Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel Astra 2.0 CDTi pokořil 12 světových rekordů

U VW to možná neuslyší rádi, ale oficiálně nejrychlejším turbodieselovým vytrvalcem je dvoulitrový Opel Astra.
Zpět na článek
12. 1. 2014 12:21
12. 1. 2014 15:28
12. 1. 2014 22:14
13. 1. 2014 01:21
12. 1. 2014 12:21
Rekordy
Len aby im to vydržalo...
Ak s tým budú robiť príliš hlasnú reklamu, zakrátko bude na skúšobných dráhach aj konkurencia...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
12. 1. 2014 20:59
Re: FUNGLOVKY OPEL LPG & CNG
Opel produkuje především perfektní TOVÁRNÍ FUNGLOVKY skoročisté bezprašné LPG [odkaz] & CNG [odkaz] :yes: [odkaz]
Avatar - iudex
12. 1. 2014 13:32
Prečo nie 143 kW?
Otázka znie, prečo išli na rekordnú jazdu s motorom 2,0CDTI - 121 kW a nie s najsilnejším dízlom 2,0CDTI biturbo - 143 kW. Logicky ak chcem robiť rekordy v kategórii do 2 litrov, zoberiem to najlepšie, tak prečo Opel zvolil slabšiu variantu?
Rozbalit vlákno
16
Avatar - grifith
12. 1. 2014 13:46
Re: Prečo nie 143 kW?
Přesně tak, tato volba je opravdu s podivem, kdž ve vlastní stáji mají ještě silnější variantu. Mě zase napadá myšlenka, proč je rekordmanem právě Astra, kdž se jedná o motor převzatý od Fiatu, tedy podobné či lepší výsledky mohly mít modely Giulietta, Bravo nebo Delta před třemi lety?
12. 1. 2014 13:54
Re: Prečo nie 143 kW?
Já tedy nevím odkud pochází tvoje informace o převzetí motoru o Fiatu. Základ možná vychází ještě z dob, kdy spolupracovali, nicméně v téhle podobě už to bude zcela jiný motor. Rozhodně to není pouze odkoupený fiaťácký motor.

Iudex: Tuhle otázku jsem si též položil. Napadlo mě jen to, že standartní dvoulitr je mezi lidmi rozšířenější než biturbo a proto ho vybrali k testu. Přeci jen je biturbo spíše okrajovou záležitostí v prodejích Astry.
Avatar - grifith
12. 1. 2014 14:28
Re: Prečo nie 143 kW?
Poradím ti, zkus se podívat na parametry daného motoru u koncernu Fiat a následně u Opelu. Jsou prakticky shodné a těžko předpokládat, že by daný motor nějak překopávali. Důkazem budiž spolupráce z minulosti, kdy dieselové motory Fiatu byly beze změn převzaty do modelů Opelu. Pokud najdeš informace o tom, že Opel tento motor nějak předělával, tak sem s nimi. Jinak ti budu tvrdit, že se jedná prakticky o totožné motory.
12. 1. 2014 15:48
Re: Prečo nie 143 kW?
Ale ty "parametry" jsou shodné ( i v grafickém porovnání průběhu výkonu a momentu ?) téměř u všech dieslových dvoulitrů, to vůbec nic neurčuje, jenom výkonovou kategorii, nejčastěji z daňových důvodů, nebo pro určení hierarchie ve firmě. A nepoužili motor o nižším výkonu proto, aby lidi napadlo, alespoň některé, že neplatí, čím víc výkon, tím víc motor ? Že i tak to stačí na rekord.
Avatar - sargis
12. 1. 2014 16:33
Re: Prečo nie 143 kW?
Bitubro je uz GM motor, povodny bol Fiatacky, ale potom ho GM prekopal. Podobne ko 2.0 novej generacie 120/140/165 k maju viac GM modifikacii. Podobne vykony a krivky neznamenaju nic.
Co sa tyka nenasadenia Biturba na tieto rekordy je tazko povedat, mozno pocas priprav skusky este nebolo Bi k dispozicii na volny predaj.
Avatar - grifith
12. 1. 2014 17:03
Re: Prečo nie 143 kW?
ANo, čili až mi dokážete, že se jedná o zcela jiný motor, změním svůj názor. Zatím je třeba vám odpovědět, že jde o zcela shodný motor (vrtání, zdvih, výkon apod.) jenž byl do Astry J převzat právě od Fiatu. Na začátku prodeje měl v Astře výkon 118kw. Pokud nevěříte, najděte si info o uvádění Astry J na trh. A jestli máte jiné informace sem s nimi a můžeme o nich diskutovat. ;-)
12. 1. 2014 18:57
Re: Prečo nie 143 kW?
Zaklad je stejny ale motor je prepracovany od GM powertrain. Jeste 1,9 CDTi /JTD byly snad totozne uplne. Na zakladu 2.0 potom prave vytvorilo GM biturbo.

Podle me nejezdili s tim bi-turbem, protoze u astry se da ziskat pouze se specialni vybavou Bi-Turbo a ve verzi SW.
Avatar - grifith
12. 1. 2014 19:03
Re: Prečo nie 143 kW?
Čím je prosím přepracovaný? Řídící jednotkou nebo mechanicky? Pokud ŘJ, neberu to jako jiný motor, pokud mechanicky, moc rád bych rozšířil obzory a dozvěděl se o tom něco víc. Máte nějaké bližší info?
12. 1. 2014 19:26
Re: Prečo nie 143 kW?
Tak presny rozdily uz nereknu >:D prodavam jak sem ziskal :-)
Avatar - grifith
12. 1. 2014 19:31
Re: Prečo nie 143 kW?
Jak jsem psal, nikde jsem nenarazil na informaci, že by byl motor pro Opel předěláván. Malé rozdíly ve výkonu a kroutícím momentu jsou dány jiným nastavením ŘJ. ;-) Určitě se plést můžu, ale žádné relevantní údaje jsem zatím nenašel a zdroje JPP beru na lehkou váhu :-)
Avatar - Ja Prvni 123
12. 1. 2014 22:48
Re: Prečo nie 143 kW?
:-) Je to stejnej motor. I Fiat rozlisuje verze 1.9 a 2.0. Rozdil ve vykonu... Ale nejakoz dobu si to Opel sam vyrabi. Licence. ;-)
12. 1. 2014 18:07
Re: Prečo nie 143 kW?
2.0 CDTi: zdvihový objem 1956 cm3; zdvih 83,0 mm; vrtání 90,4 mm
2.0 JTDm: zdvihový objem 1956 cm3; zdvih 83,0 mm; vrtání 90,4 mm
To je náhodička, co ? :-)
12. 1. 2014 14:45
Re: Prečo nie 143 kW?
Protože se Fiat pravděpodobně nikdy nepokusil o jejich překonání. Stejně tak třeba BMW, které má nejvýkonnější dvoulitry na trhu.
Avatar - grifith
12. 1. 2014 14:55
Re: Prečo nie 143 kW?
Ano, to je jediné vysvětlení ;-) Netvrdím, že by někdo vybíral vůz na základě podobných rekordů, ale zrovna Fiatu by podobné zviditelnění přišlo náležitě vhod :-!
Avatar - John Doe
12. 1. 2014 14:51
Re: Prečo nie 143 kW?
Motor 2,0CDTI - 121 kW je "masovejší" motor a je to preň výborná reklama.
Plus rýchlosti tesne cez 200km/h zvláda v pohode.
Avatar - Emel
12. 1. 2014 22:12
Re: Prečo nie 143 kW?
Třeba má nižší spotřebu... a omezíš tankování.
Avatar - Jenik3
12. 1. 2014 15:28
jit do Opela?
Vazeni diskutujici, znalci opelu,
naskytla se prilezitost poridit nove auto (firemni), takze se poohlizim kolem, jaka je nabidka. Muzu mit insignii, lesingovy rozpocet ji zvladne a me se to auto opravdu libi. Nicmene jsem se doslechl hospodske povidacky o tom, ze opel je na tom s kvalitou mizerne a opela nebrat.
Jaky na to mate nazor?
Rozbalit vlákno
7
12. 1. 2014 16:21
Re: jit do Opela?
Insignia je podla Opel-a "To najlepsie auto, ktore vyrobili", co je mozno pravda, ale nejake poruchy ma a musi ich mat, uz len kvoli tomu, ze to nie je male auto bez vybavy. Ak to bude firemne a nove, vobec by som si s tym nelamal hlavu, vsetko vyriesi servis a zaruka, ak teda bude nieco treba riesit.
Avatar - Bubáq
12. 1. 2014 17:09
Re: jit do Opela?
Ratingové agentury a AutoBild prozkoumávají spolehlivost aut opravdu do hloubky. Mezi novými vozy (stejně jako mezi vozy 3-5 let starými), se opely pohybují na nejvyšších příčkách hodnocení. Nejen co se týká absence poruch, ale také co do míry opotřebení všech mechanických komponentů a materiálů výbavy auta.
Jezdím s insignií 3 roky bez jediné závady. Jsem velmi spokojený se spolehlivostí, s charakteristikou pohonného ústrojí (96 kW + klasický automat), se spotřebou (6,7 l) a hlavně s prvotřídní výbavou. Porovnal jsem dlouhodobé zkušenosti se Mondeem (140 k, manuál). Insignia je prostě lepší, neboť přece jen byla zkonstruována a uvedena na trh o celé 4 roky později, než mondeo. Oceňuji zejména mnohem lepší sedadla a izolaci od veškerého hluku až do 160 km/h. Závěr: rozhodně doporučuju insignii, její spolehlivost je nesrovnatelně lepší, než spolehlivost mondea!
Avatar - Jenik3
13. 1. 2014 12:40
Re: jit do Opela?
Diky za obsahlou odpoved.
Slysel jsem o tom, ze se mondeo trochu zaseklo ve vyvoji. Takze preference insignie pred mondeem je evidentni.
Mam tri srovnatelne nabidky pro A4 - Passat - Insignie. Vsechno priblizne stejna vybava, stejny motor, hledam vsemozne detaily, jak vybrat.
Vsechna tri auta se mi libi!
Avatar - grifith
13. 1. 2014 17:06
Re: jit do Opela?
Všemi se projeď a pořádně "osahej", to ti dá mnohem více než čtení názorů a testů. Ty mohou posloužit jako doplňující materiál ;-) Auto ti musí sednout, jen ty v něm budeš trávit čas a polykat kilometry. :-!
12. 1. 2014 18:42
Re: jit do Opela?
Neblázni vždyť hmotnost toho vozu je jak nějakej americkej mastodont. Kup Mazdu 6 a budeš spokojený.
Avatar - Emel
12. 1. 2014 22:14
Re: jit do Opela?
Asi bych se toho nebál, skladovky bývají zajímavé. Je to otázka priorit... moje trojka kandidátů byla Mazda 6, Octavia RS a Mondeo.
13. 1. 2014 09:26
Re: jit do Opela?
Můj Model _ 2.0 CDTi, automat, 4x4. Aktuální nájezd 30 tis. koupen nový před rokem. Závada - zatím žádná. Plná spokojenost.
Avatar - Uhlik
13. 1. 2014 01:21
Insignia
Problem je menej miesta na hlavu vzadu, teda problem... Problem to nie je, ale ak tam planujes vozit basketbalistov, tak treba volit ine auto.

Inak mala Insignia napriklad problem s vrzanim interieru, co sa ale uz davno vyriesilo. Zase ale neviem ako je na tom interier po facelifte...

Tiez bol problem s vyhrievanim sedaciek, ale aj to sa vyriesilo a uz to robia inak. A mne uznali aj reklamaciu tohto po zaruke, kedze zrejme vedia ze to je ich vyrobna chyba.

Inak mozem auto len odporucat. Zasadne ale je, poznat autorizak, kam budes chodievat. Lebo na zly kus mozes natrafit vzdy a ak sa k tomu servis nepostavi zodpovedne, tak mas problem bez ohladu na znacku.
Rozbalit vlákno
0