Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat Leon Cupra: 280 koní a samosvorný diferenciál

Seat zveřejnil oficiální fotografie nového Leonu Cupra. Vůz se představí na ženevském autosalonu.
Zpět na článek
8. 1. 2014 10:03
8. 1. 2014 10:13
8. 1. 2014 10:16
8. 1. 2014 10:17
8. 1. 2014 10:35
8. 1. 2014 12:07
8. 1. 2014 12:36
8. 1. 2014 13:13
8. 1. 2014 13:38
8. 1. 2014 13:55
8. 1. 2014 21:31
8. 1. 2014 11:19
8. 1. 2014 11:21
8. 1. 2014 12:51
8. 1. 2014 11:43
8. 1. 2014 11:47
8. 1. 2014 11:53
8. 1. 2014 12:15
8. 1. 2014 12:52
8. 1. 2014 13:05
8. 1. 2014 13:29
8. 1. 2014 15:15
8. 1. 2014 16:51
8. 1. 2014 12:42
8. 1. 2014 11:45
8. 1. 2014 11:58
8. 1. 2014 12:12
8. 1. 2014 12:58
8. 1. 2014 12:18
8. 1. 2014 14:02
8. 1. 2014 14:06
8. 1. 2014 15:29
8. 1. 2014 12:33
8. 1. 2014 12:24
8. 1. 2014 12:54
8. 1. 2014 13:34
8. 1. 2014 13:43
8. 1. 2014 17:28
8. 1. 2014 20:55
9. 1. 2014 08:13
9. 1. 2014 11:03
8. 1. 2014 13:02
8. 1. 2014 15:18
8. 1. 2014 15:21
8. 1. 2014 15:24
8. 1. 2014 15:26
8. 1. 2014 13:46
8. 1. 2014 17:29
8. 1. 2014 19:04
8. 1. 2014 20:45
8. 1. 2014 23:05
9. 1. 2014 00:09
9. 1. 2014 02:03
9. 1. 2014 08:37
9. 1. 2014 12:38
8. 1. 2014 22:43
Avatar - Ham.
8. 1. 2014 10:03
Seat se vytáhl
samosvor, DCC s přitvrzeným sportovním režimem, kdo by to byl řekl.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Emel
8. 1. 2014 10:10
Re: Seat se vytáhl
+ plně vypínatelná stabilizace, 280 koní... ovšem při stejném krouťáku, jako má RSko. A kombík zřejmě nebude... holt člověk nemůže mít všechno :-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2014 10:18
Re: Seat se vytáhl
stejný motor jen s jinak naladěnou špičkou, stejný krouťák
kombík je doména škodovky
8. 1. 2014 10:38
Re: Seat se vytáhl
Sorry, ale Cupra a kombi nejde dohromady...jinak musím říct, že to zní velice slibně a Leon bude asi slušná pecka! :yes:
Avatar - Emel
8. 1. 2014 10:42
Re: Seat se vytáhl
Proč by nešlo? S DCC by si to jistě své zákazníky našlo...
10. 1. 2014 09:21
Re: Seat se vytáhl
Samozřejmě šlo by to...ale Cupra je prostě Cupra...ta stará dobrá Cupra...ostrý rychlý hatchback...tím, že by tomu dali kombi by to prostě zprznili...už by to nebylo tak zajímavé, chápeš?
Kombi můžou dát na Oktu, tam je to jedno, Okta nikdy nebyla jako Cupra, Focus RS, Golf R ... Okta bude vždycky jenom obyčejný rodinný auto nic víc, i kdyby měla čtyři výfuky :-)
Stejný je to třeba s Focusem ST...kombi ano, ale RS v kombi nebude...to je prostě hřích zabít takové auto kombíkem...chápeš?
Proto ať mají kombi FRko, ale ne Cupru proboha...to už by mohli Toyobaru dělat taky v kombi nemyslíš?

To, že by si to v dnešní zvrácené době někdo koupil je věc jiná...
Avatar - Enthusiastic.driver
8. 1. 2014 10:19
Re: Seat se vytáhl
krásně to namixovali... takhle má vypadat auto emocion :-!
Avatar - Magister
8. 1. 2014 10:40
Re: Seat se vytáhl
Souhlas, tohle vypadá hodně dobře!
8. 1. 2014 12:04
Re: Seat se vytáhl
>:D >:D >:D >:D Koukám nějakej hodně zoufalej palcovač.
8. 1. 2014 12:27
Re: Seat se vytáhl
No, ja by som povedal, že k dokonalosti mu niečo chýba. Konkrétne nejaká štylistická markanta, ktorá by verziu Cupra na prvý pohľad odlíšila od tých bežných. Toto je pekné, ale voči obyčajným Leonom by to malo viac kričať a upozorniť na seba. Inak smaozrejme :yes: , Seat konečne ožíva.
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2014 16:38
Re: Seat se vytáhl
Souhlas, chybí mi výraznější odlišení. Jinak paráda!
Avatar - pumpkin
8. 1. 2014 22:26
Re: Seat se vytáhl
Presne, niečo čo by to viac odlíšilo od FR, interiér detto.
Avatar - iudex
8. 1. 2014 10:27
Re: Seat se vytáhl
Tak to je bomba. Nedávno sme tu diskutovali o tom, čo bude mať Cupra a jej úspech či neúspech vo vzťahu k silnej konkurencii v triede HH sme (tuším spolu s MT) postavili na prítomnosti samosvoru. A vida, je tu.
Aj výkony sú zaujímavé, už "slabšia" Cupra má výkon, ako minulý Golf R; stovka za 5,7s, resp. 5,8s je pri dvojlitri perfektná hodnota (280k Astra OPC to dá za 6s).
Tiež oceňujem, že je v ponuke aj praktická 5dv. karoséria: praktický rodinný hatch, ktorý v prípade potreby vyšprintuje na stovku pod 6s; skrátka tatinov sen. :-)
Avatar - iudex
8. 1. 2014 10:31
Re: Seat se vytáhl
Btw. som zvedavý na cenu a ako blízko bude cene GTI, a to aj vzhľadom na perfektnú výbavu (full LED, 18ky, samosvor).
Avatar - Ham.
8. 1. 2014 10:35
Re: Seat se vytáhl
v UK Ł25,690
pro srovnání GTI Ł25,845
Avatar - iudex
8. 1. 2014 10:44
Re: Seat se vytáhl
No ak bude aj u nás Cupra lacnejšia, ako základné GTI, tak to bude super kauf: o 45 koní viac, samosvor v základe, 18ky v základe, full LED... teda rozdiel oproti porovnateľne vybavenému GTI (príplatok za Performance, 18ky, xenóny s LED) bude pár tisíc eur, a to je stále slabšia Cupra o 35 koní výkonnejšia, ako GTI perf. :yes:
Avatar - Dinar
8. 1. 2014 10:49
Re: Seat se vytáhl
Hm, sušný! Technické vychytávky jako u gti performance, silnější motor a lepší cena. :-) :yes:
Avatar - Leg
8. 1. 2014 10:51
Re: Seat se vytáhl
No to som aj ja, u nás bola minulá generácia oproti GTI lacnejšia o toľko, že to až bolelo. Hlavne keď som vonkajší a najmä vnútorný dizajn nedokázal rozdýchať. Ale áno výbava super, možnosť DSG, 3dv či 5 dv (podľa mňa by dávalo zmysel aj ST), decentný strih. K čomu mám výhrady - jedna oválna koncovka výfuku by stačila a zdá sa mi, že kolesá až nerealisticky lezú von - som zvedavý ako bude auto pôsobiť na reálnych fotkách a naživo.
Avatar - iudex
8. 1. 2014 11:04
Re: Seat se vytáhl
Ty si hnidopich: že kolesá príliš lezú von; chcel by si to radšej ako u nedávno testovenej GT86, kde boli schované hlboko pod blatníkmi? ;-)
Avatar - Leg
8. 1. 2014 11:25
Re: Seat se vytáhl
Nie nie, vyzerá to takto dobre, len je otázka, či tak bude vypadať aj reálne auto, predsalen občas zvyknú tieto propagačné zábery trošku prilepšiť - trošku znížiť a rozšíriť
Avatar - woody-alien
8. 1. 2014 10:43
Re: Seat se vytáhl
A to všechno za 6,4 litru. :yes: >:D >:D ;-)

S tím samosvorem mě celkem překvapili. Vytvořili si tím tlak i na GTI. Plus možnost pětidvířka, hmmm, zajímavé. Jsem zvědav na ceny.
Avatar - RadisGT
8. 1. 2014 10:31
Re: Seat se vytáhl
Pro záchranu značky mu totiž nic jiného nezbývá...
8. 1. 2014 10:53
Re: Seat se vytáhl
Protože úspěch Seatu stojí na Cupře...
Avatar - Emel
8. 1. 2014 10:56
Re: Seat se vytáhl
Úspěch SEATu stojí na tom, aby byl trhem vnímán nikoli jako chudý příbuzný VW těsně před krachem, ale jako značka se sportovním šmrncem, kvalitní technikou a světlou budoucností. V tomto smyslu ano, úspěch SEATu stojí (i) na Cupře.
8. 1. 2014 11:21
Re: Seat se vytáhl
Seat by měl být o designu. A myslí si, že k úspěchu vede naopak větší zdůrazňování německého původu vnitřností. Ano, můžeme se bavit o vylepšení image. Ale potřebují Cupru k tomu, aby měli decentní prodeje? Podle mne nepotřebují. Nemyslím si, že by na tom průměrnému zákazníkovi v nižší střední záleželo.
Avatar - Emel
8. 1. 2014 11:35
Re: Seat se vytáhl
Podle mě SEAT nutně potřebuje být vidět a znovu se dostat do podvědomí lidí. Je potřeba, aby o něm bylo slyšet. Aby se petrolheadi dohadovali o tom, jestli je lepší Cupra nebo Focus ST... a až se jich někdo zeptá na nové auto pro rodinu, nadhodili A co třeba Leon v kombíku?. Aby se v časopisech psalo o jeho řádění na Nordschleife. SEAT má být auto pro nadšence... a těm je potřeba nabídnout něco, co si budou lepit na zeď a budou o tom povídat v hospodě. Pak se na to nabalí prodeje 1.2TSI v základu.

Design musí jít ruku v ruce s technikou. "Sportovní" auto bez odpovídajících vnitřností (vzpomeňme jako extrém třeba C4 Loeb edition, nebo Veloster) je všem k smíchu.
Avatar - woody-alien
8. 1. 2014 11:51
Re: Seat se vytáhl
Souhlasím. Myslím, že je to cesta, jak by Seat mohl dostat zákazníky i na ty "obyčejné" modely. Třeba se tatík přijde do salónu na tu Cupru jenom podívat, protože o ní četl v neděli po obědě ve SM. No a uvidí tam něco vhodnějšího (a asi i levnějšího)...Samotné zdůrazňování německých vnitřností by nepochybně k úspěchu nevedlo (viz. experiment Exeo), ovšem dostat svůj model na špičku nějaké atraktivní kategorie jako jsou třeba ty H-H, to znamená mediální haló. Srovnávačky se soupeři, Cupra vz. FoST, GTI atd., dokonce i do Autosalónu se dostane ;-) .
8. 1. 2014 12:07
Re: Seat se vytáhl
To je samozřejmě pravda. První krok je dostat člověka do salónu. Jen si nemyslím, že cesta k pěkným číslům vede přes nadšence. Seat má podle mne rezervy spíš u lidí, kteří o autech moc neví. A hlavně si myslím, že je to ta největší část trhu. Navíc si nemyslím, že problém Seatu je Leon. Nevidím zkrátka Cupru jako model, na kterém by stála budoucnost Seatu. A jako cestu k lepším zítřkům ani nevidím nadprůměrnou výbavu Cupry (viz RadisGT a nic jiného jim nezbylo).

Exeo nebylo součástí téhle snahy. Před pár lety si dělali průzkum a ukázalo se, že si řada lidí myslí, že Seat patří Fiatu (očividně to nebyli nejmladší respondenti, protože mladší generace zase nebude nic vědět o historii Seatu a Fiatu). Nedokáži to pochopit, ale je to tak. Nejsem si jistý, jestli samotný Enjoyneering tohle dokáže změnit.
8. 1. 2014 12:32
Re: Seat se vytáhl
Zase Cupra je model, ktorý môže pritiahnuť zraky "okoloidúcich" a tak sa v stánku Seatu zastavia aj ľudia, čo oňho predtým ani nezakopli. Na to Cupre, podľa mňa, chýba trochu výrazu a vyzývavosti, ako som písal vyššie. A pokiaľ budú mať aj ostatné modely čím osloviť a oslovia, tak Cupra svoju opodstatnenosť, hoci nebude sama nebude plniť kasy, uháji.
8. 1. 2014 13:19
Re: Seat se vytáhl
Právě, ve výloze podobně zaujme vybavené FR.
Avatar - Emel
8. 1. 2014 13:31
Re: Seat se vytáhl
Když se před pár lety řeklo SEAT, všichni ohrnuli nos. Pff, to jsou ti zoufalci, co se snaží vyrábět sportovní krabice od bot a minulou generaci A4? Kteří neumí udělat vnitřek auta na lepší úrovni, než mělo první Toledo?

Pokud má automobilka podobně zoufalou pověst, pak se to přenáší i na její zákazníky - jezdíš zoufalou značku, pak jsi zoufalec, který chtěl Volkswagen, ale neměl na něj.

SEAT musí získat zpět svou hrdost... a tam může být Cupra mnohem důležitější, než jak to bude vypadat v prodejních číslech.

PS: to s tím "chtěl VW, ale neměl na něj" by mohlo platit i na Škodu... ale zřejmě neplatí.
Avatar - iudex
8. 1. 2014 12:44
Re: Seat se vytáhl
Do písmena súhlasím. Cez zviditeľnenie atraktívnymi modelmi, ktoré pútajú pozornosť, sa značka dostane do širšieho povedomia a nadväzne k k záujemcom o bežné modely.
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2014 16:42
Re: Seat se vytáhl
Přesně tak :yes: Seat, jakožto stylovější odnož koncernu, jednoznačně potřebuje něco, co mu zajistí trochu té nezbytné image.
Avatar - lamal
8. 1. 2014 11:37
Re: Seat se vytáhl
Cital som /autorevue/ porovnanie Leona FR 1,8 tsi a Kia Pro_ceed GT a dost zamrzelo, ze Leon mal citelne makksiu karoseriu ako GT.... v niektorych pripadoch si to odlahcovanie vybera svoju dan, kazdopadne makksia kasna je najlepsou cestou ako pride interier k pazvukom a utrpi tlmenie vacsich nerovnosti ;-\

Docela skoda, inak Leon jazdil lepsie ako Kia aj motoricky...

S tym samosvorom to vyzera moc dobre, ktovie ci to niekto iny potvrdi s tou karoseriou
Avatar - del42sa
8. 1. 2014 12:31
Re: Seat se vytáhl
španělská Alvwa Romeo >:-[] (Ferdinandův splněný sen) >:D
Avatar - leone
8. 1. 2014 10:13
??
280 koní ano,....ale mlhovky to mít nebude ???, >:D ,...asi to zas tak moc oficiální fotografie nejsou :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
8. 1. 2014 10:16
Re: ??
asi nebude, s full LED a potřebou chladit velké brzdy na ně asi nezbylo místo ani důvod
[odkaz]
Avatar - Emel
8. 1. 2014 10:17
Re: ??
Víš jak... WRX STI je taky nemělo ;-)
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 10:35
Re: ??
ani veyron zrejme nema hmlovky a docela je to naslapane auticko nie? ;-)
Avatar - Alpinis182
8. 1. 2014 12:07
Re: ??
To je snad i dobře, protože mnoho řidičů opravdu neví jak mlhovky používat... :no:
8. 1. 2014 12:36
Re: ??
100% súhlas. Mnohí vodiči nevedia využívať svetlá vôbec, hmlovkami bežne svietia v daždi a v riedkej hmle, keď ich vôbec netreba, diódami svietia až kým sa úplne nezotmie (a pritom niektoré v protismere neskutočne oslňujú a zozadu to auto naopak na tmavom pozadí skoro nevidíš), a mnohí majú naraz zapnuté stretávačky s diódami súčasne, neviem, možno sa vtedy diódy stlmia, ale je to tiež volovina.
8. 1. 2014 13:13
Re: ??
Audi diody tlumí, když zapneš hlavní světla. Předpokládám, že to tak dělá většina. Nicméně jsou nadšenci, kteří přišli na to, jak tohle chování změnit (jsou na to nastavení). Jde nastavit svítivost a věř, že z továrny je nastavená hodně nízko a jsou lidé, kteří to s radostí strčí na 60 a více procent. Jdou třeba zapnout i zadní světla pro denní svícení a myslím i podsvícení přístrojovky (myšlenka je, že nepodsvícená přístrojovka upozorní řidiče na to, že nemá plnohodnotné osvětlení, a donutí ho světla zapnout). Tahle šíře nastavení je tam kvůli tomu, že různé státy mají různé předpisy.
Avatar - Emel
8. 1. 2014 13:38
Re: ??
Vím že třeba v Německu jsou na to hákliví, ale mně osobně svícení mlhovkama u protijedoucích aut nevadí, neoslňuje mě to... a vcelku to dává smysl, u některých aut mlhovky pomohou osvítit cestu více do stran.
Avatar - white label
8. 1. 2014 13:55
Re: ??
Jo, je to nesrovnatelné se svícením zadními mlhovkami, které vyloženě (hlavně za tmy) otravuje. Nejhorší je , že většina řidičů u nás používá zadní mlhovky spíš za tmy (v lepším případě aspoň současně za mlhy) a za hustší mlhy ve dne, kdy to má skutečně význam, je používají mnohem méně.
8. 1. 2014 21:31
Re: ??
Áno, je to tak ako píšeš. Svietenie predných hmloviek za slabého dažďa, v noci a pri slabej hmle je markantnejšie a častejšie teraz, v sychravom, prakticky ešte jesennom počasí. V noci vadí hlavne zadná, ale podobne nepríjemné sú aj brzy, hlavne večer v kolóne, na brzde mnohí stoja aj keď to netreba. Aj keď chápem, s automatikou sa to nedá, ak nechceš stále prehadzovať volič...
Avatar - Ozzman
8. 1. 2014 10:35
Paráda s malým ale
Čekal sem trochu odvážnější designový odklon třeba od verze FR. Trochu agresivnější nárazník a spoiler, nicméně i tak bych volil radši Leon cupra, než GTI :-)
Rozbalit vlákno
44
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 10:37
Re: Paráda s malým ale
ja som naopak rad ze seat nespravil nejaky gycovy bodykit ako sme tu nedavno videli u toyoty GT86, takto je to pekne, stylove sportove a pritom emocion, ziadne prehnane kridla spojlere, seat vali :yes:

mam rad decentny "tuning" a seat to zvladol v leone na vybornu :yes:
Avatar - Ozzman
8. 1. 2014 10:44
Re: Paráda s malým ale
Já jsem taky zastáncem decentního tunningu, ale přeci jen se podívej třeba sem:[odkaz]
a sem:[odkaz]
Avatar - iudex
8. 1. 2014 10:47
Re: Paráda s malým ale
Tentokrát výnimočne plne súhlasím. Leon má sám osebe dostatočne dynamický vzhľad, preto stačí pár decentných športových doplnkov a je to dokonalé. :yes:
Avatar - Ozzman
8. 1. 2014 11:24
Re: Paráda s malým ale
Jde mi spíš o to, že já bych si tuhle cupru lehce spletl s verzí FR :-) A to je přeci škoda
8. 1. 2014 12:38
Re: Paráda s malým ale
Tentoraz nesúhlasím, Cupra vyzerá naozaj dobre, ale ľahko si ju zmýliš, poprípade na prvý pohľad ani nerozoznáš, chcelo by to kúsoček viac - niečo decentné, ale výrazné. Napríklad nejakú kontrastnú lištu na spojleri alebo niečo podobné.
Avatar - Ham.
8. 1. 2014 10:43
Re: Paráda s malým ale
Naopak to vidím jakovelký plus, na cirkus Berousek tu máš jiné
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 10:44
Re: Paráda s malým ale
presne tak :yes:

ten medour vyzera priserne, je fajn ze v seate na to isli taktikou "menej je viac" :yes:

v ostrej cervenej alebo zltej bude ta cupra neprekonatelna :yes:
Avatar - Ozzman
8. 1. 2014 10:45
Re: Paráda s malým ale
Červená?!!! barbare! Cupra musí být jedine žlutá! >:-[]
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 10:49
Re: Paráda s malým ale
uz som sa doplnil ;-) :yes:
Avatar - šmoula nešika
8. 1. 2014 16:55
Re: Paráda s malým ale
Mně se na druhé generaci erka líbila moc ta zelená a la vnitřek hrášku. A je to cupra, takže se hodí i měděná... laky jsou proti golfům jasný plus. :-)
Avatar - Ozzman
8. 1. 2014 10:44
Re: Paráda s malým ale
Tohle je extrém :-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2014 10:47
Re: Paráda s malým ale
Jo, kýč jak bič.
Nicméně Ačko se mi nelíbí ani v základu, přijde mi otylé, s velkou peřinou nad předními koly, která je ještě opticky zvýrazněná maskou a oblinami a to je věc, která mi vadí. Dnešní auta musí nějakou peřinu nosit kvůli bezpečnosti, ale většina se to snaží alespoň opticky kompenzovat, třeba diskutovaný Leon to dělá velmi elegantně
[odkaz]
předek Ačka je smutný, odulý a možná pasuje k MPV, ke sportovně střiženému modelu mi nepasuje ani omylem
[odkaz]
a to že na to ještě napráskají žehlící prkno a další šílenosti je jen podtržení základních disproporcí, něco jako padesátka co se snaží vylepšit makeupem do podoby osmnáctky, nenalíčená vypadá blbě, nalíčená doslova odpudivě. Ale proti gustu.....
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2014 16:46
Re: Paráda s malým ale
+100 bodů :-)
Avatar - iudex
8. 1. 2014 10:46
Re: Paráda s malým ale
Čakal som, že tam dáš odkaz na Ceed GT a vzápätí som chcel kontrovať 45AMG, ale vidím, že nie je treba. >:-[]
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 10:54
Re: Paráda s malým ale
kia ceed gt vyzera velmi dobre [odkaz] , ja tam vidim velmi pekne podany sportovy strih, gyc vyzera inak, kolega ti to uz ukazal s tym medourom
Avatar - Emel
8. 1. 2014 10:56
Re: Paráda s malým ale
Ty 4 světýlka jsou děs... ale jinak ok, proč ne.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 10:58
Re: Paráda s malým ale
pridam dalsieho spotvoreneho medoura [odkaz]

tie 4 kocky ladu su praveze jednoznacnym poznavacim znakom GT verzie ceedu uz z dialky, nazivo to vyzeraa uzasne, ku gycu to ma fakt daleko
Avatar - Emel
8. 1. 2014 11:08
Re: Paráda s malým ale
Kdyby tam dali Santu na jednu stranu a 4 soby na druhou, bylo by to taky jednoznačné poznávací znamení. U těch LED je prostě méně někdy více... i Peugeot u 508 Hybrid se nechal unést...
8. 1. 2014 11:21
Re: Paráda s malým ale
Tvůj problém je, že nepoznáš kýč. Kýč poznáš tak, že vzhled není v souladu s obsahem. MB A 45 AMG je s přehledem nejlepším HH a designové prvky jsou funkční. Naproti tomu sportovní design u KIA je bez obsahu. Dá se tedy říct, že jde o kýč.
Avatar - Ozzman
8. 1. 2014 11:32
Re: Paráda s malým ale
Ono to jde i bez těch nadbytečných deisgnových prvků :).... třeba takhle [odkaz]
8. 1. 2014 11:36
Re: Paráda s malým ale
To auto z odkazu je o level níž. Zkus mi napsat, jaké designové prvky jsou u toho áčka navíc. A jde skutečně jen o designové prvky?
Avatar - Emel
8. 1. 2014 11:42
Re: Paráda s malým ale
Ta pravá divočina je až Edition 1 s těmi pseudokarbonovými polepy na zrcátkách atd...
Avatar - Ozzman
8. 1. 2014 11:44
Re: Paráda s malým ale
No však tu sem komentoval, tu sem dával Topper ne?
Avatar - Ozzman
8. 1. 2014 11:43
Re: Paráda s malým ale
Spoiler mi asi vadí nejvcíe :-) nelíbí se mi. Já netvrdím, že Audi je lepší jízdně, ani nepochybuji u výkonech MB A, ale srovnáváme vzhled ostrých verzí HH ne? :-) A proto to u Audi jde i bez výstřelků a s hezkým dynamickým vzhledem ;-)
8. 1. 2014 11:48
Re: Paráda s malým ale
Ten spoiler je funkční prvek, nejde o design. A 45 AMG je výkonově oproti A3 někde jinde a na jeho vzhledu to prostě musí být znát. Pokud by takhle vypadalo nějaké normální áčko, tak by to byl samozřejmě kýč.
8. 1. 2014 12:07
Re: Paráda s malým ale
A co kontext značky ?
8. 1. 2014 13:21
Re: Paráda s malým ale
V odkazu není A3. ;-)
Avatar - white label
8. 1. 2014 13:45
Re: Paráda s malým ale
Na tom odkazu je RS3, a přesto, že jde už o minulou generaci, A45 AMG proti ní rozhodně není výkonově "někde jinde". Ale i kdyby byla, samotný výkon rozhodně není to, co dělá hh "s přehledem nejlepším hh". Nejvýkonnější a nejlepší mohou být dvě hodně různé věci.
8. 1. 2014 13:56
Re: Paráda s malým ale
To je ta teorie. Čím větší číslíčko tím lepší. Třeba by pogo chtěl 50cm, aby byl prostě největší borec a pak by zjistil, že si ani nevrzne. >:D
Avatar - white label
8. 1. 2014 14:04
Re: Paráda s malým ale
>:-[] Asi tak nějak, docela trefné přirovnání... ;-)
Avatar - white label
8. 1. 2014 12:43
Re: Paráda s malým ale
MB A 45 AMG edition one (viz odkaz na foto v diskusi), že je s přehledem! nejlepší HH a jeho designové prvky jsou funkční? Větší hloupost (v souvislosti s auty) jsem tu snad letos ještě nečetl... ;-)
8. 1. 2014 13:03
Re: Paráda s malým ale
Napadá tě nějaké konkurence?
8. 1. 2014 14:00
Re: Paráda s malým ale
Od Swiftu Sport přes Caterham, 370Z, S3 (RS3), M135 po STi. Vzhledem k tomu, co zde (na webu) píšeš ale myslím, že toto píšu uplně zbytečně.
Avatar - white label
8. 1. 2014 14:08
Re: Paráda s malým ale
A tebe snad ne??? Pokud tebe ne, tak je další debata na téma hh zbytečná, s přehledem nejlepší hh by měl být mnohem víc o pocitech, než o číslech.
Avatar - Emel
8. 1. 2014 15:16
Re: Paráda s malým ale
Kdybych si měl vybrat HotHatch... s důrazem na to "Hot"... asi bych vzal 135i.
Avatar - white label
8. 1. 2014 16:26
Re: Paráda s malým ale
Určitě je M135i lepší volba, než A45 AMG, které mě jízdně zklamalo... a nejen mě, výkon, nebo absolutní rychlost, není vše...
Avatar - Leg
8. 1. 2014 10:59
Re: Paráda s malým ale
... človek odprace ľavý pruh s tým, že sa blíži nejaké Porsche Turbo a okolo presviští ... KIA :-)
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 11:06
Re: Paráda s malým ale
no ono rychle vozy jazdia vacsinou len v lavom pruhu ;-) [odkaz] ;-)
Avatar - Ozzman
8. 1. 2014 11:21
Re: Paráda s malým ale
No zrovna ten ceed ( ať už se mi původní auto líbí či ne) má odlišenou GT verzi celkem podařeně.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 11:34
Re: Paráda s malým ale
:yes: ;-) suhlas, podareny bodykit
Avatar - woody-alien
8. 1. 2014 10:47
Re: Paráda s malým ale
Taky si myslím. Myslím, že dost lidem vyhoví nenápadné žihadýlko, překvapení v kabátě, kterej neřve do světa. Aero packet na GT-86 budiž nám mementem. ;-)
Avatar - Dinar
8. 1. 2014 10:51
Re: Paráda s malým ale
Evropská premie... Mercedes... svět se v prd.el obrací. :'-(
Avatar - Leg
8. 1. 2014 10:56
Re: Paráda s malým ale
Za mňa tiež je to takto OK, navyše pravdepodobne môžme očakávať Cupru R
Avatar - Ozzman
8. 1. 2014 11:22
Re: Paráda s malým ale
Jo, no vidiš, já sem uplně zapoměl na Cupru R, tak potom je vše ok :-)
8. 1. 2014 10:57
a komu tím prospějete:)
280 koní a budu s tím machrovat kde, po václaváku nebo snad horní dolní tam jak jsou dobrý šikany kemo :-) když jsem byl mladší tak mě tyhle auta braly, ale ted když vidím v koloně na magistrále poskakovat focus rs je to docela vtipný, na okruh nebo amatérský závody ok, hen na těch 18 palcích to bude dobrý dřevo, jinak použitá technika :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 11:05
Re: a komu tím prospějete:)
na realne ale aj sportove pouzitie by zrejme bohate stacila aj 1,8TSI so 180konmi ktora v pruznosti poraza aj ceed GT ale znacky sa zvyknu nahanat dnes vo vykonoch a sportova cupra ma uz u seatu istu tradiciu, je to pre seat nieco ako M model pre baworaky alebo RS u audiny , proste ukazka sily techniky prestize a rychlosti, v praxi samozrejme taketo auto asi malokto potrebuje a vyuzije ale zivot je aj vdaka takymto silnym autam urcite zaujimavejsi :yes:
Avatar - iudex
8. 1. 2014 11:08
Re: a komu tím prospějete:)
Ty si ako moja kolegyňa, ktorá sa pýtala, načo mi je hotheč s 200 či 300 koňmi, keď je aj tak maximálka 90-130 kmh. Jej ako žene to prepáčim, ale čo robíš s takýmto prístupom na portáli o autách Ty? ;-)
8. 1. 2014 11:56
Re: a komu tím prospějete:)
Tohle říkala moje mamka dokud jezdila stokoňovým Scénicem. Pár let zpátky přibylo pod kapotu nějakých 160 koní a ona obrátila o 180 stupňů (je to bezpečný, nežere to o tolik víc, nemusím tolik řadit...). Sice furt jezdí 130-150, ale na nájezdech na dálnici je spolehlivě nejrychlejší >:D
Myslím, že u kolegyně i kohokoli jiného by to dopadlo stejně. :-)
8. 1. 2014 13:18
Re: a komu tím prospějete:)
abys mi rozuměl, 280 koní je v pořádku, ale v nějaké limuzíně, ne v tomhle lízátku :-)
Avatar - PERNO
8. 1. 2014 11:10
Re: a komu tím prospějete:)
dostatočná výkonová rezerva pri bežnom predbiehaní, radosť zo zvuku motora, z jazdy, vzhlad, šmrnc, netuctovosť, jazdné vlastnosti ... ja keby som videl neaké nadupané benzínové auto v kolóne tak by som sa akurát tešil kedy tá kolóna skončí a vodič na to pekne "dupne" :P
Avatar - Enthusiastic.driver
8. 1. 2014 11:24
Re: a komu tím prospějete:)
Ano, s DSG, DCC a na 18" kolech, která má dneska kde co, to bude nekompromisní kostitřas jen pro nejdrsnější hochy >:D
8. 1. 2014 16:47
Re: a komu tím prospějete:)
Zajímavé dopředné hodnocení někoho, kdo v tom nikdy nejel a nepojede... Nehodnoť prosím něco, o čem nemáš páru. Rozum do hrsti, příteli...
Avatar - white label
8. 1. 2014 20:50
Re: a komu tím prospějete:)
To byla ironická (viz smajlík na závěr) reakce na příspěvek nicku "4bytelnýkola". Takže, příště rozum do hrsti, příteli... ;-)
Avatar - woody-alien
8. 1. 2014 21:21
Re: a komu tím prospějete:)
Hlavně 4bytelný kola by se měl projet alespoň v blízkém příbuzném - GTI 7, aby nepředjímal tvrdost na 18" kolech, obzvlášť s DCC. Byl by nejspíš nadmíru překvapen jak civilní auto to může být. Pokud chceš.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2014 11:19
Hm
No a k čemu to, když vypadá nudněji, než Golf? Kde je ta všemi tolik opěvovaná dynamičnost a krása?
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
8. 1. 2014 11:21
Re: Hm
Je tady přímo před tebou...
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2014 12:51
Re: Hm
Na to asi nemám správné VWoko. Další koncernová nuda, navíc zlomená v pase těmi příšernými prolisy.
8. 1. 2014 11:43
Re: Hm
Tiez nechapem zmysle takto koncipovaneho Leona ala Golf, ale uz minule mi tu bolo vytknute, ze to nie je Golf a vobec sa na Golf nepodoba. Tak ako nechapem naco je im rovnake Tolego ako Rapid. To nemaju vlasne napady?
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 11:47
Re: Hm
mozno to bude zniet zvlastne ale prvy leon na podvozku golfu IV mi vtedajsi golfik IV pripominal svojim interierom exterierom aj celkovym akymsi "decentnym" vzhladom ovela viac ako dnesny leon ked si ho postavim vedla dnesneho golfa, pri dnesnom leone uz citit emocie ake z leona I nevyzarovali, tam do bol doslova golfik s nalepokou seat ale dnes uz citit u leona isty odklon k emociam a to sa mi paci :yes:
8. 1. 2014 11:53
Re: Hm
Teraz je z neho ostrohranaty german - chladne nemecke auto, co ale asi ludom vyhovuje viac, nez horuci juzansky zemiak (MPV) v minulosti
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 12:15
Re: Hm
naopak, ja v tom vidim emocie a juzansky styl [odkaz] , mne sa leon paci prave ze je aky je, tie hrany mu seknu

palubku ma dokonca krajsiu ako golf, bez vahania by som siel do leonu ak by mi niekto ponukol koncernove auto nizsej strednej triedy
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2014 12:52
Re: Hm
Nápady by možná měli, ale nemají prachy. Toledo je podobný přístup jako Exeo - za málo peněz velký přínos pro koncern.
8. 1. 2014 13:05
Re: Hm
Nevím, jaká byla myšlenka za Exeem. V mých očích to byl takový pokus, jestli dokáže Seat prodat auto střední třídy. Je otázka, jestli zrovna A4 byla dobrým základem. Rozhodně levnější, než vyvíjet auto speciálně pro Seat.
Avatar - white label
8. 1. 2014 13:29
Re: Hm
Určitě nebyla dobrým základem, problém byl hlavně v tom, že žádná mainstreamová značka tady nemůže ve střední třídě výrazněji uspět s modelem, který je prostorově pouze na úrovni střední prémie...
8. 1. 2014 15:15
Re: Hm
Není to zrovna ideální volba. Když zrovna linka na Passat nebyla k dispozici. ;-) Ale něco prodali (v Německu se mu snad celkem dařilo).
8. 1. 2014 16:51
Re: Hm
Vlastní nápady? Leon není vlastním nápadem? Ale kdeže to psali? ... Tak přirovnat Leona ke Golfu, že se jedná o dvojče stejně jako Toledo s Rapidem... . To vlastně ani nemusím komentovat >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
8. 1. 2014 12:20
Re: Hm
no vidíš, a na mě jazykový designLeonu třeba účinkuje. Vidím v něm mnohem ostřejší a dynamičtější linky, než u Golfu.
8. 1. 2014 12:42
Re: Hm
Pekné to je, ale vedľa vlastných súkmeňovcov nenápadná šedá myš.
8. 1. 2014 11:45
...
"Seat však novou Cupru vybavil samosvorným diferenciálem s mírou sevření až 1.600 N.m, který je schopen poslat až 100% točivého momentu na jedno kolo." >:D

100 % točivýho momentu na jedno kolo umí poslat kterýkoli diferenciál.
Zároveň, odkdy se "svornost" diferenciálu vyjadřuje v Nm? Jakkoli to může být pravda, je to informace k hounu.
100 % se píšou s mezerou, 100% znamená "stoprocentní".

Auto krásný.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Kolouš
8. 1. 2014 11:58
Re: ...
Jooo, obcas pisi ptakoviny.
Clovek by od portalu venujicimu se automobilum cekal nejakou alespon zakladni znalost techniky, ale pojem "samosvorny diferencial" jasne ukazuje, ze to nebude az tak zhave...

Kdyz uz, tak diferencial s omezenou svornosti. SAMOsvor je ptakovina pouzivana lidimi co o technice vi vetsinou prd. Ve valne vetsine oblekaji cepice s rovnym ksiltem a z tech. udaju jim je blizsi cislo udavajici celkovy vykon audioaparatury...
;-\
8. 1. 2014 12:12
Re: ...
Opravdu nechápu, proč to tam píšou - zaprvý je to informace nejspíš bez jakýhokoli přemýšlení opsaná z tiskový zprávy a zadruhý je úplně k ničemu. Navíc jim musí být jasný, že se v tom někdo začne vrtat :-)

Tak jen doplnění - svornost difu znamená, kolik procent točivého momentu přenášeného kolem s nižší adhezí dokáže přenést kolo s adhezí vyšší. Takže ve chvíli, kdy budu jedním kolem na ledě, stejně nepojedu nikam (tedy pokud to elektronika nerozpozná a prokluzující kolo natvrdo nezabrzdí).
Avatar - Enthusiastic.driver
8. 1. 2014 12:30
Re: ...
S tím samosvorem bych to tak nehrotil. SAMOsvor je prostě vžité (jakkoli nepsrávné) označení, které používá i mnoho znalých lidí zkrátka proto, že to už je vžité.
Avatar - šmoula nešika
8. 1. 2014 17:12
Re: ...
Ano, i turbo samo o sobě není úplně na stopro správně. Vedle turbíny zde totiž hlavní efekt dělá dmychadlo.
Avatar - Ham.
8. 1. 2014 12:18
Re: ...
No opsali to z tiskové zprávy, někdy by to chtělo aby redaktor víc přemýšlel a méně opisoval slinty z PR oddělení.
The new front-axle differential lock significantly improves the traction and handling of this front-wheel drive car. The system uses a multi-plate package that is hydraulically actuated and electronically controlled. The maximum locking force is 1,600 Newton metres and, in extreme cases, 100 percent of the drive can be sent to one wheel. The differential lock is integrated into all the handling systems like ESP and EDS. It improves not only the traction, but also eliminates torque steer. Furthermore, its sensitive control has no negative impact on steering feel.
8. 1. 2014 14:02
Re: ...
:yes: V článku to vypadá na klasický samosvor a ejhle, aktivní, elektronicky řízení.
Avatar - white label
8. 1. 2014 14:06
Re: ...
Jj, taky jsem se při prvním čtení lekl, že by tam dali klasický "samosvor".
8. 1. 2014 15:29
Re: ...
Má první myšlenka také byla, co to tam vlastně strčili.
8. 1. 2014 12:33
Re: ...
Vyjadřuje s v Nm u aktivních diferenciálů postavených okolo (více)lamelové spojky. Třeba Audi udává u sportovního diferenciálu myslím 1800 Nm jako maximální rozdíl mezi pravým a levým kolem. Jestli vůbec sto procent zvládne, záleží na tom, jak je postavený. Třeba ten zmíněný Audi umí smyslím 85:15 až 15:85. Obě kola jsou fyzicky spojená s diferenciálem a uvnitř je to v podstatě otevřený diferenciál.

Jinak Torseny jsou na tom podobně. Pracují s TBR. Proto mají problém s koly ve vzduchu.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 12:24
5,7s
tak to uz hej ,ked si pomyslim ze za 5,7s zrychluje aston martin DB7 z r 1996 [odkaz] ( za 5 melonov ) a dnes sa mu vyrovna seat leon ;-) ..... no jo, doba sa nam zrychluje, auta su coraz silnejsie uz aj tie bezne, sranda ako sa to posuva, pred 15 rokmi by takyto dnesny leon potrapil aj carreru ci astony.

pamatam na casy ked sa hovorilo ze vsetko v zrychleni co je pod 10s je sportove auto, podla tejto teorie je to dnes na cestach samy sportiak :-) , ale nie no .... predpokladam ze ta hranica sa posunula dnes kdesi pod 8s
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2014 12:54
Re: 5,7s
Tyhle chytré kecy miluju, fakt... Před patnácti lety by tenhle Leon nestál pár set tisíc, ale pár miliónů.
8. 1. 2014 13:34
Re: 5,7s
Před patnácti lety sis mohl koupit třeba Fiata Coupé nebo Deltu Turbo (podvozkově apod. je to Tipo), nabízející podobné výkony a do značné míry i techniku...
A rozhodně nestály miliony.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 13:43
Re: 5,7s
fiat coupe od pininfarini so 165KW motorom bolo velmi pekne auto to je pravda, dodnes vyzera uzasne , par fiatov coupe sem tam este stretnem na cestach a je mi smutno ked si predstavim ze tato nadhera nema nastupcov a buducnost fiatu je v nejakom skatulkovitom dizajne ... 500-ky :-( , podobne aj barchetta, bol to kedysi krasny konkurent mazdy MX5ky a dnes? ach jaj kam ta nasa automobilova europa speje, dobre a zaujimave auta miznu a nezmyselne auta ako GLA CLA vznikaju, a najhorsie na tom je to ze zda sa ze lepsie to uz nebude a casy dobrych auticiek su davno prec
Avatar - Ji/Ri
8. 1. 2014 17:28
Re: 5,7s
...to jsou pindy, co? >:D
Avatar - white label
8. 1. 2014 20:55
Re: 5,7s
Mě by zatím bohatě stačilo vidět ty jeho: "kvalitne hodinky a svajciarsky nozik", no a hlavně tu jeho "peknu zensku"..., škoda, že už je po Silvestru, mohla být pr.dell. >:-[] ;-)
9. 1. 2014 08:13
Re: 5,7s
Přemýšlím nad tím od té doby, co to napsal a dělá mi velký problém, přemýšlet nad tím seriózně. >:D >:D
Avatar - white label
9. 1. 2014 11:03
Re: 5,7s
Neboj, určitě v tom podobně nejsi sám... >:-[]
8. 1. 2014 13:02
Re: 5,7s
Co si pamatuji, pomyslnou hranicí bývalo 6 vteřin.
8. 1. 2014 13:22
Re: 5,7s
dneska bych dal tak kolem 4-4,5 :-)
8. 1. 2014 15:18
Re: 5,7s
Ano, viděl bych to podobně. Tedy pět vteřin s tím, že se posouváme ke čtyřem (pod 4,5 bych ale neřekl).
Avatar - Emel
8. 1. 2014 15:21
Re: 5,7s
Nemyslím že sportovnost se poměřuje časem 0-100... Toyobaru má svých 7.6... a stejně je to pro mě sportovnější auto než nějaká Cupra.
8. 1. 2014 15:24
Re: 5,7s
Bylo to spíš měřítko pro rychlost, než pro sportovnost. Prostě pod 6 vteřin to bylo "properly quick". Dnes žijeme v době, kdy i dvoutunový kombík pokoří 4 vteřiny. A 6 vteřin je pořád rychlé. Jen jde vývoj dál a výkony supersportů dob nedávných budou dostupnější a dostupnější. Když to tak vezmu, tak jsou to dnes možná 3 vteřiny a ne 5. :-)
Avatar - Emel
8. 1. 2014 15:26
Re: 5,7s
Pak ok, s tím nemám problém. 0-100 jako orientační ukazatel dynamiky funguje docela dobře... 4s, 6s, 8s, 10s... zhruba víš, co čekat.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 13:46
Re: 5,7s
kedysi som v panskom magazine cital ze kazdy "spravny chlap" chce peknu zensku, kvalitne hodinky, svajciarsky nozik a rychôe auto ktore zrychli aspon pod 5s na stovku , kua uz len to auto mi chyba

ja by som bral corvettu stingray ;-) , ta to da dokonca pod 4s, takze mam rezervu na dalsich 10 rokov >:D :yes: keby sa sprisnili kriteria panskeho magazinu >:D , no dobre posrandovali sme , to bolo na odlahcenie :yes: ;-) :yes:

ale mas pravdu, spickove sportiaky mali tu hranicu okolo 5-6s , ovsem nie je sportove auto ako sportove, je rozdiel sportovy golf gti a ferrari enzo
Avatar - Ji/Ri
8. 1. 2014 17:29
Re: 5,7s
....zkus místo pánského magazínu třeba pánský klub.... Bar Modrá ústřice by mohl pro začátek stačit....
>:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
8. 1. 2014 15:23
Re: 5,7s
já jsem teda o takové pomyslné hranici nikdy nic neslyšel... ba jsem ani nepostřeh, že bych na ni pomyslel :-)
8. 1. 2014 17:25
Dovršení řady
Inu, Seat Cuprou dovršil nabídku Leona. Možná ještě "přiletí" Cupra R, možná ne. Každopádně je Leon dnes nejzajímavějším kusem v nabídce španělského výrobce, ať s Cuprou či bez ní. Nejen nedávno představeným kombíkem, ale i touto Cuprou (jako spíše takovou atrakcí) si Leon neustále říká o pozornost zákazníků. Bude velice zajímavé sledovat kam se tento model za tento rok vyšvihne. Zaujme ještě více zákazníků? Bude je ubírat z řad zákazníků Golfu či Octavie? To mě bude zajímat.
Ale zpátky ke Cupře. Vnějšek solidní - jsem zastáncem spíše konzervativního přístupu a s Cuprou to španěl nepřehnal. Díky bohu. Jde o decentní připomenutí tradice tohoto modelu. Ovšem interiér, alespoň z prvních fotografií mne lehce dostal do rozpaků. Ta světle šedá (či co to je) linka na sedadlech a dveřích se objevila už u Ibizy [odkaz] a já podléhal modlidbám ať to do "dospělácké" CUPRy nedávaj... a sakra dali. Celkově to dle mého názoru interiér sráží. Také mi vadí volant a panel přístrojovky - proč tolik černočerné? Bílé prošívání ok, ale můj názor je, že FR má interiér o dost esteticky vyvedenější:
CUPRA [odkaz]
FR [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Deathstar
8. 1. 2014 19:04
280
Výkon je opravdu štědrý,myslím,že je to už hodně na hranici toho co snese hot hatch na předku..Samosvor to asi nějak ukrotí(i když u Astry OPC to nezvládá,ale ta má 400Nm..),myslím,že kdyby tam bylo 260 koní,bylo by to možná lepší na řízení a běžný cílový uživatel Cupry by to stejně nepoznal ..Ještě,že má na předokolku ne tolik extrémních 350Nm
Rozbalit vlákno
7
Avatar - white label
8. 1. 2014 20:45
Re: 280
Ale tohle není obyčejný/klasický "samosvor", jako v A OPC apod., viz G7 GTI Performance.
Avatar - Deathstar
8. 1. 2014 23:05
Re: 280
Golf GTI Performance je slabší a má mechanický samosvor VAQ,a Astra OPC má lamelový mechanický samosvor,který se zavírá ještě agresivněji,plus má speciální přední nápravu...Astra OPC i přesto tahá za volant a je výrazně nedotáčivá..
Nemám tedy důvod pochybovat o tom,že Leon s diferákem ze slabšího Golfa ale s výkonem silné Astry se bude škubat..
Avatar - Ham.
9. 1. 2014 00:09
Re: 280
Vlastní diferenciál v Astře a v Golfu se v principu neliší. V obou případech je to lamelový samosvorný diferenciál, rozdíl je ten, že v Golfu je jeho svornost (tedy přítlak jednotlivých lamel) plynule řízená pomocí elektroniky, proto se mu také někdy říká aktivní nebo elektronicky řízený. Za normálních okolností se chová jako běžný otevřený diferenciál a jeho schopnosti se projevují pouze v extrému při prokluzu. Čím více mají jednotlivá poháněná kola tendenci prokluzovat, tím více řídicí jednotka zvyšuje svornost lamel. Rozdíl mezi Golfem GTI Perf. a Leonem nebude v jízdním projevu nijak zásadní (stejný točivý moment motoru, vyšší výkon v horním spektru otáček, navíc reálný výkon těch motorů se nebude moc lišit, 220hp verze toho motoru má na brzdě kolem 240hp, 230hp verze má kolem 250hp, počítám, že ta 280hp verze bude mít plus mínus deklarovaných 280hp a tedy rozdíl 30hp-40hp není žádná velká darda), takže nevidím žádný důvod aby v Leonu něco škubalo když v GTI neškube..
[odkaz]
Avatar - white label
9. 1. 2014 02:03
Re: 280
U GTI perform. je také využívána vícelamelová spojka, ale systém by měl být (jako celek) ještě sofistikovanější, a to i přesto, že i u OPC lze mluvit o "adaptivním samosvoru", jehož maximum svorného efektu je 50%, zatímco systém v GTI performance dokáže přenést točivý moment z kola s menší přilnavostí na kolo s přilnavostí větší v rozmezí 0 až 100%. Systém v OPC reaguje na prokluz jednotlivých kol a svorný efekt závisí na úhlu, kterým jsou lamely tlačeny k sobě. Tento úhel také určuje, jaký tlak je vyvíjený na lamelovou spojku v závislosti na točivém momentu. Po uvolnění plynového pedálu se lamely oddělí, aby mohl (i na předních kolech) fungovat systém ABS.
Kontrolní modul systému v GTI Perf. kalkuluje (kromě rozdílu rychlosti otáčení předních kol) také se samotnou rychlostí vozu, momentem stáčení a příčným zrychlením. Jakmile je "diagnostikován" prokluz některého kola, dochází k postupnému (elektrohydraulicky řízenému) spínání lamel s možností proměnlivého stupně svornosti.
Avatar - iudex
9. 1. 2014 08:37
Re: 280
Z technického hľadiska Ti to už vysvetlili hoši nado mnou, ja z praktického hľadiska dodám, že GTI Performance nemá ani náznak torque-steeru, ten e-dif je natoľko efektívny, že žiadne trhanie volantu z rúk sa nekoná. Tvrdím, že GTI by zniesol 50 koní navyše a na riadení by sa to prejavilo len minimálne. Na rozdiel od takého Focusa ST, ktoré má síce o 20 koní viac (čo nie je nijak extra rozdiel), ale bez samosvoru doslova vytrháva volant z ruky a to nielen pod plynom v zákrute, ale aj pod plným plynom rovno. Takže to nie je o absolútnom výkone, ale o použitej technike a jej naladení a zo skúsenosti s GTI perf. verím, že ani silnejšia Cupra s touto technikou nebude trhať volant z rúk.
9. 1. 2014 12:38
Re: 280
V první řadě, pointou diferenciálu se zvýšenou svorností je zlepšení přenosu síly, ne zpříjemnění řízení. Pokud zdrojem problémů není otevřený diferenciál, tak by LSD situaci zlepšit neměl. Naopak ji může zhoršit. Samozřejmě, když máš elektronicky řízený systém, můžeš se snažit problém vyřešit na úrovni diferenciálu místo na úrovni posilovače řízení (nebo mohou spolupracovat).
8. 1. 2014 22:43
Re: 280
Diferenciál je za převodovkou, takže není moc relevantní, kolik je na klice.