Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Německý trh v roce 2013: Jedničkou je Golf, Octavia jedenáctá

140 komentářů

Klaudius
Ten nemecký trh je vážne divný. Medzi 30 najpredávanejšími autami sú len 3 nenemecké. Všetko ostatné si delia VW Group, Ford, Mercedes a MBW...
Podoba s kórejským trhom je až zarážajúca...
webpaja
Je to pochopitelný, nikdo jim nic nedaruje…naopak jsou tahouny průmyslu v EU a jejich podpora je už tak přes míru. Takže apel na domácí značky je jasnej.
Klaudius
Ale kde je potom tá európska spolupatričnosť? Svoje produkty tlačia celému svetu, ale sami kupujú len tie domáce... S takýmto lokálpatriotizmom to Európa ďaleko nedotiahne... 😉
Avatar - deolator
deolator
Inu podstata světa - nejsilnější vyhrává...
gero
Ford není německé auto.
Avatar - Hittman
Hittman
>😒] :no:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Magister
Magister
Divný a nebo nejvyspělejší v Evropě?😉 Jsou to právě D3 a VW, které dělají nejkvalitnější auta, dávno po Italech přebrali otěže směřování designu a jsou nejdále ve vývoji. Zároveň je vidět masivní nástup Mercedesu. A to je jen předzvěst - letos přichází s novým C a GLA, což budou jistě tahouni značky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No... tak tady bych byl veeeeeeelmi opatrný tvrdit dneska v roce 2014, že VW a D3 (tam by se ještě dalo přimhouřit oko u některých modelů) dělají nejkvalitnější auta..... Už nejsou 90tá léta... Bohužel, dneska už nejkvalitnější auta nědělá nikdo.... Možná ještě tak ti Japonci se drží.
Avatar - Magister
Magister
A kdo jiný? Stačí se podívat na statistiky ADACu. A nebo se ještě lépe zeptat techniků na STK. Případně čerpám ze své vlastní zkušenosti s různými značkami. A nebo na trh s ojetinami - co jak drží cenu....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak drží cenu se neodráží na jejich kvalitě a spolehlivost, ale na jisté image, ceně nového vozu a hlavně poptávce. To máš jako s Renaultem, velká část lidí na něj nadává, že na přelomu 90 let byl poruchový, ale že se některé modely dnes umístují ve statistikách daleko nad VW, nebo alespon na podobných příčkách nevědí, stejně tak korejci. Proto tyto auta nekupují. Opačně to zas je, že když motory TDI a benzíny vydržely věčnost, ty nové od VW jsou stejné, ale dost lidí už se spálilo (včetně mé přítelkyně a rodičů). Ta dynamiky změny vkusu a prodejů je strašně pomalá, ale u nás je to již vidět, že se třeba korejci dostávají na přední příčky.

Jinak já mám taky dost zkušeností s VW a Škodou a nejsou zrovna valné... a v těch statistikách se taky neprojevují nejlépe. Na vrcholu se stabilně za delší dekádu drží akorát ta Toyota...

Já tvrdím, že dneska jsou ty rozdíly v kvalitě a spolehlivosti tak malé, že jsou zanedbatelné a záleží na konkrétním kusu. Znám spousty Fr. aut, co vdržely více, než jejich vrstevníci z VW, kteří měli fatální problémy už kolem 30-50 tisíc km ( a mohu jmenovat z rodiny i blízkého okolí) a zas naopak.... Znám rozsypané BMW i Audiny po pár tisících km od nova, ale i jiné značky, Kii, Fordy,..... Je velmi troufalé v roce 2014 tvrdit, že je na tom VW lépe, než konkurence.... není... už ne.

VW má tu výhodu, že těží z dobré minulosti, dělá hlíbivá, povedená auta s dobrými vlastnostmi, ale kvalita a spolehlivost už tam neni tak nadstandardní, jako tomu bylo za dob starých TDI a MPI motorů....
Ondris
Mně přijde, že to je jak u blbejch na dvorečku, pořád dokola.
Ze statistik na STK poznáš akorát tak jak se majitel stará o auto. A vzhledem k tomu, že "lepší" značky nabízejí službu "přípravy na STK" a s tím spojeného "splnění STK", to by bylo, aby se neumísťovaly na špici.

Takový Renault má pověst až to bolí, ale slyšel jsi za posledních sedm-osm let o nějakém průšvihu nebo problému? Neslyšel. To samý ten Fiat.
Zato jiné značky musí vyrábět dvakrát víc motorů než aut... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vždyť už tu bylo spousty statistik, které ukázaly krutou pravdu, že VW na tom neni nikterak výjmečně oproti jiným vozům. Záleží na modelu, motorizaci a konkrétní specifikaci 😄

Tuto pravdu ti potvrdí i někteří majitelé.... přibývá těch, kteří už VW nechtějí do domu, stejně jako jsou ti, co nechtějí Francouze/Italy.... 😄 nevybereš si 😄
Ondris
Vidím, že jsem přišel s křížkem po funuse, všechno podstatné už bylo řečeno 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ono občas neuškodí to zopakovat 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Tvoje prohlášení (druhý odstavec) se dá okomentovat stejně "jako u blbejch na dvorečku".

A co se STK týká, tyto statistiky mají vypovídací hodnotu, jistě ne ve smyslu absolutní kvality auta, ale také ne ve smyslu, jak se majitel stará o auto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč? Je to pravda co napsal, až na ten dvojnásobek motorů, to si přisadil. Ale že se kvalita zvedla u těchto značek je vidět i na těch STK a pořád se tu omílá dokola, že jen VW je nejkvalitnější, což už dnes bohužel neplatí.... ano, bohužel, protože si dneska už těžko vybereš spolehlivý auto, který bezproblému najezdí 250 tisíc jen s tankováním paliva a maximálně výměny rozvodů a destiček.
Avatar - Dinar
Dinar
Jasně, vynášet soudy o kvalitě je dnes velmi ošidné, nemluvě o tom, že se většinou ještě plácáme v termínech, kvalita a spolehlivost spolu sice souvisí, ale nejsou jedno. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ale určitě nebudeš namítat, když řeknu, že kvalita i spolehlivost se snižuje. Je to důsledek šetření 😄 Je to krásně vidět třeba na té Oktávce, kdy si sedneš do stejné výbavy OII a OIII 😄 A mohli bysme tu uvádět další a další příklady napříč celým nejen automobilovým průmyslem 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Kvalita se snižuje. Kvalita čeho? Plastů uvnitř, klikové hřídele? Můžu zobecnit?
Spolehlivost se snižuje. Máš relevantní info o výskytu závad na ujetý objem km? Nebo z čeho čerpáš?
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ted jsem potakal kamose s 1,2TSI 77kW a rika ze ma najeto 65km a dvakrat meneny retez. Co myslis ceho kvalita se snizuje? Z aut se stava u nekterych vyrobcu spotrebka. Jak se projevi tato nekvalita na STK?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hm to znám u stejného motoru v cca 40 tisících...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Prvni dva retezi na tom prej byly kvalitne stejne, tak proto 30tis. Treti prej dostal jinej, tak se snad polepsi 😉 To bylo reci jak se to vyresi v servisu a po vymene to bude OK. U prvni vymeny nova hlava, napinak, retez. Osobne jsem kupoval nove auto proto aby se mi v nem nehrabali nejaci joudove, takze tato kvalita nesmi do baraku.
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 >😁 Mně teď volal kámoš, že se mu na dálnici rozsypal civic, tak nic, jedu pro něho. Ty jsi čůčo fakt komik. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Stačí se podívat kolem sebe a nevidět jednu značku jako modlu, které se vše odpustí a do druhých kopat. KAŽDÁ automobilka má nějaký problém, který je způsoben šetřením.... Jako TOP bych asi umístil naftové VW motory a benzinové japonské motory... ale ty z poloviny 90. let.....
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jiste, ale rozhodne to ma k sobe blize nez spolehlivost a VW 😉
VW je kvalitne vyrobene nebo kvalitne smontovane nebo kvalitne navrzene 😉
Ondris
Ovšemže to jistou vypovídací hodnotu má.
Ale ještě nikdo mi nevysvětlil, jak se ve statistice ze STK projeví odpálené turbo, přeskočené rozvody a vadné vstřikovače 😄

On ten Renault vážně moc kopanců nedělá, to sám dobře víš. A jestli se ti nelíbí ta poznámka o motorech, šlo o pouhou nadsázku.
Avatar - Dinar
Dinar
A proč by ti to měl někdo vysvětlovat? Jsi tak hloupý, že to nechápeš?

Odpálené turbo se v STK z podstaty nijak projevit nemůže, víš to ty, ví to každý, Problémem těchto debat je, že mluví-li se o kvalitě, kterou statistiky STK z části reflektují, vezme nějaký jouda tuto statistiku jako absolutní měřítko a druhý jouda následně vytáhne turbo a začne "protiargumentovat". Dětská hra. :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
STK vypovídá jen o tom, jak moc se majitel auta na prohlídku připravil, aby prošel.... Takže vypovídající hodnota je vlastně nulová. To, že ti najdou ojetou gumu, nebo vůli v řízení na autě A, neznamená, že ji auto B nemělo, nýbrž ji mít samozřejmě mohlo a majitel ji mohl odstranit.

Závažné závady si snad majitel pohlídá, takže auta s vytahanými rozvoďáky a prasklými hlavy motoru , vysypanými turby, či nefunkční elektrikou na STK nejezdí 😄
Takže ohánět se touto statistikou je naprosto nesměrodatně 😐
Ondris
Dětská hra.
Avatar - Choochoo
Choochoo
STK nerika nic, muze rikat jestli ses pripravil, jestli mas kvalitne navrzene auto a muze i rikat jestli dost platis v dire technikovi. Tuhle jsem mluvil s technikem, ktery si akorat stezoval na spotrebu sve A4 TDI 4x4 97KW, ktera byla cca pres 8l. Nasledne pak rika, ze koupil ted Renaulta a je spokojen.
Avatar - Dinar
Dinar
Ty špatné zkušenosti s auty koncernu VW jsou všeobecné, a je to vidět jak u nás tak v Německu, například z těch prodejních statistik, útěk k Renaultu je masivní. >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Uvažuješ v intencích majitelů x let starých ojetin, příprava na STK, co to je? Drtivá většina aut v D jezdí do značkových servisů v předepsaných intervalech. Na STK se při daném množství aut projeví, jestli je např. brzdová soustava daného modelu poddimenzovaná, podobně tlumiče, jestli má tento model po čtyřech letech děravý výfuk a ještě pár dalších věcí, ze kterých lze část kvality daného modelu posoudit. Problém je v tomto spíše nezohledňování (aspoň tak to bylo) najetých km, což tu statistiku docela relativizuje.

Na závažné závady z hlediska spolehlivosti, tj. auto zůstane stát na cestě, jsou jiné statistiky růz. autoklubů provozujících odtah a anděl služby apod. Nevím jak jinak vůbec dostat nějaká data k posouzení spolehlivosti.

V principu žádná statistika tvořená více či méně tvrdými daty není schopna dát absolutní odpověď na otázku, který výrobce či model je kvalitní nebo spolehlivý, tím méně pak různé "consumer´s reporty" a vůbec už ne hlášky diskutérů ACZ založené na "vlastní" zkušenosti nebo "Jardy, kerej má servis a řikal..."

Pozn. Hodnota je vypovídací ne vypovídající. 😉
Avatar - Righ
Righ
:yes😒br />
Edit: Abych se trochu rozepsal, "příprava na STK" je skutečně téma, který v mym okolí řešil akorát tak děda se 120kou a se kterym se ještě setkávám na bavoráckých nebo alfáckých fŕech, okupovaných mlaďochy s holym zadkem a starou rachotinou. U nových nebo zánovních aut to nikdo neřeší nebo by řešit neměl, v Německu už vůbec ne. Samozřejmě, že výstup z kontrol STK má nedostatky a rozhodně nepodává žádnou všeříkající výpověď o spolehlivosti toho kterýho modelu, svůj smysl ale rozhodně má. Jak říká Dinar, rozhodně vyšší, než všemožný consumer's reporty, založený imho hlavně na subjektivním vztahu k značce / konkrétnímu vozu. Nebo si někdo myslí, že je to náhoda, jak vysoko se umísťuje v TUV reportech taková Toyota nebo Mazda?

A ještě něco - kvalita nerovná se spolehlivost. Čistě teoreticky lze postavit auto ze špičkových materiálů s parádním dílenským zpracováním, jehož spolehlivost ale bude např. kvůli neodladěný elektroinstalaci stát za starou belu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V tom případě elektroinstalace neni kvalitní, takže nemužeš říct, že auto má špičkovou kvalitu 😉
Avatar - Righ
Righ
Uznávám, že vnímání pojmů kvalita a spolehlivost se v běžnym jazyce do značný míry překrývá, ale totožné rozhodně nejsou. Pro ilustraci - neměcké vozy se (obecně) vyznačují relativně vysokou "kvalitou", což jsou právě ty materiály a jejich zpracování, slícování dílů atd. Nejpatrnější to je samozrejmě v interiéru. Naproti tomu jsou německý auta co do spolehlivosti spíš průměrný. To rozhodně není případ Japonců, o jejichž úspěších z hlediska spolehlivosti nemůže být pochyb a na tomto poli patří (obecně) na úplnou špičku. Ve smyslu "kvality" tak, jak o ní píšu výše, je ovšem většina japonských aut přinejlepším ve středu závodního pole.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Napsal si to vesměs správně, ale já právě píši to, že i ta kvalita se u VW zhoršila a naopak u jiných zase zlepšila, čímž se dostávají na bližší úroveň (dorovnání asi ještě uplně neproběhlo)
Johnn
Produkt může být spolehlivý i s třeba vizualními vadami,ale to je stále lepší než nefunkční=nespolehlivý produkt bez vizualních vad.To znamená,že spolehlivost je největší část kvality.Spolehlivost sama o sobě může existovat,pouze vizualní kvalita ne.Nefunkční produkt nemá cenu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No právě, neexistuje nic stoprocentně spolehlivého.. mě o statistice nemusíš "kázat" >😁 Jsem si vědom, jak to funguje doopravdy, koneckonců statistiku dělám.

Já spíše vycházím ze zkušeností aut kolem rodiny a tam ať chci, nebo ne, tak vidím, jak kvalita šla dolu, když jedeš do servisu s rok starou Oktávkou, protože ji nenapíná řetěz, když ti u VW po 35tis vykáže službu lambda a zvlní se přední kotouče a to s tim jezdí otec, kterej ani neví co je rychlá jízda... atd atd.... A tyhle více či méně kvalitní čísla to jen podporují... Bylo by hezké mít alespoň na statisticky významném vzorku vozů od každého modelu přesný popis "chorob" a průběh kilometrů... to je však utopie 😄

P.S. Jarda, kterej má servis většinou říká, že vochtáfka ftédéí je to nej co můžeš mít >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak proč se do mé zapojuješ? jakou máš k tomu monitovaci? Nejsi jeden z těch dvou dětí? 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tak pokud mi u auta v servisu pravidelne meni neco, tak to auto bude spise mene opotrebene nez u auta u ktereho mi nemeni nic 😉
Samuel
ja jsem v nemecku nikdy nedaval auto na STK pres servis protoze dilna opravi u auta veci ktere by technik nenasel. Jde ji prevazne o kseft. V nemecku kdyz zajedes na STK tak ti technik napise veci ktere musis odstranit a potom mas 4tydny cas. Pri druhe prohlidce se uz kontroluji jen veci ktere ti technik napsal na papir. Navic kdyz se podivas na statstiku ci uz americkou,gb nebo nemeckou tak mezi 1mistem a 10 byva max 2% rozdil. Ja jsem u novych aut nemel zavazne problemy ani z peugeotem, narikaji jen lide co kupuji e6 nebo 5er z AAA se stahnutnym tacho...
Avatar - Choochoo
Choochoo
D3
1) Prebrali oteze designu?
2) Nejdale ve vyvoji?
3) Nejkvalitnejsi auta?

1) Mozna tak Mercedes, BMW
2) Jiste BMW zamakalo, proto se jeho vyvoj odrazil na cene znacky. Na teto urovni jsou ale take japonci. Ostatni z D3 jsou pozadu a o VW uz ani nemluvim.
3) Porad vedou Japonci
Samuel
nevim o cem pises ale sami japonci reknou, ze nemci, kteri v premii dominuji 80% cely svet jsou jejich vzor. Nemci prinesli prave diky svojim dalnicim a rivalite mezi mercedesem a bmw obrovsky pokrok v bezpecnosti a v jizdnich vlastnostech aut. Neni divu ze ABS, Airbag, ESP a plno jinych veci pochazi prave z nemecka, kdyz se podiva i na design tak Lexus zacal 1:1 kopirovanim mercedesu, sklasse od ls430 clovek ani nerozezna, od bmw kradou svetla, zraloci ploutev, interier atd.....
Avatar - Emel
Emel
Zkus se na to podívat jinak. Na většině trhů se domácí produkty umisťují na špičce. Pokud se podíváš třeba na francouzský trh, pak v Top 10 (resp. Top 11) je jediné nefrancouzské auto (VW Polo na 8. místě)... a dejme tomu Sandero na 6.

Je tím francouzský trh méně "divný", protože pak už následují i nefrancouzská auta? Není, jen prostě Francie nemá tolik automobilek. V těch Top 11 mají 3 značky😒br /> - Renault Twingo - Clio - Captur - Megane - Scenic
- Peugeot 208 - 3008
- Citroen C3 - C4

Ano, mohla by tam třeba být ještě 308... no, za rok tam asi bude.
webpaja
Samo... 😉
Xawier
Přesně! :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
:-! :yes:
_MT_
Navíc se v Německu prodává dost větších a dražších aut. Což koresponduje s nabídkou německých automobilek. D3 má obecně v Evropě velmi silnou pozici a v Německu jsou doma.
Samuel
d3 ma v celem svete silnou pozici defakto nema vubec zadnou konkurenci. 80% svetoveho premioveho trhu patri nemcum dokonce v usa je bmw pred mercedesem nejprodavanejsi premie az potom je nejaky lexus ktery navic mnohem levnejsi aby udrzel krok
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
co je na tom divneho?

v nemecku dominuju nemci, vo francuzsku francuzi v taliansku taliani a aj u vas dominuje domaca skoda ,

len si zober Vas trh. V prvej 10tke mate 6 skodoviek !!! , 11ty je tusim yeti cize dalsia skoda!!! a to sa pritom jedna o jedinu znacku

nepochybne keby ste vyrabali viac znaciek tak by prva 10tka bola kompletne ceska, nic na tom divne nie je, tak to v eu chodi. V spanielsku je prva ibiza v rumunsku logan u vas octavka v nemecku golfik vo francuzsku tusim clio vo svedsku volvo V70 v cine vladne cinsky wulling honguang 😉 kazdy kupuje domace produkty lebo co je doma to sa pocita 😉
6B6
Myslíš toto?
[odkaz]
Proč by měl být trh v Jižní Koreji jiný? Jen méně bystří si zlikvidují své výroby a výrobky a kupují konkurenci.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
... autoforum SKVĚLÉ!!!! Právě jsem si pochrochtal u testu pana Jandy... :yes: :yes: :yes:
Xawier
Nikoli divný, ale naprosto typický trh vyspělé země! 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Důvodů proč ten stav není divný tu napsali kolegové x. Jen dodám, že mezi korejským a německým trhem jeden rozdíl a dost podstatný je/byl, a to jeho ochrana, ten německý je dovozům otevřený.
Ondris
Dovozní clo do JK je 3,2 %. O jiných překážkách nevím.
Avatar - Dinar
Dinar
No, proto je tam to lomítko s "byl", do půlky roku 2011, odkdy funguje dohoda o volném obchodu s EU. Setrvačnost a neexistující prodejní síť v JK bude jistě fungovat ještě několik let, nemluvě o růz. pokusech korejských výrobců zakázat dovoz některých evropských značek kvůli použití dílů, které chrání korejské patenty apod.

Jinými slovy, to že Korejci kupují převážně korejská auta má také jiné důvody, než proč Němci kupují auta německá. To k tomu Klaudiovu prvnímu příspěvku.
jossalito
Pořád mám před očima video, jak se v korejském parlamentu hlasovalo o otevření vlastního trhu. Ti Korejci se tam normálně porvali jako koně. Tak strašně moc se báli otevřít vlastní trh. To je kultura...

EDIT: Doplním jedno video. Ať se místním klikačům otevřou oči. Ale obecně, oni se tam mlátí dost často. Čím více na východ, tím je tato parlamentní "kultura" častější.

[odkaz]
Johnn
Trh německý i celé EU je/byl také chráněn clem.V tomto nebyl rozdíl,rozíly jsou v technických normách.
mozgog
Němci jsou jako národ velmi "stádní", a Němec se nechce lišit od svých sousedů, kolegů, okolí, takže německé auto atd ....
Avatar - dal
dal
Jsi úplně vedle. Byl jsi vůbec někdy v Německu? To co jsi napsal sedí spíš na nás čechy.
Němci berou svoje výrobky jako top a proto je i kupují. Netýká se to jen aut ale i např. domácích spotřebičů(Miele, Siemens, Bosch).
Johnn
:yes:
jossalito
Což není tak pravda, protože i ten Hyundai i30 se v německu vyvíjí. 😉
Samuel
nemci vyrabi nejlepsi auta tak neni o cem premyslet. BMW, Mercedes, Audi nemaji ve svete nejmensi konkurenci. VW konkurenci uz ma napr. v toyote, kia, peugeot ale auta ktere VW nemecku nabizi se z tvrdymi podvozkami, primem rizeni, silne brzdy vic hodi na nemecke dalnice. Francouzke auta se hodi na derave cesty a japonske vozitka do tokya nebo na americke highway kde se jezdi 80. Kazda krajina ma jine prioritxy faktem ale zustava ze nemecka 3 dominuje v premiove tride cely svet vcetne ameriky
Daducha
To jsem netusil ze je v Nemecku tolik sulinu, presne 39549 😄
webpaja
…opravdu smysluplnej příspěvek. Takovej názorově vyzrálej a duchaplnej.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 >😁 >😁
pargi
Tak nám sem nahoď, které jiné auto si mělo těch 39549 sulinu koupit, aby jsi je nenazval sulinmi.
Daducha
Treba Ibizu, stejna technika vyvazenejsi proporce vice mista v oblasti ramen a pro me navic i hezci auto. Jinak ja Skodovce fandim ale ne tak ze bych opevoval cokoli co vyrobi jako GTI, tomu by se libilo i houno na kolech pokud by melo znak Skody. Fabia se mi hrube nelibi, naopak o3 je super.
webpaja
Takže když si někdo koupí něco, co se tobě nelíbí znamená, že je šulín???
Daducha
No asi tak >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...nebo daducha.... 😄
jossalito
No napsal to jasně, né? >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 :yes: ale tak si umístit tomahawk mezi lopatku v přímáku 😲 >😁
pargi
Ale nazývat kvůli tomu kupce fábie šulínmi, to mi přijde hodně nepřiměřené.
Daducha
Ja mam dneska prudici naladu >😁
Avatar - Bonpar
Bonpar
V článku mě zarazila věta o tom, jak je Škoda dovozovou jedničkou. Zarazilo mě to proto, že v celkových prodejích je před Škodou Ford.
Přiznám se, že nevím, jestli má Ford v Německu nějakou výrobu, ale i tak bych řekl, že by logicky měl být dovozovou jedničkou on.
webpaja
Ve výrobních závodech Fordu v D pracuje cca 12.000lidí přímo, nepřímo nedokážu odhadnout. Takže ano, Ford je brán v D jako domácí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale Oktávka je nejvýše umístěným neněmeckým vozem ( teda jak se to vezme neněmecký😁)... Za to zaslouží určitě :yes:
Avatar - Magister
Magister
Ano, to je dobrý výsledek. Pro Němce první slušné auto kromě těch německých. 😄
Avatar - idam.i
idam.i
Keby Škodovka nebola prezentovaná pod značkou VW group,boli by predaje úplne iné. 😉
Nicco
..respektive, neboli by takmer ziadne, az take je to slusne auto "krome tech nemeckych"
jossalito
Fordy se dělají v německém Saarlouis.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
Ahoj jossalito, co přesně ti vadilo na řazeni v Meganu? 😄
jossalito
Ahoj, vadilo? Nevím, proč by mi mělo vadit. Já Megana nemám, vadit mi tedy nic nemusí.

Pouze jsem napsal to, že existují lepší a to je celé.
vrkuboy
Ano to nepochybně existují to je pravda, ale psal si, že jsi měl možnost s Meganem jet a na základě toho jsi dospěl k názoru, že převodovka není nejlepší a že není na pět hvězd. A mě jen zajimá v čem na konkurenci nestačí, co ti konkrétně vadilo. Stačí heslovitě napsat v čem na konkurenci nestačí, nemusí to být elaborát na čtyři normovaný A4 😉
jossalito
Až si TY SÁM, vyzkoušíš konkurenci, tak SÁM POZNÁŠ, o čem jsi se tady pokoušel diskutovat a co jsi chtěl ZPOCHYBŇOVAT.

Takže je to čistě na tobě. :-!
vrkuboy
Čekal sem, že budeš mít problém vysvětlit co se ti zdá být pod úrovní konkurence. Inu žádná odpověď taky odpověď. 😉
jossalito
K diskuzi potřebuješ někoho, kdo se orientuje. Bohužel, ty to nejsi. :-!
vrkuboy
K tomu abych nebyl orientovaný stačí pouze to, že jsem nejel Hondou? 😄 No něco s tím udělám abych byl jako ty který měl možnost vyzkoušet kompletní třídní konkurenci Meganu. 😄 Je vidět, že jen plácáš a v tom Meganu si nejel. 😉 A je to škoda protože by tě možná mile překvapil. Doporučuji.
jossalito
Tak si to klidně mysli. Bude se ti dobře spát a Renault pro tebe bude nejlepší. Realita bude ovšem nadále jinde. :-!
vrkuboy
Renault pro mě není nejlepší i když mě to stále podsouváš. 😉
Samuel
Ford Deutschland je nemecka automobilka, kterou vlastni Ford. Cele to ma historicke pozadi uz od roku 1925:
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kompletne tabulky poradia podla znaciek aj podla modelov tak asi vie kde ich najde ale predsa len to tu dam: [odkaz]

z prvej 20tky rastli len skoda hyundai kia aj seat a este dacia a mazda , fakticky vsetko nedomace znacky

jedina domaca znacka ktora rastla je porsche aj to len o par kuskov, priznam sa necakal som taketo poklesy domacich znaciek

kazdopadne skoda mazda palce hore, pekne narasty :yes: :yes:
webpaja
Chce to trochu širší perspektivu při vynášení podobnejch soudů. Duo H/K rostlo velmi minoritně a v prodejích německých značek se projevují výkyvy v poptávce ještě nerozběhlých nebo připravovaných stěžejních modelů.
Audi čeká na novou A4, ta se bez diskuzí dostane velmi vysoko, BMW najelo rozvoj řady 3, skvělý prodeje 5 jen cizeloval nepatrným FL, čekalo se na novou X5. Fordu chybí nový Mondeo, Focus čeká na FL. M-B začne reálně prodávat C-Klasse až letos, chybí kombík, kterej bude v polovině roku. Opel v zásadě na svých a to má v supermini jen letitou Corsu a chybí konkurenceschopný SUV střední třídy. VW doplnil kombík Golfu v průběhu roku, letos novej Passat a Touran.
Avatar - Ozzman
Ozzman
I tak se ale ten Focus docela drží obstojně, Mondeo už je prodejně bohužel za zenitem.
augustin
zarazil ma Fiat, lebo 500-vka ma narast 45%, ale celkovo ako znacka minus 7%. Myslim, ze keby Fiat nemal tu 500-vku, tak to moze Fiat uz rovno zabalit.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved si pozri kolko bravo predalo v nemecku aut, predat na nemeckom trhu ( najvacsom v eu ) za cely rok 471 europskych aut nizsej strednej triedy to je snad svetovy unikat a svetovy rekord v negativnom slova zmysle , uz aj ssangyong actyon tam predal viac, fiat to uz bohuzial s bravom totalne zabalil nie tento rok ale uz asi pred rokom dvoma ked bol idealny cas na zmenu a prechod na novu geenraciu ale ta bohuzial neprisla.

Ja som len zvedavy dokedy fiat vydrzi vyrabat vsetky auta na baze jednej 500ky, to nemoze mat dlhodobo uspech, auta ako punto a bravo tu jednoducho mali zostat toto je hriesne a trestne takto tieto modely pochovat a vsadim sa ze na to fiat neskor doplati a bude lutovat
Avatar - Jaros71
Jaros71
Moc filozofii vše v derivátu FIAT 500 nerozumím. Já bych to nekoupil ani ženě..
Zato u PUNTA se facelit č.2 podařil.
S pěkným interierem a spolehlivými motory jeho malé prodeje nechápu.
Fiatu chybí lepší propagace a akce !
To ten Hjondé nás otravuje reklamou každý den.
Pěkný je výsledek dvojčete Punta - OPEL Corsa je za VW Polo na 2.místě! :yes:
A to se čeká na nový model..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak to sme dvaja ktori v tom nemame jasno :yes😒br />
ok chapem , mala 500ka so strielajucim hravym malym dvojvalcom ok, pekne male zabavne sikovne imidozve autocko , ale preboha preco fiat chce vsetky auta teraz aby vyzerali ako napumpovana 500ka? To mi nedava logiku, jednak sa tym strati jedinecnost malej 500ky a jednak kto by chcel auto velkosti golfa ktore bude vyzerat ako 500ka na steroidoch a bude posobit umelo a nedostojne s kukucom maleho auta.

Fiat robi hlavne zle kroky, miesto toho aby vyvijal nastupca punta a brava tak s hraje s 500kou ale ta uz tiez nebude stale na vyslni a casom dojde aj na to ze aktualny dizajn 500viek bude uz uplne out, vsetko sa raz okuka a klasicky hatch a meno ako punto a bravo malo ostat, toto su velmi zle cistky na zlych miestach, ok zmizla barchetta alebo idea ale bravo punto? auta ktore boli bestsellery cele desatrocie a ktorych mena pozna cely svet? To ako keby nemci z astry spravili MPV a pomenovali ho napr opel KMN a astru by takto pochovali, toto nie je fakt dobry krok od fiata.

Este nedavno nas pritom sergio obstastnoval informaciami ze v r 2015 nove punto bude na beton [odkaz] , lenze ked talian povie na beton to je ako ked rom povie ze neukradol nic v zivote. U mna talianske auta uz davno stratili doveru a sympatie a nie je to tym zeby sa mi nepacili ale je to tym talianskym debilnym riadenim pristupom a celym tym ich podivnym spravanim sa k autam a legendam, skoda ich ale co mi mozeme s tym urobit, nic
Avatar - wakantanka
wakantanka
A vieš prečo Talianom vo Fiate nerozumieš? Lebo oni v podstate nie sú Taliani, len majú talianske korene. >😁 Ono celkovo na juhu európy, resp. pri mori ci uz ciernom alebo stredozemnom trva nejak dlhsie a na vsetko je cas. To je proste taká mentalita. Ked nejde o život nejde o nič. >😁
Na to rozvijanie 500 sa treba pozrieť aj z ekonomického pohľadu. Zanedbali sme vývoj iných modelov, ale tá 500 sa predáva ako teplé rožky. Spravíme prieskumy a vyšlo nám, že ľudia by prijali aj iné verzie (podobne ako Mini už nieje mini). Takže motory, prevodovky a platformu už máme, prifúkneme karosériu, výrobu posunieme do Srbska a ďalší oslík zatras sa je na svete. Že nevydrží naveky? No a čo? Dnes to ľudia chcú, dnes im to dáme. Zarobíme na jeho predaji a keď ten ošiaľ ustúpi budeme vyrábať niečo iné. Bohužiaľ dnes je taký trend a to nielen u Fiatu. Jasne automobilka v dobrej ekonomickej situácii si môže dovoliť nejaký ten exces na budovanie image, ale keď si v srač**ch tak vyrábaš/predávaš to na čom zarobíš aby si prežil. Z tohto kontextu mi ten ich postup zmysel dáva, aj keď ako potenciálneho zákazníka ma to neteší.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Naprostý souhlas!
Kdyby se takto chovali německé nebo francouzské automobilky , taky by toho moc neprodávali...
Snad se FIAT probere , a oživí i skomírající Alfu a Lancii..
Jejich konec by mne moc mrzel.
Banjo
Lancia už to prakticky zabalila, bohužel...
Avatar - Emel
Emel
Fiatu chybí nové Bravo, včetně varianty kombi.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Bravo už koncem roku dostalo "nástupce" mimo Evropu..! :-!
Tady se prodávat nebude!?!
Myslím , že evropská verze by se hodila..
To , že po prodejních hitech - kombících Marea Weekend a Stilo Wagon není nyní v nabídce kombi žádné , je naprosto neodpustitelné!!! :no:
Pak se nemohou divit , že neprodávají.
Deriváty 500 každý nechce..jak už psal Topper výše!
A Punto musí pokračovat!
Jinak půjde FIAT do kytek.
A můžou prodávat Chrysler a Jeep.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a ver tomu ze fiat skutocne pojde do kytek ak punto nebude,

a podla mna aj s bravom casom opat budu v ponuke lebo fiat pride na to ze s 500kou sa neda nahradit legendy ako punto a bravo a ze ludia chcu aj klasicke dostojne hatchbacky a nie iba tie okate tluste vajicka vychadzajuce z 500ky,

len sa bojim aby opat uz nebolo neskoro a fiat sa stihol pozbierat ani nie tka kvoli fiatu ale skor ma trapi priznam sa uz buducnost chryslera a jeepu
Alfonz
Prekvapilo ma kolko 458 sa predalo vzhladom na tu cenu a k tomu F12 s cenou okolo 300 tis. ....
Ondris
Všeobecně jsou ty prodeje Ferrari obdivuhodné, udaných 193 ks jednoho z nejdražších "normálních" aut je skvělý výkon.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Ferrari jede!
Alespon' něco se koncernu FIAT daří.. 😉
Ještě by mohli konečně zabrat i v F1.
Avatar - Hittman
Hittman
Ježíš, bohatí němci nejsou eko přemýšlejnící a nekupují vysavače?? Kde máme názor breberky antidiesla? Kde jsou ovace na Teslu a spol?? >😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No já bych byl opatrný. Němci vyrábějí ve velkém větrnou energii a nevědí co s ní. Když vůdkyně Merkel zavelí a přidají se automobilky s pár elektronesmysly, může být situace změněna silou, zvláště pokud pustí bohaté Německo nějaký ten dotační chlup ..........
Petrko
Ty informace o přebytku německé elektrické energie bereš odkud?
novice
Ty prebytky jsou narazove, to pak nemci daruji elektrinu treba nizozemcum.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
>😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - fOE
fOE
Kolik se toho prodalo na nemeckem trhu od mini? Kupodivu (aktualni prerostle mini me osobne nesedi) jich potkavam docela dost.
Avatar - Ham.
Ham.
34 tis aut, 19 místo mezi značkami, před Volvem, Suzuki, Smartem, Chevroletem, Hondou nebo Mitsubishi
Avatar - fOE
fOE
Diky. Takze pripocist to k prodejum BMW a mame BMW pred Audi, ale porad za MB. To je velice solidni vysledek pro MB a naopak vysledek hodny zamysleni pro BMW. Uvidime jak pomuze nova X5/X6 v pristim roce, od 2er zadne velke cisla ocekavat asi nejdou.
Avatar - Ham.
Ham.
Je to pořadí značek, ne koncernů.
Slušná čísla musí udělat 4er, kdyby byl podobný poměr 3er a 4er jako u Audi mezi A4 a A5, což se dá předpokládat, tak prodeje budou někde kolem 25 tis.
Avatar - fOE
fOE
BMW a mini podle me ma smysl spocist kvuli audi, ktera ma sve vysledky jake ma i diky A1, proti ktere BMW stavi prave a jen mini. Az BMW vypusti na platforme mini planovane vlastni modely bude takove scitani postradat smysl.
Jinak 4er urcite slusna cisla udela, ale neco malo i na ukor cisel u F30.
_MT_
Rozdílů je v jejich nabídce více. A nabídka Mini neodpovídá zrovna A1.
webpaja
Domnívám se, že spoustu prodejů tvoří verze Sportback a jestli si BMW dovolí udělat stejnou cenovou politiku jaku u 5er a 6er, tak verze GC bude dost drahá a prodeje nijak závratný.
Avatar - fOE
fOE
Nemyslim ze mysleno bylo GC, ale klasicka 4er, ktera behem roku 2013 teprve nabihala.
webpaja
Pokud bude rozumná cena, zrovna bych si troufnul říct, že GC bude nejprodávanější verzí 4er.
Avatar - Ham.
Ham.
Já věřím klasickému coupé, myslím, že udělá většinu prodejů 4 řady. Nechci to tvrdit na 100%, ale v nějakém Ratgeberu k řadě A4/A5 jsem viděl, že sportback netvoří ani 20% prodejů A5 v DE.
Avatar - Ham.
Ham.
se i přes krizi drží docela pěkně. Výsledky 911, Boxstera a GT-86 jsou impozantní.
:yes:
webpaja
Obecně ty prodeje sporťáků jsou úžasný 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
To ano , je vidět , že i v krizi , lidi co mají prachy tak utrácí.
Asi není nic zvláštního na tom si udělat radost , když na to mám. 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
StasCX5
Diskuzi chci "oživit" trošku z jiného soudku. Co říkáte na poměr aut s benzinovými motory (50,9😖 vs. auta s naftou (47,5😖?!! 😒 Není to zvláštní, že v Německu je právě tento poměr? Copak na to říkáte páni - tvrdí zastánci dííízlů s DPF či bez něj? 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Proč by to bylo zvláštní. Podíl dieselu v Německu nikdy nepřekročil 50%, poslední roky se motá někde kolem 47-48%. Dieselovým rájem a hlavním prosazovatelem je Francie, ta už je někde na 75%. Z velkých trhů je nad 50% ještě Itálie, Španělsko, těsně i UK a v celé EU15 je podíl kolem 55%. Německo byla a je největší bašta benzínu v Evropě. A řekl bych, že Německo někde kolem té poloviny zůstane i v příštích letech díky nástupu nových turbobenzínů a relativně velkému podílu sportovních a luxusních aut. 😉
Nicco
Ropaci su este v Belgicku a Luxembursku. Plynari v Taliansku a Holandsku. Trend je jasny. Nafta pojde dole.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To záleží na tom, o jaké vozy jde. Pokud se tam zahrnou nákupní tašky, se kterými se jezdí na nákup do vzdálenosti 3km, je relativně nízký poměr dieselových motorů logický.

Pokud bys však hodnotil jen vozy, se kterými se opravdu jezdí (například do práce více jak 40 km každý den), bude těch dieselů okolo 80% Pořádnému chlapovi patří do ruky pořádné auto. A takové auto nemůže mít pod kapotou jiný motor, než diesel. Menšina metrosexuálů a jiných ulízaných * možná preferuje benzínové vozy s kosočtvercem na kapotě, na volantě i na sedadle, ale ještě se nesmí zapomenout, že jsou tady výjimky: chlapáci do 30 let, "pilotující" bazarové zázraky se stočeným tachometrem a slabým atmosférickým motorem, kteří si představují že řídí Lamborghini... :no: Naštěstí tahle etapa řidičského vývoje obvykle přejde už po prvních 100 tis km společně s první havárií. :-!
StasCX5
Proč myslíš, že "pořádnému chlapovi....,,..než diesel? tomu nějak nerozumím. Že by to bylo kvůli spotřebě(samozřejmě jen té papírové, né skutečné), či výkonu(pro případ předjetí)? Či snad kvůli pořizovacím a servisním nákladům? 😉
StasCX5
Ještě to doplním. Nemám nic proti dieselmotorům, pokud se o ně řidič stará. Jenže většina těch našich rádoby řidičů myslí jen na "nízkou" papírovou spotřebu. A nestarají se o jejich údržbu. To se pak projevuje "krásným" traktorovým zvukem, který je chtě-nechtě slyšet v okolí a co víc i uvnitř vozu. Stejně tak jako ta spousta firem, které inzerují jak lehce filtr pevných částic odstranit, čímž emise nádherně stoupají. A cesty 40 km denně, i více, k jeho regeneraci stejně nepomůžou.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ale kdepak. Především, s dieselem se lépe jezdí. Zátah s plochou charakteristikou v celém spektru otáček je pro praktický provoz jistě příjemnější, než zvadlý charakter v 80% otáček a výkonová špička ve 20%. Ženským je to jedno, chlapi si chtějí řízení užívat.

Za druhé: traktorový zvuk slýchám jen u starých francouzských a italských dieselů. A těch je na silnici zaplaťpánbu čím dál tím méně.

Za třetí: spočetl jsem si, že 40 km denně stačí i na regeneraci DPF. Pokud to tedy není 40km z Horních Počernic do Ruzyně apod.

Za čtvrté: odstranit DPF je svinstvo. Auto s vysokotlakým vstřikováním bez DPF nemá ve městě co dělat.

Ostatní jsem už napsal a stojím si za tím.
:-!
Avatar - grifith
grifith
"Ženským je to jedno, chlapi si chtějí řízení užívat." - a tak si koupí dieselový motor >😁 :yes: To je další příspěvek na Zlatý ventilek. Myslíš to opravdu vážně nebo si z náš děláš srandu?
Zbytek nemá cenu hodnotit, tvoje názory ukazují, že oblast automobilismu je ti opravdu cizí a že jí příliš nerozumíš... Ale to je v pořádku, všichni nemohou znát všechno. :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
"chlapi si chtějí řízení užívat." a proto volí dízl >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁

"traktorový zvuk slýchám jen u starých francouzských a italských dieselů" A co koncernový TDI?😁 Ten si asi nikdy neslyšel co >😁

Teda Ádo, ty bys měl s tím komickým talentem něco dělat a to ti řikám, jako majitel dízlu >😁
Sinuhet
bohužel autor článku (už u nás nepracuje), uvedl čtenáře v omyl. Správně je žebříček prodejů v Německu následující:1.Škoda octavia,2. Škoda Superb, 3.Škoda RAPID, 4.ŠKODA Fabia,5.Škoda YETI,6.Škoda ROOMSTER. Ostatní vozidla se v Německu neprodávají. Tímto se redakce omlouvá. 😄