Přesně tak !! zlatý starý BENZÍNY !! neprodukovaly alespoň tolik jedovatých RAKOVINOTVORNÝCH pevných částic [odkaz] které musejí bohužel vdechovat naše děti do svých plic každý den ráno cestou městem do školky po chodníku vedle silnice z každýho výfuku co kolem projede :-(
u naftaku at uz s filtrama, bez fultru, nebu s vykuchanejma filtrama ti to nevadi??
za par let se nejspis dozijem filtru u všech primovstrikovych benzinu, zatím jsou na tom stále lip nez rakovinomety s filtrama.
a ještě velky upresneni, pevny castice vznikaj diky primemu vstriku, ne diky turbu.
novy 1.8tsi ma primy i neprimy vstrik
Tu som! za kaktusom netreba ma hladat :-) Do mojich skol ti nic neni stejne tak co delam, pravdapodoba ted studuju slovenstinu ! >:D Copak mladej? Moc tatku nestvi, nebo vam vsem jednoho ubalí >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
PS: ty ty ... no proste ty experte, a co je nam po modročerným kouři před 20ceti lety ted?? To bylo pred 20ceti lety a je to davno pryc, ted je jina doba, jiny lidi, jiny problemy. To sem netahej, na to uz je pozde resit. Dnesni lidi jsou tou dobou modrocernyho koure pred 20ceti lety samozrejme poznamenany at uz fyzicky nebo geneticky a ten kriz tedka samozrejme tahnou sebou, mmj.
První sériové auto přeplňované turbodmychadlem nebylo BMW 2002, ale Oldsmobile Jetfire / Chevrolet Corvair o deset let dříve.
To je takový problém napsat do googlu "first turbocharged car", když už vím o problematice kulový?
S těmi otáčkami bych byl opatrnější viz. "rozmezí 20 000/min až 160 000/min". Místo těch 160tis. bych dal klidně 300tis. a ani to bych neuváděl jako údaj "až".
Jinak informační hodnota tohto článku v AutoTipu má u mě hodnocení 1/10 :no:
A přitom je to velmi zajímavé a pestré téma :-(
Prave ze atmosfera ma jako jedina to kouzlo, charakter, ktery i s tim kompresorem zustane vicemene zachovany. Na rozdil od turba, kde je krivka vykonu i krouticiho momentu +- plocha. Nema zadnou spicku, ztraci zabavnost a z vozu se stava presunovadlo z bodu A do bodu B. Cest vyjimkam, ale ani ty nejsou kdovijake terno (nehlede na cenu takove M3 a spol. >:D ).
Spotreba nema s preplnovanim tak moc spolecneho, auto s foukanym minimoturkem muze dosahovat spotreby, o ktere se atmosfere muze jenom zdat. Pri podobnem jizdnim rezimu.
Tak já to znám, turbem sem jel, vím odkdy to zabírá, jak to reaguje na plyn, jaký to potřebuje otáčky.
Kompresor mam v Jaguaru. Pokud jedeš tak do 100ky a přidáváš plynule a postupně, vůbec nevíš že tam nějajký kompresor je. Zato když zadupneš plyn do podlahy, dějou se věci a ten ječivý zvuk je nádherný.
Prostě klasika.
Hele já měl za 3 roky průměrnou spotřebu s 2,7 V6 DOHC atmosférou 8,8 na sto. Nikdo mi to nevěří, krom těch co to auto taky měli, ale já vím že je to pravda. Sice to jezdilo hlavně dleší štreky, ale i tak hoodně slušný.
"Kde je krivka vykonu i krouticiho momentu +- plocha" - jde o fyzikální nesmysl.V dané oblasti otáček může být plochá jen jedna. A výkonová špička je primárně otázkou elektronického naladění motoru. To, že většina současných turbomotorů je zaříznutá (viz. celá řada TSi), je bohužel smutný fakt. Ale na druhou stranu, na to, aby tyto motory i ve vysokých otáčkách byly naladěny obdobně jako v nízkých a středních, na to prostě ještě trh není připraven.
Tak to záleží :-)
Třeba pro mě má obrovské kouzlo old-school charakter přeplňovaných motorů z 80. a 90. let - prostě člověk na to šlápne na nájezdu, v klidu si ladí rádio..."jako jo, docela to i jede"...a v tu chvíli zátah, rána hlavou do opěrky a co nevidět omezovač, řadit za 4 a repete (zkušenost z Ur-S4).
Dnešní vyhlazená turba se mi moc nelíbí, ale z hlediska uživatelské přívětivosti to má něco do sebe :-)
Mne je v zásade jedno, či má auto turbo, kompresor, alebo je to atmosféra (nejak sa nemám problém prispôsobiť autu) - podstatnejšia pre mňa je pri kúpe auta jeho štatistická kazivosť. Šoférujem lebo musím a viac menej ma to aj baví (ale to je len bonus), a nemám nejakú emóciu zo zrýchlenia alebo rýchlosti, takže mi je úplne jedno či ma niekto predbieha alebo niekoho predbieham ja. Nemám problém kúpiť auto s turbom alebo kompresorom, momentálne som s ohľadom na vyššie napísané vsadil na atmosféru. Aké má čo krivky výkonu a momentu mi je úplne jedno, vždy sa viem prispôsobiť.