Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Přeplňování: Bez nich by nebyl downsizing

Zmenšování motorů je trendem doby. Klíčové role zde hrají turbodmychadla a kompresory.
Zpět na článek
8. 1. 2014 18:46
8. 1. 2014 22:23
9. 1. 2014 20:41
8. 1. 2014 18:51
8. 1. 2014 22:54
9. 1. 2014 09:21
9. 1. 2014 10:08
8. 1. 2014 19:51
8. 1. 2014 20:35
8. 1. 2014 23:03
9. 1. 2014 15:17
8. 1. 2014 18:46
Atmosféra
Tendle downsizing je strašná věc budou mi chybět starý krásný 5-6 litry.
Rozbalit vlákno
6
8. 1. 2014 18:51
Re: Atmosféra
Přesně tak !! zlatý starý BENZÍNY !! neprodukovaly alespoň tolik jedovatých RAKOVINOTVORNÝCH pevných částic [odkaz] které musejí bohužel vdechovat naše děti do svých plic každý den ráno cestou městem do školky po chodníku vedle silnice z každýho výfuku co kolem projede :-(
8. 1. 2014 22:23
Re: Atmosféra
u naftaku at uz s filtrama, bez fultru, nebu s vykuchanejma filtrama ti to nevadi??
za par let se nejspis dozijem filtru u všech primovstrikovych benzinu, zatím jsou na tom stále lip nez rakovinomety s filtrama.
a ještě velky upresneni, pevny castice vznikaj diky primemu vstriku, ne diky turbu.
novy 1.8tsi ma primy i neprimy vstrik
9. 1. 2014 07:17
Re: Atmosféra
Bereniko II… Nevím kde a kdy jsi chodila do školy, zda-li vůbec. Zřejmě si už nevzpomínáš na oblaka modrýho nebo černýho kouře za každým autem dříve.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
9. 1. 2014 09:40
Re: Atmosféra
Tu som! za kaktusom netreba ma hladat :-) Do mojich skol ti nic neni stejne tak co delam, pravdapodoba ted studuju slovenstinu ! >:D Copak mladej? Moc tatku nestvi, nebo vam vsem jednoho ubalí >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
PS: ty ty ... no proste ty experte, a co je nam po modročerným kouři před 20ceti lety ted?? To bylo pred 20ceti lety a je to davno pryc, ted je jina doba, jiny lidi, jiny problemy. To sem netahej, na to uz je pozde resit. Dnesni lidi jsou tou dobou modrocernyho koure pred 20ceti lety samozrejme poznamenany at uz fyzicky nebo geneticky a ten kriz tedka samozrejme tahnou sebou, mmj.
9. 1. 2014 13:46
Re: Atmosféra
Ale ty jsi čichala hodně dlouho, viď? :-) Kde máš Teslu?
9. 1. 2014 20:41
Re: Atmosféra
koľko si si ich kúpil, keď ti budú chýbat??
8. 1. 2014 18:51
...
První sériové auto přeplňované turbodmychadlem nebylo BMW 2002, ale Oldsmobile Jetfire / Chevrolet Corvair o deset let dříve.
To je takový problém napsat do googlu "first turbocharged car", když už vím o problematice kulový?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
8. 1. 2014 22:54
Re: ...
:yes: :yes: :yes:

Oni jen novináři neznaj a němečtí výrobci se rádi chlubí prvenstvími, která ve skutečnosti prvenství nebyla.

Vypínání válců taky neměl první Mercedes, ale Cadillac atd.
9. 1. 2014 09:21
Re: ...
Je to clanok z nemeckeho Autotipu, takze je jasne, kto musi byt prvy
Avatar - RWD
8. 1. 2014 19:51
otáčky
S těmi otáčkami bych byl opatrnější viz. "rozmezí 20 000/min až 160 000/min". Místo těch 160tis. bych dal klidně 300tis. a ani to bych neuváděl jako údaj "až".

Jinak informační hodnota tohto článku v AutoTipu má u mě hodnocení 1/10 :no:
A přitom je to velmi zajímavé a pestré téma :-(
Rozbalit vlákno
2
8. 1. 2014 20:35
Re: otáčky
Tak to já bych dal až 180tis s krátkodobými vrcholy v 205tis.
8. 1. 2014 23:03
Re: otáčky
V Auto Tipu mají výjimečný talent psát do rubriky Technika články, které člověk přečte a v podstatě se o tématu nic nedozvěděl :-)
Avatar - Barrichello
8. 1. 2014 20:05
Když přeplnování, tak kompresor
:yes: :yes:

Ale dobře udělaná atmosféra má taky svoje kouzlo, a v obyčejném autě bohatě stačí, navíc jde jezdit i za velmi rozumnou spotřebu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Bully_
8. 1. 2014 22:30
Re: Když přeplnování, tak kompresor
Prave ze atmosfera ma jako jedina to kouzlo, charakter, ktery i s tim kompresorem zustane vicemene zachovany. Na rozdil od turba, kde je krivka vykonu i krouticiho momentu +- plocha. Nema zadnou spicku, ztraci zabavnost a z vozu se stava presunovadlo z bodu A do bodu B. Cest vyjimkam, ale ani ty nejsou kdovijake terno (nehlede na cenu takove M3 a spol. >:D ).
Spotreba nema s preplnovanim tak moc spolecneho, auto s foukanym minimoturkem muze dosahovat spotreby, o ktere se atmosfere muze jenom zdat. Pri podobnem jizdnim rezimu.
Avatar - Barrichello
8. 1. 2014 22:52
Re: Když přeplnování, tak kompresor
Tak já to znám, turbem sem jel, vím odkdy to zabírá, jak to reaguje na plyn, jaký to potřebuje otáčky.

Kompresor mam v Jaguaru. Pokud jedeš tak do 100ky a přidáváš plynule a postupně, vůbec nevíš že tam nějajký kompresor je. Zato když zadupneš plyn do podlahy, dějou se věci a ten ječivý zvuk je nádherný.

Prostě klasika.

Hele já měl za 3 roky průměrnou spotřebu s 2,7 V6 DOHC atmosférou 8,8 na sto. Nikdo mi to nevěří, krom těch co to auto taky měli, ale já vím že je to pravda. Sice to jezdilo hlavně dleší štreky, ale i tak hoodně slušný.
9. 1. 2014 00:45
Re: Když přeplnování, tak kompresor
Já věřím - 3,5 V6 GLK = 2 tuny a aerodynamika nic moc a spotřeba 9,6 a nejezdím předpisově.
9. 1. 2014 09:23
Re: Když přeplnování, tak kompresor
"Kde je krivka vykonu i krouticiho momentu +- plocha" - jde o fyzikální nesmysl.V dané oblasti otáček může být plochá jen jedna. A výkonová špička je primárně otázkou elektronického naladění motoru. To, že většina současných turbomotorů je zaříznutá (viz. celá řada TSi), je bohužel smutný fakt. Ale na druhou stranu, na to, aby tyto motory i ve vysokých otáčkách byly naladěny obdobně jako v nízkých a středních, na to prostě ještě trh není připraven.
9. 1. 2014 12:07
Re: Když přeplnování, tak kompresor
Tak to záleží :-)
Třeba pro mě má obrovské kouzlo old-school charakter přeplňovaných motorů z 80. a 90. let - prostě člověk na to šlápne na nájezdu, v klidu si ladí rádio..."jako jo, docela to i jede"...a v tu chvíli zátah, rána hlavou do opěrky a co nevidět omezovač, řadit za 4 a repete (zkušenost z Ur-S4).
Dnešní vyhlazená turba se mi moc nelíbí, ale z hlediska uživatelské přívětivosti to má něco do sebe :-)
9. 1. 2014 15:17
Turba
Mne je v zásade jedno, či má auto turbo, kompresor, alebo je to atmosféra (nejak sa nemám problém prispôsobiť autu) - podstatnejšia pre mňa je pri kúpe auta jeho štatistická kazivosť. Šoférujem lebo musím a viac menej ma to aj baví (ale to je len bonus), a nemám nejakú emóciu zo zrýchlenia alebo rýchlosti, takže mi je úplne jedno či ma niekto predbieha alebo niekoho predbieham ja. Nemám problém kúpiť auto s turbom alebo kompresorom, momentálne som s ohľadom na vyššie napísané vsadil na atmosféru. Aké má čo krivky výkonu a momentu mi je úplne jedno, vždy sa viem prispôsobiť.

Váš automobilový analfabet (zástupca 30% šoférujúceho tvorstva).
>:D >:D
Rozbalit vlákno
0