu, že do toho teď silně promlouvá i Babiš, bude to tóčo.
Transit, chlapci, Transit se "s". No pravdou asi bude, ze ony ty ostatni dodavky na tom nejsou v zadnych ohledech nijak lepe. A ona ted Ceska posta jasa nad dodavkami Iveco na CNG, ale to jeste nevedi jak se jim prodrazi servis...