Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nissan Qashqai 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy

Nejdůležitější model Nissanu jsme vyzkoušeli na vlastní kůži. Jeden z prvních vozů Qashqai ještě před evropskou prezentací zavítal do Česka a my jsme s ním najeli stovky kilometrů.
Zpět na článek
8. 1. 2014 17:51
8. 1. 2014 18:18
8. 1. 2014 20:18
9. 1. 2014 16:23
9. 1. 2014 17:16
8. 1. 2014 18:31
8. 1. 2014 20:20
9. 1. 2014 20:20
8. 1. 2014 23:08
9. 1. 2014 08:28
9. 1. 2014 15:40
9. 1. 2014 20:27
9. 1. 2014 08:29
9. 1. 2014 08:38
9. 1. 2014 20:15
9. 1. 2014 21:14
11. 1. 2014 09:13
9. 1. 2014 08:49
9. 1. 2014 08:51
9. 1. 2014 16:21
9. 1. 2014 14:58
9. 1. 2014 15:40
9. 1. 2014 16:49
9. 1. 2014 17:16
9. 1. 2014 08:46
9. 1. 2014 09:13
9. 1. 2014 09:42
9. 1. 2014 10:18
9. 1. 2014 09:42
9. 1. 2014 09:44
9. 1. 2014 10:24
9. 1. 2014 10:40
9. 1. 2014 16:22
9. 1. 2014 10:53
9. 1. 2014 14:10
9. 1. 2014 16:42
9. 1. 2014 08:51
9. 1. 2014 11:01
9. 1. 2014 19:44
9. 1. 2014 20:12
9. 1. 2014 23:03
9. 1. 2014 09:07
9. 1. 2014 09:39
9. 1. 2014 09:43
9. 1. 2014 10:38
10. 1. 2014 12:59
9. 1. 2014 19:54
9. 1. 2014 11:20
9. 1. 2014 11:25
9. 1. 2014 13:30
9. 1. 2014 14:03
9. 1. 2014 17:08
9. 1. 2014 20:26
9. 1. 2014 22:01
10. 1. 2014 13:04
9. 1. 2014 14:30
9. 1. 2014 16:29
9. 1. 2014 20:09
9. 1. 2014 16:32
9. 1. 2014 19:45
Avatar - pelikoš
8. 1. 2014 17:51
jo
já ho již viděl,seděl jsem v něm a je pravda,že to nissan výborně zvládnul.je to velký posun,ne o krok,ale o několik skoků.
těším se na bližší setkání za volantem.
jinak ty auta z předsérie přijdou všechny poslat proti zdi :'-(
Rozbalit vlákno
6
Avatar - petrumr
8. 1. 2014 18:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pelikoš
8. 1. 2014 20:18
Re: jo
funkci +2 přebere nastupující generaci x-trailu a jinak vzadu je docela dost místa
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 1. 2014 09:56
Re: jo
JÁ UŽ HO TAKY VIDĚLA [odkaz] a je vo dost lepší než NISSAN ;-)
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 16:23
Re: jo
tesla mě stále evokuje zkratku názvu elektroniky,která se v československu vyráběla a zněla TEchnicky SLAbší,ale to je dávno pryč,to bylo za komára ;-)
Avatar - Skipper
9. 1. 2014 17:16
Re: jo
Tohle už není moc normální ;-)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 1. 2014 17:45
Re: jo
to je jen začátek sokolíku, v LISTOPADU BUDE PREMIÉRKA [odkaz] ;-)
PS: jako už tadičně ovšem : NABÍJENÍ TESLA SUPERCHARGER ZDARMA [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
8. 1. 2014 18:26
k zamysleniu
chcem sa vyjadrit k reklame niekde v strede medzi odstavcami. je zarazajuce, ze tak seriozny portal, za ktory sa radi povazujete uverejnuje inzercie typu jedzte nase pirule a rychlo schudnete. take nieco tu vôbec nema co robit. dalej vas neospravedlnuje ani radoby vyhovorka: ved my predsa obsah zadavatelov neskúmame a uverejnime ju bez ohladu na je pravdivost ci nie. vsak bodaj by ste skumali ked vam za to dobre zaplatia a vy si namastite vrecka. :-( :no:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - petrumr
8. 1. 2014 18:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 1. 2014 21:10
Re: k zamysleniu
velmi dobre vies o co ide. trafena hus zagagala, prekazil som ti biznis?? :*) >:D
8. 1. 2014 22:54
Re: k zamysleniu
Spíš tu píše někdo, kdo si nechá zasírat celý prohlížeč reklamama a strašně ho to štve >:D
8. 1. 2014 20:11
Re: k zamysleniu
Řešení se jmenuje AdBlock ;-)
9. 1. 2014 00:25
Re: k zamysleniu
Řešením pak bude, že server zruší nebo bude placený...
Avatar - Choochoo
9. 1. 2014 08:12
Re: k zamysleniu
Zrušený možná, ale placený jistě ne ;-) To by bylo stejné jako platit za stahování péčka >:D
Avatar - poterienko
9. 1. 2014 22:08
Re: k zamysleniu
Otázka je proč by to tak mělo být. Proklik na stránce budou mít stejně, ikdyž mám adblock....
Avatar - Choochoo
9. 1. 2014 08:14
Re: k zamysleniu
:yes:
sok pak clovek zazije, kdyz vleze k nemu na komp a vyskoci to na nej vsechno v plne parade >:D
Avatar - Verny_2013
8. 1. 2014 18:31
stín
Tak se mi zdá že Nissan dokázal co se týká designu překročit svůj vlastní stín. Auto vypadá chlápácky, jako správné SUV ale uvnitř moderně, svěže a současně i luxusně. Jen mě překvapuje ten pohled na podvozek - zadní nápravu, kde je vidět velmi šikmé umístění tlumičů. Ale asi to mají kluci japonský vychytaný když autor podvozek velmi chválí. Jsem zvědavý až se s tím svezu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lamal
9. 1. 2014 20:20
Re: stín
tie tlmice aj mna prekvapili, ale urcite vedia co robia... ked si uvedomis ako funguju vlecne ramena tak su pod spravnym uhlom, lebo posobisko sil je ovplyvnene vleckou a jej uchytenim kyvneho ramena o kus v predsie
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 20:29
v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
ak to vezmeme z pohladu ( dizajn, motory, interier, imidz ) , dokonaly mix :yes:

toto sa nissanu skutocne podarilo, auto ma svoj styl, vryje sa cloveku pod kozu a aj interier je uz na urovni , dokonca ten sa zlepsil hadam aj o dve generacie :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - pelikoš
8. 1. 2014 20:59
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
vyjmečně souhlasím ;-)
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2014 21:04
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
tak to si uz dnes druhy ktory vynimocne suhlasi so mnou, prvy bol tusim iudex pod clankom o leone cupra, zacinam mat fakt pocit ze som vynimocny >:D diky :yes:

no dobre trosku som si zaspasoval ;-)
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 10:11
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
hele,brzdi,jo
9. 1. 2014 15:02
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
Taky jsem už s tebou pod něčím souhlasil, ale když to vztáhneš k počtu svých příspěvků, důvod na jásot není :-)
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 16:24
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
>:-[]
8. 1. 2014 21:24
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
imidz? TO nemyslíš vážne. "Japonské" auto s renolťáckym motorom vyrábané v Anglicku, imidž jak sviňa. Ešte povesť starého Kaškaja. ajajáj. Najlepším autom v triede podľa mňa stále ostáva CX-5ka. Keby si mal 25 litrov a mal by si si vybrať. Vybral by si si Kaškaj?
Avatar - Ji/Ri
9. 1. 2014 08:27
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
vybral
Avatar - Ozzman
9. 1. 2014 08:47
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
Já taky, CX 5 se mi nelíbí..
9. 1. 2014 09:31
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
alebo "terenak" s vlecnou napravou, minimotorom, so spotrebou Renaultu Sport 2.0 turbo
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 10:12
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
jasně že bych si vybral nissan
Avatar - sexfive
9. 1. 2014 11:14
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
súhlas :yes: ja som síce ešte prihodil na 30 ale viem za čo. nič nie je u Mazdy ošidené, ani zadná náprava ani komfort a tá jazda !!!
9. 1. 2014 11:20
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
Bez možností porovnání můžeš těžko tvrdit, že je CX-5 lepší než QQ.
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 13:02
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
viceprvkova zadni naprava je u konfigurace 4x4
Avatar - sexfive
9. 1. 2014 13:25
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
tak to si rad okoštujem a porovnam..zatial som ochutnal Evogue, ML, GLK, ix 35, RAV 4, Koleos, Sportage, X3 a QQ... CX-5 je iba hlučnejšia, ale nie je to kára na dialnice
Avatar - lamal
9. 1. 2014 20:17
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
s akou povestou kaskaia ? to by ma zaujimalo
Avatar - Ji/Ri
9. 1. 2014 08:30
Re: v sucasnosti asi najlepsie kompaktne SUV
...musíš mít velku kožu na to, co už tam máš aut.... ale zase nepotřebuješ garáž >:D >:D ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
8. 1. 2014 21:27
Tak nevím...
vlastně dobrý - ale kdyby to nemělo znaky, tak to hádám na Ford Kuga... a přepínače zase z VW... nějak se nám ztrácí nápad.
:-(
Pro mě mohl zůstat, jak byl.
;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ji/Ri
9. 1. 2014 08:28
Re: Tak nevím...
...ještě stihneš skladovky.... :-)
Avatar - Jaros71
9. 1. 2014 16:47
Re: Tak nevím...
Já dávám :yes: :yes:
Moc pěkný posun vpřed!
Design se povedl a interier poskočil o dvě generace.. ;-)
Ve verzi 4*4 s multilinkem to bude super malé SUV.
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 19:04
Re: Tak nevím...
jojo :yes: ;-)
Avatar - Sumi2000
9. 1. 2014 19:48
Re: Tak nevím...
Krásné nové SUV!!! :yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - lamal
9. 1. 2014 20:17
Re: Tak nevím...
presne tak, pekny posun a jazdit s multi bude asi skvele...hlavne ze je aj tato vlecka dobre odhlucnena to je zaklad a ze netlce
8. 1. 2014 23:08
renault
Motor Renault :-) Je i v Dusterovi.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ji/Ri
9. 1. 2014 08:28
Re: renault
...i v Mercedesu... :-)
Avatar - Cuba66
9. 1. 2014 15:40
Re: renault
To jo, ale v jakejch modelech! Pochybuju, že by si někdo koupil GLK s náhonem na předek a motorem 1,2 od Renaultu :-)
P.S. Tím ovšem neříkám, že motory Renault jsou s....y, myslím, že speciálně diesely jsou dost povedený.
Problém je spíš ve cpaní malejch motorů do velkejch aut. V laboratoři to žere nula nula prd, vyjede se na silnici a je tam hned 8 litrů :-(
9. 1. 2014 20:27
Re: renault
...i ve formuli jedna ;-)

Bojím se otevřít konzervu, aby na mně z ní nějakej ten endžín s pit.ou ve znaku nevypad >:D

(jo, já vím je to DIAMANT!!!)
Avatar - Delfin2
8. 1. 2014 23:24
veľký favorit
Vyzerá veľmi pekné rozhodne veľký krok dopredu :yes: Som zvedavý na ten motor, ale vyzerá, že bude dobrý..(na jazdenie do práce,ročné do 15tkm ). Jeden z favoritov určite ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 10:13
Re: veľký favorit
skvělá volba :yes: ;-)
Avatar - Ji/Ri
9. 1. 2014 08:29
spotřeba
8 litrů v benzínu u tak velkého auta je moc? ...za tohle přece jezdí např. Tiguan v naftě. Mi to přijde celkem friendly.
Rozbalit vlákno
16
9. 1. 2014 08:38
Re: spotřeba
Zklamal mě vzhled na nekašírovanejch fotkách. Zvlášť v týhle trusový barvě. Boční linky mi trochu připomínají ix35, což není dobrá vizitka.
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 10:16
Re: spotřeba
nemůžeš soudit podle fotek,naživo to je parádní
Avatar - lamal
9. 1. 2014 20:15
Re: spotřeba
praveze aj na tychto fotkach vyzera dost presvedcivo... predok bez pripomienok ma svoju tvar, bocny profil je perfektny a zadok na tychto fotkach je omnoho plastickejsi a dava zbohom prirovnaniam k fordom a podobne
9. 1. 2014 20:29
Re: spotřeba
Ano, ix35 tam vidím taky, osobně úspěch toho hnusného auta nechápu, ale takovej je dnešní svět.
Avatar - lamal
9. 1. 2014 21:14
Re: spotřeba
ty vidis asi v kazdom suv ix35 a to ta strasne zere, ze ix35 ma uspech >:D

nejak to budes musiet prezit
11. 1. 2014 09:13
Re: spotřeba
Žere mě lidská hloupost, raději nepiš, nic, než abys ji podporoval ;-)
Avatar - Ozzman
9. 1. 2014 08:49
Re: spotřeba
Tiguan za 8 v naftě? To zas ne...je to kolem 7mi (103kw DSG) a dá se dostat i níž při klidnější jízdě... ( pokud ho nehoníš do červenejch přes město)
9. 1. 2014 08:51
Re: spotřeba
Tigi jak píše Ozzman, kolega ho měl a jezdil kolem 7 litrů (a to moc jezdit neumí) ;-)
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 10:15
Re: spotřeba
mě taky nepřijde ta spotřeba vysoká,při klidnější jízdě a po zajetí půjde o víc jak litru níž
Avatar - Ji/Ri
9. 1. 2014 16:21
Re: spotřeba
je to furt malá foukačka ve velkém autě.... ale každopádně i těch 8 je solidní spotřeba na tak velké auto...
9. 1. 2014 14:58
Re: spotřeba
Tiež sa mi tá spotreba zdá vysoká. Moja Honda CRV III, s dvojlitrovým atmo benzínom, má spotrebu pod 8l. A to je určite o dobrých 100 kg ťažšia.
Avatar - Cuba66
9. 1. 2014 15:40
Re: spotřeba
Tiguan v naftě jezdí za 8? Fakt? Za tolik? Osobní zkušenost? Máš dřevěnou nohu nebo co?
Avatar - Jaros71
9. 1. 2014 16:49
Re: spotřeba
:yes: Za 8 l jezdí TIGI s 1.4 TSI..!
Nafta bere 6-7 l..a krotit se moc nemusíš.
Avatar - Ji/Ri
9. 1. 2014 17:16
Re: spotřeba
s tigim v jednačtyřce se stopadesáti kobylama jsem jezdil za 10, ex za 7,5 s lehkou... :-)
Avatar - Sumi2000
9. 1. 2014 19:50
Re: spotřeba
Možná 1.8 TSI žere těch 8-10...
Jinak na TSI nemůžeš šlapat jak na TDI.. ;-)
Turbo benzín si bere o dost víc, logicky.
9. 1. 2014 20:06
Re: spotřeba
Šlapať môžeš, len treba počítať s tým, že bude žrať aj trávu okolo cesty.
9. 1. 2014 08:46
Mínusy
Do mínusů bych přidal tlačítka vyhřívání sedadel z minulý dekády, působí v jinak relativně příjemným moderním interiéru jako pěst na oko.

Jestli ale správně vidím, tak obrovským mínusem u rodinnýho vozu je absence výdechů ventilace pro zadní sedadla! Ani v B sloupcích, ani v zadní části středový konzole. To beru jako neomluvitelný!
Rozbalit vlákno
14
9. 1. 2014 09:07
Re: Mínusy
třeba to má jako focus pod předníma sedadlama, jinak interier alá vw je povedenej, kdyby takhle vypadal novej koleos :yes:
9. 1. 2014 09:13
Re: Mínusy
Pod předníma sedadlama fajn. Ale to funguje v zimě, v létě dětem táhne na nohy, studenej vzduch se stejně drží u podlahy a ochlazení hlavy to nepomůže. To mě vadí.
9. 1. 2014 09:41
Re: Mínusy
ok beru, ale auto vypadá jinak povedeně, mě nisan překvapil :yes:
9. 1. 2014 09:42
Re: Mínusy
Potřebuju to vidět naživo. Louskal jsem ty fotky znova a možná jsem se s odkazem na ix35 trochu unáhlil.
Avatar - Ji/Ri
9. 1. 2014 09:42
Re: Mínusy
....ofuk na nohy je někdy hrozný....zvláštěpak, když je někdo, kdo ti vleze do kajuty s fuskama "pamětnicema".... 8-s 8-s >:-[]
9. 1. 2014 09:44
Re: Mínusy
>:-[] Musel jsem si to přečíst 2x než mi to doteklo >:D
9. 1. 2014 10:20
Re: Mínusy
měli jsme na průmyslovce ve třídě takovýho drobka, cca 120kg a ten když se v jedné příjemné učebně s kobercem zul, začal jsem tak nějak rozdrobeně vidět ;-)
Avatar - Ji/Ri
9. 1. 2014 16:22
Re: Mínusy
...ano, taky fusky pamětnice.... po půl roce je pevná jako lyžáky... stačí rozhýbat v kotníku a můžeš telemarkovat či karvovat.... >:D >:D
9. 1. 2014 10:53
Re: Mínusy
Jednoho člověka ještě sneseš. My příslušníci starší generace si ale pamatujeme zážitky z armády, představ si rotu vojáků, která po celodenním cvičení v terénu (červenec +30st) přijde na cimru a všichni naráz sundají kanady. Nezapomenutelné zážitky.
9. 1. 2014 14:10
Re: Mínusy
Ofuk na nohy se hodí v zimě. To je zase naprd, když, když na tebe fučí teplej vzduch, ale zebou tě nohy.
9. 1. 2014 16:42
Re: Mínusy
Ofuk na nohy samozřejmost, výdechy i výš slušnost u takhle drahýho auta.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2014 08:51
Interiér
Měl bych dotaz, když už ho někteří viděli, jak je to se zpracováním a materiálama v interiéru. V článku je jen napsáno, že je dobrý. Minulá generace mi bavila, ale oproti konkurenci bylo vše z tvrdého plastu ( i když u tohohle auta bych to asi i toleroval). Jak je to nyní?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 10:20
Re: Interiér
zpracování je na vysoké úrovni a navíc předsérie.
9. 1. 2014 11:01
Re: Interiér
U minulé generace byl interiér hodně špatný. Byl to jeden z důvodů, proč jsem ho nekoupil. Ten nový je opravdu zcela někde jinde. QQ se celkově posunul mezi absolutní špičku. V Autoexpressu už testovali 3 QQ a vždy dostal plný počet 5 hvězd. Podle nich jde o nejlepší kompaktní SUV a crossover. Docela mě překvapil jejich nadšení z nové generace CVT. Prý nemá s minulou generací uživatelsky nic společného a patří mezi nejlepší automaty.
9. 1. 2014 19:44
Re: Interiér
A co bylo v minule generaci z tvrdého plastu ? Naopak jedno z mala aut, ktere ma mekceny i stredovy tunel na bocich, kde mas nohu !!!
Avatar - lamal
9. 1. 2014 20:12
Re: Interiér
to vies v teste sa napisalo, ze Tiguan ma palubku aj obklady dveri z gumy sťa silika, tak nic ine uz nemoze byt makksie
9. 1. 2014 23:03
Re: Interiér
Nissan Qashqai mame, ale nekdy nechapu, když tady někdo pise uplne nesmysly nebo vždy jezdim v nejake specialni mekcene edici >:D Kdyby napsal méně mista na hlavu s panorama strechou ci nic moc sedacky, tak ok, ale tvrde plasty fakt nemá ani soucasna generace.
9. 1. 2014 08:58
automobilovej Amatér s velkým A
Napsat něco takovýho, to je na vrácení novinářský licence. :no:

"Jediné co nám ztrpčovalo život, byla spotřeba paliva. Námi zaznamenaných osm litrů se ani v nejmenším nepřibližuje průměru 5,6 l na 100 km udávanému výrobcem. Snad šlo jenom o daň za syrovost celého vozu, protože jinak Qashqai 1.2 DIG-T fungoval velmi dobře."

Každej normální člověk, kterej alespoň párkrát řídil auto, přece musí vidět už na první pohled, že s timhle se pod 7-8 litrů v benzinu, horkotěžko v naftě, nedá dostat. Vidim přece jak je to auto velký, těžký, vysoký, odpor vzduchu...atd.
Tady se jezdí se s fabiema, Octaviema za možná 5,5, spíš 6, 7 litrů, a tady se autor diví, že se nedostane s tímhle na 5...? 8-s

To mi fakt hlava nebere.. >:D
Rozbalit vlákno
10
9. 1. 2014 09:04
Re: automobilovej Amatér s velkým A
Co tě na tom zaráží? Když chci vyzkoušet nový auto a alespoň trochu čtenářům přiblížit dojmy z něj, tak se nemůžu chovat jako teenagerka s čerstvým řidičákem a pak je jízdní styl zcela odlišnej od normovýho měření. Navíc se jednalo o syrovej kus.
Rozptyl spotřeby mě nepřekvapuje, to, že se nad ním redaktor pozastavuje je jiná věc.
9. 1. 2014 10:30
Re: automobilovej Amatér s velkým A
Tady jde spíš o to, že je vůbec možný udávat u takovýho auta pětilitrovou kombinovanou spotřebu. A ještě horší je, že tomu i někdo věří. ..a pak se dokonce i diví, když to tak není..
9. 1. 2014 13:21
Re: automobilovej Amatér s velkým A
A ako to autor čitateľom napíše, ak sa nad tým nepozastaví? Článok bude čítať teenagerka s čerstvým vodičákom, pretože to fotrík kúpil a je zvedavá, a bude sa čudovať, prečo takú základnú vec, že auto žerie 8 litrov a nie pod 6 ako sa píše v teste, testér nespomenul... ;-)
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 10:21
Re: automobilovej Amatér s velkým A
podle mě se s tím dá pod 7 jezdit.tedy pokud to nebude jenom město
9. 1. 2014 10:40
Re: automobilovej Amatér s velkým A
Určitě, nějakou jednotlivou trasu jo. Ale na celkovym počítadle budeš asi mít víc.
Avatar - pelikoš
10. 1. 2014 12:59
Re: automobilovej Amatér s velkým A
myslím průměr,jednotlivý i pod šest ;-)
9. 1. 2014 13:23
Re: automobilovej Amatér s velkým A
Krivdíš mu. Napísať túto informáciu bola jeho povinnosť, nakoniec uviedol aj dôvod, prečo asi tá spotreba bola aká bola. Nie každé auto ide tak vysoko nad udávaný priemer. A za to, že spotreba udávaná výrobcom je niekedy meraná asi pri jazde dolu kopcom a s vetrom v chrbte, redaktor nemôže. Ten titulok si nezaslúžil.
9. 1. 2014 16:20
Re: automobilovej Amatér s velkým A
Přesně... S Yetim se dá běžně s 1,2TSI jezdit za 7l/100km, s naftou za 5,5l-100km. Nicméně věřím, že ve finále tohle žrát víc také nebude... 8l bych příčítal opravdu jen nezajetému motoru a novinářské noze na plynu...
Avatar - lamal
9. 1. 2014 20:02
Re: automobilovej Amatér s velkým A
bohuzial, ten renaultacky 1,2 tce nie je ziaden zazrak v spotrebe, silny je dost, no zerie
9. 1. 2014 23:01
Re: automobilovej Amatér s velkým A
Nemyslím si. Je povinností každého novináře informovat o skutečné spotřebě. O to víc když udávaná spotřeba výrobcem je někde z paralelního vesmíru. Na ten průměr 5,6l se nedá určitě dostat ani se zajetým motorem. Ne každý se v autech orientuje a právě pro ty kteří tomu až tak nerozumí tak těm je tato informace určena a je v pořádku, že o tom redaktor informuje.
Avatar - Blue Sun
9. 1. 2014 09:07
Nový
Tak nevím, nevím... Technicky a jízdně věřím, že bude Qashqai opět na výši, tohle Nissan umí, ale ten design? Předchozí generace měla švih, byla taková příjemně ostře řezaná. Tohle je jak přeznačkovaná Hyundai, divně nabobtnalá a oteklá obluda.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ji/Ri
9. 1. 2014 09:39
Re: Nový
...domov důchodců je o sloup vedle.... ;-)
9. 1. 2014 09:43
Re: Nový
Nabobtnalý by mělo bejt oblý ne? Mě to přijde dost ostře řezaný.
Avatar - Blue Sun
9. 1. 2014 10:38
Re: Nový
Jedno ostré véčko na přední masce dynamiku nedělá. Zbytek je prostě podivný, všechno nějak moc oblé... zkrátka nelíbí, no.
Avatar - pelikoš
10. 1. 2014 12:59
Re: Nový
znovu si přelešti brejle...
Avatar - lamal
9. 1. 2014 19:54
Re: Nový
vyzera dost dobre... ma svoj styl aj ked spekulacie o zadnej casti a svetlach prebiehali, ja osobne to vidim tak, ze je to pohladne auto a ide vlastnou cestou... tak ako kashkai vzdy
9. 1. 2014 09:38
nafta v roku v 2012
Preco vyskocili tie naftove predaje v roku 2012?

Prodeje Nissanu Qashqai v Česku
Rok Celkem Verze 4x4 Benzin Nafta
2013 1643 468 633 1010
2012 1856 458 414 1442
2011 842 186 387 455
Rozbalit vlákno
3
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 10:22
Re: nafta v roku v 2012
nemuselo se na ně čekat a ceny šli znatelně dolů
9. 1. 2014 19:48
Re: nafta v roku v 2012
Spis prisly nove moderni diesely, hlavne myslim 1.6Tdci.
Avatar - pelikoš
10. 1. 2014 13:00
Re: nafta v roku v 2012
jo to taky a píše se to dCi ;-)
9. 1. 2014 11:20
SUV
Dobré, zlé, pekné, škaredé, drahé alebo lacné - proste je tu. Faktom je, že existenciu SUV som doteraz celkom nepochopil a také auto si proste nekúpim. Asi som divný.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Blue Sun
9. 1. 2014 11:25
Re: SUV
Jo, jsi divný... Ostatně, já taky, protože tuhle módu taky nechápu.
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 13:30
Re: SUV
no možná by jsi změnil názor při běžném používání
Avatar - Blue Sun
9. 1. 2014 14:03
Re: SUV
A možná taky ne. Sem tam tu možnost mám, ale není mi příjemná. Velké auto s prostorem o třídu menšího, proč?
9. 1. 2014 17:08
Re: SUV
SUV zmysel dava! Zvycajne je SUV dlhe tak 4,5 resp. 4,6 m nahradou za rodinny kombik 4,8 m, resp. 4,3-4,4 za kombik 4,6-4,7.

Kufor je pri 4,5 l SUV nad/okolo 500 l, sedenie moze byt este lepsie ako v kombiku, hlavne vzadu - nohy sa zasunu pod predne sedadla, parkovanie jednoduchsie vdaka zvysenemu podvozku a vyhladu, nastupovanie/vystupovanie jednoduchsie, vyhlad na cestu/prehlad lepsi, bezpecnost pri nesportovom jazdeni vyssia atd.

Ja osobne radsej nieco sportovejsie, ale majitelov SUV medzicasom chapem. Hlavne ked som v Blave mi dava SUV s prednym pohonom coraz vacsi vyznam...
9. 1. 2014 20:26
Re: SUV
V ktorom kombi sa nohy nedajú zasunúť pod predné sedadlá - to je akože výsada SUV?

Kombi s dĺžkou 4,5-4,6 m má kufor obvykle okolo 500 l, SUV nemá väčší, ale jeho dno má dosť vysoko a nakladá sa doň o kus horšie.

Nastupovanie do SUV jednoduchšie nie je, čistá výška interiéru je podobná klasickým kombi, akurát jeho podlaha je vyššie nad cestou, rovnako ako prah dverí. Čiže nastupovanie je podobne náročné, len trochu iné.

Parkovanie jednoduchšie vďaka zvýšenému podvozku? Blbosť, aj SUV majú lízatká na prednom spojleri stále nižšie. Skôr je parkovanie náročnejšie, kvôli robustnejšej karosérii s menšími oknami a zväčša mohutnejšiemu predku.

Bezpečnosť SUV nie je vyššia, má výhody pri stretnutí s menším autom, ale pri náraze do rovnocenného vozidla alebo pevnej prekážky sa karta obracia - vyššia hmotnosť robí svoje.

Vyššia hmotnosť = väčšia spotreba. vyššia hmotnosť znamená potrebu silnejšieho motora, väčších kolies, bŕzd, atď., čo logicky zvyšuje prevádzkové náklady.

Takže ten uvádzaný význam SUV s predným pohonom jaksi absentuje. Je to len módna vlna, nič viac, logika chýba.
Všetko to, čo si vymenoval, spĺňajú malé užitkáče koncipované ako rodinné autá - malé nevýhody vyvážia väčším počtom plusov.
9. 1. 2014 22:01
Re: SUV
Ja jazdim sedan a SUV nie je moja kategoria, ale nezavrhoval by som ho. Ak by som nekupil mazdu a dizajn SX4 S-Cross zostal ako u konceptu, tak by som najskor skoncil u S-Cross - neskutocne auto, zvonku 4,3 metra, v interieri priestorovy zazrak - styroch stokilovych chlapov v pohode odvezie, kufor 420 litrov, nastupovanie bez zohynania, vyhlad perfektny a este aj velmi slusne jazdi, parkovanie je hrackou - akurat ten blby elektricky posilovac riadenia a dokafrany dizajn.

Dnes som zhodou okolnosti siel par kilometrov na novom Santa Fe znameho, mal tak kopu veci z Ikei, povodne si chcel pozicat dodavku, ale nakoniec to natrepal do svojho SUVcka, este nikdy som si nepripadal tak bezpecne v centre mesta, auta sa mi akokeby uhanali - vraj je to z respektu a z toho, ze take auta vacsinou jazdia frajerky podnikatelov, ale to nie je vina tych aut. V kazdom pripade ten Santa Fe je sportovo-uzitkove vozidlo - SUV, s offroadom resp. blaznenim sa to nema nic spolocne, ale ako auto pre rodinu parada...
Avatar - pelikoš
10. 1. 2014 13:04
Re: SUV
a tady je právě nový qashqai o parník před sx.to sx je spíš kopie minulé generace nissanu qashqai
9. 1. 2014 14:30
Re: SUV
Nezmenil. blue-sun to trafil presne. Ešte mi dáva zmysel Koleos, je to SUV s priestorom MPV, ale iba v prípade potreby jazdit aj mimo asfaltky. Inak nie.
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 16:29
Re: SUV
no koleos rozhodně místem nevybočuje nad rámec třídy
9. 1. 2014 20:09
Re: SUV
Ale vybočuje. Posaď sa a uvidíš.
Avatar - pelikoš
9. 1. 2014 16:32
ceníček
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
9. 1. 2014 19:45
kaški
no slusny partak... konecne nissan kopol trocha do vrtule, je pekny, kvalitne spraveny z vonka i z vnutra este zistit ako jazdia ostatne verzie, kazdopadne by na tom mali byt uz len lepsie :yes:
Rozbalit vlákno
0