Z tvaru by se dalo soudit, že display bude za příplatek. I když ani Aventador nemá obyčejný obdélník. A na palubní desce nějak nevidím místo pro vysouvací display.
Líbí se mi, že se snaží vymyslet něco nového, a tohle by mohlo po stránce použitelnosti i docela fungovat. Uvidíme, každopádně se mi to jako koncept líbí.
Tiež nie som veľkým fanúšikom "telky" za volantom, ale takto sa ten displej aspoň využije a umožní vytvoriť stredovú časť prístrojovky bez displeja. Na druhej strane, požiadať spolujazdca o zadanie adresy, prípadne zvolenie obľúbenej stanice či skladby už bude trošku tricky. Vcelku ma zaujalo vyjadrenie o obmedzovaní počtu tlačítiek okolo MMI - BMW svoj pôvodný iDrive uviedlo s jedným tlačidlom a toto minimalistické riešenie sa nestretlo s veľkým pochopením, takže boli nútení okolo pár tlačidiel rozosiať.
Inak, tá prístrojovka ako celok vyzerá bohovsky, napriek tomu kombinácia analogových prístrojov, zasúvacieho displeja uprostred a ovládacieho tlačidla na štýl MMI (ako napr. u A3) ostáva pre mňa ideálom
Audi má více tlačítek než BMW. Takhle z letmého pohledu to vypadá, že zredukují funkční tlačítka ze čtyř (dvě vlevo, dvě vpravo) na dvě (jedno vlevo, druhé vpravo). Navigační vypadají stejně jako v A3.
Jasne, narážal som hlavne na vetu "v budoucnosti má být omezen počet tlačítek rozmístěných okolo hlavního ovladače", takže ich bude pravdepodobne ešte menej a zastaví sa to asi na nejakom rozumnom počte, to je pravda.
Okolo ovladače jsou právě ty funkční (tak jim tedy říkám já). Odpovídají čtyřem rohům displaye, kde je uvedené, co dělají (ala starší mobilní telefony). Věřím, že to někoho může mást. Podle mne se autor nesnažil říct, že dojde k další redukci oproti tomuto interiéru (dvě), ale oproti stávajícímu stavu (čtyři).
Nejen z důvodu zadávání adresy v navi spolujezdcem, ale také pro nastavování x dalších hodnot přes mmi, které se zobrazují na displeji a nesouvisí přímo z řízením, např. klima sedadel apod., nebo jen obyč. zobrazení času, by měl zůstat centrální displej. tohle mezibudíkové řešení mi moc smysl nedává. Chápu projekci navi do HUD, to je prima věc, ale vytěsňovat budíky kvůli navi a rušit centrál displej se mi moc nezdá.
Já ti nevím. Obzvláště s HUD si myslím, že by to mohlo fungovat. Ano, spolujezdec přijde o display. Otázka je, které umístění displaye je pro řidiče lepší - uprostřed, nebo na místě tradiční kapličky. Ty malé budíky bych zrušil asi úplně (předpokládám, že normálně jsou vykreslené větší a tady jen uhýbají mapě, aby z ní bylo více vidět).
sedadla budes nastavovat na vyduchoch na stranach....je tam displej a ikonka sedadiel.... kazdopadne ked uz nie stredovy displej,tak nejaky mensi info displej mohol byt pred spolujazdcom...
Původně jsem si nevšiml ani toho tlačítka, to je chytré, ale stejně si taky myslím, že je to jen tlačítko pro vyhřívání a ne displej, bylo by trochu komplikované ho tam umístit.
Existovala počítačová klávesnice, kde byl OLED v každé klávese - takže si program mohl změnit symboly na klávesnici. Jako problém bych tu spíš viděl cenu. V tlačítku pro vyhřívání bych tedy čekal jen diody, ale v těch prostředních, kde se nastavuje teplota klimatizace, bude display. Z technického hlediska to není problém.
Jak chceš nastavovat něco přes MMI na malém displayi? Tedy ne, že by to nešlo. Ale nebylo by to zrovna pohodlné. Vem si třeba zadávání adresy do navigace, což dnes pro tebe může spolujezdec udělat. O to podle mne Dinarovi šlo.
Ovládání audio, navi, distribuce tepla/ klima v sedačkách, to by mělo být spolujezdci přístupné a bez displeje neřešitelné. Mně se ten iterier TT moc líbí, minimalismus mám rád, tohle navíc docela evokuje vnitřky sportkár ze šedesátých let, takže u sport auta by se dal ten příklon k řidiči (co do ovládání mmi) akceptovat, ale jako standard bych takové řešení rozhodně nevítal.
Jde mi o to "malý". Co uděláš na malém displayi? Leda to audio. Nebo klimatizaci. Ale tu možná nějak vyřešenou mají.
Nepřijde mi to tak hrozné, protože většinu času jezdím sám. Ale je pravda, že má spolujezdec smůlu a jen těžko ti pomůže. Na druhou stranu mám pocit, že display nestrkají doprostřed, aby ti mohl spolujezdec dělat navigátora. Pro spolujezdce je tam maximálně pro sledování televize/ filmů. Nebo pro hraní si s audiem.
Souhlasím s tím, že v TT je to celkem akceptovatelné. A asi něco podobného uvidíme v R8. Nečekám, že se to rozšíří i do běžných řad. Možná se pletu. Co by se mělo rozšířit, jsou dvě tlačítka místo čtyř okolo otočného ovladače (spekuloval jsem o tom v jiném příspěvku a opravdu by to tak mělo být).
Uvidíme, jak to bude fungovat v praxi. Možná to bude pro řidiče pohodlnější a bude snazší si to obstarat sám.
aj ked ten navi-rezim sa mi zda trosku neprehladny - mapa na celu palubku bude trosku miast pri jazde, mohli to sustredit do klasickeho obdlznika typu 16:9 medzi tacho a otackomer...
U tej Alfy to ešte vyzeralo dosť dobre, ale jak sa teraz s tými podivnými kruhovými mriežkami rozbehli u Mercedesu a ako vidím, dych naberajú aj v Audi....
Spod volantu kruhy miznú, miesto nich je placka, a všade naokolo na palubke vyskakujú ako pľuzgiere. Sorry, nechcem uraziť ani Audi, ani fanúšikov, ale toto vyzerá ako čínska hračka...
Ak v MPV preferujem prístrojový štít v strede a kľudne ako displej, tak v poriadnom športiaku majú byť sakra budíky...
Ja mám súčasnú A6ku a myslím si že prehladnejšie a lepšie dotiahnutie palubnej dosky už byť nemôže. hovorím jednak o prehladnosti, variabilite, velkosti displayov. tak isto aj terajsie MMI TOUCH, proste všetko je intuitivne, tak ako má byť a navyše mám krásne "ručičkové" budíky pred očami :-)
Poslední inkarnace BMW i-drive s touchpadem v kombinaci s HUD a budíky ve verzi "displej s rozšířenými možnostmi zobrazení", tj. analog budíky ve spodní části s displeji (hudba, navi šipky) je dle mého lepší.
Navi displej na ideálním místě větší než u audi, s hezčí grafikou, ovládání i drive je intuitivnější. ;-)
Tak všetko je vec názoru, ale je to tak. Ja mám tiež rád klasické budíky a medzi nimi display kde si nastavíš čo chceš. Navyše u tých stredových displayov či už BMW alebo MB (tu su katastrofa podla mna) mi vadí to, že sa nedaju schovať, ako pri Audi :-) Za tmy nepotrebujem aby tam ten display bol, keďže všetky informácie možem mat medzi budíkmi :-) Navyse Audi mi pripadá intuitivnejsie. Ale ako som písal, vec názoru :-)
Nic proti audi v tomto směru, je to jak říkáš otázka osobních preferencí vč. toho schovávání displeje, pro mně je v tomto směru lídrem bmw, jakkoliv mmi mu šlape na paty a poslední generace commandu je také na výši. Problém jsou ty budíky, v příštích generacích libovolného auta D3 bude displej standardem, obávám se, takže užívej krásných analogů A6. ;-)
Já se domnívám, že určitě! Jsem jeden z těch, co zatím nedá na klasické budíky. Na druhou stranu, kdyby nebylo průkopníků, byly by jsme pořát... "sto let za opicema". Není to tak dávno, co si lidé nemohli zvyknout na mobilní telefony, pak se zatracovaly smartphony bez klávesnice atd. atd... Vše je dle mě jen o zvyku. Lidi stárnou a čím více stárnou, tím hůře si zvykají na nové věci... Audi udělalo krok vpřed a jsem přesvědčený, že za 15 let si tady diskutéři budou klepat na čelo, že ještě "dnes" může někdo přivést na trh auto s klasickýma budíkama...
konečně tu navi narvali tam kam patří, místo obscénně velkých budíků s otáčkoměrem, případně ukazatelem rychlosti a je to i konec těch nechutných tabletů, jednoznačně :yes::yes::yes:
myslim si ze z hlediska bezpecnosti provozu je to totalni blbost. K cemu můžete potrebovat tak barevnou a detailni navigaci? Abyste na ni cumeli a nedavali pozor na cestu?
A co když se bude chtit podivat spolujezdec na mapu nebo preponout stanici na radii?
A navíc ten kulaty retro design... kdyby ho udelali alespoň trosku nenapadny, ale všichni od jaguára, přes MD po Audi tak prdnou poradny vydech. Jsem zvedav kolik let to vydri na této modni vlne
Pořád mi není jasné, co je na nich retro. Jen přešli od jednoduchých kulatých, které používali snad od 90. let, na něco, co má evokovat turbínu (tedy proudový motor), nebo co.
Pokud jde o display, měl by tam být i klasický mód zobrazení s velkými budíky. V tomhle režimu má prostě nahradit centrální display MMI. Spolujezdec má očividně smůlu. Zaměření na řidiče v kabině vzali o kousek dál. :-)