Tak už konečne pochopili, že stvorili a predávajú dizajnový paskvil? Chvályhodné, aj keď nie som si istý, či je naznačená "žraločia papuľa" krajšia či príjemnejšia na pohľad. Na Fieste na mňa ktovieaký dojem nerobí. Interiér by sa zišiel celkom nový, čo si všímam, páči sa minimu ľudí.
Neviem ako na iných trhoch, u nás sa Ford zabíja cenou. V cenníku síce začína na nejakých 14 tis. v základe, reálne ale také autá ani nevozia, resp.na individuálnu požiadavku. Predávajú vozidlá, čo sú na sklade, fajn vybavené, ale reálne tak od 17-18 tisíc.
souhlasim,na kombika se koukat dá,ale ten hatch,to je příšernost,i když ten na té nové fotce taky nevypadá nijak skvěle,aspoň vypadá uhlazeněji,nevim proč automobilky přešly k tomu,že si všechny jejich modelů musí být podobné,to designerům dochází nápady???Rapid je zmenšená Octavia,fiesta,teď i focus je jako mondeo,no nevim,mě osobně se tohle řešení nelíbí
Mne na súčasných modeloch prekáža aj čelo, mriežka chladiča je príliš veľká, navyše hnusných hrubých tvarov, trojuholníky po stranách to zabíjajú celkom. Nový tvar je o čosi lepší, ale tiež žiadna sláva.
V povodnom texte sa pise ze podla redakcie by focus mohol takto vyzerat takze ide len o ich navrh a nie origo fotku... Myslim si ze focus bude ovela krajsi.
Naopak, nejen slovenských TV-kanálů mám doma dost a i proto si mohu dovolit i "česko-slovenskou" ironii.... >:-[]
A zrovna slovo "vybraný" máme společné, akorát si nejsem úplně jistý, jestli u vás může být taky tak dvojsmyslné, jako u nás... :-)
Môže - aj trojzmyselné. Mám vybraný(výber) nový byt, ale aj vybrané(vycibrené) chovanie. A na strome môže byť vybrané(vykradnuté) hniezdo.
Mimochodom, poznáš najväčší paradox českého jazyka, ktorý som dodnes nepochopil?
Že v DOLECH u vás makajú HORNÍCI, a futbalové mužstvo máte BANÍK Ostrava.
Slovanské jazyky sú krásne a bohaté. ;-)
Horník, neboli Bergmann. Dříve se totiž většinou těžilo v horách. Tedy nebyly hlubinné doly, ale tunely do hory. Proto horníci. Jak říkali dolům v dobách, kdy kutali v horách, ti nepovím.
Vůbec okolo horníků/ havířů/ baníků je to vtipné. Máš horníka, báňský (hornický/ důlní) a fárat (pracovat v dole). Fárat je z německého fahren (jezdí výtahem nahoru a dolu). Báň je slovanská (v Čechách to znamená i vězení, původně pak lázeň).
Co se týče fotbalových klubů, to by ses musel zeptat soudruhů, proč použili slovenské slovo. Máme báňský úřad, máme báňskou školu, ale baníky máme jen ty fotbalové.
Beriem to s humorom, sú to veci, ktoré môžu pobaviť a rozptýliť. Takýchto "vtipov" sa určite nájde dosť v každom jazyku.
Báň u nás nie je, u nás je to baňa. Väzeniu slangovo baňa nehovoríme, občas sa vyskytne výraz diera, samozrejme v správnom kontexte.
Slangových výrazů pro vězení máme v češtině vícero. "I wonder why." :-)
Jo, člověk se tím někdy pobaví. Báň je v každém jazyku psaná trochu jinak, ale má stejný původ (tedy v latině). Nicméně otázka, proč se horníkům říká, jak se jim říká, mi přišla zajímavá. Tak jsem to trochu rozepsal.
Teď je otázka, jestli za pojmenováním úřadů a škol nestojí také soudruzi. Jinak je to vskutku kuriózní - proč tak pojmenovávat úřad, když se tahle slova (tedy baník a báně ve smyslu doly) nepoužívají ani v oboru (alespoň ne dnes).
Řekl bych, že většina lidí stejně nebude vědět, co baník znamená. Možná tak karbaník. :-)
Další kuriozita (z mého úhlu pohledu) je, že pod báňský úřad spadá myslím obecně stavba tunelů. Tedy i pro železnici, nebo silniční dopravu. Je mi jasné, že jsou to zkušení tuneláři ( >:D ), ale přijde mi to kuriózní.
A vieš, kde si to počul o tom motori? Chcelo by to uvažovať a rozoznávať nárečia od spisovného jazyka.
A mimochodom, nikto tu na nikoho neukazuje prstom, ani sa nesmeje zo zvláštností v českom jazyku - nauč sa čítať a chápať, a potom si radšej rozmysli, či budeš rýpať, ty truľo.
Cena nie je problém. Za 12990 máš Focus kombi, to nie je zlé. Choď do predajne Fordu a z cenníkových cien Ti dosť výrazne zľavia, rozhodne viac, ako u konkurencie. Problém bol v začiatkoch predaja, keď lepšie verzie Focusov stáli toľko, čo akciové Mondeá a potom viacerí záujemcovia o Focus skončili v Mondeu. Teraz sú však ceny v poriadku, na úrovni konkurencie, takže predaje sú nízke naozaj najmä kvôli tomu dizajnu.
Tak s tými cenami by som si celkom istý nebol, ja som to zo zvedavosti u Forda v BA skúšal a predajca teda nebol nijak zvlášť ústretový. Prístup bol podobný ako u Opla, snaha predávať to, čo je na sklade a presviedčať zákazníka, že potrebuješ aj to, čo nechceš, lebo v aute to je. S cenou dole rádovo v desiatkach Eur za kdejaké blbinky, takže začali sme na cene nejakých 18.700,- a končili slabo pod 18 tisíc, najväčšou zľavou bolo odpočítanie ceny práce za montáž alarmu, ak si dobre pamätám. Možno teraz je to inak, alebo iní predajcovia sa správajú lepšie ako v Summit Motors.
Ja práve v Summite mám úplne opačné skúsenosti, sú schopní dať najväčšie zľavy nielen v porovnaní s konkurenciou, ale aj v rámci predajcov Fordu. Pri akčných modeloch X už zľavy nie sú veľké, lebo ide o akciové ceny, ale pri bežných cenníkových sa dostaneš na slušné percentá.
Focus vo výbave spirit X so litrovým turbomotorom 125k 6M s dvojzónovou automatickou klímou, cúvacími senzormi, tempomatom, 6st. prevodovkou, športovými sedačkami, 4 ročnou zárukou... stojí 14 590EUR, s metalízou 15 085 EUR. To, že ťa tlačí predajca, aby si si kúpil to najdrahšie, čo tam je, je len jeho snaha a ak sa necháš dotlačiť k tejto sume, je to len tvoja neznalosť trhu. Myslím, že na sklade je týchto modelov dostatok. Uvedom si, čo kupuješ - naceň si do rovnakej výbavy cee´d alebo octavku, golfa, astru s podobnými motorizáciami a budeš prekvapený, aký výsledok dostaneš. Nehovoriac o tom, že už i ten najlacnejší focus má vzadu viacprvkové zavesenie - porovnaj si to s konkurenciou, ako ktoré auto jazdí a tlmí nerovnosti. Vec dizajnu je každého osobná záležitosť, keby stálo auto v tejto kategórii o 5000 eur menej, všetci by to vychvalovali aké je to krásne. Jednému sa páčia brunety, druhému čiernovlásky a ja si myslím o ľuďoch, čo ma chcú prehovoriť, že sa mi niečo nepáči, že sú obyčajní obmedzenci.Jednému sa nepáči konzervatívny dizajn, druhý ho miluje, jeden obdivuje dizajn vesmírnej ľode, iný krabice - čo je na tom zlé? Jediná chyba fordu je, že nevyskakuje v reklame z každej chladničky, alebo práčky ako kia, hyundai, alebo škoda a marketing samotného fordu v SR je neskutočne úbohý. Pritom focus je celosvetovo najpredávanejším autom a fiesta je najpredávanejšie auto v západnej Európe. Bývalé postkomunistické štáty majú svojské pravidlá trhu a ľudia sa dajú oklamať podstatne ľahšie ako na západe a pri tom máme o veľa hlbšie do peňaženky. Stačí dať zľavu a hneď je dôvod na kúpu, bez toho, že by človek vôbec začal rátať, spočítavať, porovnávať. Lebo ak by začal, tak by zistil, že škoda je v skutočnosti v SR a ČR prémiová značka s cenami vyššími ako vw, alebo že kia vôbec ale vôbec nie je lacná ... Ford, na to, aký ma potenciál a čo reálne ponúka je totálne zakopaný a marketing ma na úrovni doby kamennej. Importér sa môže hanbiť.
Predajca Fordu? Alebo patent na rozum a odborník v oblasti marketigu a predaja? Ja píšem zásadne vlastný názor a prezentujem vlastný pohľad na vec. Môžem sa mýliť ale o školenie nemám záujem.
Prepáč. Ja som taký samovytáčací typ človek a takéto reči privádzajú do zúrivosti. Ideme kupovať auto do rodiny z tejto kategórie, takže som si dal námahu a hodil to na papier, zdvihol telefón resp osobne sa zastavil u všetkých možných, čo predávajú autá. Takže vychádzam zo skutočnosti a nie z toho, čo si myslím, že je pravda, lebo si to myslím len tak z brucha. Vychádzam z faktov a z toho, čo je reálne na trhu. Ja tu neprezentujem svoj názor, prezentujem tu fakt! Takže ak napíšem, že mnou popísané auto sa dá bez problémov zohnať za 15000 eur, tak je to fakt a nie blbosť, že také auto stojí 17 - 18tis, len preto, že si to myslím. V globále len to chcem povedať k internetovým diskusiám, že sem prispievajú často ľudia, čo vôbec nevychádzajú zo stavu veci, z reálu, ale z niečoho, čo si myslia, že je tak z mne neznámych príčin... Môžeme sa tu dohadovať a prekárať ohľadom dizajnu, lebo to je vec subjektívna ;-) A obhajovať výmysel tým, že je tvoj názor je... :no:
Ikonickej model potřebuje plastiku jako sůl. Nejen přední část, ale hlavně nevzhlednej zadek, spolu se skupinovými svítilnami hyzdí jinak tradiční tvar. Určitě by se vyplatilo přiostření rozteklých markantů karoserie a návrat k edge kultuře, tak dobře aplikovaný u prvního modelu Focus a docizelovaný ve FL.
Motoricky je na tom FF velmi slušně, chybí mi zmínka o novým 1,5EB. Uvnitř se s pocitovoiu stísněností asi nedá nic udělat, sdružení pár tlačítek určitě prospěje, jen mám obavu, že dojde k přesunutí do displaye.
Nejprodávanější auto na světě si zaslouží víc než jen globální unylost.
Na tom nejprodávanějším autě na světě se podílí i minulá generace Focusu. V designu bych nějaký problém neviděl. Fiestě také rozteklé tvary nevadí a žádné přiostření nepotřebuje. Stačí jen nízká cena. Na ostrý a designově čistý design pro toho správného Evropana z Německa tady máme koncern.
Fiesta má podstatně jasnější a ostřejší rysy. To o kolik generací se jedná je úplně fuk, Focus je nejprodávanější na světě.
Nevím proč sem tahat debatu o německém koncernu, kterej máš na mysli?
To téma sem taháš pořád ty. Máš nějakou utkvělou představu o evropském designu, jehož představitelem je dle tvých zdejších textů koncern VW. Nevím dle čeho hodnotíš, co je a co není design pro evropského zákazníka. Já jsem max schopnej říct, co se líbí mně.
Já a VW? To snad nemůžeš ani myslet vážně ;-) . Přitáhl jsi sem to téma ty, já se ani nezmínil. To, že novej FF nedosahuje vizuálních kvalit I. gen nebo II. gen po FL je můj osobní názor, kterej neprezentuju jako názor všehomíra.
Kdybych to nemyslel vážně, tak to sem nepíšu. Není to poprvé, kdy sem téma designu pro evropského zákazníka taháš. Minule to od tebe schytal Mercedes, který má dle tvého pohledu taky design pro Asii. A dle tvých vyjádření asi tvé představě o evropském designu nejvíc vyhovuje aktuální design koncernu VW. Zjednodušení o rozteklém asijském a ostrém a čistém evropském designu pro mně neplatí. Koneckonců i ten rozteklý design může být čistý.
A ty píšeš co? Objektivní názory? Pogo26, co to na mě zkoušíš? :-) Píšu svůj subjektivní názor, pokud se ti líbí nový Mercedesy, gratuluju. Mě jednoduše ne.
Tvoje domněnka!!! ano o nic jinýho nejde je naprosto lichá! podívej se na nejkrásnější auta historie, jde vždy o jednoduchý zaákladní linky a linie s citlivým setupem detailů.
Nikdy jsem nenapsal, že oblé je špatně, nedomnívám se to a pokud si to tak vysvětluješ tak špatně.
Pokud se bavíme o technice, pak opět píšu svoje vlastní názory na základě osobní zkušenosti, nejsem technik jen uživatel. A opět…co sedí mě, nesedí jinýmu. Takže se hoď do pohody a přestaň tu vykřikovat svoje mylný domněnky ;-)
Moje názory jsou samozřejmě jen moje a na tebe jsem reagoval jen proto, že mně nesedí to tvoje rozdělení ne evropský a nějaký jiný design. Sám asi víš nejlíp, jak to myslíš, tak už ti do toho nebudu kecat. :'-(
To ti ani nemůže sedět, jde o moje vnímání. A světe div se i to se nějak vyvíjí. Dvakrát se mi nechce se tu rozepisovat co považuju co vydařenější nebo horší design. Je to různorodá směs a i tak bych třeba napsal, že daný auto nechci. Potřebuju se nějak cítit i uvnitř a kolikrát exteriér pro mě nekoresponduje s interiérem.
No, pokud nevidíš rozdíl v evropském designerském přístupu, škole, či jak to nazvat, např. ve srovnání s asijskou, pak těžko ti pomoct. Ono, pokud někdo od dětství brousí po ulicích Florencie nebo vidí z okna Hradčany, musí mít logicky jiné vnímání estetiky než ten co má v oku třeba Gyeongbok Palace (v Soulu). ;-)
Asi moc nechápeš na co reaguješ. Asi se podle tebe designer MB CLA díval každý den na Gyeongbok Palace, když má ten asijskej design. A pomalu každý Číňan usínal při pohledu na Hauptbahnhof, když se jim tak líbí VW.
Řekl bych, že nechápeš ty, já přece nemluvím o tom, jestli se CLA líbí Evropanům nebo VW Číňanům (nemluvě o tom, že obliba vw v Číně nesouvisí s designem, jak mylně vyvozuješ), mluvím o designovém přístupu o evropském/asijském designu, škole, pohledu, a to v reakci na tvou odpověď webpajovi "...nesedí to tvoje rozdělení ne evropský a nějaký jiný design". Sedí, CLA má globální design, který momentálně jede asijskoamerickou školu, samozřejmě ne samoúčelně, ale s ohledem na velikost cílových trhů.
A to, že MB CLA nebo MB A nemají evropský design, ale mají dle tebe design asijskoamerický jsi rozhodl ty nebo webpaja? Jak zvládá Němec, jež studoval Coventry tuto americko-asijskou designovou školu? To je základ této diskuse. A existuje podle tebe ještě dnes vyráběné auto s evropským designem?
Základem je, abys pochopil, že designová škola, pojetí, nesouvisí s tím, jestli v jejím duchu tvoří Němec nebo Japonec (podobně to funguje v architektuře). Jde o to, že tu evropskou školu, pojetí, nemohl Japonec vymyslet, a že oko Korejců od mala přivyklé Gyengbog přirozeně lépe přijímá design těžící z podstaty těchto typicky asijských tvarů.
V evropském pojetí designu se vyrábí spousta aut, mimo evropské značky i některé asijské, např. KIA nebo Suzuki, v posl. období k němu tíhne i Nissan.
Nic nevysvětlil. Jen se v tom plácal. Žádná logika ani argumenty. Pořád je to jen o tom, že někdo (třeba ty nebo Dinar) přilepí nějakému autu asijský design a pro někoho jiného je stejné auto představitelem aktuálního evropského designu. Napadá mě jedno docela jednoduché vysvětlení. U nás se nejvíce prodávají 2 značky. Jedna korejská a jedna naše, evropská. Možná z toho pramení i to rozdělení na asijský a evropský design. Co je trochu podobné Hyundai, tak má asijský design a co je podobné Škodovce, tak má evropský design. Ale tímhle vysvětlením bych někoho, pro tu jednoduchost, mohl i urazit.
Fakt, že ne vše musí být ostré a čisté jako u "nejmenovaného koncernu" ještě neznamená, že to musí být ohavná rozteklina. Viz Mazda, Alfa, Opel, a další.
Plný súhlas. Posun dizajnu prednej časti smerom k ST (či Focusu electric) je vítaný (už pri predstavení F electric som písal, že takto mal vyzerať štandardný Focus), zadok sme nevideli, ale tam nevyhnutne musia ísť preč tie "morské plody", čo si hovoria zadné svetlá. Učesanie interiéru tiež pomôže, teraz je tam príliš chaotická rôznorodosť tvarov, materiálov i displejov. Naopak motoricky či technicky Focus stíha, tam veľké zmeny netreba.
V kombíku je trojka celkem o.k., a jestli přidají tuhle aston masku, tak tomu ublížit nemůžou, i když designový majstrštyk z globál fordu už nikdy nebude. Větší problém je vnitřek, tady jim jak v designu, tak v materiálech a provedení ujel těžce vlak. ;-)
Udrel si kliniec po hlavičke, absolútne presne. Neostáva, než čakať, čo vykúzlia v ďalšej generácii, to však ešte pár rokov potrvá. Ale to beriem ako pozitívum, vzhľadom na to, akým smerom ich dizajn momentálne ide.
veru. technologicky na tom nie je zle, ale dizajn mi nejak nešmakuje.
je psychologicky dané, že ľudia si vyberajú autá, ktoré majú "optimistický výraz chladiča" - :-) výraz na Forde je čistý pesimizmus - :'-(
Proto ten pouhej více než milion prodaných kusů ročně. ;-) Ford nemá špatně nastavenou základní formu designu, ta je v pořádku, problém je v detailech utvářejících tvář.
>:D Bohužel (protože Ford mám jinak docela rád) musím dodat, že velká část současných modelů Fordu si s touhle korejskou vizualitou v ničem nezadá. Dej si tam nějakou prima fotku (kdybys nevěděl, tak GTI vybere >:D ) Grand C-Maxu, Focusu hatch nebo i Fiesty a vše je jasné. ;-\
Skôr ako o obhajobu Fordu (tie autá sú až na pár výnimiek, nejako mimo môj záujem), mi išlo o to aby sa náš plagátovec trochu uvedomil. Pretože na jednej strane ospevovať ix35 a na druhej sa smiať z Fordu že je škaredý, je prinajmenšom zvláštne...
Ford se dostal do fáze, kdy se na něj hodí stejné pořekadlo jako na fotbalovou Slavii. "Fandit Slavii (Fordu) je občasná radost a celoživotní utrpení" >:-[]
P.S Ale tenhle designový přístup má v principu i jednu výhodu. Nová generace je tak absolutně ošklivá, že ať je její následující facelift jakýkoli, bude to vždy změna k lepšímu! ;-)
Ano, současné přední čelo Focusu je fakt nepříjemně členěno a spolu se světlomety vytváří celek bez dynamiky a elegance. Nové- sjednocené- řešení bude mnohem elegantnější.
Poznámka: Kuga faceliftem ještě neprošla, a také by jej nutně potřebovala. Myšleno- co nejříve.
Na rozdíl od mnoha jiných diskutujících, zadek současného Focusu se mi líbí. Ano, trčící "prst" zadních svítilen je opravdu nevkusný, ale proporčně i tvarově je zadek dosti sportovní a nepostrádá eleganci.
Největší výhrady mám pak ke tvaru středu přístrojové desky. Ale materiálově i ergonomií to není, jen tvarováním. Focus je velmi dobré auto za rozumné peníze!
Já mám ohromný problém s těmi zadními světly u hatche. To na zadek nacákali barvu a podle výsledného stavu obkreslili lampy, jinak si to nedokážu vysvětlit. Hrůza.
Do predchadzajuceho focusa som sa vosiel sam za seba, do terajsieho za mna nevleze ani moj devetrocny syn. Mam corollu a tam s tym neni vobec ziadny problem. A tiez to neni superb.
Je to tak, oproti dvojke išla trojka priestorovo dolu, kdežto F II by aj dnes bol medzi najlepšími v triede (a čo do šírky tuším jeho 1,84 metra ani nebolo prekonaných).
10 cm je v tomto prípade veľmi ostrá miera. Podľa mňa nebude ani tak problém vo veľkosti kabíny, ako v umiestnení, polohe a masívnosti sedadiel. Chcelo by to skôr odtučňovačku, ako pridávanie centimetrov. Ešte 10 cm a si v strednej triede. ;-)
Tak si to shrňme - Focus III ve srovnání s předchůdcem v Evropě brutálně klesl v prodejích, což je zcela zákonité. Výrazný prodejní pokles přišel také v ČR. Hlavním důvodem byla přestřelená cena (z větší části již vyřešeno), mezigeneračně zhoršená nabídka prostoru v kabině i v kufru (to možná vyřeší až následující generace). Hlavním problémem evropských prodejů Focusu je ale vnější i vnitřní design. A tady může facelift hodně pomoci, protože horší už to snad být nemůže. Takže nový předek bez nesmyslných trojúhelníků na nárazníku a bez masky, která vypadá, jako že auto nemá dovřenou kapotu by měl určitě pomoci. Pořádně zapracovat je třeba taky na zádi - hlavně uříznout ty hrozné "prsty" na zadních svítilnách.
Zásadní inovaci ale potřebuje i přístrojová deska - kabině by moc pomohl nějaký pěkný tříramenný volant, méně pouťové ztvárnění budíků a hlavně přehlednější tlačítka na středovém tunelu. Ten by potřeboval zásadně zeštíhlit, aby se spolujezdec v autě necítil tak hrozně utiskován (také by to chtělo alespoň trochu zmenšit hloubku přístrojové desky před koleny, ta má snad metr). Je toho prostě hrozně moc, co by bylo potřeba na současné focusu změnit a vylepšit. Když si vzpomenu na skvělou a krásnou II. generaci po faceliftu, je mi opravdu do pláče... :-(
Vždyť já to myslím stejně jako ty :-) ... akorát nevím jestli jsi tady četl článek o "brutálně" stočené octavii (která brutálně stočená nebyla), potom bys asi věděl :-)
Focus klesá cca o 7% proti minulému roku. To určitě není brutálně (celý trh klesá). Řada konkurentů v nižší střední klesá skutečně brutálně (kolem minus 25%) takže Focus získává tržní podíl ve třídě a vzdaluje se modelům na třetím a dalším místě. Jinak souhlas, facelift je zapotřebí, podle mě především v interiéru.
Já měl ale na mysli srovnání tržního podílu na evropských trzích Focusu III oproti Focusu II. Přesný původ této informace už nejsem schopen doložit, ale z několika zdrojů jsem četl, že (s vyjímkou trhu GB) činí mezigenerační pokles prodejů v Evropě asi 1/4 až 1/3 (podle trhů), což by bylo opravdu hodně. Bylo by zajímavé takovéto srovnání udělat v ČR, vím, že prodeje dobíhající generace za akční cenu lehce přes 300 000 Kč (pětidveřový hatchback, motor 1.6/100 k, velmi bohatá výbava) byly skvělé, ovšem u nástupce byl obrovský propad. Ale po jeho zlevnění se situace trochu zlepšila, jak je na tom teď nevím.
Pokud vím, tak prodeje poslední generace se rozjely v roce 2011 a za 2011 měl Focus v Evropě (v celé včetně UK) nárůst 6% proti 2010 kdy se prodávala stará generace. To samozřejmě nevylučuje, že na některých trzích to bylo daleko horší.
Tržní podíl klesá klasickým modelům i díky novým SUV a Crossoverům, které tady dříve nebyly. Modelů je prostě na trhu víc než dřív a podíly těch klasických proto klesají.
Zmeni sa vyrazne interier - vidiet, ze Ford pocuva kritiku a meni, to najviac kritizovane:
[odkaz]
Na fotke vidiet okrem noveho radia aj novy panel klimatizacie, ci tlacidla okolo radiacej paky. Co by ale znamenalo, ze zmizne klasicka rucna brzda a nahradi ju elektricka. :no:
Pokud bych shrnul diskuzi, prakticky všichni do jednoho se shodnou na tom, že Focus byl pro Evropana mimořádně odpudivý kompakt a je dobře, že s tím Ford něco dělá.
Na druhou stranu. Focus je globální auto, je nejprodávanější auto světa a díky strategii One Ford jistě automobilka dokázala ušetřit pěkné peníze.
Proto si říkám, má vůbec Ford mrzet, že auto na stagnujícím a neperspektivním evropském trhu nedosahuje špičkových prodejů předchůdce, když se mu v ostatních částech světa daří dobře?
Já bych to tak jednoznačně neviděl. Podle mě si Focus své postavení ve své třídě zachoval. Změna designu nepřichází v důsledku nízkých prodejům, ale kvůli sjednocení s ostatními modely. Design tedy nebyl odpudivý pro Evropana, ale jen pro některé jedince. Stejné je to i u jiných aut. Každému se líbí něco jiného.