Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
vma
Mám skúsenosti iba s 1.2TSI 77kW, ale nie je problém dostať sa pod 5 litrov - pohodová jazda po okreskách s dodržovaním limitov. Ak sa na to dupne, ide to hore, ale nie je problém ostať po 6l/100km. Opačný extrém je zima a krátke cesty. Po dvojkilometrovej jazde aj s extrémne ľahkou nohou na palubáku stále svieti 10l/100km.
Tak těch 10 v zimě je normálních, ne?
Studenou atmo 1.4 v mrazech při krátkých pojížďkách taky pod tuhle hranici nedostanu...zato v létě je to radost koukat na palubák :-)
Studenou atmo 1.4 v mrazech při krátkých pojížďkách taky pod tuhle hranici nedostanu...zato v létě je to radost koukat na palubák :-)
Čakal som, že taký malý motor sa rýchlejšie zohreje. Je pravda, že s pribúdajúcimi kilometrami spotreba ide raketovo dole. Už aby bolo leto ;-)
To je pravda, to TSI je na teplotu citlivé. Mám stejné pocity. Taky jde o to, v jakém režimu se auto ráno tzv. probudí a jak dávkuje benzín u studeného motoru, v zimě se zpravdila sám "neturuje", takže ta spotřeba mi jde na začátku hodně rychle dolů, ale déle na ní visí, než třeba v létě. S tím motorem není problém pod 5. Já jezdím po Praze v létě kolem 5,6 -5,9 a mimo Prahu jsem z toho vytlačil i 4,3, ale to už chce fakt hodně dobře znát cestu a přizpůsobovat řazení, ale já jsem na to magor, já se v tom vyžívám, aby to žralo co nejméně.
Ešte otázka na eko-jazdu. Máte a používate Stop-Štart? Ja ho - ak nezabudnem - hneď vypínam. Podľa mňa v zime zbytočne vybíja akumulátor a v lete sa bojím, že ak zídem z diaľnice na prvej križovatke vypne - horúce turbo. Vybíjanie a klíma sú ošetrené - motor sa naštartuje, horúce turbo - neviem.
Na horké turbo stačí jediné - když víš, že budeš sjíždět, poslední jeden, dva kilometry to prostě nehnat na doraz, ale zvolnit. Ale je mi jasné, že ne každému se na to chce myslet.
já start stop nemám. A přiznám se, že dle mého názoru zrovna u toho TSi, které na volnoběhu bere prd je podle mě úplně zbytečné. když jsem měl půjčenou TDI octavii III tak se mi líbilo to ticho, ale to spíš proto, že jsem zvyklý na benzíny. Takže já start-stop nevím co si o tom systému mám myslet.
Nič dobré - ten systém považujem za prostriedok šetrenia za každú cenu, ale či to stojí za to ničenie komponentov pri neustálom štartovaní, za to by som ruku do ohňa nedal.
Podľa mňa zbytočnosť - a čím menej elektroniky v aute, tým lepšie. Beztak jej tam je napchatej viac ako je zdravé.
Podľa mňa zbytočnosť - a čím menej elektroniky v aute, tým lepšie. Beztak jej tam je napchatej viac ako je zdravé.
Bonus to má - lépe dimenzovaná baterie a startér. Není to věc, kterou mám rád, na druhou stranu nechci, aby bylo tlačítko na vypnutí SS celé ošoupané. >:D Člověk se v tomhle ohledu musí naučit znát své auto. Některá motor nevypnou, když je horký. Stejně tak mívají omezení na počet vypnutí. V některých autech SS nefunguje ve sportovním režimu. Atd.
To je už vyšší level, čo píšeš. Ale ostávam pri svojom a SS do svojho auta skrátka nechcem. ;-)
Bohužel ne každý má na výběr. ;-\ Tedy, na výběr je vždy, jen SS není dostatečný důvod na to, abych na auto zanevřel. A rozšířil se jak mor.
To iste, ale zanevrieť na auto, to je už príliš ťažký kaliber. Ale pokiaľ by som s arozhodoval medzi dvomi autami, bol by to dosť silný argument. Aj keď ide vpodstate o prkotinu.
Plus by to malo rekuperovať brzdnú energiu.
To je věc startéru (ISG) a nesouvisí to přímo s SS.
Celkom by ma to zaujímalo, ako to funguje. Mne to vychádza tak, že rekuperácia brzdnej energie je len zlepšený management nabíjania akumulátora. Teda ak napríklad brzdím motorom, tak sa akumulátor dobíja zvýšeným prúdom. Vďaka za informáciu, že štartér je ISG, práve som si stiahol nejaké pdf-ko a idem ho prečítať. Vyzerá to, že je to diel, ktorý keď sa pokazí, tak máme o peňaženku postarané.
ISG = Integrated Starter Generator. Tedy startér a alternátor v jednom. Představu máš správnou. Při brzdění dobíjí, co to jde, takže pak po nějakou dobu nemusí dobíjet třeba vůbec. Chytré nabíjení se říkalo systému, který například nabíjel, když byl motor pod malou zátěží. Když jsi pak jel do kopce, nebo ses rozhodl předjíždět, auto přestalo nabíjet.
Těmhle systémům se říká také mikro hybrid. A teoreticky může ISG i pohánět (nebo spíš pomáhat s pohonem) auto.
Těmhle systémům se říká také mikro hybrid. A teoreticky může ISG i pohánět (nebo spíš pomáhat s pohonem) auto.
V zime dosť málo jazdím, som zvedavý, ako sa to prejaví na stave akumulátora. Zatiaľ nie sú veľké mrazy, ťažko súdiť, či to lepšie dobíja. Pri štarte akumulátor točí ako v lete. Pri jazde sa snažím viac brzdiť motorom - aby to dobíjalo plus nulová spotreba. Možno sa časom z ISG vyvinie aj boost pre motor - ako vo F1 KERS. Celkom by ma zaujímalo ako funguje softvér v riadiacej jednotke - eko managament. Napríklad neviem, či je nejako braná do úvahy automatická klíma. Necítim na výkone, kedy ide. Strašili ma niektorí kolegovia, že oni musia pri predbiehaní klímu vypínať - ale boli to atmosféry s podobným výkonom. Skúšal som ju aj zapínať/vypínať pri tempomate na diaľnici - nič som nezistil. Je možné, že si pomáha odpojením dobíjania? Možno som len hluchý :-)
Tohle se auto od auta (výrobce od výrobce) liší. Sice jakž takž vím, co je možné a co se dělá, ale nemám moc přehled, kdo dělá co.
Také takovou zkušenost nemám. Nepoznám to ani na výkonu, ani na spotřebě. Nehledám to a samo od sebe mě to nepraštilo. :-)
Také takovou zkušenost nemám. Nepoznám to ani na výkonu, ani na spotřebě. Nehledám to a samo od sebe mě to nepraštilo. :-)
Tento priamovstrek sa ohrieva pomaly a mame ho doma, eko sa da ist az na 4.3 ale v kazdom rezime je vo Fabii uspornejsi asi iba o 0.4litra oproti Focusu 1.6 (eko 4.7), takze sa obavam, ze v Golfe bude mat snad aj vyssiu spotrebu, ale zatial ma iba 10tisic km.
Ten Focus ma prekvapuje. Keď som vyberal auto, ešte bola v ponuke 1.6-ka a to nebol v diskusiách nejaký eko-motor.
To je este stara 1.6ka Eu4 2007, tie nove su uz s variabilnymi ventilmi a o nieco viac priskrtene na Euro5 a asi aj s dlhsimi prevodmi, takze o nieco este uspornejsie ale aj TSI je uz aj novy 8V, ale nie v Skode
Ja mám už nové TSI - malo by tam byť 16 ventilov a remeň.
Novy je 8V a remen.
Otvoril som si cennik pre istotu a tam je: Valce/Ventily 4 / 16. A aby som nezabudol, je to Seat Leon.
Když bývají testy v rychlosti topení, tak právě malé přeplňované benzíny bývají největší propadáky. :-) I když si tyhle novější jednotky umí pohrát s chladícím okruhem.
Tak mi prosim ta daj linky na tie testy, lebo pokial viem, tak "nejvetsi propadaky" byvali prave male dizle...
Naftové motory mají typicky přídavné topení (právě pro svůj mizerný výkon, když dojde na topení). Což benzínové nemívají (jeden výrobce to myslím nabízí za příplatek, ale už nevím kdo - možná Ford u EB). Asi dvakrát byly publikované i tady, tak hledej, šmudlo. ;-)
Nicméně řeč tu byla o malém motoru (ne o vznětový versus zážehový) a v rámci benzínových jednotek si naopak myslím dobře vedou velkoobjemové atmosféry (ale hledat se mi to opravdu nechce).
Nicméně řeč tu byla o malém motoru (ne o vznětový versus zážehový) a v rámci benzínových jednotek si naopak myslím dobře vedou velkoobjemové atmosféry (ale hledat se mi to opravdu nechce).
Opel nabízí pro Astru, Zafiru elektrický dohřev pro všechny motory a pak nezávislé topení, ale to je trochu o jiných penězích :-(
Tak to možná byl Opel. Vím, že jsem to někde viděl i pro přeplňovaný zážehový motor. Měl jsem na mysli klasické přídavné topné těleso (typicky elektrické), ne nezávislé topení.
Dohadovat se o spotrebe jednotlivce nema smyls, kazdy mame jiny styl jizdy. Jednou jsem na foru o spotrebe TSI narazil na spotreby, kdy majitele mluvili o klidne jizde stalou rychlosti okolo 60-80 a spotrebe cca 4,4l/100km, uz si nepamtuji presne. Standard bude asi nekdy lehce pod 6 coz rika i kamarad. Tech vasich 5litru bude asi u hodne defenzivni jizdy.
Nemusí to byť defenzívna jazda. Hodne pomáha šiesty stupeň - motor už pri 2000 otáčkach žije, ťahá ako diesel. Pri 77kW má vplyv aj to, či je to rovina alebo kopec. Na spotrebe je cítiť každé stúpanie. Dlhodobá spotreba je pod 6 litrov - podľa tankovania.
1.2TSI netaha ako dizel ani v najkrajsom sne. Pri 2000 sa zacina zobudzat z letargie, trochu lepsie ako atmo motor podobneho objemu.
Na prejav a zatah turba chce aspon 2500-2700.
Vzdy ma fascinovalo, co je to za zazracny motor podla opisov, az kym som ho nevyskusal....
Na prejav a zatah turba chce aspon 2500-2700.
Vzdy ma fascinovalo, co je to za zazracny motor podla opisov, az kym som ho nevyskusal....
Ak človek prestúpi z dvojlitra, tak súhlasím. Ja som mal atmosféru 1,4/55kW. Na skúšobnej jazde som to porovnával s 1,6/98kW - Toyota Auris a musím povedať, že Leon s nižším výkonom bol pocitovo hodne živší - asi tým, že ťahá od 2000 otáčok. Tam mu naskočí menovitý moment a je to cítiť. Jednoducho zhrnuté - pre obyčajného vodiča ako som ja, je turbo príjemnejšie. Na druhej strane mám pocit, že nad 4000 otáčok už to nie je žiadny zázrak, tam už tá vrtuľka nepomáha.
Standard je 6 litrů. Praha do 7, dle provozu... berme v potaz normální jízdu, žádný Ecoruny jako Michalpneu >:D
:yes: To chápu. ALe já jsem na to blázen. Minimum jsem měl jednou i 3,6 l v roomsteru, ale to už byl teda těžký extrém a detailní příprava trati bez semaforů s co nejméně kopci a maximální dávání nohy s plynu. Ale to už bylo i na mě moc.
Kopec se při úsporné jízdě neprojeví, protože to, co propálíš směrem nahoru zase ušetřiš, když pojedeš dolů.
V případě, že z kopce nebrzdíš :-)
A do kopce nemusíš podřadit..
A do kopce nemusíš podřadit..
No já většinou do kopce jedu na nějaké lehčí převod tak, aby motor točil zhruba 2500-3500 rpm a netrápil se a ještě se mi nestalo, abych měl za kopcem dole vyšší spotřebu než před kopcem. Buď je stejná nebo lehce nižší.
Pokiaľ jazdíš predvídavo, na časti stúpania ešte využiješ kinetickú energiu z predchádzajúcej jazdy po rovine a podraďuješ až neskôr. Pokiaľ má zjazd dostatočné klesanie a ideš s ubratým plynom až dole, spotreba je nulová, takže paradoxne sa dá aj v kopcovitom teréne niekedy ušetriť. Ale nie vždy sa to dá, obvykle je spotreba logicky o čosi vyššia.
Ano, platí zejména pro úspornou jízdu, ale nejen pro ni. Pokud motor nemá moc velký brzdný účinek (což moje nynější Honda motorem skoro nebrzdí, a to má dost krátké převody - naučila mě používat brzdy :-)), tak plyn už můžeš pustit kousek před koncem kopce a stejně tak vyjet část dalšího kopce (a auto bude vyžadovat sešplápnout plyn o to později)... Nicméně mi jde třeba o jízdu na tempomatových devadesát. Jedu 90 po rovině, přijde dlouhý kopec, nahoře je spotřeba o půl litru vyšší, dole (stále s aktivním tempomatem) zase minimálně o půl litru nižší, většinou dosahuje ještě nižší spotřeby, než na začátku kopce, a to v obou směrech.
Nebo jiný příklad. Klasickou spotřebu na delších trasách (lehké město, průjezdy vesnic, meziměsto, okresky), mám na PP obvykle 6,2-6,6 (reálně 6,5-6,9). Když jedu do kopce Havířov - Visalaje v Beskydech, měl jsem 7,7 na PP. Cestu zpět z kopce do Havířova za 5,2. Průměr 6,45, stejná spotřeba, jako když jedu po rovině. Možná u jiných aut je to jinak, ale aspoň moje Honda v kopcích jde spíše se spotřebou o nějakou tu desetinku dolů než nahoru. Ale já z kopců nezrychluju, nechávám zařazený kvalt a lehce "brzdím" motorem.
Nebo jiný příklad. Klasickou spotřebu na delších trasách (lehké město, průjezdy vesnic, meziměsto, okresky), mám na PP obvykle 6,2-6,6 (reálně 6,5-6,9). Když jedu do kopce Havířov - Visalaje v Beskydech, měl jsem 7,7 na PP. Cestu zpět z kopce do Havířova za 5,2. Průměr 6,45, stejná spotřeba, jako když jedu po rovině. Možná u jiných aut je to jinak, ale aspoň moje Honda v kopcích jde spíše se spotřebou o nějakou tu desetinku dolů než nahoru. Ale já z kopců nezrychluju, nechávám zařazený kvalt a lehce "brzdím" motorem.
Tak na 4,4 se dostanu s dvoulitrovým Accordem při zhruba 65km/h na pětku :-) Okresky obecně tak 6,5, kombinace 7,5. A zimní město na 2,5km štrece i přes 12. To máš naprostou pravdu, ty spotřeby se nedají porovnávat, každý jezdí jiné trasy jiným stylem. Stačí aby jezdil jednu trasu častěji než druhou a hned to lítá.
Mam stejnou zkusenost s 1.2 TSI 77kW v golfu 6 variant, tedy cca 5-5.5l mimo dalnici a 6.5l pri tachometrovych tempomatovych 140 na 205kach pneumatikach continental (nikdy ne ty ekologicky, ty maji nizsi prilnavost, dekuju; rozdil letni zimni je zanedbatelnych cca 0.2l).
Kdyz jsem se snazil jako silenec 90 mimo mesto apod. da se dostat nekde na 4.5l ale je to blbost. Na druhou stranu uplne notmalni jizda 110km/h mimo mesto a 60 ve meste vcetne predjizdeni a celkem svizne akcelerace je tech 5.5l.
Tachometrovych 160km/h na dalnici je 8-8.5l a jednou jsem letel asi 400km nemecko tachometrovych 190-200 (tzv. cihla) za nejakych 11, samozrejme tenhle motor uz se nad 180 trapi a akceleruje jen zvolna.
Co se tyka spotreby pri posunu 10km to nema smysl resit, kazdy motor se musi zahrat a co v tu chvili ukaze palubni pocitac je mimo misu, tomu se da verit po ujeti min. 20-30km.
1.2 TSI v novem golfu 7 je zase o generaci novejsi, dost odlisny (16V misto 8V, remen misto retezu a uz nechladi vyfuk benzinem kdyz je venku 35 stupnu a jedes po dalnici 140 coz cas od casu nahodne zvedlo spotrebu prvnihom1.2 TSI cca o 0.2-0.5l), takze predpokladam jeste dobre pul litru dolu.
Kdyz jsem se snazil jako silenec 90 mimo mesto apod. da se dostat nekde na 4.5l ale je to blbost. Na druhou stranu uplne notmalni jizda 110km/h mimo mesto a 60 ve meste vcetne predjizdeni a celkem svizne akcelerace je tech 5.5l.
Tachometrovych 160km/h na dalnici je 8-8.5l a jednou jsem letel asi 400km nemecko tachometrovych 190-200 (tzv. cihla) za nejakych 11, samozrejme tenhle motor uz se nad 180 trapi a akceleruje jen zvolna.
Co se tyka spotreby pri posunu 10km to nema smysl resit, kazdy motor se musi zahrat a co v tu chvili ukaze palubni pocitac je mimo misu, tomu se da verit po ujeti min. 20-30km.
1.2 TSI v novem golfu 7 je zase o generaci novejsi, dost odlisny (16V misto 8V, remen misto retezu a uz nechladi vyfuk benzinem kdyz je venku 35 stupnu a jedes po dalnici 140 coz cas od casu nahodne zvedlo spotrebu prvnihom1.2 TSI cca o 0.2-0.5l), takze predpokladam jeste dobre pul litru dolu.
Ešte by ma zaujímal asistent radenia. Zdá sa mi, že radí radiť rýchlosti tak, že motor je už podtáčaný. Ak ide auto po rovine alebo trocha dole kopcom, je schopný radiť tak, že otáčky sú potom okolo 1500 . To mi pripadá na benzín už eko-extrém. Aj keď niekde bol rozhovor s pánom (asi zo Škody), že žiadne obavy z podtáčania motora nehrozia. Neviem, či kľukovka by mala rovnaký názor.
Nejezdim podle asistenta, ale podle zvuku. Kdyz duni, je podtoceny. Asistent od pocatku ukazuje razeni na 1400.
Kdyz bylo nove, nejezdil jsem pod 1500. Ve 15tis najeto uz jsem jezdil od 1450.
Kdyz jsem zajel na garancku k VW ve 30k, nahrali mi novy software, ktery trochu zmenil chod motoru - subjektivne trochu mene razantni vykonova spicka, ovsem o poznani tissi jemnejsi chod. Od te doby muzu jezdit od 1400 a neni problem, ovsem turbo se znatelne pridava az nekde 1450-1500... vetsinou radim na 1450 az 1500, pokud nepotrebuji rychleji akcelerovat.
Nicmene jsem jel i v oktavce 2 se stejnym 1.2 77KW a cca 50k najeto a pod 1500 to dunelo, zprevodovani je podle me stejne ... asi zalezi i na rozdilnem software, nevim.
Je ovsem zajimave, ze jsem nepozoroval zadny rozdil ve spotrebe at jsem radil na 1450 nebo 1600 otacek ... radim na tech 1450 protoze proste vetsinou proste neni duvod radit pozdeji :-)
A mimochodem muj dalsi kus asi bude 1.4 TSI s ACT :-)
Kdyz bylo nove, nejezdil jsem pod 1500. Ve 15tis najeto uz jsem jezdil od 1450.
Kdyz jsem zajel na garancku k VW ve 30k, nahrali mi novy software, ktery trochu zmenil chod motoru - subjektivne trochu mene razantni vykonova spicka, ovsem o poznani tissi jemnejsi chod. Od te doby muzu jezdit od 1400 a neni problem, ovsem turbo se znatelne pridava az nekde 1450-1500... vetsinou radim na 1450 az 1500, pokud nepotrebuji rychleji akcelerovat.
Nicmene jsem jel i v oktavce 2 se stejnym 1.2 77KW a cca 50k najeto a pod 1500 to dunelo, zprevodovani je podle me stejne ... asi zalezi i na rozdilnem software, nevim.
Je ovsem zajimave, ze jsem nepozoroval zadny rozdil ve spotrebe at jsem radil na 1450 nebo 1600 otacek ... radim na tech 1450 protoze proste vetsinou proste neni duvod radit pozdeji :-)
A mimochodem muj dalsi kus asi bude 1.4 TSI s ACT :-)
Hej, motor neťahá a duní, takže okamžite radím nižší stupeň. Vidím, že žiadna obava z TSI :-) . Mne to dosť trvalo, kým som sa rozhodol. Pri čítaní diskusií mi behal mráz po chrbte - rozvodový reťaz. Presvedčila ma až skúšobná jazda - s 1,4kou, ale obyčajnou 90kW. Asi je to už nemenný trend, už i Citroen ide do turba a malého objemu, neminie to Kiu, Hyundai...
Na diskuze se vykašli. Já dělám s autama a vadný rozvod jsem viděl za celé ty 3 roky jen jednou a to měl pán navíc oddělaný písty. Pokud se k tomu autu člověk umí chovat, tak se mu to nestane. Navíc problémy měli ty první TSi, od půlky 2011 už je to pořešené.
podle mě oni totiž nechali stejný software jako u 63 kw verze. Já myslím, že u těch 77 kw verzí s tím mělo problémy už více lidí, že jim to ukazovalo úplně neideálně, protože mě ten asistent u 63 kw funguje přesně a ideálně.
Ondris
Jediným přínosem téhle verze je šestikvalt...
Jinak úspora paliva se při dodržování příkazů k časnému řazení rychle ztratí v odpáleném setrvačníku a spojce. ;-)
Jinak úspora paliva se při dodržování příkazů k časnému řazení rychle ztratí v odpáleném setrvačníku a spojce. ;-)
Souhlasím a jsem rád, že to píšeš :-) baví mě lidi, co drží motor na 1000-1200ot/min , aby mi pak vyprávěli o nízké spotřebě při těchto otáčkách. Nejen, že většina motorů v těch otáčkách jen nepřijemně duní a vibruje, ale jako bonus si odděláváš setrvačník. A to se kvůli ušetřenému půl litru na 100km vyplatí >:D
To jo, kdybych měl TDI, tak bych se tak malých otáček kvůli tomu setrváku opravdu bál.
vrkuboy
"pohodlně odveze pět dospělých" - tak tady bych pana Mičku posadil na zadní lavici na hanbu (prostřední místo) a nechal ho absolvovat cestu Praha - Brno - Praha. Neznám, žádné auto nižší střední třídy o kterém by se dalo říct, že pohodlně odveze 5 osob.
"motor koncernové řady EA288 Po zahřátí přede jako kocour" - pokud kocour vyluzuje zvuky kovářského učiliště v kombinaci s cvrlikáním hejna cvrčků pak ano, přede jako kocour. Neznám žádný naftový čtyřválec o kterém by se dalo říct, že má hezký zvuk.
"motor koncernové řady EA288 Po zahřátí přede jako kocour" - pokud kocour vyluzuje zvuky kovářského učiliště v kombinaci s cvrlikáním hejna cvrčků pak ano, přede jako kocour. Neznám žádný naftový čtyřválec o kterém by se dalo říct, že má hezký zvuk.
Mě napadá minulá generace Medvěda S 250 CDi..ta měla čtyřválec 2.1 diesel a nebylo o něm slyšet a ani navenek neklapal..ale to je trochu jiná liga,vzhledem k odhlučnění a délce a zatlumení výfuku..
To už jsme v trochu jiných sférách :-) V tebou jmenovaném autě jsem nejel tak ti budu věřit. Já měl na mysli spíše přímé konkurenty Golfu. Pokud jde o mainstream tak za nejlepší "kamna" považuji dci od Renaultu, ale ani u těch se nedá v žádném případě mluvit o nějakém příjemném zvukovém projevu. V interiéru je to vždy takové utlumené dunění a mim o interiér je to jak cvrlikání ventilů benzínového motoru. >:D
Nemám nic proti naftě, smysl tyto motory jistě mají, ale i přes ten pokrok od kouřícího rozladěného orchestrionu k modernímu turbodieselu se stále zvuk nedostal na takovou úroveň aby si zasloužil hodnocení "přede jako kocour". V případě více válcových turbodieselů už je to výrazně lepší. :yes:
Nemám nic proti naftě, smysl tyto motory jistě mají, ale i přes ten pokrok od kouřícího rozladěného orchestrionu k modernímu turbodieselu se stále zvuk nedostal na takovou úroveň aby si zasloužil hodnocení "přede jako kocour". V případě více válcových turbodieselů už je to výrazně lepší. :yes:
DCi od renaultu má náhodou fajn zvuk, staší jednadevítka zvenku neklapala, ani necvakala ( teda při jízdě, na volnoběh klape každej dízl), ale tenhle zvuk přehlušil svist turba :-)
DCi má tak suprovej zvuk, že ho museli k úplné dokonalosti doladit tímto :-) [odkaz]
V takovém autě je to v první řadě o odhlučnění. Když zvedneš kapotu, tak se kolikrát nestačíš divit, co za zvuky vyluzuje moderní zážehový motor. Příjemný na jazyku nemám. A vzpomněl jsem si na místní test, myslím 640d GC, kde na video motor vytočili. No málem jsem tehdy spadl ze židle. Kdo má takové blbé nápady... :-)
Amater nema sanci naftu v S classe poznat, zvlaste sestivalec. Jenze lidi radeji malou novou Fabii bez akusticke izolace v TDI, nez ojete Sko. Skoda.
Jinak souhlas,na prostředním místě se nedá pořádně sedět ani v autech o třídu výš(že Superb/Passat..) a nemusí být člověk ani nějak extra velký,stačí mít 180 cm a nebýt úplně vychrtlý...
S konkrétně moji postavou ruského dřevorubce se ovšem neposadím pohodlně na třetím místě ani v Mercedesu E,ale soudím dle známých..:DD
Třetí místo je u Golfa pohodlné pro děti..
Jednou byl v AutoTipu test,ve kterém se posazovali na zadní lavici tři dospělí 185cm(což je dnes docela běžná výška chlapa,lidé jsou pořád větší..) a Golf byl jedno z nejhorších aut,hlavou dřeli i ti na plnohodnotných sedačkách..
Ono se ovšem nevešli ani do Mercedesu C kombi,ani do nějakých MPV(Seat tuším..) a relativně pohodlně se usadili až v Hondě CRV
S konkrétně moji postavou ruského dřevorubce se ovšem neposadím pohodlně na třetím místě ani v Mercedesu E,ale soudím dle známých..:DD
Třetí místo je u Golfa pohodlné pro děti..
Jednou byl v AutoTipu test,ve kterém se posazovali na zadní lavici tři dospělí 185cm(což je dnes docela běžná výška chlapa,lidé jsou pořád větší..) a Golf byl jedno z nejhorších aut,hlavou dřeli i ti na plnohodnotných sedačkách..
Ono se ovšem nevešli ani do Mercedesu C kombi,ani do nějakých MPV(Seat tuším..) a relativně pohodlně se usadili až v Hondě CRV
No, ještě, že jsou tu ty hondy, do MPV od seatu (tj. Alhambry) se tři vedle sebe nevejdou, musejí prostě sáhnout po CRV... To samé platí i o spotřebě, golf nikdy nemůže jet pod pět litrů na sto, to umí jen civic... viz čůčo výše. >:D >:D :yes:
Pravda je, že o pohodlí pro 5 si může nechat skoro každý auto jen zdát. Btw u R- Klasse třeba vadí malý sedačky ve druhý řadě (krátký sedadlo a ještě kratší opěradlo). ;-)
Ale prdlajs,já jsem to uváděl jako příklad,místo CRV bych mohl napsat třeba BMW X5,nebo Kia Sorento,jenže v tom testu byla CRV a ten test vyhrála.
A nevím jestli se jednalo o Alhambru,ale bylo to nějaké MPV od Seatu a tři dospělí v něm dřeli hlavama a měli ramena přilepená na sobě..To jsou fakta co jsem četl v Auto Tipu,není to z mé hlavy tak se uklidni ty smajlíku..
A mimochodem já nejsem žádný fanda Hondy,to jsi se šeredně spletl příteli,jestli jsem něčeho fanda tak Mercedesu,ale dokážu uznat jak kvality jiného auta,tak nekvality Mercedesů..
Jinak ad spotřeba, já to říkám takhle:
Kolem pět litrů(popř.pod pět),se dá jet téměř s každým malým benzínem nebo s úsporným dieselem,Golf a Civic nevyjímaje,záleží jen na tom,nakolik to ovlivňuje jízdu,aby se z plynulé jízdy nestalo záměrně pomalé courání hluboko pod cestovní rychlostí..
A nevím jestli se jednalo o Alhambru,ale bylo to nějaké MPV od Seatu a tři dospělí v něm dřeli hlavama a měli ramena přilepená na sobě..To jsou fakta co jsem četl v Auto Tipu,není to z mé hlavy tak se uklidni ty smajlíku..
A mimochodem já nejsem žádný fanda Hondy,to jsi se šeredně spletl příteli,jestli jsem něčeho fanda tak Mercedesu,ale dokážu uznat jak kvality jiného auta,tak nekvality Mercedesů..
Jinak ad spotřeba, já to říkám takhle:
Kolem pět litrů(popř.pod pět),se dá jet téměř s každým malým benzínem nebo s úsporným dieselem,Golf a Civic nevyjímaje,záleží jen na tom,nakolik to ovlivňuje jízdu,aby se z plynulé jízdy nestalo záměrně pomalé courání hluboko pod cestovní rychlostí..
U většiny kompaktních MPV je prostřední sedadlo použitelné pouze jako stolek (po sklopení). V případě Alhambry mě nedostatek místa na šířku překvapuje... řekl bych, že by Alhambra tento problém mít neměla. Přeci jen už je to kus auta.
Nevím zda to byla Alhambra,kecal bych,vím,že to byl nějaký nafouklý vyšší Seat,ale vím,že ti pánové měli ramena na sobě tak nalepená,jak kdyby to byla fotka od barového pultu z gay clubu :DD
Jinak to CRV taky nebyl žádný zázrak prostoru,ale bylo prostě nejlepší,alespoň se figuranti nedotýkali rameny..
Jinak to CRV taky nebyl žádný zázrak prostoru,ale bylo prostě nejlepší,alespoň se figuranti nedotýkali rameny..
Alhambra také prostorově problém neměla, naopak prostorově byla nejlepší jak na šířku, tak na výšku, tak na délku, tak kufrem (ano ani tak velké auto vzadu třem lidem na šířku nenabízí žádný luxus a bez vzájemného doteku statných postav to prostě nejde nikde). Ale šlo o to, že testovali také pérování, brzdnou dráhu prázdný/zatížený, vyhýbací manévr prázdný/zatížený, výjezd přes zlom z podzemních garáží se zatíženým autem a další věci jako spotřebu při zatíženém autě vs prázdném. A Alhambra vybouchla na brzdách, prázdná brzdila slušně, ale s pěti lidmi a bagáží na brzdách propadla. Samozřejmě malá auta propadla všechna na prostor na šířku, včetně Golfu, některá propadla úplně ve všech směrech, 5er kombajn vzadu prostorově i kufr OK, ale propadák při zatížení při vyhýbacím manévru. Někteří vypadli proto, že 5 lidi se jakžtakž vešlo, ale nesměli v autě jet, protože užitečné zatížení to prostě nedovolovalo (počítali tuším minimálně 85 kg na kus plus 15 kg zavazadla a do 5 metráků užitečné hmotnosti některým cosi scházelo, MB-C kombi bylo vzadu tak úzké, že vypadlo na ještě menší rozměry než třeba Golf a navíc si při plné zátěži sedlo na břicho, takže nepřejelo zlom na výjezdu z podzemních garážích. CRV jako jediné prošlo ve všech disciplínách.
jj je to tak CR-V vyšlo nejlépe :-)
[odkaz]
Jinak CR-V vyšlo nejlépe i v testu nastupování..
[odkaz]
[odkaz]
Jinak CR-V vyšlo nejlépe i v testu nastupování..
[odkaz]
Nebyla to náhodou zrovna ta Alhambra, nebo Sharan, kde se usadili všichni 3 pohodlně? Takový test sem taky četl >:D
Tady jeden je :-)
Uznávám, že je to trochu extrémní, ale ten zvuk je super!
[odkaz]
Uznávám, že je to trochu extrémní, ale ten zvuk je super!
[odkaz]
Tenhle taky slušnej ;) [odkaz]
To je paráda, ne, že ne :yes:
Jen to má moc válců, v původním zadání byl čtyřválec :-)
Jen to má moc válců, v původním zadání byl čtyřválec :-)
Ok tak abych se držel zadání >:D [odkaz]
Tohle auto může klidně hrdě nosit jméno Sazomet. >:D
Xawier
...jezdím se standartním Golfem VII 1,6 TDI/77kW za 5l/100km, stejnou trasu stejným stylem s 1,2 TSI/77kW za 6,0l/100km. S BM nemám osobní zkušenost, ale pokud někdo plánuje se tohoto auta zbavovat dřív, než při 150.000 Km, tak dle mě TDI absolutně nemá smysl... P.S. O lepší dynamice a kultuře chodu TSI ani nemluvě...
hikeen
Pokud někdo kupuje auto pro úspornou jízdu je lepší koupit TSI. Nižší pořizovací cena. bez problémovější provoz a při úsporné jízdě opravdu malý rozdíl.
Něco jiného je auto do firmy, kde se na to bude šlapat a nájezd bude opravdu vysoký...
Něco jiného je auto do firmy, kde se na to bude šlapat a nájezd bude opravdu vysoký...
To by me zajimalo v cem ma TSI bezproblemovejsi provoz ve srovnani s dieslem.
TDI náchylnější na kvalitu paliva, případné problémy v zimním období, méně vhodný na krátké trasy, těžší motor = více namáhané díly přední nápravy...
Cuba66
Myslím, že by stačilo dát do "normálního" provedení TDI 77kW taky dnes už normální 6-ti stupňovou převodovku a spotřeba by hlavně na dálnici padla dolů taky.
P.S. Zrovna pro mě, je každej milimetr o kolik auto sníží dost zásadní, hlavně na CZ tankodromech a obrubnících vysokých jak protitankové zátarasy.. ;-) Takže mínus 15mm mi nevyhovuje... Navíc si to určitě nechaj zaplatit..
P.S. Zrovna pro mě, je každej milimetr o kolik auto sníží dost zásadní, hlavně na CZ tankodromech a obrubnících vysokých jak protitankové zátarasy.. ;-) Takže mínus 15mm mi nevyhovuje... Navíc si to určitě nechaj zaplatit..
Snížení auta vede ke snížení odporu vzduchu. Proto se to u podobného auta dělá. Kdyby nikomu nevadila menší světlá výška, mohl by být nižší i standardní model. Takže nebudeš sám.
Frantizsekk
>:D Pan Micka zrejme zacinal v AAA.
Jedinou sanci BM vidim pouze u velmi vysokych najzdu na dalnici s minimem vypousteni smradu ve meste.
Jedinou sanci BM vidim pouze u velmi vysokych najzdu na dalnici s minimem vypousteni smradu ve meste.
Jenik3
Ten motor vypadá povedeně, ale pořád se krouťák drží na 250Nm a nic víc? Kdy se VW spustí na cestu výkonu zaplní mezeru mezi 110 a 81?
Opel nebo Honda (a jiní) mají také 1.6 naftu v nabídce, přičemž dosahují lepších parametrů motoru.
Opel nebo Honda (a jiní) mají také 1.6 naftu v nabídce, přičemž dosahují lepších parametrů motoru.
250 Nm je daných použitými převodovkami. Nějaké nové motory jsou snad na obzoru, ale mně to přijde celkem akorát. Odstupňování po 13 kW, jaké mají u benzínových jednotek, mi přijde až přehnané. Výběr je vždy skvělý, ale všeho moc škodí. 20-30 kW mi zní lépe.
Aha, takže to není o tom pohrát si s číslem CO2, ale jsou za tím i fundamentální, technické důvody.
Přečipování je možné?
Přečipování je možné?
Ano, čipuje se. Ale fakticky na to není stavěná ani převodovka, ani některé komponenty motoru. Mají samozřejmě rezervy (podstata čipování je právě využití rezerv), ale oficiálně jsou do 250 Nm.
_MT_
Pokud někdo chce DSG k 81 kW TDI, pak je v nabídce verze BlueTDI. Měl by to být stejný motor, ale bez balíčku "úsporných opatření". BlueTDI znamená, že jde o Euro6 jednotky. V Německu jsou dostupné všechny tři stupně výbavy.
rohYpnol
Téměř se zdá po přečtení, že japonci s hybridními pixlemi jsou na hlavu padlí, když to pravé das EKO-Auto to dává za 3,8 s prstem v nose... K tomu hezky napsaný, test... dokonalá idylka. DOKUD...
Dokud si nesundám růžové auto.cz brýle. Pokud se podívám na reálnou spotřebu (viz výš), pak tenhle BMT zázrak to dává (a velmi stabilně) v rozmezí 4,8 - 5,6, což jsou vcelku uvěřitelné hodnoty, které ovšem mají do mokrých snových 3,8 l hooodně daleko.
Dost by mě zajímalo, jak si vyložit tu větu "...Zatímco s „běžnou“ vznětovou šestnáctistovkou o výkonu 77 kW jsme v průměru jezdili za 4,8 l na 100 km, zde nebyl problém dostat se ještě o litr níž....". Zřejmě autor absolvoval nějaké TDI driving academy, protože ten litr bezproblému sráží zřejmě jako jediný.
Proč mě to od autorů zde nepřekvapuje?
No ponořme se do vlčí pohádky dále. "...Jinak je to ale stále ten Golf, jak jej známe - pohodlně odveze pět dospělých a 380 litrů nákladu, s nízko posazenými předními sedadly zajištujícími perfektní oporu v zatáčkách nebo velkým dotykovým displejem již v základní výbavě. ...".
Tak postupně - pět dospělých? Pět? Vážně zvláštní smysl pro humor....
Přední sedadla zajíšťují perfektní oporu? Perfektní? Proboha, vždyť tady jsou ty základní sedadla, které jsou vše jen ne vzor pevného držení těla! OK, jako základ neurazí, ale s těmi příplatkovými, resp. sportovními, se vůbec nehodí srovnávat!
Velkým dotykovým displayem v základu? Velkým? Vždyť ten základní display je opravdu z nouze ctnost a za normální rozměr se opět musí slušně doplácet.
Nemám nic proti Golfu, je to opravdu výborný model, kterému sice občas teče klima atp., ale opravdu nemám rád, když mě někdo klame a hole-in-one vzniká až ve střižně televize místo golfového hřiště! :-! :-! :-!
BTW. EKO-auto v dýzlu? Ekologické černé uhlí? Bravo, Brusel, bravo, uděluji Zelenou perlu 8-s 8-s
Dokud si nesundám růžové auto.cz brýle. Pokud se podívám na reálnou spotřebu (viz výš), pak tenhle BMT zázrak to dává (a velmi stabilně) v rozmezí 4,8 - 5,6, což jsou vcelku uvěřitelné hodnoty, které ovšem mají do mokrých snových 3,8 l hooodně daleko.
Dost by mě zajímalo, jak si vyložit tu větu "...Zatímco s „běžnou“ vznětovou šestnáctistovkou o výkonu 77 kW jsme v průměru jezdili za 4,8 l na 100 km, zde nebyl problém dostat se ještě o litr níž....". Zřejmě autor absolvoval nějaké TDI driving academy, protože ten litr bezproblému sráží zřejmě jako jediný.
Proč mě to od autorů zde nepřekvapuje?
No ponořme se do vlčí pohádky dále. "...Jinak je to ale stále ten Golf, jak jej známe - pohodlně odveze pět dospělých a 380 litrů nákladu, s nízko posazenými předními sedadly zajištujícími perfektní oporu v zatáčkách nebo velkým dotykovým displejem již v základní výbavě. ...".
Tak postupně - pět dospělých? Pět? Vážně zvláštní smysl pro humor....
Přední sedadla zajíšťují perfektní oporu? Perfektní? Proboha, vždyť tady jsou ty základní sedadla, které jsou vše jen ne vzor pevného držení těla! OK, jako základ neurazí, ale s těmi příplatkovými, resp. sportovními, se vůbec nehodí srovnávat!
Velkým dotykovým displayem v základu? Velkým? Vždyť ten základní display je opravdu z nouze ctnost a za normální rozměr se opět musí slušně doplácet.
Nemám nic proti Golfu, je to opravdu výborný model, kterému sice občas teče klima atp., ale opravdu nemám rád, když mě někdo klame a hole-in-one vzniká až ve střižně televize místo golfového hřiště! :-! :-! :-!
BTW. EKO-auto v dýzlu? Ekologické černé uhlí? Bravo, Brusel, bravo, uděluji Zelenou perlu 8-s 8-s
Máš pravdu, pokud se jedná především o Golf jsou všechny chybičky v pořádku. Jako např.nízko položené zadní sedáky jsou pohodlné,třeba v Leonu je to špatně a nepohodlné, průměrných 380 l kufru v Leonu není tak skladných jako 380 l skvěle tvarovaného a plně dostačujícího kufru Golfu. Na papíru je jakýkoliv motor v Golfu úspornější než stejný motor u jiné značky koncernu. A tak to prostě musi byt, je pouze otázka kdo tomu uvěří. ;-) :-)
No, tenhle článek jsem si četl kvůli tomu, abych se dozvěděl něco o spotřebě..
A co jsem se dozvěděl? :-)
Zajímalo by mě, jestli je tam možné 3.2l (udávaných kombinovaně) dostat alespoň při ekojízdě?
Já myslím, že né.
Podle mě je 3.2 litru na 100km výsměch.
Myslím, že srovnání spotřeb tohoto Golfu s Civicem a Priusem by bylo hodně zajímavé.
Bohužel seriózní porovnání se těžko hledá, resp. žádné jsem dosud nenašel.
PS Zkoušel jsem Toyotu Prius ve městě a při opatrné jízdě jsem se napoprvé dostal na 3 litry ;-) Ale Prius má kombinovaných 3.9 litru.
A co jsem se dozvěděl? :-)
Zajímalo by mě, jestli je tam možné 3.2l (udávaných kombinovaně) dostat alespoň při ekojízdě?
Já myslím, že né.
Podle mě je 3.2 litru na 100km výsměch.
Myslím, že srovnání spotřeb tohoto Golfu s Civicem a Priusem by bylo hodně zajímavé.
Bohužel seriózní porovnání se těžko hledá, resp. žádné jsem dosud nenašel.
PS Zkoušel jsem Toyotu Prius ve městě a při opatrné jízdě jsem se napoprvé dostal na 3 litry ;-) Ale Prius má kombinovaných 3.9 litru.
pokud tě zajímá spotřeba, pak jednou ze skvělých možností je spritmonitor.de
A věz, že Civic tam vychází s 1.6 dieselem úsporněji než tenhle "ekologický" wágen. Golf je vlastně zdánlivý ideál, ale když to porovnávám s tím Civicem a začnu se dívat optikou zákazníka, který hledá spolehlivost, trvanlivost a solidnost, pak vlastně nevidím jediný důvod, proč jít pro Golfa místo Civica :-!
A věz, že Civic tam vychází s 1.6 dieselem úsporněji než tenhle "ekologický" wágen. Golf je vlastně zdánlivý ideál, ale když to porovnávám s tím Civicem a začnu se dívat optikou zákazníka, který hledá spolehlivost, trvanlivost a solidnost, pak vlastně nevidím jediný důvod, proč jít pro Golfa místo Civica :-!
civic nepadne kazdemu po dizajnovej stranke exterieru alebo aj interieru ;-) , ja teda golfa nemusim a tiez by som asi volil nieco ine ako nemecku nudu ale civic svojim ufo dizajnom rozhodne tiez mnohych ludi odradza , obe tieto auta su dva rozne protipoly, jeden je nudny a totalne strohy a druhy je zase prehnane napadny divny a nekonvencny, ja by som napr bral skor taky zlaty stred ako leon alebo ceed pripadne P308 , ani golfik ani civic ma moc neuputali ( dovody preco ma neuputali som uz spomenul priamo v tomto prispevku )
o designu jsem nehovořil. Tam každému vyhovuje něco jiného. Mě třeba komplikovanější design často vyhovuje víc, protože vyžaduje spolupráci k tomu, aby se mi začal líbit.
Design das Auto je taková UHO, nelze mu nic zásadního vytknout, ale ani prostě ničím nezaujme. Je po celou dobu života daného modelu stejně nudný.
Právě takový design Toyoty nebo Hondy oceňuji mnohem víc, je odvážný, není tak prvoplánovitě jednoduchý. Ze začátku se mi obvykle nelíbí, časem si oko zvykne a naučí se vnímat ty křivky... A pak obvykle člověk zjistí, že to funguje, že linky mají něco do sebe.
Design das Auto je taková UHO, nelze mu nic zásadního vytknout, ale ani prostě ničím nezaujme. Je po celou dobu života daného modelu stejně nudný.
Právě takový design Toyoty nebo Hondy oceňuji mnohem víc, je odvážný, není tak prvoplánovitě jednoduchý. Ze začátku se mi obvykle nelíbí, časem si oko zvykne a naučí se vnímat ty křivky... A pak obvykle člověk zjistí, že to funguje, že linky mají něco do sebe.
A ještě věta o dynamice na dálnici, kde při 130 motor dává až 53 kW, to můj 1,6i při shodné hmotnosti a podobné karoserii dává 55 kW a že bych si liboval na dálnici, to tedy ne. V kopcích udrží i 160 km/h, ale o zrychlování nemůže být řeč. Zase se klame veřejnost ve jménu bezchybného VW :no: tak už to tu přejmenujte na www.dasauto.cz
Ano ano, pisi se zde produkcni clanky na koncern, s tin je se treba smirit. Kazdopadne jsi to hezkz a pravdive vypichl, dole MT ma taky pravdu, je to k pobaveni. Fandim ti.
Btw. ze se tu cenzuruje, na to jsem uz upozornoval, ale co se ted stalo< Uved me ;-)
Btw. ze se tu cenzuruje, na to jsem uz upozornoval, ale co se ted stalo< Uved me ;-)
C30AMG
Kombinovana spotreba 9,1 pri sviznem stylu jizdy ve meste s vypnutym stop-start systemem. Jinak 8 litru okreska. Vyborna akustika, pozitek z jizdy, usmev na tvari a nebrzdim ostatni v jizde. Kluci neblbnete a radeji se cvicte ve vydelavani penez nez nacviku eco-jizdy.
borg111
Pohodlne odvezie 5 ludi... to slovicko pohodlne ste si ozaj mohli odpustit. 3 ludia vedla seba maju pohodlie tak mozno v sharane, ale v golfe tazko.
Mam si kupit auto, ktore mi spotrebou vykompenzuje vyssiu cenu po 120tis km? To je najazd, ked sa ho uz budem chciet zbavit a kupit dalsie. Dakujem nemam zaujem. Radsej sa prijemnejsie povozim tie 4 roky na tom tsi. Pre mna tento model nedava zmysel. Golf je slusne auto, ale zo sirokej ponuky motorov treba ozaj rozumne vybrat. Moj nazor je samozrejme subjektivny a vychadza z mojho pouzivania auta a mojho tempa obmeny aut.
Mam si kupit auto, ktore mi spotrebou vykompenzuje vyssiu cenu po 120tis km? To je najazd, ked sa ho uz budem chciet zbavit a kupit dalsie. Dakujem nemam zaujem. Radsej sa prijemnejsie povozim tie 4 roky na tom tsi. Pre mna tento model nedava zmysel. Golf je slusne auto, ale zo sirokej ponuky motorov treba ozaj rozumne vybrat. Moj nazor je samozrejme subjektivny a vychadza z mojho pouzivania auta a mojho tempa obmeny aut.
Petto
S tým eko ukazovateľom sú trápny. Všetky koncernové vozy s ktorými som mal možnosť jazdiť podľa eko ukazovateľa boli podtočené. Otrasná kultúra chodu, všetko rezonovalo, no hrôza. Ale veď VW.
DonVito
měli pravdu..
Greenpeace tvrdí, že Volkswagen prodá jedno zelenější auto na patnáct nezelených. Navíc si za své modely šetrnější k životnímu prostředí nechá náležitě připlácet, dokonce daleko výše, než investoval do vývoje :no: . Profituje tak na ekologicky smýšlejících motoristech a tváří se přitom přívětivě k životnímu prostředí.
[odkaz]
Navíc bych napsal, že VW klame svými laboratorními hodnotami :-)
Je třeba, aby budoucí modely konzumovaly do 3,0 l/100 km a Volkswagen musí toto číslo nastavit jako cílové.“ Dále dodal: „Současné hodnoty jsou zklamáním. I když ve Wolfsburgu plánují v příštím roce uvedení elektrického Golfu, nezáleží na něm, nebude představovat velké objemy prodejů. Nejdůležitější je základní benzinová verze.“
[odkaz]
Greenpeace tvrdí, že Volkswagen prodá jedno zelenější auto na patnáct nezelených. Navíc si za své modely šetrnější k životnímu prostředí nechá náležitě připlácet, dokonce daleko výše, než investoval do vývoje :no: . Profituje tak na ekologicky smýšlejících motoristech a tváří se přitom přívětivě k životnímu prostředí.
[odkaz]
Navíc bych napsal, že VW klame svými laboratorními hodnotami :-)
Je třeba, aby budoucí modely konzumovaly do 3,0 l/100 km a Volkswagen musí toto číslo nastavit jako cílové.“ Dále dodal: „Současné hodnoty jsou zklamáním. I když ve Wolfsburgu plánují v příštím roce uvedení elektrického Golfu, nezáleží na něm, nebude představovat velké objemy prodejů. Nejdůležitější je základní benzinová verze.“
[odkaz]
npr.lukas
Já nevím, ale 1.6 TDI mě přijde jako asi nejlepší motorizace, docela to jede a lze sehnat za rozumné peníze třeba tenhle je good. [odkaz]
Segra má octavku 1,6tdi a je spokojená, spotřeba do 5litrů a pokud to má aspoň něco společného tak se tam musí dostat se spotřebou ještě níž. Ještě k tomu je golf o něco lehčí než ty naše škodovky. :yes:
moc pěkné, uvažuji přesně o tomto autě už několik měsíců asi to dopadne tak že bude stát před barákem, teď někdy si udělám výlet do AAA a vomrknu to :-) ;-) :-! :yes:
×
Sdílení komentáře
×
Ještě bych se zeptal redakce, co je na modrém pruhu na masce líbivého? Mě tedy více sedí klasická maska Golfu :-)
Kdyz porovnam na Spritmonitoru spotrebu 110kW dieslu v Golfu 7 a Civicu 9G, tak je na tom ve skutecnosti Civic o cca 1 litr lepe, ikdyz papirove vede asi o 0,2l Golf. Takze skutecnost (papirova) by mela byt nekde uplne jinde, tak o 25% horsi. Skutecnost namerena na palubaku pak bude o dalsich 25% vyssi jako u kazdeho jineho vyrobce. Asi jsou testy provadeny jak se zde jednou uvadelo s prefouklymi gumami a se vsemi sparami prelepenymi lepenkami.
Jinak ten sestikvalt by mel byt uz davno standard u kazde motorizace.
1,6
[odkaz]
[odkaz]
Pripomina mi to vypocty spotreb u H/K ;-)
[odkaz]
[odkaz]
Civic 77,88 litrů / 15 vozů = 5,19 litrů
Golf 322,82 llitrů / 54 vozů = 5,97 litrů
Když odpočítám 4motion verze, Golf 281,73 litrů / 48 vozů = 5,87 litrů
Golf tedy žere o 0,68 litru více, tj. o 13 %. Ostatně, jestli je průměr u Civica 5,19 litrů, stačí se podívat, kolik Golfů má nižší spotřebu. Je to 6 Golfů ze 48 (beru manuální předokolky). Tak je myslím docela jasné, kdo je úspornější a o kolik.
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN bez přidušení TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc prachu než varianta 4.)
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4.) [odkaz]
>:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-!
PS: Jen pro predstavu v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh ČESKÉ ELEKTŘINY !!!!! [odkaz]
Tzn. 90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabití ob 3 dny tzn. 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]
KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT) [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]
POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na LPG !! [odkaz]
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !! [odkaz]
Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola stojí 25.000 až 30.000 Kč
Kdy potom je : spotřeba téměř stejná, výkon stejný, motor tišší, náklady na údržbu :
1000Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
Náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km
BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč ;-)
Je to hodně o řidiči a taky o tom, jak si s autem rozumí. Já mám TSI a snažím se jezdit co nejčastěji s plnou nádrží a tankuju do plné maximálně při vyjetí půlky nádrže, auto je sice těžší, ale vypozoroval jsem, že méně žere, než když je tam pod půlku. Nevím proč, ale dělalo mi to tak i octavie. A teď už mám TSičko vycvičené po Praze tak za 5,6-5,9 v létě a do 6,1 v zimě, jakmile tam vlítne 6,2 v zimě už začínám mít depresi, ale já jsem na to magor. Mimo Prahu si to drží i v zimě kolem těch 5,5 v létě, ale dá bez problémů 5,1-5,3.
Na druhou stranu je to o řidiči, tuhle jsem auto půjčil tátovi na cestu na chatu a myslel jsem, že ho po půl cesty vysadim. Tam kde mě už dávno svítí 5,5, on byl na 6,3, mě málem kleplo, nakonec to dal za 6,1, což je o 0,5 l víc než já, což jsem teda těžce nesl.. :-):-):-)
Jaký vůz máš TSI? Oktávii? Dvojku nebo trojku? Jakej objem? Já jen, že přítelkyně má Dvojku 77kw TSI (1.2) a jezdí s tim v prumeru za 6.5-7 litrů a níž to nejde... leda se hoooodne snažit.
Suma sumárum, auta uměj jet za málo, ale v běžném provozu a s dodržováním předpisů ( žádné extrémy) to prostě neni reálně proveditelné.... jen pro ekomaniaky.
;-\
Btw. ten kamoš si práve kúpil Rapida s 1,2TSI, tak predpokladám, že na spritmonitore o chvíľu pribudne cifra ťahajúca priemerku hlboko dolu (a následne sa tými číslami niekto tuná bude oháňať). >:D
Ale docela mi příjde ta spotřeba normální, pokud se krotí, tak jedou za 4, přitom auto má desítky úprava a stojí více než běžná verze...
Otec má na léto 16" 205/55 a na zimu 15" a teď nevím, co za rozměr, plus černé auto, takže klima si v létě mákne... a v zimě má klidně půl litr méně.
Jen pro zajímavost, s V6 to jde i takto - [odkaz]
Kdo tvrdí, že jezdí v běžných podmínkách pod 4, lže.
mam dojem, ze vsetci co pisu, ze to nejde s tymi motormi nemaju nic najazdene