To ano, ja len reagujem na trocha nestastne zvoleny nadpis clanku, cakal som nejaky smyk vo velkej rychlosti a vodica co ledva vyviazne zivy, a ono to je vlastne uplne inak. :*)
Určitě je potřeba rozlišovat mezi gripem a trakcí. Protože ke ztrátě trakce za téhle situace určitě nemohlo dojít.
Jinak na dobrých pneumatikách, jde dneska i na vodě předvádět kousky, na které bych si já osobně určitě netroufl >:D [odkaz]
Navíc při ztrátě přilnavosti přední pneumatiky při brždění dojde vlivem sil k natočení řídítek ke straně a potom pádu. [odkaz] Takže při téhle krizovce ke ztrátě přilnavosti nedošlo, i když k tomu určitě nebylo vůbec daleko.
kdyby dostal aquaplaning tak by lehnul na bok a hezky se vykoupal. Ale on neměl problém, protože klenutá motocyklová pneumatika je vůči aquaplaningu mnohem odolnější než placaté salámy na autě. Takže nadpis je nesmyslný.
Párkrát jsem se dostal do průtrže mračen kdy na silnici bylo místy podobně vody, všude potoky vody s pískem a hlínou. Bylo to celkem v pohodě, akorát voda od předního kola neomylně končila přesně v botech...