Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pošta na začátku ledna vypíše dva tendry na 1468 aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Česká pošta na začátku ledna vypíše dva obří tendry na 1468 užitkových vozidel.

Podnik v rámci zrychlené obnovy vozového parku poptává 873 dodávek a 595 malých užitkových vozidel. ČTK to dnes řekl mluvčí Ivo Mravinac. Předpokládanou výši investice nesdělil.

Pošta chce na operativní leasing pořídit jak vozy na klasický pohon, tak na CNG. Součástí dodávky mají být i auta s náhonem na všechna čtyři kola pro horské oblasti.

"Předpokládáme uzavření několika strategických kontraktů, které nám umožní reagovat podle aktuální situace. Vozidla na CNG jsou v běžném provozu výrazně výhodnější, limitem je však malý počet čerpacích stanic, které CNG nabízejí. Tato situace se však určitě během času změní," uvedl ředitel sekce dopravy pošty Patrik Zeithaml. Tento týden již Česká pošta vypsala také tendr na 309 manažerských a referentských vozidel.

Ještě před třemi lety bylo průměrné stáří vozidla na poště deset let a podnik původně předpokládal celkovou obnovu až do konce roku 2015. "Strategie obnovy vozového parku, kterou loni schválila dozorčí rada i zakladatel, však umožnila obnovu o více než rok urychlit," dodal Mravinac. Klíčovým kriteriem u každého tendru jsou celkové náklady po dobu životnosti vozidla, což na poště představuje pět let, či 125.000 najetých kilometrů.

Poštovní flotila má celkem 5340 vozidel. V barvách podniku jezdí osobní auta a malé dodávky značek Škoda, Fiat, Volkswagen, Ford nebo Hyundai. V minulých letech si na podmínky tendrů pošty někteří uchazeči stěžovali. Například na konci roku 2009 se ozval neúspěšný Fiat, že pošta vypsala zakázku na dodávky za 300 milionů Kč šitou na míru modelu Ford Tranzit. ÚOHS dal Fiatu za pravdu a soutěž zrušil, v opakovaném tendru ale opět zvítězil Ford.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
6. 1. 2014 15:20
Re: ok
Duster může být 2/3 místný se skříní, řeší to poměrně za slušný peníz přestavbou.
A Dangel ti udělá 4kolku z Partnera.
6. 1. 2014 00:34
Re: ok
Pošta jak každý ví má na horách právě Renaulty Kango 4x4, z toho jsem vycházel a jen jsem k tomu přirovnal co si myslím, že budou na ty hory chtít... Duster ani Yeti se v užitkové verzi nedělá.
Z toho Dacia mimo jiné vyhází, její lákadlo a defakto hlavní co nabízí je nízká cena, extrémně nízká. Díky staré technice, minimálním nákladům na výrobu, na reklamu, jednoduché tvary aby nedocházelo ke zmetkovosti a levné materiály. To je kuchařka jak můžou mít tak nízké ceny, ale vše má své dno. A Dacia tam dle mého ani nemůže mít větší vatu. Což podkládá jejich fleetové prodeje, které jsou minimální :-)
5. 1. 2014 18:16
Re: ok
Máš to očekované? Nemyslím si, že je Dacia tak jednoznačne s maržami na dne a iní nie.
Mimochodom, varíš z vody, bez toho, aby si si to čo píšeš, aspoň overil. Nájdi mi v ponuke Renaultu Kangoo 4x4... jediným zástupcom tejto triedy, čo ponúka pohon 4 kolies je Volkswagen Caddy, o ďalšom zatiaľ neviem.
5. 1. 2014 18:11
hmm
Teď pokud vím, tak v posledním tendru vyhrál Fiat (vč dodávky CNG vozidel) a jak nad tím tak přemýšlím, tak nidko jiný neumí dodat auta podle zadání (mimo ještě VW) Takže to ve finále bdue mezi Fiatem a VW s tím, že si myslím, že VW ztrácí na dodávkách vozidel an CNG, kde hraje Fiat jasný prim.

Uvažovat o Dacii, která nemá co nabídnout (opravdu Dokker není plnohodnotná dodávka pro poštu a uvažovat o Dusteru, kde se vleze 5 balíků je mimo mísu) je o neznalosti požadavků na dodávková vozidla...

P.S. Co vím, tak to mají an operativní leasing, všecvhny nový auta a tam je cena v podstatě druhořadý parametr (myslím tím nákupbí cena). VU takové společnosti jako je Pošta vzhledem k údržbě těch aut je opravdu zákaldním parametrem výdrž a blbuvzdornost, ty auta mnohdy jezdí bez voleje v motoru, protože holt není nikdo (a časovej prostor), aby to aspoň zkontroloval a dolil...
Avatar - vabis
5. 1. 2014 16:39
životnost poslední generace Tranzita
Nový tendr je, protože se ty poslední Tranzity už všecky vysypaly + zhnily? >:-[] >:-[] >:-[] ...Vypisovat nemá smysl, vítez už je určitě dávno známý, odměny rozděleny. Jen veřejnost o tom ještě neví a pak bude dělat překvapeně jů.