Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion – Šetření na druhou

Už tak úsporný Volkswagen Golf umí být ještě úspornější. Stačí sáhnout po verzi BlueMotion.
Zpět na článek
6. 1. 2014 09:57
6. 1. 2014 10:28
6. 1. 2014 10:44
6. 1. 2014 10:58
6. 1. 2014 12:43
6. 1. 2014 13:27
6. 1. 2014 11:48
6. 1. 2014 10:52
6. 1. 2014 11:42
6. 1. 2014 12:30
6. 1. 2014 12:30
6. 1. 2014 12:38
6. 1. 2014 13:24
6. 1. 2014 16:22
6. 1. 2014 12:48
6. 1. 2014 19:43
6. 1. 2014 23:04
6. 1. 2014 14:41
6. 1. 2014 18:02
7. 1. 2014 07:48
7. 1. 2014 10:11
6. 1. 2014 10:12
6. 1. 2014 10:16
7. 1. 2014 12:30
7. 1. 2014 15:17
7. 1. 2014 17:11
7. 1. 2014 23:22
8. 1. 2014 16:25
9. 1. 2014 11:54
9. 1. 2014 21:18
6. 1. 2014 10:20
6. 1. 2014 10:34
6. 1. 2014 10:58
6. 1. 2014 11:52
6. 1. 2014 12:06
6. 1. 2014 12:14
6. 1. 2014 12:37
6. 1. 2014 17:40
7. 1. 2014 08:17
7. 1. 2014 11:25
6. 1. 2014 17:32
6. 1. 2014 19:45
6. 1. 2014 10:37
6. 1. 2014 10:39
6. 1. 2014 10:54
6. 1. 2014 11:02
6. 1. 2014 11:14
6. 1. 2014 11:18
6. 1. 2014 11:22
6. 1. 2014 11:26
6. 1. 2014 12:23
8. 1. 2014 20:17
6. 1. 2014 11:53
6. 1. 2014 13:25
6. 1. 2014 17:43
6. 1. 2014 15:35
6. 1. 2014 15:37
6. 1. 2014 15:45
6. 1. 2014 16:09
6. 1. 2014 17:28
6. 1. 2014 17:50
6. 1. 2014 17:52
6. 1. 2014 18:23
6. 1. 2014 17:50
6. 1. 2014 17:54
6. 1. 2014 20:28
6. 1. 2014 21:48
6. 1. 2014 22:46
6. 1. 2014 13:57
6. 1. 2014 17:09
6. 1. 2014 21:54
6. 1. 2014 22:17
7. 1. 2014 22:06
7. 1. 2014 15:56
7. 1. 2014 16:58
7. 1. 2014 19:56
8. 1. 2014 09:08
5. 2. 2014 21:07
6. 2. 2014 19:51
7. 2. 2014 19:24
Avatar - Ozzman
6. 1. 2014 09:57
Spotřeba
Já vám nějak nevim, ale reálně v provozu (kombinovaně) se dostat pod 5 litrů mi přijde dost nadlidský úkol a snahu šetřit. Už jsem se setkal se zástupy majitelů starých 66kw 1.9Tdi Oktávek, kteří zapřísáhnou spotřebu 4 litry na sto, ale mne se to s žádným takovým ani podobným vozem nikdy nepodařilo ať už z koncernu či mimo koncern, pokud sem se hoooodně nesnažil. Proto mi přijde připlácení za nějakou bluemotion edici naprosto zbytečná. Druhá věc je, že motor 1.6 Tdi 81 kw pro auto jako je Golf, nebo časem i Oktávka III bude vítaným přínosem.. hlavně díky šestikvaltu.

Ještě bych se zeptal redakce, co je na modrém pruhu na masce líbivého? Mě tedy více sedí klasická maska Golfu :-)
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Choochoo
6. 1. 2014 10:09
Re: Spotřeba
Osobne jejich nalhane spotrebe neverim. Kdyz Golf 7 prisel na trh rikalo se ze ma cx=0,26. Ted se uvadi 0,27 pro Golf Blue motion, ktere je o 10% lepsi nez klasika Golf, ktery tak ma cca 0,3. Takze reklamni frky realite asi moc neodpovidaji.
Kdyz porovnam na Spritmonitoru spotrebu 110kW dieslu v Golfu 7 a Civicu 9G, tak je na tom ve skutecnosti Civic o cca 1 litr lepe, ikdyz papirove vede asi o 0,2l Golf. Takze skutecnost (papirova) by mela byt nekde uplne jinde, tak o 25% horsi. Skutecnost namerena na palubaku pak bude o dalsich 25% vyssi jako u kazdeho jineho vyrobce. Asi jsou testy provadeny jak se zde jednou uvadelo s prefouklymi gumami a se vsemi sparami prelepenymi lepenkami.

Jinak ten sestikvalt by mel byt uz davno standard u kazde motorizace.
6. 1. 2014 10:28
Re: Spotřeba
Donutil jsi mě jít na spritmonitor a… Nemáš pravdu, proč mě to nepřekvapuje. Dej si 1,6 vs 1,6, obojí v naftě a hurá…stejný.
Avatar - Choochoo
6. 1. 2014 10:42
Re: Spotřeba
Jinak jsem psal o porovnani vw 110kw 2,0 a Hondackem 2,2 110kW

1,6
[odkaz]
[odkaz]
6. 1. 2014 10:44
Re: Spotřeba
Nevidím ten litr ;-)
Avatar - Choochoo
6. 1. 2014 10:44
Re: Spotřeba
Psal jsem o litru u 110kW dieslu ;-)
Pripomina mi to vypocty spotreb u H/K ;-)

[odkaz]
[odkaz]
6. 1. 2014 10:58
Re: Spotřeba
Vyškrtni extrémy a jsi na stejných číslech. Jasně, nebavme se o laboratorních testech. To je jiná liga ;-)
6. 1. 2014 12:43
Re: Spotřeba
No podle histogramů spotřeb to vypadá ale úplně jinak. Nicméně je pravda, že Choochoo si skutečnost trochu přibarvuje. Golf má v tom průměru i automat a 4motion verze (Civic jen manuální předokolku). SM počítá průměry spotřeb v závislosti na kilometrech, ten, kdo najede 100tkm s danou spotřebou, se v průměru započítá s 5x větší vahou než ten, kdo najede 20tkm. Sečtu to tedy tak, že každý řidič se započítá stejně, protože jinak bychom se k ničemu nedobrali. Pouze s manuální převodovkou.

Civic 77,88 litrů / 15 vozů = 5,19 litrů
Golf 322,82 llitrů / 54 vozů = 5,97 litrů
Když odpočítám 4motion verze, Golf 281,73 litrů / 48 vozů = 5,87 litrů

Golf tedy žere o 0,68 litru více, tj. o 13 %. Ostatně, jestli je průměr u Civica 5,19 litrů, stačí se podívat, kolik Golfů má nižší spotřebu. Je to 6 Golfů ze 48 (beru manuální předokolky). Tak je myslím docela jasné, kdo je úspornější a o kolik.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 1. 2014 09:58
Re: Spotřeba
1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN bez přidušení TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc prachu než varianta 4.)
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4.) [odkaz]
>:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-!

PS: Jen pro predstavu v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh ČESKÉ ELEKTŘINY !!!!! [odkaz]
Tzn. 90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabití ob 3 dny tzn. 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]

KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT) [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]

POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na LPG !! [odkaz]
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !! [odkaz]

Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola stojí 25.000 až 30.000 Kč
Kdy potom je : spotřeba téměř stejná, výkon stejný, motor tišší, náklady na údržbu :
1000Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
Náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km

BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč ;-)
Avatar - Ozzman
6. 1. 2014 11:48
Re: Spotřeba
Já si nemyslim, že je to vylhané, na tu sptořebu se asi dá dostat,.... jenže jde o to, že za běžné jízdy to nebude, proto mi postrádá jakejkoliv smysl připlácet za něco, co mi uspoří v reálu dvě decky nafty.
Avatar - Emel
6. 1. 2014 10:52
Re: Spotřeba
I s Octavií II 1.6TDI se dá jezdit za 5l... musíš se trošku snažit, ale rozhodně to nevyžaduje styl jezdce ecorallye.
6. 1. 2014 11:29
Re: Spotřeba
No, já jsem jeden z nich. Pamatuji si, že jsem ještě u tátovi první octavie 66 kw TDI, dokozal jet i za 3,9, na druhou stranu, on z toho nikdy nevymačkal méně než 5,3. A je fakt, že na tu spotřebu se dostat bylo hodně náročný, už kvůli TDI převodům jsem s tím měl co dělat a ukočírovat to.

Je to hodně o řidiči a taky o tom, jak si s autem rozumí. Já mám TSI a snažím se jezdit co nejčastěji s plnou nádrží a tankuju do plné maximálně při vyjetí půlky nádrže, auto je sice těžší, ale vypozoroval jsem, že méně žere, než když je tam pod půlku. Nevím proč, ale dělalo mi to tak i octavie. A teď už mám TSičko vycvičené po Praze tak za 5,6-5,9 v létě a do 6,1 v zimě, jakmile tam vlítne 6,2 v zimě už začínám mít depresi, ale já jsem na to magor. Mimo Prahu si to drží i v zimě kolem těch 5,5 v létě, ale dá bez problémů 5,1-5,3.

Na druhou stranu je to o řidiči, tuhle jsem auto půjčil tátovi na cestu na chatu a myslel jsem, že ho po půl cesty vysadim. Tam kde mě už dávno svítí 5,5, on byl na 6,3, mě málem kleplo, nakonec to dal za 6,1, což je o 0,5 l víc než já, což jsem teda těžce nesl.. :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
6. 1. 2014 11:42
Re: Spotřeba
Napsal si to srpávně.. musel ses hodně snažit a bylo to náročný... a o to jde.. Já se dostal s Lagunou DCI 88kw na 4,3 kombinobaně i přes prahu... ale jinak sem jezdil skoro za 7. Stejně tak Mondeo TDCI 2.0 dokáže jet za 4,5.. ale jinak jezdim o 2 litry více. Stejně to je u každého jiného auta...

Jaký vůz máš TSI? Oktávii? Dvojku nebo trojku? Jakej objem? Já jen, že přítelkyně má Dvojku 77kw TSI (1.2) a jezdí s tim v prumeru za 6.5-7 litrů a níž to nejde... leda se hoooodne snažit.

Suma sumárum, auta uměj jet za málo, ale v běžném provozu a s dodržováním předpisů ( žádné extrémy) to prostě neni reálně proveditelné.... jen pro ekomaniaky.
Avatar - dal
6. 1. 2014 12:30
Re: Spotřeba
Máš recht, jezdíme s i30 1,6crdi skutečnost 5,7 - se sebezapřením za 4,2, OII 2.0 tdi skutečnost 5,9 - se sebezapřením za 4,9, Auris II 1,6 benzín za 6,8 - se sebezapřením za 5,5 Jedná se o výpočet dle knihy jízd.
Avatar - iudex
6. 1. 2014 12:30
Re: Spotřeba
S jedným takým som raz (prvý a posledný) šiel po diaľnici s Fabiou. Celý čas šiel tachometrových 105 kmh a keď mi už praskli nervy a požiadal som ho o rýchlejšiu jazdu, zrýchlil na 110. Potom jasné, že takí sa chvália spotrebou 4 litre a normálny človek, ktorý po diaľnici ide predpisových 130, logicky nechápe, ako sa tie čísla dajú spraviť.
;-\
6. 1. 2014 12:38
Re: Spotřeba
Stopař a ještě remcá :-)
Avatar - iudex
6. 1. 2014 13:24
Re: Spotřeba
>:D Nie, to som raz omylom prijal ponuku vybehnúť na lyže s kamošom. Odvtedy už len vlastným autom. ;-)
Btw. ten kamoš si práve kúpil Rapida s 1,2TSI, tak predpokladám, že na spritmonitore o chvíľu pribudne cifra ťahajúca priemerku hlboko dolu (a následne sa tými číslami niekto tuná bude oháňať). >:D
6. 1. 2014 16:22
Re: Spotřeba
To je dost dobře možné :-) Také znám takové lidi, kteří začali šetřit pohonné hmoty až moc. S kolegou jsem jel asi 400km trasu tam i zpátky, od okresek přes dálnice až po docela dost zasekaná města a několik zácp po cestě a s Xsarou 1,4, která má na SM 6,9, to dal za 5,3. Ale teda je pravda, že vzhledem k jeho stylu jízdy (pozice otáčkoměru) mi přišlo, že mu to žralo až nějak moc >:D Volnoběh rally jak vyšitá.
Avatar - woody-alien
7. 1. 2014 17:39
Re: Spotřeba
Tedy, nechci do toho nikomu kecat, ale nejde jen o spotřebu. Takovéhle sebemrskačství je mi cizí, už z toho důvodu, že nechci v autě usnout. ;-)
6. 1. 2014 14:23
Re: Spotřeba
Já mám Roomster 1,2 TSI 63 kw. Myslím, že s Octavii II bych to nedal, ta je o dost těžší. Roomster je lehké tintítko.
Avatar - C30AMG
6. 1. 2014 19:43
Re: Spotřeba
Jel jsem za 0 litru: z kopce a vypnul jsem motor. A pak jsem jel taky kilometr po rovine 70 km/hodinu na 6 stupen za 3,2 a blokoval vsechny za mnou. Jenze pak jsem musel pridat a vratit se do realneho sveta...
6. 1. 2014 20:26
Re: Spotřeba
A co posilovač, fungoval? >:D
Avatar - Ozzman
6. 1. 2014 23:04
Re: Spotřeba
Ne, proto vylítl ze zatáčky... hned sem si vzpoměl na film Jízda.. >:-[]
Avatar - Ronault.
6. 1. 2014 14:34
Re: Spotřeba
Já mám teda aktuálně po 11t km průměr 5,28, docela mi to teď zvedají zimní gumy, před zimoubyl průměr ještě 5,17. Pravda, nejezdím skoro vůbec město, ale zase jezdím dálnice a skoro vždy ve čtyřech lidech... když jedu na spotřebu, tak těch 4,5 dám, ale pod tuto cifru to nevidím reálně... Jinak ale nijak pomalu nejezdím, kolegové po jednom svezení na školení používali jen slovo šílenec... :-O >:D Za to já ale nemůžu, že všichni jeli pomalu a nikdo mě nepředjel... >:-[]

Ale docela mi příjde ta spotřeba normální, pokud se krotí, tak jedou za 4, přitom auto má desítky úprava a stojí více než běžná verze...
Avatar - Emel
6. 1. 2014 14:41
Re: Spotřeba
Ovládnutí levého pruhu a spotřeba 5l mi nějak nejde dohromady... asi se budu muset svézt :-)
Avatar - Ronault.
6. 1. 2014 15:40
Re: Spotřeba
Nepíšu o ovládnutí levého pruhu, po běžné dálnici 120-130 km/h, po D1 Brno-Vyškov dle aktuálního stavu tak abych se v tom levém pruhu udržel ;-)
6. 1. 2014 17:34
Re: Spotřeba
Prehodil som zimáky a svet, zbor sa, spotreba mi šla dolu. Priemerka klesla zo 6,2 na 5,9 litra a tam sa drží. Len či nebude pes zakopaný v tom, že som začal tankovať skor výhradne v Rakúsku...
Avatar - Ronault.
6. 1. 2014 21:13
Re: Spotřeba
Tak záleží na jakých gumách... to tak lehce srovnat nejde. Já mám stejný rozměr letní i zimní, jenže letní mám Michelin Energy saver, které mají nízké valivé odpory, zimní Continental TS850.
Otec má na léto 16" 205/55 a na zimu 15" a teď nevím, co za rozměr, plus černé auto, takže klima si v létě mákne... a v zimě má klidně půl litr méně.
7. 1. 2014 10:59
Re: Spotřeba
Myslím, že tá úspora bude skôr v kvalitnejšom palive, zimné gumy mám Matador, dosť mäkká zmes a mám ich tretí rok - zníženie spotreby som zaznamenal prvý raz. Na budúcu zimu asi kúpim nové, tieto už nevyzerajú dobre, aj keď ešte nie sú zjazdené.
6. 1. 2014 18:02
Re: Spotřeba
I k tomuhle motoru dávají pětikvalt. Šestikvalt je vyhrazen BM verzi. Pokud se ti nelíbí pět stupňů, tak buď DSG, nebo BM se vším všudy.
Avatar - poterienko
6. 1. 2014 22:49
Re: Spotřeba
Octavia "super czech low price edition" s 2,0TDI (81kw), cesta Tábor’Praha a pak zpět. Tam klidným způsobem jízdy za 4,0l/100 dle PP (okresky do 100, dálnice do 130), zpět za 4,5l/100km (okresky stejně, dálnice do 150). Když připočteme 0,5 jako max odchylku, tak jsme stále pod 5l/100km.
Jen pro zajímavost, s V6 to jde i takto - [odkaz]
7. 1. 2014 07:48
Re: Spotřeba
Švédské roviny, 1900km, cestovní rychlost "na spotřebu" do 110km/h, města / dálnice / okresky. Výsledek: spotřeba viz [odkaz]

Kdo tvrdí, že jezdí v běžných podmínkách pod 4, lže.
Avatar - lamal
7. 1. 2014 10:11
Re: Spotřeba
1,9 tdi 66kw nema ziaden problem ist za 4l mimo mesto, pokial je v aute ako Golf 3 alebo Golf 4... mame doma 4ku od novoty a jazdim 2x 3ky s 1,9tdi 66kw a na kazdej je 4l mimo mesto uplna samozrejmost a bez snazenia sa... radsej nenapisem, ze to ide i za menej, ale na 5ke pri 90tke toci 1800ot pri 90tke idu pod 5l mimo mesto aj male benzinaky v malych autach neviem preco by to nedokazal jeden z najuspornejsich motorov svoje doby 1,9 tdi 66kw...

mam dojem, ze vsetci co pisu, ze to nejde s tymi motormi nemaju nic najazdene
6. 1. 2014 10:12
Spotreba benzín
Mám skúsenosti iba s 1.2TSI 77kW, ale nie je problém dostať sa pod 5 litrov - pohodová jazda po okreskách s dodržovaním limitov. Ak sa na to dupne, ide to hore, ale nie je problém ostať po 6l/100km. Opačný extrém je zima a krátke cesty. Po dvojkilometrovej jazde aj s extrémne ľahkou nohou na palubáku stále svieti 10l/100km.
Rozbalit vlákno
55
6. 1. 2014 10:19
Re: Spotreba benzín
Tak těch 10 v zimě je normálních, ne?
Studenou atmo 1.4 v mrazech při krátkých pojížďkách taky pod tuhle hranici nedostanu...zato v létě je to radost koukat na palubák :-)
6. 1. 2014 10:23
Re: Spotreba benzín
Čakal som, že taký malý motor sa rýchlejšie zohreje. Je pravda, že s pribúdajúcimi kilometrami spotreba ide raketovo dole. Už aby bolo leto ;-)
6. 1. 2014 11:22
Re: Spotreba benzín
To je pravda, to TSI je na teplotu citlivé. Mám stejné pocity. Taky jde o to, v jakém režimu se auto ráno tzv. probudí a jak dávkuje benzín u studeného motoru, v zimě se zpravdila sám "neturuje", takže ta spotřeba mi jde na začátku hodně rychle dolů, ale déle na ní visí, než třeba v létě. S tím motorem není problém pod 5. Já jezdím po Praze v létě kolem 5,6 -5,9 a mimo Prahu jsem z toho vytlačil i 4,3, ale to už chce fakt hodně dobře znát cestu a přizpůsobovat řazení, ale já jsem na to magor, já se v tom vyžívám, aby to žralo co nejméně.
6. 1. 2014 12:03
Re: Spotreba benzín
Ešte otázka na eko-jazdu. Máte a používate Stop-Štart? Ja ho - ak nezabudnem - hneď vypínam. Podľa mňa v zime zbytočne vybíja akumulátor a v lete sa bojím, že ak zídem z diaľnice na prvej križovatke vypne - horúce turbo. Vybíjanie a klíma sú ošetrené - motor sa naštartuje, horúce turbo - neviem.
Avatar - Blue Sun
6. 1. 2014 14:08
Re: Spotreba benzín
Na horké turbo stačí jediné - když víš, že budeš sjíždět, poslední jeden, dva kilometry to prostě nehnat na doraz, ale zvolnit. Ale je mi jasné, že ne každému se na to chce myslet.
6. 1. 2014 14:20
Re: Spotreba benzín
já start stop nemám. A přiznám se, že dle mého názoru zrovna u toho TSi, které na volnoběhu bere prd je podle mě úplně zbytečné. když jsem měl půjčenou TDI octavii III tak se mi líbilo to ticho, ale to spíš proto, že jsem zvyklý na benzíny. Takže já start-stop nevím co si o tom systému mám myslet.
6. 1. 2014 17:37
Re: Spotreba benzín
Nič dobré - ten systém považujem za prostriedok šetrenia za každú cenu, ale či to stojí za to ničenie komponentov pri neustálom štartovaní, za to by som ruku do ohňa nedal.
Podľa mňa zbytočnosť - a čím menej elektroniky v aute, tým lepšie. Beztak jej tam je napchatej viac ako je zdravé.
6. 1. 2014 17:58
Re: Spotreba benzín
Bonus to má - lépe dimenzovaná baterie a startér. Není to věc, kterou mám rád, na druhou stranu nechci, aby bylo tlačítko na vypnutí SS celé ošoupané. >:D Člověk se v tomhle ohledu musí naučit znát své auto. Některá motor nevypnou, když je horký. Stejně tak mívají omezení na počet vypnutí. V některých autech SS nefunguje ve sportovním režimu. Atd.
6. 1. 2014 18:54
Re: Spotreba benzín
To je už vyšší level, čo píšeš. Ale ostávam pri svojom a SS do svojho auta skrátka nechcem. ;-)
6. 1. 2014 19:05
Re: Spotreba benzín
Bohužel ne každý má na výběr. ;-\ Tedy, na výběr je vždy, jen SS není dostatečný důvod na to, abych na auto zanevřel. A rozšířil se jak mor.
7. 1. 2014 14:21
Re: Spotreba benzín
To iste, ale zanevrieť na auto, to je už príliš ťažký kaliber. Ale pokiaľ by som s arozhodoval medzi dvomi autami, bol by to dosť silný argument. Aj keď ide vpodstate o prkotinu.
6. 1. 2014 19:00
Re: Spotreba benzín
Plus by to malo rekuperovať brzdnú energiu.
6. 1. 2014 19:04
Re: Spotreba benzín
To je věc startéru (ISG) a nesouvisí to přímo s SS.
7. 1. 2014 07:37
Re: Spotreba benzín
Celkom by ma to zaujímalo, ako to funguje. Mne to vychádza tak, že rekuperácia brzdnej energie je len zlepšený management nabíjania akumulátora. Teda ak napríklad brzdím motorom, tak sa akumulátor dobíja zvýšeným prúdom. Vďaka za informáciu, že štartér je ISG, práve som si stiahol nejaké pdf-ko a idem ho prečítať. Vyzerá to, že je to diel, ktorý keď sa pokazí, tak máme o peňaženku postarané.
7. 1. 2014 22:55
Re: Spotreba benzín
ISG = Integrated Starter Generator. Tedy startér a alternátor v jednom. Představu máš správnou. Při brzdění dobíjí, co to jde, takže pak po nějakou dobu nemusí dobíjet třeba vůbec. Chytré nabíjení se říkalo systému, který například nabíjel, když byl motor pod malou zátěží. Když jsi pak jel do kopce, nebo ses rozhodl předjíždět, auto přestalo nabíjet.

Těmhle systémům se říká také mikro hybrid. A teoreticky může ISG i pohánět (nebo spíš pomáhat s pohonem) auto.
8. 1. 2014 07:07
Re: Spotreba benzín
V zime dosť málo jazdím, som zvedavý, ako sa to prejaví na stave akumulátora. Zatiaľ nie sú veľké mrazy, ťažko súdiť, či to lepšie dobíja. Pri štarte akumulátor točí ako v lete. Pri jazde sa snažím viac brzdiť motorom - aby to dobíjalo plus nulová spotreba. Možno sa časom z ISG vyvinie aj boost pre motor - ako vo F1 KERS. Celkom by ma zaujímalo ako funguje softvér v riadiacej jednotke - eko managament. Napríklad neviem, či je nejako braná do úvahy automatická klíma. Necítim na výkone, kedy ide. Strašili ma niektorí kolegovia, že oni musia pri predbiehaní klímu vypínať - ale boli to atmosféry s podobným výkonom. Skúšal som ju aj zapínať/vypínať pri tempomate na diaľnici - nič som nezistil. Je možné, že si pomáha odpojením dobíjania? Možno som len hluchý :-)
11. 1. 2014 13:46
Re: Spotreba benzín
Tohle se auto od auta (výrobce od výrobce) liší. Sice jakž takž vím, co je možné a co se dělá, ale nemám moc přehled, kdo dělá co.

Také takovou zkušenost nemám. Nepoznám to ani na výkonu, ani na spotřebě. Nehledám to a samo od sebe mě to nepraštilo. :-)
6. 1. 2014 11:26
Re: Spotreba benzín
Tento priamovstrek sa ohrieva pomaly a mame ho doma, eko sa da ist az na 4.3 ale v kazdom rezime je vo Fabii uspornejsi asi iba o 0.4litra oproti Focusu 1.6 (eko 4.7), takze sa obavam, ze v Golfe bude mat snad aj vyssiu spotrebu, ale zatial ma iba 10tisic km.
6. 1. 2014 12:05
Re: Spotreba benzín
Ten Focus ma prekvapuje. Keď som vyberal auto, ešte bola v ponuke 1.6-ka a to nebol v diskusiách nejaký eko-motor.
6. 1. 2014 12:32
Re: Spotreba benzín
To je este stara 1.6ka Eu4 2007, tie nove su uz s variabilnymi ventilmi a o nieco viac priskrtene na Euro5 a asi aj s dlhsimi prevodmi, takze o nieco este uspornejsie ale aj TSI je uz aj novy 8V, ale nie v Skode
6. 1. 2014 13:50
Re: Spotreba benzín
Ja mám už nové TSI - malo by tam byť 16 ventilov a remeň.
6. 1. 2014 14:32
Re: Spotreba benzín
Novy je 8V a remen.
6. 1. 2014 14:53
Re: Spotreba benzín
Otvoril som si cennik pre istotu a tam je: Valce/Ventily 4 / 16. A aby som nezabudol, je to Seat Leon.
6. 1. 2014 15:49
Re: Spotreba benzín
No, já myslím, že tady už řemen je, protože to je stejný golf VII a OIII a ty už mají řemeny, takže leon určitě taky.
6. 1. 2014 15:50
Re: Spotreba benzín
teda pokud je to ten nový leon
6. 1. 2014 16:26
Re: Spotreba benzín
Hej, je to nový Leon.
7. 1. 2014 07:42
Re: Spotreba benzín
16V a řemen.
6. 1. 2014 17:49
Re: Spotreba benzín
Nové TSI mají 16 ventilů, ne 8 (jako stará 1,2).
6. 1. 2014 17:49
Re: Spotreba benzín
V Golfu je přeci jen novější verze.
6. 1. 2014 17:53
Re: Spotreba benzín
Když bývají testy v rychlosti topení, tak právě malé přeplňované benzíny bývají největší propadáky. :-) I když si tyhle novější jednotky umí pohrát s chladícím okruhem.
10. 1. 2014 14:23
Re: Spotreba benzín
Tak mi prosim ta daj linky na tie testy, lebo pokial viem, tak "nejvetsi propadaky" byvali prave male dizle...
11. 1. 2014 13:15
Re: Spotreba benzín
Naftové motory mají typicky přídavné topení (právě pro svůj mizerný výkon, když dojde na topení). Což benzínové nemívají (jeden výrobce to myslím nabízí za příplatek, ale už nevím kdo - možná Ford u EB). Asi dvakrát byly publikované i tady, tak hledej, šmudlo. ;-)

Nicméně řeč tu byla o malém motoru (ne o vznětový versus zážehový) a v rámci benzínových jednotek si naopak myslím dobře vedou velkoobjemové atmosféry (ale hledat se mi to opravdu nechce).
12. 1. 2014 08:50
Re: Spotreba benzín
Opel nabízí pro Astru, Zafiru elektrický dohřev pro všechny motory a pak nezávislé topení, ale to je trochu o jiných penězích :-(
12. 1. 2014 13:18
Re: Spotreba benzín
Tak to možná byl Opel. Vím, že jsem to někde viděl i pro přeplňovaný zážehový motor. Měl jsem na mysli klasické přídavné topné těleso (typicky elektrické), ne nezávislé topení.
Avatar - Choochoo
6. 1. 2014 10:26
Re: Spotreba benzín
Dohadovat se o spotrebe jednotlivce nema smyls, kazdy mame jiny styl jizdy. Jednou jsem na foru o spotrebe TSI narazil na spotreby, kdy majitele mluvili o klidne jizde stalou rychlosti okolo 60-80 a spotrebe cca 4,4l/100km, uz si nepamtuji presne. Standard bude asi nekdy lehce pod 6 coz rika i kamarad. Tech vasich 5litru bude asi u hodne defenzivni jizdy.
6. 1. 2014 10:43
Re: Spotreba benzín
Nemusí to byť defenzívna jazda. Hodne pomáha šiesty stupeň - motor už pri 2000 otáčkach žije, ťahá ako diesel. Pri 77kW má vplyv aj to, či je to rovina alebo kopec. Na spotrebe je cítiť každé stúpanie. Dlhodobá spotreba je pod 6 litrov - podľa tankovania.
7. 1. 2014 03:01
Re: Spotreba benzín
1.2TSI netaha ako dizel ani v najkrajsom sne. Pri 2000 sa zacina zobudzat z letargie, trochu lepsie ako atmo motor podobneho objemu.
Na prejav a zatah turba chce aspon 2500-2700.
Vzdy ma fascinovalo, co je to za zazracny motor podla opisov, az kym som ho nevyskusal....
7. 1. 2014 07:24
Re: Spotreba benzín
Ak človek prestúpi z dvojlitra, tak súhlasím. Ja som mal atmosféru 1,4/55kW. Na skúšobnej jazde som to porovnával s 1,6/98kW - Toyota Auris a musím povedať, že Leon s nižším výkonom bol pocitovo hodne živší - asi tým, že ťahá od 2000 otáčok. Tam mu naskočí menovitý moment a je to cítiť. Jednoducho zhrnuté - pre obyčajného vodiča ako som ja, je turbo príjemnejšie. Na druhej strane mám pocit, že nad 4000 otáčok už to nie je žiadny zázrak, tam už tá vrtuľka nepomáha.
Avatar - Ozzman
6. 1. 2014 11:50
Re: Spotreba benzín
Standard je 6 litrů. Praha do 7, dle provozu... berme v potaz normální jízdu, žádný Ecoruny jako Michalpneu >:D
6. 1. 2014 14:29
Re: Spotreba benzín
:yes: To chápu. ALe já jsem na to blázen. Minimum jsem měl jednou i 3,6 l v roomsteru, ale to už byl teda těžký extrém a detailní příprava trati bez semaforů s co nejméně kopci a maximální dávání nohy s plynu. Ale to už bylo i na mě moc.
6. 1. 2014 18:51
Re: Spotreba benzín
Kopec se při úsporné jízdě neprojeví, protože to, co propálíš směrem nahoru zase ušetřiš, když pojedeš dolů.
6. 1. 2014 18:57
Re: Spotreba benzín
Ale hore kopcom ma to baví :-)
6. 1. 2014 20:52
Re: Spotreba benzín
V případě, že z kopce nebrzdíš :-)

A do kopce nemusíš podřadit..
6. 1. 2014 21:05
Re: Spotreba benzín
No já většinou do kopce jedu na nějaké lehčí převod tak, aby motor točil zhruba 2500-3500 rpm a netrápil se a ještě se mi nestalo, abych měl za kopcem dole vyšší spotřebu než před kopcem. Buď je stejná nebo lehce nižší.
7. 1. 2014 11:03
Re: Spotreba benzín
Pokiaľ jazdíš predvídavo, na časti stúpania ešte využiješ kinetickú energiu z predchádzajúcej jazdy po rovine a podraďuješ až neskôr. Pokiaľ má zjazd dostatočné klesanie a ideš s ubratým plynom až dole, spotreba je nulová, takže paradoxne sa dá aj v kopcovitom teréne niekedy ušetriť. Ale nie vždy sa to dá, obvykle je spotreba logicky o čosi vyššia.
7. 1. 2014 13:58
Re: Spotreba benzín
Ano, platí zejména pro úspornou jízdu, ale nejen pro ni. Pokud motor nemá moc velký brzdný účinek (což moje nynější Honda motorem skoro nebrzdí, a to má dost krátké převody - naučila mě používat brzdy :-)), tak plyn už můžeš pustit kousek před koncem kopce a stejně tak vyjet část dalšího kopce (a auto bude vyžadovat sešplápnout plyn o to později)... Nicméně mi jde třeba o jízdu na tempomatových devadesát. Jedu 90 po rovině, přijde dlouhý kopec, nahoře je spotřeba o půl litru vyšší, dole (stále s aktivním tempomatem) zase minimálně o půl litru nižší, většinou dosahuje ještě nižší spotřeby, než na začátku kopce, a to v obou směrech.

Nebo jiný příklad. Klasickou spotřebu na delších trasách (lehké město, průjezdy vesnic, meziměsto, okresky), mám na PP obvykle 6,2-6,6 (reálně 6,5-6,9). Když jedu do kopce Havířov - Visalaje v Beskydech, měl jsem 7,7 na PP. Cestu zpět z kopce do Havířova za 5,2. Průměr 6,45, stejná spotřeba, jako když jedu po rovině. Možná u jiných aut je to jinak, ale aspoň moje Honda v kopcích jde spíše se spotřebou o nějakou tu desetinku dolů než nahoru. Ale já z kopců nezrychluju, nechávám zařazený kvalt a lehce "brzdím" motorem.
6. 1. 2014 12:49
Re: Spotreba benzín
Tak na 4,4 se dostanu s dvoulitrovým Accordem při zhruba 65km/h na pětku :-) Okresky obecně tak 6,5, kombinace 7,5. A zimní město na 2,5km štrece i přes 12. To máš naprostou pravdu, ty spotřeby se nedají porovnávat, každý jezdí jiné trasy jiným stylem. Stačí aby jezdil jednu trasu častěji než druhou a hned to lítá.
8. 1. 2014 09:11
Re: Spotreba benzín
Mam stejnou zkusenost s 1.2 TSI 77kW v golfu 6 variant, tedy cca 5-5.5l mimo dalnici a 6.5l pri tachometrovych tempomatovych 140 na 205kach pneumatikach continental (nikdy ne ty ekologicky, ty maji nizsi prilnavost, dekuju; rozdil letni zimni je zanedbatelnych cca 0.2l).
Kdyz jsem se snazil jako silenec 90 mimo mesto apod. da se dostat nekde na 4.5l ale je to blbost. Na druhou stranu uplne notmalni jizda 110km/h mimo mesto a 60 ve meste vcetne predjizdeni a celkem svizne akcelerace je tech 5.5l.
Tachometrovych 160km/h na dalnici je 8-8.5l a jednou jsem letel asi 400km nemecko tachometrovych 190-200 (tzv. cihla) za nejakych 11, samozrejme tenhle motor uz se nad 180 trapi a akceleruje jen zvolna.

Co se tyka spotreby pri posunu 10km to nema smysl resit, kazdy motor se musi zahrat a co v tu chvili ukaze palubni pocitac je mimo misu, tomu se da verit po ujeti min. 20-30km.

1.2 TSI v novem golfu 7 je zase o generaci novejsi, dost odlisny (16V misto 8V, remen misto retezu a uz nechladi vyfuk benzinem kdyz je venku 35 stupnu a jedes po dalnici 140 coz cas od casu nahodne zvedlo spotrebu prvnihom1.2 TSI cca o 0.2-0.5l), takze predpokladam jeste dobre pul litru dolu.
8. 1. 2014 09:45
Re: Spotreba benzín
Ešte by ma zaujímal asistent radenia. Zdá sa mi, že radí radiť rýchlosti tak, že motor je už podtáčaný. Ak ide auto po rovine alebo trocha dole kopcom, je schopný radiť tak, že otáčky sú potom okolo 1500 . To mi pripadá na benzín už eko-extrém. Aj keď niekde bol rozhovor s pánom (asi zo Škody), že žiadne obavy z podtáčania motora nehrozia. Neviem, či kľukovka by mala rovnaký názor.
8. 1. 2014 10:14
Re: Spotreba benzín
Nejezdim podle asistenta, ale podle zvuku. Kdyz duni, je podtoceny. Asistent od pocatku ukazuje razeni na 1400.
Kdyz bylo nove, nejezdil jsem pod 1500. Ve 15tis najeto uz jsem jezdil od 1450.

Kdyz jsem zajel na garancku k VW ve 30k, nahrali mi novy software, ktery trochu zmenil chod motoru - subjektivne trochu mene razantni vykonova spicka, ovsem o poznani tissi jemnejsi chod. Od te doby muzu jezdit od 1400 a neni problem, ovsem turbo se znatelne pridava az nekde 1450-1500... vetsinou radim na 1450 az 1500, pokud nepotrebuji rychleji akcelerovat.

Nicmene jsem jel i v oktavce 2 se stejnym 1.2 77KW a cca 50k najeto a pod 1500 to dunelo, zprevodovani je podle me stejne ... asi zalezi i na rozdilnem software, nevim.
Je ovsem zajimave, ze jsem nepozoroval zadny rozdil ve spotrebe at jsem radil na 1450 nebo 1600 otacek ... radim na tech 1450 protoze proste vetsinou proste neni duvod radit pozdeji :-)

A mimochodem muj dalsi kus asi bude 1.4 TSI s ACT :-)
8. 1. 2014 10:28
Re: Spotreba benzín
Hej, motor neťahá a duní, takže okamžite radím nižší stupeň. Vidím, že žiadna obava z TSI :-) . Mne to dosť trvalo, kým som sa rozhodol. Pri čítaní diskusií mi behal mráz po chrbte - rozvodový reťaz. Presvedčila ma až skúšobná jazda - s 1,4kou, ale obyčajnou 90kW. Asi je to už nemenný trend, už i Citroen ide do turba a malého objemu, neminie to Kiu, Hyundai...
9. 1. 2014 11:57
Re: Spotreba benzín
Na diskuze se vykašli. Já dělám s autama a vadný rozvod jsem viděl za celé ty 3 roky jen jednou a to měl pán navíc oddělaný písty. Pokud se k tomu autu člověk umí chovat, tak se mu to nestane. Navíc problémy měli ty první TSi, od půlky 2011 už je to pořešené.
9. 1. 2014 11:59
Re: Spotreba benzín
podle mě oni totiž nechali stejný software jako u 63 kw verze. Já myslím, že u těch 77 kw verzí s tím mělo problémy už více lidí, že jim to ukazovalo úplně neideálně, protože mě ten asistent u 63 kw funguje přesně a ideálně.
6. 1. 2014 10:16
...
Jediným přínosem téhle verze je šestikvalt...
Jinak úspora paliva se při dodržování příkazů k časnému řazení rychle ztratí v odpáleném setrvačníku a spojce. ;-)
Rozbalit vlákno
7
7. 1. 2014 12:30
Re: ...
Souhlasím a jsem rád, že to píšeš :-) baví mě lidi, co drží motor na 1000-1200ot/min , aby mi pak vyprávěli o nízké spotřebě při těchto otáčkách. Nejen, že většina motorů v těch otáčkách jen nepřijemně duní a vibruje, ale jako bonus si odděláváš setrvačník. A to se kvůli ušetřenému půl litru na 100km vyplatí >:D
7. 1. 2014 15:17
Re: ...
To jo, kdybych měl TDI, tak bych se tak malých otáček kvůli tomu setrváku opravdu bál.
Avatar - baca42
7. 1. 2014 17:11
Re: ...
Mám Tdi a jezdím na nízké otáčky a zatím se to ještě nerozsypalo.

[odkaz]
Avatar - baca42
8. 1. 2014 16:25
Re: ...
Jistej si nejsem, ale myslím že jo.
9. 1. 2014 11:54
Re: ...
Co máš konkrétně za motor?
6. 1. 2014 10:20
no...
"pohodlně odveze pět dospělých" - tak tady bych pana Mičku posadil na zadní lavici na hanbu (prostřední místo) a nechal ho absolvovat cestu Praha - Brno - Praha. Neznám, žádné auto nižší střední třídy o kterém by se dalo říct, že pohodlně odveze 5 osob.

"motor koncernové řady EA288 Po zahřátí přede jako kocour" - pokud kocour vyluzuje zvuky kovářského učiliště v kombinaci s cvrlikáním hejna cvrčků pak ano, přede jako kocour. Neznám žádný naftový čtyřválec o kterém by se dalo říct, že má hezký zvuk.
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Deathstar
6. 1. 2014 10:34
Re: no...
Mě napadá minulá generace Medvěda S 250 CDi..ta měla čtyřválec 2.1 diesel a nebylo o něm slyšet a ani navenek neklapal..ale to je trochu jiná liga,vzhledem k odhlučnění a délce a zatlumení výfuku..
6. 1. 2014 10:58
Re: no...
To už jsme v trochu jiných sférách :-) V tebou jmenovaném autě jsem nejel tak ti budu věřit. Já měl na mysli spíše přímé konkurenty Golfu. Pokud jde o mainstream tak za nejlepší "kamna" považuji dci od Renaultu, ale ani u těch se nedá v žádném případě mluvit o nějakém příjemném zvukovém projevu. V interiéru je to vždy takové utlumené dunění a mim o interiér je to jak cvrlikání ventilů benzínového motoru. >:D
Nemám nic proti naftě, smysl tyto motory jistě mají, ale i přes ten pokrok od kouřícího rozladěného orchestrionu k modernímu turbodieselu se stále zvuk nedostal na takovou úroveň aby si zasloužil hodnocení "přede jako kocour". V případě více válcových turbodieselů už je to výrazně lepší. :yes:
Avatar - Ozzman
6. 1. 2014 11:52
Re: no...
DCi od renaultu má náhodou fajn zvuk, staší jednadevítka zvenku neklapala, ani necvakala ( teda při jízdě, na volnoběh klape každej dízl), ale tenhle zvuk přehlušil svist turba :-)
6. 1. 2014 12:06
Re: no...
DCi má tak suprovej zvuk, že ho museli k úplné dokonalosti doladit tímto :-) [odkaz]
Avatar - Ozzman
6. 1. 2014 12:14
Re: no...
Tim novym sem nejel >:D Já psal o jednadevítce >:D
Avatar - iudex
6. 1. 2014 12:37
Re: no...
Fluence dízel so zvukom Harleya, tak to je nejvíc! >:-[]
6. 1. 2014 17:40
Re: no...
Odkedy sa v Trnave používa čeština?
Avatar - iudex
7. 1. 2014 08:17
Re: no...
Pardon, to je z veľa pozerania rozprávok nadabovaných v češtine... (hláška z Na vlásku) ;-)
6. 1. 2014 17:32
Re: no...
V takovém autě je to v první řadě o odhlučnění. Když zvedneš kapotu, tak se kolikrát nestačíš divit, co za zvuky vyluzuje moderní zážehový motor. Příjemný na jazyku nemám. A vzpomněl jsem si na místní test, myslím 640d GC, kde na video motor vytočili. No málem jsem tehdy spadl ze židle. Kdo má takové blbé nápady... :-)
Avatar - C30AMG
6. 1. 2014 19:45
Re: no...
Amater nema sanci naftu v S classe poznat, zvlaste sestivalec. Jenze lidi radeji malou novou Fabii bez akusticke izolace v TDI, nez ojete Sko. Skoda.
Avatar - Deathstar
6. 1. 2014 10:39
Re: no...
Jinak souhlas,na prostředním místě se nedá pořádně sedět ani v autech o třídu výš(že Superb/Passat..) a nemusí být člověk ani nějak extra velký,stačí mít 180 cm a nebýt úplně vychrtlý...
S konkrétně moji postavou ruského dřevorubce se ovšem neposadím pohodlně na třetím místě ani v Mercedesu E,ale soudím dle známých..:DD

Třetí místo je u Golfa pohodlné pro děti..

Jednou byl v AutoTipu test,ve kterém se posazovali na zadní lavici tři dospělí 185cm(což je dnes docela běžná výška chlapa,lidé jsou pořád větší..) a Golf byl jedno z nejhorších aut,hlavou dřeli i ti na plnohodnotných sedačkách..
Ono se ovšem nevešli ani do Mercedesu C kombi,ani do nějakých MPV(Seat tuším..) a relativně pohodlně se usadili až v Hondě CRV
Avatar - Dinar
6. 1. 2014 10:54
Re: no...
No, ještě, že jsou tu ty hondy, do MPV od seatu (tj. Alhambry) se tři vedle sebe nevejdou, musejí prostě sáhnout po CRV... To samé platí i o spotřebě, golf nikdy nemůže jet pod pět litrů na sto, to umí jen civic... viz čůčo výše. >:D >:D :yes:
6. 1. 2014 11:02
Re: no...
Pravda je, že o pohodlí pro 5 si může nechat skoro každý auto jen zdát. Btw u R- Klasse třeba vadí malý sedačky ve druhý řadě (krátký sedadlo a ještě kratší opěradlo). ;-)
Avatar - Deathstar
6. 1. 2014 11:14
Re: no...
Ale prdlajs,já jsem to uváděl jako příklad,místo CRV bych mohl napsat třeba BMW X5,nebo Kia Sorento,jenže v tom testu byla CRV a ten test vyhrála.
A nevím jestli se jednalo o Alhambru,ale bylo to nějaké MPV od Seatu a tři dospělí v něm dřeli hlavama a měli ramena přilepená na sobě..To jsou fakta co jsem četl v Auto Tipu,není to z mé hlavy tak se uklidni ty smajlíku..

A mimochodem já nejsem žádný fanda Hondy,to jsi se šeredně spletl příteli,jestli jsem něčeho fanda tak Mercedesu,ale dokážu uznat jak kvality jiného auta,tak nekvality Mercedesů..

Jinak ad spotřeba, já to říkám takhle:
Kolem pět litrů(popř.pod pět),se dá jet téměř s každým malým benzínem nebo s úsporným dieselem,Golf a Civic nevyjímaje,záleží jen na tom,nakolik to ovlivňuje jízdu,aby se z plynulé jízdy nestalo záměrně pomalé courání hluboko pod cestovní rychlostí..
6. 1. 2014 11:18
Re: no...
U většiny kompaktních MPV je prostřední sedadlo použitelné pouze jako stolek (po sklopení). V případě Alhambry mě nedostatek místa na šířku překvapuje... řekl bych, že by Alhambra tento problém mít neměla. Přeci jen už je to kus auta.
Avatar - Deathstar
6. 1. 2014 11:22
Re: no...
Nevím zda to byla Alhambra,kecal bych,vím,že to byl nějaký nafouklý vyšší Seat,ale vím,že ti pánové měli ramena na sobě tak nalepená,jak kdyby to byla fotka od barového pultu z gay clubu :DD

Jinak to CRV taky nebyl žádný zázrak prostoru,ale bylo prostě nejlepší,alespoň se figuranti nedotýkali rameny..
6. 1. 2014 11:26
Re: no...
Tak to bude nejspíš Seat Altea.
Avatar - Ham.
6. 1. 2014 12:23
Re: no...
Alhambra také prostorově problém neměla, naopak prostorově byla nejlepší jak na šířku, tak na výšku, tak na délku, tak kufrem (ano ani tak velké auto vzadu třem lidem na šířku nenabízí žádný luxus a bez vzájemného doteku statných postav to prostě nejde nikde). Ale šlo o to, že testovali také pérování, brzdnou dráhu prázdný/zatížený, vyhýbací manévr prázdný/zatížený, výjezd přes zlom z podzemních garáží se zatíženým autem a další věci jako spotřebu při zatíženém autě vs prázdném. A Alhambra vybouchla na brzdách, prázdná brzdila slušně, ale s pěti lidmi a bagáží na brzdách propadla. Samozřejmě malá auta propadla všechna na prostor na šířku, včetně Golfu, některá propadla úplně ve všech směrech, 5er kombajn vzadu prostorově i kufr OK, ale propadák při zatížení při vyhýbacím manévru. Někteří vypadli proto, že 5 lidi se jakžtakž vešlo, ale nesměli v autě jet, protože užitečné zatížení to prostě nedovolovalo (počítali tuším minimálně 85 kg na kus plus 15 kg zavazadla a do 5 metráků užitečné hmotnosti některým cosi scházelo, MB-C kombi bylo vzadu tak úzké, že vypadlo na ještě menší rozměry než třeba Golf a navíc si při plné zátěži sedlo na břicho, takže nepřejelo zlom na výjezdu z podzemních garážích. CRV jako jediné prošlo ve všech disciplínách.
8. 1. 2014 20:17
Re: no...
jj je to tak CR-V vyšlo nejlépe :-)

[odkaz]

Jinak CR-V vyšlo nejlépe i v testu nastupování..

[odkaz]
Avatar - Ozzman
6. 1. 2014 11:53
Re: no...
Nebyla to náhodou zrovna ta Alhambra, nebo Sharan, kde se usadili všichni 3 pohodlně? Takový test sem taky četl >:D
Avatar - iudex
6. 1. 2014 13:25
Re: no...
Možno pod MPV od Seatu myslel Alteu, to zrovna priestorový zázrak nie je. ;-)
6. 1. 2014 17:43
Re: no...
XL sa už docela dá. Ale vyzerá jak odutý súdok.
6. 1. 2014 15:35
Re: no...
Tady jeden je :-)
Uznávám, že je to trochu extrémní, ale ten zvuk je super!

[odkaz]
6. 1. 2014 15:37
Re: no...
Tenhle taky slušnej ;) [odkaz]
6. 1. 2014 15:45
Re: no...
To je paráda, ne, že ne :yes:
Jen to má moc válců, v původním zadání byl čtyřválec :-)
6. 1. 2014 16:09
Re: no...
Ok tak abych se držel zadání >:D [odkaz]
6. 1. 2014 17:28
Re: no...
Tohle auto může klidně hrdě nosit jméno Sazomet. >:D
Avatar - Ham.
6. 1. 2014 17:50
Re: no...
Jj, nejspíš inspirace někde tady.
[odkaz]
6. 1. 2014 17:52
Re: no...
1,9TDi 2,4bar.
556Nm @ 3575 rpm a 317PS @ 4709 rpm
S nitrem 702Nm @ 3689 rpm and 406PS @ 4578 rpm

S těmahle parametrama to může hrdě nosit název jaký bude chtít >:D
6. 1. 2014 18:23
Re: no...
Nebylo to myšleno jako urážka, ale celkem vystihuje stav věci a neřekl bych, že je úplně bez mužnosti. :-)
6. 1. 2014 17:50
Re: no...
Benzín je benzín. [odkaz]
6. 1. 2014 17:54
Re: no...
Startuje to na brnk jak nafťák při -30°C >:D
Avatar - Ji/Ri
6. 1. 2014 20:28
Re: no...
HDi je příjemné zvukově....
Avatar - WinDiesel
6. 1. 2014 21:48
Re: no...
BOXER DIESEL :yes: :yes: :yes:
Avatar - Dzakobo
6. 1. 2014 22:46
Re: no...
Tak první boxery rachtaly jak PDčka :no: , ale 2,0 HDi už před deseti roky nebylo na pár metrů poznat, že jde o diesel (samozřejmě zahřáté), tenkrát jsem napínal uši a marně, po klapotu ani památky, jen skoro benzínové bublání ;-)
6. 1. 2014 13:57
Osobně...
...jezdím se standartním Golfem VII 1,6 TDI/77kW za 5l/100km, stejnou trasu stejným stylem s 1,2 TSI/77kW za 6,0l/100km. S BM nemám osobní zkušenost, ale pokud někdo plánuje se tohoto auta zbavovat dřív, než při 150.000 Km, tak dle mě TDI absolutně nemá smysl... P.S. O lepší dynamice a kultuře chodu TSI ani nemluvě...
Rozbalit vlákno
0
6. 1. 2014 14:17
Úspora paliva TSI
Pokud někdo kupuje auto pro úspornou jízdu je lepší koupit TSI. Nižší pořizovací cena. bez problémovější provoz a při úsporné jízdě opravdu malý rozdíl.

Něco jiného je auto do firmy, kde se na to bude šlapat a nájezd bude opravdu vysoký...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - fOE
6. 1. 2014 15:05
Re: Úspora paliva TSI
To by me zajimalo v cem ma TSI bezproblemovejsi provoz ve srovnani s dieslem.
6. 1. 2014 15:42
Re: Úspora paliva TSI
TDI náchylnější na kvalitu paliva, případné problémy v zimním období, méně vhodný na krátké trasy, těžší motor = více namáhané díly přední nápravy...
Avatar - WinDiesel
6. 1. 2014 21:52
Re: Úspora paliva TSI
BENZÍN MÉNĚ VHODNÝ NA DLOUHÉ TRASY :-) :-) :-)
6. 1. 2014 22:13
Re: Úspora paliva TSI
Káždý motor má své pro a proti ;-) Pokud nemáš hluboko do kapsy tak i benzín je na dlouhé cesty příjemným společníkem... byť rozežraným >:D
Avatar - Cuba66
6. 1. 2014 14:32
Převodovka a spotřeba
Myslím, že by stačilo dát do "normálního" provedení TDI 77kW taky dnes už normální 6-ti stupňovou převodovku a spotřeba by hlavně na dálnici padla dolů taky.
P.S. Zrovna pro mě, je každej milimetr o kolik auto sníží dost zásadní, hlavně na CZ tankodromech a obrubnících vysokých jak protitankové zátarasy.. ;-) Takže mínus 15mm mi nevyhovuje... Navíc si to určitě nechaj zaplatit..
Rozbalit vlákno
1
6. 1. 2014 17:23
Re: Převodovka a spotřeba
Snížení auta vede ke snížení odporu vzduchu. Proto se to u podobného auta dělá. Kdyby nikomu nevadila menší světlá výška, mohl by být nižší i standardní model. Takže nebudeš sám.
6. 1. 2014 14:47
Po zahrati prede jako kocour
>:D Pan Micka zrejme zacinal v AAA.
Jedinou sanci BM vidim pouze u velmi vysokych najzdu na dalnici s minimem vypousteni smradu ve meste.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
6. 1. 2014 15:58
Kdy přijde pořádná 1.6D
Ten motor vypadá povedeně, ale pořád se krouťák drží na 250Nm a nic víc? Kdy se VW spustí na cestu výkonu zaplní mezeru mezi 110 a 81?
Opel nebo Honda (a jiní) mají také 1.6 naftu v nabídce, přičemž dosahují lepších parametrů motoru.
Rozbalit vlákno
5
6. 1. 2014 17:16
Re: Kdy přijde pořádná 1.6D
250 Nm je daných použitými převodovkami. Nějaké nové motory jsou snad na obzoru, ale mně to přijde celkem akorát. Odstupňování po 13 kW, jaké mají u benzínových jednotek, mi přijde až přehnané. Výběr je vždy skvělý, ale všeho moc škodí. 20-30 kW mi zní lépe.
Avatar - Jenik3
7. 1. 2014 09:21
Re: Kdy přijde pořádná 1.6D
Aha, takže to není o tom pohrát si s číslem CO2, ale jsou za tím i fundamentální, technické důvody.
Přečipování je možné?
7. 1. 2014 22:11
Re: Kdy přijde pořádná 1.6D
Ano, čipuje se. Ale fakticky na to není stavěná ani převodovka, ani některé komponenty motoru. Mají samozřejmě rezervy (podstata čipování je právě využití rezerv), ale oficiálně jsou do 250 Nm.
Avatar - poterienko
6. 1. 2014 23:21
Re: Kdy přijde pořádná 1.6D
Je to dané použitým DSG. Stejně jako 1,8TSI, která je vlastně podchipovaná, co se týče krouťáku.
7. 1. 2014 22:09
Re: Kdy přijde pořádná 1.6D
6. 1. 2014 17:09
DSG
Pokud někdo chce DSG k 81 kW TDI, pak je v nabídce verze BlueTDI. Měl by to být stejný motor, ale bez balíčku "úsporných opatření". BlueTDI znamená, že jde o Euro6 jednotky. V Německu jsou dostupné všechny tři stupně výbavy.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
6. 1. 2014 21:54
Re: DSG
EURO 6 SE JEŠTĚ NEVYRÁBÍ, toto je Euro 5+ BlueMotion minus některé ekoprvky = BlueTDI.
6. 1. 2014 22:17
Re: DSG
VW ve svých materiálech uvádí Euro6. U standardní 77 kW pak myslím Euro5.
7. 1. 2014 22:06
Re: DSG
Tak jinak. U BlueMotion uvádí Euro5, ale u BlueTDI Euro6. Oboje 81 kW.
Avatar - rohYpnol
6. 1. 2014 18:36
Golfová hole-in-one?
Téměř se zdá po přečtení, že japonci s hybridními pixlemi jsou na hlavu padlí, když to pravé das EKO-Auto to dává za 3,8 s prstem v nose... K tomu hezky napsaný, test... dokonalá idylka. DOKUD...

Dokud si nesundám růžové auto.cz brýle. Pokud se podívám na reálnou spotřebu (viz výš), pak tenhle BMT zázrak to dává (a velmi stabilně) v rozmezí 4,8 - 5,6, což jsou vcelku uvěřitelné hodnoty, které ovšem mají do mokrých snových 3,8 l hooodně daleko.
Dost by mě zajímalo, jak si vyložit tu větu "...Zatímco s „běžnou“ vznětovou šestnáctistovkou o výkonu 77 kW jsme v průměru jezdili za 4,8 l na 100 km, zde nebyl problém dostat se ještě o litr níž....". Zřejmě autor absolvoval nějaké TDI driving academy, protože ten litr bezproblému sráží zřejmě jako jediný.

Proč mě to od autorů zde nepřekvapuje?

No ponořme se do vlčí pohádky dále. "...Jinak je to ale stále ten Golf, jak jej známe - pohodlně odveze pět dospělých a 380 litrů nákladu, s nízko posazenými předními sedadly zajištujícími perfektní oporu v zatáčkách nebo velkým dotykovým displejem již v základní výbavě. ...".

Tak postupně - pět dospělých? Pět? Vážně zvláštní smysl pro humor....

Přední sedadla zajíšťují perfektní oporu? Perfektní? Proboha, vždyť tady jsou ty základní sedadla, které jsou vše jen ne vzor pevného držení těla! OK, jako základ neurazí, ale s těmi příplatkovými, resp. sportovními, se vůbec nehodí srovnávat!

Velkým dotykovým displayem v základu? Velkým? Vždyť ten základní display je opravdu z nouze ctnost a za normální rozměr se opět musí slušně doplácet.

Nemám nic proti Golfu, je to opravdu výborný model, kterému sice občas teče klima atp., ale opravdu nemám rád, když mě někdo klame a hole-in-one vzniká až ve střižně televize místo golfového hřiště! :-! :-! :-!

BTW. EKO-auto v dýzlu? Ekologické černé uhlí? Bravo, Brusel, bravo, uděluji Zelenou perlu 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
10
6. 1. 2014 19:02
Re: Golfová hole-in-one?
Mne nejvíc dostala ta pasáž o návratnosti. :-)
6. 1. 2014 20:57
Re: Golfová hole-in-one?
Máš pravdu, pokud se jedná především o Golf jsou všechny chybičky v pořádku. Jako např.nízko položené zadní sedáky jsou pohodlné,třeba v Leonu je to špatně a nepohodlné, průměrných 380 l kufru v Leonu není tak skladných jako 380 l skvěle tvarovaného a plně dostačujícího kufru Golfu. Na papíru je jakýkoliv motor v Golfu úspornější než stejný motor u jiné značky koncernu. A tak to prostě musi byt, je pouze otázka kdo tomu uvěří. ;-) :-)
6. 1. 2014 21:25
Re: Golfová hole-in-one?
No, tenhle článek jsem si četl kvůli tomu, abych se dozvěděl něco o spotřebě..

A co jsem se dozvěděl? :-)

Zajímalo by mě, jestli je tam možné 3.2l (udávaných kombinovaně) dostat alespoň při ekojízdě?
Já myslím, že né.
Podle mě je 3.2 litru na 100km výsměch.

Myslím, že srovnání spotřeb tohoto Golfu s Civicem a Priusem by bylo hodně zajímavé.
Bohužel seriózní porovnání se těžko hledá, resp. žádné jsem dosud nenašel.

PS Zkoušel jsem Toyotu Prius ve městě a při opatrné jízdě jsem se napoprvé dostal na 3 litry ;-) Ale Prius má kombinovaných 3.9 litru.
Avatar - rohYpnol
6. 1. 2014 21:41
Re: Golfová hole-in-one?
pokud tě zajímá spotřeba, pak jednou ze skvělých možností je spritmonitor.de

A věz, že Civic tam vychází s 1.6 dieselem úsporněji než tenhle "ekologický" wágen. Golf je vlastně zdánlivý ideál, ale když to porovnávám s tím Civicem a začnu se dívat optikou zákazníka, který hledá spolehlivost, trvanlivost a solidnost, pak vlastně nevidím jediný důvod, proč jít pro Golfa místo Civica :-!
Avatar - 3_diamanty
6. 1. 2014 22:06
Re: Golfová hole-in-one?
civic nepadne kazdemu po dizajnovej stranke exterieru alebo aj interieru ;-) , ja teda golfa nemusim a tiez by som asi volil nieco ine ako nemecku nudu ale civic svojim ufo dizajnom rozhodne tiez mnohych ludi odradza , obe tieto auta su dva rozne protipoly, jeden je nudny a totalne strohy a druhy je zase prehnane napadny divny a nekonvencny, ja by som napr bral skor taky zlaty stred ako leon alebo ceed pripadne P308 , ani golfik ani civic ma moc neuputali ( dovody preco ma neuputali som uz spomenul priamo v tomto prispevku )
Avatar - rohYpnol
6. 1. 2014 23:51
Re: Golfová hole-in-one?
o designu jsem nehovořil. Tam každému vyhovuje něco jiného. Mě třeba komplikovanější design často vyhovuje víc, protože vyžaduje spolupráci k tomu, aby se mi začal líbit.

Design das Auto je taková UHO, nelze mu nic zásadního vytknout, ale ani prostě ničím nezaujme. Je po celou dobu života daného modelu stejně nudný.

Právě takový design Toyoty nebo Hondy oceňuji mnohem víc, je odvážný, není tak prvoplánovitě jednoduchý. Ze začátku se mi obvykle nelíbí, časem si oko zvykne a naučí se vnímat ty křivky... A pak obvykle člověk zjistí, že to funguje, že linky mají něco do sebe.
Avatar - Dzakobo
6. 1. 2014 23:00
Re: Golfová hole-in-one?
A ještě věta o dynamice na dálnici, kde při 130 motor dává až 53 kW, to můj 1,6i při shodné hmotnosti a podobné karoserii dává 55 kW a že bych si liboval na dálnici, to tedy ne. V kopcích udrží i 160 km/h, ale o zrychlování nemůže být řeč. Zase se klame veřejnost ve jménu bezchybného VW :no: tak už to tu přejmenujte na www.dasauto.cz
Avatar - Johny.Rico
7. 1. 2014 10:33
Re: Golfová hole-in-one?
Ano ano, pisi se zde produkcni clanky na koncern, s tin je se treba smirit. Kazdopadne jsi to hezkz a pravdive vypichl, dole MT ma taky pravdu, je to k pobaveni. Fandim ti.

Btw. ze se tu cenzuruje, na to jsem uz upozornoval, ale co se ted stalo< Uved me ;-)
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2014 19:55
Re: Golfová hole-in-one?
pokud ten odkaz neprojde cenzurou, tak se zde dozvíš víc:

[odkaz]
Avatar - Johny.Rico
7. 1. 2014 20:32
Re: Golfová hole-in-one?
No dopr... !!!!! Tak to je vrchol! :no:
Avatar - C30AMG
6. 1. 2014 19:40
250 benzin MB C coupe automat
Kombinovana spotreba 9,1 pri sviznem stylu jizdy ve meste s vypnutym stop-start systemem. Jinak 8 litru okreska. Vyborna akustika, pozitek z jizdy, usmev na tvari a nebrzdim ostatni v jizde. Kluci neblbnete a radeji se cvicte ve vydelavani penez nez nacviku eco-jizdy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rimow11
7. 1. 2014 14:46
golf - nič moc
ten interier je na grcanie :yes:
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2014 15:56
navratnost
Pohodlne odvezie 5 ludi... to slovicko pohodlne ste si ozaj mohli odpustit. 3 ludia vedla seba maju pohodlie tak mozno v sharane, ale v golfe tazko.

Mam si kupit auto, ktore mi spotrebou vykompenzuje vyssiu cenu po 120tis km? To je najazd, ked sa ho uz budem chciet zbavit a kupit dalsie. Dakujem nemam zaujem. Radsej sa prijemnejsie povozim tie 4 roky na tom tsi. Pre mna tento model nedava zmysel. Golf je slusne auto, ale zo sirokej ponuky motorov treba ozaj rozumne vybrat. Moj nazor je samozrejme subjektivny a vychadza z mojho pouzivania auta a mojho tempa obmeny aut.
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2014 16:58
Trápny koncern
S tým eko ukazovateľom sú trápny. Všetky koncernové vozy s ktorými som mal možnosť jazdiť podľa eko ukazovateľa boli podtočené. Otrasná kultúra chodu, všetko rezonovalo, no hrôza. Ale veď VW.
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2014 19:56
Greenpeace
měli pravdu..

Greenpeace tvrdí, že Volkswagen prodá jedno zelenější auto na patnáct nezelených. Navíc si za své modely šetrnější k životnímu prostředí nechá náležitě připlácet, dokonce daleko výše, než investoval do vývoje :no: . Profituje tak na ekologicky smýšlejících motoristech a tváří se přitom přívětivě k životnímu prostředí.

[odkaz]

Navíc bych napsal, že VW klame svými laboratorními hodnotami :-)

Je třeba, aby budoucí modely konzumovaly do 3,0 l/100 km a Volkswagen musí toto číslo nastavit jako cílové.“ Dále dodal: „Současné hodnoty jsou zklamáním. I když ve Wolfsburgu plánují v příštím roce uvedení elektrického Golfu, nezáleží na něm, nebude představovat velké objemy prodejů. Nejdůležitější je základní benzinová verze.“

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
8. 1. 2014 09:08
Re: Greenpeace
To jsou ale kecy...
5. 2. 2014 21:07
TDI
Já nevím, ale 1.6 TDI mě přijde jako asi nejlepší motorizace, docela to jede a lze sehnat za rozumné peníze třeba tenhle je good. [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
6. 2. 2014 19:51
Re: TDI
Segra má octavku 1,6tdi a je spokojená, spotřeba do 5litrů a pokud to má aspoň něco společného tak se tam musí dostat se spotřebou ještě níž. Ještě k tomu je golf o něco lehčí než ty naše škodovky. :yes:
7. 2. 2014 19:24
Re: TDI
moc pěkné, uvažuji přesně o tomto autě už několik měsíců asi to dopadne tak že bude stát před barákem, teď někdy si udělám výlet do AAA a vomrknu to :-) ;-) :-! :yes: