Až překvapivě svébytné a atraktivní kupé se skrývá za označením konceptu Kia GT4 Stinger, vzniklého za laskavého dohledu ředitele automobilky. Přibude Toyotě GT86 konkurence z Koreje?
Já nevim, ale postavit předemne třeba Camaro, Challengera a tohle, nevim, jak dlouho bych se rozhodoval... ale jen mezi US dvojkou. Tohle mi vůbec neevokuje moderní "retro" muscle car (což sem tak z článku nějak vyčetl), ale spíš divnýho žraloka, co mu šilhaj oči do stran >:D Je mi jasné, že tu někdo napíše jak je to bomba... ale když už mít sporťák a přijet s tim někam... " Co máš za káru? Já Camáro... Já Corvettu., Já Porsche...... Já Kiu >:-[] Nevim, Radši ne >:D
Kia by urcite nenasadila cenu Camara ;-) , to by bol pre nu klinec do rakvy, ale preco neskusit zas nieco nove? Inac tento model uz aj jazdi [odkaz] , co je MOZNO dalsi argument pre jej vazne umysli ist do vyroby.
No to si právě nejsem jistý, vem si, že už Kia neplatí za nejlevnější automobilku, určitě by to za bratru půl míče nenabízela a za mega už máš nový camaro :-)
Souhlas. Mimo relativně originální zádi mě až tak nezaujala...I když vyloženě špatně nevypadá, možná kdyby se oprostila od těch vertikálních světel, tak by byl výsledek celkem koukatelný.
PS: Pořád jsem si říkal, co mi to tak připomíná. Už vím. [odkaz] >:D
Bez tých vertikálnych svetiel by to bola úplná tuctová nezaujímavá nula. Tie zvislé svetlá sú jediné, čo stojí za povšimnutie. Možno ešte "perforované" A-stĺpiky, ale to je pre sériu absolútne nereálne.
A práve preto ten čo má Camaro alebo Corvette nepovie že má Chevroleta... Tak isto by si nepovedal, že máš Kiu ale GT4 >:D
Bohužiaľ toto auto na mňa pôsobí neskutočne nezaujímavo a neesteticky. Ako keby niekto zobral karosériu z nejakého pony car, chcel do nej zakomponovať masku z Kie a pôvodne horizontálne svetlomety otočil o 90 stupňov. Zadok je už lepší ale chýba mu aspoň naznačenie spodného čierneho difúzora. Takisto napodobenina R8 výfukov nevyšla.
Tvůj příspěvek mě vážně pobavil. Nevím jak Ty, ale já pamatuji nedávné doby, kdy tyto posměšky byly přesně používány na mobilní telefony z asijské (nejaponské) části světa. Kdo neměl Nokii, Sony, Motorolu apod. byl silný outsider. No, podívej se na současné prodeje telefonů a popřemýšlej o tom. Ještě rád si budeš na stará kolena vozit zadek v Hyundai či Kii :-)
O to přeci nejde... já nezpochybňuji kvality, (vzhled až na předek mi taky extra neva), nebo výkony vozu, ale spíše jistou image, kterou by měl vůz této kategorie dotvářet. A přeci, ruku na srdce, mezi velkou částí obyvatel s mobilem značky Huawei neuděláš takovou parádu, jako s třeba méně vybaveným ajfónem.... a to je ten problém :-! Značka dotváří tvojí image ať chceš či nechceš a ať ta "korejská" napodobenina toho umí 2x tolik, stejně pro velkou většinu lidí bude iphone modlou... :-)
Jo, já souhlasím s tím co říkáš. Nebudu kecat...mít na výběr, šáhnu pro srovnatelné auto zavedené značky, ovšem pokud nebude stát 2x tolik a budou ty peníze navíc stát za to. Chápu, že existují lidé, kteří na prachy nehledí a dopřejí si zavedený kočár ať stojí co chce. Jenže trh s běžnými (nebo rádoby sportovními) auty se vyvíjí a kdoví, co bude za pár let :-)
Podle toho, co píšou v článku tohle nebude (jestli vubec bude) asi lidový sporťák za bratru půl míče :-)
Motor 235kw... to už bude asi jiná cenová a výkonová liga, než třeba Scirocco nebo GT86 a tam se dá už vybírat třeba z moderních Muscle cars :-) To je celé, tak jsem to myslel, korejcům se nesměju, jsou věci, které se mi na jejich autech nelíbí, ale prokazatelné kvality nepopírám. :yes:
300 koní vyždímáš z dvoulitrového motoru a jsi pomalu u nejsilnějšího Golfu nebo A3. Jsou tady však takoví, kteří budou jezdit raději v 5x svařovaném vraku značky BMW, Audi apod., než aby byli spatřeni svými vrstevníky v solidním korejci :-)
To ti z nich žádný nepřizná, ale některé chápu, V8 od BMW ti ceed nenahradí. Ale místo Megana zvolit kombi od Hyundaie nebo Kie.. no problem, až zlepšej palubky :-)
na první pohled jak od vw nebo spíš audi, i ten volant okazuje na audi. Na korejce opravdu nezvyklý čistý design. Ten Schreyer opravdu neměl jít ke korejcům...
prave naopak, je fajn ze siel tam kde moze ukazat na co ma a kde ma slobodu a prijemne pracovne prostredie bez obmedzovania ;-) kazdy tuzi po slobode a sebarealizacii
keby si bol v jeho kozi videl by si to inak ako to vidis teraz ako nestranny pozorovatel
dufam ze pod Schreyerom vznikne este vela peknych kii, mne sa najvydarenejsia zda zatial kia ceed a sportage, tie su skutocne paradne zvlast sportage je strasne cool, nezostarol ani o den a zvladol by aj dalsich 5 rokov bez faceliftu, Schreyer je proste frajer
Tak nejak. Docela zajimave o svetla originalni. Kdyby s tim prisel nekdo z evropy tak se tu peji ody, ale takhle je to hnus. V porovnani s temi okoukanmi evropskymi tuctovkami neco originalniho. Z nekterych uhlu to trochu vypada divne. Nektere fotk se moc nepovedly, na zivo to bude jiste lepsi.
ja sa na takych debiloch ktori vsetko z korei povazuju za menejcenne uz len smejem ;-)
nepochybujem ze keby to bolo s logom vw na kapote tak GTI tu napise 300 riadkove basne ake je to bomba auto, kedze ale to ma logo kia tak je to hnus, ved to pozname mas pravdu
preto je lepsie na niektorych nereagovat a nechat ich zit v ich nevedomosti, zvacsa takito trollovia su fakticki neskodni , len v diskusiach si zvysuju ego a o realite ako to bezi v automovilovom svete nemaju ani sajnu
Si rovnaký ako tí, ktorých popisuješ. Keby KIA dala kolesá pod kobylinec, tak tu budeš básniť o najlepšom dizajne. Ale na GTI-ho nemáš ani zďaleka. Nefandi si.
Lepšie by bolo, keby si sa držal pri zemi a aspoň trochu sa snažil o nejakú objektivitu. Ak tušíš, čo to slovo znamená.
pozri sa klaudius reci typu: ci som zamilovany do Schreyera alebo ze na GTI ho nemam to si fakt nechaj ok? Taketo debilne keci si fakt odpusti, na toto nemam nervy ani naladu a potom sa bavme kto je tu exot , kazda akcia vyvola reakcu, na stupidne prispevky necakaj u mna rozumnu odpoved
Tak po sebe sakra čítaj, však si už na smiech. Čokoľvek sa mihne a je to kórejské, tak sa div nepototo... Džubeš do GTI-ho ako píše o VW, o prémii a podobne a pritom ťa ani nenapadne, že robíš to isté, len o iných značkách. A ruku na srdce, tvoja úroveň sa tej GTI-ho ani len nepribližuje. A že som sa tu s GTI-m už párkrát pekne vyhádal...
P.S.: O exotoch si začal ty, tak teraz nebzuč.
V podstatě jste s GTIm úplně stejní. Akorát tím, že tvoje úroveň je opravdu mizerná, tak se srovnat nedáte. Nebo ty bys snad srovnával Rollse s...Kiou?
šušu, tohle je hnus i kdyby to přišlo z evropy. Zadek parádní, o tom žádná. interiér no problem. ale ta světla - max moderna a maska jak cíd.... masakr.... ale na kiu ok.... pro info: měl jsem 2 Kia. Shuma a Clarus. To jen aby mě myslitelé typu toppor neoznačovali za cokoliv....
...jak píšeš.... byla to taková ne úplně povedená kopie US Fordu Taurus myslím. Ale nebyl s tím jediný problém, i když byla na plyn. Kufr velký, prostorné.... :yes:
Nemusia si všetci myslieť to isté, na názor má právo každý, nie? Len by s niektorí menej mysliaci mohli nakresliť trochu jemnejšiu stupnicu a občas sa do nej pozrieť. Automobilový dizajn sa dá hodnotiť množstvom viac, či menej pozitívnych vyjadrení, ten čiernobiely pohľad, ktorý tu prezentuješ (spievať ódy alebo hnus) je len pre primitívov. Odporúčam jednoduchšie myslenie radšej neprezentovať, vyhneš sa nelichotivým hodnoteniam svojej osoby.
Nevsiml jsem si ze bych prezentoval cernobily pohled. Nerikam ze je to hnus ani bomba. Prvni prispevky hovori o nezajimave nule a pak mi tu chces rikat neco o primitovoch nebo cernobilem pohlade. Prirovnavat (Klaudius dnes 20:12) tohle k tahaci, jen kvuli svetlum, tomu rikam hluboke moudro
to je prave to co sa mi paci na korejcoch japoncoch ale aj americanoch, nechybaju im napady a zaujimave modely ktore vyvolaju emocie a stale mas dovod sa za nimi na ceste otocit na rozdiel od mnohych europskych znaciek ktore su hrozne sterilne uniformovane a nudne obzvlast nemci,
velmi pekny je bocny profil stingeru, je vynimocny a originalny a to sa dnes uz snad ani neda docielit pri tolkom mnozstve aut ake su uz na trhu, Schreyer je kuzelnik , s nim sa o kiu bat nemusime :yes:
Zajímavě napsané. Jen mě nenapadá od HK jediné auto, které by nějaké emoce vzbudilo. Pokud jsou nějaká auta sterilní, tak to jsou korejci. Hlavně u KIA je vše prvoplánové bez nějakého nápadu a vlastního stylu.
predok je divny zvlast tie svetla, mne sa paci bocny profil a ako celok je to pekne ale predok by potreboval zmenu , suhlas :yes:
nejde ale stejne o ziadnu seriovku len o studiu ktora coskoro uz stejne asi zapadne prachom ( mozno ) takze moc to asi nema zmysel rozpytvavat taketo auta ako je toto, par veci by som do seriovej podoby vedel si predstavit ( napr tie dierkovane stlpiky pre pro ceed alebo genesis coupe )
Tie dierkované stĺpiky sú na štúdii zaujímavé ale čo na nich vidíš praktické?
Táto "štúdia" je inak kópia všetkého možného, nič originálne som na nej nenašiel. Štúdia je na to, aby zaujala verejnosť, a padla z nej na zadok. Ale za týmto sa neotočí ani pes...
skus si pozriet video [odkaz] , tam je pekne vidiet ze cez tie stlpiky vidis vlastne to co inak nevidis kedze ti to zakryva stlpik, je to fajn detail zvysujuci pasivnu bezpecnost, kolkokratsa clovek cez stlpik musi naklanat ked nevidi cez neho aby nepresiel chodca v zatacke ( zvlast dnesne moderne auta maju velmi siroke stlpiky ktore zaclanaju vo vyhlade ) a takto cez dierky pekne vidis ako cez rontgen, velmi prakticke a sikovne, vsadim sa ze casom dierkovane stlpiky pridu, ked nie v beznych autach tak v sportovych urcite a som rad ze studia od kie ich ma ako prva, potom v buducnosti to rad kazdemu pripomeniem ze od koho to dotycne auto odkopcilo :yes:
Cez tie stĺpiky ti pekne zasvieti slnko do očí, keď budeš čakať, že sa práve za stĺpikom schová. Za druhé, taký stĺpik bude určite deravý "durch", len zvonka prelepený čírym plastom alebo sklom, takže je predpoklad, že sa tam bude zachytávať prach. A tretia vec - som zvedavý na konštrukciu takého stĺpika, deformáciu takéhoto nosného prvku by som teda riešiť nechcel...
tam bude urcite specialne sklo alebo nejako upravene sklo, cez neho uvidis ale dnu ta nebude oslnovat, verim ze v seriovke by nebol problem to spravit otazne je ci to vobec pojde do serie tento napad, taktiez dierky nemusia byt po celej dlzke stlpika, mozn oby stacili take 3-4 dierky vo vyske oci kde ta slnko zhora z uhla neoslni ani keby si tam mal diery bez skla ale ty pritom vonku uvidis a budes mat lepsi prehlad
Do série nešiel podstatne triezvejší nápad, totiž štít prístrojovky na nožičkách, aby mali tubusy prístrojov zozadu "osvetlenie" - štúdiu cee´du si určite pamätáš, to bola štúdia, z ktorej sa dalo "padnúť na zadok", nie tento žltý kríženec.
ja z GT4 stingera na zadok nepadam to nie,uz vyssie som pisal ze o takomto aute to tu nema vyznam rozpytvavat kedze ide o studiu z ktorej asi seriovka nebude, skor ma zaujimaju auta z ktorych viem ze nieco v buducnosti bude, stinger je fajn kara na ukazku potencialu ale nic viac v tom nehladam, takze ohladom auta emocie mam pod kontrolou
este jedna zaujimava studia sa mi paci od kie a to je studia kia cub [odkaz] , tam to vyzera dokonca ze by to mohlo dojst aj do seriovej vyroby
Máš divný vkus. To auto vyzerá jak Mercedes a BMW, ale keď ich obkresľoval, pozerali cez hrubý igelit a toto im z toho vyšlo... Z pohľadu dizajnu je to dosť nepodarený miš-maš štýlov.
Ani jedno bych nenazval nádherným..spíš divné... ;-)
Nádherné jsou Maserati nebo Ferrari..
Ale každému se líbí něco.
Korejci se snaží , je to lepší než dříve , ale na evropskou konkurenci to pořád nestačí.
Pod koncept Kia GT4 Stinger sa podpísal šéfdizajnér KDCA Thomas Kearns takže Schreyerom by som sa v tomto prípade moc neoháňal. Ten sa len pozrel na návrhy a povedal: "Uhm, môže byť."
Bohviečo to nie je. Podľa mňa touto štúdiou KIA neohúri, nemá na to predpoklady. Namiesto smotany bude len slabý čaj, a za to, myslím, Schrayer veľa slávy nenazbiera, a tým pádom ani pochvál od vedenia.
Áno, to je druhá vec. Skôr som reagoval na článok ako taký, lebo mi príde trochu zavádzajúci, respektíve dopletený. Text "...nejstylovější Kiu, která je dnes v prodeji – Soulem (jenž ovšem paradoxně vznikl ještě před příchodem Schreyera ke Kie). ..." je celkom slušná blbosť, pretože Schreyer je v Kii od roku 2006, v 2008 otvorili KDCA, kde Schreyer za šéfdizajnéra dohodil Kearnsa, ktorý robil Soul ale aj kadečo iné, vrátane tohto konceptu GT4. Takže nejaké to upresnenie nezaškodí, lebo bohvie či Schreyer vôbec bol pri vývoji a už ho cpú do titulku.
No a ku konceptu, máš pravdu, nič moc. Príde mi ako jeden z tých ktoré postavia len a len kvôli autosalónu a v praxi v živote nič z toho dizajnu nepoužijú.
Jako hlavní plus bych viděl, že se KIA snaží dělat i auta "pro radost". Že výsledek napoprvé nedosahuje kvalit Porsche 911? Oni se chlapci z chybek poučí.
Nemáte pravdu. Kia Soul byla jako koncept představena už v roce 2006 a to v lednu, logicky tedy vznikala v roce 2005, kdy Schreyer u Kie ještě nebyl. A pokud jde o podíl šéfdesignéra na čemkoli, tak to prostě chodí. Ferrari jsou Pininfarina, lhostejno, jestli kreslil Okuyama nebo někdo jiný. Že to konkrétní auto navrhl konkrétní designér se většinou dozvídáme ve chvíli, kdy dotyčný návrhář přechází jinam a hodí se mu to do CV. Šéfdesignér prostě udává směr a schvaluje.
Co se konkrétně GT4 týče, jde zcela zjevně o evoluci Schreyerovy studie Kee. Pokud tedy byla Schreyerova. ;-)
Tak za mě je to povedené. Ten předek je perfektní kombinace minimalismu a drzosti. Vidět tenhle kukuč ve zpětných, tak se pakuju doprava.
Jediný problém je ta blbá maska. Nevím, proč Kia vsadila u všech aut zrovna na takový tvar. Vypadá to hloupě a zbytečně na všech autek značky.
Kromě toho tygřího grilu je tahle studie skvělá :yes:
ten předek je sice možná až moc nekonvenční (a inspirovaný [odkaz] >:-[] >:-[] ), ale na korejce je to povedené. srovnávat s americkými muscle cars je imho úplně mimo.
…přesně tak mi to připadá. Nevidím žádnou reminiscenci na akruální designovej směr Kii. U severský značky akceptovatelný, u Kie podle mě nevyužitelnej kousek.