Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové Škodovky: Fabia III, Octavia Coupé, Sherpa, Snowman, Superb III

Třetí generace Fabie a poloterénní Octavia Scout připravované na letošní rok nejsou pro příznivce Škody Auto překvapením. Novinky na další tři roky už však ano: chystá se pětidveřové kupé Octavia, tři nová SUV a nástupce Superbu.
Zpět na článek
7. 1. 2014 19:06
7. 1. 2014 19:15
7. 1. 2014 19:44
7. 1. 2014 20:01
7. 1. 2014 21:06
8. 1. 2014 05:48
8. 1. 2014 08:47
7. 1. 2014 20:03
7. 1. 2014 20:22
7. 1. 2014 20:28
7. 1. 2014 20:18
7. 1. 2014 20:26
7. 1. 2014 21:06
7. 1. 2014 20:39
7. 1. 2014 20:54
7. 1. 2014 21:04
7. 1. 2014 22:11
8. 1. 2014 08:48
8. 1. 2014 09:31
8. 1. 2014 09:42
8. 1. 2014 22:04
8. 1. 2014 22:40
8. 1. 2014 09:50
8. 1. 2014 22:07
8. 1. 2014 09:55
8. 1. 2014 16:27
8. 1. 2014 09:13
8. 1. 2014 22:09
8. 1. 2014 00:56
8. 1. 2014 09:22
8. 1. 2014 22:09
7. 1. 2014 22:37
7. 1. 2014 22:47
8. 1. 2014 09:18
8. 1. 2014 09:26
8. 1. 2014 08:50
7. 1. 2014 22:54
7. 1. 2014 23:14
8. 1. 2014 09:35
7. 1. 2014 23:18
8. 1. 2014 08:47
8. 1. 2014 12:57
8. 1. 2014 09:58
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 1. 2014 12:23
8. 1. 2014 12:52
8. 1. 2014 12:57
8. 1. 2014 13:32
8. 1. 2014 15:20
8. 1. 2014 15:35
8. 1. 2014 19:03
8. 1. 2014 19:45
9. 1. 2014 08:11
10. 1. 2014 18:52
7. 1. 2014 19:06
SIII
Jaguar XJ >:D
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Doval
7. 1. 2014 19:15
Re: SIII
Na zaklade tohto prirovnania by ma neprekvapilo, ak by stvrtu generaciu Octavie prirovnavali k MB E.
7. 1. 2014 19:44
Re: SIII
"Snížená střecha a rozšířená karoserie dodají sebevědomé proporce ve stylu Jaguaru XJ". Bude li O IV ve stylu MB E tak proč jí k němu nepřirovnat? Stejně jako je třeba Škoda R ve stylu 911:-!
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
8. 1. 2014 20:19
Re: Jen nezapomeňme na nový SUPERB 3 ELECTRIC ...
prý to má být na autosalónu NAIAS v Detroitu bombastika fantastika, s překvapivým dojezdem přez 500km jen to hvízdlo [odkaz] na platformě Green E-Line 2011, asi se chtějí amerikáncům zavděčit když sou tak na elektofára teď nadržený [odkaz] ... ;-)
7. 1. 2014 20:04
Re: Jen nezapomeňme na nový SUPERB 3 ELECTRIC ...
Ne tak úplně. OC IV bude ve dvou variantách. Jedna bude právě MB E a ta druhá, příplatková verze bude vzhledově tak trochu jako LaFerrari.
Avatar - nalimer
7. 1. 2014 19:42
Re: Jen nezapomeňme na nový SUPERB 3 ELECTRIC ...
Jj, s Jaguárom ho spája veľa vecí. Napr. 4 kolesá, 2 reflektory...
Avatar - petrumr
7. 1. 2014 20:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 1. 2014 20:01
Divím se,
že Kubáň ještě pracuje ve škodovce, protože všechny jeho "nadčasové" a "specifické" modely a řešení skončily neúspěchem a pro velký zájem na smetišti. Kdyby raději škodovka převzala něco z Seatu, popř jsou tu i další vzory jako Renault či Hyundai. Škodovka se jim sice pomalu vzhledově blíží, ale opravdu jen pomalu. To co oni teď opouštějí, Škodovka začíná objevovat.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - twistedTSD
7. 1. 2014 20:19
Re: Divím se,
To má být snaha o trollení nebo to myslíš vážně? :-O
7. 1. 2014 20:22
Re: Divím se,
Čo sa plašíš, veď idú v najlepších tradíciách Škody. Pri prechode na koncepciu "všetko vzadu" mali za vzor R8. A tiež, R-osmička bola pre Renault posledná s motorom vzadu a Škoda s 1000MB prvá... ;-)
Nekritizuj Škodu, vie, čo robí.
Avatar - Emel
7. 1. 2014 21:06
Re: Divím se,
Co by dal SEAT za to, aby byl tam co Škoda...
Avatar - Starfighter
7. 1. 2014 21:10
Re: Divím se,
Já se taky divím >:-[]
8. 1. 2014 05:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 1. 2014 08:47
Re: Divím se,
>:D To je *ůl!!! Kaviárovy tousty! >:D
8. 1. 2014 10:02
Re: Divím se,
Co na to předsednictvo zlatého ventilku?
8. 1. 2014 10:52
Re: Divím se,
A jak vysvětlíte ty prodeje? OIII, Rapid. Víc toho zatím nestihl a nezdá se že by modely pod jeho designem byly nějaký propadák. Spíš naopak.
Naštěstí jsou tu i automobilky co nemají interiér a exteriér 1.000.000 + 1 křivka ala StarTrek jako zmiňovaný Hyundai.
9. 1. 2014 22:47
Re: Divím se,
Vybral sis zrovna ty "nelepší" značky v automobilovým průmyslu... ;-)
Avatar - VWrofl
7. 1. 2014 20:03
Tak se zase můžeme těšit
na fotky ventilků kol, částí světlometů, okrajů zrcátek :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - šmoula nešika
7. 1. 2014 20:19
Re: Tak se zase můžeme těšit
Přežijí jen ti nejotrlejší. Já asi otrlý jsem, zajímavý odkaz na favorit, i když to mělo v té době zřejmě krapet jinačí důvody..., dlouhé a vtipné diskuse s příměsí psychologie, padající server a zpráva, která dá na zbytek dne od škodovek na ACZ snad pokoj... pot na klávesách, uhh; nejsem fanouškem koncernu, ale trochu se mi stýská, to bude asi i tím, že jsem tu takhle trávil svoje diskusní začátky. :'-( :-)
7. 1. 2014 20:23
Re: Tak se zase můžeme těšit
Nostalgia... ;-)
Avatar - šmoula nešika
7. 1. 2014 23:31
Re: Tak se zase můžeme těšit
Vskutku. :-)
Avatar - Aladeen
7. 1. 2014 20:03
RE-KLA-MA
Tak , dneska to stálo za to , dlho som sa na REKLAME tak nezasmial :

"Doslova revolucí se pro automobilku stane nový superb. Třetí generace se veřejnosti představí v roce 2015, spíše než na další zvětšení interiéru se připravte na dramaticky změněný zevnějšek s agresivní přídí. Snížená střecha a rozšířená karoserie dodají sebevědomé proporce ve stylu Jaguaru XJ. " >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

Toho som sa už načítal , pravdepodobne to aj tak dopadne nejak takto [odkaz]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2014 20:09
Re: RE-KLA-MA
podla mna to trosku prehanas, ten obrazok ktory si sem dal je aj tak daleko krajsi ako bude skutocnost >:D
Avatar - Aladeen
7. 1. 2014 20:22
Re: RE-KLA-MA
Trochu skromnosti by mi nezaškodilo >:D :yes:
7. 1. 2014 20:26
Re: RE-KLA-MA
Nevedel som, že pod hlavičkou ACZ sa schádza aj materská škola... Ale kľudne sa bavte, decká, akoby som tu ani nebol... >:D
Avatar - Aladeen
7. 1. 2014 20:28
Re: RE-KLA-MA
Myslím si , že na tento článok sa nedá nereagovať .. :-)
Avatar - petrumr
7. 1. 2014 20:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Aladeen
7. 1. 2014 20:26
Re: RE-KLA-MA
kľud , kľud .... Je to ešte len koncept , ako produkčná verzia už nebude taká divoká >:-[]
Avatar - JDM
7. 1. 2014 21:06
Re: RE-KLA-MA
tyjo kde si sehnal ten super tajný obrázek konceptu příštího superbu ?? >:D
Avatar - Ja Prvni 123
7. 1. 2014 20:39
Ale nekřivděme... možná ho jen ještě neviděli! Toho Jaguara.
tak jen tak pro jistotu:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2014 20:51
Re: Ale nekřivděme... možná ho jen ještě neviděli! Toho Jagu
Nie sú u Jaguára drzí? Takto kopírovať škodovku... 8-s
7. 1. 2014 20:39
XJ?
Vidim dobre? Spomenuli Jaguar XJ? >:D Akoze okej, skodovky slusne auta (sice za neslusne ceny, ale to je o inom), niektore aj celkom pekne. Ale co len pomysliet na dizajn takeho auta ako je XJ je ulet. XJ je auto z inej galaxie. Ako dizajnovej, tak cenovej, tak technickej... no po kazdej stranke. Nepamatam si ani v historii jaguaru ziadny taky dizajnovy preslap ako je u skodovky fabka 2, roomster alebo yeti a vlastne aj oktavka 2 fl. To hovori za vsetko. Skodovka by mala Kabanovi ruky bozkavat kazdy den za to ako ich taha z tej dizajnerskej depresie.
Rozbalit vlákno
17
7. 1. 2014 20:54
Re: XJ?
Ty na čom fičíš? Niekto ti dal do fľašky namiesto mlieka pivo?
Kabáň robí iba to, čo mu VW prikáže, a faktom je, že dizajnovo to ide so škodovkou stále z kopca...
Avatar - Emel
7. 1. 2014 21:04
Re: XJ?
Myslíš už od dob Š120? Favorit - Felicia - Octavia... a tak dále? No, to je zvláštní názor.
7. 1. 2014 22:11
Re: XJ?
Nie, myslím od doby, keď to chytil do rúk Kabáň. Stačí mi pozrieť na zmodernizovaného Yetiho, Rapida alebo poslednú Octaviu a mám jasno. Škoda potrebuje nápad, toto je len podivné prestupovanie na mieste. Okrem množstva hrán, ktoré pribudli aj tam, kde sa absolútne nehodia, sa u posledných škodoviek nepohlo dopredu vôbec nič.
Avatar - Emel
8. 1. 2014 08:48
Re: XJ?
Podle mě je ten designový jazyk skvělý... a Rapid je právě dobrým příkladem. Nechme teď stranou přemrštěnou cenu nebo laciné detaily a soustřeďme se na design... v bílé, červené, zelené nebo světlemodré, na pěkných kolech... to je neuvěřitelně pohledné auto.

Nejproblematičtější Škodovka pro mě je Fabia II Combi (zejména před faceliftem). Facelift Octavie II se zase snaží o něco, s čím původní návrh nepočítal (a je to znát, jako pokus naroubovat na kulatou Fiestu New Edge). Superb má problém s proporcemi, ale naštěstí to z většiny úhlů není moc vidět. CitiGo potřebuje hezkou barvu, mlhovky a litá kola... což je bohužel v minitřídě problém.
8. 1. 2014 09:31
Re: XJ?
Tak v tomto máme diametrálne odlišný názor. U Rapida to Škoda prehnala s jednoduchými linkami, jeho dizajn mi príde totálne bezduchý a nezaujímavý.
Octavia to prehnala s hranami na prednom čele, jej maska a svetlá mi prídu celé polámané, roztrasené a nesúrodé - bije sa to schrómovou lištou pod oknami, ktorá sa na zadných dverách efektna ohýba hore a tvorí toľko diskutovanú "fajku" - mimochodom, asi najnápaditejší dizajnový prvok Octavie. Vzadu sú jak päsť na oko šikmé prelisy po stranách ŠPZ - to vyzerá úplne príšerne a hlavne lacno.
Yeti s faceliftom prakticky stratil osobnosť, Škoda Citigo ju nikdy nemala, vedľa VW Up! je to nezaujímavá šedá myška - chýbajú jej zaujímavé štylistické markanty ako má Up!. Tie, mimochodom, chýbajú tiež Rapidu a už aj Yetimu, Octavia na tom nie je oveľa lepšie a Superb tak podobne.
Fabia nemá až taký problém s dizajnom, problém je v proporciách, a keďže sa čaká na novú generáciu, tá súčasná je už pomaly pasé.
Avatar - Emel
8. 1. 2014 09:42
Re: XJ?
Tak postupně :-).

Rapid... uvědom si, že je to konkurent pro Fluence a Lineu. Čeho si u něj cením nejvíc je to, že nevypadá jako slepenec z několika aut, má svůj vlastní funkční tvar. A tohle je prostě paráda...
[odkaz]

Octavia - můžeš mít chromovou linku pod okny a nemusíš... můžeš mít stříbrné ližiny nebo černé matné nebo černé lesklé (RS). Můžeš mít černou masku (RS) nebo se stříbrnou linkou. A hodně dělají xenony. Osobně se kloním k verzi kombi bez chromové linky pod okny, se stříbrnou maskou a s xenony, ližiny klidně v základní černé.
[odkaz]
8. 1. 2014 22:04
Re: XJ?
Rapid - nie, nie je to paráda. Je to škaredé, hranaté, nudné auto. pripadá mi ako nožom vyrezané z fasádneho polystyrénu. V tomto sa nezhodneme.

Octavia - bez lišty pod oknami je to o kus bezduchejšie. A viariovať dizajn farbou doplnkou - z núdze cnosť, keď inak nemá čím zaujať. A pokiaľ xenóny niekto kupuje iba z pohľadu dizajnu, tak to je už úplne na hlavu. Ostávam pri starom - Škoda potrebuje nápad. Meniť štylistiku bižutérie je ako meniť gombíky na zle ušitom kabáte - možno zlepšia prvý dojem, ale kabát bude stále rovnaký.
Avatar - Emel
8. 1. 2014 22:40
Re: XJ?
Evidentně se neshodneme, vůbec v ničem. Halt jak to nemá zadek jako Enterprise, je to příliš obyčejné.

Jako s tím oblečením... někdo si vezme fádní oblek od Armaniho a k tomu ladí kravatu a knoflíčky, někdo se nepatlá s doplňky a vlítne do toho po hlavě, červené sako a bílé kalhoty, do toho roláček Adidas...
Avatar - Emel
8. 1. 2014 09:50
Re: XJ?
A ještě Yeti - ten možná přišel v rámci unifikace o část osobnosti, ale pořád je to jedno z nejhezčích SUV. Totiž... u SUV vyznávám jednoduché tvary. Jak třeba Hyundai i40 nebo Ceed naživo fungují dobře, tak pokus naroubovat podobné tvary na offroad končí z mého pohledu fiaskem. Největším problémem u Yetiho je v mých očích hodně vykrojený podběh, ve kterém musí být hodně velké kolo, aby to nevypadalo směšně.
8. 1. 2014 22:07
Re: XJ?
Nie, Yetiho podľa mňa vzhľadovo predčil Captur, bez ohľadu na to, či ho budeme počítať ku crossoverom alebo malým SUV. Yeti stratil svoj punc originality a čara osobnosti. Hranatejší a ***ejší pohľad to nespraví, hoci základný tvar nie je zlý. Ale už to zďaleka nie je, čo bývalo. Jeho prednosťou bolo, že trčal z davu, do ktorého teraz zapadá.
Avatar - kaa
8. 1. 2014 09:55
Re: XJ?
Skvěle a trefně popsané. Každá věta sedí a vystihuje problém v současném designu škodovek. :yes:
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2014 16:27
Re: XJ?
Já bych právě řekl, že právě na Rapidu "kabaňovský" design funguje nejlépe. Čisté, elegantní, maska řešena lépe než u Octavie, u které souhlasím, že je trochu nesourodá, naopak zadní část oproti Octavii působí kreativněji. Mít lepší proporce a LED, vypadal by perfektně (viz Rapid Sport).

S Octavií také problém nemám, ale je pravda, že už to chce xenony, vhodnou barvu, pěkná kola a ideálně i RS "bodykit", jinak působí trochu obyčejně.

Yeti je taková z nouze ctnost a Kabaňovy schopnosti bych podle něj vážně nehodnotil. Nový směr se k němu prostě moc nehodí a nejlépe by mu bylo bez faceliftu, ale co už.

Ano, Up! má zajímavě řešený nárazník, páté dveře, optiku zadních světel...Ale přesto si myslím, že se vedle něj Citigo nemá až tak za co stydět.
Avatar - iudex
8. 1. 2014 09:13
Re: XJ?
Práve naopak, Kabaň dizajnu Škodoviek vlial čerstvú krv. Pre mňa bolo prešľapovaním na mieste tá baroková oblosť, bacuľatá disproporčná Fabia II oproti dokonale nadčasovej jednotke, kórejský facelift Octavie II, hybridný paškvil Roomster... Naopak teraz to má jednoduchú eleganciu, dynamiku a nadčasovosť a takýto dizajn dokonale ladí so sloganom Škody.
8. 1. 2014 22:09
Re: XJ?
Nebolo to dobré predtým, nie je to dobré teraz. Predtým aspoň bola snaha byť zaujímaví a trochu odlišní, čo produkujú teraz, je jak pionierska rovnošata. Všetko primitívne jednoduché a na jedno kopyto. Nesúhlasím.
Avatar - Barrichello
8. 1. 2014 00:56
Re: XJ?
Prej XJ, hehehe.....dobrý ftip
Avatar - kari.laz
8. 1. 2014 09:22
Re: XJ?
to neumíte nikdo číst? Já jsem nikde nečetl, že by někdo přirovnával Supa k Jagu. Pouze použili jeho "ztvárnění proporcí" pro představu, jaké proporce by měl nový Sup mít.
7. 1. 2014 20:44
Nové škodovky
SIII-březen 2015
Snowman-2016

FIII-35 a 44KT/14.

:-!
Rozbalit vlákno
3
8. 1. 2014 08:41
Re: Nové škodovky
O "Snowmanovi" se bude teprve rozhodovat, takže těžko je stanoven konečný termín. ;-)
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2014 16:30
Re: Nové škodovky
Určitě? Měl jsem za to, že už jde o hotovou věc.
9. 1. 2014 19:38
Re: Nové škodovky
Finální verdikt má padnout někdy zhruba do konce března. :-!
7. 1. 2014 21:03
(pod)úroveň diskutérů
Vidím, že i prachobyčejné přirovnání PROPORCÍ, je pro mnoho zdejších diskutéru něco, co nedovedou myšlenkově vůbec uchopit.

Hlavně, že přirovnání Fabie Combi k tramvaji, jim přijde velmi trefné... :-!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ja Prvni 123
7. 1. 2014 21:13
Re: (pod)úroveň diskutérů
víš co?
Zajdi si na ten link.... a pochopíš, proč už samotné přirovnání PROPORCÍ je mimo mísu... to ta Fábja je tramwaji mnohem podobnější... stylem, ne rozměrama.
>:-[]
A to že Fábka v kombíku a provedení SLX je z dnešních škodovek ta, co mi dává nejvíc smysl... pro soukromníka - nemluvím o firmě.
Pro firmu je pochopitelně Superb lepší... ale rychle!
Než ho taky zmodernizují...
7. 1. 2014 21:22
Re: (pod)úroveň diskutérů
O čem to plácáš? Výbavové stupně jako byl SLX skončily někdy s faceliftem Octavie I.

Právě porovnání proporcí je porovnání proporcí. Přirovnání auta k autu je relaitvně v pořádku, ale jak začneš přirovnávat auto ke kolejovému vozidlu, chceš být buď hodně vtipný, nebo jsi obyčejnej trouba.
:-!
Avatar - Ja Prvni 123
7. 1. 2014 21:28
Re: (pod)úroveň diskutérů
tímto se s tebou loučím... :

[odkaz]
7. 1. 2014 21:32
Re: (pod)úroveň diskutérů
Tak to se omlouvám. O tom jsem neměl tušení.
7. 1. 2014 22:13
Re: (pod)úroveň diskutérů
...alebo našiel analógiu. Tebe sa to nestáva?
7. 1. 2014 22:19
Re: (pod)úroveň diskutérů
Analogie s autem je špatně, analogie s tramvají je správně? 8-s

Jistě, když si člověk může "vtipně" plivnout, ještě k tomu na ten nenáviděný koncern, proč to neudělat... Je to pokrytecké. Nic víc.
7. 1. 2014 22:42
Re: (pod)úroveň diskutérů
Nie analógia proste môže byť správna v oboch prípadoch. Záleží na uhle pohľadu. Zas nehľadaj pľuvanie na koncern za každú cenu... Je fuk, či je električka koľajové vozidlo alebo lietadlo, ide o to, že je na pohľad vysoká a úzka, a práve ten dojem v mnohých vzbudzuje aj aktuálna Fabia. Predstav si červenú Fabiu s bielou strechou a máš tu ďalšiu analógiu s električkou s červenými bokmi a svetlým "vrškom". Nevidím na tom nič pokrytecké, naopak, vnímam tvoju vzťahovačnosť.
7. 1. 2014 22:53
Re: (pod)úroveň diskutérů
V tom případě nejsi schopen střízlivého úsudku. Proč by Superb III, nemohl mít proporce podobné Jagu? Proč by nemohl??? Je to sedan, je to auto, je rozpláclé, nízké a široké. Což by údajně měl být nový Superb taky.

To je to, na co já naražím. Pokrytectví místních žvanilů je donebevolající!
Tady pod prostým slovem "proporce" totiž mnozí již na škodovku lepí znáčky Jaguáru a smíchy se válí po zemi. 8-s
7. 1. 2014 23:12
Re: (pod)úroveň diskutérů
Kto ti dnes stúpil na nohu? Kľud, ešte je len začiatok týždňa, šetri svoje nervy.
Čo sa divíš? Vieš, koľko antiškodovákov sem chodí, a divíš sa, že reagujú na porovnanie Škody s Jagom? Je fuk na akej úrovni, ale musíš pochopiť, že je to jak pichnutie do osieho hniezda. predpokladám, že to prirovnanie bolo vybrané zámerne na rozprúdenie diskusie. Nechaj si paru do debaty na neskôr, keď sa tu budeme baviť o reálnych podobách nových škodoviek, toto je mlátenie prázdnej slamy.
Avatar - Barrichello
8. 1. 2014 21:12
Re: (pod)úroveň diskutérů
Sedan tak jak byl léty chápán nemá výklopný zadní sklo. Takže je Superb sedan? Podle někoho jo, podle někoho ne.
7. 1. 2014 22:37
Trochu
rozporuplné informace. Zrušíme twindoor, motory jen čtyrválce ušetříme tady a támhle. Ovšem konkurovat budeme Jaguaru, Mercedesu a BMW. Koukám že Škoda je tak daleko v předu že musí zvolnit a auta očesat aby ji dohnala prémiová konkurence.
Rozbalit vlákno
4
7. 1. 2014 22:47
Re: Trochu
pletieš hrušky s kolečkami. Technika je jedna vec, dizajn druhá. Nevšimol som si, že by niekde bola technika škodoviek prirovnávaná k tej prémiovej. Vzhľadom môže hociktorá Škoda pripomínať hoci Enterprise zo Star Treku, ale technicky to pokojne môže ostať voz na úrovni svojej triedy. Potrebuješ si trochu urovnať pojmy a dojmy...
8. 1. 2014 09:18
Re: Trochu
Koho tu chceš poučovat? Přečti si všechny prohlášení škodovky a ne jen designeru ohledně nového Superbu kde deklaruji že už nebude konkurence pro Opel a Ford, ale chce ukrajovat z koláče BMW a Mercedesu. Pak se vrať a začni se bavit s lidmi normálně.
Avatar - Emel
8. 1. 2014 09:26
Re: Trochu
Máš nějaký link, kde by to někdo ze Škody říkal? Tato divoká prohlášení se objevila v AutoBildu, ale bez odkazu na někoho ze Škodovky...

[odkaz]

PS: Vzhledem k technice mi nepřijde třeba Insignia s jejím 2.8 Turbo 4x4 239kW žádný chudáček.
Avatar - kosmonaut
7. 1. 2014 22:54
Jména
No Sherpa je perfektní jméno, stejně jako už nyní Yeti :yes:
Snowman mi už tolik nesedí, byl bych spíše za toho Rakoncaje, jak tady nedávno někdo vtipně nadhodil :-)
Rozbalit vlákno
2
7. 1. 2014 23:14
Re: Jména
A nie je to meno náhodou obsadené? [odkaz]
Avatar - nalimer
8. 1. 2014 09:35
Re: Jména
správna pripomienka.
7. 1. 2014 23:18
Superb III
Ale ale to je reci... nekteri z nas uz noveho Superba videli a ja muzu rict jen to, ze se vydal trochu smerem VW CC si M-B CLS..
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
8. 1. 2014 08:47
Re: Superb III
Na to človek nemusí byť Nostradamus, aby vedel predpovedať, že po vypustení twindooru budú línie strechy oveľa plynulejšie a v duchu doby sa to bude vydávať za štvordverové kupé. Trúfam si ale veštiť, že "kupéovitosti" Passatu CC (rozumej taká nízka karoséria s tak plynule padajúcimi líniami) rozhodne nedosiahne, to by šlo na úkor škodovkou presadzovanej praktickosti. Takže proti súčasnému krabicoidnému profilu Superbu liftback to bude výrazný posun; v rámci dnešných trendov to ale nebude nič prevratné a žiadny Passat CC či Audi A7 sa konať nebudú.
8. 1. 2014 12:57
Re: Superb III
převratné to právě bude.. ;-)
7. 1. 2014 23:39
SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
V podstatě nechápu, co je na horním přirovnání špatného. Ostatně, jak tu kdysi někdo již napsal - může-li být quattroporte takový italský superb, proč by superb nemohl být český jaguar? Proporčně, jak čtu, rozhodně :-!

Ber informace tak jak jsou ti dávkovány: zatím oficiálně víme to, že Superb vyrovná (ne)poměry mezi délkou a šířkou. Už jen tahle skutečnost katapultuje nového Superba (Superb třetí, zvaný Velký) do garážového třídního nebe. A když k tomu započítáš sdělení o stylu karoserie, je jasno. Ostatně kolegové, kteří měli již tu možnost SIII spatřit mi tohle jistě potvrdí...

Superb je jasný a není třeba zoufalého hledání ironických poznámek - bude to přesně jako s novou Octavií, evropské eso. Osobně však akcentuji probleskující (bez neurvalých asociací, prosím...) informace o tom, jaká bude nová Fabia. Zde zatím jen tedy odhaduji, ale když se poohlédnu, jak to tlučou aktuálně v subkompaktech třeba renaulti 8-s pak je pro škodovácké fandy výrazný optimismus na místě. Nová Fabia bude další škodovácká euro-trefa.

A pak nezapomínej, že s nájezdem těchto modelových generací bude naše krásná Škoda patřit mezi výrobní milionáře :yes: :-!
Rozbalit vlákno
16
8. 1. 2014 05:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Iv8
8. 1. 2014 06:21
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
Nezdá se ti to trochu mrhání prostředky a trpělivostí kupujících udělat pořádné (a to jsme ho ještě neviděli naživo) auto na třetí pokus ?
Avatar - Emel
8. 1. 2014 08:51
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
I pokud by to tak bylo, tak nezdá. Podívej se, jak dlouho trvalo třeba Hyundai udělat pořádný kompakt... a střední (nebo vyšší střední, to je fuk) je větší oříšek.

Nicméně, dovol otázku... co bylo ve své době zásadně špatně na Superbu I?
Avatar - Choochoo
8. 1. 2014 10:00
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
Do jake miry slo o auto Skoda a do jake miry slo o natazeny Passat? Kolik pak dilu tam bylo origo Passat? Superb I u me neni zadna Skodovka ;-)
Avatar - Emel
8. 1. 2014 10:04
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
Nebyl to jen převlečený Passat, byť technika samozřejmě byla hodně podobná... ale jiné rozměry, jiný design, svébytný interiér - pro mě to je Škodovka, bez diskusí. Myslím, že z karosářských dílů nebyl zaměnitelný ani jeden. Není to jako Seat Exeo...
8. 1. 2014 10:55
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
Dizajn naopak presne rovnaky, akoby boli dvojcata. Napriek tomu, ze rovnake panely karoserie nepouzivaju, lebo Superb bol dlhsi o 10cm [odkaz]
[odkaz]
Jediny vyrazny rozdiel su zadne dvere potiahnute az za po okraj C stlpika, tak uzasne neprakticka vec u skodoviek, ked treba niekde parkovat;; tie natiahnute dvere nemaju pre vystupovanie zmysluplny vyznam, ale otlct vedla stojace auto s tym ide maximalne dobre.

Interier ma samozrejme iny, ved ich deli 5rokov.
Avatar - Emel
8. 1. 2014 11:05
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
Podobat se Passatu byl asi tehdy záměr. Těch odlišností je tam víc... ale jasně, je to spíš o detailech.
Avatar - Bristol
8. 1. 2014 12:32
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
zevnitř to byl Passat B5...až na volant a několik detailů...
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Choochoo
8. 1. 2014 18:16
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
Takze asi nejen plechy ;-) Kdyz uz jsou to dvere, tak proc ne tapec, palubka. Jaky je vlastne rozdil mezi tvurcem automobilu a montazni linkou? ;-)
Avatar - Choochoo
8. 1. 2014 18:13
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
No co treba predni dvere, viko kufru a jiste i dalsi plechove dily ;-)
Avatar - Emel
9. 1. 2014 08:42
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
Jsou jiné, myslím.
Avatar - Iv8
8. 1. 2014 11:47
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
Nevím, jestli je to pro tebe zásadní , ale karoserie se kroutí jak hadra na nádobí. :-)
Avatar - iudex
8. 1. 2014 09:24
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
Ako píše Emel: čo bolo zlé na Supe I? Naopak vo svojej dobe to značne zdvihlo image Škody: dovtedy najväčšie auto, technika prestížneho Passatu, prvýkrát motory V6, priestor á la prezidentská limuzína, auto mnohými radené do vyššej strednej triedy (čo s ohľadom na rozmery a parametre auta nebolo úplne nedôvodné). Čo na tom bolo zle?
8. 1. 2014 07:58
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
"Ber informace tak jak jsou ti dávkovány: zatím oficiálně víme to, že Superb vyrovná (ne)poměry mezi délkou a šířkou. Už jen tahle skutečnost katapultuje nového Superba (Superb třetí, zvaný Velký) do garážového třídního nebe"
Preklad: Vďaka tejto skutočnosti sa dotiahne na konkurenciu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 1. 2014 09:58
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
Omyl. Priblizi sa konkurencii. O dotahovani nemoze byt ani rec.

Zvlastne je, ako su v ceskych krajinach buduce modely Skodovky vzdy lepsie ako sucasne ci odchadzajuce modely konkurencie...
8. 1. 2014 14:04
Re: SUPERB TŘETÍ - VELKÝ
Čo konkrétne Superbu chýba na vyrovnanie sa konkurencii? Zrovna tento model podľa mňa viac-menej drží krok, mínusy sa nejaké nájdu, a o to práve ide, už ich veľa nie je.
Avatar - vabis
7. 1. 2014 23:45
ach ty názvy <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Doufám, že s názvy si ještě někdo vyhraje . Protože Sherpu si už zabral Renault na teréňák [odkaz] no a Snowmana všichni všude překřtí na Showmana ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bristol
8. 1. 2014 12:25
Re: ach ty názvy <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
ty názvy jsou hrozné obecně, možná bych ocenil kdyby škodovka udělala revoluci a začala své modely značit třeba číselně nebo alfanumericky...názvy ji zcela zjevně nejdou, krom těch historických jako Octávia nebo Superb, vše ostatní je brak
8. 1. 2014 13:02
Re: ach ty názvy <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Fabia, Felicia.. spatne mi to nezni.. Yeti, Roomster jsou zas originalni.. lip mi zni Skoda Yeti TDI 4x4 nez Skoda 567 TDI 4x4
Avatar - Bristol
8. 1. 2014 13:14
Re: ach ty názvy <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Fabia měla zůstat Felicií když ji de facto nahrazovala...je to krásné a historií ověnčené jméno, Octavia, Rapid, Superb-všecko zavedená jména...Roomster, Snowman, Citigo a další? * :no:
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2014 16:36
Re: ach ty názvy <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Číselné či alfanumerické označení má každý druhý, to mi nějak nechybí.
Avatar - Bristol
8. 1. 2014 12:23
MQB
přestávám trochu rozumět tomu k čemu to MQB vlastně slouží, tvrdí se že modulární platformy napříč celým segmentem vznikly kvůli tomu aby šetřily náklady na vývoj nových modelů, nová škoda fabie je nedostanu z důvodu úspory nákladů? Tak jak tedy? MQB má šetřit náklady ale zároveň je zvyšuje?
Rozbalit vlákno
9
8. 1. 2014 12:52
Re: MQB
Jde o to, jestli mají připravenu výrobu na malou MQB. Všechno nejde hned. Přednost dostaly stěžejní modely koncernu, na ostatní přijde řada později.
Avatar - Bristol
8. 1. 2014 12:57
Re: MQB
předpokládám že ji dostane nové polo, tedy připravená asi bude a jaký je rozdíl v tom jestli novou fabii poskládají na existující platformě kterou má fabia II a nebo na existující MQB platformě? Nebude to spíše politické rozhodnotí a gesto že škodovka je stále až na druhé nebo třetí koncernové koleji?
8. 1. 2014 13:32
Re: MQB
Rozdíl? Velký.
Polo dostane teprve FL. Nová generace tu bude tak nejdřív za asi cca 3 roky.

Výrobu nemají nachystanou na malou MQB, už jen ta příprava by stála balík peněz.
Fabia není zrovna nejdůležitější model jak pro koncern tak pro Škodovku. Polo je s prodeji pořád o řád jinde.

Ty si to opravdu představuješ jako stavebnici, ale zas tak jednoduché to prostě není. ;-)
Avatar - Bristol
8. 1. 2014 15:20
Re: MQB
přiznám se že do toho vidím asi stějně jako drtivá většina smrtelníků (tedy téměř vůbec) ale snažím se to brát logicky: technologie existuje, stejně tak jako platforma-jiné vozy koncernu na tom již dávno vyjíždějí-tedy i nějaká ta linka asi existovat musí, nemám iluze o odlišnosti aut v rámci koncernu, motory, převodovky a všechny důležité díly poskládají z toho co tam prostě mají, tam asi žádný vývoj nebude...

takže já bych v tom opravdu víděl spíše to politické rozhodnutí, že zatímco Polo už bude na MQB, tak fabia bude muset další jednu generaci-tedy 7-8 let vydržet na stávající platformě a být tedy v zásadní nevýhodě oproti Polu případně jiným konkurentům...
8. 1. 2014 15:35
Re: MQB
Když se podíváš na Fabii a Octavii III (ta už na MQB) je, asi je dost patrný rozdíl mezi těmi auty. Tedy jednoduše, z Octavie si Fabii jen tak neposkládáš. Pořád je tam dost dílů, které nejsou k dispozici pro malé auto. A nejspíš ještě nebudou vyvinuty, protože subkompakty na MQB tu ještě nejsou.

Politické rozhodnutí v tom může být taky, ale z mého pohledu až tak na nějakém 3 místě. V prvé řadě jde o prachy, škodovka může (ba přímo musí) prodávat vyžilou techniku z koncernu, protože ji to jde. Lidi to kupují.
Za druhé asi nebude pořád ještě vše připraveno pro malé auta na MQB.
A za poslední, nějaká vůle, aby škodovka nebyla modernější než VW tam roli hrát může, ale nepřikládám tomu nějaký velký význam. Oni umí škodovku přidusit pro zákazníky viditělnějšími prostředky (výbava, technika, verze,...).
Avatar - Bristol
8. 1. 2014 19:03
Re: MQB
s tím co říkáš se nedá nesouhlasit :yes: také to vidím podobně, ale co se psalo tak MQB má být skvělá v tom že pujde natáhnout od auta typu fabie až pomalu k Phaetonu, a jestli ji vyvinuly za těžké peníze aby šetřila náklady, tak se divím, že na druhé straně ji nechtějí u některých modelů používat, protože co si budeme povídat, ty peníze nevydáš teď, tak je vydáš za 5 let a mezitím budeš tratit na tom že tvůj model bude morálně zastaralý a bude na konci životního cyklu jezdit na 15 let staré koncepci (jako dneska Rapid) a to taky není moc dobrý image :-) jasně, klasickému koncovému zákaznikovi podobného typu vozu je to asi jedno, proto jsou schopni tyto auta i udat za relativně solidní peníze
8. 1. 2014 19:45
Re: MQB
Vezmi si, že jen VW dělá, co vím, nějakých asi 60 modelů. Připočti si k tomu ostatní koncernové značky a vyjde ti cifra, ze které se ti zamotá hlava (mě taky).
A vem si, že pro každý (asi) model se musí MQB připravit, protože to opravdu není lego stavebnice, kdy bys to mohl začít na lince bouchat jak Baťa cvičky.
Balík nákladů a hlavně čas je nejspíš něco, čeho se koncernu zrovna nedostává.
Něco tedy musí počkat.
9. 1. 2014 08:11
Re: MQB
Nepovedal by som, že problém je v namodelovaní zostavy MQB pre ďalšie auto - veď na to tá platforma bola vyvinutá. Ide o iné - aj to totiž stojí nejaké peniaze, a prečo modelovať zo stavebnice platformu pre ďalšie auto, keď predchádzajúca je ešte k dispozícii, lisovacie nástroje, zváracia technika a vlastne celá technológia má do skončenia životnosti ešte ďaleko. Takže treba dotiahnuť celý cyklus do konca, a až keď bude technologické vybavenie zrelé na odpis, prejde Fabia na novú platformu. Dovtedy by to bolo mrhanie peniazmi, najmä pokiaľ stávajúci základ je technicky vyhovujúci. Ako zákazník - vodič beztak nevieš, aká platforma tam je a nemáš šancu to rozlíšiť. Takže stará platforma bude použitá aj v nasledujúcej generácii Fabie a bude to úspora peňazí, o tom niet pochýb. Napísali to dobre.
Avatar - twistedTSD
10. 1. 2014 18:52
Re: MQB
FIII nebude na platformě FII.
8. 1. 2014 19:52
MQB staré motory
takže jestli fabie nemá platformu MQB tzn.že bude mít "staré" motory TSI s řetězem a jenom 8V ? :-(
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2014 21:42
Re: MQB staré motory
Proč? Polo má také starší platformu a dostane motory poslední generace...Vlastně už snad i jeden dostalo.
8. 1. 2014 22:51
Re: MQB staré motory
Pri MQB bol tu o tom clanok, ze auta na MQB umozuju pouzit nove motory s turbom vzadu naklonene dozadu k priestoru posadky, kdezto v starej verzii platformy to nepojde.
Ale zrejme blabol ako zvycajne.
9. 1. 2014 00:55
Další šmudly na obzoru
To jsme dopadly.
Rozbalit vlákno
1
9. 1. 2014 07:33
Re: Další šmudly na obzoru
I vy ženy...