Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Interiér nového Audi TT představen na CES

45 komentářů

Avatar - Ham.
Ham.
Ale fuj.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Za me :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
To je prostě fjůčr, taky mě to moc nebere. :-!
Avatar - Warrual
Warrual
Aspoň to není obyčejný obdelník jak u MB
_MT_
Z tvaru by se dalo soudit, že display bude za příplatek. I když ani Aventador nemá obyčejný obdélník. A na palubní desce nějak nevidím místo pro vysouvací display.
_MT_
A k tomu ty malé budíky nad mapou. 😲
Borek B.
Líbí se mi, že se snaží vymyslet něco nového, a tohle by mohlo po stránce použitelnosti i docela fungovat. Uvidíme, každopádně se mi to jako koncept líbí.
Avatar - Leg
Leg
Tiež nie som veľkým fanúšikom "telky" za volantom, ale takto sa ten displej aspoň využije a umožní vytvoriť stredovú časť prístrojovky bez displeja. Na druhej strane, požiadať spolujazdca o zadanie adresy, prípadne zvolenie obľúbenej stanice či skladby už bude trošku tricky. Vcelku ma zaujalo vyjadrenie o obmedzovaní počtu tlačítiek okolo MMI - BMW svoj pôvodný iDrive uviedlo s jedným tlačidlom a toto minimalistické riešenie sa nestretlo s veľkým pochopením, takže boli nútení okolo pár tlačidiel rozosiať.

Inak, tá prístrojovka ako celok vyzerá bohovsky, napriek tomu kombinácia analogových prístrojov, zasúvacieho displeja uprostred a ovládacieho tlačidla na štýl MMI (ako napr. u A3) ostáva pre mňa ideálom
Avatar - Ham.
Ham.
Souhlas, interiér A3 je špička.
_MT_
Audi má více tlačítek než BMW. Takhle z letmého pohledu to vypadá, že zredukují funkční tlačítka ze čtyř (dvě vlevo, dvě vpravo) na dvě (jedno vlevo, druhé vpravo). Navigační vypadají stejně jako v A3.
Avatar - Leg
Leg
Jasne, narážal som hlavne na vetu "v budoucnosti má být omezen počet tlačítek rozmístěných okolo hlavního ovladače", takže ich bude pravdepodobne ešte menej a zastaví sa to asi na nejakom rozumnom počte, to je pravda.
_MT_
Okolo ovladače jsou právě ty funkční (tak jim tedy říkám já). Odpovídají čtyřem rohům displaye, kde je uvedené, co dělají (ala starší mobilní telefony). Věřím, že to někoho může mást. Podle mne se autor nesnažil říct, že dojde k další redukci oproti tomuto interiéru (dvě), ale oproti stávajícímu stavu (čtyři).
Avatar - Dinar
Dinar
Nejen z důvodu zadávání adresy v navi spolujezdcem, ale také pro nastavování x dalších hodnot přes mmi, které se zobrazují na displeji a nesouvisí přímo z řízením, např. klima sedadel apod., nebo jen obyč. zobrazení času, by měl zůstat centrální displej. tohle mezibudíkové řešení mi moc smysl nedává. Chápu projekci navi do HUD, to je prima věc, ale vytěsňovat budíky kvůli navi a rušit centrál displej se mi moc nezdá.
_MT_
Já ti nevím. Obzvláště s HUD si myslím, že by to mohlo fungovat. Ano, spolujezdec přijde o display. Otázka je, které umístění displaye je pro řidiče lepší - uprostřed, nebo na místě tradiční kapličky. Ty malé budíky bych zrušil asi úplně (předpokládám, že normálně jsou vykreslené větší a tady jen uhýbají mapě, aby z ní bylo více vidět).
Avatar - salamoon
salamoon
sedadla budes nastavovat na vyduchoch na stranach....je tam displej a ikonka sedadiel.... kazdopadne ked uz nie stredovy displej,tak nejaky mensi info displej mohol byt pred spolujazdcom...
_MT_
To je tlačítko pro vyhřívání, ne nastavování. K čemu malý display pro spolujezdce? Napadá mě leda tak ovládání audia.
Avatar - salamoon
salamoon
reakcia bola na " ....které se zobrazují na displeji a nesouvisí přímo z řízením, např. klima sedadel apod.," 😄

a k comu maly displej....? no na vsetko,co vymenoval Dinar :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Původně jsem si nevšiml ani toho tlačítka, to je chytré, ale stejně si taky myslím, že je to jen tlačítko pro vyhřívání a ne displej, bylo by trochu komplikované ho tam umístit.
_MT_
Existovala počítačová klávesnice, kde byl OLED v každé klávese - takže si program mohl změnit symboly na klávesnici. Jako problém bych tu spíš viděl cenu. V tlačítku pro vyhřívání bych tedy čekal jen diody, ale v těch prostředních, kde se nastavuje teplota klimatizace, bude display. Z technického hlediska to není problém.
_MT_
Jak chceš nastavovat něco přes MMI na malém displayi? Tedy ne, že by to nešlo. Ale nebylo by to zrovna pohodlné. Vem si třeba zadávání adresy do navigace, což dnes pro tebe může spolujezdec udělat. O to podle mne Dinarovi šlo.
Avatar - Dinar
Dinar
Ovládání audio, navi, distribuce tepla/ klima v sedačkách, to by mělo být spolujezdci přístupné a bez displeje neřešitelné. Mně se ten iterier TT moc líbí, minimalismus mám rád, tohle navíc docela evokuje vnitřky sportkár ze šedesátých let, takže u sport auta by se dal ten příklon k řidiči (co do ovládání mmi) akceptovat, ale jako standard bych takové řešení rozhodně nevítal.
_MT_
Jde mi o to "malý". Co uděláš na malém displayi? Leda to audio. Nebo klimatizaci. Ale tu možná nějak vyřešenou mají.

Nepřijde mi to tak hrozné, protože většinu času jezdím sám. Ale je pravda, že má spolujezdec smůlu a jen těžko ti pomůže. Na druhou stranu mám pocit, že display nestrkají doprostřed, aby ti mohl spolujezdec dělat navigátora. Pro spolujezdce je tam maximálně pro sledování televize/ filmů. Nebo pro hraní si s audiem.

Souhlasím s tím, že v TT je to celkem akceptovatelné. A asi něco podobného uvidíme v R8. Nečekám, že se to rozšíří i do běžných řad. Možná se pletu. Co by se mělo rozšířit, jsou dvě tlačítka místo čtyř okolo otočného ovladače (spekuloval jsem o tom v jiném příspěvku a opravdu by to tak mělo být).

Uvidíme, jak to bude fungovat v praxi. Možná to bude pro řidiče pohodlnější a bude snazší si to obstarat sám.
Nicco
dizajn, napady, spracovanie - vsetko za 1*
jossalito
BMW má svuj Black Panel, tohle jde zase o kousek dál. 😄
Avatar - sargis
sargis
aj ked ten navi-rezim sa mi zda trosku neprehladny - mapa na celu palubku bude trosku miast pri jazde, mohli to sustredit do klasickeho obdlznika typu 16:9 medzi tacho a otackomer...
Avatar - PERNO
PERNO
určite si tam budeš moct navoliť čo len chceš 😄 tá mapa nebude jedinou možnosťou 😄
Avatar - Warrual
Warrual
Myslím že tři výdechy uprostřed palubky se teď nosí u jiné značky. 😄
_MT_
[odkaz] Ještě nějaká otázka?

PS: Pokud to někdo nepoznal, to je interiér stávajícího TT.
Avatar - Fe
Fe
Hlavne sa dlhodobo nosili už dávno u inej značky... [odkaz]
Klaudius
U tej Alfy to ešte vyzeralo dosť dobre, ale jak sa teraz s tými podivnými kruhovými mriežkami rozbehli u Mercedesu a ako vidím, dych naberajú aj v Audi....
Spod volantu kruhy miznú, miesto nich je placka, a všade naokolo na palubke vyskakujú ako pľuzgiere. Sorry, nechcem uraziť ani Audi, ani fanúšikov, ale toto vyzerá ako čínska hračka...
Ak v MPV preferujem prístrojový štít v strede a kľudne ako displej, tak v poriadnom športiaku majú byť sakra budíky...
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Tady je ta podoba ještě větší. [odkaz]
Avatar - PERNO
PERNO
Ja mám súčasnú A6ku a myslím si že prehladnejšie a lepšie dotiahnutie palubnej dosky už byť nemôže. hovorím jednak o prehladnosti, variabilite, velkosti displayov. tak isto aj terajsie MMI TOUCH, proste všetko je intuitivne, tak ako má byť a navyše mám krásne "ručičkové" budíky pred očami 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Poslední inkarnace BMW i-drive s touchpadem v kombinaci s HUD a budíky ve verzi "displej s rozšířenými možnostmi zobrazení", tj. analog budíky ve spodní části s displeji (hudba, navi šipky) je dle mého lepší.
Navi displej na ideálním místě větší než u audi, s hezčí grafikou, ovládání i drive je intuitivnější. 😉
Avatar - PERNO
PERNO
Tak všetko je vec názoru, ale je to tak. Ja mám tiež rád klasické budíky a medzi nimi display kde si nastavíš čo chceš. Navyše u tých stredových displayov či už BMW alebo MB (tu su katastrofa podla mna) mi vadí to, že sa nedaju schovať, ako pri Audi 😄 Za tmy nepotrebujem aby tam ten display bol, keďže všetky informácie možem mat medzi budíkmi 😄 Navyse Audi mi pripadá intuitivnejsie. Ale ako som písal, vec názoru 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Nic proti audi v tomto směru, je to jak říkáš otázka osobních preferencí vč. toho schovávání displeje, pro mně je v tomto směru lídrem bmw, jakkoliv mmi mu šlape na paty a poslední generace commandu je také na výši. Problém jsou ty budíky, v příštích generacích libovolného auta D3 bude displej standardem, obávám se, takže užívej krásných analogů A6. 😉
Avatar - PERNO
PERNO
dufajme že ten "display" budú dávať nemci až za priplatky a že nám zostanú "základné" budíky 😊)
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jak moc dobre se ti ovladaj cudli za radickou, stredovej panel v pravo dole?
Ma nedavna zkusenost, je ze takto ty cudli jsou na 2 veci, na .... 😉
Xawier
Já se domnívám, že určitě! Jsem jeden z těch, co zatím nedá na klasické budíky. Na druhou stranu, kdyby nebylo průkopníků, byly by jsme pořát... "sto let za opicema". Není to tak dávno, co si lidé nemohli zvyknout na mobilní telefony, pak se zatracovaly smartphony bez klávesnice atd. atd... Vše je dle mě jen o zvyku. Lidi stárnou a čím více stárnou, tím hůře si zvykají na nové věci... Audi udělalo krok vpřed a jsem přesvědčený, že za 15 let si tady diskutéři budou klepat na čelo, že ještě "dnes" může někdo přivést na trh auto s klasickýma budíkama...
4bytelnýkola
konečně tu navi narvali tam kam patří, místo obscénně velkých budíků s otáčkoměrem, případně ukazatelem rychlosti a je to i konec těch nechutných tabletů, jednoznačně :yes: :yes: :yes:
s500
myslim si ze z hlediska bezpecnosti provozu je to totalni blbost. K cemu můžete potrebovat tak barevnou a detailni navigaci? Abyste na ni cumeli a nedavali pozor na cestu?
A co když se bude chtit podivat spolujezdec na mapu nebo preponout stanici na radii?

A navíc ten kulaty retro design... kdyby ho udelali alespoň trosku nenapadny, ale všichni od jaguára, přes MD po Audi tak prdnou poradny vydech. Jsem zvedav kolik let to vydri na této modni vlne
Avatar - salamoon
salamoon
urcite tam bude aj ten jednoduchy dizajn,ako si to mozes vybrat aj dnes jednoduche vs. google maps.... :yes:
_MT_
Pořád mi není jasné, co je na nich retro. Jen přešli od jednoduchých kulatých, které používali snad od 90. let, na něco, co má evokovat turbínu (tedy proudový motor), nebo co.

Pokud jde o display, měl by tam být i klasický mód zobrazení s velkými budíky. V tomhle režimu má prostě nahradit centrální display MMI. Spolujezdec má očividně smůlu. Zaměření na řidiče v kabině vzali o kousek dál. 😄
Klaudius
Ďalej, alebo vedľa? Nemám celkom jasno.
_MT_
Dál ve smyslu, že víc odstřihává spolujezdce od ovládání auta.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
4 kroužky pro ***ky 😄