Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan Note 1.5 dCi vs. Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI

Nissan Note a Škoda Rapid Spaceback se tak trochu vymykají ze zaběhnutých škatulek, proto jsme je postavili proti sobě.
Zpět na článek
11. 1. 2014 08:12
11. 1. 2014 08:37
11. 1. 2014 08:41
11. 1. 2014 08:48
11. 1. 2014 09:36
11. 1. 2014 09:37
11. 1. 2014 09:39
11. 1. 2014 09:43
11. 1. 2014 09:45
11. 1. 2014 16:25
11. 1. 2014 18:10
11. 1. 2014 18:16
11. 1. 2014 18:44
11. 1. 2014 19:12
11. 1. 2014 19:20
11. 1. 2014 19:29
11. 1. 2014 19:35
11. 1. 2014 19:42
11. 1. 2014 20:19
11. 1. 2014 20:27
11. 1. 2014 20:34
11. 1. 2014 08:43
11. 1. 2014 09:44
11. 1. 2014 09:54
11. 1. 2014 23:54
11. 1. 2014 09:53
11. 1. 2014 10:15
11. 1. 2014 20:58
11. 1. 2014 20:59
11. 1. 2014 23:34
11. 1. 2014 10:00
11. 1. 2014 10:13
11. 1. 2014 10:18
11. 1. 2014 13:15
11. 1. 2014 13:52
11. 1. 2014 14:34
11. 1. 2014 18:33
11. 1. 2014 22:43
11. 1. 2014 14:22
11. 1. 2014 10:42
11. 1. 2014 10:55
11. 1. 2014 11:52
11. 1. 2014 12:04
11. 1. 2014 12:46
11. 1. 2014 12:56
11. 1. 2014 13:57
11. 1. 2014 14:27
11. 1. 2014 19:23
11. 1. 2014 21:13
11. 1. 2014 10:22
11. 1. 2014 14:47
11. 1. 2014 18:19
11. 1. 2014 18:23
12. 1. 2014 12:52
11. 1. 2014 21:42
12. 1. 2014 02:35
12. 1. 2014 12:39
12. 1. 2014 13:16
12. 1. 2014 13:24
12. 1. 2014 17:49
12. 1. 2014 20:19
12. 1. 2014 17:06
12. 1. 2014 17:48
11. 1. 2014 21:56
12. 1. 2014 00:24
12. 1. 2014 01:24
12. 1. 2014 08:21
12. 1. 2014 11:04
12. 1. 2014 17:36
12. 1. 2014 08:20
12. 1. 2014 09:45
12. 1. 2014 11:36
12. 1. 2014 13:34
neregistrovaný "SR20"
12. 1. 2014 14:31
12. 1. 2014 17:10
12. 1. 2014 18:31
12. 1. 2014 18:54
12. 1. 2014 19:28
12. 1. 2014 20:43
12. 1. 2014 22:43
13. 1. 2014 09:16
12. 1. 2014 20:19
12. 1. 2014 22:44
13. 1. 2014 09:06
13. 1. 2014 09:56
13. 1. 2014 10:13
13. 1. 2014 17:56
14. 1. 2014 08:24
14. 1. 2014 17:27
14. 1. 2014 21:17
12. 1. 2014 19:40
12. 1. 2014 22:12
12. 1. 2014 22:17
13. 1. 2014 12:20
13. 1. 2014 14:00
13. 1. 2014 14:10
14. 5. 2014 19:47
11. 1. 2014 08:12
SM
Zkratku SM lze číst také jako sado maso což krásně vystihuje mentalitu redaktorů světa motorů, kteří se nebojí porovnat cokoliv škodováckého s čímkoliv co má kola!

"Nissan Note a Škoda Rapid Spaceback se tak trochu vymykají ze zaběhnutých škatulek, proto jsme je postavili proti sobě."

Tak to je logické! Auta nemají nic společného, jsou úplně odlišná a proto je spolu musíme porovnat! Osobně si myslím, že Rapid může prohrát pouze s fekálním vozem do kterého se vejde více redaktorských exkrementů... no když tak nad tím přemýšlím tak možná ani s tím fekálním vozem. Holt záleží jaká se použije metoda na výpočet objemu zavazadelníku.
Rozbalit vlákno
56
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
11. 1. 2014 16:26
Re: JEDOVATÝ DIESEL NEPATŘÍ DO MĚSTA !!
protože exhaluje NEBEZPEČNÉ RAKOVINOTVORNÉ ULTRAJEMNÉ PEVNÉ ČÁSTICE [odkaz]
OPRAVDOVÝ ČEŠI jezdí na : CNG/LPG [odkaz] nebo ELEKTRO [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
PS: Jen pro predstavu v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh ČESKÉ ELEKTŘINY !!!!! [odkaz]
Tzn. 90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabití ob 3 dny tzn. 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]

KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT) [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]

POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na LPG !! [odkaz]
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !! [odkaz]

Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola stojí 25.000 až 30.000 Kč
Kdy potom je : spotřeba téměř stejná, výkon stejný, motor tišší, náklady na údržbu :
1000Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
Náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km

BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč
11. 1. 2014 17:16
Re: JEDOVATÝ DIESEL NEPATŘÍ DO MĚSTA !!
Bereniko nebylo toho už dost? Já ty tvoje texty umím odříkat i když mě někdo vzbudí ve tři ráno. >:D
11. 1. 2014 18:51
Re: JEDOVATÝ DIESEL NEPATŘÍ DO MĚSTA !!
Masochisto >:-[]
Avatar - Ronault.
11. 1. 2014 20:07
Re: JEDOVATÝ DIESEL NEPATŘÍ DO MĚSTA !!
Přestaň spamovat diskuzi!
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
12. 1. 2014 09:50
Re: JEDOVATÝ DIESEL NEPATŘÍ DO MĚSTA !!
Ja nespemovat, ja DISKUTOVAT !!
Diesel je bez diskuze, okolků a předloňskýho official jedovatej, 14 let zbytečnej a zaprodává zemi. Už to pochopte vy mladácký do 30ti tupci na týdle diskuzi. Bylo by dobrý to pochopit přirozeně dobrovolně, ale jak se zdá lidskej druh má svý negativa obzvláště v český kotlině, někdy je stačí hadice, jindy palice :-)

Jediný správný palivo pro chudase v roce 2014 to jest 14 LET po roce 2000 tojest 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 ano tolik jich už bylo, JE CNG & LPG
A pro násosky ELEKTRO
PS: kontrolní otázka soudruzi : STÁTNÍ DLUH V ROCE 2016 ?? = 2.000.000 miliónů
to je víc než ste schopný unýst ! ;-)

Tím, že jedete starej vlak, protože jste ZABEDNĚNÝ ZAPRODANÝ OTUPĚLÝ LÍNÝ a ZDROGOVANÝ si sami sobě do budoucna ubližujete i svým potomkům :-)
Jinými slovy ČEŠI : Jak si kdo ustele, tak si taky lehne !!
TO STE CHTELI SLYSET ŽE >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - šmoula nešika
12. 1. 2014 14:56
Re: JEDOVATÝ DIESEL NEPATŘÍ DO MĚSTA !!
Já bych chtěl od tebe hlavně slyšet, kdo za to všechno může, když tomu tak rozumíš. ;-)
Avatar - Emel
12. 1. 2014 20:36
Re: JEDOVATÝ DIESEL NEPATŘÍ DO MĚSTA !!
Moc hezký příklad šíleného fanatika... díky :yes:
Avatar - Bazalt
13. 1. 2014 20:25
Re: JEDOVATÝ DIESEL NEPATŘÍ DO MĚSTA !!
Souhlasím že naftové motory ve městě jsou prasárna, ať si lidé říkají co chtějí. Jezdím do práce-z práce na kole tak vím o čem mluvím. Ovšem ne v ČR. Nejsem blázen. Naší řidiči na to nejsou duševně vyspělí...
LPG vychází z ropy takže taky žádná výhra. Když už tak u nás absolutně nepodporované CNG. Mám osobní zkušenost. Infrastruktura je děsivá.
Elektromobil je super tam kam patří a kde má opět infrastrukturu. V Čechách je v podstatě nulová. Měl jsem na víkend Nissan Leaf a naprostá bomba.

A že to sem nepatří? ale ano, proč má auto této třídy automaticky naftový motor? Benzín by uplně stačil.

Vymleté hlavy...
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2014 08:41
Re: SM
no mne sa zda ze sa snazia za kazdu cenu vyzdvihnut kvality "nie prave povestou najlepsie opradeneho" rapida, ktoremu treba za kazdu cenu zlepsit imidz aj na ukor toho ze ho porovname s autami, ktorych zameranie aj cena je inde ako v pripade rapidu. Pride mi to ako taka podpasovka pre note, pritom note je vo svojej kategorii fakticky na spici.
11. 1. 2014 08:48
Re: SM
Rapid není špatný, pouze ve vyšších výbavách s naftovou motorizací díky vysoké ceně už ztrácí smysl. Poměrně legrační je pláč redaktora nad šířkou interiéru v Nissanu. Obě auta jsou primárně určena pro čtyři osoby a jako takové nemají s vnitřní šířkou problém. Prostřední místo pro pátého pasažéra je takový automobilový Rian Air (prostě nouzovka). V pěti lidech v těchto autech jedině do průvodu gay pride jako alegorický vůz.
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2014 09:36
Re: SM
to mas jak pri tej teste i10tky, vsetci vieme ze je to miniauto ale na konci si tester neodpustil vetu typu: je to fajn auto ale svoju triedu neprerastlo, tiez to bola vtakovina jak remen 8-s

prec oby mal osvoju tiredu prerast? to asi nevie ani sam tester
11. 1. 2014 09:37
Re: SM
Dát mínus autu za to že se rozměrově pohybuje na úrovni své třídy to je opravdu na medaili! >:D
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2014 09:39
Re: SM
to je fakt, rovnako ako pri sportovom aute ( neviem ktore to uz bolo testovane nedavno ) bolo za minus maly kufor, proste divny meter
11. 1. 2014 09:43
Re: SM
Nebyl to test Toyoty GT86 aero pack pana "V" který začal video u kufru auta? >:D
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2014 09:45
Re: SM
nie nie, to uz bolo trosku davnejsie, ani neviem co to bolo za auto , ale na beton tam bolo minus - maly kufor, haldat to teraz nebudem len som chcel povedat ze tiez to tam nebolo ferove kritizovat kufor u auta ktore si clovek kvoli kufru nekupuje a ktory je na poslednom mieste dolezitosti
11. 1. 2014 16:25
Re: SM
Když už stojí i10 v základu jako auto o třídu výš tak by "svojí" třídu měl přerůst.....
11. 1. 2014 18:10
Re: SM
V tom případě by měl být Rapid velký minimálně jako Octavia >:D >:-[]
11. 1. 2014 18:16
Re: SM
Pročpak prosím tě? Rapid začíná na 269 900,- Octavia 334 900,-. Ukaž mi srovnatelné auto velikosti Octavie které začíná na 269 000,- . Cenou i10 Hnojdé prostě přestřelilo je o 20 000,- dražší než i20.....
11. 1. 2014 18:44
Re: SM
Máš evidentně problém s vnímáním nadsázky a ironie ;-) Ale dobře... za cenu Rapidu výše můžeš mít například bohatě vybavený i30 1,6 GDI 99 kW který celkem slušně vypadá (není to liftback po amputaci zadku) a hlavně jede. Pokud jde o Octavii tak je snadné říct najdi něco obdobného za cenu základní Octavie, ale je nutné zároveň zmínit co ta Octa v základu nabízí. ;-)
11. 1. 2014 19:12
Re: SM
za 269 900,- koupíš vybavenou i30 1,6 GDI 99 kW a kde prosím tě? Navíc i 30 není auto srovnatelné s OIII mořná tak s OII.
11. 1. 2014 19:20
Re: SM
Ten Rapid navrchu, ale stojí 367 000 Kč >:D
i30 není srovnatelná s Octou, ale Rapid vs. Note je ok? >:D
11. 1. 2014 19:29
Re: SM
Od začátku se bavím o základní ceně auta což ti zřejmě uniklo ;-\. Každé auto můžeš výbavou vyhnat na cenu auta o třídu výš. A co se týče srovnání Rapida a Note nevidím v tom problém nikdo kdo pochopil první odstavec článku určitě taky ne. Nikde se nepíše o srovnávacím testu dvou identicky zaměřených modelů, naopak.
11. 1. 2014 19:35
Re: SM
Dobře vraťme se tedy ke tvému příspěvku:

"Pročpak prosím tě? Rapid začíná na 269 900,- Octavia 334 900,-. Ukaž mi srovnatelné auto velikosti Octavie které začíná na 269 000,- ."

Opravdu máš tu odvahu tvrdit, že je Rapid co do prostornosti na úrovni Octavie? >:D Už jsi ta auta viděl nebo v nich seděl?
11. 1. 2014 19:42
Re: SM
Kde jsem tvrdil že Rapid je stejně veliký jako je Octavie????? Pouze jsem uvedl ceny obou modelu na příspěvek že Rapid by musel být veliký jako Octavie. Čemu na tom nerozumíš? Od začátku píši o základní ceně daných modelů Stojí li rapid 269 900,- nechápu proč by měl být velký jako Octavie která začíná na 334 900,- ??? Kdežto i10 začíná na 229 990,- je tedy dražší než i20 >:D
11. 1. 2014 20:19
Re: SM
Řekl si: Ukaž mi srovnatelné auto velikosti Octavie které začíná na 269 000,- . a mluvil si o Rapidu ;-) který začíná na těch 269k ;-)
11. 1. 2014 20:27
Re: SM
Ano proto že jsem před tím psal o to že i10 stojí jako auta o třídu výš a ty jsi duchaplně odvětil že v tom případě by musel být Rapid velký jako Octavia. Na což přišla reakce aby jsi mi ukázal auto schodné s Octavii se základní cenou 269 900,- už tomu rozumíš??? Naznačil jsi že rapid stojí stejně jako auto velikosti Octavie....
11. 1. 2014 20:34
Re: SM
To jsem sice naznačil ale byla to čistá nadsázka a ironie. (to jsem taky psal ne) >:D Jednoduše si přiznejme, že Rapid je notně předražený a smysl má pouze v základu nebo v nižších výbavách. Ten Rapid v horním testu bude tvořit zanedbatelné procento prodejů protože za stejné peníze už pořídíš lepší auto s naftou a lepší výbavou a nebude to lowend... například ta i30.
11. 1. 2014 08:43
Re: SM
Ještě doplním:
Nissan je více variabilní, komfortní, méně hlučný a levnější, ale Škodovka zvítězila protože slalom mezi kužely je nejdůležitější atribut české rodiny při výběru nového vozu... minimálně v očích redaktorů SM.
Rapid je relativně solidní auto, ale jeho kvality bohužel podráží testy typu toho nad touto diskusí. Testy které svojí absurditou doslova bijí do očí. Proboha kdy už se redaktoři SM vrátí z návštěvy paralelního vesmíru zpět na zem a začnou porovnávat srovnatelné na základě požadavků reálného zákazníka?! 8-s
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2014 09:44
Re: SM
to je tak ked za etalon povazujes skodu a vsetko co nie je skoda je teda potom ine, zle horsie,

v i10tke sa testerom SM nepacil modry interier, samozrejme ten sedocierny co unudi k smrti v citigu je pre nich daleko krajsi lebo je to skoda, pritom vieme ze miniauto ma byt zive hrave a napadite, v pande nikomu nevadilo ze ma farebny interier ked som cital rozne slovenske alebo zahranicne testy, len v SM maju vzdy pripravenu nejaku podpasovku pre znacky s inym logom ako skoda
11. 1. 2014 09:53
Re: SM
Jistě, že když dojdou argumenty jako je menší spotřeba, lepší zpřevodování, začnou se vytahovat takové věci jako slalom mezi kužely, umístěni tempomatu, stahování oken a podobně. Jinak hodit do plusů u Rapidu velikost interiéru, to je k smíchu. Nový Note jsem neviděl, ale Rapid má sakra problém se šířkou, tak tak je to u Fabie, ale Rapid si hraje na o třídu větší auto. Takže pokud je na tom Note ještě hůř, je to docela špatné, ale proč to napsat hned u Rapida do plusů? Jen proto, že je na tom v předu líp o celé 3 cm?

Co mě ale překvapilo, je cena Note na dostřel od Sandera, rozdíl jen 9% mě dost překvapil, ale je pravda, že Dacia dává smysl spíš v základních výbavách
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2014 10:15
Re: SM
dobre napisane, vystihol si to s tou sirkou dokonale :yes:

rapid je husty ked sa ma porovnavat s malymi autami , ked si vezmeme nizsiu strednu ( do ktorej sa trepe ) tam je na chvoste v sirke, dokonca aj niektore male auta ho porazaju

pride nova almera a tam rapid zhori ako fakla :yes:
11. 1. 2014 20:58
Re: SM
S nadsázkou a ironíí dneska rozhodně nešetříš.
11. 1. 2014 23:34
Re: SM
No možná by jsi šetřit měl, ve vlákně výše s Autoservisem jsi to moc nedal, a upřímně v tomhle vlákně ten příspěvek taky nic moc :-)
Avatar - woody-alien
11. 1. 2014 10:00
Re: SM
Většinou mě to nechává v klidu a přeju jim tu radost, že se jim povedlo Škodovku umístit na piedestal. >:D

Řekl bych ovšem, že je to pro Škodovku tak trochu medvědí služba. V živé paměti mám test FieSTa vs. 208GTi vs. CRS vs. Fabia RS, kde přestože Škoda ztrácela prakticky ve všem, redaktoři se dost zoufale snažili, aby neskončila poslední. A povedlo se. Podle hodnocení je CRS o dost horší auto. Bavilo mě to "bruslení" jak u CRS znectít kombinaci turbomotor+dvouspojka, když Fabia RS má to samé. A taky jak na jednu stranu pochválit "sportovní" interiér FieSTy a na straně druhé uniknout z pasti fádního vnitřku Fabie.

Ale což, jak říká webpaja, nejlepším testérem jsi s ohledem na své potřeby a touhy stejně ty sám - tak proč bych si měl přivodit vředy zamýšlením se nad logikou SM. ;-)
11. 1. 2014 10:13
Re: SM
V tomhle máš pravdu, medvědí služba to je. Evidentní snaha když už nevíš kudy kam, vytáhni škrabku a podobné "trumfy". Člověk který má s Rapidem nějakou zkušenost, teda s verzí před FL, se nestačí divit když se prkenosti říká sportovně tuhý podvozek. Doufám jen, že až bude nějaká ta srovnávačka Alpiny s RS, že to ta Alpina vyhraje.
11. 1. 2014 10:18
Re: SM
Vředy mít nebudu, netrápím se tím. Naopak bavím se! >:D Testy SM jsou opravdu komedie. :yes:
Avatar - Emel
11. 1. 2014 13:15
Re: SM
Co se Fabie RS týče... mně se tam sedělo hezky, volant jsou ok. Je ale fakt, že vizuálně je to dost šeď... na to, že je následující snímek oficiální prezentační

[odkaz]
Avatar - woody-alien
11. 1. 2014 13:52
Re: SM
Je to "uklizený" a někomu to tak může vyhovovat. Ale já to nechci hodnotit. V GTI taky nenajdeš bůhvíjakou "sportovní" atmosféru a mně se to líbí. Spíš jde o ten rozpor, kdy redaktor SM vychválil interiér FieSTy, jak dává majiteli pocit vrcholného sportovního provedení - "takhle má podle nás hot-hatch vypadat" (s tím se tedy moc nestotožňuju) a zároveň potřeboval nerozcupovat úplně opačný styl Fabie.
Avatar - Emel
11. 1. 2014 14:34
Re: SM
Možná proto, že prostě své místo na slunci mají oba přístupy?
Avatar - woody-alien
11. 1. 2014 18:33
Re: SM
S tím souhlasím. Ovšem těžko můžeš Cliu RS ve srovnávačce s Fabií vytýkat "možná až příliš fádní interiér", ještě ke všemu s absurdním dovětkem, že "předchůdce dokázal udělat větší dojem" >:D a o interiéru Fabie v tomto ohledu taktně pomlčet. To opravdu zavání hledáním hole na bití psa, resp. kouzlením, aby Fabia RS neskončila na posledním místě. Tak tedy dejme si kontra:

[odkaz]

[odkaz]
a na závěr ten "větší dojem":[odkaz]

Samozřejmě, to jen jeden střípek z celkového hodnocení, ale v podobném duchu se to vine celým testem. Fabia se naklání, ale prostě má vyšší stavbu,no, co má být. CRS se naklání, avšak to je blbým podvozkem, Fabia má na prd brzdy, ale nebudou si ji přece kupovat závodníci, takže v pořádku. CRS má brzdy výborné, ale když to srovnáme s předchůdcem... ;-)
Avatar - Emel
11. 1. 2014 22:43
Re: SM
Jo, to nové Clio je fajnové. Samotný volant vypadá o hodně líp.

Předchozí Clio mohlo také zdivočet do žluté... ale celková architektura byla archaická.
[odkaz]