Já vám nějak nevim, ale reálně v provozu (kombinovaně) se dostat pod 5 litrů mi přijde dost nadlidský úkol a snahu šetřit. Už jsem se setkal se zástupy majitelů starých 66kw 1.9Tdi Oktávek, kteří zapřísáhnou spotřebu 4 litry na sto, ale mne se to s žádným takovým ani podobným vozem nikdy nepodařilo ať už z koncernu či mimo koncern, pokud sem se hoooodně nesnažil. Proto mi přijde připlácení za nějakou bluemotion edici naprosto zbytečná. Druhá věc je, že motor 1.6 Tdi 81 kw pro auto jako je Golf, nebo časem i Oktávka III bude vítaným přínosem.. hlavně díky šestikvaltu.
Ještě bych se zeptal redakce, co je na modrém pruhu na masce líbivého? Mě tedy více sedí klasická maska Golfu :-)
Osobne jejich nalhane spotrebe neverim. Kdyz Golf 7 prisel na trh rikalo se ze ma cx=0,26. Ted se uvadi 0,27 pro Golf Blue motion, ktere je o 10% lepsi nez klasika Golf, ktery tak ma cca 0,3. Takze reklamni frky realite asi moc neodpovidaji.
Kdyz porovnam na Spritmonitoru spotrebu 110kW dieslu v Golfu 7 a Civicu 9G, tak je na tom ve skutecnosti Civic o cca 1 litr lepe, ikdyz papirove vede asi o 0,2l Golf. Takze skutecnost (papirova) by mela byt nekde uplne jinde, tak o 25% horsi. Skutecnost namerena na palubaku pak bude o dalsich 25% vyssi jako u kazdeho jineho vyrobce. Asi jsou testy provadeny jak se zde jednou uvadelo s prefouklymi gumami a se vsemi sparami prelepenymi lepenkami.
Jinak ten sestikvalt by mel byt uz davno standard u kazde motorizace.
No podle histogramů spotřeb to vypadá ale úplně jinak. Nicméně je pravda, že Choochoo si skutečnost trochu přibarvuje. Golf má v tom průměru i automat a 4motion verze (Civic jen manuální předokolku). SM počítá průměry spotřeb v závislosti na kilometrech, ten, kdo najede 100tkm s danou spotřebou, se v průměru započítá s 5x větší vahou než ten, kdo najede 20tkm. Sečtu to tedy tak, že každý řidič se započítá stejně, protože jinak bychom se k ničemu nedobrali. Pouze s manuální převodovkou.
Civic 77,88 litrů / 15 vozů = 5,19 litrů
Golf 322,82 llitrů / 54 vozů = 5,97 litrů
Když odpočítám 4motion verze, Golf 281,73 litrů / 48 vozů = 5,87 litrů
Golf tedy žere o 0,68 litru více, tj. o 13 %. Ostatně, jestli je průměr u Civica 5,19 litrů, stačí se podívat, kolik Golfů má nižší spotřebu. Je to 6 Golfů ze 48 (beru manuální předokolky). Tak je myslím docela jasné, kdo je úspornější a o kolik.
1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN bez přidušení TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc prachu než varianta 4.)
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4.) [odkaz]
>:-[]:-! >:-[]:-! >:-[]:-! >:-[]:-! >:-[]:-! >:-[]:-! >:-[]:-! >:-[]:-!
PS: Jen pro predstavu v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh ČESKÉ ELEKTŘINY !!!!! [odkaz]
Tzn. 90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabití ob 3 dny tzn. 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]
KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT) [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]
POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na LPG !! [odkaz]
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !! [odkaz]
Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola stojí 25.000 až 30.000 Kč
Kdy potom je : spotřeba téměř stejná, výkon stejný, motor tišší, náklady na údržbu :
1000Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
Náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km
BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč ;-)
Já si nemyslim, že je to vylhané, na tu sptořebu se asi dá dostat,.... jenže jde o to, že za běžné jízdy to nebude, proto mi postrádá jakejkoliv smysl připlácet za něco, co mi uspoří v reálu dvě decky nafty.
No, já jsem jeden z nich. Pamatuji si, že jsem ještě u tátovi první octavie 66 kw TDI, dokozal jet i za 3,9, na druhou stranu, on z toho nikdy nevymačkal méně než 5,3. A je fakt, že na tu spotřebu se dostat bylo hodně náročný, už kvůli TDI převodům jsem s tím měl co dělat a ukočírovat to.
Je to hodně o řidiči a taky o tom, jak si s autem rozumí. Já mám TSI a snažím se jezdit co nejčastěji s plnou nádrží a tankuju do plné maximálně při vyjetí půlky nádrže, auto je sice těžší, ale vypozoroval jsem, že méně žere, než když je tam pod půlku. Nevím proč, ale dělalo mi to tak i octavie. A teď už mám TSičko vycvičené po Praze tak za 5,6-5,9 v létě a do 6,1 v zimě, jakmile tam vlítne 6,2 v zimě už začínám mít depresi, ale já jsem na to magor. Mimo Prahu si to drží i v zimě kolem těch 5,5 v létě, ale dá bez problémů 5,1-5,3.
Na druhou stranu je to o řidiči, tuhle jsem auto půjčil tátovi na cestu na chatu a myslel jsem, že ho po půl cesty vysadim. Tam kde mě už dávno svítí 5,5, on byl na 6,3, mě málem kleplo, nakonec to dal za 6,1, což je o 0,5 l víc než já, což jsem teda těžce nesl.. :-):-):-)
Napsal si to srpávně.. musel ses hodně snažit a bylo to náročný... a o to jde.. Já se dostal s Lagunou DCI 88kw na 4,3 kombinobaně i přes prahu... ale jinak sem jezdil skoro za 7. Stejně tak Mondeo TDCI 2.0 dokáže jet za 4,5.. ale jinak jezdim o 2 litry více. Stejně to je u každého jiného auta...
Jaký vůz máš TSI? Oktávii? Dvojku nebo trojku? Jakej objem? Já jen, že přítelkyně má Dvojku 77kw TSI (1.2) a jezdí s tim v prumeru za 6.5-7 litrů a níž to nejde... leda se hoooodne snažit.
Suma sumárum, auta uměj jet za málo, ale v běžném provozu a s dodržováním předpisů ( žádné extrémy) to prostě neni reálně proveditelné.... jen pro ekomaniaky.
Máš recht, jezdíme s i30 1,6crdi skutečnost 5,7 - se sebezapřením za 4,2, OII 2.0 tdi skutečnost 5,9 - se sebezapřením za 4,9, Auris II 1,6 benzín za 6,8 - se sebezapřením za 5,5 Jedná se o výpočet dle knihy jízd.
S jedným takým som raz (prvý a posledný) šiel po diaľnici s Fabiou. Celý čas šiel tachometrových 105 kmh a keď mi už praskli nervy a požiadal som ho o rýchlejšiu jazdu, zrýchlil na 110. Potom jasné, že takí sa chvália spotrebou 4 litre a normálny človek, ktorý po diaľnici ide predpisových 130, logicky nechápe, ako sa tie čísla dajú spraviť.
;-\
>:D Nie, to som raz omylom prijal ponuku vybehnúť na lyže s kamošom. Odvtedy už len vlastným autom. ;-)
Btw. ten kamoš si práve kúpil Rapida s 1,2TSI, tak predpokladám, že na spritmonitore o chvíľu pribudne cifra ťahajúca priemerku hlboko dolu (a následne sa tými číslami niekto tuná bude oháňať). >:D
To je dost dobře možné :-) Také znám takové lidi, kteří začali šetřit pohonné hmoty až moc. S kolegou jsem jel asi 400km trasu tam i zpátky, od okresek přes dálnice až po docela dost zasekaná města a několik zácp po cestě a s Xsarou 1,4, která má na SM 6,9, to dal za 5,3. Ale teda je pravda, že vzhledem k jeho stylu jízdy (pozice otáčkoměru) mi přišlo, že mu to žralo až nějak moc >:D Volnoběh rally jak vyšitá.
Jel jsem za 0 litru: z kopce a vypnul jsem motor. A pak jsem jel taky kilometr po rovine 70 km/hodinu na 6 stupen za 3,2 a blokoval vsechny za mnou. Jenze pak jsem musel pridat a vratit se do realneho sveta...
Já mám teda aktuálně po 11t km průměr 5,28, docela mi to teď zvedají zimní gumy, před zimoubyl průměr ještě 5,17. Pravda, nejezdím skoro vůbec město, ale zase jezdím dálnice a skoro vždy ve čtyřech lidech... když jedu na spotřebu, tak těch 4,5 dám, ale pod tuto cifru to nevidím reálně... Jinak ale nijak pomalu nejezdím, kolegové po jednom svezení na školení používali jen slovo šílenec... :-O >:D Za to já ale nemůžu, že všichni jeli pomalu a nikdo mě nepředjel... >:-[]
Ale docela mi příjde ta spotřeba normální, pokud se krotí, tak jedou za 4, přitom auto má desítky úprava a stojí více než běžná verze...
Prehodil som zimáky a svet, zbor sa, spotreba mi šla dolu. Priemerka klesla zo 6,2 na 5,9 litra a tam sa drží. Len či nebude pes zakopaný v tom, že som začal tankovať skor výhradne v Rakúsku...
Tak záleží na jakých gumách... to tak lehce srovnat nejde. Já mám stejný rozměr letní i zimní, jenže letní mám Michelin Energy saver, které mají nízké valivé odpory, zimní Continental TS850.
Otec má na léto 16" 205/55 a na zimu 15" a teď nevím, co za rozměr, plus černé auto, takže klima si v létě mákne... a v zimě má klidně půl litr méně.
Myslím, že tá úspora bude skôr v kvalitnejšom palive, zimné gumy mám Matador, dosť mäkká zmes a mám ich tretí rok - zníženie spotreby som zaznamenal prvý raz. Na budúcu zimu asi kúpim nové, tieto už nevyzerajú dobre, aj keď ešte nie sú zjazdené.
Octavia "super czech low price edition" s 2,0TDI (81kw), cesta Tábor’Praha a pak zpět. Tam klidným způsobem jízdy za 4,0l/100 dle PP (okresky do 100, dálnice do 130), zpět za 4,5l/100km (okresky stejně, dálnice do 150). Když připočteme 0,5 jako max odchylku, tak jsme stále pod 5l/100km.
Jen pro zajímavost, s V6 to jde i takto - [odkaz]
1,9 tdi 66kw nema ziaden problem ist za 4l mimo mesto, pokial je v aute ako Golf 3 alebo Golf 4... mame doma 4ku od novoty a jazdim 2x 3ky s 1,9tdi 66kw a na kazdej je 4l mimo mesto uplna samozrejmost a bez snazenia sa... radsej nenapisem, ze to ide i za menej, ale na 5ke pri 90tke toci 1800ot pri 90tke idu pod 5l mimo mesto aj male benzinaky v malych autach neviem preco by to nedokazal jeden z najuspornejsich motorov svoje doby 1,9 tdi 66kw...
mam dojem, ze vsetci co pisu, ze to nejde s tymi motormi nemaju nic najazdene
Mám skúsenosti iba s 1.2TSI 77kW, ale nie je problém dostať sa pod 5 litrov - pohodová jazda po okreskách s dodržovaním limitov. Ak sa na to dupne, ide to hore, ale nie je problém ostať po 6l/100km. Opačný extrém je zima a krátke cesty. Po dvojkilometrovej jazde aj s extrémne ľahkou nohou na palubáku stále svieti 10l/100km.
Tak těch 10 v zimě je normálních, ne?
Studenou atmo 1.4 v mrazech při krátkých pojížďkách taky pod tuhle hranici nedostanu...zato v létě je to radost koukat na palubák :-)
To je pravda, to TSI je na teplotu citlivé. Mám stejné pocity. Taky jde o to, v jakém režimu se auto ráno tzv. probudí a jak dávkuje benzín u studeného motoru, v zimě se zpravdila sám "neturuje", takže ta spotřeba mi jde na začátku hodně rychle dolů, ale déle na ní visí, než třeba v létě. S tím motorem není problém pod 5. Já jezdím po Praze v létě kolem 5,6 -5,9 a mimo Prahu jsem z toho vytlačil i 4,3, ale to už chce fakt hodně dobře znát cestu a přizpůsobovat řazení, ale já jsem na to magor, já se v tom vyžívám, aby to žralo co nejméně.
Ešte otázka na eko-jazdu. Máte a používate Stop-Štart? Ja ho - ak nezabudnem - hneď vypínam. Podľa mňa v zime zbytočne vybíja akumulátor a v lete sa bojím, že ak zídem z diaľnice na prvej križovatke vypne - horúce turbo. Vybíjanie a klíma sú ošetrené - motor sa naštartuje, horúce turbo - neviem.
Na horké turbo stačí jediné - když víš, že budeš sjíždět, poslední jeden, dva kilometry to prostě nehnat na doraz, ale zvolnit. Ale je mi jasné, že ne každému se na to chce myslet.
já start stop nemám. A přiznám se, že dle mého názoru zrovna u toho TSi, které na volnoběhu bere prd je podle mě úplně zbytečné. když jsem měl půjčenou TDI octavii III tak se mi líbilo to ticho, ale to spíš proto, že jsem zvyklý na benzíny. Takže já start-stop nevím co si o tom systému mám myslet.
Nič dobré - ten systém považujem za prostriedok šetrenia za každú cenu, ale či to stojí za to ničenie komponentov pri neustálom štartovaní, za to by som ruku do ohňa nedal.
Podľa mňa zbytočnosť - a čím menej elektroniky v aute, tým lepšie. Beztak jej tam je napchatej viac ako je zdravé.
Bonus to má - lépe dimenzovaná baterie a startér. Není to věc, kterou mám rád, na druhou stranu nechci, aby bylo tlačítko na vypnutí SS celé ošoupané. >:D Člověk se v tomhle ohledu musí naučit znát své auto. Některá motor nevypnou, když je horký. Stejně tak mívají omezení na počet vypnutí. V některých autech SS nefunguje ve sportovním režimu. Atd.
To iste, ale zanevrieť na auto, to je už príliš ťažký kaliber. Ale pokiaľ by som s arozhodoval medzi dvomi autami, bol by to dosť silný argument. Aj keď ide vpodstate o prkotinu.
Celkom by ma to zaujímalo, ako to funguje. Mne to vychádza tak, že rekuperácia brzdnej energie je len zlepšený management nabíjania akumulátora. Teda ak napríklad brzdím motorom, tak sa akumulátor dobíja zvýšeným prúdom. Vďaka za informáciu, že štartér je ISG, práve som si stiahol nejaké pdf-ko a idem ho prečítať. Vyzerá to, že je to diel, ktorý keď sa pokazí, tak máme o peňaženku postarané.
ISG = Integrated Starter Generator. Tedy startér a alternátor v jednom. Představu máš správnou. Při brzdění dobíjí, co to jde, takže pak po nějakou dobu nemusí dobíjet třeba vůbec. Chytré nabíjení se říkalo systému, který například nabíjel, když byl motor pod malou zátěží. Když jsi pak jel do kopce, nebo ses rozhodl předjíždět, auto přestalo nabíjet.
Těmhle systémům se říká také mikro hybrid. A teoreticky může ISG i pohánět (nebo spíš pomáhat s pohonem) auto.
V zime dosť málo jazdím, som zvedavý, ako sa to prejaví na stave akumulátora. Zatiaľ nie sú veľké mrazy, ťažko súdiť, či to lepšie dobíja. Pri štarte akumulátor točí ako v lete. Pri jazde sa snažím viac brzdiť motorom - aby to dobíjalo plus nulová spotreba. Možno sa časom z ISG vyvinie aj boost pre motor - ako vo F1 KERS. Celkom by ma zaujímalo ako funguje softvér v riadiacej jednotke - eko managament. Napríklad neviem, či je nejako braná do úvahy automatická klíma. Necítim na výkone, kedy ide. Strašili ma niektorí kolegovia, že oni musia pri predbiehaní klímu vypínať - ale boli to atmosféry s podobným výkonom. Skúšal som ju aj zapínať/vypínať pri tempomate na diaľnici - nič som nezistil. Je možné, že si pomáha odpojením dobíjania? Možno som len hluchý :-)
Tento priamovstrek sa ohrieva pomaly a mame ho doma, eko sa da ist az na 4.3 ale v kazdom rezime je vo Fabii uspornejsi asi iba o 0.4litra oproti Focusu 1.6 (eko 4.7), takze sa obavam, ze v Golfe bude mat snad aj vyssiu spotrebu, ale zatial ma iba 10tisic km.
To je este stara 1.6ka Eu4 2007, tie nove su uz s variabilnymi ventilmi a o nieco viac priskrtene na Euro5 a asi aj s dlhsimi prevodmi, takze o nieco este uspornejsie ale aj TSI je uz aj novy 8V, ale nie v Skode
Když bývají testy v rychlosti topení, tak právě malé přeplňované benzíny bývají největší propadáky. :-) I když si tyhle novější jednotky umí pohrát s chladícím okruhem.
Naftové motory mají typicky přídavné topení (právě pro svůj mizerný výkon, když dojde na topení). Což benzínové nemívají (jeden výrobce to myslím nabízí za příplatek, ale už nevím kdo - možná Ford u EB). Asi dvakrát byly publikované i tady, tak hledej, šmudlo. ;-)
Nicméně řeč tu byla o malém motoru (ne o vznětový versus zážehový) a v rámci benzínových jednotek si naopak myslím dobře vedou velkoobjemové atmosféry (ale hledat se mi to opravdu nechce).
Tak to možná byl Opel. Vím, že jsem to někde viděl i pro přeplňovaný zážehový motor. Měl jsem na mysli klasické přídavné topné těleso (typicky elektrické), ne nezávislé topení.
Dohadovat se o spotrebe jednotlivce nema smyls, kazdy mame jiny styl jizdy. Jednou jsem na foru o spotrebe TSI narazil na spotreby, kdy majitele mluvili o klidne jizde stalou rychlosti okolo 60-80 a spotrebe cca 4,4l/100km, uz si nepamtuji presne. Standard bude asi nekdy lehce pod 6 coz rika i kamarad. Tech vasich 5litru bude asi u hodne defenzivni jizdy.
Nemusí to byť defenzívna jazda. Hodne pomáha šiesty stupeň - motor už pri 2000 otáčkach žije, ťahá ako diesel. Pri 77kW má vplyv aj to, či je to rovina alebo kopec. Na spotrebe je cítiť každé stúpanie. Dlhodobá spotreba je pod 6 litrov - podľa tankovania.
1.2TSI netaha ako dizel ani v najkrajsom sne. Pri 2000 sa zacina zobudzat z letargie, trochu lepsie ako atmo motor podobneho objemu.
Na prejav a zatah turba chce aspon 2500-2700.
Vzdy ma fascinovalo, co je to za zazracny motor podla opisov, az kym som ho nevyskusal....
Ak človek prestúpi z dvojlitra, tak súhlasím. Ja som mal atmosféru 1,4/55kW. Na skúšobnej jazde som to porovnával s 1,6/98kW - Toyota Auris a musím povedať, že Leon s nižším výkonom bol pocitovo hodne živší - asi tým, že ťahá od 2000 otáčok. Tam mu naskočí menovitý moment a je to cítiť. Jednoducho zhrnuté - pre obyčajného vodiča ako som ja, je turbo príjemnejšie. Na druhej strane mám pocit, že nad 4000 otáčok už to nie je žiadny zázrak, tam už tá vrtuľka nepomáha.
:yes: To chápu. ALe já jsem na to blázen. Minimum jsem měl jednou i 3,6 l v roomsteru, ale to už byl teda těžký extrém a detailní příprava trati bez semaforů s co nejméně kopci a maximální dávání nohy s plynu. Ale to už bylo i na mě moc.
No já většinou do kopce jedu na nějaké lehčí převod tak, aby motor točil zhruba 2500-3500 rpm a netrápil se a ještě se mi nestalo, abych měl za kopcem dole vyšší spotřebu než před kopcem. Buď je stejná nebo lehce nižší.
Pokiaľ jazdíš predvídavo, na časti stúpania ešte využiješ kinetickú energiu z predchádzajúcej jazdy po rovine a podraďuješ až neskôr. Pokiaľ má zjazd dostatočné klesanie a ideš s ubratým plynom až dole, spotreba je nulová, takže paradoxne sa dá aj v kopcovitom teréne niekedy ušetriť. Ale nie vždy sa to dá, obvykle je spotreba logicky o čosi vyššia.
Ano, platí zejména pro úspornou jízdu, ale nejen pro ni. Pokud motor nemá moc velký brzdný účinek (což moje nynější Honda motorem skoro nebrzdí, a to má dost krátké převody - naučila mě používat brzdy :-)), tak plyn už můžeš pustit kousek před koncem kopce a stejně tak vyjet část dalšího kopce (a auto bude vyžadovat sešplápnout plyn o to později)... Nicméně mi jde třeba o jízdu na tempomatových devadesát. Jedu 90 po rovině, přijde dlouhý kopec, nahoře je spotřeba o půl litru vyšší, dole (stále s aktivním tempomatem) zase minimálně o půl litru nižší, většinou dosahuje ještě nižší spotřeby, než na začátku kopce, a to v obou směrech.
Nebo jiný příklad. Klasickou spotřebu na delších trasách (lehké město, průjezdy vesnic, meziměsto, okresky), mám na PP obvykle 6,2-6,6 (reálně 6,5-6,9). Když jedu do kopce Havířov - Visalaje v Beskydech, měl jsem 7,7 na PP. Cestu zpět z kopce do Havířova za 5,2. Průměr 6,45, stejná spotřeba, jako když jedu po rovině. Možná u jiných aut je to jinak, ale aspoň moje Honda v kopcích jde spíše se spotřebou o nějakou tu desetinku dolů než nahoru. Ale já z kopců nezrychluju, nechávám zařazený kvalt a lehce "brzdím" motorem.
Tak na 4,4 se dostanu s dvoulitrovým Accordem při zhruba 65km/h na pětku :-) Okresky obecně tak 6,5, kombinace 7,5. A zimní město na 2,5km štrece i přes 12. To máš naprostou pravdu, ty spotřeby se nedají porovnávat, každý jezdí jiné trasy jiným stylem. Stačí aby jezdil jednu trasu častěji než druhou a hned to lítá.
Mam stejnou zkusenost s 1.2 TSI 77kW v golfu 6 variant, tedy cca 5-5.5l mimo dalnici a 6.5l pri tachometrovych tempomatovych 140 na 205kach pneumatikach continental (nikdy ne ty ekologicky, ty maji nizsi prilnavost, dekuju; rozdil letni zimni je zanedbatelnych cca 0.2l).
Kdyz jsem se snazil jako silenec 90 mimo mesto apod. da se dostat nekde na 4.5l ale je to blbost. Na druhou stranu uplne notmalni jizda 110km/h mimo mesto a 60 ve meste vcetne predjizdeni a celkem svizne akcelerace je tech 5.5l.
Tachometrovych 160km/h na dalnici je 8-8.5l a jednou jsem letel asi 400km nemecko tachometrovych 190-200 (tzv. cihla) za nejakych 11, samozrejme tenhle motor uz se nad 180 trapi a akceleruje jen zvolna.
Co se tyka spotreby pri posunu 10km to nema smysl resit, kazdy motor se musi zahrat a co v tu chvili ukaze palubni pocitac je mimo misu, tomu se da verit po ujeti min. 20-30km.
1.2 TSI v novem golfu 7 je zase o generaci novejsi, dost odlisny (16V misto 8V, remen misto retezu a uz nechladi vyfuk benzinem kdyz je venku 35 stupnu a jedes po dalnici 140 coz cas od casu nahodne zvedlo spotrebu prvnihom1.2 TSI cca o 0.2-0.5l), takze predpokladam jeste dobre pul litru dolu.
Ešte by ma zaujímal asistent radenia. Zdá sa mi, že radí radiť rýchlosti tak, že motor je už podtáčaný. Ak ide auto po rovine alebo trocha dole kopcom, je schopný radiť tak, že otáčky sú potom okolo 1500 . To mi pripadá na benzín už eko-extrém. Aj keď niekde bol rozhovor s pánom (asi zo Škody), že žiadne obavy z podtáčania motora nehrozia. Neviem, či kľukovka by mala rovnaký názor.
Nejezdim podle asistenta, ale podle zvuku. Kdyz duni, je podtoceny. Asistent od pocatku ukazuje razeni na 1400.
Kdyz bylo nove, nejezdil jsem pod 1500. Ve 15tis najeto uz jsem jezdil od 1450.
Kdyz jsem zajel na garancku k VW ve 30k, nahrali mi novy software, ktery trochu zmenil chod motoru - subjektivne trochu mene razantni vykonova spicka, ovsem o poznani tissi jemnejsi chod. Od te doby muzu jezdit od 1400 a neni problem, ovsem turbo se znatelne pridava az nekde 1450-1500... vetsinou radim na 1450 az 1500, pokud nepotrebuji rychleji akcelerovat.
Nicmene jsem jel i v oktavce 2 se stejnym 1.2 77KW a cca 50k najeto a pod 1500 to dunelo, zprevodovani je podle me stejne ... asi zalezi i na rozdilnem software, nevim.
Je ovsem zajimave, ze jsem nepozoroval zadny rozdil ve spotrebe at jsem radil na 1450 nebo 1600 otacek ... radim na tech 1450 protoze proste vetsinou proste neni duvod radit pozdeji :-)
A mimochodem muj dalsi kus asi bude 1.4 TSI s ACT :-)
Hej, motor neťahá a duní, takže okamžite radím nižší stupeň. Vidím, že žiadna obava z TSI :-) . Mne to dosť trvalo, kým som sa rozhodol. Pri čítaní diskusií mi behal mráz po chrbte - rozvodový reťaz. Presvedčila ma až skúšobná jazda - s 1,4kou, ale obyčajnou 90kW. Asi je to už nemenný trend, už i Citroen ide do turba a malého objemu, neminie to Kiu, Hyundai...
Na diskuze se vykašli. Já dělám s autama a vadný rozvod jsem viděl za celé ty 3 roky jen jednou a to měl pán navíc oddělaný písty. Pokud se k tomu autu člověk umí chovat, tak se mu to nestane. Navíc problémy měli ty první TSi, od půlky 2011 už je to pořešené.
podle mě oni totiž nechali stejný software jako u 63 kw verze. Já myslím, že u těch 77 kw verzí s tím mělo problémy už více lidí, že jim to ukazovalo úplně neideálně, protože mě ten asistent u 63 kw funguje přesně a ideálně.
Jediným přínosem téhle verze je šestikvalt...
Jinak úspora paliva se při dodržování příkazů k časnému řazení rychle ztratí v odpáleném setrvačníku a spojce. ;-)
Souhlasím a jsem rád, že to píšeš :-) baví mě lidi, co drží motor na 1000-1200ot/min , aby mi pak vyprávěli o nízké spotřebě při těchto otáčkách. Nejen, že většina motorů v těch otáčkách jen nepřijemně duní a vibruje, ale jako bonus si odděláváš setrvačník. A to se kvůli ušetřenému půl litru na 100km vyplatí >:D